بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا
بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا
بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا
بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

مهدی ملکی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا

اگرچه زمان تنها مفهومی انتزاعی محسوب می‌شود که بشر برای درک آسان‌تر رویدادها برای خود تدارک دیده است، اما ما به آسانی به ابداعات خود نیز وابسته می‌شویم و گاهی با آن‌ها بازی می‌کنیم. توجه به تاریخ‌های تولد، ازدواج و رویدادهای زمانی دیگر به خوبی نشان می‌دهد که انسان اهمیت زیادی برای برخی از وقایع قائل است. نوروز و بعضی دیگر از اعیاد مشابه نیز به دلیل یکسانی برای ما ارزشمند هستند.

نیاکان ما همانند نوادگان خود، زمان را عزیز شمرده و تاریخ رویدادن برخی از پدیده‌ها را ارج می‌نهادند. می‌توان اعیادی مانند مهرگان و دیگر جشن‌های ایران باستان را نیز مورد اشاره قرار داد و ساعت‌ها در رابطه با آن‌ها سخن گفت اما با تمام احترامی که برای آن‌ها قائل هستیم، مستقیماً به سراغ نوروز می‌رویم.

نه تنها رخ دادن نوروز شور و شوق خاصی دارد بلکه امسال قضیه کمی متفاوت است. تغییر قرن یکی از معدود اتفاقات زمانی منحصربه‌فردی است که تمام افراد نمی‌توانند آن را ببینند. اگرچه این مورد نیز تماماً به رویدادهای زمانی ساخت بشر بازمی‌گردد اما نمی‌توان از اهمیت آن در تاریخ غافل شد.

همان‌گونه که پیش از این بارها از صده‌های مختلف برای بیان رخداد‌های گوناگون استفاده شده است، دو صده‌ایی که ما آن‌ها را دیده‌ایم نیز وارد این روند خواهند شد و تا ابد به آن‌ها اشاره می‌شود. بنابراین با تمام مشکلات و اندوهی که سال گذشته بر جسم و جان ما وارد شد و گویا هنوز هم خارج نشده است، آغاز سال نو و آغاز یک قرن جدید می‌تواند بهانه خوبی برای آغاز خوشی‌های تازه باشد.

اکنون نیز به لطف تعطیلات نوروز، مسلماً بهترین زمان برای عملی ساختن این موضوع است. اگر از علاقه‌مندان به صنعت بازی‌های ویدیویی باشید، به خوبی می‌دانید که بازی‌ها یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌های ورود به خوشی‌های بی‌انتها هستند. شما می‌توانید در بازی‌ها زندگی کنید، عاشق شوید، دنیا را نجات دهید و حتی ماجراجویی‌های مورد علاقه خود را بسازید.

ما در ادامه به بازی‌های مختلفی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ به سراغ آن‌ها بروید. در فهرست پیش‌رو سعی شده است که از هر ژانر یک اثر با کیفیت معرفی شود. آثار پیش‌رو معمولاً در ژانر خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. توجه کنید که از ذکر نام‌هایی فوق‌العاده آشنا همانند سری GTA و آثار مشابه خودداری شده است. عناوین پیش‌رو بیشتر از هر چیز به دلیل شرایط کنونی‌شان نظیر عرضه نسخه جدید در آینده‌ای نزدیک، پشتیبانی مناسب سازندگان و یا نادیده گرفته شدن توسط کاربران، در این فهرست لحاظ شده‌اند.

بازی Ori and the Will of the Wisps

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

سال ۲۰۲۰ میلادی به واسطه اتفاقاتی که در آن رخ داد، به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازه‌های زمانی تاریخ برای بازی‌بازان شناخته می‌شود. در واقع افزون بر عرضه آثاری نظیر The Last of Us Part II و Cyberpunk 2077، ما شاهد رونمایی از کنسول‌های نسل نه بودیم. از سوی دیگر کارت‌های گرافیک قدرتمندی معرفی شدند و سرویس‌های استریم و اشتراکی نیز بیشتر از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار گرفتند.

