تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا
تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا
تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا
تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا

تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal

رضا مهرعلی
۲۲:۳۳ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا

در پایان ماه جاری میلادی، عنوان Returnal به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد. این بازی ژانر وحشت، داستان زنی را روایت می‌کند که در یک حلقه‌ی زمانی، بر روی سیاره‌ی بیگانگان به دام افتاده است. همچون سایر عناوین ژانر وحشت، در این بازی هم موسیقی نقشی اساسی را ایفا می‌کند. آهنگساز این بازی که سابقه‌ی فعالیت در فیلم‌های ژانر وحشت را داشته است، از تجربه‌‌ی متفاوت خود در ساخت موسیقی بازی Returnal می‌گوید.

در مصاحبه‌ای با وبلاگ رسمی پلی‌استیشن، بابی کرلیک (Bobby Krlic)، آهنگساز بازی Returnal، از کار خود روی موسیقی این بازی گفت. بابی کرلیک موسیقی‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف ساخته است و آخرین موسیقی ساخت او، به سال ۲۰۱۹ و فیلم سینمایی Midsommar مربوط می‌شود. با آهنگسازی آقای کلریک، این فیلم مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. وقتی در طول این مصاحبه از بابی درباره‌ی تفاوت‌های تجربه‌ی جدیدش، یعنی ساخت موسیقی برای بک بازی ویدئویی، با پروژه‌های کاری گذشته‌اش سوال شد، در پاسخ تایید کرد که با چالش ‌های بسیاری روبه‌رو بوده است. او همچین بزرگ‌ترین انگیزه‌ی خود را، ساخت چیزی که بازی‌بازان از تجربه‌ی آن لذت ببرند عنوان کرد.

در ادامه می‌توانید گوشه‌ای از صحبت‌های آقای کرلیک را مطالعه کنید:

می‌توان گفت که به نوعی با چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌ام، اما حقیقت این است که به کاری انجام می‌دادم، با تمام وجود عشق می‌ورزیدم؛ منظورم وقتی است که در تلاش برای بیان احساسات به بهترین شکل ممکن هستم. می‌توان یک لحظه را ادامه داد یا آن را به حالت تعلیق درآورد، چراکه خود بازی‌باز این توانایی را دارد که بیش از چیزی که تصور می‌کنید در آن لحظه زندگی کند. در نتیجه با این چالش‌ها روبه‌رو هستیم که؛ چگونه به احساس مدنظر برسم؟ چطور آن را متوقف و معلق کنم؟ همچنین اینکه چطور این احساسات را به حرکت درآورده و به آن‌ها موج و نوسان دهم؟ پس بله، کار ما درک و فهم آن احساس هیجان‌انگیز است و برای به حرکت در آوردن و جلوگیری از رکود این احساسات، تمام تلاش خود را می‌کنیم؛ و این، یک تجربه‌ی بسیار جذاب برای من بود.

بازی Returnal در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ (۳۰ آوریل ۲۰۲۱) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ عرضه شده و تمام قدرت سخت‌افزار و هچنین تکنولوژی صدای سه‌بعدی این کنسول را مورد استفاده قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا
تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا
تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا
تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا
تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا
تفاوت‌های میان ساخت موسیقی فیلم و بازی از زبان آهنگساز بازی Returnal - گیمفا