استودیوی تازه تاسیس Haven در حال توسعهی یک IP جدید برای پلیاستیشن است
یکی از افراد سرشناس و تاثیر گذار سابقاً شاغل در یوبیسافت در آخرین مصاحبهی خود با وبسایت سونی، به صورت رسمی اعلام کرد که یک استودیو با نام هِیوِن (Haven) را تاسیس کرده و در حال ساخت یک IP جدید برای پلیاستیشن است.
خانم جید ریموند (Jade Raymond)، موسس استودیوهای یوبیسافت تورونتو (Ubisoft Toronto) و ایاِی موتیو استودیوز (EA Motive Studios) که ساخت بازیهایی نظیر Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction و تهیه کنندگی و شرکت در توسعهی برخی از قسمتهای مجموعههای Assassin’s Creed و Watch Dogs را در کارنامهی خود میبیند، مصاحبهی مفصلی با پلیاستیشن داشته که در ادامه میتوانید آن را مطالعه کنید:
۱۲ ماه عجیب و دشوار را پشتسر گذاشتیم که سراسر خبر ناگوار در آن شنیده شد. در واقع، تمامی عوامل ناراحت کننده که تجربه کردیم باعث شد تا از خود سوال مهمی بپرسم. من بیش از ۲۵ سال از زندگی خودم را صرف ساخت بازی کردم و رهبری و ساخت دو بازی بسیار موفق را در کارنامهی خود دارم و حتی توانستهام تا چندین استودیو را به صورت همزمان اداره کنم.
اما چند نفر اخیراً سوالی مبنی بر اینکه “هنوز هم میخواهی در صنعت بازی فعالیت کنی؟” را از من پرسیدند و جواب من بدون تردید “بله” بود؛ صنعت بازی جایی است که من به آن تعلق دارم!
چه زمانی که با کودکانم در حال تجربهی بازی Settlers of Catan هستم و چه زمانی که با تیم خودم در حال تجربهی Valheim هستیم، حس میکنم که بازی برای آرامش یافتن من بهترین گزینه است و باعث میشود تا با دیگران ارتباط برقرار کنم. از طرفی دیگر، حسی که ساخت یک بازی به من میدهد حتی از مواردی که گفتم نیز بهتر است، خصوصاً زمانی که در تلاش هستم تا افراد خلاقی نظیر طراحان، مهندسان، موسیقیدانها و برنامهنویسان (بله! برنامهنویسان نیز خلاق هستند) را همانند یک ارکستر کاملاً هماهنگ شده جمعآوری کنم تا با ساخت یک دنیای جدید میزبان بازیبازان باشیم، حس میکنم هیچ حس رضایتبخشتری بالاتر از این وجود ندارد.
در چند سال گذشته از زندگی حرفهای خود، مدام به این مساله فکر میکردم که در آینده چه کاری انجام دهم و اکنون نیز به آن نتیجه رسیدهام. من قصد دارم به انجام آنچه که دوست دارم بپردازم و این کار را در حالی انجام خواهم داد که تیمم آزادی عمل برای کاوش و الهام گرفتن را داشته باشند.
در نهایت، امروز من استودیوی هیوِن را تاسیس کردم. یک استودیوی مستقل که اعضای آن را بسیاری از سازندگان با استعداد صنعت گیم که سالها در کنار آنها کار میکردم و برایم بسیار عزیز هستند تشکیل میدهند. وقتش رسیده تا دوباره دور هم جمع شویم تا خلاقیتهای خود را بدون داشتن هیچ مانعی بسنجیم و شور و اشتیاق خود را در قالب یک بازی در اختیار بازیبازان قرار دهیم.
ما به قدرت بازیها در ایجاد نشاط در زندگی مردم باور داریم و هدف سونی نیز چنین است. تعهدی که آنها در این زمینه به من دادند بینظیر است و به همین دلیل بینهایت از حمایت و پشتیبانی سونی خوشحالم.
همانند نام استودیوی خود (Haven به معنای مکانی امن)، میخواهیم استودیوی خود را به پناهگاه توسعهدهندگان خلاق و بازیهای خود را به یک مامن برای بازیبازان تبدیل کنیم. اگرچه امروز اجازهی ارائهی جزئیات بیشتری را ندارم، اما به اعضای خانوادهی پلیاستیشن میخواهم اعلام کنم که استودیوی هِیوِن در حال ساخت یک IP جدید است و برای رونمایی از آن لحظه شماری میکنیم.
بنابراین، استودیوی هیون با نام کامل Haven Entertainment Studios که در شهر مونترال کانادا واقع است، از امروز به شکل رسمی به فعالیت خود در صنعت بازی خواهد پرداخت.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
اگه اشتباه نکنم ریموند از سونی شروع کرد حالا داره برای سونی بازی میسازه
واقعا در دوران راکستار ها یک سونی وجود داره که اینجوری با فاصله زمانی کم داره شاهکار یا بازی عالی میده بیرون
اون یوبیسافت نبود احیانا؟؟؟؟
خواهشا از سونی تعریف میکنین حرفای اورجینالو تحریف نکنین
یوبی با فاصله زمانی کم داره شاهکار یا بازی عالی میده بیرون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سونی توی ۲۰۲۰ : لست۲ و دیمن سولز و سوشیما و دریمز و مایلز و نیو۲
سونی ۲۰۱۹ : استرندینگ
سونی ۲۰۱۸ : گاد۴ و اسپایدی
سونی ۲۰۱۷ : گرنتوریسمو
سونی ۲۰۱۶ : آنچارتد۴
سونی ۲۰۱۵ : بلادبورن
سونی ۲۰۱۴ : سکند سان
.
کدوم شرکت جز سونی هر سال شاهکار میده؟
حق نگید لطفا
سونی ۲۰۱۳ : لست۱
دیگه داداش شما هم کمتر حق بگو گرن توریسمو تو این چند ساله اصلا تعریفی نداشته کجاش خوب بوده تازه خوب کهع چه عرض کنم شما میگی شاهکار !!!
لفظ شاهکار رو الکی برا هر گیمی بکار نبرید
سکند سان و گرنتوریسمو بازی هایی خوبی هستن ولی شاهکار نه ( هر دو نسبت به سری های قبل خیلی ضعیف بودن ) ولی در شاهکار بودن باقی شکی نیست و سونی واقعا لایق این صفت هست
دث استرندینگ هم من اصلا یه شاهکار نمی دونم ولی به نظر باقی دوستان احترام می گذارم
فروش سکند سان و یوزر اسکورش از نسخه های قبلی هم بیشتر بود هم بهتر
سکند سان بازیه خوبی بود ولی دیگه نسبت به سری ها قبلیش ضعیف نبود خیلی بازی سرگرم کننده و خوبی بود هم داستان هم گیم پلی همه چیش عالی بودن ولی بله شاهکار نبود
۲۰۱۷ هورایزن اومده بعد شاهکارن گرند توریسمو بوده:/
من کاری ندارم کدوم بهتره
این جمله ای که دوستمون گفت در اصل برای یوبی بود منم واسه همین گفتم
ریمیک رزیدنت دو هم متای ۹۱ گرفته قیمت چهل دلار
تازه اون کاندید گوتی بوده این نبوده
این است آرمان های جیم؟
هرموقع یه بازی تونست وعده هایی که مایکروسافت و سونی داده بودن(۴k با RT و ۶۰ فریم) رو اجرا کنه اون وقت اون بازی ارزش ۷۰ دلار رو داره
نه یه ریمیک
یعنی تو الان کامنت کسی که تو عمرش بازی درست حسابی پلی نداده رپلی کردی؟
یوبی هر موقع تونست بازیاش ب فاصله ۲ سال از هم دوتا گوتی ببره
یکی از بازیاش صاحب رکورد برترین بازی نسل بشه با کلی جایزه اون وقت اسم شو بیار
هیتر سونی هستی باش برا خودت نگه دار
چه ربطی داره یعنی هر کی GOTY بیشتری داشته باشه و جایزه بیشتر ببره پس یعنی اون بازی فقط خوبه و بقیه چرتن من بازی هایی رو دیدم که متاشون حتی ۷۰ شده ولی واقعا شاهکارن یا دست کمی از یه بازی عالی و بی عیب و نقص ندارن
یوبی سافت هم نسل هفت در حدی خوب بود که همه با راک استار یکی میدونستش !!!!
