بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا
بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا
بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا
بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا

بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ)

پست گیمفا
۲۳:۴۳ ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا

هر گیمر حرفه‌ای می‌داند که بازی ویدئویی یک فعالیت کاملا اجتماعی است. فرقی نمی‌کند از طریق هدست با دوستانتان چت می‌کنید یا میزبان یک پارتی‌گیم هستید، در هرصورت بازی ویدئویی یک راه عالی برای برقرار کردن ارتباط با دیگران و ایجاد حس کار تیمی است. اما اگر میزبان پارتی‌گیم باشید، حتما به یک دیتا پروژکتور مناسب بازی ویدئویی احتیاج دارید. از خوش اقبالی شما، ما همه آن چیزهایی که باید در مورد یک پروژکتور مناسب بازی ویدئویی را بدانید، اینجا جمع کرده‌ایم، از جمله بهترین مدل‌های ویدیو پروژکتور مختص بازی در سال ۲۰۲۱٫ به هر حال اگر با انتخاب ویدیو پروژکتور برای دورهمی‌های گروهی مشکل دارید، بهتر است به ادامه مقاله توجه ویژه کنید.

پروژکتور مناسب گیم چیست؟

چنانچه برای خرید ویدئو پروژکتور مناسب بازی سردرگم شده‌اید؛ نگران نباشید این راهنما به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. ویدیو پروژکتورهای بازی مخصوص گیمرها طراحی شده و برای کار با کنسول‌های بازی مثل پلی‌استیشن بهینه شده‌اند. این دیتا پروژکتورهای مخصوص گیمینگ از لحاظ تصویر و صدا کیفیت بالایی دارند. در واقع آن‌ها به‌صورت یک صفحه تلویزیون، اما بزرگتر و بهتر عمل می‌کنند، صفحه‌ای که می‌توانید با همه دوستانتان برای گیم از آن استفاده کنید. اما یادتان باشد که حتما قبل از خرید، بودجه خود را در نظر بگیرید، چون به‌صورت کلی پروژکتورها، اگرچه نه به اندازه سینماهای خانگی، ولی به هر حال گران هستند. توصیه ما به شما این است که به دنبال محصولات باکیفیت باشید و کیفیت را فدای کمیت و بودجه خود نکنید، چون قرار است محصولی را بخرید که مدتی طولانی برایتان کار می‌کند، نه دیوایسی که چند ماه دیگر از کار بیفتد و خراب شود.

دیتا پروژکتور مناسب برای بازی چطور کار می‌کند؟

این دستگاه از منبع نور لیزری، LED و یا لامپ‌های هالوژنی برای نمایش تصاویر بر روی یک سطح استفاده می‌کنند. قدرت روشنایی این منابع نور با لومن اندازه‌گیری می‌شوند، به این معنی که هرچه لومن بالاتر باشد، تصویر نمایش داده شده روشن و واضح‌تر است.

خرید پروژکتور مخصوص گیمینگ مزایای زیادی برای گیمرها دارد، از جمله:

  • تصاویر و گرافیک بهتر (این دیتا پروژکتورها تصاویری با رزولوشن‌ بالاتری نسبت به تلویزیون‌ها یا تلفن‌های هوشمند ارائه می‌کنند)
  • اندازه تصویر خروجی قابل تنظیم (با تغییر فاصله projector یا استفاده از زوم اپتیکال یا دیجیتال می‌توانید اندازه صفحه را تنظیم نمایید)
  • مقرون به‌صرفه‌ بودن نسبت به مجموعه‌های سینمای خانگی (قابلیت پخش ۳D و کیفیت ۴K)
  • طراحی اختصاصی برای گیمینگ (این ویدیو پروژکتورها برای ارائه پاسخ سریع و کیفیت تصویری که مناسب بازی باشند، طراحی شده‌اند)

بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا

فاکتورهای مهم جهت انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب بازی

توان روشنایی

میزان روشنایی که باید در نظر بگیرید، بستگی به اتاق گیمینگ شما دارد. مثلا اگر می‌خواهید از projector در محیط داخلی استفاده کنید، به دستگاهی با قدرت روشنایی بالا احتیاج ندارید. در حالی که اگر قرار است در فضای باز از ویدئو پروژکتور استفاده کنید، باید به فکر ۲۰۰۰ انسی‌لومن به بالا باشید. برای اتاق‌های تاریک، دیتا پروژکتورهایی با حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ لومن مناسب خواهند بود. اما برای اتاق‌هایی با نور زیاد ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ لومن گزینه‌ای ایده‌آل است.

