اطلاعات جدیدی از تغییرات و بهبود‌های Mass Effect Legendary Edition منتشر شد

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
سه‌گانه‌ی Mass Effect Legendary Edition

الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و بایوور (Bioware) اخیراً پست جدیدی را در مورد بهبود‌های اعمال شده در بازی Mass Effect Legendary Edition منتشر کرده‌اند که بر روی تغییرات گیم‌پلی و موارد دیگر تمرکز دارد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان تایید کرده‌اند که هفته‌ی آینده نیز شاهد اطلاعات بیشتری از روند بهبود جلوه‌های بصری این عنوان خواهیم بود.

شما می‌توانید جزئیات ارائه شده توسط بایوور را در ادامه مشاهده کنید:

فهرست

  • تغییرات مبارزات (بازی Mass Effect)
  • بهبود‌های گیم‌پلی (تمام نسخه‌ها)
  • The Mako (بازی Mass Effect)
  • یکپارچه و مدرن سازی سه گانه (تمام نسخه‌ها)
  • بالانس مجدد Galaxy at War (بازی Mass Effect 3)

تغییرات مبارزات:

ما قصد داشتیم تجربه‌ی کلی مبارزات را بهبود دهیم، اما نمی‌خواستیم مواردی که طرفداران در مورد هر بازی دوست دارند را  بدون دلیل تغییر دهیم. از آن جایی که گیم‌پلی و مبارزات بازی اول با دو نسخه‌های دیگر تفاوت زیادی دارند، این موضوع به یک چالش منحصر به فرد تبدیل شد. Mass Effect به شدت از مکانیک‌های سنتی نقش‌آفرینی مانند اتفاقی بودن پرتاب تاس الهام گرفته بود. به همین خاطر، در مقایسه با Mass Effect 2 و Mass Effect 3، سلاح‌های بازی اول اغلب دقیق و قابل اعتماد نیستند. ما به طور مرتب بازخورد‌های مختلفی را در مورد دقت پایین هدف گیری سلاحی مانند assault rifle دریافت کردیم. پس ما تصمیم گرفتیم تا بدون از بین بردن هویت بازی‌های اصلی، این مکانیک‌ها را بهبود دهیم.

در نسخه‌ی اول Mass Effect، دقت تیراندازی (از جمله حرکت سلاح) برای تمام سلاح‌ها تغییر کرده است تا بازی‌بازان بتوانند در کنار مدیریت مهمات خود، با ثبات بیشتری شلیک کنند. ما همچنین دوربین هدف گیری را تغییر داده و دقت آن را نیز مشابه نسخه‌های دوم و سوم افزایش داده‌ایم و aim assist را نیز به بازی اضافه کرده‌ایم.

برخی از قابلیت‌های بازی اول نیز دچار تغییراتی شده‌اند. برای مثال، مهارت Immunity حالا به جای یک Buff کوچک که برای همیشه فعال است، یک Buff دفاعی بزرگ را ارائه می‌دهد که تنها برای مدت محدودی فعال خواهد بود. در ادامه فهرستی از تغییرات و بهبود‌های گیم‌پلی نسخه‌ی اول Mass Effect قرار گرفته است. هدف از اعمال این تغییرات، نزدیک کردن تجربه‌ی گیم‌پلی بازی به نسخه‌های دوم و سوم بوده است.

  • Shepard حالا می‌تواند در خارج از مبارزه نیز با سرعت زیادی بدود.
  • ضربات Melee حالا به جای این‌که به فاصله‌ی شما تا دشمن بستگی داشته باشند، تنها با فشار دادن یک کلید اجرا می‌شوند.
  • دقت شلیک و کنترل سلاح‌ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌اند.
  • مشبک سلاح بهتر کنترل می‌شود.
  • حرکت سلاح از sniper rifle‌ها حذف شده است.
  • دوربین هدف گیری (Aiming down sights) بهبود پیدا کرده است.
  • aim assist بهبود یافته برای هدف گیری
  • تمام دشمنان حالا آسیب headshot را دریافت خواهند کرد. در گذشته، برخی از دشمنان آسیبی از این ضربه دریافت نمی‌کردند.
  • Ammo mod‌ها (Anti-Organic ،Anti-Synthetic و غیره) حالا در طول بازی نیز پیدا خواهند شد. در گذشته، بازی‌بازان سطح بالا دیگر نمی‌توانستند این مهمات را بازی پیدا کنند. همچنین حالا می‌توانید آن را از تاجر‌ها خریداری کنید.
  • تمام سلاح‌ها حالا بدون جریمه برای تمام کلاس‌ها قابل استفاده هستند. Specialization‌ها (قابلیت ارتقای برخی سلاح‌ها) هنوز هم مختص کلاس‌های خود هستند.
  • cooldown سلاح‌ها سریع‌تر شده است.
  • استفاده از Medi-gel بهبود پیدا کرده است. cooldown کاهش پیدا کرده است، مزایای ارتقای سطح بیشتر شده‌اند و تاثیر قدرت Liara بر روی Cooldown افزایش یافته است.
  • بهبود‌های مدیریت Inventory. حالا می‌توانید برچسب «Junk» را بر روی آیتم‌ها قرار دهید. تمام آیتم‌های Junk می‌توانند هم‌زمان به Omni-gel تبدیل شده و یا به تاجر‌ها فروخته شوند. Inventory و فروشگاه‌ها حالا قابلیت مرتب کردن دارند.
  • برخی از قابلیت‌‌ها دوباره بالانس شده‌اند.
  • قدرت‌های سلاح‌ها (مانند مواردی که از طریق درخت‌ مهارت هر سلاح آزاد می‌شوند) بهوبد پیدا کرده‌اند. اثربخشی/قدرت افزایش یافته است (مدت زمان در برخی موارد کاهش پیدا کرده است). گرمای سلاح حالا زمان فعال کردن قدرت به مقدار اولیه‌ی خود باز می‌گردد.

بهبود‌های گیم‌پلی:

علاوه بر بهبود‌های کلی در بخش تیراندازی، ما تغییراتی را نیز بر روی درگیری‌ها، دشمنان و نحوه‌ی مبارزه اعمال کرده‌ایم. بدون اسپویل کردن بازی برای بازی‌بازان جدید، باس سیاره‌ی Noveria یکی از این موارد است. اتاقی که باس درون آن قرار دارد کمی‌ تغییر کرده و بزرگ‌تر شده است. همچنین حالا به دفعات کم‌تری توسط قدرت‌های biotic به اطراف پرتاب خواهید شد.

دیگر تغییرات اعمال شده در بخش مبارزات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • در نسخه‌ی اول Mass Effect، حالا می‌توانید به طور مستقل به افراد خود دستور بدهید؛ همانند دستور دادن در نسخه‌های دوم و سوم.
  •  نبرد با برخی از باس‌ها و دشمنان بازی اول برای بازی‌بازان جدید عادلانه‌تر شده اما همچنان چالش برانگیز است.
  • Cover در تمام بازی‌ها بهبود پیدا کرده است. Cover بیشتری به برخی از مکان‌ها اضافه شده است. ورود و خروج از Cover نیز حالا قابل اعتماد‌تر است.
  • XP در بازی اول دوباره بالانس شده است.
  • Ammo drop‌ها نیز در بازی Mass Effect 2 دوباره بالانس شده‌اند.

مبارزات به XP منجر می‌شوند. XP دریافت شده در بازی اول برای ثبات بهتر دوباره بالانس شده است؛ مخصوصاً در بخش‌های پایانی بازی. بازی‌بازانی که اکثر بخش‌های بازی را تکمیل کرده‌اند، باید بتوانند بهتر از قبل در طی تجربه‌ی اول خود به سطح‌های بالاتر برسند؛ بدون این که نیاز باشد برای رسیدن به آن، بازی را دو بار تجربه کنند. علاوه بر این، در طی تجربه‌ی اول دیگر خبری از محدودیت سطح نیز نخواهد بود.

به عنوان آخرین تغییر تیراندازی، ما تغییراتی را در مهمات بازی Mass Effect 2 نیز اعمال کرده‌ایم. ما متوجه شدیم که مهمات به ندرت در بازی اصلی ظاهر می‌شد. پس ما مقدار drop rate مهمات را در بازی Mass Effect 2 افزایش داده‌ایم؛ مخصوصاً حین استفاده از یک sniper rifle که مهمات کم‌تری در بازی اصلی داشت.

The Mako:

البته باید در مورد M-35 Mako مشهور صحبت کنیم. این وسیله‌ نقلیه‌ی افسانه‌ای از اولین بازی Mass Effect تغییر کرده است تا بهتر از همیشه عمل کند. در بازی اصلی، فیزیک Mako سبب شد تا این وسیله به شدت سبک و یا حتی غیر قابل کنترل باشد، اما حالا راندن آن بسیار روان‌تر است. با این حال این وسیله همچنان مثل گذشته «دوست داشتنی» است. (بله شما می‌توانید هر چه قدر که دوست دارید خود را از صخره‌ها پایین بیاندازید.

عملکرد آن نیز با شارژ سریع‌تر سپر و اضافه کردن thruster به قسمت عقب بهبود یافته است. این thruster‌ها در زمان بالا رفتن از یک صخره‌ی تقریباً عمودی (همه‌ی ما این کار را انجام می‌دهیم)، سرعت ماشین را افزایش خواهند داد. شارژ این thruster مستقل از jump jet‌های قرار گرفته در زیر ماشین است. پس شما می‌توانید از هر دو به صورت هم‌زمان و یا جداگانه استفاده کنید.

  • این‌‌ها تغییراتی هستند که بر روی گیم‌پلی Mako اعمال شده‌اند:
  • کنترل بهتر. فیزیک ماشین حالا وزن بیشتری دارد و کم‌تر به اطراف سُر می‌خورد.
  • بهبود کنترل‌های دوربین. رفع مشکلاتی که سبب می‌شدند تا Mako نتواند زاویه‌های پایین را با دقت هدف قرار دهد.
  • سپر‌ها سریع‌تر شارژ می‌شوند.
  • thruster‌های جدیدی برای افزایش سرعت اضافه شده‌اند. cooldown آن‌ جدا از jump jet‌ها است.
  • جریمه‌ی XP در حین استفاده از Mako حذف شده است.
  • تماس با مذاب دیگر بلافاصله به پیام شکست ماموریت منجر نمی‌شود و حالا به طور مرتب به شما آسیب وارد می‌کند.

یکپارچه سازی و مدرن کردن سه گانه:

برای Mass Effect Legendary Edition، هدف ما این بود تا ثبات بیشتری را در بازی‌های سه گانه اعمال کنیم. برای مثال، ما شخصی سازی Sheperd در بخش ساخت شخصیت را یکپارچه سازی کرده‌ و حتی تعدادی گزینه‌ی جدید مانند رنگ پوست و مدل مو را به آن افزوده‌ایم. شما می‌توانید از یک کد شخصیت برای هر سه بازی استفاده کنید. به عبارت دیگر، Sheperd شما می‌تواند ظاهر یکسانی را در سه گانه داشته باشد. البته شما همچنان می‌توانید ظاهر او را در آعاز هر بازی تغییر دهید. شخصی سازی و ظاهر شخصیت‌ها نیز با بافت‌ها و مدل‌های مو به‌روزرسانی شده بهبود پیدا کرده‌اند.

ما همچنین کمیک Mass Effect: Genesis را نیز پیش از عناوین Mass Effect 2 و Mass Effect 3  قرار داده‌ایم تا بازی‌بازان بتوانند به صورت اختیاری‌ آن را تجربه کنند. پس مهم نیست که از کجا بازی را آغاز می‌کنید، شما می‌توانید تصمیمات نسخه‌های قبل را نیز مشاهده کرده و آن‌ها را انتخاب کنید.