درسته تو این نسل افت داشته ولی هنوزم بازی هاش سرگرم کننده و عالی و یا حتی شاهکارن
کمتر حق بگو
حاجی هیچ بازیی با متای ۷۰ شاهکار نیست دیگه جو نده نهایتا یه بازی جذابه نه شاهکار,شاهکار رو به بازی هایی میگن که عملا بی نقص باشن
خب بازی بی نقص هم وجود نداره که
کم نقص وجود داره
Spec Ops: The Line
Dying Light
Assassin’s Creed Unity
اینا فقط یه بخش از بازی هایی خستن که متاشون پایینه ولی واقعا برا خودشون یه پا شاهکارن
امثال شما برا متا بازی میکنید
ما برای لذت بردن از بازی ، بازی میکنیم
نه هیچکس برای متا بازی نمیکنه ولی اونقدرم ساده نیستم بازی هایی که اشکال زیاد دارن رو شاهکار بدونم spec ops و dying light رو هم بازی کردم و لذت بردم ولی شاهکار نمیدونمشو من حتی بعضی از بازی های با متای بالای نود رو هم شاهکار نمیدونم
خانم ریموند خالق و تهیه کننده سری بازی های اساسین کرید هست(آرمان نمیتونی هیت کنی 😉 )، در eaو Google نتونست به هدفش برسه حالا استودیوی خودشو با سرمایه گذاری سونی تاسیس کرده.امیدوارم موفق بشه :yes:
من و هیت؟:-D:-D
شما همون ف:$ا،،ی معروف نیستی و یه سوال میشه بگی شپرد کی چیزی رو هیت کرده چه اکس باکس چه پلی همیشه چیزی که بودن گفته چه تعریف ازشون چه چیز های بدشون و شپرد زیاد هم به این چیزا کار نداره و خودش رو وارد این بحث ها نمیکنه انصافا چیکار داری همه رو مثل خودت میبینی
گیمفا تایید
جونم پلی استیشن.عشقم سونی.خوبه پی اس دارم.الهی شکر.حالا با رقص برم بخوابم ددیم داره صدام میکنه
بقیه استودیو هارو نمیدونم
اما ناتی داگ باید یه ای پی جدید تولید کنه.
همونطور که
نسل ۵: کرش
و نسل ۶: جک اند دکستر
و نسل ۷: انچارتد و لست اف اس
اما متاسفانه تو نسل هشت ایپی جدیدی تولید نشد.
تمام 😀
خلق آی پی جدید به این سادگیا نیست
به نوعی قمار محسوب میشه واس یه استدیو ک توی چشمه به شدت
ترجیح میدن توسعه بدن قبلیا رو تا ریسک کنن
اتفاقا ناتی داگ داره روی آی پی جدید کار میکنه اینو همه میدونن فقط صداشو در نمیاره
بعدشم ناتی داگ اگه ریسک پذیر نبود الان بازی مثل The Last of Us Part II ساخته نمیشد و یا از ساخت بازی هایی مثل Crash Bandicoot و Jak & Daxter به ساخت بازی های جدی تری مثل Uncharted روی نمیاورد
همین ریسک پذیری ها و در عین حال تلاش و پشت کار هاست که ناتی داگ رو خاص کرده
یه ای پی جدید از ناتی داگ فوق العاده میتونه باشه مثلا علمی تخیلی نقش افرینی اکشن…..اووووف چه شود ناتی داگ تو هر سبکی میتونه شاهکار بسازه این توانایی رو کاملا دارن :inlove:
احتمالا یا ای پی جدید بلوپوینت است طبق قرارداد خریدشون ، یا آی پی مخفی سانتا مونیکا یا ناتی داگ
داداش گفته استودیو مستقله، قاعدتاً آی پی شون هم مستقل باشه. اما انحصاری سونی.