رزولوشن تصویر

به چیزی کمتر از ۱۰۸۰p راضی نشوید، چون رزولوشن Full HD یک کیفیت تصویر عالی به شما خواهد داد. در واقع کیفیت تصویر ۱۰۸۰p نسبت به سایر رزولوشن‌ها قابلیت‌های بیشتری دارد. می‌توانید از آن برای تماشای فیلم، پروژه‌های هنری، سخنرانی‌ها و حتی مهمانی‌های بیرون از خانه استفاده کنید. در مورد بازی‌های ویدئویی، کیفیت فول اچ دی به معنای کیفیت ایده‌آل برای داشتن تصویری پویا و زنده است. به هر حال گزینه‌های بهتری مثل ویدئو پروژکتور ۴k نیز پیش‌رو دارید که نیاز به پرداخت هزینه‌ی بیشتری دارند. بنابراین از آن‌جا که پروژکتورهای Full HD از لحاظ قیمت مقرون به‌صرفه‌ هستند، طرفداران بیشتری هم دارند.

نسبت کنتراست

اگر نحوه کارکرد projector را بلد باشید، می‌دانید که در این دستگاه هر تصویر بر روی فریم‌ها قرار می‌گیرد. فریم‌ها در اصل سیاه و سفید هستند و نور منعکس شده روی رنگ سفید است که تعیین می‌کند تصویر چه رنگی نشان داده شود. نسبت کنتراست عبارت است از سطح نوری که از یک توالی تصویر کاملا سفید یا کاملا سیاه منعکس می‌شود. بنابراین، اگر کنتراست دستگاه ۱:۳۰۰۰۰ باشد، به این معنی است که تصویر سفید ۳۰۰۰۰ برابر روشن‌تر از تصویر سیاه است و این امر باعث شفافیت و وضوح تصویر می‌شود. برای دستگاه مناسب بازی کنتراست ۱:۲۵۰۰۰ به بالا پیشنهاد می‌گردد.

نرخ پاسخ

نرخ پاسخ یا تاخیر ورودی، زمانی است که projector برای نمایش یک تصویر صرف می‌کند. گیمرها به شدت خواهان نرخ پاسخ سریع‌تر هستند، زیرا در بازی هر ثانیه هم ارزشمند است. در نتیجه دیتا پروژکتور مناسب بازی ویدئویی نسبت به ویدئو پروژکتور معمولی نرخ پاسخ بیشتری دارد. برای همین است که اصلا نباید نگران تصاویر خارج از رده باشید. کافی است یک پروژکتور با تاخیر ورودی ۵۰ میلی‌ثانیه تهیه کنید. هر چه تاخیر ورودی کمتر باشد، نرخ پاسخ پروژکتور سریع‌تر است. در حال حاضر اکثر پروژکتورهای Epson نرخ پاسخ بسیار سریعی نسبت به رقبا دارند.

بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا

نرخ تازه‌سازی

نرخ تازه‌سازی هم به زمانی گفته می‌شود که پروژکتور برای نمایش تصاویر متحرک صرف می‌کند. این امر نکته‌ای متفاوت از نمایش تصویر است، زیرا ویدئو باید صدا را با هر فریم همگام‌سازی کند. ما نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و بالاتر از آن را توصیه می‌کنیم. زیرا نرخ تازه‌سازی بالاتر به این معناست که تصویر روان بوده و چشم را آزار نمی‌دهد. علاوه بر این، یک نکته حرفه‌ای در مورد کاهش نرخ تازه‌سازی که باید به آن دقت کنید، پخش تصویری است که متناسب با پروژکتور باشد. مثلا اگر وضوح پروژکتور شما ۱۰۸۰p است، فیلم‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰p، ۷۲۰p یا ۱۲۸۰p را روی آن پخش کنید.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش ویدئو پروژکتور مناسب خانه یا بازی ویدئویی به اتاق یا دیوار مورد نظر شما بستگی دارد. مثلا اگر می‌خواهید زیرزمین خود را تبدیل به گیمینگ روم کنید، باید هم دیوار و هم اتاق را اندازه بگیرید. با توجه به مجموع این اندازه‌گیری‌ها، می‌توانید صفحه مورد نظر (پرده نمایش) خود را انتخاب کنید. بهترین تصویر را در بازه‌های ۸۰ تا ۳۰۰ اینچ می‌توانید دریافت کنید.

