مدیا مولکول: سونی در تمامی پروژههای ما نقش اساسی دارد
مدیر استودیوی مدیا مولکول اخیراً طی مصاحبهای اعلام کرد که سونی نقش مهمی در تمامی پروژههای این شرکت داشته و بهنظر میرسد که این شرکت ژاپنی همچنان قصد سرمایهگذاری و پشتیبانی از دو عنوان LittleBigPlanet و Dreams را داشته باشد.
بازی LittleBigPlanet را میتوان نقطهی عطف استودیویی به نام مدیا مولکول (Media Molecule) نامید که باعث شد نام این استودیو سر زبانها بیفتد و سپس، این استودیو با توسعهی بازی تحسین شدهی Dreams خلاقیت، نبوغ و استعداد خود در ساخت عناوین منحصر به فرد را به رخ کشید. اما با اینکه این استودیو نتوانسته تاکنون محبوبیتی نظیر دیگر استودیوهای زیر مجموعهی سونی از جمله ناتیداگ () و سانتا مانیکا را به دست آورد، اما عنوان Dreams باعث شد تا شرکت سونی به خاطر چنین دستاوردی همچنان به پشتیبانی و سرمایهگذاری روی این استودیو راغب باشد.
مدیر استودیوی مدیا مولکول یعنی سبحان ردی (Siobhan Reddy) طی مصاحبهی اخیر خود با مجلهی ژاپنی کوتاکو (Kotaku) اظهار داشت که سونی همچنان به پشتیبانی کامل خود در قبال این استودیو و پروژههایش ادامه میدهد و قصد دارد تا سرمایهگذاری خود را بیش از پیش گسترش دهد. از طرفی دیگر، این استودیو در آگهی استخدام اخیر خود به یک عنوان بزرگ اشاره دارد و قصد دارد تا نیروهای زیادی از جمله برنامهنویسان و طراحان را به استخدام خود درآورد.
از طرفی دیگر، مدیا مولکول بارها اعلام کرده که قصد دارد تا مدت زیادی از بازی یا اگر بهتر بگوییم، پلتفرم بازیسازی Dreams پشتیبانی کند و در آینده نیز شاهد انتشار محتواهای فراوانی برای آن خواهیم بود. همچنین، این بازی هماکنون به صورت انحصاری در دسترس پلیاستیشن ۴ قرار دارد و احتمال عرضهی آن برای پلتفرم رایانههای شخصی نیز کم نیست. در واقع، یکی از دلایلی که این بازی مدتی پس از عرضهی خود تا حدودی از دیدگاه بازیبازان محو شد و شاید آنگونه که باید و شاید به آن پرداخته نمیشود، پتانسیل بسیار بالاتر آن در صورت اجرا بر روی پلتفرم رایانههای شخصی است؛ بدین ترتیب که عمدهی کاربران کنسولهای بازی ترجیح میدهند تا زمان خود را صرف انجام بازی کنند و بسیاری از افرادی که علاقه به ساخت بازی دارند همواره پلتفرم رایانههای شخصی را ترجیح میدهند.
بازی Dreams، هماکنون بر روی کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات
والا اگه نداشته باشه باید خندید امیدوارم سونی استودیو هاش رو گسترش بده و پیشرفته ترشون بکنه که جوری بشن که همشون دست کم رو ۲ ۳ تا بازی کار کنن مثل Insomniac Games علاوه بر اینا باید به فکر خرید استودیو هم باشه امیدوارم Kojima Productions و Ember Lab و Housemarque و Bluepoint Games رو بخره واقعا سونی به خرید نیاز داره
میگن دارن رو ی بازی بزرگ با کمک استودیو های دیگه سونی کار میکنن
با توجه به بازی های قبلیشون میشه گفت بسیار خلاقن و باید براش هایپ بود
واقعا اگر ببنید چه بازیهای خلاقانه ای گیمرا از طریقش ساختن مغزتون سوت میکشه . امیدوارم مدیامولکول بخشی رو هم برای عرضه و فروش این بازی ها طراحی کند و اگر این بازی رو روی پی سی عرضه کنند .صد در صد روی پی سی موفقیت بزرگی تجربه می کند
یه نفر اومده بود هیلو اینفینیت رو تو دریمز ساخته بود لامصب گرافیکش از گیم پلی هیلو بیشتر بود خبرشم فکر کنم خود گیمفا رفته بود
اره دیدمش وای به حال ایکس باکس فنا اگه این بازی رو پی سی عرضه شود با قدرت پی سی اون طرف خود هیلو با کیفیت بالاتر از بازی اصلی خلق می کند
روی کنسول باهاش اونا رو میساختن
فکر کنین اگه روی pc بیاد چی میشه این بازی یه الماسه
بعضی از طراحی های گرافیکی دریمز اگه بهتون بگن واقعی نیست باور نمیکنین
دریمز اصن خوراک پیسیه نمیدونم چرا انحصاریش کردن همین الانش رو پلی استیشن چیزایی میسازن که آدم موهاش میریزه حالا اگه روپیسی بیاد اگه بیاد فاتحه دیزنیم خوندس
گاد اف وار:راگناروک
هیلو: اینفینیت
عالیه مدیا مولکول