جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود
جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود
جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود
جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود

جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود

ابوالفضل مناف زاده
۲۰:۰۳ ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود

جیسن شرایر (Jason Schreier) در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرد که بازی‌های بزرگ برنامه‌ریزی شده برای انتشار در آینده‌ی نزدیک، همه تاخیر خورده‌اند و هیچ بازی تا ۲ ماه دیگر حتی به مرحله‌ی تکمیل اولیه نخواهد رسید.

همچنین، وی مدعی است که بازی‌بازان باید تمامی تاریخ‌های انتشار بازی‌ها در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی را نادیده بگیرند و حتی احتمال دارد که تاریخ انتشار بازی‌های معرفی شده در دیگر مقطع‌های سال ۲۰۲۱ میلادی نیز به سال ۲۰۲۲ موکول شود. البته، تاکنون نیز بسیاری از بازی‌های بزرگ و اصطلاحاً AAA که برای انتشار در سال ۲۰۲۱ و حتی ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بودند با تاخیر مواجه شدند و کارشناسان نیز بارها اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۲۱ که به واسطه‌ی عرضه‌ی کنسول‌های بازی، این صنعت نیازمند محتوای دو چندان است خبری از بازی‌های بزرگ نخواهد بود.

در ادامه، می‌توان عناوینی نظیر FarCry 6، Prince of Persia Remake، Halo Infinite، Returnal، Gran Turismo 7 و Hogwarts Legacy و Gotham Knights را از جمله نمایندگان بازی‌های پرشماری خطاب کرد که تاریخ انتشارشان دچار تاخیر شده است. همچنین، دیگر عناوینی نظیر God of War ،Horizon Forbidden West جدید و Elden Ring در سکوت خبری در این زمینه است اما در صورت انتقال آن‌ها به سال آینده نباید تعجب کنیم.

وی در ResetEra موضوعاتی را بیان کرد که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید:

اگر سوالاتی نظیر “Halo Infinite در سال جاری منتشر خواهد شد؟” و یا “Breath of the Wild 2 در پاییز منتشر می‌شود؟” را در سر می‌پرورانید، متاسفانه جواب‌های خوبی نخواهید یافت و باید این سوال‌ها را فراموش کنید.

در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، تا زمانی که خودتان بازی مدنظرتان را دانلود و اجرا نکردید، تاریخ انتشار آن را باور نکنید و هیچ تاریخ انتشاری واقعی نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

باید بدانید که حتی در شرایطی که بیماری کرونا وجود نداشت نیز تاریخ‌های انتشار تقریبی محاسبه می‌شد و معمولاً به این تاریخ انتشار چند هفته را اضافه کرده و به بازی‌بازان انتقال می‌دادند. اما حالا جز دو عنوان Madden 22 و Call of Duty Sledgehammer ممکن است تا سایر عناوین در کنار تاریخ انتشار نهایی خود عدد ۲۰۲۱ را نبینند.

در پایان باید به این نکته اشاره نمود که با استناد به اخبار پیرامون استودیوها و گفته‌ی کارشناسان و حالا افرادی نظیر جیسن شرایر، باید تمامی تاریخ‌های انتشار بازی‌های دیگر که به سال ۲۰۲۱ مربوط هستند را فراموش کرده و امیدوار باشیم که این تاخیرها باعث شود تا دورکاری در زمان کرونا ضربه‌ی کاری به پیکره بازی‌ها نزند.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود
جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود
جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود
جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود
جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بتمن گاتهام نایت تاخیر ، فارکرای ۶تاخیر ، هیلواینفینیت تاخیر و…. بازی دیگه ای هم هست که بیاد تازه میگن اونایی هم که چند ماه دیگه قراره بیان تا آخر سال ممکنه تاخیر بخورن که شامل: ریترنال و هورایزون فوربیدن وست و راچت کلنک ریفت پارت و گاد رگناروک احتمالا آخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ و دت لوپ و رزیدنت اویل ویلیج و اینا هستن …..

  • Emmat گفت:

    اینم از این امسال باید منتظر چشم طوفان باشیم ( چشم طوفان به منطقه ای از طوفان گفته می شود که امن است البته منظور من از چشم طوفان یه سال اروم بود ) و امیدوارانه منتظر سال دیگه تا یه باد ارومی به وزه چه بسا طوفان.
    البته یه نکته ای مثبتی برای من داره می تونم : LOZ:BOTW

  • MrHill93 گفت:

    همه چی تقصیر اون چینیای خفاش خوره دیگه ی سال و نیمه کل جهان و به فنا دادن
    فکرش هم عذاب اوره
    ولی خوبی ایی داره اینه ک میشه پول بیشتر پس انداز کرد تا ۲۰۲۱ تموم نشده ی کنسول نسل ۹ ایی خرید

      • حالم از کامنت دادنت بهم میخوره چون کامنتات سمی هستند :no: :rotfl: :rotfl:(soheil

      • این نژادپرستی نیست واقعیت هست

        • Emmat گفت:

          برادر من اگر این ویروس تو ایران بود باز دوباره چی می گفتید و البته الان که داغ ویروس انگلیسی داغه، تقصیر چین چیه؟؟

          • example گفت:

            میگن ویرویس انگلیسی چون این نوع جهش ویروس رو انگلیسی ها کشف کردن، یا میگن ویروس آفریقای جنوبی که از قضا اون ورژنشم انگلیسی ها کشف کردن و هیچ ربطی به انگلیس نداره، کاش یه مقدار بیشتر اطلاعاتتون رو ببرید بالاتر، یا حداقل نظر بی مورد نذارید

            • Emmat گفت:

              من خودم هم می دونم ولی چرا چرا توی انگلیس کشف شد یعنی جای دیگه از جهش ها نداره البته که داره ولی ایا عامل این جهش چینی ها هستن.
              البته خودمون هم کم به انتشار ویروس
              نکردیم مخصوصا سفر ها ، می گن :
              یه دیوانه یه سنگی رو پرت می کنه تو چاه هزارتا عاقل نمی تونه سنگ رو از چاه در بیاره.
              من کلا از بحثای که یه ملت رو ۱۰۰ در صد بد می کنند خوشم نمیاد.

      • MrHill93 گفت:

        Dr.Who
        نژاد پرستی چیه خفاش خوردن دیگه پ بگم پیتزا میخورن ؟ 😐
        اگه خفاش نمیخوردن این طوری میشد ؟

        • Dr.Who گفت:

          اگه کا هم وضعیتمون طوری بود که مثل چینیا هر چی رو زمین حرکت کنه میخوردیم چون مجبور بودیم باز هم همین حرفو میزدین؟ پس فردا کرونا تو ایران به خاطر دیر واکسینه شدن ملت جهش پیدا کنه اونوقت او بر دنیا واکنششون مثل ماست؟ چینی ها اگر هم این ویروس از خفاش اومده باشه(که معلوم نیست) واسه تامین غذا این کارو کردن یا واسه تفریح یا از سر بی مدیریتی؟ اگر این جوری بخوایم بریم جلو عالم و ادم توی تاریخ یه انگی بهشون میچسبه شما میگی چینی ها خفاش خور کرونا اوردن پس فردا کرونا توی ایران جهش پیدا کرد اونا میگن ایرانی های گدا گشنه با واکسینه نکردن کرونای ایرانی رو آوردن؟

          • این دفاع جانانه ی شما ازین اشتباه چینی ها هم واقعا بی معنیه!
            حالا خوردن هر غذایی حتی چندش آور اگه سالم باشه رو میشه پذیرفت ولی دیگه خوردن خفاش واقعا کثافت کاری هست و چه چین و چه هر کشور دیگه ای باید جلوی همچین چیزی رو بگیره.
            از مدت ها قبل کشف شده که انواع باکتری های مضر و ویروس ها تو بدن خفاش موجود هستن و جهش پیدا میکنن و حتی با پختنش هم از بین نمیرن؛
            پس بفهم که یعنی نه تنها به احتمال زیاد خوردن خفاش عامل تولید کرونا بوده که همچنان خوردن خفاش میتونه عامل انتقال هزاران ویروس کشنده ی دیگه به انسان باشه.
            خانوم ویحا وانگ مجری معروف چینی بخاطر اینکه چند سال قبل خوردن خفاش رو تبلیغ کرده بوده از مردم جهان معذرت خواسته و گفته نمیدونسته چقدر خطرناکه.
            تو این مسئله هیچ جای دلرحمی کردن نیست! ولیکن همچنان تو چین یه عده اصرار دارن که خوردن سوپ خفاش آزاد بشه!!

            • Dr.Who گفت:

              اقا اصلا معلوم نیست از تو خفاش اومده باشه یا خودش جهش پیدا کرده باشه یا مهندسی شده جهشش داده باشن اقا ما کله پاچه میخوریم اونی که تو اسیای شرقیه سگ میخوره مردمی که توی حاشیه خلیج فارس هستن سوسمار میخورن مردم اطراف ساوانا میشینن کرم رو عین بستنی لیس میزنن اونی که توی امازونه رفیقش میمیره گوشتش رو کباب میکنه تو ساسکاچوان هم به کسی که سرماخورده سوپ خون اردک میدن اگه اشتباه نکنم هیچ کدوم از اینا واسه خودشون چندش نیست واسه بقیه چندشه من تو هم اگه قطب جنوب بودیم چهارتا پنگوین رو میزدیم سر یه سیخ بحث ایمه ما الان تو شبکه اجتماعی بع خصوص اینستا (من اینستاگرام ندارم) یه نفرت پراکنی عجیبی نسبت به چین میبینیم از مردممون که کاملا بی سابقه است اینها بعدا در اینده یقه خودمونو میگیره اکسیژن چهار راهی که توش فحش میدن با میدونی که مردمش به هم سلام عاشقانه میدن فرق میکنه ما اینجا حتی توی تلگرام فحش و فحاشیه به چین و چینی باقی هم دست به دست هم دادن اختلافاتشون رو گذاشتن کنار با هم همکاری میکنن….والا دفاع جانانه هم نکردم هر کشور دیگه ای هم بود همینو میگفتم

              • کاش قبل از جواب دادن، کامنتم رو درست میخوندی.
                من که گفتم اگه غدا چندش آور هم باشه ولی سالم عیبی نداره؛ پس این همه داستان از دور دنیا گفتنت الکی بود متاسفانه.
                در ضمن بازم کاش کامنتم رو دقیق میخوندی. من میگم بدن و گوشت خفاش محل زندگی و بوجود اومدن انواع باکتری ها و ویروس هاست و با پختن هم کشته نمیشن. (((یعنی حتی “اگه” کرونا از خوردن گوشت خفاش تولید نشده باشه؛ هر آن ممکنه هر ویروس بدتر از کرونایی ازین طریق بین انسان ها پخش بشه)))
                گفتم خود مجری معروف چینی اومده از تبلیغ سوپ خفاش معذرت خواسته و به مردم دنیا گفته ببخشید نمیدونستم انقدر خطرناکه؛ بعد تو دفاع از چی میکنی؟؟؟!!!

                • Dr.Who گفت:

                  نوشتنش خیلی سختع ولی واسه اینکه کوتاهش کنم هر جونوری ما بخوریم باکتریش رو داره از کثافت ترین نوع خفاش بگیر که خونخواره تا این جدیدا همشون این مشکل دارن این یکی توش از شانس بد اینجوری در اومده وگرنه همون که به دامهاشون رو هم حمله میکنه می خورن این که این یکی چطوری از یه خفاش دراموده یا جهش پیدا کرده در صورتی که این همه سال میخوردنش تقصیر اونا نیست من میگم مقصر دونستن مردم چین به خاطر چنین بیمای اشتباهه اگر دولت چین خودش دستکاریش کرده باشه اونوقت یه چیزی من میگم نفرت پراکنی راجب چین و چینی داره همون رومدی رو طی میکنه که ۷۰ سال پیش با گروهی دیگه داشتیم این ویروس اسم داره اسمش کویده اسمش ویروس چینی نیست

      • Emmat گفت:

        چرا به حرفات فکر نمی کنید اولین کشوری که درگیر کرونا شد خود چین بود پس چجوری می خوای اولین واکسن مال کشور دیگه باشه و البته واکسن رو خودشون ساختن و مال خودشونه،
        البته چین کم کمک نکرد.
        شما چجوری می خوای یه اتفاق که حالا بلای خدا بوده یا بلای خفاش یا بلای علم رو به یه کشور ربط بدی و اگر این طوریه سقوط مغول هم به ما ربط داره و مغول ها باید هر موقع از روز به ما فوش بدن.

    • NEON گفت:

      نه سهیل جان این از خفاش نیست یک مرد ژاپنی که جایزه نوبل هم گرفته و تو ازمایشگاه ووهان چین کار میکرده گفته : ((ویروس کرونا از قبل داشتن تو ازمایشگاه درست میکردن و داشتن اون رو پرورش نیدادن میگه اگر کسی حرفم رو باور نکرد خودم میام جایزه نوبل رو پس میدم . )) نتیجه میگیریم خود دولت چین خواسته ویروس رو درست کنه جالیش این هست موقع انتشار ویروس دولت چین گفته که ویروس اصلا خطرناک نیست خب اگه خطرناک نیست چطور این همه داریم عزیزانمون رو از دست میدیم ؟؟ من خودم ساکن اهواز و باورتون نمیشه هر هفته تو کوچه صدا امبولانس میاد

    • اتفاقا عزیزم مثبت اندیش باش اگه ویروس کرونا نبود مجبور بودیم تو تعطیلات شیرین عید قیافه فکو فامیلارو تحمل کنیم من خودم اون بچه های فامیل میومدن تو اتاقم اول سیستمو ده بار از جلو خاموش روشن میکردن :reallypissed: بعدش میرفتن سراغ کنسولم در این حین دسته یه تومنیو محکم میکوبیدن کف زمین پدر مادراشونم خیلی بیخیال فقط میخندیدن :cry:منم باید خیلی طبیعی لبخند میزدم اصن قلبم درد گرفت سر این کامنت، یه بار وسط مهمونی مجبور شدم بچه فامیلو پشت سیستمم تنها بزارم وقتی برگشتم بیشرف داشت با کیبور گیتار میزد از قصد :dazed: کامپیوترم دیگه ارور بلو اسکرین داد دوروز بعد 😐

      • SiRSiNa گفت:

        داداش دو میلیون خانواده تو دنیا عزیزشون مرده شما واسه بازی کردنت خوشحالی؟؟؟
        ولی خداییش اون فامیلاتونو تصور کردم ناراحت شدم
        کنسولو کلا بزار طبقه بالا کمد ، یه جا رو مشخص کن بگو اینجا بشینین هرکی یه کلمه هم حرف بزنه از اتاق بیرونش میکنم
        و کسی هم حق نداره به پیسی دست بزنه کلا ، هرکی هم عاقلتر باشه آخر کار اجازه میدم یکم بازی کنه ، اگه یکی هم خیلی شلوغ کرد بزنش و به مادرشم بگو حرف بی ادبی زد(اگه سنشون کمه)
        و گیتارم داری شیطون؟ 😉 اینجور چیزا کلا نباید جلو دست بزاری خودتم شش دانگ کنار پیسی باش
        اگه خودت از اتاق رفتی بیرون اونارم با خودت ببر

        • عه آره حاجی گیتارم دارم یه دست دوشو خریدم نوش کردم از کجا میدونی 😐 من منظورم کیبورد بود تق تق باهاش آهنگ میزنن :rotfl: درمورد اون دو میلیون نفر بیا قبول کنیم اکثرشون همونایین که ماسک نمیزنن رعایت نمیکنن همچنان مهمونی میرن باورت میشه من خیلیارو میشناسم میگن کرونا یه دروغه اصن باور ندارن -_- بهشونم میگم خب برید بیمارستانارو ببینید سریع بحثو عوض میکنن همینا کادر درمانو بیچاره میکنن تازه ازشون طلبکارم هستن 😐

  • یوهان گفت:

    من ناراحت سال ۲۰۲۲ هستم که تقریبا تمام بازی های گردن کلفت اون سال عرضه میشن با توجه به این تاخیر های بازی های الان( از این بابت ناراحتم که تو سال ۲۰۲۲ تو مراسم گیم اواردز بعضی از بازی های قدرتمند شاید نتونن افتخار آفرینی کنند واسه همین 😥 😥 :-(( ) بالاخره کاندیدای گیم اواردز بیشتر از ۶ تا نیست و اینطور که من میبینم سال ۲۰۲۲ سال سخت و شلوغی خواهد شد

  • Ninja Theory گفت:

    بعد از این حقگویی از جانب جیسن عزیز، طراح ارشد Halo Infinite مجددا انتشار Halo Infinite در سال ۲۰۲۱ را تایید کرد :-))
    از بزرگ ترین نامزدهای سال و از مدعیان کسب گوتی امسال :yes:
    https://s16.picofile.com/file/8428739600/Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1_%DB%B0%DB%B3_%DB%B2%DB%B4_%DB%B2%DB%B0_%DB%B1%DB%B6_%DB%B5%DB%B9.png

  • Xbox+Bethesda گفت:

    کاملا اشتباهه
    هیلو اینفینیت کبیر قطعا ۲۰۲۱ میاد با متای بالای ۹۵
    بدون شک گوتی سال هم خواهد شد 😎
    سونی بهتره یه فکری به حال خودش بکنه که برای امثال فقط قه دونه بازی کارتونی
    رده سنی پایین داره :rotfl: :rotfl: :laugh:

  • Xbox+Bethesda گفت:

    لیست بازی های ۲۰۲۱ ایکس باکس
    ولفنشتاین ۳
    Ark 2
    هیلو اینفینیت
    پرفکت دارک
    فیبل جدید
    من شک ندارم این سال برای سری ایکس تاریخ ساز خواهد شد :-*

  • ShinjiMikami گفت:

    تنها شاهکاری که قراره در این سال بیرون بیاد رزیدنت ایول ویلیج خواهد بود که با متای بالای ۹۰ و حتی ۹۴ و ۹۵ میترکونه و گوتی رو هم میبره.
    ایول ویلیج نه تنها در ۲۰۲۱ بهترین بازی خواهد شد بلکه در کل تاریخ بهترین بازی در سبک ترس و بقا و اول شخص خواهد بود. کپکام نشون میده که قراره شاهکار های زیادی رو در نسل ۹ به دستمون برسونه.
    به امید موفقیت این بازی

    • 😐 هر چند که نسخه ۸ رزیدنت اویل شاهکار در میاد ولی متای ۹۰ نمی شه چون الکی،گیر میدن که بازی چرا بازی اول شخص فلان 🙁

      • ShinjiMikami گفت:

        نه نگران نباش اینجور که تصور میکنی نمیشه دلیلشم اینه که ایول ۷ با اینکه اول شخص بود و از دنیای ایول دور شده بود متاش ۸۶ شد.
        من لیکارو دیدم و از بازی خبر دارم و مطمئن باش متاش قراره بالای ۹۰ بشه چون خیلیا ایول ۷ رو بصورت اول شخص تجربه کردن و کمی عادت کردن به اول شخص بودن بازی و همچنین شخصیت ایتن واسه همین در ایول ۸ زیاد مشکل ایجاد نمیشه همچنین ایول ۸ خیلی از خصوصیات ایول های قدیم رو داره و درواقع رزیدنت ایول برگشته به دوران اوجش ولی بصورت اول شخص.
        ایول ۸ نسبت به ایول ۷ هم سلاح و هم انمی و باس های متنوع و خیلی زیادی داره همچنین باس فایت های خیلی طولانی و جذاب و عظیمی نسبت به ایول ۷ داره. گیم پلی ایول ۸ هم مثل ایول ۷، ۹ ساعته نیست بلکه ۱۵ تا ۲۵ ساعت گیم پلی داره همچنین نقشه و محیط های ایول ۸ خیلی بزرگه و خیلی شبیه به ایول ۴ هست و بازی کلی امکانات مثل اینونتوری و فروشگاه و برداشتن مهمات و پول از زمین یا کشیدن کمد جلوی در و پنجره و رفتن روب سقف و … درست مثل ایول ۴ و در آخر کریس برگشته اونم با داستانی پیچیده و شاهکار.
        امیدوارم مطالبی که گفتم مفید واقع بشه.

  • Xbox+Bethesda گفت:

    به هر حال شک ندارم رزیدنت اویل ویلیج شاهکار میشه
    شک ندارم از نامزد های گوتی سال خواهد بود

  • یه سوال پرنس اف پرشیا ریمیک کی میاد؟

    • اون که خداکنه اصلا نیاد دست گذاشتن رو دل ما قشنگ
      نیمه ی پر لیون داره این رونمایی از پرنس که یوبی دروغ نگفت و نمایش الکی با گرافیک فضایی نداشت که بازی اومد متوجه گرافیک پایین بشیم ( البته یوبی جدیدا هم یکم صادق تر شده هم بازیاش امیدوار کننده )

  • امسال کلا چیزی نداریم الان چی کار کنیم ؟ 😥 😥 😥 😥 😥 😥

  • Price گفت:

    با این وضعیت گیم آواردز سال ۲۰۲۱ رو میندازن عقب بلکه چندتا بازی خوب و خفن بیاد

  • darkwarrior گفت:

    بهتر
    تواین فرصت میتونیم بازیایی ک وقت نکردیم رو انجام بدیم و پلی فایو بخریم تابازیاش بیان

  • جیسون شرایر موقع این مقاله حالت روحی درستی نداشته Returnal که آوریل میاد horizon., halo هم پاره کردن خودشون که امسال میان evil 8 که صدر صد هست
    این وسط death loop ghost wire, biomuatant هم امسال میان
    تازه farcry 6, daying light هم مشخص نیست برن سال بعد
    احتمالا شاید شرایر مثلا از ۳ ماه اول سال یا۶ ماه اول گفته و درست ترجمه نشده

  • Eternal Man گفت:

    “در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، تا زمانی که خودتان بازی مدنظرتان را دانلود و اجرا نکردید، تاریخ انتشار آن را باور نکنید و هیچ تاریخ انتشاری واقعی نیست و بیشتر “جنبه تبلیغاتی” دارد”

    اونوفت اون موقع که من گفتم گاد جدید حالا حالاها نمیاد و سونی سرتون رو شیره مالیده تا برین کنسولش رو بخرید گفتن نه حرف رایگان نزن، ولی حالا که جیسن اعظم گفت، همه قبول کردن! فن بوی های متوهم

  • همه تاخیرها قابل قبوله مگر god of war ragnorok چون تو نمایش قبلی سونی حکم تیر خلاص رو داشت و واقعا خیلی بد میشه اگه تاخیر بخوره

جیسن شرایر: احتمالاً هیچ بازی بزرگ دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر نشود