۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

۱۰ بازی PS4 که بیشترین بهبود را برای نسخه ی PS5 دیده اند؛ تجربه ی مجدد؟ ۱۰۰%

سعید آقابابایی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:00
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا
قابلیت اجرای بازی‌های پلی‌استیشن ۴ روی کنسول پلی‌استیشن ۵، باعث شد تا از همان روز عرضهٔ این کنسول، سازندگان اکثر بازی‌های بزرگ و باکیفیت، یک ارتقا و آپدیت بصری مخصوص تجربهٔ آن بازی روی پلی‌استیشن ۵ را منتشر کردند که با توجه به قدرت بالای پلی‌استیشن ۵، مواردی مثل فریم ریت و وضوح تصویر را بالاتر می‌برد و سرعت لودینگ‌ها را کمتر می‌کند و مواردی از این دست. برخی هم که ارتقا را به درجهٔ بعد بردند و نسخهٔ ریمستر عرضه کردند. البته خب عرضه شدن ریمستر اصلا دلیل بر این نیست که حتما ارتقای بصری آن بازی از عنوانی که سازنده‌اش فقط یک آپدیت گرافیکی منتشر کرده است، بیشتر و باکیفیت‌تر است و در همین لیست مثال‌های زیادی از این مورد وجود دارند. موضوع مقالهٔ امروز ما در مورد همین عناوینی است که برای نسل نهم ارتقای بصری دیده‌اند. در واقع در این مطلب، صحبت از بازی‌های PS4 (اعم از انحصاری یا مولتی‌پلتفرم) است که بیشترین بهبود را برای نسخهٔ PS5 دیده‌اند و سازندگانشان یک ارتقای بصری عالی (در قالب آپدیت یا ریمستر) را برای تجربهٔ آن بازی روی پلی‌استیشن ۵ در اختیار بازی‌بازان قرار داده‌اند. دقت کنید که این لیست، رتبه‌بندی بر اساس عدد ندارد و فقط و فقط شامل ۱۰ بازی است که بهبودهایی عالی‌ برای پلی‌استیشن ۵ دیده‌اند و ارزش تجربه‌ی مجدد را دارند. پس به این توجه کنید که چیزی به نام رتبه در این لیست نداریم که بیایید که بگویید «آااای چرا گاد آو وار اول نیست و فلان!». رتبه‌بندی بر اساس کیفیت ارتقا و آپگرید گرافیکی که سازندگان برای تجربهٔ آن بازی روی پلی‌استیشن ۵ منتشر کرده‌اند، چندان صحیح و دقیق نمی‌تواند باشد و برای چنین موضوعی بهتر است که رتبه‌ای اختصاص ندهیم. در کل بهتر است تا به این مقاله به عنوان یک سرگرمی و بیشتر آشنا شدن با برخی از عناوینی که ارزش دارد دوباره در نسل نهم بازی کنید، نگاه کنید و آن را با نظرات خود مقایسه نمایید. بسیار خوشحال خواهم شد که به مانند همیشه در چنین مقالاتی، از نظرات شما نیز آگاه شوم و با هم در این باره صحبت نماییم. بیشتر از این سرتان را درد نمی‌آورم و پس از بیان این مقدمه و توضیحاتی که در مورد این مطلب لازم بود، شما را دعوت می‌کنم به مطالعهٔ مقاله «۱۰ بازی PS4 که بیشترین بهبود را برای نسخهٔ PS5 دیده‌اند.»

Marvel’s Spider-Man

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Marvel’s Spider-Man

سازنده:  Insomniac Games

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Action Adventure ,Open World

تاریخ انتشار:  ۲۰۱۸ 

پلتفرم مقصد: PlayStation 4 ،PlayStation 5

امتیاز متا:  ۸۸/۱۰۰

Marvel’s Spider-Man جزو بازی‌هایی است که سازندگانش به یک ارتقای گرافیکی بسنده نکرده و از آن‌جایی که نسخهٔ جدید این سری یعنی مایلز مورالز، لانچ‌تایتل پلی‌استیشن ۵ بود، بازی اول را هم در قالب نسخهٔ ریمستر، مجددا منتشر کردند و کسانی که نسخهٔ ویژهٔ مایلز مورالز را می‌خرند، این ریمستر را هم رایگان می‌گیرند، ولی بقیه باید آن را بخرند. در این نسخهٔ ریمستر شاهد بهبودهای خوبی در بازی هستیم و به سبب این بهبودها، کاملا ارزش دارد که این بازی را در نسل نهم مجددا (یا برای بار اول) تجربه کنید. برویم سراغ بررسی و نگاهی کوتاه به این بازی پرطرفدار. بازی Marvel’s Spider-Man با ارائه‌ی یکی از برترین گیم‌پلی‌ها و داستان‌پردازی‌ها در عناوین ابرقهرمانی، توانست نظر صنعت گیم را حسابی به خود جلب کند. Marvel’s Spider-Man در زمان معرفی، یکی از آن بازی‌هایی بود که جزو سورپرایزهای واقعی سونی بود و هیچ کسی انتظارش را نداشت، یک بازی اسپایدرمن آن هم انحصاری، آن هم توسط اینسامنیاک گیمز! در واقع معرفی “بازی Spider-Man انحصاری پلی‌استیشن ۴” از آن سورپرایزهایی بود که خیلی به طرفداران چسبید.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

در این نسخهٔ ریمستر شاهد بهبودهای خوبی در بازی هستیم و به سبب این بهبودها، کاملا ارزش دارد که این بازی را در نسل نهم مجددا (یا برای بار اول) تجربه کنید.

البته این بازی در نگاه اول و در زمان معرفی، یک ریسک بزرگ بود ولی تا ریسک نکنی به موفقیت خیلی خاصی هم نمی‌رسی. سازندگان Marvel’s Spider-Man و سونی این ریسک را پذیرفتند و حداکثر دقت ممکن را در ساخت این بازی به کار گرفتند تا بتوانند آن را تبدیل به یک فرنچایز ادامه‌دار برای مارول و پلی‌استیشن کنند و با توجه به سابقه‌ی بسیار خوب اینسامنیاک، امید زیادی هم به موفقیت این پروژه می‌رفت که خوشبختانه دقیقا همین‌طور هم شد و حتی از انتظارات ما هم فراتر رفت و Marvel’s Spider-Man، یکی از ۵ کاندید برترین بازی سال شد. در واقع مارول هم با این بازی، مانند رقیبش دی‌سی که شخصیت محبوبش یعنی بتمن را در دنیای بازی‌های رایانه‌‌ای در سال‌های اخیر با ۳ گانه‌ی راک‌ استدی جاودانه‌تر کرد، شخصیت اسپایدرمن را در دنیای بازی‌ها با یک عنوان انحصاری بزرگ و قدرتمند احیا کرد. بازی Marvel’s Spider-Man که توسعه و انتشار آن را Insomniac Games و Sony Interactive Entertainement عهده‌دار بودند، در سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. پلتفرم مقصد این بازی که در ژانر Action Adventure و Open World قرار دارد، PlayStation ۴ و البته در ادامه پلی‌استیشن ۵ بود.

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

کسانی که نسخهٔ ویژهٔ مایلز مورالز را می‌خرند، این ریمستر را هم رایگان می‌گیرند، ولی بقیه باید آن را بخرند.

اسپایدرمن تاکنون بازی‌های خوب و جذابی را در دنیای بازی‌های رایانه‌‌ای داشته است و حتی در نسل هفتم نیز شاهد بازی‌های جذابی مانند Shattered Dimension و Edge of Time و … از این شخصیت بودیم، اما هیچ‌ کدام از این‌ها یک بازی شاهکار و اصطلاحا «فک‌برانداز» و چیزی شبیه به سه‌گانه‌ی بتمن راک استدی نبودند و نتوانستند تا چشم‌های بازی‌بازان دنیا را به خود خیره کنند. اما بازی Marvel’s Spider-Man، دقیقا همان مسیر تولید عنوانی در سطح و اندازه‌های سری بتمن راک استدی را پیمود و سرانجام هم عنوانی بیرون آمد که کاندید بازی سال شد و اکنون اسپایدرمن هم مثل شوالیه‌ی سیاه‌پوش دنیای رقیب، یک فرنچایز شاهکار در نسل هشتم و نهم دارد. سازندگان این بازی راه بسیار سخت و نفس‌گیر و حساسی را طی کردند که کوچک‌ترین اشتباه می‌توانست منجر به خراب شدن همه چیز شود، ولی خوشبختانه اوضاع به بهترین شکل پیش رفت. با انتشار این بازی، کسانی که علاوه بر این که پلی‌استیشن ۴ داشتند، جزو عاشقان و شیفتگان مرد عنکبوتی هم بودند، دیگر نانشان حسابی توی روغن رفت و لذتی بسیار بیشتر را تجربه کردند. همان‌طور که در ابتدا هم عرض کردم، بدون شک چه این بازی را در نسل هشتم تجربه کرده‌اید یا خیر، کاملا ارزش دارد که نسخه‌ی ریمستر آن را برای پلی‌استیشن ۵ بازی کنید.

