فکت بازی؛ حقایقی جالب از Red Dead Redemption 2

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

شرکت راک‌استار (Rockstar) برای توسعه‌ی یک بازی عمیق، داستان‌محور و جهان باز به نام Red Dead Redemption 2، حدود ۸ سال زمان گذاشت. متن داستان اصلی بازی و همچنین ماموریت‌های جانبی آن در مجموع بیش از ۲ هزار صفحه می‌شد. با وجود آن‌که نزدیک به سه سال از انتشار این بازی می‌گذرد، اما همچنان نکات جالبی از آن کشف می‌شود. در این بخش قصد داریم به بررسی ۱۰ حقیقت جالب در مورد این بازی بپردازیم. توجه داشته باشید که این مطلب بخش‌هایی از داستان بازی را اسپویل می‌کند.

حقیقت اول: Red Dead Redemption 2 تقریباً قرار نبود ساخته شود

راک‌استار در ابتدا برنامه‌ای برای ساخت دنباله‌ی Red Dead Redemption نداشت

در طول ساخت نسخه‌ی اول Red Dead Redemption، راک‌استار هرگز انتظار دیدن چنین استقبال گرمی از سوی طرفداران و منتقدان در مورد بازی نداشت. این موضوع نشان می‌دهد که چرا نام آرتور مورگان (Arthur Morgan) در بازی اول هرگز ذکر نشده است، چراکه در ابتدا دنباله‌ای توسط راک‌استار برنامه‌ریزی نشده بود. نسخه‌ی اول Red Dead Redemption در سه هفته‌ی اول انتشار خود در سال ۲۰۱۰ توانست بیش از ۵ میلیون نسخه بفروشد و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال تبدیل شد. دنباله‌ی این بازی در اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شد و تنها در عرض ۳ روز به درآمد ناخالص ۷۲۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد!

حقیقت دوم: بازیگر نقش Uncle در طول روند توسعه‌ی بازی فوت کرد

بازیگر و صداپیشه‌ی اصلی شخصیت Uncle در میانه‌ی توسعه‌ی بازی فوت کرد

John O’Creagh، بازیگر موشن کپچر و صداپیشه‌ی شخصیت Uncle، متاسفانه در طول روند توسعه‌ی بازی Red Dead Redemption 2 به دلیل عارضه‌ی لختی خون فوت کرد. تکه کلام مشهور او در این بازی کمردرد (Lumbago) بود. راک‌استار مجبور بود اغلب بخش‌های صوتی مربوط به او را حذف کند، اگرچه هنوز هم می‌توان آن‌ها را در پرونده های بازی دریافت کرد. تنها بخش ضبط صدای O’Creagh که در بازی نهایی وجود داشت، مربوط به بخش جشن و آوازخوانی جان مارستون، چارلز و Uncle پس از ساختن خانه و مرتع در Beecher’s Hope بود.

حقیقت سوم: راک‌استار صداپیشه‌ی اصلی Uncle را با James McBride جایگزین کرد

پس از درگذشت John O’Creagh، بازیگر شخصیت Uncle، راک‌استار مجبور شد تا بخش‌های مربوط به ضبط صداگذاری او را با James McBride جایگزین کند. بازی Red Dead Redemption 2، اولین تجربه‌ی James McBride در بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شد. او پیش از آن حضور کوتاهی در سریال‌های Arrest & Trial, Blindspot و The Good Fight داشت. در حقیقت مک‌براید تنها یک سال کوچک‌تر از John O’Creagh بود. هنگامی که O’Creagh در طول روند توسعه‌ی بازی فوت کرد، ۶۷ سال داشت.

حقیقت چهارم: صداپیشگی شخصیت آرتور مورگان برای راجر کلارک در Red Dead Redemption 2 سورپرایزکننده بود

راجر کلارک انتظار نداشت به عنوان شخصیت اصلی بازی انتخاب شود

راجر کلارک (Roger Clark)، بازیگر شخصیت آرتور مورگان، در مصاحبه‌ای توضیح داد که او هرگز فکر نمی‌کرد در زمان صداپیشگی بازی، به شخصیت اصلی Red Dead Redemption 2 تبدیل شود. او حتی در ابتدا نمی‌دانست که در حال ضبط صدا برای شخصیت اصلی است. تا این‌که قبل از ورود به اتاق از او خواسته شد چکمه‌های کابوی واقعی بپوشد.