وقتی بعد از چندین سال تجربه، میری که بالاخره استودیوی مستقل خودتو تاسیس کنی، قاعدتاً نمیری خورده کاری آیپی های یکی دیگه رو بگیری روش کار کنی!!
ایشون مثل اینکه کارگردان Assassin’s Creed و تهیه کننده Assassin’s Creed 2 و واچ داگز بوده
پسر واقعا دلم میخواد بدونم میخواد چی بسازه
اینی که گفتم ای پی های جدید استودیوهای فرست پارتی بود ، گیمفا جان از اعلام خرید بلوپوینت خبری نشد ؟
باز توهم زدی تو :laugh: :laugh: :laugh: اسکوئر انیکس تموم شد اومدی سراغ bluepoint
پول نقد سونی در سال ۲۰۲۰ به چهل و چهار میلیارد دلار رسیده که بیشترین میزان خودش در تاریخ سونی بوده و این به این معناست که سونی در بهترین وضعیت مالی خود قرار دارد و توانایی دارد تا با یک خرید بزرگ آینده پلی استیشن را برای همیشه تضمین کند پس بله یقینا اسکوئر انیکس را تا سال ۲۰۲۲ خریداری می کند . شما هر جور دوست داری فکر کن
اول از همه برا رقابت با مایکروسافت این خریدی که میگی به درد نخوره چون ای پی ها برا ژاپنی ها خوبه دوم از همه خود جیم رایان داره بازی برا pc میده میگه ای پی جدید نمیشه زیاد خلق کرد و کار سختی و هزینه زیادی داره برامون بازی ها رو گرون کرد تازه میخواست گرون تر کنه بعد می خوای یه کمپانی که به درده رقابت با مایکرو نمیخوره بخره بیکاره به جاش بره بلوپوینت بخره که هم به درد میخوره هم فکر کنم ارزون تره البته من زیاد اطلاعات ندارم از این قضایا مالی شما که خودت تو سونی سهام داری بیشتر میدونی از من
مگه سونی با مایکروسافت رقابت داره ؟ خیر معلومه که نه سونی اهداف خودشو دنبال میکند ، این مایکروسافت است که مدام با خرید سعی می کند با سونی رقابت کند ، اسکوئر انیکس می تواند جای پای سونی در بازار شرق و ژاپن بسیار قوی کند چون سونی تمام توجهش به بازار غرب معطوف شده و بازار شرق را به کرانچی رول داده و اسکوئر انیکس برای عرضه انیمه هاش با این ناشر قرارداد دارد که خب در صورت تصاحب می تواند از امکانات وسیع مالی ، تکنولوژی ، تجربیات و ای پی های سونی استفاده کند و اسکوئر انیکس در صورت تصاحب توسط سونی جای پای خود را در بازار غرب که وضعیت مناسبی ندارد تقویت کند . این یه سود دو طرفه است . و دوما مگه موقع خرید بتسدا ما اومدیم بگیم شما ها سهامدار مایکروسافت هستید ؟
ما همه منتظریم :yes: :yes: :yes:
یکی از بهترینای صنعت میاد از والهیم تعریف میکنه اونوقت دانشمندان گیمفا ترولش میکنن:-|
دم سونی گرم که برای بازی اولشون ازشون حمایت میکنه
دم سونی گرم که به قول خودت کاتسین میسازه برای کاتسین پلیرا 😀
اون که وسط دعواست جدی نگیر:-D
ایول 😀
سونی IP هاش عالی آن مخصوصا انحصاری ها
خرابکاری های یوبیسافت تو این نسل بخاطر نبود همین جید ریموند بودش
اساسین کرید ۲ کجا این سه نسخه آخر کجا
سرکار خانوم ریموند دارن یه شاهکار دوباره خلق میکنه
امیدوارم مثل اساسینز داستانی و ماجرایی باشه
