۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا
۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا
۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا
۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید؛ لطفا گول نخورید! – بخش سیزدهم

سعید آقابابایی
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - 12:00
۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

دنیای بازی‌ها متاسفانه پر شده است از دروغ و اراجیف و حرف‌های مضحک که حتی منتقدین هم دیگر زیاد می‌گویند، چه برسد به کاربران. حرف‌ها و نظرات افراد افراطی که خدا نکند با یک چیزی مشکل داشته باشند و دشمن شوند، دیگر تا ابد ذهن تک‌بعدیشان نمی‌تواند غیر از آن را قبول کند. مثال بارزش هم دشمنان بی منطق یوبیسافت که چون فلان بازی این شرکت زمان عرضه باگ داشته است، تا ابد دیگر هر بازی این شرکت را بدون این که جلدش را از نزدیک دیده باشند می‌کوبند و ذهن افراطی و کینه‌ای آن‌ها نمی‌تواند دیگر چیزی غیر از این را بپذیرد. همه‌ی ما بارها از این قبیل حرف‌ها و دروغ‌ها شنیده‌ایم که در مجامع بازی یک کلاغ و چهل کلاغ شده‌اند، هر کسی هم می‌رسد یک چیزی می‌گذارد رویش و می‌دهد دست بعدی تا نهایتا یک دروغ بزرگ درست شود که ذره‌ای هم با واقعیت هم‌خوانی ندارد و خیلی وقت‌ها باعث می‌شود بسیاری از بازی‌بازان سراغ برخی بازی‌های عالی و جذاب نروند. امروز دقیقا دست گذاشته‌ام روی ۱۰ تا از این دروغ‌ها که در مورد ۱۰ بازی جذاب و باکیفیت یک کلاغ و چهل کلاغ شده‌ و آن قدر دهان به دهان چرخیده‌اند که باعث شده‌اند از فلان بازی جذاب، یک هیولا خلق شود که کلا غیرقابل بازی است و خیلی‌ها به همین خاطر سراغش نرفته‌اند. البته خب این مقاله نظر بنده است و شاید برخی از شما با این لیست موافق نباشید و یا شاید فکر کنید برخی از این‌ها دروغ نیستند. بالاخره نظر هر کسی محترم است ولی این مقاله‌ی من و نظر بنده است که مطالعه می‌فرمایید. پس اگر تا این‌جا با من همراه بوده‌اید، شما را دعوت می‌کنم به ادامه‌ی مطالعه‌ی قسمت سیزدهم مقاله‌ی “۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید”. امیدوارم که این مطلب باعث شود که شاید به سراغ برخی از این بازی‌ها که به خاطر این دروغ‌ها از دستشان داده‌اید بروید و یک تجربه‌ی خوب داشته باشید.

۱۰ – Call of Juarez: The Cartel یک بازی آشغال  در حد ۵ بود

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

Call of Juarez: The Cartel

سازنده:  Techland

ناشر:  Techland و Ubisoft

ژانر:  First Person Shooter

پلتفرم مقصد: پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس‌ ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی

سال انتشار: ۲۰۱۱

امتیاز متا: ۵۱/۱۰۰

Call of Juarez: The Cartel اصلا در حد و اندازه‌های بازی دوم و چهارم این سری که هر دو لایق نمره‌ی بالای ۸ بودند، نبود (حتی در حد بازی اول هم نبود) و بسیار از آن‌ها ضعیف‌تر عمل کرده بود، مخصوصا که از دوران غرب وحشی قدیم فاصله گرفته بود و به زمان جدید آمده بود، ولی خب واقعا هم یک بازی در حد نمره‌ی ۵ نبود که حتی ارزش یک بار بازی کردن هم نداشته باشد. بازی Call of Juarez: Cartel عنوانی در سبک شوتر اول‌شخص با تم وسترن است که در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس‌ ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی منتشر شد. توسعه و انتشار این عنوان را استودیو Techland و کمپانی‌های Techland و Ubisoft بر عهده داشتند. همان‌طور که اشاره کردم این بازی به زمان جدید آمده بود و در لس‌آنجلس و مکزیک دنبال می‌شد و بازی‌بازان تا سقف ۳ نفر می‌توانستند کنترل ۳ مامور قانون را برعهده بگیرند.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

در نقدهای این بازی از داستان و شخصیت‌پردازی و صداگذاری و گیم‌پلی حسابی ایراد گرفته شده بود، یعنی خب تقریبا از کل بازی! این ایرادها اکثرا هم صحیح بودند ولی خب همان‌طور که گفتم حق بازی ۵ نبود؛ بلکه چیزی در حدود ۶ تا ۶.۵ بود و می‌شد یک بار از بازی کردن آن لذت برد.

Call of Juarez: The Cartel با وجود کیفیت متوسط رو به بالایی که داشت، اصلا و ابدا نتوانست نظر منتقدین و بازی‌بازان را به خود جلب کند و بازخوردهایی در حد یک آشغال را از منابع و مراجع معتبر گیمینگ دریافت کرد. این عنوان نهایتا از مجموع نمراتی که کسب کرد، امتیاز متای ۵۱/۱۰۰ را به خود اختصاص داد که باید بگویم درست است بازی اصلا در حد سه نسخه‌ی دیگر سری (مخصوصا دوم و چهارم) نیست، ولی لااقل ارزش نمره ی ۶.۵ را دارد و یک بار بازی کردنش خالی از لطف نیست. در نقدهای این بازی از داستان و شخصیت‌پردازی و صداگذاری و گیم‌پلی حسابی ایراد گرفته شده بود، یعنی خب تقریبا از کل بازی! این ایرادها اکثرا هم صحیح بودند ولی خب همان‌طور که گفتم، حق بازی ۵ نبود بلکه چیزی در حدود ۶ تا ۶.۵ بود و می‌شد یک بار از بازی کردن آن لذت برد.

۹ – Call of Juarez: Bound in Blood بازی باکیفیتی نبود

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

Call of Juarez: Bound & Blood

سازنده:  Techland

ناشر:  Techland و Ubisoft  

ژانر:  First Person Shooter

پلتفرم مقصد: پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس‌ ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی

سال انتشار: ۲۰۰۹

امتیاز متا: ۷۸/۱۰۰

این هم یک بازی دیگر از سری Call of Juare که البته آخری نیست و در گزینه‌ی بعدی هم منتظر سومین بازی با این نام در این مقاله باشید تا به این شکل، لیست امروز ما سه‌ بازی از چهار بازی Call of Juarez که کمتر می‌بینم کسی در موردشان حرف بزند را پوشش داده باشد. در این بخش صحبت از Call of Juarez: Bound in Blood است که از نظر انتشار، در واقع دومین بازی منتشر شده از این سری محسوب می‌شود. بازی Call of Juarez: Bound in Blood عنوانی در سبک شوتر اول‌شخص با تم وسترن است که در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس‌ ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی منتشر شد. توسعه و انتشار این عنوان را استودیو Techland و کمپانی‌های Techland و Ubisoft بر عهده داشتند. این بازی با این که دومین بازی این فرنچایز است، ولی از نظر داستانی در واقع یک پیش‌زمینه یا Prequel برای بازی نخست Call of Juarez که سال ۲۰۰۶ منتشر شده بود، محسوب می‌شود. Call of Juarez: Bound in Blood با وجود کیفیت واقعا خوبی که داشت، نتوانست نظر منتقدین و بازی‌بازان را در حد لیاقتش به خود جلب کند و بازخوردهایی که حقش بود را از منابع و مراجع معتبر گیمینگ دریافت نکرد. این عنوان نهایتا از مجموع نمراتی که کسب کرد، امتیاز متای ۷۸/۱۰۰ را به خود اختصاص داد که با این که نمره‌ی خوبی است، ولی حق بازی لااقل دیگر ۸۰ تا ۸۲ بود.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

این بازی با این که دومین بازی این فرنچایز است، ولی از نظر داستانی در واقع یک پیش‌زمینه یا Prequel برای بازی نخست Call of Juarez که سال ۲۰۰۶ منتشر شده بود، محسوب می‌شود. درست است که امتیاز ۷۸ امتیاز واقعا خوبی است ولی خیلی‌ها به خاطر همین امتیازات زیر ۸ سراغ عناوین این سری نرفتند، در حالی که تمام بازی‌های این فرنچایز، شوترهای وسترن جذابی هستند و کاملا ارزش تجربه دارند.

وقایع داستانی بازی، ۱۷ سال قبل از اتفاقات نسخه‌ی اول دنبال می‌شد و بر داستان برادران McCall با نام‌های ری و توماس تمرکز داشت که هر دو گروهبانان Confederate States Army محسوب شده و مشغول مبارزه در دوره‌ی American Civil War بودند. در آگوست ۱۸۶۴ و در زمانی که درگیری‌ها رو به پایان است، این دو برادر پست خود را ترک می‌کنند تا به نجات خانه‌ی کودکیشان بروند و به این ترتیب تبدیل به Deserter (کسانی که از فعالیت ارتشی و نظامی خود بدون اجازه خارج می شوند و ارتش را ترک می‌کنند) شدند و به همراه برادر کوچک‌ترشان ویلیام که یک کشیش جوان است فراری می‌شوند. سپس دو سال بعد در حالی که در مکزیک پنهان شده‌اند با یک گانگستر به نام Juan ‘Juarez’ Mendoza و دوستش ماریسا آشنا می‌شوند و درگیر اتفاقات جدیدی می‌شوند در حالی که فرمانده‌ی آن‌ها هنوز به دنبال یافتن آن‌ها برای مجازات شدن فرار از ارتش است. در کل همان‌طور که اشاره کردم درست است که امتیاز ۷۸ امتیاز واقعا خوبی است ولی خیلی‌ها به خاطر همین امتیازات زیر ۸ سراغ عناوین این سری نرفتند، در حالی که تمام بازی‌های این فرنچایز، شوترهای وسترن جذابی هستند و کاملا ارزش تجربه دارند.

۸ – Call of Juarez: Gunslinger بازی باکیفیتی نبود

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

Call of Juarez: Gunslinger

سازنده:  Techland

ناشر:  Techland و Ubisoft

ژانر:  First Person Shooter

پلتفرم مقصد: پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس‌ ۳۶۰، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی

سال انتشار: ۲۰۱۳

امتیاز متا: ۷۲/۱۰۰

تا ۳ نشه بازی نشه! این هم از سومین بازی سری Call of Juarez در مقاله‌ی ما که از نظر انتشار، چهارمین نسخه و بازی نهایی این فرنچایز تا امروز محسوب می‌شود! آقا این بازی Call of Juarez: Gunslinger واقعا معرکه بود! نه این که شاهکار و این حرف‌ها باشه ها، فقط این که خیلی خیلی لذت‌بخش بود و نوع شلیک‌ها و پاشیدن خون دشمنان و گرافیک سل‌شیدگونه و موارد خاصی که توی گیم‌پلیش داشت باعث شده بودند تا تجربه‌ی این بازی هنوز بعد سال‌ها یاد من بمونه. خب دیگه عامیانه صحبت کردن کافیه. بریم سراغ معرفی این بازی. بازی Call of Juarez: Gunslinger عنوانی در سبک شوتر اول‌شخص با تم وسترن است که در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس‌ ۳۶۰، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر شد. البته نسخه‌ی سوییچ این بازی ۶ سال بعد از انتشار بازی اصلی و در سال ۲۰۱۹ منتشر گردید و اتفاقا بسیار هم تحسین شد و از پیچش داستانی جذاب و گان‌پلی آرکید سریع آن حسابی تعریف شد، اما نمی‌دانم چرا وقتی بازی اصلی آمد و باید حسابی تحسین می‌شد، نشد!  توسعه و انتشار Call of Juarez: Gunslinger را استودیو Techland و کمپانی‌های Techland و Ubisoft بر عهده داشتند.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

به شخصه و از نظر من این عنوان برترین بازی در سه‌گانه‌ی Call of Juarez بود، ولی اصلا با آن عادلانه رفتار نشد. حتی اگر همین الان هم به سراغ تجربه کردن Call of Juarez: Gunslinger بروید، این بازی حسابی به شما کیف خواهد داد.

این بازی که نخستین بار در مراسم PAX 2012 معرفی شد، برخلاف بازی سوم این سری یعنی Call of Juarez: The Cartel (که در این لیست در رتبه‌ی دهم دیدید)، دوباره به زمان غرب وحشی قدیم برگشته بود و دارای ۳ مد مختلف در گیم‌پلی خود بود که شامل بخش داستانی، آرکید و دوئل بودند و هر کدام جذابیت خاص خود را داشتند. داستان این بازی در واقع زندگی یک جایزه‌بگیر یا بانتی‌هانتر به نام Silas Greaves را روایت می‌کرد و روایت جذابی هم داشت. Call of Juarez: Gunslinger با وجود کیفیت واقعا خوبی که داشت، نتوانست نظر منتقدین و بازی‌بازان را چندان به خود جلب کند و بازخوردهای مثبتی را از منابع و مراجع معتبر گیمینگ دریافت نکرد. این عنوان نهایتا از مجموع نمراتی که کسب کرد، امتیاز متای ۷۲/۱۰۰ را به خود اختصاص داد که واقعا و واقعا و واقعا بیانگر کیفیت واقعی بازی نبود و حق بازی خیلی بیشتر از این امتیاز بود (به نظر من چیزی حدود ۸۲). به شخصه و از نظر من این عنوان برترین بازی بین ۴ عنوان Call of Juarez بود، ولی اصلا با آن عادلانه رفتار نشد. حتی اگر همین الان هم به سراغ تجربه کردن Call of Juarez: Gunslinger بروید، این بازی حسابی به شما کیف خواهد داد.

۷ – Shadow warrior 2 مثل بازی اول، تنها یک عنوان خوب است

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

Shadow warrior 2

سازنده:  Flying Wild Hog

ناشر:  Devolver Digital

ژانر:  First Person Action

پلتفرم مقصد: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌‌وان و رایانه‌های شخصی

سال انتشار: ۲۰۱۶

امتیاز متا: ۷۸/۱۰۰

من Shadow warrior 2 را به طور کامل و به صورت کوآپ تجربه کردم و واقعا تک‌نفره و دو نفره لذت بردیم. جالب است وقتی که می‌خواستم بازی Shadow warrior 2 را که تخفیف خورده بود بخرم و عبارت Is Shadow warrior 2 Worth it را جست‌وجو کردم، به قدری پاسخ‌های شدیدا قانع‌کننده پیدا کردم که سریعا بازی را خریدم! بازی Shadow warrior 2 عنوانی در سبک اکشن اول‌شخص است که در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌‌وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد. توسعه و انتشار این عنوان را استودیو Flying Wild Hog و کمپانی Devolver Digital بر عهده داشتند. Shadow warrior 2  در حد نسبتا خوبی توانست نظر منتقدین و بازی‌بازان را به خود جلب کند و بازخوردهای مثبتی را از منابع و مراجع معتبر گیمینگ دریافت کرد، ولی خب کیفیت بازی بالاتر از امتیازاتش بود.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

یک نکته‌ی مثبت که در مورد این بازی و این سری وجود دارد این است که بازی‌بازان قدر آن را می‌دانند و هر دو نسخه‌‌ی این سری فروش خوبی داشته‌اند و به همین خاطر هم اکنون منتظر انتشار بازی سوم سری هستیم و تریلرهای بسیار زیبایی هم از آن شاهد هستیم. نکته‌ای که در مورد سرچ کردن ارزش کردن بازی در اینترنت برایم جالب بود، کامنتی بود که یک نفر نوشته بود با قیمتی که Shadow warrior 2 دارد و نسبت به محتوایش، این دزدی است نه خرید!

این عنوان نهایتا از مجموع نمراتی که کسب کرد، امتیاز متای ۷۸/۱۰۰ را به خود اختصاص داد که می‌توان گفت حق بازی بیشتر از این امتیاز بود. خیلی از منتقدین این بازی را هم بر اساس کیفیت نسخه‌ی اول نمره دادند، در حالی که این نسخه از زمین تا آسمان با بازی اول فرق داشت و بهبود یافته بود و عمق گیم‌پلی بازی خیلی بیشتر شده بود. البته یک نکته‌ی مثبت که در مورد این بازی و این سری وجود دارد این است که بازی‌بازان قدر آن را می‌دانند و هر دو نسخه‌‌ی این سری فروش خوبی داشته‌اند و به همین خاطر هم اکنون منتظر انتشار بازی سوم سری هستیم و تریلرهای بسیار زیبایی هم از آن شاهد هستیم. نکته‌ای که در مورد سرچ کردن ارزش کردن بازی در اینترنت برایم جالب بود، کامنتی بود که یک نفر نوشته بود با قیمتی که Shadow warrior 2 دارد و نسبت به محتوایش، این دزدی است نه خرید!

۶ – The Darkness 2 یک بازی ضعیف بود

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

The Darkness 2

سازنده:  Digital Extremes

ناشر:  ۲K Games

ژانر:  First Person Shooter

پلتفرم مقصد: پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس‌ ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی

سال انتشار: ۲۰۱۲

امتیاز متا: ۸۰/۱۰۰

بله خب The Darkness 2 عمق و غم بازی اول را نداشت، ولی ضعیف؟ ضعیف؟ بی‌ارزش؟ حتی فکرش را هم نکنید. بازی The Darkness 2 عنوانی در سبک شوتر اول‌شخص است که در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس‌ ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی منتشر شد. توسعه و انتشار این عنوان را استودیو Digital Extremes و کمپانی ۲K Games بر عهده داشتند. The Darkness 2 کیفیت بالایی داشت و توانست نظر منتقدین و بازی‌بازان را به خود جلب کند و بازخوردهای مثبتی را از منابع و مراجع معتبر گیمینگ دریافت کرد، ولی برخی اصرار داشتند و دارند که این بازی ضعیف است. این عنوان نهایتا از مجموع نمراتی که کسب کرد، امتیاز متای ۸۰/۱۰۰ را به خود اختصاص داد که نشانگر عنوانی عالی است.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

The Darkness 2 واقعا یک بازی جذاب و باکیفیت و لذت‌بخش بود که از همه نظر بازی‌بازان را راضی نگه می‌داشت. در نهایت باید باز هم تاکید کنم که درست است که نسخه‌ی اول The Darkness بسیار جذاب‌تر بود، ولی حرف‌هایی مثل “The Darkness 2 یک بازی ضعیف بود”، فقط و فقط حرف بیهوده است، زیرا همراهی با جکی استکادو و موجودات تاریکی و بازوهای مخوف تاریکی، باز هم معرکه بود.

یکی از مواردی که شخصا در مورد نسخه‌ی دوم برایم عجیب بود این بود که اصلا چرا لازم بود گرافیک بازی حالت سل‌شیدگونه با رنگ‌آمیزی اغراق‌شده به خود بگیرد؟ مگر می‌خواستند بردرلندز بسازند؟ اصلا گرافیکی که حالت سل‌شید دارد با غم و اندوه و تاریکی که المان اصلی این سری است زیاد هم‌خوانی و مطابقت ندارد، ولی خب سازندگان تصمیم گرفته بودند این نسخه از نظر بصری این‌طور باشد! اما جدا از این مورد، The Darkness 2 واقعا یک بازی جذاب و باکیفیت و لذت‌بخش بود که از همه نظر بازی‌بازان را راضی نگه می‌داشت. در نهایت باید باز هم تاکید کنم که درست است که نسخه‌ی اول The Darkness بسیار جذاب‌تر بود، ولی حرف‌هایی مثل “The Darkness 2 یک بازی ضعیف بود”، فقط و فقط حرف بیهوده است، زیرا همراهی با جکی استکادو و موجودات تاریکی و بازوهای مخوف تاریکی، باز هم معرکه بود.