حقیقت پنجم: راجر کلارک در یک صحنه به جای بازیگر شخصیت Mary Linton، موشن کپچر را اجرا کرد

راجر کلارک به جای بعضی از بازیگران، کارهای مربوط به موشن کپچر شخصیت‌ها را اجرا کرده است

اگر شما در بازی Red Dead Redemption 2 همه‌ی ماموریت‌های جانبی را تکمیل کنید، در صحنه‌ای مشاهده خواهید کرد که مری لینتون (Mary Linton)، معشوقه‌ی آرتور مورگان، به آرامگاه آرتور می‌آید. در این صحنه که مری در آرامگاه آرتور به آرامی گریه می‌کند، Julie Jesneck بازیگر موشن کپچر مری لینتون در آن بخش حضور نداشت. بنابراین راجر کلارک در این بخش جایگزین او شده بود. در حقیقت، این اولین بار نبود که کلارک به جای شخصیت‌های دیگر نیز بخش موشن کپچر را اجرا می‌کرد. او یک بار در نقش یک خرس بزرگ قهوه‌ای، هنگامی که یک NPC در دام آن گیر می‌افتد، بازی کرده بود.

حقیقت ششم: تیم راک‌استار برای توسعه‌ی بازی ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کرد

بسیاری از رسانه‌های صنعت بازی از راک‌استار به خاطر فشار کاری زیاد در روند توسعه‌‌ی Red Dead Redemption 2 انتقاد کردند

دن هاوسر (Dan Houser)، مدیر شرکت راک‌استار، در مصاحبه با Vulture توضیح داد که تیم توسعه‌دهند‌ه‌ی Red Dead Redemption 2 بیش از ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کرد. پس از این گزارش،کرانچ و فشار کاری زیاد در راک‌استار به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. البته این اولین بار نبود که شرکت مذکور چنین انتقاداتی را دریافت می‌کرد. دن هاوسر در مصاحبه‌ای دیگر با وب‌سایت The Verge گفت که این کار هفتگی ۱۰۰ ساعته نه برای کل سال و تنها برای سه هفته برقرار بوده است.

حقیقت هفتم: بیش از ۲۰۰۰ نفر از سال ۲۰۱۰ بر روی این بازی کار کردند

شرکت راک‌استار برای توسعه‌ی بازی Red Dead Redemption 2 تصمیم گرفت تا همه‌ی استودیوهای خود را ادغام کند و در مجموع یک تیم بزرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر را تشکیل دهد. به گفته‌ی دن هاوسر، حجم متن داستان اصلی به همراه فعالیت‌های جانبی و تعامل با NPCها به اندازه‌ی ۸ فوت ارتفاع داشت!

حقیقت هشتم: شرکت Pinkerton در زمان انتشار بازی از راک‌استار شکایت کرد

شرکت تحقیقاتی Pinkerton به دلیل نمایش شرورانه‌ی آن‌ها در بازی، از راک‌استار شکایت کرد

شرکت Pinkerton یک آژانس تحقیقاتی و امنیتی در دنیای واقعی است. این آژانس در سال ۱۸۵۰ میلادی و در دوران غرب وحشی و ۴۹ سال پیش از وقایع Red Dead Redemption 2 توسط آلن پینکرتون تاسیس شد. پس از انتشار بازی Red Dead Redemption 2، این سازمان از راک‌استار به دلیل نمایش شرورانه و بدبینانه شکایت کرد. آن‌ها در یک نامه‌ی‌ رسمی اعلام کردند که هرگز برای بازی Red Dead Redemption 2 و استفاده از نام آن‌ها اجازه‌‌ای صادر نکرده‌اند و معتقدند که این بازی شخصیت‌ و اعتبار نام تجاری Pinkerton را خدشه‌دار کرده است. با این حال، راک‌استار این اتهام را رد و ادعا کرد که استفاده از نام Pinkerton عادلانه بوده است. سرانجام شرکت پینکرتون در آوریل ۲۰۱۹، در دادگاهی این موضوع را با شرکت Take-Two Interactive حل و فصل کرد.

