پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا
پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا
پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا
پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا

پیش نمایش Resident Evil: Village؛ اقامتگاه شیطان متفاوت‌تر از همیشه

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا

پیش‌نمایش بازی Resident Evil: Village

بعد از عملکرد نسبتا ناامیدکننده‌ی نسخه‌ی ششم بود که کپ‌کام تصمیم گرفت مسیر رزیدنت ایول را عوض کند تا شاید بتواند این فرنچایز را به روزهای طلایی خود بازگرداند. این تغییر بزرگ با عرضه‌ی Resident Evil 7 با دوربین اول شخص و نزدیک‌تر شدن به ریشه‌ها آغاز شد و با عرضه‌ی دو نسخه‌ی ریمیک آثار قدیمی سری ادامه یافت. در طی تنها چند سال کپ‌کام دوباره نام رزیدنت ایول را بر سر زبان‌ها انداخت و این فرنچایز به روزهای طلایی خود نزدیک و نزدیک‌تر شد.
معرفی نسخه‌ی Village نیز در این بین دوباره مانند بمب خبری در دنیای گیمینگ عمل کرد. فضاسازی جذاب و متفاوت این نسخه، در کنار شخصیت‌پردازی متفاوت شخصیت کریس و حضور شخصیت‌های عجیب و مختلف مانند Lady Dimitrescu باعث شد تا نام Village به سرعت بر سر زبان‌ها بیفتد. از آن‌جایی که به عرضه‌ی بازی نزدیک می‌شویم در این مقاله نگاهی کلی داشته‌ایم به آن‌چه از Resident Evil: Village می‌دانیم.

پیش‌نمایش resident evil village

آیا Resident Evil: Village می‌تواند به عنوانی فوق‌العاده موفق تبدیل گردد؟

از داستان Resident Evil Village چه می‌دانیم؟

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، ایتن و همسرش میا پس از اتفاقات کابوس‌وار نسخه‌ی هفتم مدتی به خوبی و خوشی زندگی کردند. به دور از خطر مرگ و ناامنی. آن‌ها حتی صاحب یک فرزند نیز شدند و به نظر می‌رسید اکنون زندگی روی خوشش را به آن‌ها نشان داده است. اما از آ‌ن‌جایی که در دنیای رزیدنت ایول راحتی و آرامش بیشتر به یک جوک شبیه است تا واقعیت، طی فعل و انفعالاتی کریس ردفیلد به خانه‌ی ایتن آمده و به دلایل نامعلومی همسر او میا را می‌کشد و او و فرزندش را به روستایی مرموز و ناشناخته در اروپا منتقل می‌کند.
در ادامه به نظر می‌رسد که ایتن از دست آن‌ها فرار می‌کند یا طی حادثه‌ای از آن‌ها جدا می‌شود. حال به نظر می‌رسد مهم‌ترین هدف ایتن پیدا کردن فرزندش و نجات اوست و شاید در این راه به سوال‌های بی‌شماری که برای او پیش آمده نیز بتواند جواب دهد.
اولین نکته‌ی قابل توجه بدون شک تم بازی است. به نظر می‌رسد تمام بازی یا حداقل اکثر اتفاقات Resident Evil: Village در همین دهکده و روستای بزرگ و مخوف رخ می‌دهد. از همان اولین نمایش‌های بازی بسیاری از مخاطبان سری به سرعت به شباهت‌های اتمسفر و فضای کلی این نسخه با Resident Evil 4 پی بردند. در ادامه کپ‌کام و برخی از اعضای کلیدی توسعه‌ی این عنوان نیز صراحتا اعلام کردند که Village از نسخه‌ی چهارم الهام گیری کرده است. بازگشت شخصیت Merchant این‌بار با نام Duke یکی از آشکارترین الهام‌های موجود است. بعد از نسخه‌‌ی چهارم در هیچ نسخه‌ای شاهد حضور NPC به عنوان Trader و یا Merchant نبودیم اما پس از سال‌ها بار دیگر فرنچایز رزیدنت ایول رنگ Merchant را به خود می‌بیند.

نکته‌ی بسیار قابل‌توجه در مورد داستان بازی این است که ایتن یک بار دیگر باید برای نجات یک از عزیزانش تلاش کند. در نسخه‌ی هفتم او به عمارت بیکرها سفر کرد تا میا را نجات دهد و اکنون او باید در روستایی مخوف و ترسناک  به جست‌وجو برای یافتن دخترش بپردازد.

پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا

به نظر می‌رسد کریس تبدیل به یک Antihero شده است.

نگاهی به برخی فرضیه‌ها و گمانه‌زنی‌ها

دختر ایتن احتمالا یک Bioweapon یا چیزی مشابه آن است

یک قانون نانوشته در سری Resident Evil وجود دارد. اگر تمام سازمان‌ها و افراد مهم دنیای رزیدنت ایول به دنبال کسی یا چیزی هستند، قطعا آن فرد و یا وسیله یک سلاح مرگبار است. هیچ وقت در سری رزیدنت ایول کسی برای یافتن واکسن یا دارو تلاش نمی‌کند! از آن‌جایی که دختر ایتن همان اوایل بازی ربوده می‌شود و به نظر می‌رسد ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارد، می‌توان به نوعی نتیجه گرفت که احتمالا دختر ایتن دارای قدرت یا قابلیتی فوق‌العاده خطرناک است. شاید ویروسی مرگبار در خون او وجود دارد یا این‌که خود او کلیدی است برای رسیدن به سلاح یا ویروسی فوق‌العاده ویرانگر. این احتمال وجود دارد که میا که در نسخه‌ی قبل آلود‌ه‌ی قدرت Evelyn و Mold شده بود آن ویروس را به فرزندش منتقل ساخته است. در هر صورت به نظر می‌رسد دختر ایتن چیزی بیشتر از فرزندی بی‌گناه و معصوم باشد. هم‌چنین احتمالا نام او Rose است چرا که در یکی از تریلر‌های بازی Objective مورد نظر پیدا کردن رز داخل قلعه بود. البته بدیهی است ممکن است رز شخصیت دیگری باشد ولی خب احتمال اینکه منظور از رز دختر ایتن باشد نیز بسیار بالاست.

کریس ردفیلد، سیاه‌تر از همیشه

یکی از بحث‌برانگیزترین چیزها از همان ابتدای معرفی نسخه‌ی Village، شخصیت‌ سیاه کریس در مقایسه با نسخه‌های قبل بود. در طول نسخه‌های مختلف سری کریس همواره شخصیتی مثبت و سفید بوده که معمولا کوچک‌ترین کار بدی نیز از او سر نزده است. اما در این نسخه نه تنها او میا را می‌کشد، بلکه رفتار و صحبت‌های او این پیام را منتقل می‌کند که احتمالا کریس از سمت یک Hero به سمت یک Antihero متمایل شده. البته لازم به ذکر است که فکر می‌کنم کریس دلیل بسیار منطقی برای کشتن میا داشت و این کار را بی‌دلیل انجام نداد. شاید زنده ماندن میا به اتفاقات مرگباری می‌توانست ختم شود. البته بدیهی است باید تا زمان عرضه‌ی بازی صبر کرد تا جواب سوال‌های خود را پیدا کنیم.

پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا

گیم‌پلی بازی بسیار شبیه نسخه‌ی هفتم است.

البته شایعاتی وجود داشت مبنی برا اینکه کریس به عنوان شخصیت قابل بازی نیز حضور دارد که این نکته خود نشان می‌دهد احتمالا کریس به دلایل خاص و مشخصی دارد این کار‌ها را انجام می‌دهد. می‌پرسید چرا؟ خدمت شما عرض کنم که کریس در کنار لیان دو شخصیت اصلی و اصطلاحا Icon سری رزیدنت ایول هستند و بسیار بعید است کپ‌کام یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سری را به Villan تبدیل کند. در سیاه‌ترین حالت ممکن احتمالا کریس شخصیتی از جنس Antihero به خود می‌گیرد (مانند Eren در انیمه‌ی Attack om Titan اگر فصل جدید این انیمه را تماشا کرده باشید)

