تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا

تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟

شایان فارسی
۱۸:۰۲ ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا

پس از فروخته شدن کمپانی بزرگ “لوکاس آرتز” به والت دیسنی ، سرنوشت بسیاری از بازی های این شرکت که عمدتا مربوط به دنیای غنی جنگ های ستاره ای است نامشخص است.به نظر “دیسنی” تصمیم دارد روی چندی از این فرنچایز ها تمرکز کند ولی به طور قطع مجبور است تعدادی از ipهای قدیمی “لوکاس آرتز” را به فروش بگذارد. در این مطلب به بهترین کاندیدای موجود برای ادامه دادن به ip های شرکت “لوکاس آرتز” پرداختیم

Star Wars: Jedi Knight – Ninja Theory

اگر قرار باشد این بازی reboot شود نیاز به سازنده ای قدرتمند برای ساخت سری ای کاملا تازه دارد.پس از تجربه ی کاملا موفق Ninja Theory در “ریبوت” کردن سری DMC شاید بهترین کمپانی برای این کار باشد.  Jedi Knight II میتواند یک اکشن-ماجرایی خالص شود و در این زمینه Ninja Theory شرکتی است که استعداد خودرا به اثبات رسانده است. آن ها توانستند ضمن پایبندی به سیستم کلاسیک DMC تجربه ای تازه در این سری را خلق کنند و این بسیار جالب است که آن ها اینکار را در دنیای فوق العاده معروف “جنگ های ستاره ای” تکرار کنند

Star Wars: Knights of the Old Republic – Bethesda/BioWare 

بازی های نقش آفرینی معمولا نیاز به دیالوگ نویسی خوب،شخصیت های پرداخت شده، داستانی چند وجهی و مبارزاتی روان دارند تا بتوانند یک بازی کامل در سبک خود باشند. اما ما چند شرکت را میشناسیم که میتوانند از پس همه ی این ویژگی ها در دنیای بزرگ “جنگ های ستاره ای” بر آیند؟ اولین جوابی که به ذهنمان میرسد قطعا Bioware است. شرکتی که بازی خود به همراه “لوکاس آرتز” سری اصلی این بازی را ساخته است و با حال و هوای آن آشنایی کامل دارد. ضمن اینکه تجربه ی ساخت سری علمی-تخیلی قدرتمندی مانند “مس ایفکت” هم میتواند مزید بر علت شود تا Bioware با سیستم انتخاب دیالوگ فوق العاده اش بتواند این سری را دوباره زنده کند اما تجربه ی ناموفق Star Wars: Old Republic MMO احتمالا باعث شود EA تا سال ها سمت جنگ های ستاره ای نرود. اما گزینه ی مناسب بعدی  Bethesda که با تجربه ی موفق سری Elder Scrolls و همچنین Fallout میداند چگونه دنیایی جذاب را در بستر یک بازی نقش آفرینی خلق کند.

Indiana Jones – Ubisoft Montreal

Ubisoft Montreal بدون شک با داشتن تجربه های موفقی همچون Prince of Persia, Farcry , Assassin’s Creed کلیدی ترین استدیو یوبی سافت محسوب میشود. ضمن اینکه آن ها تجربه ی ساخت بازی های اکشن ماجرایی را دارند و شاید تنها گزینه ی مناسب برای Indiana Jones باشند  و سرانجام بتوانند بازی مهمی از این سری بسازند. امسال سری Tomb Raider موفق به یک “ریبوت” موفق شد و با توجه به شباهت های بین این دو شخصیت هم شاید Indiana Jones هم اگر دست سازنده ای کار بلد باشد بتواند سرانجام فرجام خوبی را تجربه کند.تعداد زیادی از بازی هایی که “لوکاس آرتز” از این شخصیت ساخت بازی های خوبی نبودند و شاید “یوبی سافت مونترال” بتواند همزمان به طلسم بازی های بد این سری و اقتباس های بد از آثار سینمایی خاتمه دهد.

X-Wing – Chris Roberts 

“کریس رابرتز” با سری بازی های Wing Commander و Freelancer نشان داده است که اشراف کاملی بر ساخت شبیه سازهای جنگ های فضایی دارد و سری X-Wing کاملا با طبیعت او همخوانی دارد. این مسئله که تنها آدم دنیا که هنوز بازی های شبیه ساز جنگ های فضایی میسازد ؛ این سبک را بر پایه  “تم” جنگ های ستاره ای بسازد بسیار هیجان انگیز است هرچند که او فعلا بر روی پروژه ی جدید خود Star Citizen کار میکند

Star Wars: Battlefront – DICE

هرچند که DICE به شدت با سری Battlefield خود مشغول است اما این فوق العاده خواهد بود تا این شرکت بر روی Battlefront که شوتری تیمی که وابسته به وسایل نقلیه است کار کند. این شرکت پیش از این در “بتلفیلد ۳” توانایی خود در ساخت بخش چند نفره ی قدرتمند را نشان داده بود و قطعا در Battlefront که از بنیان بر پایه ی کار های تیمی طراحی شده بود میتواند موفقیت چشمگیری کسب کند. با توجه به فاصله گرفتن از فضای واقع گرایانه  Battlefield دست DICE برای اضافه کردن المان های خلاقانه در این بازی بیش از پیش باز خواهد بود.

(احتمالا شما خوانندگان عزیز بازی Star Wars: Battlefront بیش از سایر عناوین بالا به یاد خواهید داشت زیرا در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ برای کنسول های نسل قبل و رایانه های شخصی وارد بازار شده اند)

Star Wars: Empire At War – Stardock 

Stardock را بیشتر به عنوان سازنده نرم افزار های مختلف میشناسند اما این شرکت سابقه ی خوبی در زمینه ی ساخت بازی های استراتژی با تمی علمی-تخیلی دارد و شاید در دنیای بازی های رایانه  ای خیلی شرکت مهمی تلقی نشوند اما تسلط آن ها بر بازی های استراتژی نزدیک به “جنگ های ستاره ای ” آن ها را بدل به بهترین گزینه برای ادامه ی ساخت عنوان استرتژی “لوکاس آرتز” بدل کرده است.

LucasArts Adventure Games – Double Fine/Telltale

چه کسی است که دوس نداشته باشد Tim Schafer دوست داشتنی دوباره برای ساخت عناوین بزرگی که خالقش بوده برگردد. Double Fine Productions که چندی پیش بازی The Cave را به صورت دیجیتالی عرضه کرد. هم اکنون بر روی پروژه ی جدید خود یعنی  Broken Age کار میکند اما فقط تصور کنید  Full Throttle ، The Secret of Monkey Island و از همه مهمتر Grim Fandango دوباره به عرصه ی بازی های  ماجرایی برگردند . هرکدام از این عناوین میتوانند دوباره اوج گرفتن سبک دوست داشتنی  ماجرایی را تضمین کنند . البته در کنار این ها او میتواند در کنار همراه همیشگی خود “ران گیلبرت”بر روی Maniac Mansion جدید هم کار کند. اما اگر  به هر دلیلی Double Fine موفق به گرفتن لایسنس این عناوین نشد گزینه ی آلترناتیو برای اینکار کدام شرکت است؟ قطعا Telltale آن ها توانستند با Walking Dead عنوان بازی سال را از آن خود کنند و تجربه ی کار بر روی  Sam & Max و Tales of Monkey Island هم در کارنامه ی خود دارند.

نظر شما در این باره چیست؟ و دوست دارید کدام یک از این بازی ها ساخته شوند و به دست کدام یک از استدیو های بازی سازی بیافتند؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا
تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تکلیف ip های “لوکاس آرتز” چه میشود؟ - گیمفا