برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 
برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 
برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 
برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 

برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند؛ تمرینی سخت برای ذهن

سجاد باقریان
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 

می‌توان گفت تجربه تمامی بازی‌ها ذهن ما را درگیر کرده و قدرت تفکر نقش بسیار مهمی در پیش‌برد بازی‌ها ایفا می‌کند. نمی‌توانید دل را به دریا بزنید و تمامی باس‌های دارک‌سولز را به سادگی از پای در بیاورید، اگر این عنوان را تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید که کشتن باس‌ها نیاز به یک برنامه دارد و شما با کمک فکر کردن و خلاقیت ذهنی خودتان پی به نحوه حمله و دفاع کردن خواهید برد. اما ما در این مطلب کمی ریزتر شده‌ایم و به سراغ عناوینی رفته‌ایم که حل پازل‌ها و معما‌ها نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به المان‌های دیگر دارند، به‌طور کلی می‌توان این‌گونه عناوین را در دسته بازی‌های فکری قرار داد، البته بازی‌های فکری طیف وسیعی را شامل می‌شوند و تفاوت‌های آشکاری بین آن‌ها وجود دارد. از بازی‌های پازلی و داستان محور گرفته تا عناوین تفننی و ساده در این لیست وجود خواهند داشت و همه‌ی آن‌ها در یک مورد شباهت دارند، فکر شما را مشغول خواهند کرد! اگر سرتان برای حل کردن پازل‌های چالش‌برانگیز و دشوار درد می‌کند و می‌خواهید به ذهنتان تمرین سختی بدهید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

Machinarium

برترین عناوین فکری

Machinarium عنوانی است در سبک دوبعدی و معمایی که می‌تواند با داستان، طراحی هنری عالی، صداگذاری دل‌نواز و پازل‌هایی چالش‌برانگیز شما را محو خود کند. با جوزف، ربات دوست‌داشتنی همراه شوید تا به معشوقه‌اش برسد. در این مسیر با شهری بی‌نام و افسرده روبه‌رو خواهید شد که باید با کمک کردن به مردمان این شهر،‌ ضمن خوشحال کردنشان، به خواسته جوزف هم برسید. بازی از نظر طراحی هنری واقعا چشم‌نواز بوده و شما از تماشای این شهر کثیف و سیاه خسته نخواهید شد. موسیقی بازی هم بسیار عالی است و در کل می‌توان گفت که شما با یک عنوان بی‌نقص مواجه هستید. پازل‌های بازی بسیار خلاقانه طراحی شده‌اند و شما نمی‌توانید به آسانی آن‌ها را پشت سر بگذارید.

بازی برای گوشی‌های اندروید و ios منتشر شده و در اپ‌استور‌های مختلف در دسترس می‌باشد. بازی Machinarium دارای بهینه‌سازی فوق‌العاده‌ای است و شما می‌توانید با گوشی‌های پایین‌رده هم به تجربه بازی بپردازید.

World of Goo

برترین عناوین فکری

اگر از بازی‌های پازلی و فکری استقبال می‌کنید، بازی World of Goo می‌تواند یکی از برترین تجربه‌های شما باشد. این عنوان با قیمتی معادل ۴٫۹۹ دلار در اپ‌استور گوگل قرار داده شده و توانسته نمره ۴٫۸ از ۵ را دریافت کند که بسیار نمره خوبی به‌نظر می‌رسد.

شما در بازی با مولکول‌های چسبناکی سر و کار دارید که می‌خواهند به ناشناخته‌های جدید برسند و کنترل آن‌ها را شما در دست دارید. باید مولکول‌ها را کنار هم بچینید، موانع را پشت سر بگذارید و پازل‌ها را حل کنید تا آن‌ها را به لوله‌ای در انتهای مسیر برسانید، مولکول‌های سالم بیشتر یعنی امتیاز بیشتر. بازی در عین سادگی بسیار اعتیادآور است و برای ساعت‌های طولانی‌ای شما را سرگرم خواهد کرد.

می‌توانید بازی World of Goo را برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب نمایید.