البته Mass Effect Legendary Edition شامل بهبود‌های متعددی می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • یک اجرا کننده‌ی یکپارچه سازی برای هر سه بازی به همراه تنظیمات زبان و زیرنویس برای تمام نسخه‌ها. فایل‌های ذخیره‌ی هر بازی همچنان مختص به همان عنوان هستند و به صورت جداگانه قابل مدیریت هستند.
  • گزینه‌های جدید ساخت شخصیت. Sheperd مونث از بازی Mass Effect 3 حالا نسخه‌ی پیش فرض شخصیت مونث در تمام بازی‌ها است (طراحی اولیه‌ی Sheperd مونث همچنان در بازی وجود دارد).
  • اچیومنت‌های هر سه بازی به‌روزرسانی شده‌اند. اچیومنت‌های جدید به بازی‌ها اضافه شده‌اند و پیشرفت برخی از اچیومنت‌ها حالا در هر سه بازی به اشتراک گذاشته خواهند شد (مانند ۲۵۰ دشمن را از بین ببرید).
  • اچیومنت‌هایی که با یکدیگر ترکیب شده‌اند و دیگر نیازی به آن‌ها نیست، حذف شده‌اند.
  • اهداف، نام و توضیحات برخی از اچیومنت‌ها به‌روزرسانی شده‌اند.
  • اضافه کردن سلاح‌ها و زره‌های بسته‌های الحاقی به بازی اصلی. سلاح‌ها و زره‌های بسته‌های الحاقی حالا به طور طبیعی با بازی ادغام شده‌اند. حالا به جای این‌که این موارد از همان اول آزاد باشند، شما باید آن‌ها را از طریق انجام تحقیقات و یا خرید از تاجر‌ها در طول بازی به دست آورید. این موضوع به بالانس و پیشرفت در بازی‌‌های Mass Effect 2 و Mass Effect 3 منجر می‌شود. Recon Hood (از Mass Effect 2) و Cerberus Ajax Armor (از Mass Effect 3) از ابتدای هر بازی در دسترس خواهند بود.
  • صدای بازی دوباره میکس شده و کیفیت آن به طور کلی بهبود پیدا کرده است.
  • بیش از صد‌ها باگ بازی‌های اصلی رفع شده‌اند.
  • پشتیبانی از کنترلر و صفحه نمایش ۲۱:۹ در رایانه‌های شخصی به همراه سازگاری با DirectX 11.

بالانس مجدد Galaxy at War:

به عنوان فرمانده Sheperd، شما باید سخت‌ترین ماموریت را انجام دهید: شکست دادن Reaper‌ها و نجات کهکشان از نابودی کامل. این موضوع در Mass Effect 3 مهم‌ترین چیز است؛ دقیقاً زمانی که نژاد‌های مختلف کهکشان با یکدیگر متحد می‌شوند. اما این انتخاب‌های شما در طول سه گانه هستند که تعیین می‌کنند چه کسانی در کنار شما به نبرد خواهند رفت. قابلیت The Galaxy at War که شما را در مرکز جنگ با Reaper‌ها قرار می‌دهد، در Mass Effect Legendary Edition دوباره بالانس شده است. برای مثال، میزان آمادگی نیرو‌های کهکشان دیگر تحت تاثیر مواردی که در این نسخه وجود ندارند از جمله بخش چندنفره و برنامه‌ی companion مخصوص Mass Effect 3 نیست. با این حال، این بدین معنی نیست که شکست دادن Reaper‌ها کار آسانی است.

