رمدی: بهینه سازی بازیها برای ایکسباکس سری اس به سادگی کاهش تنظیمات گرافیکی نیست
شرکت مایکروسافت سال گذشته دو کنسول ایکسباکس سری ایکس و ایکسباکس سری اس را به عنوان نمایندههای خود در نسل نهم کنسولهای بازی به بازار عرضه کرد. برخلاف کنسول قدرتمند ایکسباکس سری ایکس، ایکسباکس سری اس از سخت افزار ضعیفتری بهره میبرد. این کنسول از زمان معرفی تا به امروز، موضوع اصلی بحثهای زیادی بوده است و افراد زیادی نیز در مورد تاثیر آن بر روی تولید عناوین نسل بعدی ابراز نگرانی کردهاند. حال طبق توضیحات اخیر استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment)، به نظر میرسد که این موضوع پیچیدهتر از چیزی است که اکثر مردم تصور میکنند.
توماس پوها (Thomas Puha)، مدیر بخش ارتباطات رمدی، در طی گفتگویی با IGN در مورد ویژگیهای مختلف کنسولهای نسل بعدی صحبت کرد. زمانی که به ایکسباکس سری اس اشاره شد، او توضیح داد که ایکسباکس سری اس و نحوهی بهره بردن از این کنسول، به سادگی آن چیزی که برخی از طرفداران فکر میکنند نیست. پوها اعلام کرد که این فقط به معنی پایین آوردن تنظیمات گرافیکی نیست. او همچنین اشاره کرد که ظاهراً کسانی که مقدار کمی در مورد توسعهی بازیهای ویدئویی اطلاعات دارند، فکر میکنند موتور بازی سازی این مشکل را حل میکند.
اگرچه پوها در صحبتهای خود اعلام نکرد که ایکسباکس سری اس توسعه و پیشرفت بازیهای نسل بعدی را عقب نگه خواهد داشت، اما به نوعی پذیرفت که این سیستم ممکن است بر روی نحوهی پیاده سازی برخی از موارد تاثیر بگذارد.
ایکسباکس سری اس، خب این با نسلهای قبل تفاوتی ندارد؛ زمانی که ضعیفترین سیستم تعیین کنندهی برخی از کارهایی که میخواستید انجام بدهید بود. به این خاطر که بازی شما باید بر روی آن سیستم اجرا شود، درست است؟ خیلی ساده است که با خود بگویید که رزلوشن و کیفیت بافتها را کاهش میدهم و همه چیز حل میشود، منتها اصلاً به این سادگی نیست.
این به طور فرضی ایدهی خوبی است، اما هر موتور بازی سازی به یک شکل متفاوت ساخته شده است. این که برخی از بازیبازان میگویند «این موتور بازی سازی تمام این کارها را انجام میدهد!» یک بحث دیگر است. این به برخی موارد بستگی دارد. آیا در حال ساخت موتوری هستید که نیازمند استفادهی زیاد از پرداندهی گرافیکی است یا به قدرت زیاد پردازندهی مرکزی نیاز دارد؟ خب ما در Control به نوعی بر روی هر دو فشار میآوریم؛ چراکه ما تعداد زیادی فیزیک و همچنین افکتهای رهگیری پرتو داریم. این یک چیز بسیار قابل توجه و مهم است؛ مخصوصاً بر روی ایکسباکس سری اس.
حال باید دید که پس از پایان دورهی توسعهی بازیهای بین نسلی و شروع عرضهی عناوین نسل بعدی، ایکسباکس سری اس چگونه میتواند عمل کند. نظر شما چیست؟
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد
نظرات