حقیقت نهم: صداپیشگان شخصیت‌های جان، داچ و بیل در طول روند توسعه، بازی‌های این سری و فیلم‌های وسترن متعددی را تماشا کردند

بازیگران نقش داچ و جان در طول روند توسعه‌ی بازی به تماشای فیلم‌های وسترن می‌پرداختند

بنجامین بایرون دیویس (Benjamin Byron Davis)، بازیگر و صداپیشه‌ی شخصیت داچ ون درلیند (Dutch Van Der linde)، در مصاحبه‌ای با GQ اعلام کرد که در طول روند توسعه‌ی نسخه‌ی دوم، بازی‌های Red Dead Revolver و نسخه‌ی اول Red Dead Redemption را تجربه کرده و به تماشای فیلم‌های وسترن نیز پرداخته است. در حقیقت، استیو پالمر (Steve Palmer)، بازیگر نقش بیل ویلیامسون و راب ویتوف (Rob Wiethoff)، بازیگر نقش جان مارستون (John Marston) نیز برخی از فیلم‌های وسترن را تماشا کردند.

حقیقت دهم: حدود ۳۰۰ هزار انیمیشن منحصر به فرد در بازی وجود دارد

آرتور مورگان انیمیشن‌های منحصر به فردی برای سوار شدن بر روی اسب دارد

این آمار برای هر فردی که Red Dead Redemption 2 را به مدت طولانی تجربه کرده باشد، کاملاً قابل باور است. به عنوان مثال، آرتور چندین روش مخصوص برای سوار شدن بر روی اسب دارد. این امر بسته به این‌که آرتور از چه زاویه‌ای به آن نزدیک شود و سرعت حرکت او هنگام انجام این کار چقدر است، متفاوت خواهد بود. آرتور حتی هنگام سوار شدن بر روی اسب در یک شیب تند نیز یک انیمیشن خاص دارد.

60
4
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • واقعا بازی عظیمی بود از لحظات متن ها هر بار با یه npc حرف میزدی یه چیز تازه و باور پذیر میگف

    19
    1
  • بهترین تاکید میکنم بهترین شخصیت تاریخ گیم و سریال و رمان و کتاب فقط و فقط یه اسم تو ذهن من میاد: آرتور مورگان

    15
    4
  • سلام واقعا وقتی برای خودم از بهترین شخصیت و شخصیت پردازی در هر عرصه مدیوم(فیلم،کتاب،بازی و ….) نام برده میشه فقط یه اسم بدون ذره ای درنگ میاد تو ذهنم اونم آرتور مورگان کبیره شخصیت که واقعا دلم میخواست واقعی بود و میشد باهاش مصاحبت کرد خیلی عالی بود و واقعا معنای رستگاری تو تک تک حرفاش بود و هرگز دیالوگهاش رو یادم نخواهد رفت و به جرئت میگم این یه جمله زندگی من رو نجات داد: there ain’t no shame in looking for a better world واقعا هر کاری که یه شخصیت اصلی ایده آل و بی نقص(نه کم نقص تاکید میکنم بی نقص) رو به بهترین شکل ممکن انجام داد و واقعا در جایی از قلب من قرار داره که مخصوص حضرت آرتور مورگانه و هرگز هیشکی نمیتونه جاشو بگیره و واقعا اشکم درمیاد وقتی بهش فکر میکنم و حقیقت دارم با گریه این پیامو میفرستم D: شاهکاره این بازی و نظر من اینه : بهترین شخصیت تاریخ گیمینگ آرتور مورگانه با احترام برای بقیه و هرگز این قاعده تغییر نخواهد کرد و در نهایت “تو نمیتونی یه مرد بد باشی و انتظار داشته باشی که اتفاقای خوب برات بیفته” واقعا داستان آرتور مورگان و خودش برای من فراتر از یه بازی بودن و درس زندگی بودن هرگز فراموشت نخواهم کرد آرتور مورگان همونطور که جان گفت : من خیلی در موردش حرف میزنم ولی خیلی درموردش فکر میکنم خداحافظ رفیق واقعا فوق العاده و بی نقصی ، نه یه مرد خوب، بلکه بهترین Heart Broken Heart Rose

    12
    2
  • Doom guy1 گفت:

    هر سال ۵۲ هفتست.
    یعنی ۴۱۶ هفته روی این بازی کار شده.
    هر هفته ۱۰۰ ساعت روش کار کردن.
    یعنی نفری ۴۱۶۰۰۰ ساعت.
    تیم ساخت این بازی ۲۰۰۰ نفر بوده.
    یعنی جمعا ۸,۳۲۰,۰۰۰ ساعت روی این بازی کار شده Eek!

    13
    2