هر چه که محتویات بیشتری در سه گانه کامل کنید، آمادگی بیشتری را برای جنگ نهایی و پایان آن خواهید داشت. اگر تنها Mass Effect 3 را تجربه کنید، شما تنها می‌توانید از گزینه‌های این بازی برای مقابله با Reaper‌ها و جلوگیری از تلفات زیاد بهره ببرید. تجربه‌ی دو بازی اول و انتقال پیشرفت خود به نسخه‌ی سوم، بهترین روش برای به دست آوردن نتیجه‌ای خوب در نبرد پایانی است. برای مثال، اگر قبلاً Mass Effect 3 را به همراه نسخه‌ی Extended Cut که شامل بالانس بخش Galactic Readiness بود تجربه کرده باشید، آماده شدن برای جنگ آخر در Mass Effect Legendary Edition کار سخت‌تری خواهد بود. حالا که صحبت از Extended Cut شد، باید اعلام کنیم که پایان این نسخه‌ حالا پایان پیش فرض بازی است.

البته آماده کردن ارتش بین کهکشانی خود به لطف رفع باگ‌های اساسی و بهبود‌های اعمال شده در سیستم Paragon-Renegade بازی Mass Effect کمی آسان‌تر خواهد بود. ما برخی از مشکلات قدیمی که باعث می‌شدند تا آمار شهرت شما به درستی نشان داده نشوند را رفع کرده‌ایم. برخی از این مشکلات اجازه نمی‌دانند تا بازی‌باز تعدادی از گزینه‌های دیالوگ‌ها را انتخاب کند. به همین خاطر، برخی از لحطات کلیدی که دستیابی به آن‌ها در Mass Effect 2 به شدت سخت بود، حالا به طور آسان‌تری قابل انجام هستند. این موضوع در نهایت به دریافت نتیجه‌ی بهتری در پایان بازی منجر می‌شود.

بازگشت دوباره به ریشه‌ مجموعه‌ی Mass Effect – ریشه‌‌هایمان به عنوان یک تیم که در حال جشن گرفتن ۲۵‌امین سالگرد خود است – تجربه‌ای به شدت نوستالژیک و احساسی برای ما بوده است و ما مطمئن هستیم که تعداد زیادی از شما هم پس از تجربه‌ی Mass Effect Legendary Edition حس مشابهی را تجربه خواهید کرد! ما صدای شما را شنیده‌ایم و می‌دانیم که دنبال راهی هستید تا سه گانه‌ی اصلی را ‌امروز تجربه کنید؛ چه برای اولین بار یا… خوب، اجازه بدهید تنها بگوییم «دوباره». نیاز نیست دفعات تجربه‌ی بازی را بشماریم.

بازگشتن به جایی که همه چیز از آن جا آغاز شد و نگاهی دوباره به کار‌هایی که اعضای تیم بیش از ده سال پیش انجام دادند، کمی سورئال و عحیب بوده، اما ما حس کردیم که این کار درستی است؛ یک کار صمیمانه از طرف ما برای تشکر از سال‌ها پشتیبانی فوق العاده‌ی شما (همچنین چیزی که بتواند تا رسیدن بازی بعدی عطش شما را رفع کند!). هنوز چیز‌های زیادی در راه هستند؛ از جمله بررسی دقیق‌تر تغییرات بصری اعمال شده. پس منتظر آن هم بمانید! همچنین از بابت این که با درخواست‌های خود باعث شدید تا این پروژه به واقعیت تبدیل شود، از شما سپاسگزاریم؛ این واقعاً برای ما اهمیت زیادی دارد.

از طرف تمام اعضای تیم Mass Effect

فرمانده، موفق باشید.

در نهایت لازم به ذکر است که IGN نیز یک ویدئوی جدید را منتشر کرده است که برخی از تغییرات اعمال شده در بازی Mass Effect Legendary Edition را به صورت واضح‌تری نشان می‌دهد.

بازی Mass Effect Legendary Edition در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۴ مه ۲۰۲۱) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

دانلود با کیفیت ۴۸۰P | دانلود با کیفیت ۷۲۰P | دانلود با کیفیت ۱۰۸۰P

19
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید