سونی از نگاه سازندگان Control آمادگی زیادی برای نسل نهم دارد

۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

طی مصاحبه‌ای که امروز با سازنده‌ی بازی جذاب Control صورت گرفت، مطلع شدیم که این تیم از عملکرد شرکت سونی برای نسل نهم کاملا راضی است. سازندگان این عنوان آمادگی سونی را بیشتر از شرکت مایکروسافت می‌دانند.

شاید توسعه‌ی بازی‌ها برای نسل جدید به امری دشوار تبدیل شده باشد، اما ساخت آثار مختلف برای برخی از کنسول‌ها ساده‌تر به نظر می‌رسد. حال امروز سازنده‌ی بازی Control اعلام کرد که توسعه‌ی این عنوان برای کنسول پلی‌استیشن ۵ بسیار ساده‌تر از ایکس‌باکس‌ سری ایکس بوده است.

همان‌طور که اطلاع دارید، بازی Control ابتدا در سال ۲۰۱۹ میلادی با ژانرهای اکشن، ماجراجویی و تیراندازی به صورت سوم شخص به دست بازی‌بازان رسید و خیلی سریع استقبال خوبی هم از آن به عمل آمد. همین باعث شد که سازندگان این بازی به فکر توسعه‌ی آن برای نسل نهم نیز باشند. به گفته‌ی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment)، آن‌ها برای این توسعه زحمت زیادی کشیده‌اند و آن را یک چالش بزرگ می‌دانند. آن‌ها در نهایت تا حد زیادی به خواسته‌های خود دست پیدا کردند و به محبوبیت بازی Control اضافه شد. قابل ذکر است که دو استودیوی رمدی اینترتینمنت و ۵۰۵ گیمز (۵۰۵ Games) به ترتیب وظیفه‌ی ساخت و عرضه‌ی آن را به عهده داشته‌اند.

توسعه دهندگان در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود گفتند که عرضه‌ی یک بازی برای پلتفرم‌های گوناگون نیز دشواری‌های خاص خود را دارد. البته این توسعه برای برخی از کنسول‌ها همچون پلی‌استیشن ۵ با سرعت بیشتری صورت گرفت. آن‌ها عقیده دارند که پلی‌استیشن ۵ در این زمینه فعلا از ایکس‌باکس سری ایکس موفق‌تر عمل کرده است؛ البته انجام این کار برای هر دو کنسول بسیار لذت‌بخش بوده است. در ادامه می‌توانید بخش دیگری از مصاحبه‌ی رمدی را مشاهده کنید:

برای توسعه‌ی نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی Control ابزار لازم را در اختیار داشتیم و این کار سریع‌تر از چیزی که فکرش را می‌کردیم، رخ داد. همین قضیه باعث شده است تا ساخت بازی‌هایی بر روی این کنسول را برای آینده هم در دستور کار قرار دهیم.

بد نیست بدانید که نسخه‌ای از بازی Control تحت عنوان Control: Ultimate Edition نیز هم‌اکنون در دسترس قرار دارد. این نسخه بخش‌ها و قابلیت‌های بسیار بیشتری را در اختیار هواداران قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند از انجام ماموریت‌های این اثر نهایت لذت را ببرند. البته این نسخه مشکلات و نواقص فراوانی هم در خود دارد و در همین راستا، تیم سازنده برای رفع آن‌ها وعده داده است. حال باید منتظر بود و دید که پشتیبانی این تیم برای نسل جدید از بازی Control به چه صورت خواهد بود.

بازی Control در حال حاضر بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد. در صورت دریافت اخبار بیشتر پیرامون این اثر، آن‌ها را به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند.

27
2
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • وای
    این فکر کنم پنجمین مصاحبه ای باشه که رمدی از بعد انتشار کنترل تو سال ۲۰۱۹ داره میگه
    قشنگ داره به سونی نخ میده که آقا بیا ما رو بخر
    بعد از گندی که سر کوانتوم بریک زدن میدونن دیگه برای مایکروسافت ارزشی ندارن ، حتی مایکروسافت آیپی به مهمی آلن ویک رو بهشون فروخت و اگه به خاطر اسمایل ویت سازنده اصلی کراسفایر نبود الان بخش داستاتی کراسفایر رو داشت یکی غیر از رمدی می ساخت

    12
    46
    • الان واقعا فکر میکنی رمدی تعریف میکنه بعد سونی هم با یه تعریف خوشش میاد و تصمیم میگیره بخره؟
      باور کن اشتباه فکر میکنی
      نه هدف رمدی خریده شدن توسط سونی هستش و نه سونی دنبال رمدیه

      29
      2
    • مایکروسافت با اشاره به صحیح بودن خبر دیر رساندن Tools و کیفیت پایین عناوین اوایل نسل، این بیانیه‎‌ی رمدی رو بدون هیچ کم و کاست تایید می کنه. آمادگی نداشتن برای شروع نسل یعنی نداشتن تدبیر برای ارائه یک اثر فرست پارتی در زمان شروع یک نسل جدید، آمادگی نداشتن یعنی این که tools یک سال دیرتر از پلی‌استیشن به سازنده‌ها برسه، حالا چه برای RDNA 2 چه برای دلایل دیگه. کوانتم بریک بر روی اکس‌باکس وان حکایت “لنگه کفش پاره در بیابان غنیمت است” رو توصیف می کنه. قطعاََ داشتن رمدی آرزوی سونی و مایکروسافت هستش؛ سازنده مکس پین، آلن ویک و خالق کاندید Goty سال ۲۰۱۹٫

      41
      5
    • Sina_2081 گفت:

      باشه فهمیدیم هیچکس لیاقت مایکروسافت کبیر رو نداره . من یکی که از خدامه سونی این استودیو رو بخره . یکی از بااستعدادترینها هستن که خوب بلدن یه بازی خاص مثل control رو بسازن

      27
      3
    • Kratos_Sparta گفت:

      Id software کلی از سری اس بد گفته بود ولی الان باید برای سری اس بازی بسازه ROTFL
      همه استودیو ها آرزو دارن زیرمجموعه سونی بشن

      27
      11
    • hideomiazaky گفت:

      کوانتوم بریک مایکرو قشنگ بهشون بودجه رو داد اما بد خراب کردن
      اما فکر نمیکنم هدف رمدی فرست بارتی شدن باشه کدوم استودیویی دوس داره خودشو محدود کنه

      7
      16
    • pegasus گفت:

      داداش باعث و بانی شکست بازیهای بزرگی مثل کوانتوم و رایز مایکرو هست اوایل اصلا نذاشتن درست حسابی روی بازی‌ها کار کنن
      مصاحبه سازنده ها هست

      25
      8
    • G.LN گفت:

      داداش سونی از خداشه اینو بخره یا مایکروسافت دیگه هیتش نکن.

      12
      0
    • onepunkman گفت:

      سونی تا الان هم کلی دولوپر و استودیو های خوب داره، همه میگن سونی باید به خرید مایکرو که بتسدا رو خریده جواب بده ولی کسی اینجا جواب داده مایکرویه و تازه مایکرو جبران کرده، همونطور که خرید کوجیما پروداکشن توسط سونی دور از تخیلات نیست خریده شدن رمدی هم توسط سونی غیر اخلاقیه خودتونم میدونید بهتر از هرکسی هم میدونید رمدی الان ی چیزی مثل کوانتیک دریمز میمونه میخوان stand alone باشن سونی کجا رمدی کجا، اگه میگفتید مایکرو میخواد بخرتش اخلاقی تر بود… خیلی اخلاقی تر بود

      9
      11
      • Mr. Albert گفت:

        رمدی روابطش با میاکروسافت دیگه مثل قبل نیست همین الان آی پی Alan Wake دیگه دست مایکروسافت نیست دست رمدیه الان هم رابطش با سونی خوب شده مثل همین چند وقت پیش که Control Ultimate Edition رو روز عرضه آوردن روی PlayStation Plus

        3
        2
        • onepunkman گفت:

          میدونید مشکل چیه؟ مشکل اینه شما حتما باید ی سمتی رو بگیرید، یعنی برای شما یا یک موضوعی سیاهه یا سفیده، گزینه های انتخابتونو محدود میکنید، سونی یا هرکس دیگه ایی رمدیو نمیخرن نه خود سونی نیازی داره نه خود رمدی میخواد وقتی “تیم کنترل” میگن نسل ۹ پلی ۵ واقعا استعداد داره برای شرایط پورت نسل ۹ کردنش حتی شاید اسون تر از ایکس باکسه منظور دیگه ایی ندارن! چطور به این فکر افتادید: وای قشنگ و واضح داره نخ میده بیان بخرنش؟ خودشون گفتن همین قضیه باعث شد پورت کردن برای پلی ۵ رو هم در دستور کار قرار بدن. اگه الان روابط سونی با رمدی باشه ۱۰ با مایکرو ۵۰ هه، داریم درمورد چندین سال همکاری حرف میزنیم نه درمورد ی پورت که دولوپر ها معمولا انجام میدن، اگه هم بحث روابط باشه همون سال هم رمدی یدونه انحصاری برای مایکرو زد (کراس فایر ایکس) خدایی جو گیر نشید دیگه همون چیزایی که دلیل میارین رمدی روابطش با سونی خوبه ما پنج برابرشو با مایکرو میبینیم، رمدی و سونی شاید ی زمانی ی همکاری سر انحصاری زمانی بکنن اونم سر ی آی پی جدید اما خریده شدن نه خیر بازم میگم شرایط رمدی مثل کوانتیک دریمزه

          1
          1
    • Mr. Albert گفت:

      به قول جمله معروف: آبو بریز همونجا که میسوزه Grin
      چشم دیدن این رو نداری که سازند های مختلف از سونی تعریف کنن تو پست جید ریموند هم کلی ترول کردی وقتی نمیتونی موفقیت های یه برند رو ببینی اینجوری فشار میخوری فعلا دمیج کنترل داشته باش
      تا همین چند روز پیش داشتید از دکل Quantum Break بالا میرفتید و میگفتید بازی خوبیه حقشو خوردن یا اصلا همین CrossfireX هی لیستش میکردی جزء انحصاری های Xbox حالا داری ازش بد میگی وقتی میبینی طرف سونیه ROTFL بیشتر بسوز که لیاقت ترولایی مثل تو همینه
      تایید لطفا گیمفا

      6
      1
  • کنچیرو یوشیدا دو سال پیش دو بار رفت رمدی و کلی خبرساز شد اما از آن موقع تا حالا خبری از خرید رمدی نیست توسط سونی . آیا میخواهد بخرتش یا نه ؟

    11
    10
  • بعد از اینکه مشخصات سخت افزاری ps5 و کمتر بودن قدرت گرافیکی و فرکانس متغییر مشخص شد چقدر مارک سرنی کبیر رو مسخره کردین Smile
    حالا هم که شایعه شده روی توسعه یه بازی قدیمی بزرگ نقش داره

    24
    1
  • آرین گفت:

    سلام
    “همین قضیه باعث شده است تا ساخت بازی‌هایی بر روی این کنسول را برای آینده هم در دستور کار قرار دهیم.”
    یعنی قصد داشتند نسازند؟

    14
    0
  • Mr. Albert گفت:

    رمدی استودیو خیلی با استعدادیه خوشحالم که عملکرد سونی مورد پسندشون بوده خیلی دلم میخواد سونی رمدی رو بخره ولی قبلش باید با هم همکاری زیادی داشته باشن یعنی میشه یه بازی مثل Alan Wake یا Control ساخته بشه انحصاری PS چی بشه اونم با دستپخت رمدی و بودجه و مشارکت و همکاری سونی

    8
    0