در نتیجه احتمالاً عرضه برخی از بازی‌ها در اثر جو حاکم نادیده گرفته شده‌اند و اکنون فرصت خوبی برای توجه دوباره به آن‌ها است. بازی Ori and the Will of the Wisps، نسخه دوم سری Ori به جرئت یکی از بهترین آثار مترویدوانیای چند سال گذشته و حتی تمام تاریخ این صنعت است.

گرافیک هنری این اثر همانند گذشته مانند یک جادوی واقعی به نظر می‌رسد که هر کسی قادر به ایجاد آن نیست. مکانیزم‌های گیم‌پلی با وجود خلاقیت‌های به کار رفته در نسخه گذشته، باز هم پیشرفت داشته‌اند و تجربه نسخه دوم به هیچ عنوان احساس تکرار را در بازیکن ایجاد نخواهد کرد. در حقیقت Moon Studios در این اثر هم معجزه کرده و نشان داده که اگر بشر چیزی را اراده کند، در دستان اوست.

گیم‌پلی جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی، داستان مناسب، موسیقی گوش‌نواز و از همه مهم‌تر همان‌طور که ذکر شد، طراحی هنری این عنوان، آن را به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ تبدیل می‌کند. اگر از کاربران پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی یا خانواده ایکس باکس هستید، اکنون بهترین فرصت برای تجربه این اثر است. در ضمن‌، وجود این بازی روی سرویس ایکس باکس گیم‌پس، یک مزیت دیگر به شمار می‌آید.

بازی Dead Cells

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سخت‌افزار نسل هشتم و به تازگی نسل نهم، چه امکاناتی را در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارند. این امکانات وسیع، آن‌ها را قادر می‌سازند که دست به ساخت آثاری تماماً ۳ بعدی با واقع‌گرایانه‌ترین گرافیک ممکن و بهترین زاویه‌بندی‌ها بزنند. با این حال، تاریخ به ما ثابت کرده است که گرافیک واقع‌گرایانه‌تر و رزولوشن بالاتر، به معنای کیفیت بهتر نیست.

با این مسئله موافق نیستید؟ بازی Dead Cells نظر شما را نقض می‌کند! این ساخته استودیو Motion Twins به آسانی عناصر آثار ۲ بعدی پلتفرمینگ را با ساخته‌های سولزبورن پیوند می‌زند تا کاربران درگیر یک تجربه شدیداً جذاب شوند.

شخصیت اصلی این مجموعه مانند بسیاری از بازی‌های دیگر،‌ قدرت به‌خصوصی ندارد. در واقع این شخصیت کاملاً عادی به لطف مهارت شما، تنها در چند ثانیه می‌تواند چندین مانع را رد کرده، دشمنان عظیم‌الجثه خود را سلاخی کند و مرحله را به اتمام برساند. با این حال اگر در همان تلاش اول به فجیع‌ترین شکل ممکن شکست خوردید، نگران نباشید. شکست تنها دوست شماست! بارها شکست می‌خورید و با اندکی تجربه بیشتر، دوباره به ادامه ماجراجویی خود بازخواهید گشت.

محیط پیکسلی بازی فارغ از چیزی که به نظر می‌رسد، یکی از زیباترین طراحی‌های هنری حال حاضر را به خود اختصاص داده است. سلاح‌های گوناگون بازی نیز هر بار تجربه متنوعی در اختیار بازیکن قرار می‌دهند و بیشتر از این که بازیکن را سردرگم سازند، او را به این چرخه معتاد می‌کنند.

ایام نوروز به دلیل زمان فراغت بسیاری که در اختیار کاربران بازی‌های ویدیویی قرار می‌دهد، یکی از بهترین دوره‌ها برای انجام این اثر است. Dead Cells در حال حاضر برای اکثر پلتفرم‌های موجود منتشر شده است و افزون بر کنسول‌ها و رایانه شخصی، شما می‌توانید آن را روی گوشی هوشمند خود نیز تجربه کنید.

بازی Horizon Zero Dawn

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

سونی طی بیش از دو دهه حضور خود در این صنعت، خدمات بی‌شماری را به مرحله اجرا رسانده است. یکی از این خدمات، سرمایه‌گذاری روی بازی‌های ویدیویی انحصاری و ایده‌های نو است. بازی Horizon Zero Dawn نیز یکی از همین اتفاقات به شمار می‌‌آید. ساخت و عرضه این اثر توسط استودیویی که پیش‌تر تنها به واسطه آثار شوتر اول شخص شناخته می‌شد، نشان داد سونی واهمه‌ای از انجام ریسک‌های بزرگ ندارد.

بازی مذکور اولین بار در سال ۲۰۱۷ برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شد، اما مدتی پیش در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی نیز قرار گرفت. کاربران این پلتفرم پس از مدتی کلنجار با مشکلات فنی، اکنون به واسطه به‌روزرسانی‌های مختلف، سرانجام می‌توانند ماجراجویی‌های «الوی» را با وضعیتی مناسب دنبال کنند. این اثر نقش‌آفرینی در یک دنیای پساآخرالزمانی جریان دارد که اعتقادات دنیای جدید و محصولات تمدن دنیای قدیمی‌، با یکدیگر مواجه می‌شوند.

مکانیزم به کار رفته در مبارزه با ماشین‌های موجود در بازی و طراحی آن‌ها، به اندازه‌ای جذاب است که ساعت‌ها شما را در این دنیا سرگرم کند. افزون بر این که اکنون بهترین زمان برای تجربه نسخه رایانه‌های شخصی اثر مذکور است، سونی طی چند روز آینده (۳۰ فروردین) نسخه Complete Edition آن را طی برنامه Play at Home به رایگان در اختیار کاربران پلتفرم پلی استیشن قرار خواهد داد. در ضمن فراموش نکنید که در ادامه این نسل و به زودی، شاهد عرضه دنباله این اثر خواهیم بود که مسلماً تجربه نسخه اول، کمک بسیاری به درک اتفاقات نسخه دوم می‌کند.

بازی Doom Eternal

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

اکنون بسیاری از بازی‌ها نام اکشن گرفته‌اند. مهم نیست که شما درباره چه چیزی صحبت می‌کنید. نسخه‌های مختلف Call of Duty تا مجموعه Uncharted همگی نام اکشن را یدک می‌کشند و حقیقتاً هم نمی‌توان به آن‌ها عیب گرفت، اما وقتی نام Doom Eternal به میان می‌آید، تعریف اکشن تبدیل به دو دسته می‌شود: اکشنی که این بازی ارائه می‌دهد و اکشنی که بازی‌های دیگر ارائه می‌دهند.

اثر مذکور با الهام از تمام ویژگی‌های مثبت نسخه‌های قدیمی خود و ترکیب آن‌ها با ویژگی‌های بهبود یافته، معنی اکشن را یک مرحله ارتقا داده است و جهنم جاری در آن را، تبدیل به یک بهشت زیبا برای خوره‌های دیوانگی کرده است. پرش، تعویض سلاح، نشانه‌گیری، شلیک و موسیقی! اکشن این بازی شوتر اول شخص به همین روند ساده خلاصه می‌شود اما چنان اعتیادزاست که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد و زمانی که دست از کار می‌کشید، یا بیهوش شده‌اید و یا مغزتان از موسیقی پس‌زمینه منفجر شده است!

اگر از عاشقان اکشن خالص و ناب هستید، هیچ زمان دیگری را به جای «اکنون» برای تجربه Doom Eternal در نظر نگیرید. با عرضه بسته الحاقی جدید بازی و انتشار آن برای نینتندو سوییچ، شرایط و همچنین پلتفرم‌های آن نسبت به زمان عرضه بهتر شده است و با توجه به عرضه به‌روزرسانی‌های مداوم توسط تیم سازنده، شما یک تجربه پایدار را خواهید داشت.

بازی Resident Evil 7

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

اگر قرار باشد که یک اثر ترسناک را هم درون لیست خود جای دهیم، Resident Evil 7 گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. چرا که مدتی بعد شاهد عرضه نسخه هشتم آن خواهیم بود که به واسطه رونمایی جذاب و اطلاعاتی که کپکام منتشر کرده، به یکی از مورد انتظارترین آثار این روزها تبدیل شده است.

