فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹
فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹
فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹
فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹

فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۱۴۰۰

آرش بوالحسنی
۱۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
ایکس‌باکس سری ایکس

کنسول ایکس‌باکس سری ایکس در کنار برادر کوچکترش یعنی ایکس‌باکس سری اس، از دهم نوامبر است که به صورت جهانی عرضه شده است و تعدادی از فروشندگان ایرانی هم آن را به فروش می‌رسانند. در ادامه قصد داریم تا قیمت این دو کنسول در بازار ایران را بررسی کنیم.

مایکروسافت برای نسل نهم تصمیم گرفته است تا دو کنسول متفاوت را عرضه کند. اولی ایکس‌باکس سری ایکس است و  با بیش از ۱۲ ترافلاپس قدرت گرافیکی و ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده‌ی قدرتمند هشت هسته‌ای Zen 2، قصد دارد تا تجربه‌ی نسل بعدی معرکه‌ای را در اختیار خریداران قرار دهد. اما مایکروسافت کنسول ایکس‌باکس سری اس را هم منتشر کرده است که ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است، اما از همان پردازنده با کمی کلاک پایین‌تر، معماری یکسان، SSD با سرعت مشابه اما با حجم کمتر و یک پردازنده‌ی گرافیکی ۴ ترافلاپسی بهره می‌برد. این کنسول فاقد درایو بلوری است و به جای ۱۶ گیگابایت رم سری ایکس، ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. ایکس‌باکس سری اس همان بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس را اما با وضوح تصویر پایین‌تر اجرا می‌کند.

یکی از پیشرفت‌های بزرگ این نسل و در نتیجه کنسول‌های ایکس‌باکس، حافظه‌ی SSD به جای هارد دیسک‌های قدیمی است. ایکس‌باکس سری ایکس مجهز به یک SSD یک ترابایتی و ایکس‌باکس سری اس هم دارای یک SSD با حجم ۵۱۲ گیگابایت است و هر دو سرعت مشابه‌ای دارند. همچنین در زمینه‌ی کنترلر، ایکس‌باکس تصمیم گرفته تا چندان به ترکیب برنده‌ی خود دست نزند و تنها تغییرات قابل توجه در کنترلر جدید، اضاه شدن دکمه‌ی Share و همچنان تفاوت بافت‌ دکمه‌های شانه‌ی کنترلر است.

پلتفرم‌های ایکس‌باکس از یک مزیت بسیار قابل توجه بهره‌مند هستند و آن سرویس اشتراکی Xbox Game Pass است که به ازای ماهی ۱۰ دلار، به شما دسترسی به صدها بازی را می‌دهد. همچنین با خرج ۵ دلار بیشتر و گرفتن اشتراک Xbox Game Pass Ultimate، صاحب سرویس EA Play و گلد هم خواهید شد. در مجموع باید گفت که کنسول‌های جدید مایکروسافت بسیار تحسین برانگیز ستند و همانند رقیب مایکروسافت یعنی سونی، این شرکت هم کنسول‌های با کیفیتی را روانه‌ی بازار کرده است و بسته به نیاز خود با خرید هیچ کدام پشیمان نخواهید شد.

مشخصات فنی کنسول‌های سری ایکس و سری اس

ایکس‌باکس

مشخصات دو کنسول نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس

قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس

با توجه به ثابت ماندن قیمت دلار طی ماه گذشته و نوسان کم، شاهد افت و خیز چندانی هم در زمینه‌ی قیمت‌ کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس نبوده‌ایم. البته قیمت حداکثری این کنسول‌ها با افزایشی نسبی مواجه شده است. باید منتظر ماند و دید که آغاز سال جدید چه تاثیری بر روی قیمت‌ها خواهد گذاشت. هم‌چنین هنوز هم فاصله‌ی زیادی بین قیمت پلی‌استیشن ۵  وسری ایکس وجود دارد، حتی با وجود قیمت دلاری یکسان آن‌ها. ایکس‌باکس سری ایکس در حال حاضر ارزان‌تر از نسخه‌ی دیجیتال پلی‌استیشن ۵ است.

توضیحاتقیمت
بالاترین قیمت کنسول ایکس‌باکس سری ایکس۲۰,۹۵۰,۰۰۰ تومان

پایین‌ترین قیمت کنسول ایکس‌باکس سری ایکس

 

۱۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان
توضیحاتقیمت
بالاترین قیمت کنسول ایکس‌باکس سری اس۱۶,۲۸۰,۰۰۰ تومان

پایین‌ترین قیمت کنسول ایکس‌باکس سری اس

 

۱۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹
فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹
فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹
فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹
فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Slipknot گفت:

    آخه این چه منطقی هستش واقعا چطور این پولا از گلوشون میره پائین یکم بهم رحم کنید و مهربون باشید
    واقعا چه سیستمی هست پیاده کردین همه میخوان از هم بچاپن و دزدی کنن و طمع کنن به شخصه خودم شاهد یک بی رحمی تمام عیار بودم چند سال پیش بین مشتری و فروشنده ی بی وجدان اگه براتون تعریف کنم اشکتون در میاد اقای دلال اقای حروم خور این پولا خوردن نداره دوستان لطفا نخرید اگر متحد باشید و نخرید مطمئن باشید با ورود کنسول های بیشتر هم قیمت ها پائین تر میاد نخرید یکم از سیستم و اتحاد کشورای اروپایی یاد بگیرید اعتصاب همیشه تو هرچیزی جواب داده خرید کنسولای نسل بعد هم با این شرایط هیچ فایده ای نداره ۸۰ ال ۹۰ درصد بازیا برای نسل هشت هم میان صبر کنید مطمئن باشید الان که سری ایکس توی بازار ۱۷ تا هم پیدا میشه صبر کنید و میبینید هر دو کنسول نسل بعد رو به قیمت ۱۵ و ۱۶ هم میتونید بخرید در آینده

  • @alistar گفت:

    سری اس از منظر من تو ایران خیلی گرونه

  • mohamad199 گفت:

    سلام . دوستان یه سوال مهم دارم . من چند وقت دیگه یه pc جمع میکنم ایشا الله . میخوام با گیم پس بازی های ماکروسافت رو بازی کنم . دوستانی که ازگیم پس روpc استفاده میکنن میخواستم بپرسم بازی های فرست پارتی ماکرو که روز عرضه روی گیم پس میاد . روی pc هم میاد ؟ مثلا بازی مدیوم یا گیرز ۵ روز عرضه میشد رو pcبازی کرد ؟ چون شنیدم گیم پس pc با کنسول تفاوت داره . دوستانی که گیم پس رو pc یا کنسول داشتن ممنون میشم تفاوت هاشونو بهم بگن . با تشکر پیشاپیش عید نوروز رو تبریک میگم به همه کاربرا نویسنده های سایت . امیدوارم امسال قیمت اجناس کم بشه و بتونیم بازی های نسل نهم رو راحت ملی بدیم . باارزوی سلامتی همه شما

    • مهدیار گفت:

      وقتی میخوان بازی جدید بدن میگن که این بازی قراره رو فضای ابری باشه یا کنسول یا کامپیوتر ، میتونی تو سایت رسمی ایکس باکس ، قسمت گیم پس ، قسمت بازی ها ببینی چه بازی هایی فقط برای کامپیوتر هستن ( اون بالا باید فیلتر کامپیوتر رو بزنی ) به روز هم هستن بازی هاش ، یعنی همیشه به روز نگه میدارن لیست رو
      همین دیگه 😉 :evilgrin:

  • Herobrain گفت:

    تا ۲۰۲۳ دلیلی برای ورود به نسل نهم نمیبینم 🙂

  • امان از این گرونی

    لطفا قیمت PS5 رو هم کار کنید

  • KAGAN گفت:

    ایکس باکس وان اس با PS4 PRO با ۲ تا دسته ۴ تا بازی فروختم

    تونستم پیش یکی از دوستای پدرم بگیرم ، باززم خدارو شکر

    رد دد دیسکشو فروختم ، بخواتر PS5

    الان رد دد رو ظرفیت ۲ گرفتم دارم رو PS5 بازی میکنم

    البته اینم بگم مانیتور خودم ۱۰۸۰ :pain:

    پولی دیگه برای اون ندارم

  • old gamer b گفت:

    اگر هر جور کنسول یا پی سی خوبی هم دارید قدرشو بدونید کسایی مثل منم هستند که تنها دلخوشیشون دیدن تریلر بازی هاست

  • NEON گفت:

    اقا ما میگیم یه ۳ یا ۴ ماهه ماهه نسل ۹ اومده درست این قبول میگیم گرونه ولی ناموسا چرا هنوز کنسول های نسل ۸ هنوز گرونه خب بی انصافا دیگه نسل ۸ تموم شد خب لاقل قیمتش رو بیارید پایین خداشاهده یبار رفتم برای کنسول بازی بریزم یک نفر اومد تو فروشگاه گفته اقا کنسول ps4 slim 1tb تک دسته چقدره ؟ گفت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ اخه این انصافه خدایی ؟؟

فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹
فهرست قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در ایران؛ فروردین ۹۹