سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم
سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم
سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم
سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم

سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم

ابوالفضل مناف زاده
۰۰:۰۱ ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
video pass

شرکت سونی ساعاتی پیش به صورت رسمی تایید کرد که در حال آزمایش سرویس Video Pass است؛ اما تا اطلاع ثانوی این قابلیت تنها در کشور لهستان در دسترس خواهد بود.

روز گذشته، نشریه‌ی VGC طی گزارشی اعلام کرد که صفحه‌ی جدیدی موسوم به PlayStation Plus Video Pass در وبسایت و فروشگاه پلی‌استیشن کشور لهستان قرار گرفته است و این موضوع نیز به سرعت در تمامی جهان و توسط تمامی نشریه‌های معتبر بازتاب شد. به دنبال این موضوع، امروز شرکت سونی تأیید کرد که Video Pass یک “سرویس آزمایشی” است که به مدت یک سال در کشور لهستان اجرا خواهد شد تا این شرکت نسبت به میزان استقبال کاربران آن اطمینان کافی کسب کند.

در حال حاضر، این سرویس به کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ لهستانی اجازه می‌دهد تا به بیش از ۲۰ فیلم و سریال اختصاصی شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures) با داشتن سرویس پلی‌استیشن پلاس دسترسی پیدا کنند و محتوای این سرویس نیز هر سه ماه یکبار افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، نائب رییس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در سراسر جهان یعنی نیک مگوایر (Nick Maguire) در مصاحبه‌ی خود پیرامون این موضوع چنین اظهار داشت که:

ما از تعداد زیاد بازی‌بازان و مخاطبان خود در کشور لهستان و علاقه‌ی ویژه‌ی آن‌ها به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اشتراکی فیلم و سریال آگاهی داریم. این بستر یک فرصت عالی است تا سرویس جدید خود را به صورت آزمایشی در این کشور در دسترس مخاطبانمان قرار دهیم تا بازخوردهای آن‌ها را مورد سنجش قرار دهیم.

در نهایت، به‌نظر می‌رسد که قابلیت Video Pass بتواند نظر مثبت مخاطبان و خریداران اشتراک گیم‌پس را در کشورهایی که به قوانین کپی‌رایت فیلم‌ها پایبند هستند جلب کند. همچنین، طبق گفته‌ی منبع این خبر، احتمالاً منظور سونی از رقابت با سرویس گیم‌پس ایکس باکس، تلفیق سرویس‌های Video Pass و Play At Home با پلی‌استیشن پلاس بوده است که البته احتمال افزایش قیمت آن نیز وجود دارد.

به هر ترتیب، با توجه به آمار و ارقامی که در مورد سرویس گیم‌پس منتشر شد، هم‌اکنون تعداد مشترکین این سرویس به ۲۳ میلیون نفر رسیده است و همان‌طور که مطلع هستید، با افزایش این رقم ۵ میلیونی در مدت کوتاه اخیر، سودی هنگفت و تصاعدی روانه‌ی حساب مایکروسافت شد و شاید شرکت سونی قصد دارد تا سهمی در این مسیر برای خود دست و پا کند و اندکی از شیوه‌ی درآمدزایی سنتی خود دور شود. طبیعتاً پرداخت ۶۰ و ۷۰ دلار برای بازی‌های تردپارتی و درست زمانی که شرکت رقیب بسیاری از آن‌ها را به رایگان در اختیار مشترکین سرویس خود قرار می‌دهد، اندکی دور از منطق است و شرکت سونی ناچار به پیدا کردن راهی برای جلوگیری از ریزش مخاطب‌هایی که اهمیت چندانی به عناوین انحصاری نمی‌دهند خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم
سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم
سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم
سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم
سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ASHEN ONE گفت:

    چرا‌ لهستان؟؟؟
    این همه‌ کشور‌ چرا لهستان؟؟

  • Emmat گفت:

    به این نکته باید دقت کرد :
    در نهایت، به‌نظر می‌رسد که قابلیت Video Pass بتواند نظر مثبت مخاطبان و خریداران اشتراک گیم‌پس را در کشورهایی که به قوانین کپی‌رایت فیلم‌ها پایبند هستند جلب کند.
    خدایی منطق ادم می گه چرا ادم می تونه فیلم رو رایگان دانلود و بتونه برای همیشه ببینه چرا باید از این سیستم های استراکی یا خرید از این سیستم ها کرد.
    چجوری می شه قرارداد سونی-نتفلیکس که تا سال ۲۰۲۲ هست و قرارداد بعدی سونی-دیزنی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ هست و این قرارداد ها نقص نمی شه؟

    • T800 گفت:

      تو کشور هایی که حق کپی رایت رعایت میشه از کجا میخوای فیلم مجانی بگیری؟
      ولی قرارداد دیزنی پلاس و نتفلیکس قطعا تاثیر داره

      • Emmat گفت:

        بلاخره یجوریی می شه برادر مثل گیر اوردن مواد هست مثل بدی بود ولی واقعیت بود همه جا بلاخره از یه روشی می تونی مجانی این فیلم ها رو بدست بیاری هر چند جرم هست.
        الان یه مثلا واقعی می زنم سایت get comics هم زمان با انتشار کمیک های جدید اون ها رو روی سایت می زاره ولی انتشار کمیک قوانینی خاصتی داره.

    • متاسفانه فقط ما نیستیم، جز ایران کشورای جهان سومی خیلی زیادی فیلم ها و موزیکارو خریداری نمیکنن. حتی خیلی از کشورای پیشرفته مثل روسیه و چین و … هم تا دلتون بخواد غیر قانونی فیلم ها رو دانلود و تماشا میکنن.
      متاسفانه یا خوشبختانه (چون سلیقه ما ایرانیا بیشتر به امریکاییا میخوره تا ژاپنیا) سونی ۸۰% تمرکزش رو بازار ایالات متحدس و دیگه اون شرکت ژاپنی نیست و همه بزرگانش هم بازار داخلی رو دادن به نینتندو و سردم داراشون هم امریکایی هستن. بیشترین فروش این کنسول هم تو امریکاست و این قابلیت هم فکر کنم فقط به درد امریکایی ها میخوره.

      • Mateus گفت:

        البته استاد مناف زاده من کمی با حرفتون مخالفم
        .
        درسته نینتندو توی ژاپن پیشتازه چون دلایل خاص خودشو داره
        ۱_ نینتندو کنسول دستیه و همیشه به عنوان یه گزینه دوم برای تمامی طرفداران پلتفرم های مختلف ( پی اس ؛ اکس باکس ؛ pc ) محسوب میشه
        .
        ۲_ بازی های ژاپنی خاصی برای نینتندو منتشر میشه که فقط توی ژاپن طرفدار داره
        .
        ۳_کمبود عظیم کنسول ps5 در ژاپن
        و……. کلی دلایل دیگه
        .
        سونی صراحتا گفته هیچوقت بازار ژاپن رو فراموش نمیکنه و تمرکز خاصی روی این منطقه داره ؛ خبر سرمایه گذاری سونی روی asobo هم که گیمفا پوشش داد ؛ همکاری با ناشران ژاپنی و ساخت بازی های انحصاری و یا محتواهای انحصاری برای ps و احیا یه سری از محبوب ترین عناوین ژاپنی پسند مثل سایلنت هیل و متال گیر و ….. خیلی سرمایه گذاری های دیگه نشان از تمرکز سونی روی بازار ژاپنه

        • Emmat گفت:

          برادر سونی تمرکزش رو روی ژاپن کم کرده این رو نمی شه اکراه کرد چون هر کاری کنه نینتندو توی ژاپن بی نهایت قدرتمند هست ( شبیه به قضیه هلا تو تور رگنوراک که هلا قدرتش رو از ازگار می گرفت و تا وقتی ازگارد نبود نشه هلا هم نمی شه ) ولی سونی با خودش گفته چرا این تمرکز رو روی جاهای دیگه نذارم که کمتر هست ولی سونی به هیچ عنوان ژاپن رو فراموش نکرده و نخواهد کرد ولی کار سختی رو در پیش داره.

        • Ninja theorey گفت:

          نینتندو کنسول دم دستی نیست خیلی از خانواده گزینه مناسب برای خرید کنسول از نینتندو انتخاب میکنن چون عاری از خشونت هست .دنیای نینتندو سرشار از رنگ و شادی هست.

      • دقیقا سونی یک شرکت فرا ملیتی هستش و دیگه نمیشه اسم کشور خاصی رو روش گذاشت و البته به نظر من این سرویس برای کشورهایی که مردماش نمیتونن به سادگی قوانین کپی رایت رو دور بزنن و یا انقدر پایبند به قوانین بین المللی هستن که به خودشون حق استفاده محصولات کپی رو نمیدن، بسیار هم خوبه ….

        البته که این سرویس بیشتر به درد افرادی میخوره که رابطه ایی در حد بسیار عادی با گیم دارن و برای افراد گیمر زیاد سرویس جذابی نیست … اما بازم میشه به این نتیجه رسید که سونی داره با توجه به قدرت بازاریابی که پلی استیشن داره این ریسک رو میکنه و افراد بیشتری رو از این طریق با کنسول خودش اشنا میکنه تا در آینده سرمایه بشن …. ?:-)

      • Emmat گفت:

        بله ولی نکته ای هست که خیلی مهمه اینکه کشور های مثل چین و روسیه خیلی می توانند رو فروش تاثیر بذارند البته روسیه خیلی کمتر از چین حالا تو هر حوضه ای باشه سینما ، گیم یا موسیقی.
        البته این نکته خیلی مهمه اینکه اونها به اندازه غیرقانونی بودن ، قانونی بودن هم دارند ولی ایران چطور بگم فرهنگ هنوز جا نیوفتاده مثلا امروز که با پدرم صحبت می کردم ( ایشون طی یه مسافرت کاری به ژاپن رفتند ) گفت : چیزی نمی خوای بعد گفت گوشیت ( که A1 هست ) قدیمی نشده برات ایفون ۱۲ مکس بیارم ؟ من گفتم : نه ، من یه بازی از پدرم خواستم. گفت : بزرگ شدی این کارا دیگه مناسب تو نیست. پس با خودم گفتم شاید با دیدن DOOM نظرش عوض بشه پس گفتم : DOOM میاری ؟ گفت : انتخاب خودته.
        یعنی عجیب بود که هنوز به این صعنت نگاه کوچکی داریم و مشکلی بعدی ممکنه که بازی یا فیلم یا موسیقی مورد سانسور شدید قرار بگیره یا اصلا اکران نشه.
        البته خودمون هم مشکل داریم یه وقتایی چیز های خیلی کوچیک رو خیلی مورد اهمیت می دیم که تبدیل به مشکل بدتری می شه ولی در کل به معتاد اگر دلش نخواد ترک کنه می تونه از مفید ترین چیز سمی ترین چیز رو بسازه.

        • All Alone گفت:

          یه دیسک بازی رو به جدیدترین مدل ایفون ترجیح دادی ؟!!!!!!!
          درکت نمیکنم اصلا داداش مییتونی دیسک دوم رو الان اینجا اکش رو حدودا ۱.۲ میل بگیری واقعا درکت نمیکنم

          • Emmat گفت:

            خب به وقتی واقعا بازی رو دوست داشته باشی همینه با ایفون چی کار می خوای بکنی چه چیزایی داره که یه گوشی معمولی نداره گوشی ، گوشی هست کل نیاز من فقط تلگرام ، واتساپ و اینجور چیز هاست خب چرا برم ۱۰۰۰ دلار برم گوشی بگیرم در حالی که من با گوشی خیلی ارزونتر کارم راه میوفته.

