از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد
از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد
از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد
از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد

از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد

محمد حسین کریمی
۱۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد

مدتی پیش تایید شد که دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی سونی که برای دارندگان پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد، در دست ساخت قرار دارد و حالا اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع به اشتراک گذاشته شده است.

بر اساس بیانیه‌ی رسمی منتشر شده از سوی وبلاگ پلی‌استیشن، این کنترلر جدید نقش محوری در ارائه یک تجربه‌ی تکرار نشدنی ایفا می‌کند. هدف اصلی از طراحی یک کنترلر جدید این است که بازی‌بازان به سطحی جدید از غوطه‌وری دست پیدا کنند و حس القاء واقعیت مجازی به حداکثر برسد. همچنین لازم است بدانید که این کنترلر بر پایه تکامل قابلیت‌های دوال‌سنس شکل گرفته است. به عبارت دیگر سونی قصد دارد ویژگی‌های منحصر به فرد دوال‌سنس را به بازی از طریق واقعیت مجازی بیاورد.

اولین چیزی که در مورد طراحی متوجه می‌شویم این است که کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن شکل و شمایلی منحصر به فرد دارد. طراحی دایره شکل این کنترلر باعث می‌شود که بازی‌باز بهتر بتواند کنترلر را در دست خود نگه دارد، در حالی که به طور همزمان در حرکت دستان نیز آزاد باشد. حالا دیگر هیچ محدودیتی برای حرکات دست وجود ندارد و بازی‌سازان نیز می‌توانند تجربیات متفاوتی را در زمینه‌ی گیم‌پلی به وجود آورند.

از طرفی سونی اعلام کرده است که این کنترلر با در نظر داشتن سلامت بازی‌بازان و طراحی ارگونومیک طراحی شده است و به همین دلیل می‌تواند مدت بیشتری بازی‌بازان را سرگرم کند. تیم سازنده PSVR 2 آزمایش‌های مختلفی را پیرامون این کنترلر انجام داده است تا بازی‌بازان با سایز دست مختلف بتوانند به راحتی عناوین مورد نظر خود را تجربه کنند. نتیجه‌ی تمامی این حساسیت‌ها تحول در نحوه‌ تجربه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی است.

قابلیت‌ها:

کنترلر جدید دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن تعاملی واقعی‌تر را ارائه می‌دهد. چندین ویژگی جدید و منحصر به فرد برای این کنترلر در نظر گرفته شده است که در ادامه آن‌ها را می‌خوانید:

  • تریگر‌های انطباقی: هر یک از کنترلرهای چپ و راست شامل یک تریگر انطباقی می‌شود که در زمان فشردن آن تنش مورد نیاز احساس می‌شود، درست همانند دوال‌سنس. اگر شما بازی‌های پلی‌استیشن ۵ را تجربه کرده باشید، دقیقاََ متوجه هستید که از چه موضوعی صحبت می‌کنیم. توجه داشته باشید که استفاده از این ویژگی در یک کنترلر واقعیت مجازی، تنش را چندین برابر می‌کند.
  • بازخورد هاپتیک: کنترلرهای جدید شامل قابلیت بازخورد هاپتیک نیز خواهند شد؛ بنابراین تمامی اتفاقات تاثیرگذارتر، واقعی‌تر و پرتنش‌تر خواهند بود. شما در یک بازی مبارزه‌ای به خوبی برخورد مشت خود با دشمن را حس خواهید کرد. قابلیت‌های بصری و تجربه‌‌ی شما از دریافت صدا در یک دستگاه واقعیت مجازی باعث می‌شود که ویژگی‌های کنترلر واقعی‌تر نیز جلوه کنند.
  • تشخیص لمس انگشت: کنترلر می‌تواند انگشتان شما را بدون این که ناحیه‌‌های مختلف آن را لمس کنید، تشخیص دهد. این ویژگی باعث می‌شود که بازی‌باز بتواند در جریان گیم‌پلی حرکات طبیعی‌تری را به نمایش بگذارد.
  • ردیابی: هدست جدید حلقه‌ی مرکزی تا پایین کنترلر را ردیابی کامل می‌کند.
  • دکمه‌های اکشن / آنالوگ‌ها: کنترلر سمت چپ شامل یک آنالوگ، دکمه‌ی مثلث، دکمه‌ی مربع، دکمه L1 با تکسنچر گریپ، دکمه L2 و کلید “Create” می‌شود. کنترلر سمت راست شامل یک آنالوگ، دکمه ضربدر، دکمه دایره، کنترلر R1 با تکستچر گریپ، تریگر R2 و همچنین کلید تنظیمات می‌شود.

دپارتمان‌های تولید، مهندسی و همچنین تیم‌های طراحی بخش سرگرمی سونی (SIE) با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا کنترلر جدید دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی سونی یک پیشرفت اساسی در بازی‌های واقعیت مجازی ایجاد کند. ما در مورد این کنترلر هیجان‌زده هستیم، اما این موضوع بسیار اهمیت دارد که سازندگان به چه شکل از این کنترلر استفاده کنند. ویژگی‌های مختلفی برای استفاده وجود دارد و باید ببینیم که تیم‌های مختلف چگونه خلاقیتی را به ارمغان می‌آورند. به زودی پروتوتایپ‌های و نمونه‌ی اولیه این کنترلر در دسترس سازندگان مختلف قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد
از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد
از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد
از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد
از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خداروشکر اون لامپ صد رو از روی کنترلر برداشتن. خیلی طراحی بهتری داره. امیدوارم روی بازدهی و عمرشم کار کنن، بعضاََ شنیدم PS VR خیلی خرابی داره. بازی ها هم کمی پیشرفت کنن. واقعیت مجازی در آینده می تونه نقش کلیدی‌تری ایفا کنه. وقت زیاده، بازی های واقعیت مجازی هنوز به بلوغ ارائه‌ی یک اثر استاندارد نرسیدن.

    • amazon گفت:

      به شخصه لامپ کنترلر قبلیش رو دوست داشتم 😛 ولی منصفانه بخوام بگم، باید بگم افرین به سونی. به این میگن پیشرفت و حرکت رو به جلو. نه استفاده ی بیست ساله از باطری قلمی و طراحی کهنه! امیدوارم هرچه زودتر تغییرات بنیادین تو تیم ایکس باکس ببینیم تا کمی دیدشون به صنعت گیم از دید ویندوزی دورتر بشه چون گیم مثل طراحی ویندوز نیست! تبریک به سونی فن های عزیز :rose:

      • hideomiazaky گفت:

        ایکس باکس هم داره کنترلر با قابیت های دوال سنس میسازه
        اگه تیمش عوض شده بود عمرا نمیومدن به نظرات کاربرا اهمیت بدن و کنترلر جدید طراحی کنن

      • خداوندا آدم هایی که باطن و ظاهر یکی نیست رو یکی کن آدم هایی که اسم و پرفایلشون یکی نیست با کامنت هاشون رو یکی کن و در آخر اکانت های فیک رو‌ حذف بفرما

        • amazon گفت:

          امیدوارم دعای شما مستجاب بشه چون یه نفر که احتمالا شما هم نیستی مشخصه با مولتی اکانت به من ده تا منفی داده درحالی که کامنت های دیگه جمع مثبت و منفی هاشون به این مقدار نمیرسه! (تا به این لحظه که کامنت گذاشتم) دوست من به قول یکی حداقل برای اینکه مشخص نباشه این کار به بقیه هم مثبت یا منفی بده :-)) موفقیت ایکس باکس رو حرف من و شما یا مثبت و منفی های شما مشخص نمیکنه. قفسه های فروشگاه ها هستش که نشون میده کنسولی که موجود نیست فروش بیشتری داره تا کنسولی که منظم تو قفسه ها چیده شده برای فروش!

      • Wild Rage گفت:

        انشاالله یه روز میرسه که ترسوهایی که نمیتونن مثل مرد حرفشون رو بزنن و با کلک کاری و فیک کردن اکانت به طرف مقابل متلک میندازن از روی این زمین پاک میشن (مدیونید اگر فکر کنید با شما بودم)

        • amazon گفت:

          نه دوست من چرا باید فکر کنم با من باشید؟ من اسم و تصویر اکانتم اگر اشتباه نکنم حداقل ۶ ماهی هست که به یک شکل بوده و تو گیمفا همیشه نظر میدادم. اونی باید فکر کنه باهاش بودین که اسمش جدیده و عکس هم نداره (یکی از نشانه های فیک بودن اکانت نبودن یه عکس ثابته چون با تغییر دادن اسم سریع مشخص میشه 😉 )

      • INJUSTICE 3 گفت:

        راستشو بخوای صنعت گیم با ساخت ویندوز واقعا فرق داره واقعا ساخت ویندوز سخت تر بوده و اینکه حتما مایکروسافت یک هدست واقعیت مجازی معرفی نمیکنه حتما داره روی یک هدست متفاوت از سونی فکر میکنه که یک وقت اگه ساخت و معرفی کرد افراد مثل جناب عالی نیان بگن اسکی رفته به نظرم به خاطر همینه که برای کنترلرش تاچ پد نذاشته. شاید داره روی طراحیش کار میکنه البته شاید نه، مطمعنا داره روی طراحیشون کار میکنه باید یک چیز متفاوت با هدست و دوال سنسی که سونی ساخته باشه. و همچین چیزی زمانبره.

    • Madeline گفت:

      psvr انصافا این نسل طراحی قشنگی داره / رنگش هم فوق العاست
      از نظر ویژگی هم که از همه جلوتره
      قشنگ معلومه سونی میخواد مثل صنعت گیم و کنسول در این زمینه پادشاهی کنه

  • Sina_2081 گفت:

    همه چیزش عالیه . از طراحی فوق العاده زیبا تا امکاناتی که واقعا بیشترین تاثیر رو در غرق شدن در بازی داره . باتوجه به امکانات psvr 2 ، تنها چیزی که کم داریم فقط یه صفحه اس که روی اون حرکت کنیم تا به فیلم ready player one برسیم .(کسانی که دیدن میدونن چی میگم) . اما نحوه معرفی ناگهانی رو دوست نداشتم و یه جورایی از سونی بعید بود که بدون یه رویداد رسمی این کار رو انجام بده

  • اخ جوون به لیست چیز هایی که نمیوتنم بخرم به خاطر وضعیت مالی اضاف شد تو اون لیست کنسول نسل نهم ذکر شده است
    ولی جدا از اون ها طراحی خیلی خوشگلی داره

  • amazon گفت:

    (همچنین لازم است بدانید که این کنترلر بر پایه تکامل قابلیت‌های دوال‌سنس شکل گرفته است. به عبارت دیگر سونی قصد دارد ویژگی‌های منحصر به فرد دوال‌سنس را به بازی از طریق واقعیت مجازی بیاورد). این یعنی پیشرفت. جدا شدن از تکرار و کهنگی در طراحی محصول.

    • الان میشه بگی منظورت از تکراری چیه اگه اکس باکس میگی اونم به خاطر یه دسته ( که اونم شده بهترین دسته از نظر ای جی ان ) خدا شفات بده کنسول هزار تا ویژگی متفاوت جدید و انقلابی آورده و طراحی و کیت توسعه و هزار تا چیز جدید داره اگه نداشت هیتر هاش از فشار اکانت فیک نمیزنن و خودشون جای یه کس دیگه جا نمیزنن و فشار نمیخوردن :-*

      • amazon گفت:

        تکراری منظورم فرم کنترلر ایکس باکس و کار کردن با باتری قلمی هستش حالا چرا از کامنت های من به شما فشار میاد من نمیدونم! آیا سهامداری چیزی هستین؟ من که بهترین دوران گیمریم زمان ۳۶۰ بود انقدر مثل شما تعصب ندارم رو یه برند. درضمن ممنون میشم از اون (هزار تا ویژگی متفاوت جدید و انقلابی) که گفتین، ۱۰ تاشو نام ببرین من هم آشنا بشم چون فیل اسپنسر جز رونمایی از یه کنسول با کنترلر تکراری که مثل قبل با استفاده از باتری قلمی قابل استفاده شد چیزی بهمون نشون نداد. (ویژگی جدید و انقلابی یعنی رو کنسول دیگه ای نبوده باشه) ۱۰ تاشو نام ببرین ما هم استفاده کنیم.

        • فشاری که گاملا مشخصه دیگه کیه اینجا و بله وقتی میبینم یکی چرت و پرت میگه باید جواب بدم همون طور که به عنوان یه اکس باکس فن بعضی وقت ها بعضی ها سونی سر چیز های الکی هیت میکنن میرم بهشون تیکه میندازم کنسول شما فقط دسته اش رو دیدی خود کنسول ندیدی نه توی اپشن های کنسول فقط دسته موجود است نه چیز دیگه حالا بزارید از همین رونمایی قابلیتFps Boost بگذره بعد بیاید بگید همون کنسوله دقیقا( حالا چه برسه به چیز هایی مثل Rdna2 و Vrrو .. که قبل اومدن کنسول میگفتن ) پلی استیشن جز دسته که فعلا خرابه دیگه میشه بگی چی آورده حتی معماری هم همون
          بعدش آقایی که نسل هفت خاطره داشتی شما هنوز جواب منو ندادی اینو میشه بدی کدوم نسخه هیلو ها رو بازی کردید خیلی دوست دارم بدونم

          • pegasus گفت:

            چرا بحثو عوض میکنی؟
            دیگه یه دنیا میدونن امکانات و ویژگیهای اکس مقابل پلی پنج یک جوک میخرس و حتی متعصب ترین فناشم میدونن کنترلر اکس اصلا حرفی واسه گفتن نداره تو نسل نهم یک کنترلر کپی پست با تکنولوژی سی سال پیش باتری قلمی بدون کوچیکترین نوع آوری فقط خوش دست بودن ملاک نیس
            راجب قدرت کنسولا هم مهم بازی هست که روش انجام میدیم و خوشبختانه هر دو شرکت کم بازی ندارن و فناشونو راضی میکنن درضمن بادمون نره پر افتخار ترین بازی تاریخ و برترین گرافیک تاریخ انحصاری کنسول ۱.۸ ترافلاپسی هست

            • بحث عوض کردم ?:-) اهان شما هم فقط دسته دیدی کسی حرف از قدرت کنسول زد ?:-) شما ها کلا زدید جاده خاکی یه دونه دسته دیدید که اونم کلا داغون یا خراب میشه یا نشد عمر مفیدش رو بعد ۴۰۰ ساعت میده میره همون دسته مدرن هم مالی نیست ولی حالا خود کنسول ها چی هان قدرت بیخیال شو تو اصلا ویژگی ها و کلا Rdna2 و اینا چیزی نیستن نه بعدش ببخشید چرا هر وقت از ایشون خاطره دار دارم است سواله میپرسم خودش غیب میشه یه دونه اکانت فیک جوابم میده رفتار اشناییه

  • hideomiazaky گفت:

    قشنگه ببینیم چه میکنه امیدوارم از وی ار برای ایکس باکس هم رونمایی بشه

  • اوفففففف
    چه خوشگله
    خیلی هم شبیه نسخه ی PC وی آر شده
    اون کنترلر قبلیه خیلی زشت و ضایع بود مخصوصا اون لامپ مسخره ای که روی نوکش بود
    ببینیم توی این نسل چه بازی هایی از وی آر میاد
    مثل اینکه ایکس باکس هم میخواد یدونه وی آر بزنه

  • leftovers گفت:

    پاش به ایران برسه ۱۰۰ میلیون پولشه

    • amazon گفت:

      شما بگو ۲۰۰ میلیون. کیه که بخره؟ همین الانش افراد کمی میرن کنسول میخرن.(تو عکس هایی که فروشگاه ها از فروشنده هاشون میزارن دقت کنین. شاید روزی به طور میانگین ۲ نفر خریدار باشه که این رقم استقبال برای یه کنسول تازه وارد کمی اونورتر از فاجعه هستش!)

  • Black Knight گفت:

    سونی خوب رو VR سرمایه گذاری کرده با توجه به خبرا و صحبتای رئیس استودیو لندن واضحه که تو این نسل بازی های VR بیشتری قراره خود سونی تولید بکنه و قراره با VR های PC رقابت بکنه
    ولی از اینا که بگذریم چه کنترلر های قشنگی داره هم ارگونومی خوبی دارن هم با کیفیت به نظر میرسن خیلی برا خود هدستش هایپم ببینم اون چه شکلیه :inlove:

از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد