سونی در حال برنامهریزی برای مقابله با سرویس ایکس باکس گیمپس است
خالق مجموعهی God of War یعنی دیوید جیف (David Jaffe) در آخرین مصاحبهی خود اعلام کرد که شرکت سونی در حال برنامهریزی برای رقابت و مقابله با سرویس گیمپس ایکس باکس است.
از زمان راهاندازی سرویس ایکسباکس گیمپس، صنعت بازیهای ویدیویی توانست تا میزبان یک سرویس فوقالعاده بهصرفه برای بازیبازان از هر نظر باشد و حتی بهگفتهی برخی از کارشناسان، این سرویس میتواند سکوی پرتاپ بسیار خوبی برای عناوین کمتر شناخته شده قلمداد شود و در عین حال نیز ضمانت درآمدزایی بازیها و استودیوهای بزرگتر را نیز در اختیار آنها قرار بدهد. از طرفی دیگر، امروزه با گسترش قابل توجه این سرویس روبرو هستیم و مشترکین آن قادر خواهند بود تا بسیاری از عناوین کوچک و بزرگ را به صورت رایگان و در هنگام عرضه تجربه کنند. همچنین، با پیوستن سرویس EA Play و حتی +Disney به این سرویس به نوعی میتوان ادعا کرد که شرکت مایکروسافت با تزریق سرمایهای کلان به این سرویس، تمامی تلاش خود را برای جذب مخاطب بیشتر به کار گرفته و به نوعی قید بازگشت سریع این سرمایه به حساب خود را زده است. علاوه بر این، در ماههای اخیر نیز شایعاتی نظیر پیوستن سرویس +Uplay به گیمپس آلتیمیت شنیده میشد که همین موضوع به خودی خود میتواند وزنهای سنگین و کارآمد برای جذب مخاطبان به سمت اکوسیستم مایکروسافت قلمداد شود.
اما در نقطهی مقابل، بسیاری از بازیبازان و کارشناسان مدتها است که منتظر دیدن واکنش دیگر غول صنعت گیمینگ یعنی سونی در مقابله با این سرویس و سیاست هستند و به گفتهی خالق مجموعهی God of War، سونی در پی برنامهریزی و تدارک دیدن بستری است تا بهوسیلهی آن با سرویس گیمپس مقابله کند. در واقع، وی ادعا کرد که این اطلاعات محدود در تماسهایی که از سوی سونی با او گرفته شده است به دست او رسیده و هیچ ایدهی در مورد کم و کیف ماجرا ندارد.
من بارها گفتهام که بسیاری از افراد خیلی زود جیم رایان و سیاستهایش را ناکارآمد و منسوخ میخوانند. من روز گذشته در طول یک برنامه شاهد بودم که فردی خواستار اخراج جیم رایان از سونی بود و چنین پاسخ دادم که “هی، عجول نباش، نه جیم رایان به کسی بدهکار و مدیون است و نه سونی دینی به گردن کسی دارد. در واقع سونی در حال تدارک برنامههایی برای مقابله با ایکس باکس گیمپس است”.
به هر حال من میدانم که اتفاقاتی در حال رخ دادن است و سونی در حال انجام کارهایی برای مقابله با گیمپس است. من با افرادی در سونی در ارتباط هستم که این موضوع را به من اطلاع دادهاند. به هر حال، سونی به مقابلهی با گیمپس خواهد آمد، اما نمیدانم این ترفند چه خواهد بود.
اما بیش از همه چیز در این مصاحبه، خطاب قراردادن برنامههای سونی برای مقابله با سرویس گیمپس با کلمهی “counterpunch” به نوعی عجیب است و میتوان آن را سازوکاری قلمداد کرد که بیش از ارائهی یک سرویس مشابه، به روشی که مخاطبان پلیاستیشن را بتواند در مقابل این سرویس ایمن کند و از ریزش آنها جلوگیری کند مربوط خواهد بود. از طرفی دیگر، جیم رایان نیز در ماه نوامبر صحبتهایی در مورد یک رقیب برای گیمپس کرده بود که باید منتظر اعلامیههای بیشتری در آینده از سوی سونی باشیم.
نظر شما در این باره چیست و استفاده از کلمهی “counterpunch” در این صحبتها چه معنایی دارند؟
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات