نینتندو: در آینده بر روی ساخت عناوین ارجینال خود تمرکز بیشتری خواهیم کرد

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

رئیس کمپانی نینتندو ژاپن در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا علاوه بر تولید IPهای جدید، به ساخت بازی‌های جدیدی از آیپی‌های ارجینال این شرکت نظیر Mario بپردازد.

در حال حاضر این موضوع بر همگان روشن که شرکت نینتندو دارای یکی از غنی‌ترین مجموعه بازی‌های محبوب است و آیپی‌های آن همواره در صدر پر فروش‌ترین عناوین در جهان قرار گرفته و معمولاً نمرات شگفت‌انگیزی از سوی منتقدین دریافت می‌کنند. اما لازم به ذکر است که عمده‌ی این بازی‌ها نظیر مجموعه‌های زلدا و ماریو همگی در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی بنیان‌گذاری شده‌اند و در طول این سال‌ها نیز این غول ژاپنی به خوبی توانسته تا با عرضه‌ی بازی‌های جدید، رضایت مخاطبینش را جلب کند.

از طرفی دیگر، شرکت نینتندو در طول بیست سال اخیر عملکرد غیر قابل مقایسه‌ای را در مقابل دهه‌های مذکور داشته و تنها بازی‌های Wii Sports، Splatoon و Pikmin بوده‌اند که در طول دو دهه‌ی اخیر به IPهای شاخص اختصاصی نینتندو افزوده شده‌اند. اما، در مصاحبه اخیر رئیس نینتدو ژاپن یعنی شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) با یک رسانه‌ی ژاپنی، وی اعلام کرد که نینتندو قصد دارد تا در ادامه در کنار خلق آیپی‌های جدید، به پشتیبانی از آیپی‌های پیشین و شاخص خود نیز بپردازد و رقابت فزاینده‌ای با دیگر رقبای خود در زمینه‌ی سرگرمی ایجاد کند. همچنین، وی افزود که:

با افزایش زمان در حال صرف در خانه‌ها، طبعاً دامنه‌ی تقاضاها برای سرگرمی نیز افزایش خواهد یافت. اما بازی‌ها همچنان به عنوان یک سرگرمی شناخته می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را ضرورت قلمداد کرد. در نتیجه، اگر بخواهید مشتریانتان را به سمت چیزی که داشتنش برای آن‌ها ضروری نیست بکشانید، باید وارد چالش و رقابتی سخت شده و محصولات جالبی را خلق کنید.

از طرفی دیگر، شخصاً در حال بررسی و مطالعه‌ی انواع مختلف سرگرمی هستم و در آینده نیز قصد داریم تا در کنار خلق آیپی‌های جدید، به ساخت بازی‌هایی پیرامون آیپی‌های قدیمی خود نظیر زلدا و ماریو پرداخته و روی آن‌ها تمرکز کنیم.

در مورد سخت افزار جدید نیز ما به طور مداوم در حال آزمایش ایده‌های خود برای کنسولی جدید هستیم که منطبق با تقاضای بازار باشد. البته، ما به دلیل محدودیت‌های فناوری و هزینه‌ها نمی‌توانیم آن کارها را در حال حاضر انجام دهیم.

همچنین، وی در مورد سیاست نینتندو در قبال ورود به نسل بعدی کنسول‌های خود پیش‌تر چنین گفته بود که:

تیم‌های توسعه‌ی سخت افزار و نرم افزار ما در یک ساختمان واحد حضور دارند و در نتیجه ارتباط نزدیکی با یکدیگر برقرار می‌کنند. آن‌ها به صورت مداوم در حال سنجش نسل بعدی سرگرمی‌ها هستند و در این زمینه فعالیت دارند.

اما برای ایجاد یک کنسول جدید، ما باید از چندین سال قبل‌تر شروع به ایجاد مقدمات کنیم و البته ما به صورت مداوم نیز در حال تلاش هستیم. در پایان باید به این نکته اشاره کنم که عامل تعیین کننده در موفقیت تجاری یک محصول، جدید بودن تجربه‌ای است که ارائه می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا نینتندو همچنان می‌تواند با حضور شرکت‌های بزرگی چون سونی و مایکروسافت به فروش فوق‌العاده محصولات خود ادامه دهد یا خیر؟

7
1
برچسب‌ها:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مهدیار گفت:

    به نظر من نینتندو با آوردن سوییچ خودشو انداخت تو قلطک موفقیت ( البته قبلش هم موفق بودا به جز اون یه دونه کنسول )
    ولی به نظرم باز نسل ۹ میتونه موفقیت های خوبی به دست بیاره Smile
    دمشون گرم Smile
    ( چه قدر بهتر میشد بازی هاشو ارزون تر میداد تو بعضی موارد و یه تخفیف هایی هم میداد )

    8
    5
  • sonicer گفت:

    آیا نینتندو همچنان می‌تواند با حضور شرکت‌های بزرگی چون سونی و مایکروسافت به فروش فوق‌العاده محصولات خود ادامه دهد یا خیر؟ نظر خود شما چیست آقای مناف زاده؟ جوری سوال پرسیدین که انگار شرکت کوچک نینتندو شانسی و همین ۱بار موفق بوده.

