مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند
مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند
مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند
مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند

مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند

ابوالفضل مناف زاده
۱۵:۱۴ ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
xbox game pass

سارا باند در آخرین مصاحبه‌ی خود اطلاعاتی از قبیل تعداد بازی‌بازهای فعال سرویس گیم‌پس، عناوینی که تجربه می‌کنند و مبلغی که برای بازی‌ها هزینه می‌کنند را منتشر نمود.

سرویس ایکس باکس گیم‌پس حتی قبل از خریداری شدن شرکت بتسدا توسط مایکروسافت به عنوان یکی از سرویس‌های بسیار خوب و معامله‌ای از هر جهت سودآور برای بازی‌بازان تلقی می‌شد و حالا با خرید شرکت مذکور، محتوای آن تا حدود بسیار زیادی در ترغیب کاربران جدید وسوسه کننده است. از طرفی دیگر، از زمان راه‌اندازی شدن این سرویس می‌توان به وضوح مسیر صعودی که شرکت مایکروسافت برای برند ایکس باکس درنظر گرفته است را مشاهده نمود. همچنین، این شرکت برای غنی کردن این سرویس راضی به پرداخت هزینه‌های گزاف به شرکت‌های Third-Party شد تا اجازه‌ی انتشار عناوین خود را بر روی این سرویس بدهند.

طبق گزارش Forbes، خانم سارا باند (Sarah Bond) به عنوان یکی از مهم‌ترین افراد حاضر در برند ایکس باکس آماری از کاربران گیم‌پس را با مخاطبین این مرجع به اشتراک گذاشت. وی در این آمار به این موضوع اشاره نمود که مشترکین سرویس ایکس باکس گیم‌پس به طور میانگین حدود ۳۰% بیش از دیگر کاربران ایکس باکس وقت خود را صرف بازی کردن می‌کنند. همچنین، آن‌ها ۴۰% بیش از سایرین به تجربه‌ی ژانرهای مختلف پرداخته و در کمال تعجب ۲۰% بیش از سایر کاربران برای انجام بازی هزینه می‌کنند.

هنگامی که اشتراکی نظیر تماشای ویدیو در Netflix را خریداری می‌کنید، چرخه‌ی سودآوری این سرویس با در اختیار گذاشتن فیلم به کاربران به اتمام می‌رسد. اما این موضوع در صنعت بازی‌های ویدیویی بالعکس است و با بیشتر بازی کردن بازی‌بازان، سود بیشتری نیز از راه‌های مختلف روانه‌ی استودیوی سازنده، ناشر و ارائه دهنده‌ی سرویس خواهد شد. در واقع، شما با معرفی یک بازی به شخص دیگر، می‌توانید از فروش آیتم‌های درون بازی آن عنوان گرفته تا حتی فروش عنوان‌های مشابه و با سبکی یکسان دخیل باشید.

لازم است بدانید که حدود ۲۰۰ میلیون نفر کنسول می‌خرند و حدود ۳ میلیارد نفر بازی‌های ویدیویی را تجربه می‌کنند. امروزه، بسیاری از آن جمعیت ۳ میلیارد نفری توان و یا شرایط خرید پلتفرم و بازی را در اختیار ندارند و از تجارب شگفت انگیز آن محروم شده‌اند. وقتی شما واقعاً به کاری که ما از طریق سرویس گیم‌پس (کلود گیمینگ، اشتراک گذاری بازی‌ها و…) در حال انجامش هستیم فکر کنید، متوجه خواهید شد که ما با این سرویس قصد داریم تا زمینه را در عین سودآوری این صنعت، برای اشتراک این تجارب به بازی‌بازان از هر قشری فراهم کنیم.

در پایان لازم به ذکر است که تعداد کاربران سرویس ایکس باکس گیم‌پس در ابتدای سال جاری میلادی از ۱۸ میلیون نفر عبور کرد. این سرویس هم‌اکنون در اختیار دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز، کنسول‌های ایکس باکس و گوشی‌های هوشمند (کلود) در دسترس قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند
مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند
مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند
مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند
مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    نه واقعا اگه قیمتا اینجوری بره بالا گیمپس تنها چاره بازی کردن برای من خواهد بود

    • INJUSTICE 3 گفت:

      همین الان تنها چاره برای بازی کردن هستش والا آخه کجای دنیا با ۷۰ دلار ۱۷ ماه میتونی گیم پس بگیری که همون روز اول بازی انحصاری روی کنسولت + ۳۰۰۰ تا بایزی دیگه باشه ؟ خدایی اونایی که میگن دشمن صنعت گیمه چون ایکس باکس دوست ندارن اینو حرفو میزنن. وگرنه مفته بازیاشم خوبه.