Mr Pumpkin 2

برترین عناوین فکری

بدون شک یکی از برترین ساخته‌های شرکت Lilith Games، عنوان Mr Pumpkin 2 می‌باشد. داستان این بازی روایت‌گر ماجراجویی کدوتنبلی می‌باشد که پا به شهری به نام کاولون گذاشته است تا آن شهر را از افسردگی و غم نجات دهد. داستان بازی شما را تحت‌تاثیر خودش قرار می‌دهد و دارای لحظات احساسی و تلخ زیادی است.

از داستان بازی که عبور کنیم، به گیم‌پلی آن می‌رسیم، Mr Pumpkin 2 از پازل‌های جذاب و متنوع زیادی تشکیل شده که حل آن‌ها بسیار چالش‌برانگیز می‌باشد. پازل‌ها و معماها به قدری متنوع است که شما به هیچ عنوان از حل آن‌ها خسته نخواهید شد. یکی دیگر از نکات مثبت Mr Pumpkin 2 مربوط به گرافیک بصری آن می‌باشد، طراحی شهر و مردمان شهر بسیار هم‌خوانی خوبی با جو داستانی داشته و اتمسفر سنگین و غم‌زده‌ای را به‌وجود آورده است.

بازی Mr Pumpkin 2 برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر شده است و شما می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید.

Heal: Pocket Edition

برترین عناوین فکری

همیشه بازی‌های داستان‌محور از جذابیت‌های خاصی برخوردار هستند، عنوان Heal: Pocket Edition یکی از همین بازی‌ها است که توسط شرکت فنلاندی Winterveil ساخته و منتشر گردیده است. این بازی در سبک ماجراجویی می‌باشد که ذهن شما را با پازل‌های سخت و دشوارش به چالش خواهد کشید.

بازی در مورد پیرمردی است تنها که در خیالات غرق شده و در جهان ساختگی ذهنش به مرور خاطرات قدیمی خودش می‌پردازد. تماشای این خاطرات و درد و رنج‌هایی که پیرمرد در طول زندگی با آن مواجه شده می‌تواند بسیار غم‌انگیز باشد. پازل‌های بازی نیز همانند داستان آن بسیار خوب کار شده و حل آن‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود. گشت و گذار در محیط‌های چشم‌نواز همزمان با پخش یک موسیقی آرامش‌بخش بسیار حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

بازی Heal: Pocket Edition با قیمت ۴٫۹۹ دلار در دسترس بوده و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios عرضه گردیده است.

Minecraft

برترین عناوین فکری

بازی Minecraft، یکی از خلاقانه‌ترین عناوین عرضه شده در دنیای بازی‌های ویدیویی را می‌توانید با گوشی‌های هوشمند اندروید و ios تجربه کنید. این عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر بوده و فروش آن در PLAY Store نیز همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد فوق‌العاده بوده است. با توجه به قیمت ۶٫۹۹ دلاری Minecraft، فروش ۱۰ میلیون نسخه از آن بی‌نظیر می‌باشد.

شما در بازی باید به craft کردن پرداخته و با توجه به بلوک‌های مختلف، سازه‌های دلخواه خود را بسازید و در صورت تمایل در بخش آنلاین، با دوستان خود شروع به گشت و گذار کرده و از خلاقیت خود استفاده کنید تا سازه‌های جدید و زیبایی خلق کنید. گیم‌پلی بازی در عین سادگی بسیار معتاد کننده‌ است و حتی می‌تواند تا سال‌ها شما را مشغول خود کند. گرافیک پیکسلی بازی برخلاف آن‌که فکر می‌کنید، بسیار زیبا است و انتظار گرافیک سه بعدی از Minecraft خنده‌دار است.

با توجه به قیمت ۶٫۹۹ دلاری بازی Minecraft به شما توصیه می‌کنیم که حتما این عنوان را بر روی گوشی‌های هوشمند خود تجربه کنید. با توجه به نوع گرافیک بازی، شما می‌توانید با گوشی‌های پایین‌رده نیز به خوبی بازی را اجرا کنید.

INSIDE

برترین عناوین فکری

بازی INSIDE توسط شرکت بازی‌سازی playdead ساخته شده و در سال ۲۰۱۶، ابتدا برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی و سپس برای گوشی‌های هوشمند منتشر شد.