در واقع به نظر می‌رسد که بسیاری از بازی‌بازان قدیمی‌تر این مجموعه هنوز هم با تغییر دوربین و مفاهیمی که مخصوصاً دنباله آن را در نسخه هشتم می‌بینیم، راضی نیستند. باید در نظر داشت که Resident Evil 4، یکی از تحسین شده‌ترین نسخه‌های این مجموعه نیز در زمان عرضه چنین حواشی را تجربه کرد و همه به آسانی تغییرات به کار رفته در آن را نپذیرفتند.

کپکام در این نسخه به سراغ روایت ماجراهای ایتان، یک فرد غیرنظامی و عادی می‌رود که به گمان خود، از بخت بدش درگیر یک آدم‌ربایی و خانواده‌ای مرموز شده است. استفاده از زاویه دوربین اول شخص در یک نسخه اصلی از سری، شروع یک خط داستانی جدید و …، این نسخه از Resident Evil را برخلاف تصورات بعضی از کاربران، می‌تواند به متفاوت‌ترین تجربه ترس و بقای آن‌ها تبدیل کند. گویا پس از نارضایتی طرفداران از نسخه پنجم و افول شدید کیفیت مجموعه در نسخه ششم، تجربه Resident Evil 7 یکی از بهترین فرصت‌های ممکن است.

بازی Resident Evil 8 نیز طبق ادعای کپکام پیرو روند نسخه قبل خواهد بود و از این حیث، می‌تواند دید مناسبی به شما ارزانی کند. اگر هنوز از انتظار برای نسخه هشتم مطمئن نیستید، تجربه وحشتناک Resident Evil 7 به شما پیشنهاد می‌شود؛ گفتنی است که نسخه واقعیت مجازی این اثر نیز در دسترس قرار گرفته است که به تنهایی پتانسیل نام بردن از بازی را افزایش می‌دهد.

بازی Shadow of the Colossus

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

سال ۲۰۱۸ نیز یکی از ماندگارترین دوره‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید. بازی‌های God of War و Red Dead Redemption 2 به قدری بزرگ هستند که عرضه آن‌ها در یک سال، باورکردنی به نظر نمی‌رسد. با این حال ۲۰۱۸ افزون بر این، شاهد عرضه بازی‌های با کیفیت دیگری هم بود و شاید در این بین یک نام قدیمی اما همچنان درخشان، فراموش شده باشد.

بازی Shadow of the Colossus که ابتدا سال‌ها پیش برای کنسول پلی استیشن ۲ عرضه شد، یکی از خاص‌ترین تجربیاتی است که می‌توان به بازی‌بازان پیشنهاد داد. شاید در حال حاضر تجربه نسخه اصلی چندان لذت‌بخش نباشد اما نسخه ریمیک این اثر که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، نه تنها تمام بخش‌های نسخه قبل را ارتقا بخشیده، بلکه تبدیل به یک بازی بسیار خوب شده است تا ما دوباره به سراغ آن برویم.

این بازی روایت‌گر داستان یک پسرک تنهاست که برای جان‌بخشی به معشوق خود از هیچ تلاشی فروگذار نیست. او برای بازگرداندن بزرگ‌ترین دلخوشی خود به زندگی، به سرزمین ممنوعه پا می‌گذارد و با نیروهای کهن وارد معامله می‌شود. در این هنگام، بین او و برآورده شدن آرزویش، چندین غول عظیم‌الجثه و متفاوت قرار گرفته‌اند. نابود کردن هر کدام از این غول‌ها نیازمند تفکر و تلاش‌های بسیاری است که شبیه آن را در این صنعت، بسیار کم دیده‌ایم.