    • فن بوی های ایکس باکس فقط توی گیم پس به مایکروسافت سود نمیرسونند بلکه همشون مثله موروملخ حمله میکنن به سایت هایی مثل ردیت یا حتی گیمفا تا میتونن فن بوی های سونی رو زیر سوال میبرن که اونم باعث افزایش سود مایکرو میشه یک عده دیگشون از شدت قحطی گیم می‌رن توی یوتیوب میرن توی صفحه ps بعد تریلر گاد رگناروک رو چهل دفعه نگاه میکنن و زیر پست هم گند میکشن که فرداش مایکرو سودش بالا میره یا یک عده دیگه بازی های آشغالی آنلاین گیمپسو دانلود میکنن به تعداد صد تا و با هر کدومش یک ساعت بازی میکنن و جالبش اینجاست که هروقت انحصاری نابی از سونی میاد سایت عاری از هرگونه جاندار بدخواه میشه و پس فردا هم مایکروفنا یک صندوق کمک معیشتی راه میندازن تا به عمو کسپنسر کمک کنن :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • INJUSTICE 3 گفت:

    ببخشید دوستان توی پست قبل خیلیا اشتباه متوجه منظورم شدن منظورم از دو تا چهار سال پشتبانی میشه اصلا پشتیبانی کنسولی نبود منظورم از لحاظ گرافیکی و فریم ریت بود ولی اشتباه گفتم پشتبانی معذرت میخوام منظورم این بود که از ۲ تا ۴ سال دیگه گرافیک و فریم ریتو به صورت قابل قبولی اجرا میکنه بعدش آروم آروم برای بازیای گرافیکی و قوی یا روی سی فریم قفل میشن و گرافیکشون نسبت به کنسولای قویتر کاهش پیدا میکنه. ببخشید منظورمو توی پست سری اس اشتباه رسوندم. 😀 وگرنه نمیشه که کنسولی و که ساختن تا آخر نسل ازش پشتیبانی نکنن.

  • General گفت:

    دیگه نیاز به تعریف نیست این آمار خودش گویای همه چیزه :pray: :worship:
    منتقدای گیمپس کجایین ?:-) :clown:

    • Sr2020 گفت:

      نفرین عامون بر تو مگر نمی دانی گیم پس دشمن صنعت گیم است :rotfl:
      سخنی گرانقدر از فن بوی شو

    • Sina_2081 گفت:

      با احترام به همه طرفداران ایکس باکس من به گیمپس منتقدم و به نظرم تنها مشکلش ، اضافه کردن بازیهایی با هزینه زیاد در روز عرضه است .حالا چرا ؟ مثلا فکر کن یه بازی AAA میسازی با هزینه ۲۰۰ میلیون دلار . اگه گیمپسی وجو نداشته باشه ، سازنده بازی مجبوره که بازی رو بهترین شکل و با بالاترین کیفیت بسازه تا با جذب مخاطب بیشتر هزینه ساخت بازی که بسیار بالا هست رو جبران کنه چون درغیر اینصورت با عرضه بازیهایی مثل avengers یا fallout 76 روبرو میشه . اما حالا اگه گیمپسی وجود داشته باشه که میلیونها کاربر دارن بصورت پیوسته هزینه ای رو برای این سرویس پرداخت میکنن (دقت کنید که مخاطب به بازی پول نمیده بلکه داره به سرویس این بازیها پول میده) ، و شرکتی مثل مایکروسافت (یا هر شرکتی ) که داره ماهیانه اینقدر پول درمیاره از این سرویس که روی پلتفرنی که فکرشو بکنی وجو داره ، دیگه نیازی به اون همه دقت و تلاش مضاعف برای فوق العاده کردن بازیها لازم نیست ، چون بازیکن برای این بازی قرار نیست پولی بده ، بلکه قراره برای صدها بازی که این هم بین اونهاست پول پرداخت کنه . در نتیجه در طول چندسال ، کیفیت بازیها کم میشه و بازیهایی مثل red dead که وقت و تلاش زیادی نیاز دارت ،کمتر و بازیهایی مثل avengers که اسم و ظاهری زیبا دارن زیادتر میشه چوت باید همیشه بازی جدید برای این سرویس مهیا باشه . که در نهایت سازنده قول میده تا سالهای بعد از بازیی که باید از همون اول بینقص میبود ، پشتیبانی کنه .