بازی INSIDE یکی از برترین عناوین دوبعدی و معمایی در نسل هشت می‌باشد. شما در این بازی کنترل پسری را در‌اختیار دارید که پا به عالمی سیاه و تیره گذاشته و باید از موانعی که جان او را تهدید می‌کند، فرار کنید.  بازی از فضای عجیب و دلهره‌آوری برخوردار است و همین موضوع حس کنجکاوی شما را برای ادامه مراحل افزایش می‌دهد.

نکته‌ای که باید به آن متذکر شد این است که، INSIDE فقط برای سیستم‌عامل ios منتشر شده و خبری از نسخه اندروید نیست.

Human: Fall Flat

برترین عناوین فکری

به معرفی یکی از خاص‌ترین بازی‌های حال حاضر دنیای بازی‌های ویدیویی رسیدیم. شاید نام عنوان Human: Fall Flat، به گوشتان آشنا باشد. این عنوان در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ توسط No Brakes Games برای همه پلتفرم‌های مختلف از جمله رایانه‌های شخصی، کنسول‌های دستی و خانگی منتشر شد و بعدها استودیو ۵۰۵ Games Slr این بازی را برای گوشی‌های هوشمند پورت و بازسازی کرد تا دارندگان گوشی‌های هوشمند نیز از تجربه این بازی ساده و جذاب بی‌بهره نمانند. Human: Fall Flat عنوانی جذاب در سبک سکوبازی و معمایی است که شما در نقش انسانی ساده به نام bob قرار می‌گیرید. bob شما را وارد دنیای ساختگی خود کرده و در این دنیا شما با پازل‌های مختلفی روبه‌رو هستید که باید آن‌ها را به کمک bob که فیزیک جالبی هم دارد حل کنید. بازی گرافیک ساده‌ای داشته و بیشتر تمرکز سازندگان بر روی‌ گیم‌پلی و طراحی پازل‌ها صرف شده که حرکت هوشمندانه‌ای است. بازی به قیمت ۴٫۹۹ دلار در اپ‌استورهای مختلف در دسترس می‌باشد.

Among Us

برترین عناوین فکری

بازی معمایی مافیا که چند‌سالی است در کشور‌مان بسیار بین مردم باب شده را این‌بار در صفحه‌های گوشی خود تجربه کنید. سازندگان این عنوان از بازی مافیا الهام گرفتند و با تغییرات ریز و درشتی توانستند آن را در قالب یک بازی‌ویدیویی پیاده‌سازی کنند.

شما در Among Us، در سرورهای چندین نفره به بازی با دیگران می‌پردازید و هدف شما پیدا کردن imposter خواهد بود. شما در نقش crewmate باید سعی کنید تا قبل از آن‌که imposter گروه شما را قتل‌عام کند taskها را انجام داده و حواستان باشد که کشته نشوید. در آن‌سوی قضیه، اگر در نقش imposter هستید، باید قبل از اینکه باقی بازیکن‌ها نقش شما را تشخیص دهند، آن‌ها را به قتل برسانید تا به پیروزی برسید.

بازی Among us  به‌صورت رایگان برای گوشی‌های هوشمند اندروید و ios منتشر شده است. متاسفانه سرور‌های این بازی در دسترس نیست و برای تجربه بازی به اپلیکیشن‌های تغییر‌دهنده ‌آی‌پی خواهید داشت.

Bridge Constructor

برترین عناوین فکری

همیشه بازی‌های پل‌سازی مورد توجه گیمر‌ها قرار گرفته است، بازی‌هایی که با یک گیم‌پلی بسیار ساده اما دقیق، می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند و تا ساعت‌ها شما را مشغول خود کنند. نمونه‌های زیادی از سبک پل‌سازی برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده است که به جرئت کامل‌ترین آن‌ها Bridge Constructor  می‌باشد، این بازی بیش از ۱ میلیون بار در اپ‌استور گوگل دانلود شده است و توانسته نمره ۴٫۴ از ۵ را کسب کند.

عنوان Bridge Constructor دارای بیش از ۴۰ مرحله متنوع است که هر مرحله چالش‌های خاص خودش را دارد. با استفاده و ترکیب مصالح چوبی، فلزی و … سعی کنید بهترین پل ممکن را برای عبور وسایل نقلیه گوناگون بسازید. استفاده از مصالح در بهترین مکان ممکن و طراحی دقیق پل‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و سخت می‌باشد.

بازی Bridge Constructor در دو نسخه رایگان و پرمیوم منتشر شده که ۱٫۹ دلار قیمت دارد، شما می‌توانید نسخه رایگان آن را دانلود کرده و در صورت رضایت از بازی نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید.

Infinity Loop

برترین عناوین فکری

Infinity Loop نام عنوانی است در سبک پازل و فکری که توسط شرکت Infinity Games توسعه یافته است. این بازی شما را به آرامش ذهنی می‌رساند و قطعا از تجربه آن لذت خواهید برد.

هیچ محدودیت خاصی اعم از محدودیت‌ زمانی در بازی وجود ندارد و شما برای تجربه بازی هیچ فشاری را بر خود احساس نخواهید کرد. هر مرحله را می‌توان به روش‌های مختلفی پشت سر گذاشت و باید سعی کنید با کنار هم قرار دادن حلقه‌ها به کلید حل پازل‌ها برسید تا به مراحل بعدی بروید. هیچ عجله‌ای نکنید، تا می‌توانید فکرتان را به کار بگیرید و به حل پازل‌ها مشغول شوید.

خوشبختانه بازی Infinity Loop کاملا رایگان بوده و در اپ‌استور‌ها و سایت‌های مختلف در دسترس می‌باشد.

Peak

برترین عناوین فکری

در واقع Peak یک اپلیکیشن است که دارای ۱۵ بازی مختلف در خود می‌باشد، بازی‌های موجود در Peak با هدف تقویت قدرت حافظه، تمرکز و … ساخته شده است که می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

تمرینات روزانه‌ای در Peak قرار دارد که شما با همراهی آن‌ها می‌توانید ذهن خودتان را تقویت کنید. بازی‌ها در ابتدا شاید ساده به‌نظر برسد، اما با گذشت زمان درجه سختی آن‌ها سخت‌تر شده و کسب امتیاز در بازی‌ها بسیار دشوار خواهد شد. Peak را می‌توانید به صورت رایگان و از اپ‌استور‌های مختلف دریافت نمایید.

Memorado

برترین عناوین فکری

Memorado هم مانند Peak درواقع اپلیکیشنی برای تقویت جنبه‌های مختلف ذهنی است که بازی‌های گوناگونی را در خود جای داده. Memorado توانسته نمره ۴٫۳ از ۵ را در اپ‌استور گوگل کسب کند که نمره قابل توجهی است.

بازی‌های Memorado به ۵ نوع تقسیم می‌شوند، سرعت، حافظه، منطق، تمرکز و بازخورد. روی هم ۳۰۰ مرحله گوناگون در بازی وجود دارد که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را تجربه کنید. بعد از پشت سر گذاشتن هر مرحله آماری با توجه به امتیاز شما به نمایش در می‌آید که می‌توانید عملکرد ذهن خودتان را در بخش‌های مختلف ارزیابی کنید.

قادر هستید Memorado را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دریافت کنید.

۲۰۴۸

برترین عناوین فکری

دیگر همه ما با بازی ۲۰۴۸ آشنا هستیم. بازی‌ای در سبک پازل که بر پایه جمع کردن اعداد بوده و شما با جمع کردن اعداد یکسان و رسیدن به عدد ۲۰۴۸ برنده بازی خواهید شد. بازی در نگاه اول بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، اما فقط کافی است یک‌بار این بازی را تجربه کنید تا بفهمید رسیدن به عدد ۲۰۴۸ و شکستن رکورد، کار هر کسی نیست و بسیار دشوار است.

نمونه‌های فراوانی از بازی ۲۰۴۸ ساخته شده که نسخه استودیو ketchapp بهترین نمونه از این بازی است و شما می‌توانید آن‌ را به صورت رایگان دانلود و نصب نمایید.

سخن آخر

اکثر بازی‌های فکری دارای گیم‌پلی بسیار ساده‌ای هستند و از حجم کمی برخوردار می‌باشند، با تجربه آن‌ها ضمن سرگرم‌کردن خودتان، می‌توانید به تقویت ذهنتان بپردازید و از حل کردن پازل‌ها لذت ببرید. در نهایت امیدوار هستیم که از بازی‌های موجود در لیست رضایت کافی داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 
برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 
برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 
برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 
برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین عناوین فکری گوشی های هوشمند- گیمفا