۵ – Parasite  Eve یک شاهکار نبود

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

Parasite Eve

سازنده: Square (در آن زمان هنوز نام این کمپانی به Square Enix تغییر نیافته بود)

ناشر: Square

ژانر:   Action RPG و Survival horror

پلتفرم مقصد:  PlayStation ،PlayStation Portable ،PlayStation 3

سال انتشار:   ۱۹۹۸

امتیاز متا:  ۸۱/۱۰۰

گاها از برخی شنیده‌ام که می‌گویند اگر Parasite Eve شاهکار بود متایش ۸۱ نبود! واقعا عجب دلیلی. اصلا آدم دیگر نمی‌تواند پاسخ بدهد از بس که این دلیل و برهان قدرتمند است! این‌ها کسانی هستند که احتمالا این سری را بازی نکرده‌اند، چون کسانی که این بازی را مخصوصا در زمان عرضه تجربه کرده‌اند، می‌دانند که این بازی در سبک خود چیزی جز شاهکار نبود. برویم سراغ معرفی بازی. بازی Parasite Eve عنوانی در سبک Action RPG و Survival horror است که در سال ۱۹۹۸ برای پلتفرم‌ پلی‌استیشن و سپس در سال‌های بعد برای PlayStation Portable و PlayStation 3 منتشر شد. توسعه و انتشار این عنوان را Square سابق یعنی همان Square Enix امروز بر عهده داشت. این عنوان دنباله‌ای بود بر رمان هم‌نام با آن که توسط Hideaki Sena نوشته شده بود و نخستین بازی و آغازکننده‌ی فرنچایز محبوب Parasite Eve نیز به حساب می‌آمد. داستان بازی حول محور یک بانوی افسر پلیس نیویورک به نام Aya Brea می‌چرخید که در یک واقعه‌ی ۶ روزه در سال ۱۹۹۷، تلاش می‌کرد تا جلوی یک موجود شیطانی که قصد داشت هیولایی را خلق کند که نژاد بشر را نابود نماید، بگیرد. شما می‌توانستید آزادانه در محیط‌های بزرگ بازی حرکت کرده و با دشمنان به صورت هم‌زمان مبارزه کنید و البته کلی المان‌ نقش‌آفرینی هم در گیم‌پلی بازی وجود داشتند که آن را خیلی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کرده و عمق خیلی بیشتری به بازی می‌بخشیدند.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

هم نسخه‌ی اول بازی و هم نسخه‌ی دوم (تصویر مربوط به بازی دوم است) هر دو شاهکار بودند و تا همیشه در یاد ما بازی‌بازان قدیمی‌تر باقی خواهند ماند. امیدوارم این سری هم ریمیک شود حالا که ایده‌ها ته کشیده‌اند و بازار ریمیک‌ها داغ است!

Parasite Eve بعد از انتشار موفق عمل کرد و امتیازات خوبی را از منابع مختلف دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای ۸۱/۱۰۰ را کسب کرد که واقعا عجیب است، زیرا با این که امتیاز بسیار خوبی است، ولی کیفیت بازی بسیار بیشتر از این بود. در واقع، همه‌ی کسانی که این عنوان را تجربه کرده‌اند خوب می‌دانند که امتیاز این بازی خیلی بیشتر از ۸۱ است و این نمره، چندان بیانگر کیفیت واقعی بازی نبود. بازی به جهت گرافیک و گیم‌پلی و داستان، بسیار تحسین شد و مواردی که باعث شده بود از آن امتیاز کم شود، شامل بیش از حد خطی بودن بازی و ارزش تکرار پایین آن بود که همان‌طور که در مقالات قبلی گفته‌ام، اولا خطی بودن یک بازی اصلا یک نکته‌ی منفی نیست (همه‌ی بازی‌ها که نباید جهان‌آزاد باشند. خیلی از بازی‌های شاهکار، خطی هستند) و دوما این که بازی ارزش تکرار پایینی هم نداشت و به شخصه یادم می‌آید که حدود ۳ بار این بازی را به اتمام رساندم. تازه اگر هم این دو مورد را عیب در نظر بگیریم، باز هم نمی‌شود امتیاز بازی را از ۱۰ به ۸ رساند و دو نمره‌ی کامل بابت دو ضعف ریز از بازی کاست، آن هم در حالتی که داستان و گیم‌پلی و گرافیک بی‌نظیر بودند و بسیار هم تحسین شدند.

۴ – DarkSiders Genesis در حد این فرنچایز نیست!

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

DarkSiders Genesis

عنوان DarkSiders Genesis که در این شماره قرار دارد، در واقع قبلا یک‌بار در این سری مقالات به آن اشاره شده است و از آن‌جایی که عنوانی است که اکنون در دسترس طرفداران‌ قرار دارد و در یکی دو سال اخیر عرضه شده است، برای تاکید بیشتر (و به درخواست یکی از دوستان که اخیرا آن را تجربه کرده و حسابی لذت برده بود) مجددا در این قسمت مقاله قرار دادم، چون بازی بسیار بسیار باکیفیتی است و اگر کسی هنوز سراغ آن نرفته، باید بداند که حیف است خودش را محروم کند. داستان بی‌مهری و بی‌انصافی در حق سری دارک سایدرز در اصل از نسخه‌ی سوم آغاز شد و وقتی نوبت به نسخه‌ی بعدی رسید، ناشر این سری می‌دانست که اگر یک بازی دیگر در سبک دارک سایدرزهای ۱ و ۲ و ۳ منتشر کند، باز هم منتقدین عجیب و غریب به آن گیرهای بیهوده می‌دهند، بنابراین در تصمیمی هوشمندانه، نسخه‌ی اسپین‌آف جدید این سری با نام Darksiders Genesis را به دوربین ایزومتریک و بر پایه‌ی Co-op بردند تا عنوانی شبیه دیابلو خلق شود. عنوان Darksiders: Genesis یک اکشن ماجرایی و نقش‌آفرینی ایزومتریک جذاب است که توسط استودیو Airship Syndicate توسعه یافت و در سال ۲۰۱۹ در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. انتشار بازی را کمپانی THQ Nordic برعهده داشت که آن را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌وان، سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر نمود. البته لازم به ذکر است که ابتدا در سال ۲۰۱۹ نسخه‌ی پی‌سی این بازی عرضه شد و سپس چند ماه بعد در سال ۲۰۲۰ نسخه‌های کنسولی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفتند.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

داستان بی‌مهری و بی انصافی در حق سری دارک سایدرز در اصل از نسخه‌ی سوم آغاز شد و یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌های تاریخ بازی‌ها رقم خورد.

در Darksiders Genesis با عنوانی طرف هستیم که قطعا هم برای دوستداران دارک سایدرز و هم نزد طرفداران دیابلو و اکشن نقش‌آفرینی ایزومتریک، کاملا محبوب خواهد بود. Darksiders Genesis دومین بازی برتر اکشن نقش‌آفرینی ایزومتریک بعد از دیابلو ۳ است که تا امروز تجربه کرده‌ام و وجود ۲ برادر محبوب و باابهت از سواران آخرالزمان، قابلیت Co-op آفلاین و آنلاین، وجود پرش در بازی و چالش‌های پلتفرمینگ، پازل‌ها و معماهای محیطی، ساعت‌ها محتوای دارای ارزش تکرار بی‌نهایت بالا و قابلیت تعویض لحظه‌ای شخصیت در بازی تک‌نفره، باعث شده‌اند تا شاهد بازی خیلی خیلی بهتر و خاص‌تر و جذاب‌تری نسبت به قدرتمندترین عناوین این سبک باشیم. Darksiders Genesis اصلا و ابدا مشکلات زیاد و ویران کننده‌ای ندارد و واقعا مشخص است که سازندگان توانمند بازی خوب می‌دانسته‌اند که با وجود این که دوربین بازی را عوض کرده‌اند ولی باید عنوانی در سطح نام عظیم و محبوب دارک سایدرز بسازند و انصافا که Darksiders Genesis یک بازی در خور این نام بزرگ است و بدون ذره‌ای اغراق یکی از برترین عناوین اکشن نقش‌آفرینی ایزومتریک در تاریخ بازی‌هاست. یک بازی بی‌نهایت خوش‌ساخت با گیم‌پلی فوق‌العاده متنوع و عمیق و جذاب که آن قدر نکات مثبت در تمامی زمینه‌ها دارد که باعث می‌شود لحظه لحظه‌ای که در حال تجربه‌ی آن هستید واقعا کیف کنید و از تجربه‌ی یک دارک سایدرز اصیل با دوربینی متفاوت و قابلیت معرکه Co-op لذت ببرید.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

وجود ۲ برادر محبوب و باابهت از سواران آخرالزمان، قابلیت Co-op آفلاین و آنلاین، وجود پرش در بازی و چالش‌های پلتفرمینگ، پازل‌ها و معماهای محیطی، ساعت‌ها محتوای دارای ارزش تکرار بی‌نهایت بالا و قابلیت تعویض لحظه‌ای شخصیت در بازی تک‌نفره، باعث شده‌اند تا شاهد بازی خیلی خیلی بهتر و خاص‌تر و جذاب‌تری نسبت به قدرتمندترین عناوین این سبک باشیم.

Darksiders: Genesis پس از عرضه تا حد تقریبا خوبی مورد استقبال منتقدین و طرفداران قرار گرفت و موفق شد بازخوردها و امتیازات مثبتی را از سوی وبسایت‌ها و منابع معتبر گیمینگ دنیا دریافت نماید، ولی نه در سطح کیفیت واقعی بازی. این امتیازات و بازخوردهای مثبت، نهایتا امتیاز متای ۷۷/۱۰۰ را برای Darksiders: Genesis به ارمغان آوردند که باید به شما بگویم حداقل حق این بازی امتیاز بالای ۸.۵ در بدترین حالت است. گشت و گذار در دنیای Darksiders Genesis و انجام ماموریت‌ها و چالش‌ها و مراحل Arena و … ، بی‌‎نهایت لذت‌‎بخش و فوق‌‎العاده است. Darksiders Genesis عنوانی است که بدون ذره‌ای تردید باید تجربه‌ی آن را به تمام عاشقان دارک سایدرز و علاقه‌مندان به اکشن نقش‌آفرینی‌های ایزومتریک توصیه نمایم، زیرا که ساعات فوق‌العاده لذت‌بخشی را برای آن‌ها رقم خواهد زد و محتوایی دو سه برابر یک بازی ۶۰ دلاری و قیمتی نصف آن را دارد.

۳ – Outriders یک بازی لذت‌بخش و معرکه نیست

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

Outriders

سازنده:  People Can Fly

ناشر:  Square Enix

ژانر:  Third Person Shooter

پلتفرم مقصد: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌‌ سری X/S، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس‌‌وان و رایانه‌های شخصی

سال انتشار: ۲۰۲۱

امتیاز متا: ۷۴/۱۰۰

می‌رسیم به یکی از بازی‌هایی که خوشبختانه جدید است و این مقاله ممکن است باعث شود برخی که به خاطر متا سراغش نرفته‌اند و شوترهای برپایه‌ی لول زدن و لوتینگ و کوآپ را دوست دارند، آن را تجربه کنند. صحبت از عنوان Outriders است. بازی Outriders عنوانی در سبک شوتر سوم‌شخص چندنفره با المان‌های پررنگ نقش‌آفرینی است که در سال ۲۰۲۱ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌‌ سری X/S، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس‌‌وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد. توسعه و انتشار این عنوان را استودیو People Can Fly و کمپانی Square Enix بر عهده داشتند.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

نمی‌دانم از نظر منتقدین، یک لوتر شوتر سوم‌شخص باید چه‌طور باشد که نمره‌‌ی‌ خوبی بگیرد. این را واقعا درک نمی‌کنم. هر چه بازی در این سبک‌ها می‌آید، منتقدین امتیازات ۶ و ۷ به آن‌ها می‌دهند و انگار هیچ کدام بهتر و بدتر نیستند.

Outriders لوتر شوتر واقعا جذاب و باحالی است و گیم‌پلی اصطلاحا Solid و قابل احترامی دارد که می‌تواند شما را بسیار جذب کند. بعد از پلات کردن این بازی باید بگویم واقعا با این که این عنوان در واقع برپایه‌ی لوتینگ و تکرار چندین باره‌ی ماموریت‌هاست، ولی با این حال داستانش هم خوب و قابل قبول است. Outriders با وجود کیفیت بسیار بسیار خوبی که داشت، نتوانست نظر منتقدین و بازی‌بازان را چندان به خود جلب کند و بازخوردهای مثبتی را از منابع و مراجع معتبر گیمینگ دریافت نکرد. این عنوان نهایتا از مجموع نمراتی که کسب کرد، امتیاز متای ۷۴/۱۰۰ را به خود اختصاص داد.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

Outriders لوتر شوتر واقعا جذاب و باحالی است و گیم‌پلی اصطلاحا Solid و قابل احترامی دارد که می‌تواند شما را بسیار جذب کند. بعد از پلات کردن این بازی باید بگویم واقعا با این که این عنوان در واقع برپایه‌ی لوتینگ و تکرار چندین باره‌ی ماموریت‌هاست، ولی با این حال داستانش هم خوب و قابل قبول است.

یک چیزی را باید واقعا از ته دلم بگویم. نمی‌دانم از نظر منتقدین، یک لوتر شوتر سوم‌شخص باید چه‌طور باشد که نمره‌‌ی‌ خوبی بگیرد. این را واقعا درک نمی‌کنم. هر چه بازی در این سبک‌ها می‌آید، منتقدین امتیازات ۶ و ۷ به آن‌ها می‌دهند و انگار هیچ کدام بهتر و بدتر نیستند. خیلی رک به عنوان کسی که این بازی را پلات کرده است می‌گویم واقعا نامردی است، زیرا این بازی همه‌جوره و چه به صورت تک‌نفره یا کوآپ، معرکه است و امتیاز شخصی من بعد از پلات کردن این بازی، ۸.۵ است. دوستان عزیز خواهش می‌کنم گول نمره‌ی Outriders و Godfall را نخورید، چون هر دو عالی هستند. این را کسی نمی‌گوید که ۵ ساعت بازی کرده است (یا بدتر، اصلا بازی نکرده است!)، بلکه از زبان شخصی است که هر دو بازی را پلات کرده است.

۲ – Godfall یک عنوان فوق‌العاده نیست

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

Godfall

سازنده:  Counterplay Games

ناشر:  Gearbox Publishing

ژانر:  Action RPG و Looter Slasher

پلتفرم مقصد: پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی

سال انتشار: ۲۰۲۰

امتیاز متا: ۶۱/۱۰۰

بنده Godfall را پلات کرده‌ام و به صورت تکی و کوآپ بیش از ۸۰ ساعت پای آن گذاشته‌ام و باید بگویم واقعا چیزی شبیه آن تجربه نکرده بودم و این بازی واقعا یکی از معدود بازی‌های نسل نهمی واقعی است. بازی Godfall عنوانی در سبک Action RPG و Looter Slasher است که در سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر شد. توسعه و انتشار این عنوان را استودیو Counterplay Games و کمپانی Gearbox Publishing بر عهده داشتند. این بازی یکی از بازی‌های نسل نهمی واقعی از نظر بصری است که گرافیکش شما را شگفت‌زده می‌کند از بس شارپ و زیبا و خوش‌رنگ و لعاب است.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

بنده Godfall را پلات کرده‌ام و به صورت تکی و کوآپ بیش از ۱۰۰ ساعت پای آن گذاشته‌ام و باید بگویم واقعا چیزی شبیه آن تجربه نکرده بودم و این بازی واقعا یکی از معدود بازی‌های نسل نهمی واقعی است. برخی دوستان چون شبیه این سبک بازی را ندیده بودند، آن را حسابی اشتباه گرفته بودند و فکر کنم منتظر داستان گاد آو وار در آن بازی بودند!

چرا در ابتدا گفتم زیاد چیزی شبیه این بازی تجربه نکرده‌ام؟ به این دلیل که دنیای بازی‌ها پر است از لوتر شوتر (مثل آوت‌رایدرز که در این مقاله هم در موردش صحبت کردم)، ولی بازی لوتر اسلشر جزو مواردی است که واقعا نمونه‌ی زیادی از آن نداشته‌ایم و حالا در Godfall، با یک گرافیک نسل نهمی واقعی، شاهد چنین عنوانی هستیم که واقعا گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای هم دارد. متاسفانه Godfall با وجود کیفیت  معرکه‌ای که دارد، نتوانست نظر منتقدین و بازی‌بازان را چندان به خود جلب کند و بازخوردهای مثبتی را از منابع و مراجع معتبر گیمینگ دریافت نکرد، احتمالا چون سازنده‌اش بزرگ نبود! این عنوان نهایتا از مجموع نمراتی که کسب کرد، امتیاز متای مضحک ۶۱/۱۰۰ را به خود اختصاص داد که حتی ذره‌ای بیانگر کیفیت واقعی بازی نیست و امتیاز واقعی بازی از نظر من ۸.۵ است.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

دوستان عزیز، عنوانی که بر پایه‌‌ی لوتینگ محض و تکرار ده‌ها باره‌ی ماموریت‌ها برای لول زدن و قوی‌تر شدن است، نمی‌تواند آن داستان شاهکاری که شما از یک اکشن ماجرایی یا نقش‌آفرینی داستان‌محور محض انتظار دارید داشته باشد، ولی می‌دانید چه چیزی مسخره است؟ این که منتقدین گرامی، اصلی‌ترین ایراد Godfall که نمره کم کردن‌هایشان را بر اساس آن رقم زدند، داستان بازی دانسته بودند!

برخی دوستان چون شبیه این سبک بازی را ندیده بودند، آن را حسابی اشتباه گرفته بودند و فکر کنم منتظر داستان گاد آو وار در آن بازی بودند! دوستان عزیز، عنوانی که بر پایه‌‌ی لوتینگ محض و تکرار ده‌ها باره‌ی ماموریت‌ها برای لول زدن و قوی‌تر شدن است، نمی‌تواند آن داستان شاهکاری که شما از یک اکشن ماجرایی یا نقش‌آفرینی داستان‌محور محض انتظار دارید داشته باشد، ولی می‌دانید چه چیزی مسخره است؟ این که منتقدین گرامی، اصلی‌ترین ایراد Godfall که نمره کم کردن‌هایشان را بر اساس آن رقم زدند، داستان بازی دانسته بودند!

۱ – Cyberpunk 2077 یک شاهکار نیست

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

Cyberpunk 2077

سازنده: CD Pojekt Red

 ناشر: CD Pojekt Red

ژانر:  First Person Action RPG

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S ،Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۲۰

امتیاز متا: ‎ ۸۵/۱۰۰

حالا زمان خواهد گذشت و بعدها به این یکی حرفم هم خواهید رسید که  Cyberpunk 2077یکی از برترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ است که در آینده کلی بازی از آن الهام خواهند گرفت، زیرا استانداردهای نقش‌آفرینی را بالا برد. یکی از مضحک‌ترین و دروغ‌ترین دروغ‌های تاریخ بازی‌ها این است که Cyberpunk 2077 بازی معرکه‌ای نیست. تازه برخی پا را فراتر می‌گذارند و دیگر حد و مرز دروغ را هم رد می‌کنند و می‌گویند Cyberpunk 2077 ارزش بازی کردن ندارد! قبلا گفته‌ام و باز هم می‌گویم این بازی در حال حاضر و بعد از رفع مشکلات فنی‌اش یک شاهکار بی‌نظیر و یک ویچر سایبرپانک است. خوشبختانه باز در این یک مورد، منتقدین که نسخه‌ی پی‌سی بازی را تجربه کرده بودند توانسته بودند ارزش واقعی این عنوان را بفهمند.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

تعجب نمی‌کردم اگر یک روز می‌خواندم مدیرعامل سی‌دی‌پراجکت توسط بازی‌بازان در بامداد روز سه‌شنبه در فلان تاریخ، اعدام و به دار مجازات آویخته شد! همین‌قدر مسخره! مقدار مشکلات این بازی در مقایسه با بلایی که بازی‌بازان سرش آوردند اصلا هم‌خوانی نداشت و واقعا ناعادلانه با این عنوان برخورد شد.

بنده کسی نیستم که با دیدن متا و بحث‌های جوگیرانه برایتان حرف رایگان بنویسم، چون خیلی بیشتر از این‌ها برای شما و وقت گیمریتان و جیبتان ارزش قائل هستم و همیشه خود را مدیون شما می‌دانم. بنده Cyberpunk 2077 را پلات کرده‌ام، آن هم با کنسول نسل هشتمی پایه. بازی Cyberpunk 2077 عنوانی در سبک اکشن نقش‌آفرینی اول‌شخص است که در سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌‌وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد. توسعه و انتشار این عنوان را CD Pojekt Red بر عهده داشت. Cyberpunk 2077 با کیفیت شاهکاری که داشت، توانست نظر منتقدین را به خود جلب کند و بازخوردهای مثبتی را از منابع و مراجع معتبر گیمینگ دریافت کرد.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا

یکی از مضحک‌ترین و دروغ‌ترین دروغ‌های تاریخ بازی‌ها این است که Cyberpunk 2077 بازی معرکه‌ای نیست. تازه برخی پا را فراتر می‌گذارند و دیگر حد و مرز دروغ را هم رد می‌کنند و می‌گویند Cyberpunk 2077 ارزش بازی کردن ندارد! قبلا گفته‌ام و باز هم می‌گویم این بازی در حال حاضر و بعد از رفع مشکلات فنی‌اش یک شاهکار بی‌نظیر و یک ویچر سایبرپانک است. خوشبختانه باز در این یک مورد، منتقدین که نسخه‌ی پی‌سی بازی را تجربه کرده بودند توانسته بودند ارزش واقعی این عنوان را بفهمند.

این عنوان نهایتا از مجموع نمراتی که کسب کرد، امتیاز متای ۸۵/۱۰۰ را به خود اختصاص داد که با این که عالی است ولی باز هم حق این شاهکار بالاتر از این حرف‌ها بود. دلیل کم شدن تمام نمرات، فقط مشکلات گرافیکی نسخه‌های کنسولی در زمان عرضه بود، زیرا در سایر بخش‌ها یکی از کامل‌ترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ را شاهد هستیم. واقعا باید بگویم مقدار مشکلات این بازی در مقایسه با بلایی که سرش آوردند اصلا هم‌خوانی نداشت و واقعا ناعادلانه با این عنوان برخورد شد که این موضوع را قبلا در مقاله‌ی “Cyberpunk 2077 فوق‌العاده است، فوق‌العاده” به تفصیل شرح داده‌ام. تعجب نمی‌کردم اگر یک روز می‌خواندم مدیرعامل سی‌دی‌پراجکت توسط بازی‌بازان در بامداد روز سه‌شنبه در فلان تاریخ، اعدام و به دار مجازات آویخته شد! همین‌قدر مسخره!

 


شما عزیزان گیمفایی می‌توانید در این بخش تمام قسمت‌های قبلی این سری مقالات طولانی را مطالعه نمایید.

آهنگرAlireza

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • XERXES گفت:

    آقا من واقعا موندم! سایبرو بگیرم رو وان اس یا نه؟!
    چند ساعت اولشو با پیسی دوستم رفتم وحشتناک دوست دارم ادامشو برم سه روز پیش تا یه قدمی خریدش رفتم یهو منصرف شدم، الان آقای آقابابایی درباره سایبر نوشت دوباره جو گیر شدم :rotfl:
    سایبر روی وان اس، آری یا نه ؟ 😀 😀 😀 😀 😀

  • انسان گفت:

    سلام خدمت آقای آقابابایی .
    خیلی ازتون ممنونم که اینجور مقالات با کیفیت را می نویسید . مخصوصا نقد اساسین کرید والهالا که نمره واقعی اش را به آن دادید.
    زومجی بعد از کلی تعریف از بازی, به آن ۷.۵ داد .به خاطر باگ.

    • آرین گفت:

      سلام
      این باگ‌ها رو چجوری پیدا می‌کنند؟

    • G_man گفت:

      دوست عزیز.با وجود این که نقد زومجی رو نمی پسندم ولی به جز باگها اشکلات دیگه ای هم گرفته بود(کیفیت برخی بافتها و هوش مصنوعی و شخصیت پردازی) و بجز زومجی،بقیه ی سایت های داخلی همه نمره ی پایین هشت رو به این بازی دادند
      من چون والهالا رو بازی نکردم قضاوت نمی کنم که نمره ی حقیقی بازی چنده و نقد آقای آقابابایی مناسب بوده یا نه ولی امیدوارم شما هم که ادعا دارید نمره ی واقعی این بازی ۹٫۷ئه بازی رو کاملا تجربه کرده باشید

      • آرین گفت:

        سلام
        سخت‌گیری اشتباهی دارند بعضا، بخوایم از لست ۱ هم می‌تونیم همین ایرادات رو بگیریم یا از gta V یا…
        خود والهالا مشکل فنی داره، مثلا جایگیری دوربینش موقع گفتگوها، باگ و یکم فیزیک و چند تا ایراد جزئی تو گیمپلی و… اینا همه فوقش نیم نمره یا اصلا یه نمره.
        مشکل اینه که نمره توضیحی ندارد، مثلا نمی‌گن آقاجان! ما باگ‌هایی دیدیم مثل فلان و فلان حالا به این دلایل یه نمره کم می‌کنم.
        می‌گه فیزیک مشکل داره، بعد ازشون بپرسی فیزیک چیه نمی‌تواند جواب بدهند.
        می‌گی آقا داستان چرا ایراد داره؟ دلیل و مدرک بیار، می‌گه ایراد داره دیگه، شخصیت‌پردازی‌ها بده.
        اگر والهالا شخصیت‌پردازی بده پس مال gta V یک فاجعه تمام‌عیار است.
        و…
        اینا رو مثالی گفتم و شاید عینا همچین حرف و حدیثی نباشد ولی کلیات کار همینه. ایراد A برای فلان شرکت و بازی فرق داره تا بهمان شرکت و بازی.

        • انسان گفت:

          منم به نظرم زومجی با یوبی سافت لج داره که کم می کنه.
          وگرنه نهایتا یک نمره باید کم می کرد . نه ۲/۵ نمره!!

        • G_man گفت:

          من دوتا سوال دارم
          اول= خودتون بازی رو تجربه کردید؟
          دوم=بجز زومجی،نقد بقیه ی سایت ها هم دیدین؟
          و یه مورد دیگه که میخواستم بگم اینه که نمرات کاربرها و رای هاشون در گیم اواردز برای والهالا هم کم بوده.تعداد خیلی کم جوایز مردمی که این بازی کسب کرده نشون دهنده این موضوعه
          راجب حرفایی که زدی(بخوایم از لست ۱ هم می‌تونیم همین ایرادات رو بگیریم یا از gta V یا…) هم نظر خاصی ندارم چون بازی رو تجربه نکردم

          • انسان گفت:

            شما همون g man در زومجی هستید ؟
            اگر هستید به نظرتون کدوم سایت بهتره ؟ هم از لحاظ کیفیت مطالب و هم از لحاظ کمیت مطالب.

          • آرین گفت:

            سلام
            جواب اون دو سوال واقعا موثر نیست ولی بله، بازی می‌کنم.
            نقد کم می‌خونم به همین دلیل، چون حرف تازه‌ای ندارد یا حداقل حرف آزاد کم هست.
            کاربرهای گیم اواردز هم طبیعی ست که پیرو همین خط و فکر باشند، حتی کاربرها و مردم و خود من!
            اصلاً مشکلی با نمره ۷٫۵ یا کمتر و بیشتر ندارم، بیشتر پایه و اساس حرف مدنظرم هست. بعضی وقت‌ها حس می‌کنم اول نمره بازی میاد بیرون بعد نقدش که اتفاقا برعکس باید باشد.
            انشاءالله که من اشتباه کنم.

          • آرین گفت:

            سلام
            خدا خیرت دهد!
            یک نقد خوندم دقیقا مصداق همین حرف است:
            اول نمره می‌دیم بعد نقد می‌کنیم.
            می‌گن بازی ناامیدکننده هست و اصلا خوب نیست و طرفداران ناامید شدند، خب چرا؟
            افکت بد آتش
            گلیچ و کرش
            مخفی‌کاری ضعیف
            مراحل فرعی بد

            همین موارد لیاقت نمره بالاتری دارند.

  • Skull گفت:

    دمتون گرم بشدت باهاتون درباره سایبر موافقم بجز مشکلاتی که متاسفانه گریبان گیرش شد ی شاهکاره محضه…بنده خودم هر روز با خودم کلنجار میرم که بگیرمش ولی میگم صبر کنم تمام اپدیت و دی ال سی هاش بیاد که ی تجربه خفن داشته باشم ازش. ممنون بابت مقاله

  • وای gunslinger
    این بازی یکی از فان ترین و بهترین شوتر هاییه که بازی کردم
    از گرافیک سل شید خفنش بگیر تا طنز ناب و گان پلی جذابش ( باس هاشم باحال بودن انصافا )
    یکی از بامزه ترین لحظات برا من جایی بود که داشت دزدی اون سه برادر رو تعریف میکرد
    رفتیم و بازی رو ادامه دادیم بعد اونی که داشت براش تعریف میکرد گفت حدی میگی؟
    ما گفتیم نه زرت برگشت اول مرحله⁦:-D⁩⁦:-D⁩
    پرام از خنده ریخت اونجا

  • PayaCast گفت:

    ببخشید بابت اسپم ولی جمع گیمر دیگه ای سراغ ندارم که بپرسم
    با توجه به شرایط فعلی قیمتا و تگ ۵۰۰ دلاری به نظرتون سریز اکس خریدن با ۱۶-۱۷ تومن درسته یا به صرفه نیست ؟
    به نظرتون در نهایت از ۱۵ پایینتر میاد ؟ قیمت واقعی این کنسول تو بازار ایران (قیمت واقعی کلی نه، چیزی که دلالا قراره بدن) بعد تولید انبوه به نظرتون چقد میشه ؟ ps5 رو که اصلا امیدی ندارم بهش با توجه به قیمت.

  • Mikasa گفت:

    سایبرپانک شاهکار؟ کلی دلیل دارم که این بازی حتی یه عنوان عالی و خیلی خوب هم نیست چه برسه شاهکار (البته نهایتا همه اینا نظرشخصیه ولی خب…) نهایتا با الطاف و سخاوتمندی بسیار بتونم بهش ۷/۱۰ بدم و سریع بعد تموم کردنش از کنسولم پاکش کردم چون واقعا حیف ۱۰۰ گیگ فضا که برای این بره و حتی یکی تفنگ هم بالای سرم بذاره فکر نکنم متمایل باشم دوباره برگردم سمتش دی :
    اوایل بازی جالب بود ولی هرچی جلوتر رفتم بیشتر بدم اومد از بازی
    باگ و این چیزا اصلا به کنار نادیده ش میگیرم فرض میکنیم سایبرپانک به صورت ایده آل لانچ شده و مطلقا هیچ باگ یا کرش یا چیز دیگه ای نداره و بهتر از هر بازی دیگه ای اجرا میشه
    ۱) تنوع کم و معنادار دشمنا (اینکه یه سرباز تفنگ داشته باشه اون یکی مشت ، تنوع دشمن به حساب نمیاد جفتشون یه ریتاردن که برای حمله میان جلوت)
    ۲) باس فایت های افتضاح
    ۳) A.i افتضاح دشمنا
    ۴) A.i افتضاح npc ها و پلیس ها
    ۵) فیزیک افتضاح مخصوصا فیزیک بقیه کرکترا
    ۶) quest design افتضاح بازی که عملا بازیو تبدیل به walking simulator میکنه در بسیاری از مواقع
    “ازینجا برو اونجا، بعد اون کامپیوترو هک کن بعد بیا اینور و…”
    دقیقا گیم پلیش کجاست؟ داستان متحرکه یا بازی؟ تهشم حالا برای اینکه به گیمر بر نخوره دوتا دشمن ریتارد هم میندازن جلوت که بگی کوئست انجام دادم
    ۷) هندلینگ افتضاح ماشین های بازی
    این مشکل خاصی نبود اگه کوئست مربوط بهش رو نداشتیم ولی داریم درنتیجه مشکل به حساب میاد
    ۸) به دلیل اینکه اصولا cd project بلد نیست تو این بازی دشمنای مختلف معرفی کنه یا چیزای درست و حسابی بذاره جلوی گیمر تا باهاشون روبرو بشه و گیم پلی رو متنوع کنه
    میاد زمین رو پر از مین میکنه و کلی explosive تو محیط بازی میذاره 😀 یه حرکت کاملا چیپ از کسایی که ظاهرا نفهمیدن explosion اصلا چیز فانی نیست مخصوصا تو دوربین اول شخص که از پشتت خبر نداری
    این چیزای منفجره هم اونقدر با محیط ترکیب شدن که تشخیصشون به همین راحتیا نیس
    خلاصه بگم من کلا تو این بازی ۹۹ درصد مرگ هام بخاطر همین دلایل مزخرف بوده و هیچ ارتباطی به
    ۱) build کرکترم
    ۲) مهارتم در شلیک کردن یا هک کردن نداشته
    ۹) exploration افتضاح بازی: تمام نقاط مهم نقشه برای گیمر مشخص شدن و هیچ دلیلی برای گشت و گذار تو نایت سیتی وجود نداره (جدی برام سواله وقتی دشمنای بازی اینقدر ریتارد و ساده هستن اصلا چرا من باید حتی فکر انجام دادن ساید کوئست هارو بکنم؟ انگیزه م چیه ؟ جواب: صرفا داستان
    وگرنه گیم پلی بازی منو ترغیب نمیکنه به اینکار چون چیزی نداره که منو به شیوه صحیح چلنج‌کنه)
    نایت سیتی صرفا یه بستر خوشگل اما بی خاصیت هست برای رفتن از کوئست A به کوئست B
    بدترین و چیپ ترین نوع طراحی اپن ورلد همینه
    ۱۰) fist fight های چرت و پرت
    ۱۱) دوربین افتضاح بازی برای melee combat
    تقریبا کل دنیا میدونن first person برای مبارزه تن به تن افتضاحه چون
    ۱) دید کمی به گیمر میده
    ۲) نقطه کور زیاد داره و نمیدونی چه خبره پشتت
    اینجا هم همین قضیه صادقه
    اینا فقط ایراد به گیم پلی بود
    ایراد داستانی اینارو دیگه ولش کن برام مهم نیست
    بازی کیلو کیلو ضعف داستانی داره ولی به نسبت بازیای دیگه میشه گفت داستانش خوبن
    داستانای ساید کوئست هاش هم خوبن
    حوصله تایپ نداشتم وگرنه مواردی که بدم اومد خیلی بیشتر ازین حرفان

    • یه چیز جالبی هم که هست اینه که تقریبا کل این مشکلات جز یکیش تو ویچر همهست ( تنوع دشمنای ویچر قابل قبول و خیلی خوبه )

      • G_man گفت:

        کوماندر جان من فاز شما رو نمیفهمم واقعا 😀
        یه بار میگین ویچر بهترین بازی نسل هشته و پرافتخاره و فلان
        یه بار هم اینجوری میکوبیدش و میگین آرپی جی نیست اصلا :-/

        • من طبق وضعیت نظر دادن بقیه ی کاربرا حرف میزنم و یه نکته ای هست
          ویچر سه کلی نقطه ی ضعف داره
          همون‌طور اسکایریم هم کلی نقطه ضعف داره
          ولی اینقدر نقاط قوت هست تو این دوتا بازی که راحت بشه نادیده گرفتشون
          مثلا یه نقطه ضعف ویچر اینه که کل مرحله ها رفتن به a
          دیالوگ دیدن یا مبارزه یا هر غلط دیگه ای⁦:-D⁩
          رفتن از a به b
          دوباره تکرار همین قضیه و اتمام مرحله
          این مشکل هم تو ویچر هست هم تو سایبر ( تنها اپن وورلدی که من یادمه این مشکل رو نداره گنشین ایمپکته که طبق وضعیت کوئست اطلاعات رو میده و همه چیز رو مپ مشخص نیست )
          حالا شما این رو بزار جلوی لول دیزاین همون a و b و کیفیت دیالوگ هاش
          چیزی از این نقطه ی ضعف نمی‌مونه
          من هنوز نظرم رو اینه که اورریتده ویچر سه ولی تو این خشکسالی این نسل ، میشه گذاشتش به عنوان بهترین بازی نسل ( زلدا رو نادیده میگیریم ، چون وضعیت نسل بندی نینتندو خیلی فرق داره )

    • Reciver گفت:

      احسند چقدر اطلاعات بالایی دارید خوش به حالتان هه بماند برایتان.اینطور که شما آبدوخیاری سر و ته بازی را به هم پیچاندید خودش نشانگر سطح شماست چند کلمه یاد گرفته اید و برای خودتان فکت صادر میکنید به نظر بنده سایبر پانک برای شما اصلا مناسب نیست شما در اصل یک نینتندو فن و احیانا فن بوی هستید بزرگترین بازی شما در طول سال ها فقط رنگ بندیش عوض شده و قارچ ها فرق کرده اند اوایل قارچ معمولی بود الان شده است قارج سینا.به ژانر مورد علاقه تان احترام بگذارید با رفتار حرفه ایی تان وقتی که توان درک سایبر پانک را ندارید ان را بازی نکنید و به خودتان سخت نگذارنید.حرفه ایی بودن بد نیست اقای میکاسا

    • دوست عزیز کاری به نظر شخصیت ندارم ولی واقعا نظرت خنده داره.
      یه چند تا دلیل اوردی و برای همشون هم گفتی افتضاح و چرت و پرت :laugh: .
      شما خودت توی زندگیت مگه از پشت سرت خبر داری که داری میگی بازی های اول شخص از پشت سرت خبر نداری (نکنه شما سوم شخص زندگی میکنید :silly: )
      اینم بگم خیلی از افراد چه توی مدیوم سینما (وقتی از داستان فیلم سر در نمیارن) و چه توی گیم (وقتی همش کشته میشن) میان و میگن خیلی مزخرف و بد بود.
      با احترام کامل به نظر شخصیت mikasa.

      • Skull گفت:

        hamid باهات موافقم داداش. اینا همونایی هستن که به سختی اثار میازاکی هم گیر میدن و تو بازی گریشون در میاد. مهم اینه که ما rpgباز ها زندگی کردیم با اثار cdpr,bethesda,fromsoftwareو…

        • Mikasa گفت:

          skull
          شما میگی سایبر سخت بوده من بدم اومده از سختیش؟ پس چرا از دارک سولز و بلادبورن و هزارتا بازی سخت دیگه بدم نمیاد؟
          اگه بازیA.I خوبی داشت که منو شکست میداد عادلانه
          یا دشمنای خفنی داشت یا باس خوبی داشت
          بعله در اون صورت حرفت منطقیه
          ولی وقتی همش با انفجار های الکی میمیرم
          مشکل بازیه نه من دی :

        • بله دوست عزیز.
          این یکی دوست عزیز (کاربر میکاسا) اومده گفته من بر طبق نظر دیگر کاربران نظر میدم 😐 طرف تکلیفش با خودش مشخص نیست 😐 پس بهتره باهاش بحث نکنیم.

      • Mikasa گفت:

        تو زندگی واقعی زاویه دید ۱۸۰ درجه نیست که تو نمایشگر شما میبینی
        زاویه دید انسان ۲۲۰ درجه ست که از هر نمای فرست پرسنی بهتره
        درنتیجه نمای اولش شخص میشه گفت تنها نمایی هست که دست گیمرو میبنده حتی نسبت به دنیای واقعی
        در ضمن گیم قرار نیست بازسازی real life باشه مگه شبیه ساز
        گیم قراره سرگرم کننده باشه. نمای اول شخص که دست منو تو مبارزات تن به تن میبنده اصلا سرگرم کننده نیست برای من
        اها یه مساله دیگه یادم رفت
        این نمای اول شخص اتفاقا گند میزنه به حس realism بازی
        هزاران بار کرکترا از داخل کرکتر من رد شدن تو همین نمای اول شخص چون سی دی پراجکت اصلا برای کرکتر اصلی در این موارد فیزیک تعریف نکرده که فاجعه ست 😀

    • Skull گفت:

      توعه ریتارد چه میدونی rpg چیه برو شوتر انلاینی چیزی بزن سمت بازیای cdpr نیا

    • farshadx گفت:

      طبق نظر شما پس کل سری gta و rdd هم نباید بالاتر از این نمره بگیرن
      اخه اصلآ تنوع دشمن ندارن یعنی اصلآ تنوعی توش پیدا نمیکنید
      به نظرم برو اول بازی رو بازی کن بعد نظر بده
      هم شما و هم @PLAYSTATION T
      اصلآ سایبر به کنار طبق نظرات شما کل ویدیو گیم داره میر زیر سوال

      • Mikasa گفت:

        “نظرم برو اول بازی رو بازی کن بعد نظر بده“
        من اگه میخواستم بازیو نرفته در موردش نظر بدم
        همون موقع لانچ نظر میدادم نه الان بعد ۵ ماه
        مدرک اینام خواستی بگو از سیوم یا تروفی طلای پایانی که گرفتم برات عکس بگیرم اتفاقا همین امروز هم تمومش کردم
        نمیدونم چرا فکر میکنی هرکس به سایبرپانک بگه شاهکار نیست پس بازیو نرفته
        مکانیسم دفاعیه؟ یا صرفا یه چیز برای منحرف کردن بحث از مشکلات بازی؟
        بازیش پرفکته؟
        “طبق نظر شما پس کل سری gta و rdd هم نباید بالاتر از این نمره بگیرن“
        رد دد و gta سندباکس و اکشن ادونچرن برخلاف سایبرپانک که rpg هست و اتفاقا برای rpg خیلی خیلی مهمه که دشمنای متنوع بندازه جلوی گیمر
        یه دنیای خوب ساختن برای بازی کردن گیمر و فعالیت های مختلف برخلاف نایت سیتی که هیچی نداره عملا
        برای همین نداشتن دشمن متنوع اونقدرا هم اذیت کننده نیست
        فعالیت های متنوع و بهتری که تو دنیای بازی دارن و بخش آنلاینشون باعث میشه تنوع پایین دشمنا به چشم نیاد اونقدرها
        رد دد هم تمساح و خرس و گرگ و حیوانات دیگه هم داشت
        و اینکه a.i بازی بهتر از سایبرپانک بود
        نکته دوم و مهمتر:
        رد دد و gta بازیهای رئالستیکی هستن برخلاف سایبرپانک
        و به همین دلیل دستشون حدودا بستست از نظر تنوع دشمنها
        ولی سایبرپانک؟ یه ژانر علمی تخیلیه که اگه دولوپر از قدرت تخیلش استفاده کنه میتونه ده ها مدل دشمن مختلف بندازه تو بازی و واقعیت هم جلوشو نمیتونه بگیره
        میتونستن صدها نوع ربات مختلف طراحی کنن با حرکت های مختلف و ضربات مختلف
        تا گیمر با چالش های متنوع تر روبرو بشه نه همش تکرار مزخرفات قبلی
        دقیقا هدف ارتقا تو بازی چیه وقتی حتی باسهای بازی هم بهترینشون در حد پایینترین باسهای بازیای دیگه نیست؟
        ” سایبر به کنار طبق نظرات شما کل ویدیو گیم داره میر زیر سوال”
        نقطه ضعف نقطه ضعفه
        به من ربطی نداره اینکه کی زیرسوال میره
        بازیساز بازی میسازه من میخرم و نظرمو میدم یه روند منطقی
        و نه ما کلی بازی داریم که یا تنوع دشمن خوب دارن
        یا a.i خوب
        یا هردو
        کل ویدیو گیمو زیرسوال نبردم .شرکتی که بجای تمرکز رو بازی ساختن میره رو تبلیغاتش تمرکز میکنه رو زیرسوال بردم
        تنوع دشمناشونو ببرن بالا
        A.i رو درست کنن
        طراحی مراحل شونو درست کنن و ازین. Walking simulator بودن در بیاد
        منم شاید گفتم بازی عالیه البته تمام اینا با چشم پوشیدن از نقاط ضعف داستانی بازی که اونام کم نیستن اصلا 😀

        • farshadx گفت:

          طبق نظرات شما ما باید به دس استرندینگ بگیم اشغال به تمام معنا
          بر عکس شما فکر میکنم سبک rpg رو با gta اشتباه گرفتی
          مشکلات ai و فیزیک و … کلآ تو این سبک هست بهترین نمونش اسکایریم
          سایبر مطمعآ اون چیزی نبود که باید باشه اما این چیزی که شما هم میگید نیست
          و بازم میگم قبل از نظر دادن بهتره بازی تجربه کنی :yes:

          • خود سازنده میاد میگه next genration of open world adevnture
            بعد نباید با GTA V هشت سال پیش مقایسه بشه؟ :rotfl:

          • A.i اسکایریم
            در حد سال ۲۰۰۹
            هوش مصنوعی سایبر
            در حد نهایتا با کلی تخفیف ۲۰۰۱
            خط اولت هم فکته که دث استرندینگ یه آشغال به تمام معناست

          • Mikasa گفت:

            مقایسه ی سایبرپانک و gta ازونجایی ناشی میشه که شرکت سازنده خودش اینو تبلیغ میکنه
            و بازی بر اساس چیزی که تبلیغ میشه بررسی میشه همونطور که شما میری لباس شویی میخری بهت یخچال میندازن نمیگی بهههه چه یخچال خوبی
            خود شرکت سازنده هزارتا ژانر به بازی چسبوند که تو هیچکدومش موفق نبوده
            “طبق نظرات شما ما باید به دس استرندینگ بگیم اشغال به تمام معنا”
            نظری ندارم نرفتمش تمایلیم به بازی کردنش ندارم
            “مشکلات ai و فیزیک و … کلآ تو این سبک هست بهترین نمونش اسکایریم”
            اتفاقا از اسکایریم هم خوشم نمیاد قبلا هم بارها گفتم نصف دلایلشم با سایبرپانک مشترکه البته دی :
            مشکلات A.i اگه هست بخاطر اینه که تنوع دشمنها بالاست و مجبورن برای هر نوع دشمن یه خط A.i تعریف کنن
            تو سایبرپانک که تنوع دشمن افتضاحه این A.i بد هیچ توجیهی نداره
            در ضمن اینکه بازی نسل هفتی رو با بازی میان نسلی نسل ٨ و ٩ مقایسه میکنی خودش نشون میده وضع سایبرپانک چقدر خرابه دی : البته تو همون نسل هفت دراگون ایج اوریجینز چه از نظر A.i چه از نظر باسها و چه از نظر تنوع دشمنا سایبرپانکو قورت میده راحت
            “و بازم میگم قبل از نظر دادن بهتره بازی تجربه کنی”
            بیا تلگرام بهت اثبات بشه تجربه نکردم یا کردم تو یه گروه مشترک باهم هستیم
            شما بنای تفکرت دروغگویی طرف مقابله ظاهرا واقعا جای تاسف داره که فکر کنی همه دروغ میگن و…

    • آرین گفت:

      سلام
      الآن این نکاتی که گفتید همشون فنی اند دیگه.مثل باگ و…

  • All Alone گفت:

    خسته نباشید اقا سعید عزیز
    یه سوال داشتم اگه میشه لطف کنید جواب بدید
    تا الان چندتا تروفی پلاتینیوم دارید ؟

  • سلام خسته نباشید اقای اقابابایی عزیز.
    مقاله مثل همیشه عالی.
    من که سه تا call of juarez لیست رو بازی کردم اینو بهتون میگم یکی از بهترین بازی ها توی سبک خودش هستش مخصوصا نسخه gunslinger اصلا از دستشون ندید.
    من که خودم چند وقتی هستش برنامه ریزی کردم و الان شروع کردم به ترتیب فرنچایز call of duty رو بازی کنم الان نسخه cod6mw2 رو دارم برای بار هزارم بازی میکنم هنوز هم مثل روز اول سرگرم کننده هستش واقعا بهترین نسخه سری بوده و هستش و خواهد بود (با یه وقفه ۲ ماهه الان رسیدم به نسخه ۶)
    کسی خبری از بازی little devil inside داره؟
    من که چند وقت پیش نمایش هاش رو دیدم واقعا بازی زیبایی بود.

  • killer گفت:

    بازی Outriders با اون وضعیت سرورهاش که ۱ ساعت طول میکشید تا وصل بشید بعدش هم چپ و راست قطع میشد و از بازی میافتادید بیرون و الان هم که کلا ما فیلتر کرده و نمیتونید به سرورهاش وصل بشید ( روی PS5 من داشتم بازی میکردم) چطور بازی خوبیه ؟؟ وقتی نمیتونید بازیش کنید !!

  • دارکسایدرز جنسیس که خیلی فان بود ولی با کمال احترام سایبرپانک حتی بدون مشکلاتش بیشتر از ۷٫۵ نیست. یه بازی action adventure هست تا یه RPG اصیل که قولش رو داده بودن. :wilt:

    گادفال که اصلا راجعش حرف نمیزنم، چون خنده م میگیره :/

    • Reciver گفت:

      خدا نکند شما از یک چیز خوشتان نیاید آن را هزاران بار تکرار میکنید :laugh: هر بار صحبتی از سایبر پانک میشود شما میگویید آن rpg که قولش را داده بودند نیست اخر چند بار میگویید؟سایبر پانک بسیار نقش افرینی هست ولی شما توقع دارید در سطح نقش افرینی کلاسیک و برای مثال بالدور گیت عمل کند فراموش کرده اید سایبر پانک یک نقش افرینی مدرن است که بسیاری را راضی کرده است

    • Mikasa گفت:

      اکشن ادونچر خوبیم نیست اخه

  • Edward vex گفت:

    خیلی مقاله زیبایی بود.درباره سایبر هم بشدت باهاتون موافقم.
    بنده وقتی نظر جیمز دیون پورت نویسنده سایت pc Gamer رو درباره آینده سایبر پانک خواندم ایمان آوردم که این بازی آینده درخشانی داره. :yes: شاید فکر کنید چیز کمی هست ولی همین طراحی نایت سیتی یکی از سخت ترین کار های سی دی بود و میتونم بگم به بهترین شکل اونو از اب در آوردن حالا در کنار یه شهر زیبا. داستان شاهکار. مراحل شاهکار. پشتیبانی بلند مدت شاهکار و….. در این بازی وجود داره . تنها مشکلش باگ ها و افت فریم ها بود که واقعا آدمو خیلی عصابی کرده.
    وقتی اینهمع ابدیت مشکل خاصی رو برطرف نکرده و بعضی هاش باگ های دیگه ای رو به بازی آورده واقعا هم دلت برای خودت میسوزه هم این بازی لعنتی :sweat:

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    درود بر سعید جان امیدوارم روز خوبی داشته باشی ، در مورد بازی های پست خب نصفش رو بازی نکردم اما خب سری کال اف خوارز رو همشو بازی کردم و با همش حال کردم خدایی تا امروز اصلا نمیدونستم متاش چنده :laugh: یه بازی هم بود اون موقع به اسم gun اونم وسترنی بود و خیلی جالب بود ، کال اف خوارز خیلی باحال بود ،
    .
    .
    هر کسی میگه پارازیت ایو شاهکار نیست خیلی صریح سطح خودش رو نشون میده هر دو شماره بازی قطعا شاهکار و بسیار به یادماندنی هست حتی همین عکسی که گذاشتین ( عکس دوم ) دقیقا پایین همین طبقه یه رمز بسیار سختی داره که خدایی خیلی سختی کشیدم تا رمزشو زدم یادمه یه سری ها شروع کردن از صفر کد رو زدن و بعد یک هفته زدن اگر حافظم یاری کنه ۴۰۴۳ بود رمزش 😀 شماره ۱ و ۲ این عنوان واقعا شاهکار بود و به قول شما اگر ریمیک بشه واقعا وایولا میشه اینم بگم به نظرم باس اخر پارازیت ایو ۱ ( که در عکس اول نشونش میده ) یکی از بهترین باس فایت هاست از هر لحاظ ، مبارزه به یاد ماندنی زیر مجسمه ازادی :inlove: :devil:
    .
    .
    اما سایبر پانک خب سعید جان بیخود نیست که انقدر خاطرتو میخوام من همون موقع انتشار بازی گفتم این بازی حاوی نکاتی هست که هر گیمری اون رو درک نخواهد کرد و کاملا با این حرفت موافقم : زمان خواهد گذشت و بعدها به این یکی حرفم هم خواهید رسید که Cyberpunk 2077یکی از برترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ است که در آینده کلی بازی از آن الهام خواهند گرفت، زیرا استانداردهای نقش‌آفرینی را بالا برد …. بعضی ها فکر میکنن ما به خاطر فن بازی بودن اینطور میگیم ولی خب اینطور نیست ، از ویچر ۱ تا سایبر پانک یک dna خاصی هست در شیوه بازی سازی سیدی پروجکت رد که گیمر ها اگر بخوان میتونن این رو لمس کنن پس با توصیف شما که میگید یک ویچر سایبر پانک کاملا موافقم
    .
    .
    موفق باشی اقا سعید گل :rose:

  • P.morgan 𔓙 گفت:

    خسته نباشید آقای آقابابایی
    حالا بقیه call of Juarez ها رو نمیدونم ولی gunslinger خیلی برام جالب بود از داستانش که یکدفعه می‌دیدی این همه میرفتی می‌دیدی چاخان میکرده، مجبور میشدی دوباره بری 😀 تا گیم پلیش، به خصوص مرحله آخر که باید با دونفر همزمان دوئل میکردی.محیط هاشم واقعا جذاب بود. 🙂

    و shadow Warrior هم اصلا به نظرم بازی ضعیفی نیست و جز خوب هاست.

    Cyberpunk 2077 هم با بهینه سازی فوق العادش رو سیستمم اجرا نمیشه متاسفانه. ولی خیلی دلم میخواد تجربش کنم.

    خلاصه مقاله عالی بود و از سردرگمی نجاتمون داد.
    خیلی ممنون :beer:

  • مقاله بسیار عالی بود سعید جان
    و واقعا به نظرم در حق بازی‌های این لیست خیلی ظلم شده
    مخصوصا دارکنس دو … که یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخصه داستانی هست

  • حمید گفت:

    من فقط میگم وقتی اون بالا لیست بازی ایکس باکس ۳۶۰ رو میبینم یا اون موقع میوفتم که هر کدام از ما آلبومی از بازیها ی جدید و قدیمی داشتیم به صورت دیسک. الان چی

  • The Cat Lady گفت:

    اصلا سمت Outriders نرید. یه عالمه باگ داره و بعضی اوقات عملا غیرقابل بازیه. اگه یه سری به نقدهای استیم، یوزر اسکور متاکریتیک یا حتی سابردیت خوده بازی بزنید متوجه میشید.

  • Call of Juarez: Bound in Blood که بازی فوق العاده عالی ای بود یکی از بهترین بازیهای عمرم بود
    ولی بازی call of juarez the cartel خیلی جالب نبود و واقعا نسبت به bound in blood کلی پسرفت کرده بود از اون کاووی فوق العاده تبدیل شده بود به یه بازی شوتر سطح چندم

  • amin_ahmadi گفت:

    خودم خیلی از cdp دلخورم به خاطر اینکه گفتن بازی مشکلی رو نسل ۸ نداشت

  • سایبرپانک و شاهکار؟؟ :rotfl:
    یه چیزی رو بگم دقت کردین هر بازی که توش یوبیسافت دست داشته باشه و بقیه بگن بازی ضعیفیه،همیشه توی مقاله های بابایی هستش؟

  • Armin Ezati گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای بابایی عزیز مثل همیشه مقاله عالی بود اگه قرار باشه قسمت دیگه ای هم از این سری مقالات در کار باشه من چند پیشنهاد براتون دارم اولیش بازی rome 2 total war هستش با اینکه بازی فوق العاده ای بود اما بخاطر مشکلات فنی زمان عرضه منتقدین نابودش کردن با اینکه واقعا بازی خوبی بود و بنده خودم به عنوان یک توتال وار فن نزدیک به ۶۰ ساعت بازیش کردم و نهایت لذتو ازش بردم پیشنهاد بعدی call of duty gohst هستش بازی هم campaign و هم multiplayer خوبی داشت فقط گرافیکش زیاد خوب نبود اما منتقدا به همین دلیل و برخی از اشکالات در بخش شخصیت پردازی نابودش کردن بازی بعدی بازی two world 2 هستش یک بازی در سبک نقش افرینی که زیاد شناخته شده نیست اما نقش افرینی با کیفیتیه و کاملا ارزش تجربه کردن رو داره مخصوصا تجربه کردنش اونم با بسته های الحاقی با کیفیت بازی خوب بازهم بحاطر مقاله ازتون تشکر میکنم با قدرت به کارتون ادامه بدید

  • خسته نباشید آقا سعید میخواستم بدونم سایبر رو برای ps4 بگیرم؟ یا نه
    تو این لیست همشون معرکه بودن مخصوصا جکی استکادو
    دارکنس ۲ واقعا عالی بود

  • amirali_5287 گفت:

    Parasite Eve یکی از زیباترین بازیهایی بود که روی ps1انجام دادم (هنوز بعد از این همه سال عاشق اون صدای زیبای اپرای اول بازی هستم که بعد از خوندن همه جا رو به آتش میکشه ) البته شماره دومش هم شاهکاری بود برای خودش

  • LORDOFWAR1313 گفت:

    ممنون از آقای آقابابایی بابت مقاله
    ولی من یه حرف دیگه هم خودم داشتم اینکه در حق بعضی شرکت ها از جمله یوبیسافت همیشه ظلم شده چون افراد حتی بدون تجربه کردن بازی نظر میدن
    ولی اینطور نیست
    یا بازی‌های دیگه سایبر پانک درسته خیلی باگ داره که به مرور زمان داره بازی بهتر میشه و باگ ها رفع میشه ولی واقعا بازی چه از لحاط گیم پلی چه داستانی فوق العاده س
    واقعا من خودم قبل اینکه این بازی رو تجربه کنم فکر میکردم بازی بدیه ولی واقعا مراحل جذاب و فوق العاده ای داشت که واقعا هیچ وقت به این کاملی تو بازی دیگری ندیده بودم.

۱۰ دروغ که باعث می‌شوند ۱۰ بازی جذاب را از دست بدهید- گیمفا