    • Phill Spencer گفت:

      چه اهمیتی داره کی چی میگه دنبال بحث نباشید و بحث هم درست نکنید

  • نه اصلا هم اینطور نیست گیمپس سود بازی ها رو آورده پایین همه ی بازیساز ها هم ورشکسته کرده و شما اشتباه زدی و سازنده های الکی بازیاش رو برا گیمپس میارن
    درباره ۳۰٪ و ۴۰٪ گفتم توی یه خبر دیگه حالا اون ۲۰٪ هم میگم
    فقط ببینید مردمی که قبل پول تجربه یه بازی نداشتن الان جدا از اینکه اون بازی تجربه میکنن محتوا های پولیش هم میتونن تجربه کنن این است از قدرت دشمن صنعت گیم

    • bravo6 گفت:

      تو واقعا نمیدونی کلی پول میگیرن تو قرار داد هاشون تا بازی رو بیارن ؟
      تازه برا افرادی که میخان صاحب بازی باشن تخفیف میخوره به اندازه ای که اگر بازی ۶۰ دلار باشه
      ۱۰ دلار گیمپس به علاوه ۵۰ دلار خود بازی میشه همون ۶۰ دلار
      لامصب علنن انگار بهت میگه خوشت اومد بگیر چطور این بده ؟میدونی چند نفر چون از بد بودن بازی ها میترسن نمیخرن بازی رو ؟
      بعدشم تو مصرف کننده ای چیزی که به نفعته باید ازش استقبال کنی نه اینکه بگی بده
      برا تو چه فرقی میکنه پول برسه بشون یا نه مگه تو جیب تو میاد ؟
      باور کن سازنده های بازی خر نیستن الکی چیزی رو قبول کنن
      حتما هزینه ساخت رو گرفتن

  • bravo6 گفت:

    من از وقتی که اومدم فهمیدم این سرویس برگ برنده اکس باکس میشه اما ترس اینکه همه بازی ها روش نمیاد باعث میشه نخریم تو ایران مثلا کال اف عناوین اکتیویژن اصلا نیومدن رو این سرویس و من کراش و کال آف رو خیلی بازی میکنم الان بخام رو اکس باکس بخرمشون هزینش زیاد میشه
    یا مشکل باتری کنسول من دیشب دیدم باتری قابل شارژش ۱ میلیونه
    باتری های قلمی هم که بالا ۳۰ تومن هستن اگر فرض کنیم هر هفته بخام بخرم تو یک سال میشه بیش از ۱٫۵ میلیون در سال که خیلی مشکل رو مخیه
    اگرم نخای بخری باید تا اخرش با سیم بازی کنی
    اگر این چیزای الکی که مانع میشه مردم به سمتش برن رو برداره مشتری هاش خیلی بیشتر میشن

  • ا جدی?چطوری? کارشناسای اقتصادی گیمفا که میگفتن این سرویس به ضرر صنعت بازیه و باعث میشه کسی بازیای مستقلو نخره :-/ چطور شد اینطوری شد? 😯

  • T800 گفت:

    اینه سیاست های گیمپس
    ۳۰ درصد بیشتر بازی کردن
    و ۴۰ درصد بیشتر تجربه کردن بازی ها در سبک های مختلف
    حرفی دارید فن بوی ها؟

  • farshadx گفت:

    دقیقآ تمام حرفهای که قبلآ زدم رو تایید کرده
    فروش کنسولها بیشتر از ۳۰۰ میلیون نمیشه
    هدف ماکرو فروش بیشتر کنسول نیست
    ماکرو میخواد تبدیل به بزرگترین ناشر صنعت ویدیو گیم بشه
    با جذب ۵۰۰ میلیون از اون ۳ میلیارد به هدفش میرسه
    در صورت موفقیت ماکرو اینده ps به سیاستهاش بستگی داره
    به نظرم سیاست تقابل اشتباه است البته الآ نه در صورت موفقیت ماکرو و جذب کاربر بیشتر از ۵۰۰ میلیون
    اگر ماکرو موفق شده باشه عملآ بازار ویدیو گیم دستش خواهد بود و تقابل با چنین شرکتی چیزی جز ضرر نداره
    به نظرم ماکرو چنین قصدی نداره و این بر میگرده به سیاست های سونی
    ماکرو میتونه با این سرویس تو ps و نینتندو هم سود کنه هم ماکرو سود میکنه هم سونی و نینتندو و هم پلیرها
    اگر ماکرو موفق بشه و سونی و نینتندو راه تعامل رو پیش بگیرن نه تقابل
    اینا همه اش اما و اگر و حدس و گمان هست پس به کسب بر نخوره
    اما الآ هدف ماکرو مشخص هست

  • فیل اسپنسر داره مثل یه انگل تو صنعت گیم رخنه میکنه.
    اون از نداشتن توانایی ساخت بازیهای انحصاری که اومد با گرفتن بازیهای بتسدا از کنسول‌های دیگه جبرانش کرد!
    اون از فروش کمتر کنسولش نسبت به رقیب که اومد با ساخت یه کنسول ضعیف مثل سری اس و ارزون فروختنش فروشش رو بیشتر کنه که کار سازنده ها رو سخت کرد.
    الآن هم که گیم پس رو زده که نهایت انگل شدنه. بازیها میان رو پلی استیشن فروش میکنن و به سود میرسن، بعد از گیم پس هم استفاده میکنن. در حالیکه اگه فقط متکی به گیم پس باشن، کل صنعت گیم از پیشرفت میوفته.