نصب و راه‌اندازی

دو نوع تنظیم برای دیتا پروژکتورها وجود دارند؛ یکی تنظیم سقفی که ثابت است و غیر قابل حمل و دیگری تنظیم رومیزی که متحرک است و قابل‌حمل خواهد بود. توصیه ما تنظیم رومیزی است. از آن‌جا که هم صفحه نمایش و هم اتاق را اندازه‌گیری کرده‌اید، با اندازه‌ها آشنا هستید. بنابراین برای راه‌اندازی پروژکتور، فقط کافی است آن را روی میز قرار دهید و فاصله مناسب بین پروژکتور و صفحه را تنظیم کنید. برای تغییر تنظیمات داخلی ویدیو پروژکتور هم می‌توانید از دفترچه راهنمای کاربر استفاده کنید. در برخی از پروژکتورها منوی تنظیمات یک صفحه نمایش لمسی روی projector بوده و در مابقی دستگاه‌ها دسترسی به منو با کنترل از راه دور امکان پذیر خواهد بود که کار با آن‌ها نیز آسان است. در نهایت، می‌توانید از طریق فروشگاه www.projectorstore.ir یا شماره تماس ۰۲۱۸۸۹۷۰۲۱۴ با مشاوران مجرب پروژکتور استور در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا
بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا
بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا
بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا
بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AmirtheGRB گفت:

    قطعا آخرین چیزی که تو کل زندگیم میخوام بگیرم پروژکتوره

  • اینو باید نشون مسئولین مدرسمون بدم لنتیا معلوم نبود از کجا یه پروژکتور ۴۰_۵۰ تومنی دست دوم گیر میاوردن میچسبوندن به سقف جوریم اِفه میومدن جلو اولیا انگار ۸k اجرا میکنه -_- اسمشم میزاشتن سیستم هوشمند

  • Devil گفت:

    پروژکتور فقط برا فیلم دیدن عالیه من دراز میکشم میندازم رو سقف خیلی راحتر فیلم میبینم .چند سال پیش یه عینک واقعیت مجازی اچ تی سی گرفتم با خیال اینکه راحت بزارم رو چشم فیلم ببینم اما به معنای واقعی ..دم چون بعد ۱۰ دقیقه انقدر دور چشمم داغ میشد و عرق میکرد که نمیشد تحملش کرد اما پروژکتور عالیه

  • majidam گفت:

    لطفا این مطلب پروژکتور در سایتتون ننوسین هر وقت این مطلبو میبینم بغض میکنم چون پست تهران منطقه ۱۹ یه پروژکتور ۵۰ ملیون تومانی منو دزدید بعد گفت مفقود شده اسمش tk800m سازندش شرکت بنکیو هست چند سال کار کردم تا تونستم اون پروژکتورو بخرم اونقدر روش وسواس بودم با هر بار فیلم نگاه کردن میزاشتم تو کارتونش فقط ده ساعت فیلم رو نگاه کردم اک اک بود به دلایلی فروختم به خاطر مشکلات مالی و گرنه عاشقش بودم و ارسالش کردم برای تهران وارد منطقه ۱۹ پستی تهران شد زنگ زدم بهشون گفتن اینجاست تحویل مشتری میدیم اما در تماس بعدیم گفتن مفقود شده و اصلا بهتون نگفتیم اینجاست اونقدر بهش وسواس داشتم و یه سال تمام راجبش تحقیق کردم اگر میدونستم پست بستمو میدزده هرگز نمیفروختمش و ازش استفاده میکردم چون کیفیتش از تلویزیون هم بالاتر بود عالی بود و الان با خودم میگم کاش نمیفروختم

بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا
بهترین ویدئو پروژکتور مناسب بازی ویدئویی (گیمینگ) - گیمفا