کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد
کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد
کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد
کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد

کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد

ابوالفضل مناف زاده
۱۹:۳۵ ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
ikumi nakamura

ایکومی ناکامورا (Ikumi Nakamura) که پیش‌تر به عنوان کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo و طراح ارشد مجموعه‌ی The Evil Within فعالیت می‌کرد، هم‌اکنون استودیوی شخصی و مستقل خود را در ژاپن افتتاح کرده است.

در واقع، اخیراً ویدیویی مستند از ناکامورا در حساب کاربری یوتیوب او منتشر شد که وی در مورد دلایل جدایی خود پس از ۹ سال از استودیوی سازنده‌ی Ghostwire Tokyo یعنی تانگو گیم‌ورکس (Tango Gameworks) صحبت می‌کند. بر این اساس، وی به دلیل ابتلا به یک بیماری تصمیم به استعفا از سمت خود در این استودیو گرفته و حال پس از بهبودی خود تصمیم دارد تا به آرزوی دیرینه‌ی خود یعنی ساخت یک استودیوی مستقل بازی‌سازی جامه‌ی عمل بپوشاند. همچنین، او در این ویدیو اعلام کرد که از دیرباز چنین تصمیمی را در ذهنش می‌پرورانده و از ۹ سال پیش نیز تصمیمش جدی شده و هم‌اکنون نیز می‌خواهد تا یک بازی جدید با تم تاریک اما شوخ‌طبعانه بسازد.

البته، این فیلم مستند با هوشمندی هرچه تمام و با سبک کارگردان‌های خلاق ژاپنی ساخته شده و وی در این فیلم به سراغ تصویر برداری از یک ساختمان خالی از سکنه ۳۰ ساله که ۹ طبقه دارد می‌رود که اشاره‌ی مستقیمی به صحبت‌های او در مورد آرزوها و افکارش دارد. همچنین وی در خلال صحبت‌هایش به بازی‌هایی که از آن‌ها الهام گرفته است یعنی Resident Evil ، Final Fantasy 7 و Devil May Cry در اوایل دوره‌ی پلی‌استیشن اشاره می‌کند. از طرفی دیگر، او اکنون یک کارگردان با تجربه است که حدود ۱۶ سال در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت داشته و در ساخت بازی‌های نظیر Bayonetta و Scalebound (لغو شده) از استودیوی پلاتینیوم‌گیمز (PlatinumGames) شرکت کرده است. وی حدود یک دهه از عمر خود را صرف فعالیت در زمینه‌های هنری در استودیوی تانگو گیم‌وررکس نمود که توسط خالق مجموعه‌ی Resident Evil یعنی شینجی میکامی (Shinji Mikami) در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده بود. در نهایت، ناکامورا در ماه ژوئن ۲۰۱۹ و پس از معرفی بازی Ghostwire Tokyo به واسطه‌ی رفتارهای عجیب خود بر روی صحنه و البته حضور در بازی Rainbow Six Siege به عنوان شخصیت قابل بازی، شهرت فراوانی دست یافت و تنها پس از سه ماه از این رویداد، استودیوی تانگو را ترک کرد. وی افزود:

من به یاد می‌آورم که چگونه مافوق‌های ما در شرکت کپکام (Capcom) در زمان توسعه‌ی یک بازی زحمت می‌کشند و حتی مجبور هستند تا زیر میز کارشان استراحت کرده و بخوابند. درست است که شرایط در تانگو چنین نبود، اما حس کردم که فشار کاری روی سلامت من تاثیر منفی گذاشته است.

اگر سالم نباشید نمی‌توانید بازی بسازید. من در آن زمان به این فکر افتادم که آیا راهی وجود دارد تا در عین داشتن حس بهتر و آزادی عمل بتوانم به کار خود ادامه دهم یا خیر. به این ترتیب، به نتایجی رسیدم و تصمیم گرفتم تا دیر نشده از سمت خود استعفا دهم.

اگر چه فراموش کردن و گذشتن از Ghostwire Tokyo برایم بسیار سخت بود و هم‌اکنون نیز آن را فرزند خودم می‌دانم، اما اگر از لحاظ روحی و فکری و جسمی سالم نبودم نمی‌توانستم آن را با این کیفیت طراحی کنم.

به هر حال، این موضوع فرصتی برای من بود که به مسافرت بروم و چیزهای زیادی از طراحی محیطی یاد بگیرم تا در آینده و در بازی‌های جدید خودم در آن‌ها استفاده کنم. همچنین، من قصد دارم تا کارمندانی از فرهنگ‌ها و کشورهای دیگر داشته باشم و اختیارات زیادی را به آن‌ها بدهم تا در بازی‌های خود ترکیبی از افکار و ایده‌ها از هر فرهنگ را ببینم.

همه تصور می‌کنند که من تنها به ژانر وحشت و طراحی‌های تاریک علاقه‌مندم اما قصد دارم تا یک بازی پر از شوخی‌های تاریک بسازم.

همچنین، وی گفت که در هنگام جدایی از استودیوی تانگو حدود ۲۰۰۰ پیام، دعوتنامه برای نظارت از استودیوهای در حال توسعه و پیشنهادات کاری جدید در حساب کاربری LinkedIn دریافت کرده است که این موضوع رزومه‌ی درخشان او در طراحی هنری بازی‌هایی نظیر The Evil Within و The Evil Within 2 و همچنین، طراحی هنری چشم نواز بازی Ghostwire Tokyo را منعکس می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد
کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد
کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد
کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد
کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Xbox+Bethesda گفت:

    شک ندارم اسپنسر کبیر در جا میخرتش 😎 :yes:

  • Xbox+Bethesda گفت:

    به هر حال این ثابت شده که بهترین جا برای تولید بازی های
    با کیفیت :inlove: اینه که توسط مایکروسافت پشتیبانی بشن :yes:
    چون اگه برن اون طرف مجبور میشن یه چیزی مثل destruction allstars (فورتنایت کیلر )
    درست کنن و ۷۰ دلار به ملت بفروشن :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • Wild Rage گفت:

    دوستان ممکنه این حرف خیلی ها رو ناراحت و شاید عصبانی کنه از من ولی باید نظرم رو بگم
    یه حسی بهم میگه این خانوم که پروژش رو ول کرد بازی رو تا یه حد زیادی ساخته بود. و از اونجایی که این بازی تا یه حدی ساخته شده بود استاد میکامی مجبور شد ادامه ساخت بازی رو به دست بگیره. ولی از اونجایی که خیلی چیزا از قبل برنامه ریزی شده بودن و پیش رفته بودن ایشون نمیتونن زیاد تو بازی تغییری ایجاد کنن مخصوصا داستان. جالب اینجاس اگه این بازی شکست بخوره همه میریزن و استاد میکامی رو سرزنش میکنن چون اسم ایشون رو پروژه هک شده به جای اون خانوم.
    این قضیه واقعا منو نگران کرده. اگه پروژه واقعا خوب بود این خانوم چرا از استودیو خارج شد؟؟
    اصلا به این که این بازی یه وقت بد در بیاد و نام استاد میکامی رو خدشه دار کنه میترسم. ایشون برخلاف خیلی از بازی سازا اصلا پرادعا نیست (مثل استاد میازاکی)برعکس استاد کوجیما. از موفقیت شرکتی که اخراجش کرد هم خوشحال میشه و خیالش اسودست که سری بازی ای که افریده داره توسط کپکام با کیفیت عالی ساخته میشه.
    میترسم ایشون رو هم مثل تاد هاوارد خوار و ذلیل کنن به خاطر یه شکست. حالا باز تاد هاوارد سر فال اوت ۷۶ یه سری وعده دروغ داد و خب چوبش هم خورد. ولی احساس میکنم ایشون قراره بی دلیل چوب چیزی رو بخوره که از اول هم انتخابش با ایشون نبوده
    ایشالا که بازی موفق شه

    • Wild Rage گفت:

      دقیقا همین اعصاب من رو هم بهم میریزه. تو ساخت بازی دست نداری به طور مستقیم. ولی چون صورت اون استودیو یا پابلیشر هستی همه ی انگشتا قشنگ به سمت تو هست حتی اگه هیچ نقشی تو خود بازی نداشته باشی. تاد هاوارد که بیچاره کلی نامردی شد در حقش. امیدوارم استاد میکامی رو راحت بزارن. این بیچاره یهو وسط یه پروژه نابسامان گذاشته شد و مجبوره یه چیزی بده بیرون. اگه بازی بد در بیاد هم این بیچاره رو کلی فحش و ناسزا میدن

  • بازی ویدیویی باید با عشق و علاقه و مهندسی کامل و مهارت های فنی بالا ساخته بشه اگر بازی های قدیم مسیر الان رو پیش میگرفتن(پول در عوض مردم) هیچوقت بازی ویدیویی شناخته نمیشد و مجموع سودش هم از مسابقات ورزشی و فیلم های سینمایی پیشی نمی گرفتم متاسفانه بعضی شرکت ها یا اکثر شرکت ها همون نسخه قدیمیشون رو میگیرن و با اعمال تغییراتی برای جذب مخاطب جدید و بی توجهی به قدیمیا و تغییر کاور بازی به کاور شاخ و قشنگ و تبلیغات فراوان و گذاشتن پرداخت درون برنامه ای بازی رو به ننگی تمام عرضه میکنن مثل بازی wwe2k که اولین نسخش ۲۰۱۴ بود و فوق العاده بود و ۲۰۱۵ و۲۰۱۶ خیلی خوب بود ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ یک بازی متوسط روبه پایین شد و ۲۰۲۰ که آخرین نسخش بود و از افتضاحی تمام شرکت سونی جلوی انتشار بازی جدید ۲۰۲۱ رو گرفت و لغو شد و واسه بازی ۲۰۲۰ پول طرفدار هارو برگردوند یعنی یک بازی فوق العاده داغون و ضعیف با متای قرمز ۴۰ که جزو بدترین بازی های سال ۲۰۲۰ توی سایت متاکریت معرفی شد و اوج پول دوستی ۲k رو نشون داد بازی ریمسترد نمای کشتی کج ۲۰۱۹ رو با قیمت شصت دلار و یک کاور گول زنکی به اسم کشتی کج ۲۰۲۰ به بازار عرضه کردن شخصا من از نسخه ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ شو خریدم اما ۲۰۲۰ رو حتی هر بازی رو خریدم به جز این اشغالی…. :idk: :idk: :struggle:

  • T800 گفت:

    میکامی چی کار میکرده تا حالا؟
    واقعا برام سواله
    کارگردان بازی هم که یکی دیگست

  • Farshidmc گفت:

    ایشون بعد جدایی رفته بود استدیو های سونی
    من احتمال میدم با سونی همکاری میکنه و برای اون ها بازی میسازه

  • farshadx گفت:

    ایشون کارگردان طراحی هنری بودن یا نوآوری؟!
    من نفهمیدم
    چطوری ایشون Ghostwire Tokyo رو فرزند خودش میدونه؟!
    پس میماکی کلم بوده؟!

    • Ninja Theory گفت:

      ترجمه انگلیسی Creative Director هست که مسئولیتش کارگردانی عنوان و مسئول پروژه و هدایت تیم هست. همون نقش نیل دراکمن و کوری بارلوگ. توی زبان فارسی ترجمه های خیلی زیادی داره که اکثرشون باعث گمراهی میشوند. مثل کارگردان خلاق و مدیر نوآوری و کارگردان نوآوری و….

    • Ninja Theory گفت:

      یک نکته دیگر هم بگم که ایشون طراح هنری سری The Evil Within بودند.
      از مراحل اولیه ساخت Ghostwire ایشون کارگردان بودند. میکامی تهیه کننده اجرایی GhostWire هست.

  • امیدوارم استودیوش بتونه در آینده کلی بازی عالی و شاهکار بسازه و هم خودش موفق بشه هم ما با بازیاش خاطره بسازیم گوست توکیو هم زیاد نگرانی نیست استاد میکامی حواسش است ( میگم بازی از انحصاری زمانی ps5 در بیاد سریعا میره گیمپس یا نه )

کارگردان نوآوری Ghostwire Tokyo استودیوی مستقل خود را افتتاح کرد