فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت
فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت
فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت
فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

فکت بازی؛ ۱۰ حقیقت جالب در مورد شخصیت گرالت

محسن رضوی فر
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

سری بازی‌های The Witcher براساس رمان‌هایی به همین نام توسط شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت ساخته شده‌اند. تا پیش از عرضه‌ی این بازی‌ها، کتاب‌های The Witcher شهرت زیادی در میان عموم نداشت. سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) با ساخت سه نسخه از این سری،  شهرت و محبوبیت رمان‌های مجموعه‌ی The Witcher را افزایش داد. اگر با مجموعه‌ی مذکور آشنا باشید، می‌دانید که گرالت از ریویا (Geralt of Rivia) شخصیت اصلی این سری محسوب می‌شود. گرالت یک ویچر به شمار می‌رود و همچنین مردم او را به عنوان شکارچی هیولاها و گرگ سپید می‌شناسند. از آنجا شخصیت او در بازی‌ها از رمان‌ها اقتباس شده، اما مواردی وجود دارد که نسبت به کتاب‌ها تغییر کرده است. در این بخش از آیتم فکت بازی، به بررسی حقایقی از شخصیت گرالت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

حقیقت اول: او اهل Rivia نیست

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

در کتاب‌ها و بازی‌های سری The Witcher، خود گرالت و دیگران او را به عنوان «گرالت از ریویا» یاد می‌کنند، اما او در واقع اهل ریویا نیست. در بخشی از کتاب The Witcher: Baptism Of Fire، گرالت توضیح می‌دهد که برای کمک به او در کسب اعتماد به نفس در مورد مشتریان، زادگاه خود را ریویا انتخاب کرده است. برای فروش این دروغ، گرالت لهجه‌ی ریویایی فرا گرفت و نام خود را به گرالت راجر اریک دو هاوت بلیگارد (Geralt Roger Eric du Haute-Bellegarde) تغییر داد. اطلاعات دقیقی از محل تولد گرالت در دسترس نیست، اما او در قلعه Kaer Morhen در منطقه‌ی Kaedwen بزرگ شد و تعلیم دید.

حقیقت دوم: مادر گرالت یک جادوگر بود

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

ویسنا نام مادر گرالت است و یک جادوگر به شمار می‌رود

مادر گرالت ویسنا (Visenna) نام داشت و هرگز در بازی‌های The Witcher حضور نداشته است. در کتاب‌های این مجموعه اشاره شده است که او یک جادوگر قدرتمند و همچنین کاهن بوده است. این مورد جالب توجه است زیرا انسان‌هایی که دارای قدرت جادویی هستند، معمولاً قدرت باروری خود را از دست می‌دهند. همچنین تایید می‌شود که ویسنا هنگام تولد گرالت از جادو استفاده کرده است. گاهی اوقات جادوگران و کاهن‌ها با استفاده از جادوی خود می‌توانند روزنه‌ای برای مقابله با ناباروری پیدا کنند. پدر گرالت که کورین (Korin) نام دارد، یک شکارچی هیولا بود که به او کمک کرد تا یک Koshchey را بکشد.

حقیقت سوم: گرالت در میان ویچرها منحصر به فرد بود

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

گرالت در میان سایر ویچرها، سریع‌تر و قوی‌تر بود

The Trial of the Grasses یک آئینی است که هدف آن از بین بردن نقاط ضعف یک فرد و جایگزینی نقاط قوت آن‌ها از طریق مصرف مواد شیمیایی بسیار سمی است. بسیاری از افراد در طی این مراحل جان خود را از دست می‌دهند و تعداد کمی که زنده می‌مانند قدرت ، سرعت و تمایل بیشتری برای کسب مهارت‌های خاص پیدا می کنند. گرالت یک مورد خاص در میان ویچرها محسوب می‌شد. او قوی‌تر و سریع‌تر از ویچرهای دیگر بود. این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که مادر گرالت یک جادوگر و پدرش یک شکارچی قدرتمند هیولا بوده است. همچنین ممکن است او تحت آزمایش‌های دیگری قرار گرفته باشد که منجر به سفیدی موهایش می‌شود.

حقیقت چهارم: او یکی از پیرترین ویچرها محسوب می‌شود

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

گرالت به عنوان کسی که به شکار و کشتن هیولاهای قدرتمند می‌رود، پیر به نظر می‌رسد. گرچه به سن دقیق او اشاره‌ای نشده، اما گرالت در جایی می‌گوید که در اواخر دهه‌ی ۹۰ زندگی خود قرار دارد. ویچرها در اثر آزمایش‌هایی که بر روی آن‌ها انجام می‌شود، از عمر طولانی‌تری برخوردار خواهند شد و این موضوع غافلگیرکننده نیست. اما نکته‌ی جالب اینجاست که گرالت توانسته است در طول این مدت زنده بماند. ویچر بودن یک کار بسیار خطرناک به شمار می‌رود که شامل مبارزه با هیولاها و انسان‌های مختلف قدرتمند است. به احتمال زیاد هیچ ویچری به علت کهولت سن فوت نکرده است. البته نمی‌توان متوجه شد که آن‌ها چه مدت عمر می‌کنند، اما با توجه به مهارت گرالت احتمالاً او یکی از پیرترین ویچرهایی باشد که تا به حال زندگی کرده است.

حقیقت پنجم: گرالت به قصاب Blaviken مشهور بود

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

زندگی به عنوان یک ویچر بسیار سخت است و غالباً خشم و سوءظن در مورد آن‌ها وجود دارد. برای بسیاری از مردم سوال بود که چگونه یک انسان قادر به کشتن هیولایی است که نیمی از سکنه شهر را کشته است؟ این سوءظن‌ها اغلب در زمانی عمیق می‌شدند که ویچرها از روش‌های خاص و جنجالی برای انجام کار استفاده می‌کردند. گرالت هنگامی که در روز روشن گروهی از قاتلان را کشت، با این مشکل مواجه شد. این گروه قصد داشت برج مربوط به جادوگرها را محاصره کند که این امر منجر به از دست دادن جان بسیاری از مردم می‌شد. بنابراین گرالت برای جلوگیری از این کار، آن گروه را خیلی سریع از میان برد. این موضوع برای مردم شهر عجیب بود. آن‌ها می‌گفتند گرالت دیوانه شده و گروهی از مردم بی گناه را در بازار را سلاخی کرده است. به این ترتیب به گرالت لقب قصاب Blaviken را دادند.

حقیقت ششم: گرالت یکی از آخرین افراد در میان هم‌نوعان خود بود

با توجه به اتفاقاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، بسیاری از مردم به ویچرها بی‌اعتماد بودند و اقدامات و توطئه‌های عجیبی را بر ضد آن‌ها انجام دادند. این امر منجر به حمله‌های گسترده به قلعه‌‌های ویچرها شد. آن‌ها قصد داشتند آیین Trail of the Grasses را نابود سازند و از ایجاد ویچرهای جدید جلوگیری کنند. در نتیجه، ویچر به نژادی در حال انقراض تبدیل شد و گرالت یکی از آخرین افراد درمیان هم‌نوعان خود بود.

حقیقت هفتم: نشان گرگ موجود در بازی‌ها در واقع دومین نشان گرالت است

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

آن نشان گرگی که بازی‌بازان در سری بازی‌های The Witcher بر روی سینه‌ی گرالت می‌بینند، در واقع دومین نشانی است که او در اختیار دارد. گرالت در کتاب he Witcher: Tower Of Swallows اولین نشان گرگ خود را به بخشی از یک حیله، به یک نیمه الف به نام Shirru داد. اما Shirru متوجه این حیله شد و سرانجام نشان او را سرقت کرد. پس از آن، Shirru دستگیر و با آتش اعدام شد که این امر منجر به ذوب شدن آن نشان گردید. گرالت پیش از آن که نشان دوم را از سیری (Ciri) بگیرد، مجبور شد تا از یک نشان کوچک‌تر استفاده کند.

حقیقت هشتم: زخم چشم گرالت در کتاب‌ها وجود ندارد

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

در سری بازی‌های The Witcher، شاهد زخمی روی چشم گرالت هستیم و این مورد در کتاب‌ها وجود ندارد.

زخم چشم مشهوری که از گرالت در بازی‌های The Witcher مشاهده شده است، در واقع در کتاب‌های آن وجود ندارد. توسعه‌دهندگان این سری بازی در سی‌دی پراجکت این زخم چشم را به گرالت اضافه کردند. توسعه‌دهندگان می‌گویند بخشی از دلیل ایجاد زخم در چشم گرالت این بود که او بیشتر از شخصیت‌های دیگر متمایز شود و ظاهر ترسناک‌تری به او بدهند. در نسخه‌ی سوم The Witcher مشخص شد که گرالت پس از مبارزه با یک Cockatrice، زخمی بر چشم او ایجاد می‌شود. این اتفاق هرگز در کتاب‌ها رخ نداده بود.

حقیقت نهم: گرالت با عنوان Sir Ravis of Fourhorn نیز شناخته می‌شود

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

نام دیگری که گرالت با آن شناخته می شود، اسم مستعار Sir Ravis of Fourhorn است. او اسم شخصیت را برای شرکت در جشن تولد ۱۵ سالگی پرنسس پاوتا برای تأمین امنیت پذیرفت. در واقع ملکه Calanthe این نام را به گرالت داد. جایی که گرالت در حالی که یک زره و لباس زردرنگ پوشیده است با یک خرس مبارزه می‎‌کند و به عنوان یک شوالیه در سوابق سلطنتی قرار می‌گیرد. همچنین گرالت بار دیگر از این نام مستعار در بازی The Witcher 3 و در جریان یک ماموریت مسابقات شوالیه‌ای استفاده می‌کند. بازی‌بازان این انتخاب را دارند که از این نام برای شرکت در مسابقه استفاده کنند.

حقیقت دهم: قانون ویچر وجود ندارد

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

بسیاری از اوقات گرالت و سایر ویچرها برای انجام کاری یا انجام ندادن آن، به قانون Witcher مراجعه می‌کنند. به نظر می‌رسد که قانون ویچر جعلی و ساختگی است. در حقیقت، تنها چند دستورالعمل وجود دارد که ویچرها را تشویق می‌کند که آن‌ها را دنبال کنند و بیشتر مربوط به رفتار آن‌ها در جمع و نحوه‌ی تعامل با مشتریان است. به طور کلی ویچرها آزاد هستند تا کاری را که می‌خواهند، انجام دهند و محدودیت بسیار کمی در خصوص انجام دادن و یا ندادن کارها وجود دارد.

منبع

KieblackMincraftLonesome guyEspresso

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت
فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت
فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت
فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت
فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فکت بازی؛ 10 حقیقت در مورد شخصیت گرالت