      • Inspody گفت:

        حداقل امروز که خبر حمایت سونی از بازی سازان مستقل اومد این حرف رو نمیزدید 😀
        در ضمن اگه همه چی مفت و غیر قانونی بود الان دیزنی پلاس و نتفلیکس به ترتیب ۱۰۰و ۲۰۰میلیون کاربر نداشتن

        • من چند بار کامنت خودم رو خوندم که ببینم واقعاً این کامنتا در پاسخ به من داره داده میشه یا خیر متاسفانه نفهمیدم
          من نمیبینم حرفی از حمایت یا عدم حمایت از عناوین مستقل زده باشم
          و نمیبینم گفته باشم همه چی مفت و غیر قانونیه
          دیزنی پلاس و نتفلیکس خب امریکان باز بازم نمیفهمم کامنت من چه مغایرتی داشت با گفته شما

          البته دیزنی پلاس خودش زیر مجموعه گیم پس هست اونور هم بازم به نظر من کار سونی چندان جالب نیست نظر شخصیم اینه که اتکا نباید داشته باشه رو حوزه سینما برای بهتر کردن شرایط سرویس هاش، باید یه کار انقلابی انجام بده، الان تو این شرایط (نه آینده که معلوم نیست چی میشه) هر کسی که به عناوین انحصاری اهمیت نمیده اگر پلی استیشن بخره رسما خیلی ضرر کرده از نظر مالی

          • Inspody گفت:

            دیزنی زیر مجموعه گیم پس هست من نمیدونم واقعا شما این مطالب سم رو از کجا در میارین
            نکنه منظورتون اون هدیه برای نسخه التیمت که یک ماه بیشتر ارزش نداره هست واسه اون یک ماه که تازه برای همه نسخه هاشم نیست شما دیزنی رو که بیش از صد میلیون کاربر داره رو بردید زیرمجموعه گیم پس!!!

            • دوست عزیز یکم مطالعه رو ببرید بالا
              خیلی وقته که خریدارای گیم پس التیمیت میتونن دیزنی پلاس رو به رایگان در اختیار داشته باشن برای یک ماه
              یعنی وقتی گیم پس میگیرن دیزنی میشه زیر مجموعه ی خدماتی که دریافت میکنن، مثل EA Play،
              فن بودن خوبه اما به هر چیزی سریع واکنش نشون دادن خوب نیست، من جایی گفتم که کلا دیزنی پلاس برای همیشه در اختیار گیم پس قرار میگیره؟
              ممکنه یه حرفایی زده بشه که بعدا خود ادم خندش بگیره

  • از لهستانی جماعت مفت خورتر نیست :laugh:

  • T800 گفت:

    ویدئو پس رقیب گیمپس محسوب نمیشه ولی در نوع خودش بسیار جالب و لایق احترامه
    به جورایی سونی از جون مایه گذاشت و هر چی در توانش بود گذاشت مسلما سونی توان رقابت با مایکروسافت در بازار سرویس های بازی رو نداره چون توان مالیش در حد یه شرکت ۲ تریلیون دلاری نیست ولی هر چی که هست در نوع خودش عالیه و احترام من رو به دست آورد با این حرکت :yes:
    در آخر اضافه کنم من همون پلیگراندم و جعل نشدم فقط امروز از یه دنده ی دیگه بلند شدم 😀

  • MrHill93 گفت:

    حالا چرا لهستان 😐
    ی آمریکایی انگلیسی جایی

  • کار خیلی خوبی است ولی اینجا ماشالله همه غیر قانونی میبینن

  • نیک مک گوآیر برادره توبی مک گوآیر هستش ؟؟؟؟ ?:-)

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای ابوالفضل مناف زاده. امیدوارم روز خوبی داشته باشید ( با توجه به ساعت ارسال این متن ) ستون خبری فوق نمونه ای بارز از نقد اینجانب نسبت به مدیریت کلان و رهبری سنتی یک شرکت با توجه به سابقه ی بیش از نیم قرن فعالیت در حوزه ی سرگرمی و هنر و الکترونیک بود که علاوه بر تسلط بر بازار ژاپن ، به بیرون از مرزهای این کشور نیز کشیده شده و زندگی خیلی از انسان ها ، من جمله من ، حداقل در یک یا چند مورد به یکی از محصولات این شرکت بزرگ گره خورده. بخشی از صحبت های بنده تا حدودی برگرفته از کتاب زندگی استیو جابز اثر نویسنده ی برجسته ی ایالات متحده Walter Isaacson می باشد. در بخشی از این کتاب دیدگاه استیو جابز فقید در مورد این شرکت ( SONY ) بیان می شود و ایشان از علاقه و اشتیاق خود نسبت به محصولات این شرکت شرقی و همچنین نحوه ی مدیریت ایشان در ایده پردازی و خلق محصولات گفته است. در نهایت ایشان نقدی به مدیریت شرکت سونی داشته و آن این که عدم یکپارچگی بخش های مختلف شرکت و عدم ارتباط آن ها با هم به لحاظ مدیریتی می تواند به آینده ی تجاری و البته نقشه ی راه شرکت آسیب وارد کند. شخص استیو جابز اگر هرگز نمونه ی یک پدر بی نقص و مرد خانواده ی کامل نبود اما از دیدگاه بنده و خیلی از افراد نمونه ی یک مدیر موفق بود که باعث شد شرکتی که خود تاسیس کرده بود و تا مرز ورشکستی پیش رفته بود مجددا با رهبری انقلابی و بی بدیل ایشان به جایگاه امروزی که می بینیم رسیده باشد. علی ایحال از حرف های بالا بنده استفاده می کنم و نقد خود را نسبت به رویکرد سونی و عدم بهره وری از توانایی بالقوه ی این شرکت که هرگز در برخی جهات تبدیل به بالفعل نشد را عرض می کنم. بیایید با هم به بخش های مختلف سونی نگاهی بیاندازیم. ۱. بخش موسیقی ( که شامل محتوا و سخت افزار می شود ) ۲. بخش سینما ( که باز هم شامل محتوی و سخت افزار می شود ) ۳. بخش بازی های ویدیویی ( شامل محتوا و سخت افزار ) ۴. بخش عکاسی ( سخت افزار ) ۵. بخش روباتیک ( شامل سخت افزار ) ۵. بخش خودرو ( شامل نرم افزار ) که فعلا در حوزه ی تحقیقات می باشد و عملیاتی نشده است. ۶. حوزه ی ارتباطات ( شامل سخت افزار و نرم افزار ) ۷. بخش کامپیوتر ( شامل سخت افزار ) که البته این بخش تقریبا رو به افول گذاشته. موارد فوق تنها نمونه ای از فعالیت های عمده ی این غول ژاپنی بوده که هر کدام در حوزه ی خود کمابیش به شدت فعال بوده اما هر کدام نحوه ی مدیریت خود را داشته. بار ها از خود پرسیدم با توجه به عملکرد این شرکت در حوزه ی موسیقی ( به مراتب کهنه کارتر از شرکت اپل ) چرا هرگز سونی سرویسی مشابه iTunes راه اندازی نکرد و چرا مشابه اینچنین سرویسی را برای گوشی های خود عرضه ننمود. چرا هرگز همانند اپل سرویس های اشتراکی فیلم و موسیقی را برای طرفداران دنیای کلاسیک و مدرن در نظر نگرفت. در حالی این سوالات ذهن بنده را به خود مشغول کرده که این شرکت در شرایطی به لحاظ مادی و معنوی قرار داشت که اپل اصلا در جایگاه رقابت با ایشان قرار نمی گرفت. بارها از خود پرسیدم چرا نباید کنسول بستر مناسبی برای همه جوانب سرگرمی ( اعم از بازی های ویدیویی و فیلم و موسیقی ) باشد. که البته این را هم تا حدودی مدیون نگاه مایکروسافت به حیطه ی سرگرمی هستیم تا جایی که امروزه می توان انواع و اقسام سرویس های به اشتراک گذاری موسیقی و فیلم و سریال را در کنسول خود داشته باشیم. اما دنیای امروز به مراتب پیچیده تر از دهه ۹۰ میلادی است و شرکت ها روابط به مراتب پیچیده تر و پرچالش تری نسبت به هم و مشتریانشان داشته و دارند. شاید اگر شرکت سونی در دهه نود میلادی دست به این مهم می برد به مراتب شرایط راحت تر و البته کم هزینه تری را متقبل می شد تا که بخواهیم امروز شاهد عرضه ی محتوایی باشیم که در ستون خبری دوستان تحریریه زحمت پوشش خبری آن را کشیده اند. چیزی حدود ده سال پیش اولین سفرم به کشور ژاپن آغاز شد و در کنار ایشان ( شرکت Omron ) به مدت سه ماه مشغول به کار شدم. بعد از تقریبا هر دو سال به این کشور سفر تفریحی داشته ام. اما همیشه بزرگترین سوال من این بود که چرا برخی مواقع ایشان بزرگ ترین موفقیت هایشان را راحت به رقبای غربی خود واگذار کرده اند. که البته نمونه هایی از این دست زیاد است. علی ایحال مطالب فوق که از زبان بنده عنوان گردید تماما نظر اینجانب بوده و جای نقد برای اهالی این حوزه باز است. سخن آخر اینکه خبر فوق هر چند دیر اما برای من بهترین خبر بود از اقدام سرویس های به اشتراک گذاری محتوا و اینکه امیدوارم در آینده به جای سرویس های به اشتراک گذاری غربی ( همچون Spotify ) شاهد سرویس های بومی خود این شرکت بر روی کنسول ها و سایر محصولات ارتباط جمعی نظیر تلفن های هوشمند باشیم. ( هر چند محال و سخت و طاقت فرسا ) پیروز و پایدار باشید. در پناه حق.