    • Ghost گفت:

      باشه بابا ‌سونی دوستار صنعت گیم فعلا پلاس رو آماده کنین برای انتقال داده هاتون باز پلی ۴ به ۵ بعد بیا درمورد گونه های انگلی صحبت کنیم

    • K_R12 گفت:

      لطفا کمی درمورد سرویس های اشتراکی مانند نتفلیکس و غیره رو درمورد درآمد زایی رو مطالعه کنید بعد نظرتون رو اعلام کنین‌ سعی کنین از حالت سنتی خود بیرون بیاین و آینده رو ببینید . آینده یعنی گیمپس و سرویس های اشتراکی . هیچ ضرری هم قرار نیست به صنعت گیم وارد بشه

    • حرف من در مورد صنعت گیم هست. وگرنه شما ترولای xbox که از بس سوختید سر شدید، بایدم تو این وضعیت بخندید. :laugh:

    • INJUSTICE 3 گفت:

      انگل 😐 ؟! فیل اسپنسر باعث پیشرفت ایکس باکس شد، تو از یشرفت ایکس باکس بدت میاد مگه نه ؟ :rotfl: حالا یک سوال ازت دارم اگه این سرویس روی پلی استیشن میبود و اسمش سرویس پی اس ناو می بود و همه کاربرداش و قیمتش مثل گیم پس بود نمیگفتی : تجربه انحصاری های شاهکار به وسیله دوال سنس و سرویس پلاس + ۳۰۰۰ بازی دیگه باقیمت ۷۰ دلار برای ۱۷ ماه و تمامی بازی های انحصاری روز اول روی کنسول هستش. و یا اینکه نمیگفتی به ضرفه تر و ارزون تره ؟ یا اونم میگفتی دشمن صنعت گیمه ؟

      • من بیشتر از سه دهه ست که گیمرم.
        برام مهم پیشرفت صنعت گیم هست، و Xbox هم اگه بطور سالم پیشرفت کنه خوشحال میشم. ولی پر واضحه که اینطور نیست.
        حالا شما هی بیاید قضیه رو به سمت فن بازی بکشید تا بتونید سرتون رو مثل کبک بکنید زیر برف.

        من چند سال هست که کاربر گیمفا هستم، تو این چند ساله هم سونی داره هم رکورد فروش میزنه هم پشت سر هم بازیهاش گوتی میشه؛ اگه من کامنتی مشابه این حرفهای بی ربط که شما دارید میگید داشتم، به شما حق میدادم ولی اینطور نیست و من هیچوقت نیومدم بخاطر موفقیت های سونی، طرفداران کنسول‌های دیگه رو ناراحت کنم!
        الآن هم من فقَط چیزی که فکر میکنم درسته رو گفتم و توقع این واکنش ها و دیس ها رو هم داشتم.

        • INJUSTICE 3 گفت:

          نه دیگه حالا بیای بگی فیل اسپنسر بیچاره انگله 😐 😐 بنده خدا کجای کاراش شبیه انگله ؟

          • اینکه خودش موفقیتی بدست نمیاره.
            مثل ساختن بازیها و انحصاریهای بزرگ که حق Xbox داران بود و بازیهای بتسدا که از قبل هم در اختیارشون بود.
            سری اس رو که یه کنسول ناقص هست آورد فقط بخاطر اینکه با ارزون فروختنش فروش رو بالا ببره.
            الآن هم که مدلی داره گیم پس رو میگردونه که اگه فروش بازیها نباشه، هیشکی این مدلی نمیاد رو گیم پس.
            حالا اسم مؤدبانه تر این کار رو میگفتم مشکل حل بود؟
            این انتقاد من بود که باید میگفتم. کسی نظرش مخالف منه می‌شنوم ولی اینکه هر چیزی رو ربط میدیم به فن بازی و ازون منظر جواب میدیم اصلا جالب نیست.
            شایدم اشتباه از من هست که تو این جو اومدم انتقاد کردم. بهرحال اینجا شده میدون جنگ فنای ماکرو و سونی و مطرح کردن هر انتقادی تهش میشه همین.
            همش باید بیایم بگیم به به همه پلتفرما ترکوندن و تمام کسایی که تو صنعت گیم هستن عالین.

مشترکین گیم‌پس به درآمدزایی بازی‌ها کمک فراوانی می‌کنند