    درباره پست هم باید گفت منتظر چند تا ip مهم نینتندو هستم. متروید (با حضور نخست بانوی صنعت گیم) اف-زیرو (چالش هر هاردکور گیمر) ، دانکی کونگ کاملا جدید (دیوونه دوست داشتنی) ، گلدن سان (که فقط برای کنسولهای دستی میاد) مدتهاست خوابن و باید دیگه بیدار شن.

    5
    4
    • Mikasa گفت:

      در‌مورد اف زیرو میاموتو گفته بود قبلا که تمایل ندارن بسازن چون آینده ای براش نمیبینن
      دانکی‌ کونگم فعلا عقب افتاده تا متروید بیاد
      رترو استودیو فکر نکنم همزمان با متروید رو دانکی هم کار کنه
      متروید دولوپمنتش وسط کار دچار تجدید نظر شد و دوباره دارن میسازن
      یحتمل همون ۲۰۲۲ بیاد دیگه

      4
      0
    • نظر من اینه که یه دوره سگا رقیب مستقیم نینتندو بود و تا مرز دیونه کردن مدیراشم رفت و کار به دادگاه کشیده شد، اما سگا با همه ابهتش آخر کم آورد و کنار رفت
      یادش بخیر یه زمان میگفتن سگا دیگه قرار نیست کنسول بسازه ملت میخندیدن
      اینا یعنی این که هر شرکتی با هرپیشینه ای ممکنه روزی به حال سگا بیفته
      اما نینتندو مخاطباشو پیدا کرده دیگه و جالبه بدونین بیش از نیمی از دارندگان سوییچ ازش به عنوان کنسول جانبی کنار پی سی و پلی ۴ و ایکس باکس استفاده میکنن
      حالا اگر قرار باشه نینتندو دوباره برگرده تو حالت کنسول خانگی به گفته ی خودشون اون موقع میشه رقیب مستقیم پلی استیشن و ایکس باکس و حتی پی سی و کار یکم براش سخت میشه
      اگر نه همین فرمون بره جلو و هیبریدی بزنه خب آب از آب تکون نخواهد خورد.

      3
      1
      • Witcher گفت:

        چقدر قشنگ جواب دادی ابولفضل جون !!! بله هرکسی حتی در بالاترین جایگاه هم میتونه شکست بخوره

        Cute

        2
        1
      • Mikasa گفت:

        دلیلی وجود نداره نینتندو بیاد خودشو رقیب مستقیم سونی و مایکروسافت قرار بده و تو یه بازار فروش قرار بگیره
        این حرف مثل این میمونه بگیم چرا اپل گوشی اندرویدی نمیزنه!
        نینتندو دنبال یه محیط ایزولست و نمیخواد اصلا وارد بحث و دعوای بین سونی و مایکروسافت بشه
        با هزینه خیلی کم انحصاریاشو میسازه و با سود به شدت بالا با قیمت ۶٠ دلار کامل با کمترین تخفیف فروش وحشتناک بالایی رو میبره
        بازیای ترد پارتی رو هم با این ترفند به قیمت گرونتر میفروشه مثلا بایوشاک روی سوییچ قیمتش چند برابر بایوشاک روی پلی استیشنه و اتفاقا خیلیا حاضرن برای تجربه پورتابل یه محصول، پول بیشتریو بدن حتی دوباره بخرن یه بازیو
        بین کنسول سازها نینتندو تنها شرکتیه که از هر واحد کنسولیش داره سود میبره نه ضرر!
        و بهانه پورتابل بودن این سود نینتندو رو برای خریدار توجیه میکنه
        اگه نینتندو میرفت به رقابت با سونی و مایکروسافت
        اولا باید این وسط یه سرویس درست و حسابی میساخت
        تخفیف خوب میزد
        میلیون ها دلار صرف ساختن یه سخت افزار فشرده ولی قدرتمند میکرد
        و سر هر واحد کنسولی ضرر میکرد تا بتونه مخاطبای اونارو به زور جذب کنه
        و بدترین بخش اینجاست: نهایتا با پی سی و کنسول دو شرکت دیگه مقایسه میشد
        ولی الان یه کنسول بی رقیب پورتابل دارن که لازم نیست هیچ کاری برای رقابت با کسی انجام بدن چون بازار دستشونه
        البته اون بحث کنسول جانبی بودن هم قابل تامله
        شاید بعضیا فکر کنن کنسول جانبی به این معناست که خریدار اکثر بازیا رو روی کنسول اصلی میره و درکنارش چندتا بازی هم روی کنسول جانبی میره!
        با توجه به میزان خریده شدن بازی ها روی سوییچ و پلی تایم بسیار بالای انحصاریای نینتندو
        چنین حرفی کذب محضه!
        براحتی میشه از سوییچ به عنوان یه کنسول فول تایم استفاده کرد بدون هیچ نیازی به کنسولای دیگه

        10
        1
        • arn گفت:

          صحبت شما صحیح، ولی یه نکته‌ای رو که فراموش کردین اینه که رقیب کنسول قابل حمل نینتندو سرویس‌هایی مثل xcloud هستن؛ چون هرکسی با این سرویس نیازی نداره که هزینه‌ی جدایی برای خرید یه کنسول دیگه بکنه، با همون گوشی‌ای که داره کافیه فقط یه اشتراک (با هزینه‌ی خیلی کم‌تر) تهیه کنه و همون بازیای ترد پارتی رو که شما گفتی، بازی کنه. اینکه شما گفتی “یه کنسول بی‌رقیب پورتابل دارن که لازم نیست هیچ کاری برای رقابت با کسی انجام بدن چون بازار دستشونه” و اینکه اگر با همین فرمون بره جلو و هیبریدی بزنه خب آب از آب تکون نخواهد خورد، شاید الان درست باشه، ولی نه تا آینده‌ای نه چندان دور، به نظرم من به خاطر همین موضوعه که مجبوراً که استراتژی‌شون رو تغییر بدن یا حتی به تولید IPهای جدید رو آوردن.

          4
          0
        • Ninja theorey گفت:

          موافقم چون نینتتدو کنسول خانواده هست خیلی از مردم مخصوصا تو کشورهای دیگه تمایلی ندارن برای خرید محصول خشونت بار سونی و ایکس باکس تو همین کشور خودمونم هم خیلی ها هستند که دوست دارند بچه هاشون خشونت بازی کامپیوتری نبینند و در عوض غرق دنیای رنگارنگ و ناب نینتندو بشن.به هرحال نینتندو مسیر خودشو مشخص کرده و همین سیاست خانواده دوست بودن پیش گرفته یکه تازه و نیازی نداره برای رقابت با بقیه.

          0
          0
  • Sky Man گفت:

    من به شخصه نینتندو سویچ اصلا جذبم نکرد از بازی هاشم اصلا خوش نمیاد حتی به این نتیجه رسیدم دیگه اخبارشم دنبال نکنم. وقتی پلتفرم های خفنی مثل pc/ps/xbox هست دیگه نیازی به نینتندو ندارم چون نیاز گیمینگمو بر طرف می کنن من مطمئنم توی ایران درصد کمی هم نینتندو دارن

    6
    20
    • Erfan nakhaee گفت:

      خب چرا دیگه می گی؟
      این نظر رنگ هیتری رو داره.
      البته نکته اصلی هست اینه که هیچ کس نینتندو رو برای خفن بود انتخاب نمی کنه برای بازی های انحصاری این کار رو می کنه.
      و یه نکته دیگه هم هست نینتندو و شخصیت هاش جزو ارکان گیم محسوب می شن پس نباید راحت نظر داد و چیز دیگه که هست اینکه باید نینتندو رو تجربه کنی به هیچ عنوان نمی تونی با گیم پلی دیدن یا از کسی شنیدن تجربه اش کنی‌.

      4
      1
      • ایول
        ببین یکی از انحصاری های نه چندان مطرح نینتندو در مقایسه با زلدا و ماریو و… Splatoon هستش
        در نگاه اول با خودم میگفتم مخاطب این بازی بچه ها هستن و خیلی محیط بچه گونه ای داره
        اما باور کنین کافیه ۱۰ دقیقه بهش فرصت بدین تا ساعت ها از گیم پلیش لذت ببرین و متوجه گذر وقت نشین
        حالا تصور کنین شرایط برای انحصاری های تاپ نینتندو چطوریه

        4
        0
  • ۱ گفت:

    ایول

    کودکان سرزمینم جشن بگیرید Party

    1
    20
  • Eternal Man گفت:

    «باید به این نکته اشاره کنم که عامل تعیین کننده در موفقیت تجاری یک محصول، جدید بودن تجربه‌ای است که ارائه می‌کند.»

    و این چنین بود که فلسفهٔ گیم در یک بند خلاصه شد Heart Rose

    4
    2
  • Ninja theorey گفت:

    نینتندو همینطور ادامه بده که اصالت گیم تویی .

    1
    1