در روستا چه می‌گذرد؟

تا آن‌جایی که می‌دانیم، روستای بازی پر است از مناطق گوناگون و دشمنان و چالش‌های مختلف. از قلعه‌ی بزرگ دهکده گرفته تا مناطق زیرزمینی و فاضلاب مانند تا بخش‌هایی که هنوز چیزی از آن‌ها ندیده‌ایم.
نکته‌ی بسیار قابل‌توجه در Resident Evil: Village تنوع فوق‌العاده دشمنان بازی تا به این جای کار است. از گرگینه‌ها و خون‌آشام‌ها گرفته تا دشمنانی در ابعاد انسان، به نظر می‌رسد سازندگان از تنوع پایین و ناامیدکننده‌ی دشمنان در نسخه‌ی هفتم درس گرفته‌اند.
با توجه به این‌که تا پیش از این خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها در دنیای رزیدنت ایول حضور نداشتند، می‌توان نتیجه‌گیری کرد احتمالا پای ویروس و Bioweapon خاصی نیز در کار است. شاید شرکت آمبرلا سال‌هاست آزمایش‌های خود را در این روستا انجام می‌داده! هر چه که هست باید گفت از لحاظ داستانی انتظارات مخاطبان بسیار بالاست.

کریس برای نجات کلر دست به کار شده؟

یکی از دیوانه‌وارترین نظریات پیرامون Village این بود که دلیل رفتار عجیب و متفاوت کریس ردفیلد، این است که او دارد خود را به آب و آتش می‌زند تا خواهرش را نجات دهد. از دست کی؟ در یکی از تریلر‌های بازی که شاهد Lady Dimitrescu و گروهی از Vampire‌های اطراف او بودیم، یکی از Vampire‌ها بسیار به کلر شباهت داشت. البته نکته این‌جاست که این شباهت به چهره‌ی کلر در نسخه Remake 2 مربوط می‌شود که همین مسئله احتمالا از ارزش این نظریه می‌کاهد چرا که فاصله‌ی زمانی نسخه‌ی دوم و نسخه‌ی Village بسیار زیاد است. با این وجود بعید نیست که کریس ردفیلد محبوب به دلیل نجات یکی از عزیزانش مجبور شده تا چهره‌ای متفاوت از خود نشان دهد.

کریس یک Werewolf است؟

یکی از داغ‌ترین مباحث پیرامون این نسخه این است که به نظر می‌رسد کریس به ویروس یا هر چیزی که در این نسخه وجود دارد آلوده شده است. عکس هنری منتشر شده توسط کپ‌کام که نصف صورت کریس را گرگینه‌ نشان می‌داد آتش این نظریه را داغ‌تر از همیشه کرد. آیا کریس توسط فرد یا ارگانی آلوده شده و اکنون دنبال راه نجات است؟ مشخص نیست. البته نباید این احتمال را نیز نادیده گرفت که کپ‌کام با دادن اطلاعات غلط و مشغول نگه داشتن هواداران می‌خواهد آن‌ها را برای سوپرایز‌های داستانی اصلی آماده سازد.

پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا

باید دید مکانیزم خرید و فروش چه تغییری در روند بازی ایجاد می‌کند.

نگاهی به مبارزات و گیم‌پلی بازی

مانند نسخه‌ی هفتم Resident Evil: Village نیز از زاویه دوربین اول شخص استفاده می‌کند. فرمولی که امتحان خود را قبلا در نسخه‌ی هفتم پس داده است. از لحاظ گیم‌پلی آن‌چنان چیز زیادی ندیده‌ایم اما با توجه به همان موارد کلی، به نظر می‌رسد در گام اول تنوع دشمنان بسیار قابل‌توجه است. تنها در تریلر بازی شاهد سه-چهار نوع دشمن کاملا متفاوت بودیم که همین مسئله بسیار امیدوارکننده است. از طرف دیگر در تریلر بازی و هنگام معرفی شخصیت Merchant مشخص شد این بار می‌توانیم سلاح‌های مختلفی از Duke خریداری کنیم که این مسئله می‌تواند مبارزات بازی را کاملا دگرگون کند. حضور Handgun، Shotgun، Rifle و چند نوع Melee Weapons مختلف تاکنون تایید شده و از آن‌جایی که هر سلاح جداگانه قابلیت ارتقا در بخش‌های مختلف مثل Damage و Fire Rate را داراست، به نظر می‌رسد مخاطبان در بخش مبارزات ابتکار عمل بسیاری دارند چرا که با ارز داخلی بازی می‌توانند به خرید و آپگرید سلاح یا خرید گلوله بپردازند.
اما چیزی که تقریبا از آن بی‌اطلاع هستیم نحوه‌ی نبرد با گرگینه‌ها و خون‌آشام‌هاست. آیا آن‌ها با سلاح‌های معمولی از پای در می‌آیند یا برای شکست آن‌ها به سلاح یا شاید گلوله‌هایی خاص نیاز است؟ این پرسش یکی از سوالاتی است که کپ‌کام به عمد از جواب دادن به آن خودداری کرده تا مبارزات بازی جذاب و تازه باقی بمانند.

جمله‌ی His Story comes to a close یا به ایتن یا به کریس اشاره دارد

جمله‌ی معروف موجود در اولین تریلر بازی، که جمله‌ی بالاست یکی از بحث‌برانگیزترین موارد کل بازی به شمار می‌آید. منظور از پایان آیا مرگ است یا تمام شدن اتفاقات پیرامون آن شخصیت؟ آیا He به ایتن اشاره دارد یا به کریس یا شاید شخصیتی دیگر؟ آیا در این نسخه شاهد مرگ یکی از شخصیت‌های اصلی سری خواهیم بود؟ تمام این سوال‌ها به مرموز بودن بازی Village کمک کرده‌اند و مخاطبان برای تجربه‌ی بازی و رسیدن به جواب این سوالات روزشماری می‌کنند.

انتظاراتی که از Resident Evil: Village داریم

جمع‌بندی کامل و منطقی اتفاقات پیرامون ایتن

همان‌طور که احتمالا از قبل نیز می‌دانستید، اتفاقات داستانی Resident Evil: Village دنباله‌ی مستقیم نسخه‌ی قبلی است. بنابراین بدیهی است که مخاطبان انتظار این را داشته باشند که در پایان بازی، اتفاقات داستانی به خوبی جمع‌بندی شوند و علامت سوال و جای حرف و حدیثی باقی نماند. چرا که گاهی اوقات موردانتظارترین بازی‌ها پایان ناقصی دارند که مخاطبان از این دسته Ending‌ها متنفراند. بله درست است که در برخی موارد پایان نامشخص و یا باز یک عنوان وظیفه‌ی مقدمه سازی و Build Up نسخه‌ی بعدی را دارد. مانند پایان Halo 2. اما خب در نهایت با توجه به این‌که کپ‌کام مانور زیادی بر روی Resident Evil: Village داده است و از طرف دیگر به نظر می‌رسد اتفاقات این نسخه نه تنها با نسخه‌ی هفتم بلکه با دیگر نسخه‌ها نیز ممکن است در ارتباط باشد بنابراین می‌توان گفت طبیعی است که انتظار داشته باشیم که در پایان نسخه‌ی Village، حداقل جواب سوالات مهم خود را دریافت کرده باشیم.

پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا

به نظر می‌رسد Werewolf‌ها نه تنها از لحاظ داستانی بلکه از لحاظ مبارزاتی و گیم‌پلی نیز نقش بسیار پررنگی دارند.

عملکرد فنی باثبات و راضی‌کننده‌‌ی نسخه‌های نسل هشتم

یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های مخاطبان هنگام تجربه‌ی عنوانی بین نسلی این است که هر چه سخت‌افزار جدیدتر روان و عالی عمل می‌کند نسخه‌های نسل قدیمی ضعیف اجرا می‌شوند. برای مثال آثاری مانند Watch Fogs و The Evil Within دو مثال بسیار خوب در این زمینه هستند. از آن‌جایی که در ابتدا اصلا قرار نبود بازی برای نسل هشت منتشر شود این گمانه‌زنی‌ ایجاد می‌شود که آیا سخت‌افزار نسل هشت توانایی اجرای روان Resident Evil: Village را داراست یا خیر. هم‌چنین این نکته را باید در نظر گرفت هنوز انتقال نسل به طور کامل انجام نشده و به احتمال فراوان بسیاری از مخاطبان این اثر را بر روی کنسول‌های نسل هشت خود تجربه می‌کنند بنابراین بدیهی است اجرای باثبات و روان بازی دغدغه‌ی اصلی آن‌ها به شمار می‌آید. به شخصه امیدوارم حداقل از لحاظ فریم ریت شاهد عملکردی Stable و روان باشیم تا تجربه‌ی بازی تلخ نشود.

مدت زمان قابل‌قبول بخش داستانی

از آن‌جایی که Resident Evil: Village عنوانی به شدت موردانتظار است و کپ‌کام وعده‌ی اتفاقات بزرگ و دنیایی وسیع در دل Village داده است سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که بازی چند ساعت گیم‌پلی دارد. از آن‌جایی که خود سازندگان اعلام کرده‌اند که Resident Evil: Village طولانی‌ترین بازی ساخته شده با ReEngine است بنابراین می‌توان گفت حداقل باید انتظار گیم‌پلی دوازده ساعته را داشت. با توجه به ساختار بزرگ و نیمه جهان باز بازی طبیعی است با عنوانی به مراتب طولانی‌تر از نسخه‌ی هفتم مواجه باشیم.

پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا

همیشه هم که نباید چیزی گفت!

سخن پایانی:

به شخصه امیدوارم Resident Evil: Village بتواند بار دیگر تجربه‌‌ای ناب Survival Horror از سری رزیدنت ایول را خلق سازد. تجربه‌ای که به غیر از Resident Evil کمتر عنوانی قادر به خلق آن است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا
پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا
پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا
پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا
پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    بی صبرانه منتظرم برای تجربه رزیدنت اویل واقعا خون اویلی من کم شده و اینطور که به نظر میرسه با یک رزیدنت اویل شاهکار طرف هستیم :inlove: تنها نگرانی من اجرای با ثبات بازی رو کنسول های نسل ۸ هست که میتونه کار رو برای کپکام سخت کنه و همینطور منتقدین نمره کم کنن به خاطر مسائل فنی ، از اونجا که هنوز جمعیت زیادی کنسول های نسل ۸ دارن امیدوارم با توجه به تجربه بسیار گرانبهایی که کپکام در ویدیو گیم داره بتونه بهینه سازی عالی انجام بده که مشکلی در این زمینه پیش نیاد به هر حال کپکام است یکی از بزرگترین و مقدس ترین پایه های هنر هشتم :heart:

    • AMR-8780-SS گفت:

      درباره نمراتی که منتقدا میدن باید عرض کنم که:
      گور بابای منتقدین.
      قدیما نه ما متا میفهمیدیم چیه نه نقدا رو میخوندیم ،می رفتیم سی دی فروشی بازیو رو دونه دونه اجرا میکردیم با نصف بیشترشونم حال میکردیم.
      این نقدا فقط مردمو روانی میکنه

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        خب من منظورم منافع کپکام بود مگرنه تنها چیزی که برای من اهمیت نداره نمرات سایت متا هست ، تو دنیای گیمینگ من این سایت هیچ گونه اعتباری نداره و کلا موافق منحل شدن این سایت هستم سایتی که به اعتقاد من هیچ دستاوردی برای هنر هشتم نداره من اگر روزی بخوام لذت بردنم از ویدیو گیم رو معطوف به یک عدد بکنم همون روز روز مرگ گیمری من هست بدترین قسمت این سایت اینه که نمرات میانگین میگیره و این وسط هر نقد بی انصافی میتونه ضربه بزنه به بازی مخصوصا به بازی های نقش افرینی که معمولا بالای ۷۰ ساعت باید بازی کرد تا درکشون کرد ولی حتی سایت های معروف خیلی سرسری نقد میکنن و این واقعا حال منو بد میکنه ، بعد از ۳ دهه بازی کردن رو کلی پلتفرم و بازی کردن کلی عنوان و دیدن نسل ها فقط ۲ منتقد حرفاشون به دلم نشست یکی تو گیم اسپات بود که بعد از نسل ۷ دیگه نقدشو ندیدم متاسفانه اسمشم یادم نیست و اون یکی هم در همین گیمفاست : سعید اقابابایی .

  • با تشکر از استاد زاهدی برای این مقاله درباره اون نظریه نجات خواهر کریس یه مدرک دیگه هم پیدا شده تو دموی میدن که برای ps5 اوده روی یکی از دیوارا با خون نوشته کمکم کن برادر که اشاره به کلر داره همین طور اگه مخفف اسم اویل رو کنار هم بزاریم میشه re Vill که اگه حرف v رو کنار re بزاریم میشه rev iii که مخفف رولیشن ۳هم اسم یکی از نسخه های رزیدنت اویله که تو نسخه دومش کلر ردفیلد حضور داشته و همچنین انتاگونیست بازی هم خواهر البرت وسکره ! و چون که تو تلیلر های ویلیج ما لوگوی امربلا رو دیدیم اینکه این دو نسخه به هم ربط داشته باشن دور از ذهن نیست
    نکته بعدی درباره انیمه اتک که از فصل اخر اسمش شده اتک تایتان خالی که به خاطر اسپویل داستان نمیگم

  • MrHill93 گفت:

    من هنو تو کتم نمیره رزیدنت ایول این همه شخصیت محبوب داره چی دیدن تو این شخصیت ایتن ک بازم اوردنش من نمیدونم
    البته این خوبه ک شخصیت پردازی کردن و ی ادم جدید خلق کردن ولی بازم رزیدنت ایول بدون لیان حال نمیده
    باز خوبه کریس هست البته اگه کریس کریس باشه 😀

    • دلیلش خیلی سادهخ هست بر عکس بقیه شخصیت های رزیدنت اویل که شکارچی زامبی هستن ایدن یه ادم معمولیه و میترسه و مخاطب بیشتر میتونه باهاش ارتباط بگیره به نظر شما اگه یه جامپ اسکر زامبی باشه آیا کریس لیان جیل کلیر ایدا ازش میترسن؟ اما ایدن میترسه و این ترسو به مخاطب هم منتقل میکنه

  • mo1234 گفت:

    به شدت و بی وقفه منتظر این بازیم که تو یوتیوب ببینمش با سپاس

  • old gamer b گفت:

    متاسفانه گسترش زن ها اونم با چهره های زیبا اصلا مناسب یه بازی خشن ترسناک نیست. تریلرو میدیدم که زنا شخصیت بازی رو کتک میزدند بعدش هار هار میخندیدند! این خودش نه تنها ترسناک نیست بلکه کلیشه دستمالی شده محسوب میشه. ما این خندیدن های نقش منفی رو تقریبا در هر گیمی میبینیم . که نشان از کم بودن خلاقیت سازنده ها داره .

  • ShinjiMikami گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    ۲۰۲۱ یا ۱۴۰۰ بنظر من خیلی سال پرهیجانیه و قراره اتفاقات خوبی بیفته از جمله انتشار شاهکار ایول ویلیج و موفقیت کپکام در این سال.
    بعضیا نگران این هستن که آیا ایول ۸ روی کنسول های نسل ۸ پایدار هست یا نه که باید بگم به راحتی ps4 توان اجرای این بازی رو داره. ایول ۸ گرافیکش چیزی شبیه به ایول ۲ ریمیک هستش و مطمئن باشید بهینه سازی خوبی داره. کپکام مثل دیگر شرکت ها نیست و برنامه ریزی خوبی برای بازی هاش بخصوص رزیدنت ایول و دی ام سی داره و با بهینه سازی و اعلام تاریخ انتشار درست به جلو میره مثلا الان مطمئن باشید در حال ساخت ایول ۹ و dmc 6 و کلی چیز دیگه هستش چون مطمئنم کپکام نسل ۹ رو میترکونه اونم با بهینه سازی که همه میتونن بیشتر و راحت تر بازی های کپکام رو نسبت به بازی های دیگه اجرا کنن.
    در آخر باید بگم من وقتی میگم متای بازی قراره بالای ۹۰ باشه و گوتی سال بشه خیلیا بدشون میاد و دیس میکنن ولی وقتی بازی دربیاد جوابی دندان شکنی از طرف کپکام خواهید گرفت. از حرفم مطمئنم
    با تشکر

  • بسیار پیش نمایش و توضیحات خوبی بود.
    امیدوار کننده بود متن.
    عزیز تازه کاری که پیشنمایش farcry 6 رو نوشته بود ببینه و یادبگیره.

    • وقت بخیر
      پیش نمایش داخل وب‌سایت Far Cry 6 رو من نوشته بودم.(نسخه مجله به عهده من نبود)
      خوشحال میشم اگر لطف کنید و مشکلات اون مقاله رو به من بگید.
      در ضمن پیش‌نمایش Resident Evil Village رو هم داخل مقاله گیمفا به عهده داشتم. اولین باره که چنین چیزی رو توی بخش نظرات می‌شنوم. اگر دلیل قانع‌کننده‌ای ارائه نکنید، نمی‌تونم ارزشی برای نظرتون قائل بشم و ازش استفاده کنم
      تشکر

      • “شما پیش نمایش farcry رو با مکانی برای نقد یوبی سافت اشتباه گرفته بودید.”
        و ای کاش حداقل نقد و قضاوت دقیقی رو میکردید.
        ولی چون مایل نبودم در پست خودت به ایرادات خلط موضوعی شما اشاره کنم، الان هم سر بسته به همون جمله آغازینم بسنده میکنم.