Dark Souls III

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Dark Souls III

سازنده: From Software

ناشر: Bandai Namco

ژانر:  Action RPG

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،Xbox One و Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۶

امتیاز متا: ‎ ۸۹/۱۰۰

بله؛ شاهکار فرام سافتور یعنی Dark Souls III هم قرار است که یک آپگرید بصری جذاب برای پلی‌استیشن ۵ دریافت کند که تجربهٔ آن را به صورت ۶۰ فریم ثابت برای گیمرها ممکن می‌سازد و چه چیزی هم بهتر از این؟ برویم سراغ بررسی و نگاهی کوتاه به این بازی. راستش نمی‌دانم چند بار تا به حال در مورد بازی Dark Souls III مطلب نوشته‌‌ام، اما خوب می‌دانم که در مورد هر بخش بازی می‌توانم دوباره همان‌قدر بنویسم و بنویسم. بازی Dark Souls III که توسعه و انتشار آن را From Software و کمپانی Bandai Namco عهده‌دار بودند، در سال ۲۰۱۶ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. پلتفرم‌های مقصد این بازی که در ژانر اکشن نقش‌آفرینی قرار دارد، شامل PlayStation ۴ ،Xbox One و Microsoft Windows هستند. یک نکتهٔ عجیب در مورد ارتقای نسل نهمی Dark Souls III این است که باوجود صحبت‌های حول محور “ترافلاپس بیشتر و فلان و بهمان”، ایکس‌باکس سری ایکس نمی‌تواند Dark Souls III را روی ۶۰ فریم ثابت اجرا کند و روی همان ۳۰ فریم می‌ماند تا به این ترتیب پلی‌استیشن، هم‌چنان کنسول اصلی و مادر برای عناوین فرام سافتور باشد.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

یک نکتهٔ عجیب در مورد ارتقای نسل نهمی Dark Souls III این است که باوجود صحبت‌های حول محور “ترافلاپس بیشتر و فلان و بهمان، ایکس‌باکس سری ایکس نمی‌تواند Dark Souls III را روی ۶۰ فریم ثابت اجرا کند و روی همان ۳۰ فریم می‌ماند تا به این ترتیب پلی‌استیشن، هم‌چنان کنسول اصلی و مادر برای عناوین فرام سافتور باشد.

Dark Souls III به مانند تمامی نسخه‌های دیگر این سری، از تمام جهات بی‌نظیر و فوق‌العاده بود. گیم‌پلی جذاب و اعتیادآور، مبارزات هاردکور و چالش‌برانگیز، موسیقی فوق‌العاده، داستانی مرموز و زیبا، همه و همه باعث شدند تا یک بازی بسیار موفق دیگر در کارنامه‌ی این سازنده و این سری رقم بخورد، اما نکته‌‌ای که در اصل و در کنار گیم‌پلی، باعث خاص شدن عناوین این فرنچایز شده است، طراحی و گرافیک هنری شاهکار بازی است که چه در مورد محیط‌ها، چه در مورد دشمنان بازی و مخصوصا در مورد باس‌ها، از هر عنوان دیگری متمایز است و این سری را یک یا حتی چند پله بالاتر از اکثر عناوین هم‌سبک از لحاظ گرافیک هنری قرار می‌دهد. موضوع بسیار جالبی که همیشه در طراحی‌های محیط و مناطق مختلف عناوین سولز از جمله نسخهٔ سوم وجود دارد، نوعی حس غربت و تنهایی و عدم امنیت است که در بطن و ذات طراحی‌های هنری این عناوین وجود دارد و حتی زمانی که هیچ خطری هم شما را تهدید نمی‌کند، حس نا امنی و غربت رهایتان نمی‌کند که این کاملا به عمد توسط طراحان در بازی پیاده شده است و نشان از هنر بالای آن‌ها در طراحی محیط دارد. در نهایت، امیدواریم به زودی خبری در مورد ارتقای نسل نهمی یا ریمستر و … ، در مورد دیگر شاهکار فرام سافتور یعنی بلادبورن نیز بشنویم.

 Control

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Control

سازنده:  Remedy Entertainment

ناشر: ۵۰۵ Games

ژانر:  Action-Adventure ,Third-person shooter

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S، نینتندو سوییچ و Microsoft Windows

سال انتشار: ۲۰۱۹

امتیاز متا:  ۸۷/۱۰۰

Control عنوانی است که دل شما را بدجوری به دست می‌آورد و شما را شیفتهٔ خود می‌کند. این بازی مدام شما را سورپرایز می‌کند و وقتی به عمق آن بروید، دیگر جدا شدن و دل کندن از آن کار خیلی سختی می‌شود. بازی  Control که توسعه و انتشار آن را Remedy Entertainment و کمپانی ۵۰۵ Games عهده‌دار بودند، در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. پلتفرم‌های مقصد این بازی که در ژانر اکشن ماجرایی قرار دارد، شامل PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S، نینتندو سوییچ و Microsoft Windows هستند. این بازی برای نسل نهم حسابی ارتقای گرافیکی به خود دید، ولی متاسفانه این ارتقا رایگان نبود و فقط کسانی که نسخهٔ آلتیمیت نسل هشتمی را خریده باشند می‌توانند ورژن نسل نهم را رایگان بگیرند و در غیر این صورت باید دوباره بازی را بخرید که این اصلا درست نیست، اما خب دلیل هم نمی‌شود ارتقای عالی بازی برای نسل نهم را نادیده بگیریم و این بازی را در لیست قرار ندهیم. در Control، شما کنترل شخصیت اصلی بازی به نام Jesse Faden را برعهده دارید که تجربیات دردناک و سختی در کودکی داشته است و برخی قابلیت‌های فراطبیعی را از همان زمان کسب نموده است.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

این بازی برای نسل نهم حسابی ارتقای گرافیکی به خود دید، ولی متاسفانه این ارتقا رایگان نبود و فقط کسانی که نسخهٔ آلتیمیت نسل هشتمی را خریده باشند می‌توانند ورژن نسل نهم را رایگان بگیرند و در غیر این صورت باید دوباره بازی را بخرید که این اصلا درست نیست.

شما در بازی باید با استفاده از سلاحی به نام Director’s Pistol، به مبارزه با دشمنان بروید که این سلاح توانایی تغییر شکل دادن را نیز داراست و در طول بازی می‌توانید آن را ارتقا دهید. هم‌چنین در بازی، شما قابلیت استفاده از تعداد زیادی مهارت‌های فراطبیعی و تله‌کینتیک را نیز در اختیار دارید که تنوع خوبی به گیم‌پلی بازی می‌بخشند. همه چیز در این بازی خاص و جذاب بوده و مراحلی مثل مرحلهٔ هتل، بی‌شک یکی از برترین مراحل خلق شده از نظر طراحی و موسیقی است. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد بازی Control، داستان و نوع روایت آن است که واقعا بی‌نظیر و معرکه و البته برای خیلی‌ها عجیب است. Remedy همیشه عالی داستان می‌گوید و این بار هم واقعا زیبا و یونیک این کار را انجام داده است. Control یکی از یونیک‌ترین و بی‌مشابه‌ترین عناوین نسل هشتم و حتی تاریخ بازی‌ها محسوب می‌شود که با بهبودهایی که برای نسل نهم دیده است، قطعا تجربهٔ دوبارهٔ آن ارزشمند است.

 Sekiro: Shadows Die Twice

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Sekiro: Shadows Die Twice

سازنده:  From Software

ناشر:  Activision

ژانر:  Action-Adventure

پلتفرم مقصد:   Playstation 4 ,Xbox One ,PC

سال انتشار: ۲۰۱۹

امتیاز متا:  ۹۱/۱۰۰

گرافیک پر زرق و برق خیلی خوب است، ولی وقتی پای عناوین سولزبورن و Parry و جاخالی و دفاع وسط باشد، همه چیز در فریم‌ریت خلاصه می‌شود! این موضوع مخصوصا در مورد عنوانی مثل سکیرو بسیار بیشتر هم به چشم می‌آید. Sekiro: Shadow Die Twice یک بازی شگفت‌انگیز دیگر از استاد میازاکی بود که به واسطه‌ی ارائه‌ی یک گیم‌پلی شاهکار و هاردکور در یک قالب اکشن ماجرایی با المان‌های نقش‌آفرینی، یک تجربهٔ لذت‌بخش، سرگرم‌کننده و البته مثل همیشه هاردکور را به ما هدیه داد و با شایستگی در مراسم گیم اواردز ۲۰۱۹، به عنوان بازی سال انتخاب شد تا دنیای بازی‌ها دینش را به استاد میازاکی ادا کرده باشد و لااقل یک بازی سال در بین این همه شاهکاری که ساخته است، داشته باشد. بازی Sekiro: Shadow Die Twice که توسعه و انتشار آن را فرام سافتور و کمپانی اکتیویژن عهده‌دار بودند، در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. پلتفرم‌های مقصد این بازی که در ژانر اکشن ماجرایی قرار دارد، شامل PlayStation 4 ،Xbox One و Microsoft Windows هستند. خوشبختانه با ارتقای نسل نهمی این بازی برای پلی‌استیشن ۵، شما می‌توانید از تجربهٔ ناب ۶۰ فریم ثابت، در کنار گرافیک بسیار زیبا و دیدنی لذت ببرید.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

گرافیک پرزرق و برق خیلی خوب است، ولی وقتی پای عناوین سولزبورن و Parry و جاخالی و دفاع وسط باشد، همه چیز در فریم‌ریت خلاصه می‌شود! خوشبختانه با ارتقای نسل نهمی این بازی برای پلی‌استیشن ۵، شما می‌توانید از تجربهٔ ناب ۶۰ فریم ثابت، در کنار گرافیک بسیار زیبا و دیدنی لذت ببرید.

نکتهٔ جالبی که در مورد Sekiro Shadows Die Twice وجود دارد این است که با وجود شباهت‌های زیاد بین این بازی و سری سولز، حتی سبک این بازی هم اکشن نقش‌آفرینی نیست و شاهد یک عنوان اکشن ماجرایی هستیم که از تمام جهات و به طور کامل، از سری تحسین‌شده‌ی سولز متفاوت است. سیستم مبارزات Sekiro کاملا با دیگر عناوین میازاکی تفاوت دارد. در Sekiro چیزی به نام کلاس مبارزه از راه دور از طریق جادو یا سلاح‌های دورزن و هم‌چنین روش محتاطانه‌ی مبارزه با سپر وجود ندارد و حتی هیچ‌گونه کلاس انتخابی هم در دسترس نیست. تنها سلاح اصلی شما از ابتدا تا انتها یک Katana است در کنار قابلیت‌های مختلف دست مصنوعی. از مبارزات جذاب و نفس‌گیر بر پایه‌ی دفاع و ضدحمله گرفته تا استفاده از ابزار‌های prosthetic Arm و المان‌های مختلف نقش‌آفرینی، همه و همه به خوبی در بازی جای گرفته‌اند. در بازی به زیباترین و باکیفیت‌ترین شکل ممکن، شاهد یک دنیای زیبا و مخوف با انواع دشمنان و باس‌های جذاب، مبارزات نفس‌گیر و حتی هیولاهای عظیم هستیم. Sekiro به هیچ وجه عنوانی ساده یا حتی متوسط نیست و در طول بازی، دشمنان، مینی‌باس‌ها و باس‌های مختلف، چالش‌های خیلی زیادی برای شما ایجاد خواهند کرد. البته مهم‌ترین و مثبت‌ترین نکته در مورد چالش و سختی بازی، این است که شما را به تجربه و تلاش مجدد بعد از شکست ترغیب می‌کند.

 Borderlands 3

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Borderlands 3

سازنده:  Gearbox Software

ناشر: ۲K Games

ژانر:  RPG, first-person shooter

سال انتشار:  ۲۰۱۹

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S و Microsoft Windows

امتیاز متا: ۹۱/۱۰۰

آقا این سازنده‌های Borderlands ۳ با آپدیت نسل نهمی که برای این بازی دادند رسما «ترکاندند»! چرا؟ عرض می‌کنم خدمتتان. نظرتان در مورد تجربهٔ Borderlands ۳ با ۱۲۰ فریم ناقابل روی پلی‌استیشن ۵ چیست؟ بله شما این قابلیت را برای تجربهٔ Borderlands ۳ در نسل نهم دارید که لذت بازی را چندین برابر می‌کند. برویم سراغ بررسی این بازی. Borderlands ۳ با انتشار خود به ما نشان داد که انتظارهایمان بیهوده نبوده، زیرا بعد از سال‌ها فاصله بین نسخه‌های دوم سوم، این بازی دقیقا همان چیزی بود که می‌خواستیم و طرفداران انتظارش را داشتند. Borderlands ۳ به لطف گان‌پلی فوق‌العاده قدرتمند، دنیا و اتمسفری جذاب، چاشنی طنز همیشگی در داستان‌گویی، المان‌های عمیق نقش‌آفرینی و همین‌طور تنوع بی‌نظیر سلاح‌ها، یکی از عناوین قدرتمند شوتر است که می‌تواند مدت خیلی زیادی شما را سرگرم نماید. بازی Borderlands ۳ که توسعه و انتشار آن را گیرباکس و کمپانی ۲K Games عهده‌دار بودند، در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. پلتفرم‌های مقصد این بازی که در ژانر شوتر اول‌شخص نقش‌آفرینی قرار دارد، شامل PlayStation ۴ ،Xbox One و Microsoft Windows هستند. از نظر بصری و با توجه به گذشتن یک نسل، با پیشرفت قابل توجهی در  Borderlands ۳ روبه‌رو هستیم. کیفیت بافت‌ها و تکسچرها (با وجود اینکه بازی از گرافیک Cellshade برخوردار است) بسیار صیقل‌یافته‌تر هستند. هم‌چنین طراحی چهره‌ی شخصیت‌های بازی و جزئیات به کار رفته در آن‌ها، کاملا قابل قبول است و البته با توجه به سبک گرافیکی بازی هرگز انتظار گرافیک و چهره‌های واقع‌گرایانه را نداشته و نداریم، چرا که این موضوع با ذات گرافیکی این سری در تضاد است. در نسل نهم، بازی از شما سوال می‌کند که به فریم‌ریت بیشتر اهمیت می‌دهید یا وضوح تصویر؟ پاسخ شما هرچه که باشد، بر‌آیند آن از نظر تکنیکی، بسیار سطح بالاتر از دیگر عناوین با چنین قابلیتی است و شما دو گزینهٔ معرکهٔ ۶۰ فریم به صورت ۴K و یا ۱۲۰ فریم در ۱۰۸۰ را در اختیار دارید.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

در نسل نهم، بازی از شما سوال می‌کند که به فریم‌ریت بیشتر اهمیت می‌دهید یا وضوح تصویر؟ پاسخ شما هرچه که باشد، بر‌آیند آن از نظر تکنیکی، بسیار سطح بالاتر از دیگر عناوین با چنین قابلیتی است و شما دو گزینهٔ معرکهٔ ۶۰ فریم به صورت ۴K و یا ۱۲۰ فریم در ۱۰۸۰ را در اختیار دارید.

از لحاظ میزان و تنوع محتوا، Borderlands ۳ بسیار عظیم‌تر از عناوین قبلی سری بوده و دنیای فوق‌العاده وسیع و عمیقی دارد که می‌تواند با احتساب مراحل فرعی و فعالیت‌های جانبی و با وجود سیارات مختلف، هفته‌ها و ماه‌ها شما را سرگرم کند. تنوع سلاح‌های موجود در بازی مثل همیشه در این سری، نقطه‌ی عطف گیم‌پلی و جزو برترین‌ها در تاریخ محسوب می‌شود. تعداد شگفت‌انگیزی ترکیبات مختلف سلاح در بازی وجود دارند و حتی با ساعت‌ها بازی کردن نیز نمی‌توانید تمامی ترکیبات ممکن سلاح‌ها که به صورت تصادفی در بازی ایجاد می‌شوند را مشاهده کنید. گان‌پلی بازی مثل همیشه بسیار روان و جذاب به نظر می‌رسد و با پیشرفت‌ها و بهبودهایی هم که به خودش دیده است، از اصلی‌ترین نقاط قوت بازی به حساب می‌آید. ویژگی‌های اضافه شده به گیم‌پلی و دنیای بازی، در کنار المان‌های ثابت و جذاب این سری، می‌تواند ساعت‌ها مخاطبان را با ماجراجویی دیوانه‌وار و لذت‌بخش سرگرم کند. در Borderlands ۳ شاهد حضور چهار Vault Hunters جدید هستیم به نام‌های Moze ،Zane ،Amara و FL4K که در ابتدای بازی باید از بین این چهار شخصیت، یکی را به عنوان شخصیت اصلی انتخاب کنید. این چهار شخصیت نه تنها از نظر ظاهری کاملا جدید هستند، بلکه قابلیت‌های جدید، متنوع و جذابی را نیز به همراه دارند. وقایع داستانی Borderlands ۳ بعد از اتفاقات تمامی نسخه‌های قبلی روایت می‌شود. جایی که پس از کشته شدن Roland به دست Handsome Jack, اکنون Lilith فرماندهی Crimson Raiders را بر عهده گرفته است. در پایان نسخه‌ی دوم، مشخص شد Vault‌های دیگری در مناطق مختلف و سیاره‌های گوناگون وجود دارند و حال دو برادر دوقلو، با نام‌های Troy و Tyreen Calypso, به دنبال پیدا کردن و دست‌یابی به این Vault‌ها هستند تا بتوانند از هیولاهای موجود در آن‌ها در جهت اهداف خود استفاده کنند. در واقع، این دفعه بیش از یک Vault در بازی وجود دارد و بازی‌بازان برای پیدا کردن این مناطق، باید به سیاره‌های مختلفی سفر کنند. هدف شما مقابله با Calypso twins و جلوگیری از به ثمر رسیدن نقشه‌های آن هاست و البته در این بین، خط‌های داستانی گوناگونی در شهرها و سیارات مختلف پیش روی بازی‌بازان قرار می‌گیرد.

  Cyberpunk 2077

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Cyberpunk 2077

سازنده: CD Pojekt Red

 ناشر: CD Pojekt Red

ژانر:  First Person Action RPG

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S ،Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۲۰

امتیاز متا: ‎ ۸۵/۱۰۰

خب این که دیگر خیلی واضح است. نسخهٔ نسل نهمی شاهکار Cyberpunk ۲۰۷۷ یکی از حیاتی‌ترین تجربه‌هایی است که باید در نسل نهم داشته باشیم، زیرا نسخهٔ نسل هشتمی در بدو عرضه مشکلات زیادی داشت و با این که خیلی وقت است این مشکلات کاملا رفع شده‌اند (بنده بازی را بدون کوچک‌ترین مشکل پلات کرده‌ام)، ولی خب قطعا نسخهٔ نسل نهمی تمام پتانسیل این شاهکار را به رخ خواهد کشید. بازی Cyberpunk ۲۰۷۷ که توسعه و انتشار آن را CD Pojekt Red عهده‌دار بود، در سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. پلتفرم‌های مقصد این بازی که در ژانر نقش‌آفرینی اول‌شخص قرار دارد، شامل PlayStation ۴، PlayStation ۵، Xbox One، Xbox Series X/S و Microsoft Windows هستند. البته نسخه‌های PS5 و Xbox X/S هنوز منتشر نشده‌اند. Cyberpunk ۲۰۷۷ عنوانی است که هر چه‌قدر زمان بگذرد و جلوتر برویم، ارزشش بیشتر مشخص خواهد شد و همه خواهند فهمید سازندگان نابغهٔ آن، چه بازی عظیم و بی‌مشابهی را خلق کرده‌اند. عنوانی که با رفع شدن باگ‌ها و مشکلاتش، تبدیل به یکی از برترین بازی‌های تاریخ شده است و در آینده، الهام‌بخش کلی بازی نقش‌آفرینی خواهد بود و بدون شک سبک نقش‌آفرینی را ارتقا داده است.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

وقتی میزان جرم یا میزان مجازات در تعادل نباشد و مجازات صدبرابر سخت‌تر از جرم باشد و هیئت منصفه تعطیل کرده باشند، می‌شود قضیه‌ی سایبرپانک. Cyberpunk ۲۰۷۷ عنوانی است که هر چه‌قدر زمان بگذرد و جلوتر برویم، ارزشش بیشتر مشخص خواهد شد. عنوانی که با رفع شدن باگ‌ها و مشکلاتش، تبدیل به یکی از برترین بازی‌های تاریخ شده است و در آینده، الهام‌بخش کلی بازی نقش‌آفرینی خواهد بود.

Cyberpunk ۲۰۷۷ ترکیبی از داستان و روایتی شاهکار، شخصیت‌های بی‌نهایت به‌یادماندنی و پرداخت‌‌ شده، انواع و اقسام انتخاب‌ها و تصمیمات و شاخه‌های مختلف داستانی، گیم‌پلی عمیق با المان‌هایی که هرگز در یک بازی نقش‌آفرینی این‌قدر پرتعداد و معنی‌دار نبوده‌اند، سیستم‌های مختلف و متنوع مبارزه و المان‌های پرتعداد ارتقا و شخصی‌سازی و همین‌طور آزاد گذاشتن کامل شما در انتخاب چندین نوع مختلف پیشروی در بازی است و بدون شک یکی از کامل‌ترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ است که تا امروز خلق شده. Cyberpunk ۲۰۷۷ از نظر عظمت یک بازی نقش‌آفرینی، یک «ویچر سایبرپانک» است. وقتی این عنوان را تجربه کنید و ببینید چه میزان عشق و توجه به مخاطب در آن خرج شده است، واقعا با خود می‌گویید چرا با این بازی و این شرکت، این رفتار انجام شد. باگ و مشکل زمان عرضه، نمی‌تواند کار بی‌نظیری که سازندگان بازی کرده‌اند را از بین ببرد. بازی آن‌قدر عظمت و عمق و کیفیت دارد و آن‌قدر جذاب است که هر مخاطبی را شگفت‌زده می‌کند. به عنوان کسی که بازی را پلات کرده و تمام زیر و بم و ماموریت‌های بازی را انجام داده و نقشه را پاک‌سازی کرده‌ام، صمیمانه به شما می‌گویم اگر علاقه‌مند به سبک نقش‌آفرینی هستید، به خاطر حرف‌هایی مثل مشکل فنی، خود را از تجربهٔ Cyberpunk ۲۰۷۷ محروم نکنید، چون دیگر این مشکلات وجود ندارند و کاملا رفع شده‌اند، البته خب قطعا اگر می‌پرسید که بهتر است نسخهٔ نسل هشتم را بازی کنید یا نسخهٔ نسل نهم، پاسخ واضح است و بهتر است برای تجربهٔ نسخهٔ نسل نهم صبر کنید و یا بازی نسل هشتم را روی کنسول نسل نهم بازی کنید که ارتقاهای بصری خوبی دیده است.

 Nioh 2

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Nioh 2 

سازنده:  Team Ninja

ناشر: Sony و Koei Tecmo

ژانر:  Action RPG

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۲۰

امتیاز متا: ‎ ۸۶/۱۰۰

باید گفت دم تیم نینجا گرم که با وجود این که بازی Nioh ۲ در سال ۲۰۲۰ عرضه شده بود، ولی با یک ارتقای عظیم بصری (قابلیت اجرا روی ۱۲۰ فریم و native ۴K)، هر دو نسخهٔ این سری به همراه تمام دی‌ال‌سی‌ها را به طور کامل ریمستر کرده و آن‌ها را تبدیل به عناوینی شایسته برای نسل نهم نمودند که به صورت یک کالکشن انحصاری ارزشمند برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد (با قابلیت انتقال سیوها از پلی‌استیشن ۴). برویم سراغ معرفی و بررسی کوتاهی از این سری. بازی نخست Nioh، با الهام گرفتن درست از المان‌ها و برخی قوانین ساختاری سری Dark Souls و قرار دادن آن‌ها در قالب یک بازی کاملا مجزا و دارای شخصیت یونیک و تغییر فضای غربی بازی به ژاپن فئودال، توانست تبدیل به یکی از بهترین‌های نسل هشتم شود. سپس سازندگان در بازی Nioh ۲ نیز سعی کردند تا در هیچ موردی کاملا مانند سری سولز عمل نکنند و نه تنها بازیشان شخصیت مجزای خود را در تمام زمینه‌ها حفظ کند، بلکه تا حد امکان نسبت به بازی اول نیز تنوع داشته باشد که در این امر نیز کاملا موفق بودند. بازی Nioh ۲ که توسعه و انتشار آن را Team Ninja و کمپانی‌های سونی و کوئی تکمو عهده‌دار بودند، در سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

دم تیم نینجا گرم که با وجود این که بازی Nioh ۲ در سال ۲۰۲۰ عرضه شده بود، ولی با یک ارتقای عظیم بصری (قابلیت اجرا روی ۱۲۰ فریم و native ۴K)، هر دو نسخهٔ این سری به همراه تمام دی‌ال‌سی‌ها را به طور کامل ریمستر کرده و آن‌ها را تبدیل به عناوینی شایسته برای نسل نهم نمودند که به صورت یک کالکشن انحصاری ارزشمند برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد.

پلتفرم‌های مقصد این بازی که در ژانر اکشن نقش‌آفرینی قرار دارد، شامل  PlayStation 4 ،PlayStation 5 و Microsoft Windows هستند. Nioh ۲ واقعا بازی دشواری است و در مواقعی حتی یک سر و گردن از سری عناوین سولز سخت‌تر است و باید خیلی برای بازی کردن آن آماده باشید و صبر و استقامت داشته باشید. به پایان رساندن Nioh ۲ یک گیمر سامورایی می‌خواهد که خود نیز مانند شخصیت اصلی بازی، قدرت ذهنی و استقامت یک سامورایی را داشته باشد! در واقع تنها دوست‌داران و علاقه‌مندان سری سولز و بلادبورن که این عناوین را به پایان رسانده‌‌اند و مشکل خاصی با این بازی‌ها نداشته‌‌اند و هم‌چنین علاقه‌مندان سبک نقش‌آفرینی که خواهان تجربه‌‌ای مرگبار و سخت هستند باید به سراغ Nioh ۲ بروند و کلی هم کیف خواهند کرد. در واقع Nioh ۲ جزو بازی‌هایی است که کاملا جامعهٔ هدف خود را مشخص کرده و به دنبال جذب حداکثر بازی‌بازان در دنیا نیست، بلکه بازی‌بازان خاصی را هدف گرفته که برای آن‌ها بالاترین کیفیت را عرضه کند. این جامعهٔ هدف در بازی Nioh ۲، «بازی‌بازان هارکور» هستند و Nioh ۲ کاملا در ارائهٔ بالاترین کیفیت برای آن‌ها موفق عمل کرده است.