    • XERXES گفت:

      آقای چمنی، خیلی دوست دارم خدایی :heart: کامنتاتون عالیه، دمتون گرم :rose: :heart:

    • Mateus گفت:

      بسیارعالی :yes:
      بدون نقص :yes:

    • -amirhosein- گفت:

      اقای چمنی خداشاهده فقط به عشق خوندن کامنتای تو میام تو سایت :heart:
      دمت گرم خدایی
      همینجوری ادامه بده :yes: :inlove:
      گیمفا تایید!!!

    • iSiavash گفت:

      درودی بیکران … از متن شما بی نهایت استفاده بردم و در واقع مسائلی را که مطرح کردید دغدغه ذهنی من نیز بوده است … یکی از دلایلی که می توان برای موضوعات مطرح شده آورده اند این است که در دهه نود میلادی کشور ژاپن شاهد رشد اقتصادی بی نظیری بود به طوری که شاهد عرضه کالاهای درجه یک از سوی این کشور بودیم.این بخاطر رشد بالای تولید ناخالصی این کشور بود (GDP) به طوری که اگر همین روند ادامه پیدا می کرد این کشور از ایالات متحده و چند کشور مطرح غربی پیش می افتاد. اما از اواخر دهه اول قرن جاری افت کمی محسوسی در محصولات و کالاهای ژاپنی به وجود آمد. [لازم به ذکر است که از استثناها صحبت نمی شود] و GDP ژاپن در قیاس با کشورهای مطرح پایین آمد.تحلیلگران سیاسی و اقتصادی علت این امر را فشار آمریکا و شرکایش برای مهار کشور ژاپن می دانند.

  • ERFAN103079 گفت:

    میگم این چه مسخره بازیه دیگه از یک طرف سرویس فیلم و سریال تو استور رو تا دو ماه آینده میبندن بعد اضافش میکنن به پلاس 😕 خب یا کامل قطع کنین یا کامل بزارید محدودیت چرا ایجاد میکنی سونی شاید یکی بخاد فیلم های غیر از سونی پیکچرز ببینه 😐

  • موفقیت این سرویس تضمین شده است . چند ماه دیگه ونوم ۲ و اسپایدرمن ۳ هم عرضه خواهد شد و پس از عرضه در این سرویس قرار می گیرد همزمان با نتفلیکس و ارزش اون ۶۰ دلاری پلی استیشن پلاس بسیار افزایش پیدا خواهد کرد

سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم
سونی: در حال آزمایش سرویس Video Pass برای پلی‌استیشن پلاس هستیم