هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم
هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم
هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم
هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

محمد سعیدی
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

تنها چند روز تا انتشار بازی جذاب Outriders باقی مانده و همان‌طور که اطلاع دارید، بازی‌بازان انتظارات فراوانی از این عنوان دارند. حال امروز به سراغ نکات و اطلاعاتی رفته‌ایم که پیش از انتشار بازی Outriders از آن می‌دانیم.

قبل از هر چیز بهتر است بگوییم که Outriders از سری عناوین تیراندازی و نقش‌آفرینی به صورت سوم شخص و چندنفره است که آغاز ساخت آن به سال ۲۰۱۵ میلادی بازمی‌گردد. بنابراین وقتی پنج سال از توسعه‌ی یک بازی زمان بگذرد، باید انتظار اثری بسیار جذاب و تمام عیار را داشته باشیم. اگر پیگیر اخبار و اطلاعات پیرامون این بازی باشید، حتما می‌دانید که در گذشته یک دموی رایگان به دست بازی‌بازان رسید و به آن‌ها اجازه داده شد تا از برخی از ماموریت‌ها و مراحل اصلی استفاده کنند. در نهایت درصد زیادی از بازی‌بازان توانستند آشنایی بیشتری با Outriders پیدا کرده و به طور کلی تصمیم‌گیری بهتری برای خرید نسخه‌ی اصلی داشته باشند. خوشبختانه استقبال از این دمو نیز به خوبی هر چه تمام‌تر صورت گرفت و بیش از دو میلیون نفر نسبت به دریافت آن اقدام کردند. هواداران هم روزانه وقت زیادی را در این عنوان سپری می‌کردند و به رکوردهای شگفت‌انگیزی نیز دست یافتند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد دموی بازی Outriders، عرضه‌ی به‌روزرسانی‌هایی برای آن بود. به وسیله‌ی این به‌روزرسانی‌ها، بعضی از مشکلات و نواقص این نسخه برطرف شدند تا دردسر بازی‌بازان برای تجربه‌ی آن به حداقل برسد. در واقع تیم سازنده با انجام این کار نشان داد که به اثر خود اهمیت فراوانی می‌دهد و در آینده هم می‌توانیم شاهد پشتیبانی‌های چشمگیری برای این بازی باشیم. از این صحبت‌ها که عبور کنیم، بدون معطلی نکات و جزئیاتی را بررسی می‌کنیم که فعلا از بازی Outriders می‌دانیم. پس تا انتهای این بخش با گیمفا همراه باشید.

شرکت سازنده

شاید تا به حال نام استودیوی پیپل کن فلای (People Can Fly) به گوشتان خورده باشد؛ به خصوص وقتی از طرفداران عناوینی مانند Painkiller باشید. این شرکت لهستانی به طور رسمی کار خود را از سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کرد. تلاش اعضای این تیم کمی بعد نتیجه داد و آن‌ها در سال ۲۰۰۴ موفق به ساخت اولین نسخه از بازی فوق شدند. تا چند سال بعد از آن هم نسخه‌های دیگری از Painkiller در دسترس قرار گرفت که واکنش خوب افراد را در بر داشت. جالب است بدانید که این استودیو در سایر آثار مطرح همچون Gears of War، Duty Calls: The Calm Before the Storm، Bulletstorm و Gears of War: Judgment نیز نقش داشت و در کل توانست کارنامه‌ی قابل قبولی داشته باشد. حال آن‌ها مدت‌ها است که وقت خود را صرف ساخت Outriders می‌کنند و نسبت به آن کاملا امیدوار هستند. اگر پیپل کن فلای بتواند از این پروژه سربلند بیرون بیاید، نظر بسیاری از بازی‌بازان و منتقدان برای آینده‌ای درخشان را به خود جلب خواهد کرد.

داستان

outriders

داستان بازی Outriders در سیاره‌ای عجیب و غریب و پر از اتفاقات هیجان‌انگیز به نام Enoch روایت می‌شود.

داستان بازی Outriders در سیاره‌ای عجیب و غریب و پر از اتفاقات هیجان‌انگیز به نام Enoch روایت می‌شود. با انتشار چند تریلر از گیم‌پلی این عنوان آگاه شدیم که تنوع خوبی در این سیاره وجود خواهد داشت و بازی‌بازان مدت‌ها می‌توانند از ماموریت‌های موجود در آن لذت ببرند. این سیاره مملو از انسان‌های پلید و استعمارگر است و هر کدام نیز گروه‌هایی را برای رسیدن به اهداف خود به وجود آورده‌اند. در این بین، یک تیم از قهرمانان داستان قصد دارند تا وارد این سیاره شده و مبارزاتی با این افراد پلید داشته باشند. این افراد از مهارت‌های خارق‌العاده‌ای هم بهره‌مند هستند که در هنگام مبارزات به کارشان خواهد آمد. شما نیز به عنوان یکی از اعضای این تیم وظیفه دارید تا وارد Enoch شده و از توانایی‌های جالب خود برای دستیابی به اهدافتان استفاده نمایید.

نحوه‌ی روایت

عناوین تیراندازی و چندنفره معمولا بر داستان خود تکیه نمی‌کنند و سازندگان این گونه بازی‌ها معمولا بیشتر وقتشان را صرف سایر بخش‌ها می‌کنند. حال این اتفاق برای Outriders کاملا برعکس بوده و تیم سازنده تمام تلاش خود را برای ارائه‌ی یک داستان گیرا انجام داده است. بارتوز کمیتا که از اعضای این تیم به حساب می‌آید، در یکی از مصاحبه‌های خود گفته است:

وقتی پروژه‌ی ساخت بازی Outriders کلید خورد، پس از مدتی متوجه شدیم که داستان این عنوان اهمیت بالایی دارد. بنابراین ترجیح ما این بود که روی این بخش مانور دهیم و تا جایی که امکان دارد، از پرداختن به بخش‌های فرعی خودداری کنیم.

محیط بازی

هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

محیط بازی Outriders پر از اتفاقات و رمز و رازهای جذاب است که شاید کشف کردن هر کدام از آن‌ها برای بازی‌بازان زمان‌بر باشد.

همان‌طور که در بالا هم گفته شد، محیط بازی Outriders پر از اتفاقات و رمز و رازهای جذاب است که شاید کشف کردن هر کدام از آن‌ها برای بازی‌بازان زمان‌بر باشد. این ماجرا در تریلرها و دموی بازی کاملا مشخص بود و بازی‌بازان قادر بودند تا رازهای زیادی را در نسخه‌ی ذکر شده مشاهده کنند. پیش‌بینی می‌شود که در نسخه‌ی اصلی شاهد چند برابر رمز و راز در محیط آن باشیم. جهان این بازی از اماکن بسیار زیبایی نیز تشکیل شده و این نشان می‌دهد که تیم سازنده کاملا به طراحی هنری آن اهمیت داده است.

تنوع در دنیای بازی Outriders نیز این روزها به یکی از جذاب‌ترین بحث‌ها تبدیل شده است. شما در این جهان می‌توانید مناطقی نظیر کوه‌های پوشیده از برف، بیابان‌های خشک، جنگل‌های سرسبز و حتی کوه‌های آتشفشانی را مشاهده کرده و به آن‌ها سفر داشته باشید. از این که بگذریم، دشمنان نیز از گوناگونی خوبی برخوردار هستند. هر یک از این دشمنان ظاهر و نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند و این موضوع به چالش‌های بیشتری برای انجام مبارزات منجر می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که این بازی از نگاه بازی‌بازان تا مدت‌ها تازگی و طراوت خود را حفظ خواهد کرد.

انتخاب دیالوگ‌ها

انتخاب دیالوگ‌ها و گفتگوهای موجود در بازی‌ها در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین بخش‌ها تبدیل شده است. حال خبر خوب این است که Outriders نیز یکی از همین بازی‌ها خواهد بود. برخی از شخصیت‌ها در حین بازی با شما مکالماتی خواهند داشت و قادر هستید تا پاسخ‌های متفاوتی نیز به آن‌ها بدهید. البته به نظر می‌رسد که نحوه‌ی پاسخ‌دهی شما تاثیری در سرنوشت و پایان بازی نخواهد داشت. بنابراین انتظار اثری نظیر Mass Effect را از این لحاظ نداشته باشید. شاید هدف سازندگان از انجام این کار این است که بازی‌بازان کمی بیشتر به داستان بازی پی برده و جزئیات بیشتری را از آن درک کنند.

ماموریت‌هایی فرعی

هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

پیپل کن فلای چند ماموریت فرعی را هم برای این اثر در نظر گرفته است تا بازی‌بازان در کنار بخش‌های اصلی بتوانند از آن‌ها هم لذت ببرند.

چالش‌ها و مراحل فراوانی در بازی Outriders وجود خواهد داشت و شاید به پایان بردن تمام بخش‌های اصلی برای بازی‌بازان به امری طولانی تبدیل شود. حال جالب است بدانید که پیپل کن فلای چند ماموریت فرعی را هم برای این اثر در نظر گرفته است تا بازی‌بازان در کنار بخش‌های اصلی بتوانند از آن‌ها هم لذت ببرند. ضمنا این تیم وعده داده است که در آینده و با عرضه‌ی چند به‌روزرسانی و بسته الحاقی به تعداد این گونه مراحل خواهد افزود که این می‌تواند خبر بسیار خوبی برای هواداران باشد. این استودیو بازی را به نحوی طراحی کرده است که شما پس از پایان بخش داستانی و ماموریت‌های اصلی بتوانید به انجام بخش‌های فرعی هم بپردازید.

تک‌نفره یا چندنفره؟

بازی‌بازان زیادی علاقه‌مند به آثار چندنفره هستند و از تجربه‌ی این عناوین به همراه دوستانشان لذت می‌برند. این دسته از بازی‌ها به دلیل ایجاد یک فضای رقابتی جذاب، بازی‌بازان را برای ادامه دادن ترغیب می‌کنند. حال عده‌ی دیگری از افراد صرفا دوست دارند تا بازی‌های تک‌نفره را امتحان کرده و غرق در داستان آن‌ها شوند. خوشبختانه به گفته‌ی سازندگان Outriders، این عنوان هر دو بخش را در منوی خود خواهد داشت. سازندگان به همان اندازه که بخش چندنفره را مهم دانسته‌اند، به حالت تک‌نفره و داستانی این اثر نیز بها داده‌اند تا بتوانند رضایت درصد زیادی از افراد با سلیقه‌های متفاوت را جلب نمایند.

البته باید بدانید که بسیاری از موارد بازی Outriders نظیر سیستم مبارزات و نحوه‌ی ترکیب کردن قدرت‌ها در دو بخش ذکر شده با هم شباهت دارند. شما بیشتر منتظر کدام بخش از این بازی هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

فاقد بخش PVP

هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

با توجه به سبکی که بازی Outriders در خود دارد، شاید انتظار یک بخش PVP را در آن داشته باشید.

با توجه به سبکی که بازی Outriders در خود دارد، شاید انتظار یک بخش PVP را در آن داشته باشید. سازندگان اعلام کرده‌اند که فعلا قصدی برای ایجاد این بخش در بازی ندارند و شاید این اتفاق در آینده‌ای نه چندان نزدیک رخ دهد. این یعنی بازی‌بازان نمی‌توانند در مقابل دیگر بازی‌بازان از سراسر جهان قرار گیرند و تنها قادر هستند تا با آن‌ها برای رسیدن به اهداف مشترک همکاری داشته باشند. حال باید صبر کرد و دید که آیا این حالت در نهایت به بازی اضافه می‌شود یا خیر.

فاقد سرور اختصاصی

ممکن است بدانید که بسیاری از استودیوهای سازنده برای بازی‌های خود سرورهای اختصاصی در نظر می‌گیرند. حال برای بسیاری از هواداران سوال شده بود که آیا پیپل کن فلای نیز دست به انجام چنین کاری خواهد زد یا خیر. طبق مصاحبه‌ای که یکی از اعضای سازنده یعنی Piotr Nowakowski با وب‌سایت VG247 انجام داده، مطلع شدیم که این عنوان برای بخش آنلاین خود هرگز سرور اختصاصی نخواهد داشت و دلیل آن هم هزینه‌بر بودن و ایجاد مشکلات تازه برای این شرکت ذکر شده است.

شخصیت‌های قابل بازی

هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

آیا می‌توان در یک حساب رسمی بیشتر از یک شخصیت داشت یا خیر؟

شما در بازی Outriders قادر هستید تا از میان شخصیت‌های مختلف با کلاس‌های متفاوت به انتخاب یکی پرداخته و بخش دلخواهتان را آغاز نمایید. حال سوالی که از سوی هواداران مطرح شده، این است که آیا می‌توان در یک حساب رسمی بیشتر از یک شخصیت داشت یا خیر؟ خوشبختانه این کار انجام شدنی خواهد بود و بازی‌بازان از این لحاظ احساس خستگی نخواهند داشت. ضمنا به نقل از سازندگان، احتمال انتشار شخصیت‌های بیشتر در قالب بسته‌های الحاقی بسیار بالا است.

شخصی‌سازی

همان‌طور که ذکر شد، انتظارات از بازی Outriders به شدت بالا است و یکی از توقعات طرفداران هم وجود بخش شخصی‌سازی و گزینه‌های فراوان برای آن است. خوشبختانه امکان ارتقای سلاح‌ها، مهارت‌ها و شخصیت‌ها در این عنوان وجود دارد و شما می‌توانید تغییراتی را هم در هر یک از کاراکترها اعمال کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید اطلاعات روی صفحه نظیر نوار سلامتی خود یا سایر شخصیت‌ها را برداشته و یا مجددا فعال نمایید. به طور کلی، پیش‌بینی می‌شود که Outriders از این نظر بسیار خوب عمل کند و گزینه‌های بی‌شماری را در اختیار هواداران قرار دهد.

گفتگوی صوتی

هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

یکی از مواردی که کمبود آن در دموی بازی Outriders حس می‌شد، امکان گفتگو یا چت به صورت صوتی بود.

یکی از مواردی که کمبود آن در دموی بازی Outriders حس می‌شد، امکان گفتگو یا چت به صورت صوتی بود. به گفته‌ی استودیوی سازنده، این تیم بارها قصد اضافه کردن این قابلیت و توسعه‌ی آن برای Outriders را داشته، اما در نهایت از این تصمیم منصرف شده است. البته هر یک از آن‌ها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که شاید این قابلیت در آینده به بازی اضافه شود.

فاقد پرداخت درون برنامه‌ای

این روزها قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای به یکی از معضلات و کابوس‌های بزرگ بسیاری از بازی‌بازان تبدیل شده است. با اضافه کردن این قابلیت، شرکت‌ها پول‌های زیادی به جیب می‌زنند و برخی از بازی‌بازان با خرید آیتم‌ها و مهارت‌های گوناگون، به راحتی آب خوردن می‌توانند حریفان خود را شکست دهند. نمونه‌ی این کار را در سالیان اخیر و به خصوص ژانرهایی مانند تیراندازی به وفور مشاهده کرده‌ایم. استودیوی پیپل کن فلای به بازی‌بازان اطمینان داده است که هیچ پرداخت درون برنامه‌ای در بازی Outriders وجود نخواهد داشت و بازی‌بازان از ابتدا در یک فضای برابر می‌توانند با هم رقابت داشته باشند. در ادامه بخشی از مصاحبه‌ی این شرکت در این مورد را می‌خوانیم:

شاید بعدا رویدادها و چالش‌هایی را به منوی بازی Outriders اضافه کنیم و بازی‌بازان برای دسترسی به برخی از لباس‌ها و پوسته‌ها بتوانند هزینه کنند، اما چیزی به نام پرداخت درون برنامه‌ای در بخش‌های اصلی این اثر وجود نخواهد داشت. هدف ما همواره این است که محبوبیت بازی افزایش پیدا کند.

انتشار بر روی نسل نهم

هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

خوشبختانه بازی Outriders قرار است بر روی پلتفرم‌های مختلفی در دسترس قرار گیرد.

خوشبختانه بازی Outriders قرار است بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس و اس در دسترس قرار گیرد و به این ترتیب، درصد فراوانی از بازی‌بازان قادر به تجربه‌ی آن خواهند بود. بنابراین Outriders یک اثر میان‌نسلی خواهد بود. گفته می‌شود که دارندگان نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ می‌توانند با آپگرید این بازی، آن را به نسخه‌ای برای پلی‌استیشن ۵ تبدیل کنند. قیمت این نسخه افزایش پیدا نمی‌کند و هم‌قیمت با سایر نسخه‌ها خواهد بود.

عرضه بر روی سرویس ایکس‌باکس گیم پس

اگر از دارندگان کنسول ایکس‌باکس هستید و می‌خواهید Outriders را تجربه کنید خبر خوبی برایتان داریم. این بازی درست در روز نخست خود یعنی تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ (۱ آپریل ۲۰۲۱ میلادی) بر روی سرویس ایکس‌باکس گیم پس منتشر خواهد شد. با این اقدام، بدون شک محبوبیت این عنوان افزایش می‌یابد و عده‌ی بیشتری از افراد برای امتحان آن اقدام خواهند کرد.

در صورت دریافت اخبار بیشتر پیرامون بازی Outriders، آن‌ها را به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند. در پایان می‌توانید ویدئویی از گیم‌پلی آن را هم تماشا کنید.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P
دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P
دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم
هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم
هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم
هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم
هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم
هر آنچه که از بازی Outriders می‌دانیم