کلمه هرج و مرج وقتی اختراع شد که ایکس باکس استودیو لاین هد رو بست ، عنوان فیبل لجندز و اسکیل باند رو کنسل کرد اونم در شرایطی که بیشترین نیاز رو به انحصاری داشت . دوما تمرکز بیشتر رو سرویس خودش نظیر کرانچی رول ، انیمپلکس و فانیمیشن سبب تحکیم جایگاه خودش در صنعت استریم می شود و از کی تا حالا پی سی شده پورت خارجی به علاوه مهم ترین اتفاق صنعت گیم عرضه بازی های پلی استیشن روی این پلتفرم بوده که سبب آشنایی بیشتر پی سی گیمرا با شاهکارهای سونی میشود .به علاوه اون مشکلات درونی پلی استیشن که عرض کردید برای پلی استیشن تری بود در نسل هفتم و خیلی وقته تموم شده
سونی هم سازنده درایو کلاب رو درش رو تخته کرد و ژاپن استودیو هم نابود کرده
الله اکبر واقعا این از اون استودیوهاست که واقعا باید هممون از الان هایپ باشیم
شما ب فکر تیم خودت باش
نمیخاد فکر سونی و بکنی
سونی همیشه با سکوت خبری جلو میره و این سونی هست ک تا الان دو سه نسله ایکس باکس و له کرده
سونی نیاز ب خرج هنگفت و ۷ و نیم میلیاردی نداره
۲۰۰ میلیون هزینه کردن استودیوی خلاق اینسومنیاک و خریدن حالا همون داره براشون درامد زایی میکنه مث بنز
سونی ب جای خرید هنگفت و انچنانی استودیو های خلاق شو با گرفتن افراد مختلف بزرگ و بزرگ تر میکنه و اونا رو چند تیمه میکنه و روی ایپی های مختلف کار میکنن
جذب افراد خلاق قیمتش کمتر از هزینه هنگفت خرید استودیو میشه
سونی به استودیوهایی ک پرورش داده طی این سالها اعتماد داره و با بزرگ تر کردنشون بیشتر بهشون بها میده
این مایکروسافت بود ک با ۵ تا استودیو ک کلا ایپی هاش خلاصه میشد تو گیر و هیلو و فورزا هورایزون و فورزا موتور اسپورت و این وسط یکی دوتا ایندی نیاز به خرید استودیو داشت تازه دست رو استودیویی گذاشتن ک سالها بازیاشون مولتی پلتفرم بوده ی حالت هلو بیا برو تو گلو بتسدا رو خریدن الکی الکی بازی هاشو تصاحب شدن
میتونی این رو محترمانه تر هم بگی ایشون تروله دلیل نمیشه ما هم مثل خودش باشیم
چون اعتبار بالایی نداره.
وای که چه قدر هایپم Assassin’s Creed فرنچایزای محبوبمه از اونور نسخه ۲ش بهترین بازی عمرمه
یوبی سافت هم خیلی دوست دارم و جزء ناشرا و استودیو های مرود علاقمه جید ریموند هم که یکی از بزرگان این صنعته و خیلی براش ارزش قائلم حالا هم که قراره با سونی سر ساخت بازی همکاری بکنه و انحصاری سونی بازی بزنه دیگه چه شود نوره علی نوره رسما ابر هایپ خالصه برام از همین الان مورد انتظار ترین بازی برام همین بازیه
یعنی میشه با یه شاهکار دیگه مثل Assassin’s Creed II و اصلا یه بازی خفن دیگه از جید ریموند سر و کار داشته باشیم امیدوارم یه بازی اوپن ورلد پر جزئیات باشه عین Assassin’s Creed از اونور میتونه یه بازی مخفی کاری مثل Tom Clancy’s Splinter Cell شدیدا براش هایپم سونی هم که حسابی قراره ساپورتشون بکنه امیدوارم این شروعی باشه برا همکاری های بیشتر جید ریموند با سونی و پیوستن کاملش به PlayStation و خرید استودیوش