محیط منحصربه‌فرد و موسیقی کهربایی بازی در کنار گیم‌پلی ساده و لذت‌بخش Shadow of the Colossus گویا که توسط انسان‌ها ساخته نشده است و هدیه‌ای از همان نیروهای کهن و مرموز است. اما آیا اکنون بهترین فرصت تجربه این بازی است؟ در واقع علاوه بر این که به سختی می‌توان ساخت و عرضه چیزی همانند این بازی را باری دیگر متصور شد،‌ بلکه Shadow of the Colosuss یکی از بهترین آثار ریمیک تاریخ این صنعت است. چه دلیلی می‌تواند شما را از تجربه آن باز دارد؟

بازی Forza Horizon 4

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

وقتی صحبت از بازی‌های ریسینگ می‌شود، نمی‌توان به مجموعه Forza اشاره نکرد. شما می‌توانید هزاران عنوان ریز و درشت ریسینگ را از تمام تاریخ بازی‌های ویدیویی در مقابل نسخه‌های مختلف این مجموعه قرار دهید اما انتظار نداشته باشید که Forza به مشکل خاصی دچار شود.

در همین راستا بازی Forza Horizon 4 نیز چیزی از دیگر نسخه‌های این سری کم ندارد. در حقیقت این بازی اگر بهترین عنوان ریسینگ تاریخ تاکنون نباشد، احتمالاً یکی از ۳ اثر برتری تلقی می‌شود که انسان قادر به خلق آن در این زمینه بوده است.

خودروهای طراحی شده در بازی جدای از ظاهر خود، تمام قوانین مورد نیاز برای ارائه یک تجربه لذت‌بخش از مسابقات اتومبیل‌رانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر نمی‌توانید شبیه‌سازی دقیق به کار رفته در آثاری همچون Forza Motorsport 7 را تحمل کنید، این بازی روی دیگری به شما نشان می‌دهد و با حفظ تعادل، زمینه را برای لذت بردن فراهم می‌کند.

صداگذاری، گیم‌پلی و گرافیک فنی و هنری در این اثر به چنان سطحی رسیده‌اند که باورکردنی نیست. گاهی با غرش یک خودرو، پاک خودرو می‌بازید و گاهی با درک لذت گیم‌پلی بازی، خود را به واسطه قابلیت‌هایی که بازی در اختیارتان گذاشته است، ستایش می‌کنید. صحبت از گرافیک، بخش آسان ماجراست. تماشای تصاویر بازی، این تصور را در ذهنتان رقم می‌زند که ما به معنای واقعی کلمه به گرافیک واقع‌گرایانه دست یافته‌ایم و تنها یک قدم بسیار کوچک به عملی شدن آن باقی مانده است.

اثر مذکور مدتی پیش افزون بر کنسول‌های نسل هشت ایکس باکس، به‌روزرسانی نسل نهم را نیز دریافت کرد. کاربران رایانه‌های شخصی نیز مدت‌هاست که به این بازی دسترسی دارند. اگر مایکروسافت بتواند در نسل نهم به واسطه استودیوهای متعدد خود، همانند این اثر تعداد زیادی بازی با کیفیت در ژانرهای مختلف عرضه کند، باری دیگر شاهد یک نسل استثنائی خواهیم بود. نسلی که جدای از پیش‌بینی‌ها و زمان طولانی که تا اتمام آن باقی مانده، یک چیز را از همین حالا مشخص کرده است: مایکروسافت به میدان بازگشته است و بازی‌بازان به واسطه رقابت شدید‌تر تولیدکنندگان سخت‌افزار و محتوا، یک دوران بسیار لذت‌بخش را تجربه خواهند کرد.

بازی Crusader Kings III

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

اگر به آثار استراتژی علاقه‌مند نیستید، احتمال بالای نادیده گرفتن این اثر توسط شما انکارناپذیر است. با این وجود، عجله در بسیاری از مواقع، مشکل را حل نمی‌کند. بیایید باور داشته باشیم که می‌توان تجربه‌های متفاوتی را با آغاز سال نو، پذیرا بود.

استودیو سازنده Crusader Kings III با ادامه دادن به همان سنت قدیمی خود، گیم‌پلی و جزئیات به کار رفته در این بازی را نسبت به نسخه قبلی، تا حد زیادی ارتقا داده است. افزایش جزئیات و بهبود گیم‌پلی، به معنای سخت‌تر شدن روند بازی است.

سطح به‌خصوصی از چالش همیشه در این مجموعه حکم‌فرما بوده و به خوبی می‌توان ردپای آن را در دو نسخه گذشته هم مشاهده کرد. با این وجود، استودیو Paradox سرانجام پیش از عرضه این بازی نتیجه گرفت که چالش‌های موجود در بازی نیاز به راهنمایی مناسبی دارند. بنابراین بازی یاد شده به راهنمای مناسبی مجهز شده است تا کاربران همانند گذشته سردرگم نشوند.

اگر تاکنون افزون بر دلایل دیگر، از چالش‌برانگیز بودن بی‌حد و حصر این مجموعه گله‌مند بودید، نسخه سوم شرایط را تا جای ممکن سهل کرده است. انتخاب‌های موجود در بازی، انشعاب‌های ممکن، تصمیم‌گیری و هزاران مورد دیگر، اکنون به واسطه راهنمایی مناسب بازی کاملاً قابل فهم شده‌اند و چنان روند جذابی را شکل داده‌اند که به آسانی می‌توانند روزها شما را درگیر کنند. توجه داشته باشید که تمایل به سمت این بازی به اختیار خود شما صورت خواهد گرفت اما خروج از دنیای آن، از دست هیچ احدی ساخته نیست. بازی Crusader Kings III با سلسله‌ای از رویدادهای تاریخی مختلف و طولانی، یکی از بهترین گزینه‌های کاربران رایانه‌های شخصی برای تجربه در تعطیلات نوروز است.

بازی Superbrothers: Sword & Sworcery

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

نام بازی Superbrothers: Sword & Sworcery احتمالاً در مقایسه با دیگر آثار لیست، برای تعداد زیادی از کاربران ناآشنا به نظر برسد. این اثر ابتدا در سال ۲۰۱۱ برای دستگاه‌های آی‌او‌اس (iOS) منتشر شد و پس از مدت کوتاهی، برای ویندوز هم در دسترس قرار گرفت. عرضه بی‌سرو‌صدای بازی مدتی بعد باز هم ادامه پیدا کرد و این اثر راهی پلتفرم اندروید و مکینتاش شد.

موضوع قابل توجه این است که اثر مذکور زمانی که بازی‌های موبایل حرف چندانی برای گفتن نداشتند، کیفیت بسیار خوبی را ارائه کرد. بازی مذکور در اوج نسل هفتم، زمانی که چشم‌ها کاملاً به سوی آثار کنسولی و رایانه‌های شخصی بود، عرضه شد و این موضوع به تنهایی می‌توانست سازندگان را به سمت انتشار یک بازی بسیار عادی و یک بار مصرف سوق دهد؛ موضوعی که امروزه حتی با وجود توجه بسیار به سمت آثار موبایل، به دفعات شاهدش هستیم.

با این حال، سازندگان Superbrothers: Sword & Sworcery با خلق یک دنیای پیکسلی زیبا، مفاهیمی عجیب، موسیقی بی‌نظیر و یک گیم‌پلی ساده اما کاملاً مناسب، این اثر را در ذهن کسانی که موفق به تجربه‌اش شدند، جاودان کردند. بازی مذکور پس از گذشت یک دهه، هنوز در ذهن نویسنده به عنوان بهترین اثر موبایلی باقی مانده است و ظاهراً هیچ فرصتی بهتر از حالا برای معرفی و همچنین تجربه آن نیست.

اگر مایل به قدم گذاشتن در دنیای این عنوان هستید، فراموش نکنید که همه چیز به همان سادگی که می‌بینید نیست و محیط بازی راز‌های بسیاری را در خود جای داده است. در ضمن پس از گذشت یک دهه، بازی جدید سازنده این اثر اندکی پیش در رویداد پلی استیشن ۵ معرفی شد که شما می‌توانید اطلاعات بیشتر را از این لینک مشاهده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که موسیقی زیر را از دست ندهید. شاید در تغییر نظرتان، نقش بسیاری داشته باشد؛ بیهوده نیست که می‌گویند «تنها صداست که می‌ماند».

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا
بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا
بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا
بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا
بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین بازی ها برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ - گیمفا