  • آرین گفت:

    سلام
    هر وقت هم پای انتشار ویروسی در میان باشد، آیدا وانگ حاضر می‌شود.

  • KAGAN گفت:

    Resident Evil: Village خیلی شدید بهینه سازی شده
    قطعا میتونه رو ps4 حد عقل ۱۰۸۰p 30 رو بالا بیاره
    البته اگه دیگه بیش از حد بهینه شده باشه
    میتونه ۹۰۰p 50f هم بالا بیاره
    به امید زیبایی نسخه نسل هشتم

  • تو (re8) فقط بیا :inlove: با اینکه خیلی میترسم ولی از داستان و موسیقی و شخصیت ها :heart: و گیمپلی هیچ کدوم از رزیدنت اویل ها نمیشه گذشت، امیدوارم فیلم و سریال و انیمیشن اش هم خوب باشن
    پ ن: و البته ممنونم بابت مقاله و نظریه ها هم از آقای زاهدی و گیمفا
    پ ن۲ : سریال اش که البته با بازیگری که واسه لیان و بقیه انتخاب کرده فکر نکنم خوب بشه البته امیدوارم که بشه
    پ ن ۳: در مورد داستان هم یه نظریه هست که تو تریلر بود تو یه شکلی ۴ خاندان رو نشون میداد ( هایزنبرگ، دیمیترسکو، مورو،بنوئنتو) و در مرکز اش هم خاندان اسپنسر (یکی از بنیانگذاران آمبرلا نه اون یکی 😉 ) 😐 که بعضی ها اینا رو به کشور های اروپا ربط دادن (آلمان، رومانی،فرانسه و ایتالیا که با هم یه اسپنسر(انگلیس ) ختم میشن و البته با هم شکل آمبرلا رو میسازن) :laugh: بنابراین این در بازی با داستانی چند وجهی و پیچیده روبه رو میشم و البته اگر در هر خاندان یک باس فایت باشه که دیگه این رزیدنت اویل معرکه است

  • به گفته تهیه کننده ترسناکترین سری رزیدنت ایول
    منتظرم بدجور

  • Good look گفت:

    نظر شخصی بنده با نسخه۵و۶بیشتر حال کردم گان پلی گیم پلی روانی داشت هدایت کاراکتر متنوع از این اون به بعد حالت اول شخص شد بعدش ریمک رمستر شد دیگه از لیست خارج شد مخصوصا نسخه۷که از همون اول فضای بازی با کمبود سلاح چالش مسخره شروع شد سلاحم پیدا کردیم کمبود مهمات بود خشاب خالی میکردی اخ نمیگفتن دیگه تصمیم‌گرفتیم‌فضای اشغال شده توسط این بازی خالی کنیم خودایش رو موخ بود.اینم بگم تصمیم بنده برای داشتن این بازی نبود اشتباه نصاب بازی بود که از اینجا میخوام هرکی نصاب بازی لطفا چرت پرت برای ملت نریزید هرچی لیست داده ندارین خالی بزارید.قطعا با این حجم از نقدهای که از رزیدنت نسخه۷داشتم این نسخه جدیدم در لیست نیست.با عرض پوزش از طرفداران این سبک نسخه سوم شخص۵و۶ بیشتر حال کردم

  • Amir1 گفت:

    ولی این که کلر به مشکل برخورده باشه زیاده بعید میدونم که کریس آلوده شده باشه بنظرم این بازی بسیار مرموزه

  • عالی . حتما به زیبایی شماره ۷ این سری می شه. همون حس تعلیق و ترس و داستانی زیبا .

  • aras گفت:

    من فقط نگرانیم اینه که منتقدا این بازیو بزنن زمین چون همش سیاسته برای مثال بازی اساسین کرید والهالا که یه شاهکار بود زدنش زمین بهش متای کمی دادن من بهتون قول میدم اگه راک استار میساختش هیچ فرقی هم نمیکرد بهش ۹۰ به بالا میدادن اما چون یوبی سافت ساختش بهش نمره کم دادن

  • aras گفت:

    مثلا بازی دت استرندینگ که استاد هیدئو کوجیما ساخته بودش و یه بازی شاهکار بودو زدنش زمین منتقدا برید خودتون بازیشو ببینید بعد میفهمید چقدر با سیاستاشون زدنش زمین

پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا
پیش نمایش بازی Resident Evil: Village- گیمفا