 God of War

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

God of War

سازنده: Sony Santa monica

ناشر: Sony interactive Entertainement

ژانر: Hack ‘n Slash و Action-Adventure

پلتفرم مقصد: Playstation 4

سال انتشار:  ۲۰۱۸

امتیاز متا: ۹۴/۱۰۰

God of War سال ۲۰۱۸، خدای نسل هشتم بود و مگر می‌شود خدای نسل هشتم ارتقای گرافیکی پیدا کند و با ۶۰ فریم به نسل بعدی بیاید و آن را تجربه نکرد؟ اصلا مگر می‌شود تیمی که God of War را ساخته، آن را برای پلی‌استیشن ۵ ارتقا دهد و این کار را به بهترین شکل انجام ندهد و شاهد یکی از بهترین‌ها نباشیم؟ مثل این است که وقتی لست آو اس ریمسترد شد و به نسل هشتم آمد، آن‌هایی که در نسل هفت آن را تجربه کرده بودند، دیگر سراغش نمی‌رفتند! مثل همیشه با معرفی بازی شروع می‌کنیم. بازی God of War که توسعه و انتشار آن را Sony Santa monica و کمپانی سونی عهده‌دار بودند، در سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. پلتفرم‌های مقصد این بازی هک‌‌ اند اسلش،  PlayStation ۴ بود. در عنوان جدید God of War بیشترین موضوعی که در مورد داستان بازی به چشم می‌خورد، اضافه شدن بسیار زیاد بار احساسی به داستان بود که تاکنون حتی ذره‌ای از این احساس را در عناوین قبلی سری مشاهده نکرده بودیم و نگاه از این زاویهٔ جدید با بار احساسی بیشتر در عنوان خدای جنگ، موضوعی بسیار جذاب و قابل تحسین بود که سازندگان به خوبی آن را در دل خشم و خشونت کریتوس حل کردند.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

God of War به واسطهٔ ارائه داستان و روایتی قدرتمند و نمایش وجههٔ دیگری از شخصیت کریتوس به همراه المان‌های گیم‌پلی بی‌نهایت جذاب، بدون شک یکی از ارزشمندترین عناوینی است که باید دوباره در نسل نهم بازی کنیم، مخصوصا با بهبودهای گرافیکی معرکه و ۶۰ فریم بر ثانیه.

همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام، God of War وجههٔ جدیدی از شخصیت کریتوس را برای ما نمایش داد و جدا از خشم و جنون و مرگ و رنج، ما شخصیت پدرانهٔ کریتوس را به تماشا نشستیم که بسیار جذاب است. جذاب از این نظر که در طول بازی ما مدام کریتوس را با گذشته‌اش مقایسه می‌کنیم و با شخصیتی که از او می‌شناختیم، تک‌تک تصمیماتش را می‌سنجیم و دیدن تغییر شخصیتی وی به خاطر فرزندش و البته به خاطر باتجربه‌تر شدنش، موضوعی است که بسیار جذاب و جدید بوده و برای ما جالب است که با زاویه‌ای دیگر از شخصیت مردی که می‌شناختیم روبه‌رو شویم. نقطهٔ عطف و بزرگ‌ترین مزیت این شاهکار، این بود که با وجود تمام تغییرات بنیادی مخصوصا در گیم‌پلی بازی و ساختار آن، هنوز هم وقتی در حال تجربهٔ بازی بودیم، کاملا حس و حال بازی کردن یک عنوان از سری God of War را داشته و  روح و عظمت کریتوس و سری God of War، در رگ‌های بازی جریان داشتند. God of War به واسطهٔ ارائه داستان و روایتی قدرتمند و نمایش وجههٔ دیگری از شخصیت کریتوس به همراه المان‌های گیم‌پلی بی‌نهایت جذاب، بدون شک یکی از ارزشمندترین عناوینی است که باید دوباره در نسل نهم بازی کنیم، مخصوصا با بهبودهای گرافیکی معرکه و ۶۰ فریم بر ثانیه.

 Days Gone

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Days Gone

سازنده:  Bend Studio

ناشر: Sony Interactive Entertainement

ژانر:  Third Person Shooter ,Open World

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۹

امتیاز متا: ‎ ۷۱/۱۰۰

با آن تعداد دیوانه‌وار گله‌های زامبی که در صفحه حضور دارند، تجربهٔ Days Gone روی ۶۰ فریم ثابت و وضوح تصویر بالاتر روی پلی‌استیشن ۵، بسیار لذت‌بخش و کارآمد است و چه در نسل هشتم آن را تجربه کرده باشید یا خیر، کاملا ارزش دارد که در نسل نهم، Days Gone را بازی کرده و لذت ناب زامبی‌کشی را با کیفیت پلی‌استیشن ۵ لمس کنید. برویم سراغ بررسی کوتاه این بازی. راستش از نظر من، جامعهٔ بازی‌بازان، نظرات به مراتب درست‌تر و قابل استنادتری نسبت به خیلی از منتقدین کوته‌فکر دارند (البته نه فن‌بوی‌ها و متعصب‌ها) و خیلی وقت‌ها این را به وضوح نشان داده‌اند. یکی از مثال‌های واضح این موضوع مربوط به بازی Days Gone بود. خوشبختانه برخلاف نظرات مسخرهٔ منتقدین، فروش این بازی فوق‌العاده بود و اکثر افرادی هم که این بازی تجربه کرده‌‌اند و زیاد اهمیتی به متای عجیب و غریب این روزها نمی‌دهند، موافقند که عنوان زیبای Days Gone یکی از برترین عناوین انحصاری کنسول PS4 تا به امروز است. بازی Days Gone که توسعه و انتشار آن را Bend Studio و کمپانی Sony Interactive Entertainement عهده‌دار بودند، در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Days Gone جزو جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین و باحال‌ترین بازی‌های حال حاضر و از آن عناوینی است که همه باید در نسل هشتم یا نهم تجربه کنند، مخصوصا روی پلی‌استیشن ۵ با بهبودهای بصری فوق‌العاده‌‌ای که برای نسل نهم به خود دیده است.

پلتفرم‌ مقصد این بازی که در ژانر اکشن ماجرایی و شوتر سوم‌شخص جهان‌آزاد قرار دارد، PlayStation ۴ است و بعدا قرار است نسخه‌ی پی‌سی بازی هم منتشر شود. Days Gone، اولین فرنچایز جدید Bend Studio بعد از خلق سایفون فیلتر در سال ۱۹۹۹ و اولین بازی آن‌ها برای کنسول خانگی، بعد از ساخت بازی Syphon Filter: Logan’s Shadow در سال ۲۰۱۰ تاکنون به حساب می‌آید. از همان لحظهٔ معرفی Days Gone در کنفرانس سونی، این بازی تبدیل به یکی از موردانتظارترین عناوین این صنعت شد و اتفاقا همین هم بعدا کار دستش داد و هایپ کاذب و بیهوده، قبل انتشار این بازی همین‌طور بالا و بالاتر رفت و آخرش هم وقتی بازی منتشر شد، همین جو که «باید شاهد یک شاهکار انحصاری سونی در حد و حدود لست آو اس باشیم»، کار دست بازی داد. خیلی‌ها نمی‌دانستند که این در اصل یک بازی زامبی‌کشی و سرگرم‌کننده است و خیلی انتظارات را از آن بالا بردند، همین هم سبب شد منتقدین خیلی سخت‌گیرانه و در حد شاهکارهای داستانی سونی با آن برخورد کنند. Days Gone که در دنیایی آخرالزمانی دنبال می‌شود، المان‌هایی از وحشت بقا و مخفی‌کاری را نیز با خود به همراه دارد، باید بگویم Days Gone جزو جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین و باحال‌ترین بازی‌های حال حاضر و از آن عناوینی است که همه باید در نسل هشتم یا نهم تجربه کنند، مخصوصا روی پلی‌استیشن ۵ با بهبودهای بصری فوق‌العاده‌‌ای که برای نسل نهم به خود دیده است.

Ghost of Tsushima

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

Ghost of Tsushima

سازنده:  Sucker Punch Productions

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Action Adventure

پلتفرم مقصد:  Playstation 4

سال انتشار: ۲۰۲۰

امتیاز متا: ‎ ۸۳/۱۰۰

Ghost of Tsushima همین‌جوری هم در نسل هشتم و روی پلی‌استیشن ۴ یک شاهکار بصری بدون مشکل بود، ولی خب تصور کنید که روی پلی‌استیشن ۵ با نرخ فریم ۶۰ و وضوح تصویر بالاتر و باز هم کوتاه‌تر شدن لودینگ‌ها، این بازی دیگر چه می‌شود. واقعا تجربهٔ Ghost of Tsushima با پلی‌استیشن ۵ باید یکی از اولین کارهایی باشد که کسی که پلی‌استیشن ۵ خریده است باید انجام بدهد، فارغ از این که نسخهٔ پلی‌استیشن ۴ را تجربه کرده باشد یا خیر. برویم سراغ بررسی کوتاهی از این بازی. Ghost of Tsushima به معنای واقعی کلمه، یک «ابرشاهکار» بود و دنیای بازی و هر چه که در آن است، مانند یک تابلوی نقاشی بی‌نهایت زیبا به همراه گیم‌پلی شگفت‌انگیز، داستان معرکه و موسیقی متن فوق‌العاده بود که هر مخاطبی را به تحسین وامی‌داشت. بازی Ghost of Tsushima که توسعه و انتشار آن را Sucker Punch Productions و کمپانی سونی عهده‌دار بودند، در سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. پلتفرم مقصد این بازی که در ژانر Action Adventure و Open World قرار دارد، PlayStation ۴ بود. گیم‌پلی بازی بر پایه‌ی المان‌های اکشن ماجرایی و همین‌طور مخفی‌کاری از زاویه‌ی سوم‌شخص بنا شده است. دنیای بزرگ بازی کاملا در اختیار شماست تا آزادانه در آن گشت و گذار کنید. شما در بازی با اسب و با سرعت بالا می‌توانید بین نقاط مختلف نقشه‌ی بازی جابه‌جا شوید. یک آیتم قلاب نیز دارید که برای رسیدن به نقاط صعب‌العبور که رسیدن به آن‌ها سخت است، می‌توانید از آن استفاده نمایید که یادآور شاهکار سکیرو است.
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا

واقعا تجربهٔ Ghost of Tsushima با پلی‌استیشن ۵ باید یکی از اولین کارهایی باشد که کسی که پلی‌استیشن ۵ خریده است باید انجام بدهد، فارغ از این که نسخهٔ پلی‌استیشن ۴ را تجربه کرده باشد یا خیر.

در بازی تعداد زیادی ماموریت‌های جانبی مختلف به سبک بازی‌های نقش‌آفرینی وجود دارد و شما می‌توانید با شخصیت‌های مختلف در دنیای بازی تعامل نمایید. شما می‌توانید با دشمنان به صورت مستقیم و با سلاح‌هایی مثل کاتانا مبارزه نمایید و یا مثلا زنجیره‌‌ای از حملات مرگبار را بر روی چند دشمن بعد از هایلایت کردن آن‌ها انجام دهید. روش مخفی‌کاری نیز برای از پای در آوردن بدون سر و صدای دشمنان در بازی وجود دارد که بسته به استایل بازی خود، می‌توانید از بین این روش‌ها انتخاب کنید. دوئل‌های یک نفر در برابر یک نفر نیز با شخصیت‌های NPC در بازی به صورت انتخابی وجود دارد. وقایع این بازی جهان‌آزاد، حول محور داستان آخرین سامورایی بازمانده در جزیره‌ی توشیما به نام Jin Sakai، در زمان نخستین حمله‌ی مغول‌ها به ژاپن قرار دارد. در زمان حمله‌ی مغول‌ها وی مجبور می‌شود که در استایل جدیدی از مبارزه به نام the way of the Ghost کاملا استاد شود تا بتواند مغول‌ها را شکست داده و برای استقلال و آزادی ژاپن مبارزه نماید.


نظرشما در مورد این عناوین چیست؟ آیا دوباره آن‌ها را بازی می‌کنید؟

Wizard of Riga

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Reciver گفت:

    بسیار لذت بردم از خواندن مطالب شما شایان ذکر است بگویم در کنسول پلی استیشن ۵ که در ان شاهکار رزیدنت اویل ویلیج را به اتمام رساندم فقط یک ثانیه طول میکشد که از منوی بازی وارد بازی بشوم چه ساخته اند نابغه های سونی احسند به انها نیامدن بگویند ما قویترین کنسول را ساخته ایم و ادعا نکردند بلکه مثل همیشه در عمل نشان دادن که کنسول ساختن یعنی چه. در این لیست منتظر دارک سولز ۳ هستم که برای بار چندم آن را به اتمام برسانم و اینبار با تجربه ایی شگفت انگیز در سریعترین و زیباترین و انقلابی ترین کنسول جهان و چون از تجربه سایبر پانک ۲۰۷۷ بسیار لذت بردم به سراغ تجربه دوباره بازی خواهم رفت زیرا مشاهده نمودم در پلی استیشن ۵ بی نظیر اجرا میشود و نسخه نسل ۹ آن فکر کنم من را از زمین جدا کند بسیار بی رحمی شد در حق اینبازی و کسانی که آن را بازی کنند و ببینند چه شاهکاری است شاید عذاب وجدان بگیرند از حرفایی که در مورد آن میزنند و تشکر ویژه از کاربر خوب سایت mohsenj74 که باعث شد من این شاهکار را تجربه کنم و کلا نگرش من را به گیم ها تغییر داد و تشکر بسیار ویژه از منتقد برجسته سایت گیمفا سعید اقا بابایی که مطالبش همیشه برایم اموزنده بوده است بی شک نترس ترین منتقدی هستید که دیده ام چون از گفتن تجربه پاک خود در گیم هیچ گونه هراسی ندارید این از چشم گیمر ها پنهان نمی ماند درود بر شما سونی فن شریف.

    • Felipe گفت:

      تو اینکه کنسول خوبی ساختن شکی نیست ولی هیچ هم بدون ادعا تبلیغ نکردن هم سونی هم مایکروسافت رو نقاط قوت کنسول‌هاشون تاکید دارن و کلی تبلیغ کردن حالا شما در جریان نبودی بحثش جداست !
      در ضمن بازی ایول ۸ شاهکار نیست یه باز خوبیه شاهکار یعنی یه نقطه ضعف نداشته باشه و در همه زمینه‌ها نمره کامل بگیره که این بازی اینطوری نیست .

      • AmirAgha گفت:

        نظر شخصیش اینه که شاهکاره!

      • Reciver گفت:

        شما نمی توانید به من بگویید چه چیزی شاهکار است و نیست زندگی من به شما مربوط نیست به عقیده من ویلیج شاهکار است و بسیار از تجربه ان لذت بردم هر کسی میتواند این لذت را از خود دریغ کند و نکند به من ربطی ندارد و کامنت هر شخصی نظر شخصی آن فرد است حالا اگر شما در جریان نیستید بحث آن جداست و البته اگر پلی استیشن تبلیغ کرده است واقعیت را گفته است و عملکرد آن در مقابل کنسول پر ادعای رقیب مشخص است جمع کنید این گول زدن های خودتان را نفعی نخواهید برد.

        • Felipe گفت:

          من نمیگم چه بازیی شاهکار هست یا نیست میانگین نمرات اینو میگه هرچند اندرریت و اورریت هم داریم ولی ایول ۸ شامل هیچکدوم از گزینه‌های بالا نیست و حقش همون نمره هست که گرفته به نقد همین سایت رجوع کن ببین ایراداتش چیه
          در ضمن زدن برچسب شاهکار به یه بازی نظر شخصی نیست فکت صادر کردنه در غیر این صورت تمام نقدها و بررسی‌ها هم نظر شخصی محسوب میشن
          کجای کامنتم تو زندگیت دخالت کردم ؟ اینجا جای بحث و تبادل نظراته نه حریم خصوصی و زندگی شخصی
          سرعت لودینگ چیزی رو عوض نمیکنه مهم خوب اجرا شدن بازیه که شاید در ابتدا سری اکس به دلیل دیر اماده شدن کیت توسعه بازیهاش به خوبی ps5 اجرا نشد ولی رفته رفته داره جایگاهش رو بدست میاره
          هرچند برا من مهم نیست مهم بازیه
          ولی برا فن بوی‌ها چند ثانیه زودتر اجرا شدن مهمتر از فریم‌ریت و کیفیت بالاتره
          از سرعت لودینگ تو چنتا بازی انگشت شمار لذت ببر و به رزولوشن ۱۰۸۰ اپسکیل شده بدون ری‌تریسینگ هم قانع شو چون همش ۷۰ دلار پول دادی و چیزی نیست

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      خب اول یه تشکر بکنم از سعید جان که مقاله زیبایی بود و من که بی صبرانه منتظر اپدیت نسل ۹ سایبر پانک هستم و همینطور دیزگان رو هنوز بازی نکردم و احتمالا بازیشو میخرم و اپدیت جدیدشو میگیرم الان دیسک دسته ۲ دیزگان خیلی ارزونه ،،،، ممنون سعید جان واقعا با پست حال کردم مخصوصا توضیحاتی که در مورد سایبر پانک دادی دقیقا واقعیت هست واقعیتی که خیلی گیمر ها لمسش کردن :yes: 😎
      .
      .
      اما رسیور دوست من شما ما رو شرمنده نکن انقدر فقط بهت بگم دارم ویلیج رو بازی میکنم و با ثانیه به ثانیش کیف میکنم یه رزیدنت اویل مدرن و بسیار جذابه :inlove: اما یه صحبتی بگم اینجا چون این تغییر اخلاقتو دیدم تو این چند وقت و کامنتای گذشتت رو یادم هست و بحث گیم به کنار خیلی خوشحالم که تغییر کردی ، بزرگترین امتیاز یک گیمر حرفه ایی داشتن اخلاق حرفه ایی هست و دیدن و حس کردن بازی با تمام وجود ، رسیدن به این مرحله کار سختیه و شاید هر گیمری نرسه به اون مرحله چون فاکتور های خاصی لازمه ولی مهمترینش و کلید ورود رسیدن به اون مرحله داشتن اخلاق حرفه ایی هست بهت تبریک میگم گیمر حرفه ایی شدن به تعداد تروفی های پلاتینیوم نیست :cowboy: البته این تیکه که در مورد گیمر حرفه ایی گفتم فقط تجربه و نظر شخصی من بود به شما و اینکه دیگه منو انقدر شرمنده نکن 😀 موفق باشی و امیدوارم تا هر وقت که بخوای از بازی ها لذت ببری :rose:

    • Sam_fisher_47 گفت:

      برادر هم سونی هم مایکروسافت رو ویژگی هاشون مانور دادن 😐
      مایکروسافت رو قدرتش سونی هم رو سرعتش. واقعا درک نمی کنم چجور دارین اول کامنتو می نویسین 😐

  • MahyarMsm گفت:

    به به با تشکر از اقای اقابابایی بابت این مقاله عالی بود :yes: :yes:

  • mugiwara07 گفت:

    مقاله خیلی زیبایی بود ممنون سعید جان :yes:
    بنظرم دیزگان و نی اوه ۲ خیلی پیشرفت خوبی داشتن.

  • با سلام و احترام خدمت جناب آقای سعید آقابابایی. امیدوارم روز خوبی را داشته باشید. مقاله ی فوق یکی از پرکاربردترین مقاله ها برای بازی بازان تازه وارد به نسل نهم می باشد اما خیلی دوست داشتم تا در این مقاله نام عناوین کنسول های شرکت مایکروسافت نیز دیده می شد تا اینکه صرفا بررسی متعلق به عناوین چندپلتفرمی و انحصاری های پلی استیشن شود. بگذریم. در مورد اول که اشاره کردید با خرید عنوان Marvel’s Spider-Man: Miles Morales صاحب نسخه ی Spider-Man 2018 می شویم باید به عرض رساند صرفا کسانی می توانند صاحب Spider-Man 2018 شوند که نسخه ی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Launch Edition را خریداری کرده باشند ، که در غیر اینصورت همچون بنده صاحب آن نخواهند بود. خیلی از عناوین نام برده ی فوق نه تنها در بین بیشترین عناوین ارتقا یافته برای نسل جدید قرار نخواهند گرفت که باید حتی از آوردن نام عنوان Cyberpunk 2077 در لیست کاملا متعجب بود زیرا این عنوان نه تنها هیچ به روز رسانی را برای نسل نهم دریافت نکرده بلکه برعکس هنوز با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم می کند. علی ایحال در لیست مورد اشاره ی حضرتعالی نام چندین عنوان که بنده بر روی PS5 تجربه کرده ام خالی بود که به ترتیب ذکر می کنم. لازم به ذکر است این عناوین صرفا یک ارتقای ساده مثل اکثر عناوین فوق که اشاره کردید نبوده و نسخه نسل نهم آن ها هم اکنون در دسترس دارندگان PS5 می باشد که می توانند تجربه کنند. ۱. عنوان DESTINY که نسخه مخصوص کنسول های نسل جدید شامل حال آن شده است البته به لطف BUNGIE همچون عنوان مورد اشاره در لیست Borderlands 3. بگذریم. ۲. عنوان محبوب و پرطرفدار Fortnite که نسخه ی نسل نهم را به صورت مجزا برای دارندگان این پلتفرم ها در نظر گرفته است. ۳. عنوان Assassin’s Creed Valhalla نیز همچون دو عنوان قبلی می باشد. ۴. عنوان Tom Clancy’s Rainbow Six Siege نیز نسخه ی مخصوص نسل نهم را دارد. ۵. عنوان محبوب و زیبای Resident Evil Village نیز به همین صورت می باشد. ۶. عنوان به شدت محبوب و زیبای این روزها یعنی Call of Duty: Warzone که اخیرا به روز رسانی نسل نهم برای آن منتشر شد. ۷. عنوان زیبای Dirt 5 نیز همچون عناوین فوق یک نسخه ی نسل نهمی متعلق به خود دارد. پایان کلام : برخی از عناوین فوق در لیست کتابخانه ی اینجانب بوده اند و شخصا آن ها را تجربه کرده ام حال آنکه برخی همچون عناوین Resident Evil Village و Dirt 5 را متاسفانه هنوز نتوانسته ام تجربه نکنم. در انتها خاطر نشان می کنم خیلی خوب است تا اعضای تحریریه نسبت به تهیه ی مقاله ای مشابه برای کنسول های نسل نهم Xbox نیز اقدام مشابه نمایند. در پناه حضرت حق ، پیروز و پایدار باشید.

    • Reciver گفت:

      باید به شما بگویم در اول مقاله تیتر گویای شخصیت مقاله است و جواب تمام کامنت شماست در تیتر اشاره ایی به گرفتن اپدیت نسل ۹ نشده است بلکه اگر سایبر پانک را در کنسول نسل ۸ و ۹ قیاس کنید متوجه فرق بسیار زیاد آن خواهید شد و بعد از گرفتن بروز رسانی زیباتر خواهد شد نویسنده مقاله پلتفرمی که دارد پلی استیشن است و درباره آن مینویسد و از نظر من ایرادی ندارد و اتفاقا باعث تخصص بیشتر نویسنده بر محصولات پلی استیشن میشود.موفق باشید با تشکر.

  • Sina.ss گفت:

    من چنتا از بازیای بالا رو روی ps5 هم بازی کردم گاد اف وار..سکیرو…بعد بازی با ps5 دیگه ps4 حتی اگه پرو هم باشه به چشمتون نمیاد و نمیشه باهاش بازی کرد و لذت برد..

  • واقعا لیست عالی بود
    به امید روزی که شاهکارهای بلاد بورن و لست ۲ هم اپدیتِ نسل نهمی دریافت کنن که دیگه واقعا فوق العاده میشه

  • خسته نباشید، دلیل تیکه انداختن تو یک سایت گیمینگ به یک پلتفرم خاص اونم وقتی دو شرکت هیچ نمایندگی تو ایران ندارن رو نمیفهمم،اگه بحث قدرت و ترافلاپس باشه که اکس باکس تا الان عالی عمل کرده و حدود ۷۷ بازی ۱۲۰ فریم اجرا میکنه در حالی که ps5 زیر ۲۰ تا بازی ، همین چند روز پیش بود که خبر mass effect رو کار کردید که قراره بازی ففط روی سری اکس ۱۲۰ فریم اجرا بشه ، بعد اینکه من جایی نخوندم که گفته باشه dark souls 3 فقط قراره روی ps5 اپدیت نسل جدید دریافت کنه ، اگر از ps5 تعریف میکنید باید کنارش هم از خوبی های xbox series بگید، در نهایت تو این سایت طرفدار xbox کم نداریم خواهشا مارو نسبت به سایت دلزده نکنید چون خودم از خیلی سال دارم سایتتون دنبال میکنم

  • P.morgan 𔓙 گفت:

    سلام، مقاله مفید و زیبایی بود.
    فقط بنظر من، Metro Exodous هم میتونست تو این لیست جای بگیره، ray tracing تو نسل ۹ عالیه :yes:

  • NEON گفت:

    خب پس بهتره بعد امتحانات برم سراغ خرید دیسک سایبر . گوست هم تو لیست هست یعنی هرچی از این بازی تعریف کنی بازم کمه راه رفتن و فلوت زدم موقعی که در طبیعت زیبا در جزیره سوشیما واقعا بی نظیره . سیستم مبارزات بازی هم وه نگم واقعا ساکر پانچ گل کاشته با این بازی به نظر من منتقدا الکی از بازی نمره کم کردن ( منظوم از همون قضیه ی بامبو هست ) موسیقی های این بازی واقعا قشنگن مخصوصا موقعی که بازی تموم میشه . درباره spider _man هم بگم که نسخه اصلی و مایلز واقعا عالین . ولی برای اینکه داستان رو بهتر بفهمید برید اول نسخه اصلی رو بازی کنید بعد برید سراغ مایلز . دیزگان هم که واقعا داستان خفنی داشت ( نظر شخصی ) ولی بهتره این بازیو روی pc بازی کنید که نهایت لذت رو ببرید . درباره داستان بگم که این بازی رو حتما تجربه کنید واقعا بازی عالی . و در آخر از جناب اقابابایی عزیز ممنونم که زحمت کشیدند :rose:

  • Wounds گفت:

    کاش همچنین پیشرفت های بصری برای bloodborne هم درنظر گرفته بشه یا حداقل اگه نسخه ریمستری درحال ساخته با اون محتویات اضافه ای باشه که شایعه شده بود
    .
    .
    .در بین همه این بازی ها هم سایبرپانک از همه بیشتر به همچین پیشرفت های بصری نیازداره

  • alirezashade گفت:

    Last of us 2 چرا آپدیت نسل بعدیش نمیاد

  • بنده گوست اف تسوشیما و گاد اف وار و سکیرو و دیزگان رو روی ps5 تجربه کردم ( با انجام بروزرسانی ها) ولی ارتقای گرافیکی ندیدم.البته نرخ فریم ۶۰ رو موافقم و تجربه کردم ولی ارتقای گرافیکی مشاهده نکردم

  • حمید گفت:

    والا با این قیمت‌ها هنوز موفق به خرید پلی استیشن ۵ نشدم الان توی همین بازار ایران پلی استیشن ۵ دیسک خور ۲۱ملیون وایکس باکس سری ایکس ۱۶ملیون خودتون قضاوت کنید هر دو ۴۹۹ دلار. قیمت توی بازار ایران همین الان. ۵ملیون اختلاف.

    • Kuros گفت:

      جعبه فروشی نداره بخاطر همین ارزونه
      یک میلیونم بشه کسی نمیخره
      اونایی هم سرشون کلاه میزارن بهشون میندازن بعد چند روز متوجه میشن باید بفروشن زیر قیمت ولی چون ما ایرانی ها نمخوایم قبول کنیم اشتباه کردیم میشیم هیتر سونی

  • سلام خدمت آقای آقابابایی عزیز
    مثل همیشه تشکر بابت مقالات زیبا و زحمات شما برای سایت
    فقط یه سوال دارم که با عرض شرمندگی به موضوع مقاله مربوط نیست ولی چون نمیدونم چه جوری میشه باشما میشه ارتباط گرفت اینجا میپرسم:
    ادامه راهنمای ویچر ۳ الان حدود ۷ ماهه که منتشر نمیشه و هیچ اطلاع رسانی هم نمیشه
    دوست داشتم با راهنما ۱۰۰% کنم بازیو لی نمیدونم چه اتفاقی افتاده؟

  • zahedi360 گفت:

    جناب آقا بابایی خداقوت به شما.
    کشش خوب در مقاله های شما همیشه خواننده رو سوق میده که تا اخر متن رو بخونه.
    عالی بود.

  • سلام اقای آقابابایی.(به قول یه یکی میگفت (عج)و(س)و(ع) 😀 )خیلی مقاله کاملی بود.خدایی موضوع مقاله های شما محشره.خیلی تفکر پشتشونه.اگه یکی با اکس باکس مثل شما پیدا میشد سایت ویوش خیلی بیشتر میشه.
    یه پیشنهاد:به مناسبت احتمال تریلر فاینال فانتزی تو مراسم سونی بیاین این سری رو رتبه بندی کنین.موضوع خیلی جذابیه.من خودم بخوام رتبه بندی کنم:
    ۱٫فاینال ۷ و پریکوئلش(پریکوئلش فک کنم اولین بازی تو سری بود که مبارزاتش نسبتا ریل تایم بود خداوکیلی هم خوب بود.
    ۲٫فاینال فانتزی۲(داستان بازی با شخصیت هاش خیلی گاد بودن.چند وقت پیش رو گوشی هم دوباره زدم.اصلا کهنه نشده.اولین بازی سری بود که بازی کردم)
    ۳٫فاینال ۷ ریمیک هم خیلی خوب بود.تغییراتش کاملا درست بود.اگه اونا را نداشت یچیزی در حد ۱۵ میشد.
    ۴٫فکر کنم ۳ گانه فاینال ۱۳ بود که نسبتا خوب بود ولی خیلی دلنشین بود.
    ۵٫فاینال ۱۰ هم عالی بود.

  • Milidante گفت:

    من تو هیچ سایت خبری نخوندم که دارک ۳ قراره آپدیت ps5 بگیره. چند روز پیش هم امتحانش کردم همینجوریش بدون آپدیت فریم ریت بازی خیلی بهتر شده بود ولی با ۶۰ فاصله داشت. به هر حال جای ratchet and clank هم خالیه تو لیست. آپدیت ۶۰ فریمش عرضه شد و فوق العادس.

  • enriqo307 گفت:

    سلام
    یه سوال
    بازی هایی که روی ps4 موجوده امکان انتقال به ps5 وجود داره
    البته بصورت رایگان
    منظورم انتقال اکانته ( ظ۲ و ۳ )

  • mhm گفت:

    جناب اقابابایی سر دیزگان کاملا با شما مخالفم . چجوری به این بازی میگید یک بازی خوب اونم منتقدی مثل شما .
    زامبی کشی بازی تقریبا توی یک ساعت اول بازی کاملا تکراری میشه و بعد که با پدیده ی هوردها اشنا میشیم یکم جذاب تر میشه ولی بازم تکراری میشه شاید توی بازی کلا دو سه تا هورد با ارزش باشه که یکیش توی کالج بود یکیش توی اون کارگاه چوب بری و ….
    مراحل فرعی بازی به شدت تکراری هستند . شخصیت ها به جز شخصیت اصلی بازی و بوزمن مصنوعی هستند مخصوصا کلنل . بازی هیچ انتاگونیست خوبی رو به شما تحویل نمیده درست تازه جایی که کارلوس وارد داستان شده بود و گفتم بازی داره خوب میشه از اینجا اسپویل : سریع حذف شذ .
    خط داستانی لیزا که میتونست یک خط داستانی عالی باشه کاملا آبکی شد . گیم پلی بازی زیادی طولانی و تکراری بود . و کمپ ها که عملا هیچ فرقی با هم ندارن و یک نقشه ی بزرگ خالی .
    البته من بازی رو تا اخرش رفتم و لذت هم بردم چون ویس اکتینگ بازی و همچنین موسیقی و فیزیک موتور بازی و گرافیک و طراحی محیط فوق العاده بودن . ولی این بازی نقاط ضعف زیادی داره .

    • منتقدی مثل ایشون؟؟؟
      داداش طرف به اساسینز کرید والهالا ۹۷ داده و بهش گفته برترین بازی تاریخ در کنار ویچر ۳ (حالا میشه با ویچر ۳ کنار اومد ولی آخه والهالا؟؟؟)
      برداشته به برک پوینت داده ۹!!!
      کلا ایشون عشقی نمره میدن
      از هر بازی خوششون بیاد نمره بالا میدن
      اگه بازی ماله یوبی سافت و سیدی باشه که یه سه نمره اختصاصی بهشون تعلق میگیره

      • Kuros گفت:

        اولا که درست صحبت کن ، کسی داری درموردش حرف میزنی از سن تو بیشتر نقد و بازی کرده
        دوما منتقد واقعی کسی هست که واقعیت رو بگه یعنی از بازی خوشش اومد نمره خوب بده نگاه به سازنده و پلتفرم نکنه
        فرق بقیه منتقدها با آقای آقا بابایی اینه که بقیه منتقدها نیم ساعت بازی میکنن یا اصلا بازی نمیکنن و بر اساس جو رسانه ای نمره میدن ولی آقای آقا بابایی حداقل ۱۰۰ ساعت بازی میکنه بعد نمره میده
        شما هم اگر والهالا و ویچر و برک پوینت بازی میکردی متوجه میشدی هرچند این بازیها رده سنی بالایی دارن و باید زبانت خوب باشه تا درک کنی
        از کسی که به سن تکلیف نرسیده توقع نمیره موضوع دارکی مثل شاهکار لست اف آس رو بفهمه چه برسه زبانشم افتضاح باشه

        • سلام و درود فراوان خدمت شما. یک دنیا سپاس از محبتتون. وقتی دوستایی مثل شما دارم نیازی نیست که جواب این جور افراد رو بدم. واقعا با خوندن نظزتون افتخار میکنم که برای افرادی مثل شما می نویسم. می بینید که حتی وقتم رو تلف کسی که توهین میکنه نمیکنم. وقتم ارزش داره برای تهیه مطلب برای افرادی مثل شما و پاسخ دادن کامنتهای شما نه هر کسی. بالاخره بین هزازان هزار کامنتی که توی این ۸ سال با کلی محبت و لطف نوشته شدن، اینجور کامنتها هم پیدا میشه. واقعا کیف کردم از خوندن نظزتون. ایشون هم انشالله به ارامش میرسه. معلومه که مدت هاست مطالبم رو میخونه و شدیدا دنبال میکنه احتمالا هر ۸۰۰ تا مقاله رو. همین کافیه و ازشون ممنونم. یک دنیا سپاس از شما محمد (Kuros) گل.
          از تک تک دوستای گلم که نظر گذاشتن یک دنیا ممنونم و واقعا واقعا واقعا قوت قلب برای من هستید. تک تک کلامنتهاتون رو کلمه به کلمه خوندم و کیف کردم از درک و شعور شما به عنوان یک گیمر.

      • mhm گفت:

        والا من تقریبا بیشتر از هفت هشت سال هست که میام گیمفا و نقدهاشو میخونم . سعید اقابابایی به نظرم بهترین منتقد سایت بوده تا حالا . اتفاقا اصلا هیچ تعصبی روی بازی خاصی نداشته (به جز سری سولز که کاملا قابل درکه )

  • شخصا دوست دارم گاد اف وار-سکیرو-نیوه و دارک سولز رو با گرافیک نسل نه و فورکی بازی کنم البته از میازاکی توقع گرافیک فنی بالایی نمیره طبق معمول چی میشه این بشر گرافیک هنری رو خودش طراحی کنه مثل همیشه شاهکار بعد واسه گرافیک فنی بده مثلا به سانتامونیکا

۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا
۱۰ بازی PS4 با بیشترین بهبود ممکن برای نسخه ی PS5- گیمفا