Gameloft - گیمفا
Gameloft - گیمفا
Gameloft - گیمفا
Gameloft - گیمفا

برترین عناوین کمپانی Gameloft؛ متخصص بازی‌های گوشی‌های هوشمند

سجاد باقریان
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - 09:00
Gameloft - گیمفا

با وجود تمامی جهش‌های بزرگ پلتفرم گوشی‌های هوشمند در صنعت بازی‌های ویدیویی، هم‌چنان بسیاری از استودیو‌ها و شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی نگاه جدی به ساخت بازی برای این پلتفرم پرطرفدار ندارند و بیشتر به آن، به عنوان یک تنوع در پروژه کاری نگاه می‌کنند. با این‌حال بسیاری از بازی‌های خاطره‌انگیز یا بزرگ مانند سری gta، bully، mincraft، pubg و عناوین دیگر برای گوشی‌های هوشمند توسعه یافته‌ و منتشر گشته‌اند، اما باید به این نکته توجه کرد که هیچ‌کدام از این بازی‌ها در انحصار گوشی‌های هوشمند نیستند و تنها یک باز‌سازی برای این پلتفرم محسوب می‌شوند. اما کمپانی Gameloft پا را فراتر گذاشت و با انتشار بازی‌های مختص پلتفرم گوشی‌های هوشمند، ثابت کرد که یک کمپانی می‌تواند با تمرکز بر روی این پلتفرم و ساخت بازی‌های انحصاری برای گوشی‌های هوشمند، به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

این کمپانی فرانسوی در سال ۱۹۹۹ و توسط برادران ژیلموت بنا نهاده شد و تا به امروز عناوین بسیار جذاب و بزرگی را برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است. ساخت چنین بازی‌هایی برای هر کمپانی‌ای می‌تواند بسیار پرریسک و خطرناک باشد و حتی امکان دارد آن کمپانی را به مرز ورشکستگی برساند، زیرا با وجود مخاطبین بسیار فراوان این پلتفرم، گوشی‌های هوشمند هم‌چنان آماده‌ی دریافت بازی‌ها و عناوین بزرگ نیستند و بسیاری از گیمرها، کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی را به گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند. ما امروز قصد داریم به شما برترین‌ بازی‌های کمپانی gameloft را معرفی کرده و به بررسی مختصر هرکدام از آن‌ها بپردازیم. بازی‌های بزرگی که تنها بر روی گوشی‌های هوشمند می‌توانید تجربه کنید!

 

Asphalt 9

gameloft

سری Asphalt تا حدود زیادی نقش سری NFS را در گوشی‌های هوشمند بازی‌ می‌کند و در چند سال اخیر به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های این پلتفرم تبدیل شده است که تقریبا همه دارندگان گوشی‌های هوشمند با نام آن آشنا هستند.

زمان زیادی از عرضه جدیدترین نسخه از این سری محبوب نگذشته و در همین زمان کوتاه، Asphalt 9 به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرده‌ است. این بازی در سبک racing و آرکید بوده که خوراک علاقه‌مندان بازی‌های اتومبیل‌رانی می‌باشد. شما در این بازی هرکار جنون‌آمیزی که دلتان می‌خواهد را می‌توانید انجام بدهید. بازی Asphalt 9 دارای ۶۰ محیط مختلف و بیش از ۸۰۰ مرحله می‌باشد که این ارقام واقعا برای یک عنوان انحصاری گوشی‌های هوشمند بی‌نظیر می‌باشد. کمپانی gameloft، در ساخت نسخه نهم این بازی پا را فراتر گذاشته و با کارخانه‌های بزرگی مانند لامبورگینی، پورشه و فراری قرارداد بسته و بسیاری از ماشین‌های این کارخانه‌های بزرگ را لایسنس کرده است.

بازی از نظر گرافیک فنی و بصری یک شاهکار محسوب می‌شود و واقعا در حد و اندازه‌های یک بازی کنسولی ظاهر شده است. شما نمی‌توانید با هر گوشی‌ای به تجربه این عنوان بپردازید و نیاز به یک گوشی با سخت‌افزار نسبتا قوی دارید. خوشبختانه این بازی کاملا رایگان بوده و شما به راحتی می‌توانید آن را از اپ‌استور‌های مختلف دانلود نمایید. بازی آنلاین بوده و برای آی‌پی ایران در دسترس نیست و شما باید با استفاده از اپلیکیشن‌های تغییردهنده آی‌پی به تجربه عنوان Asphalt 9 بپردازید.

 

Modern Combat 5

gameloft

بازی‌های شوتر اول‌شخص، نقش بزرگی در شکوفایی صنعت بازی‌های ویدیویی داشته‌اند و بسیاری از ما با عناوین این سبک خاطره‌های بسیار زیادی داریم. خوشبختانه کمپانی Gameloft در ساخت بازی‌های اول شخص هیچ‌وقت کم‌کاری نکرده و ما شاهد عناوین اول‌شخص بزرگی از این کمپانی هستیم.

یکی از این عناوین، بازی بسیار جذاب Modern Combat 5 می‌باشد که می‌توان گفت یکی از برترین بازی‌های حال حاضر پلتفرم گوشی‌های هوشمند می‌باشد. بازی دارای دو بخش مولتی‌پلیر و کمپین می‌باشد و هیچ‌چیزی از بازی‌های کنسولی کم ندارد. داستان بازی مربوط به یک سرباز آمریکایی خیانت‌کار می‌باشد که با ساخت گروه تروریستی و حمله به آمریکا، سعی بر نابودی این کشور دارد، شما در نقش یک سرباز آمریکایی قرار دارید که باید جلوی این خیانت‌کار را بگیرید و آن را نابود کنید.

بخش کمپین بازی با‌ وجود مشکلاتی مثل هوش مصنوعی ضعیف، هم‌چنان بسیار سرگرم‌کننده می‌باشد و مراحل بازی قطعا برای شما جذاب خواهند بود. اما جذاب‌ترین بخش بازی، قسمت مولتی‌پلیر آن می‌باشد که شما در مد‌های مختلف به مبارزه با دیگر افراد می‌پردازید. بخش مولتی‌پلیر بازی، تا حدود زیادی مشابه عنوان COD: MOBILE می‌باشد و بسیار عالی ساخته شده است. گرافیک، صداگذاری و گیم‌پلی بازی Modern Combat 5 بسیار خوش‌ساخت بوده و شما با تجربه این عنوان، ساعات خوشی را سپری خواهید کرد.

بازی کاملا رایگان بوده و به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما بازی را با گوشی‌های میان‌رده یا بالا‌رده تجربه کنید، زیرا بهینه‌سازی بازی خوب کار نشده و بازی دارای لگ و افت فریم فراوانی است.

 

Dungeon Hunter 5

gameloft

طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی و به خصوص دوستداران بازی‌ dota، قطعا از تجربه عنوان Dungeon Hunter 5 لذت خواهند برد. این بازی در سبک نقش‌آفرینی و اکشن بوده که دارای دو بخش آنلاین و آفلاین می‌باشد که هرکدام از این دو دارای جذابیت‌های خاص خودشان هستند.

بخش آفلاین بازی دارای یک داستان جذاب می‌باشد که ادامه‌ ماجرای نسخه‌های قبل را روایت می‌کند. داستان بازی از آن‌جایی شروع می‌شود که شیاطین به جهان حمله می‌کنند و ساختار آن را به کلی تغییر می‌دهند و دنیا را به مرز نابودی می‌کشانند، شما در نقش قهرمان‌های مختلف در بازی، باید جهان را نجات بدهید و دشمنان خودتان را شکست دهید.

بخش آنلاین بازی تا حدود زیادی مانند بازی dota می‌باشد و شما باید در قالب دو تیم ۵ نفره به مبارزه با یکدیگر بپردازید و ضمن نابودی سنگر و قلعه‌های حریف، مراقب باشید تا داشته‌های خودتان هم به‌دست دشمنانتان نابود نشود.

گرافیک بازی فوق‌العاده بوده و کوچک‌ترین مشکلی به آن وارد نیست و شما قطعا در همان اولین دقیقه تجربه بازی، به زیبایی و جزئیات بالای گرافیک آن پی خواهید برد. متاسفانه این گرافیک چشم‌نواز مشکلات زیادی هم درست کرده که افت فریم و داغ شدن شدید گوشی، نمونه‌هایی از دردسر‌هایی است که هنگام تجربه بازی Dungeon Hunter 5 گریبانگیر شما خواهد شد.

بازی رایگان بوده و نیاز به دسترسی همیشگی اینترنت دارد که خوشبختانه با آی‌پی ایران مشکلی نداشته و شما می‌توانید با نصب بازی Dungeon Hunter 5، به‌راحتی به تجربه آن بپردازید و از مبارزه در دنیای بی‌نظیر این عنوان لذت ببرید.

 

Six-Guns: Gang Showdown

gameloft

بازی‌های وسترن همیشه برای گیمر‌ها جذاب بوده‌اند و عناوین موفق زیادی با حال‌وهوای وسترن در صنعت بازی‌های ویدیویی ساخته شده که می‌توان Red Dead Redemption را بزرگ‌ترین بازی وسترنی تاریخ دانست. کمپانی Gameloft با ساخت بازی Six-Guns: Gang Showdown،‌ تا حدود زیادی توانست جای خالی یک بازی باکیفیت در سبک وسترن را برای گوشی‌های هوشمند پر کند، عنوانی که با الهام از بازی Red Dead Redemption ساخته شده و توانسته به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند.

شما در این بازی شاهد داستان خاصی نیستید و باید در جهان‌ آن به گشت‌وگذار بپردازید و ماموریت‌های مختلف آن را انجام بدهید. در بازی بیش از ۴۰ ماموریت وجود دارد که با توجه به طولانی بودن و تنوع بالای این ماموریت‌‌ها، احساس خستگی نخواهید کرد. سیستم تیر‌اندازی بازی Six-Guns: Gang Showdown بسیار جذاب بوده و درکل از نظر گیم‌پلی، شما با یک بازی‌ بی‌نقص مواجه هستید. این عنوان از لحاظ گرافیک راضی‌کننده می‌باشد، اما سازندگان می‌توانستند کمی در جزئیات جهان بازی کمی بیشتر کار کنند. Six-Guns: Gang Showdown  قرار نیست قاب‌های زیبای زیادی را به نمایش در بیاورد و باید گفت که طراحی محیط بازی خیلی زود تکراری خواهد شد.

با وجود این مشکلات، بازی Six-Guns: Gang Showdown هم‌چنان بهترین بازی گوشی‌های هوشمند در سبک وسترن می‌باشد و قطعا دوستداران غرب وحشی از تجربه آن لذت خواهند برد. خوشبختانه بازی آفلاین بوده و به‌صورت رایگان عرضه شده است و شما می‌توانید از اپ‌استور‌های مختلف آن را دانلود و نصب کنید.

 

Brothers in Arms 3

gameloft

یکی دیگر از بازی‌های اکشن کمپانی بزرگ Gameloft، عنوان جذابی به نام Brothers in Arms 3 می‌باشد که به صورت سوم‌شخص ساخته شده و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اکشن برای گوشی‌های هوشمند  به حساب می‌آید.

شما در این بازی با یک گپیم‌پلی جذاب مواجه هستید که بازی Brothers in Arms 3 را خاص و متمایز کرده است. شما در این بازی در نقش یک سرباز می‌باشید که علاوه بر کنترل آن، باید به کنترل ۱۱ نفر دیگر از افراد گروه بپردازید تا با پیشروی در هر مرحله و رسیدن به پایان مسیر، از آن ماموریت با موفقیت بیرون بیایید و به سراغ ماموریت بعدی بروید. کنترل ۱۲ نفر و چیدن استراتژی‌های مختلف بسیار جذاب بوده و شما قطعا از تجربه این بازی لذت خواهید برد. با جمع‌آوری سکه می‌توانید قدرت سلاح و هرکدام از سرباز‌ها را ارتقاع دهید تا در مراحل سخت بازی به مشکل برنخورید.

بازی از نظر گرافیک فنی بسیار عالی بوده و مشکل خاصی در این زمینه به عنوان Brothers in Arms 3 وارد نیست. صداگذاری بازی هم در سطح خوبی قرار دارد و شما را راضی خواهد کرد، اما بزرگ‌ترین مشکل بازی طراحی مراحل آن می‌باشد که خیلی زود خسته‌کننده و تکراری می‌شود که امیدوار هستیم با انتشار آپدیت‌ و اضافه شدن مراحل جدید، این مشکل رفع شود.

بازی Brothers in Arms 3 به صورت رایگان منتشر گردیده و از نظر بهینه‌سازی بسیار عالی کار شده است و شما می‌توانید حتی با گوشی‌های پایین‌رده به تجربه این عنوان بپردازید.

 

Gangstar Vegas

gameloft

بازی Gangstar Vegas، یکی از موفق‌ترین عناوین کمپانی Gameloft  می‌باشد که در سبک جهان‌آزاد و اکشن می‌باشد. شما در این بازی با یک محیطی تقریبا مشابه با فرانچایز GTA روبه‌رو هستید و باید سعی کنید با انجام ماموریت‌های مختلف، سطح خودتان را بالا‌ ببرید. سازندگان بازی از بخش آنلاین عنوان gta v الهام گرفته‌اند و شما در همان اولین نگاه متوجه شباهت بسیار زیاد عنوان Gangstar Vegas با بخش آنلاین GTA V خواهید شد.

بازی Gangstar Vegas از لحاظ گرافیک فنی و بصری یکی از پرقدرت‌ترین عناوین گوشی‌های هوشمند می‌باشد و باید اعتراف کرد که با توجه به جهان بزرگ بازی، جزئیات آن بسیار عالی است و قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. ماموریت‌های بازی بسیار متنوع بوده و شما می‌توانید به‌صورت تک‌نفره یا گروهی آن‌ها را به اتمام برسانید. شما قادر هستید که گروه مافیایی خودتان را در بازی بسازید و ساعت‌ها با دوستان خود به تجربه این عنوان جذاب بپردازید.

اگر از طرفداران بازی‌های جهان آزاد و به‌خصوص فرنچایز GTA هستید، حتما عنوان Gangstar Vegas را تجربه کنید. این بازی رایگان بوده و متاسفانه با آی‌پی ایران در دسترس نیست و شما باید با استفاده از اپلیکیشن‌های تغییر‌دهنده آی‌پی به سرور‌های بازی وارد شوید. به‌غیر از همین مشکل، بازی هیچ ایراد دیگری ندارد و یک عنوان باکیفیت برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

 

The Amazing Spider-Man 2

gameloft

همه ما با شخصیت محبوب دنیای مارول، یعنی spider man آشنا هستیم که تاکنون بازی‌های بزرگ و موفق زیادی بر اساس همین ابر‌قهرمان ساخته شده است و خیلی از گیمر‌ها از نسخه‌های قدیمی بازی spider man که برای کنسول‌های نسل ۶ منتشر شده خاطرات زیادی دارند. بازی The Amazing Spider-Man 2 که نسخه‌های کنسولی آن هم منتشر شده را می‌توانید در گوشی‌های هوشمند خودتان تجربه کنید. البته اشتباه نکنید، این بازی از نظر طراحی مراحل کاملا با نسخه‌های کنسولی خود متفاوت می‌باشد و فقط نامشان شباهت دارد.

داستان بازی از این قرار است که شما در نقش spider man  باید موجودات جهش‌یافته‌ای که از شرکت oscorp فرار کرده‌اند را نابود کنید و باری دیگر جهان را از خطر نابودی نجات دهید. داستان بازی بسیار مشابه فیلم آن می‌باشد و می‌توان گفت بازی در زمینه داستانی نقص چندانی ندارد. گرافیک بازی مانند بسیاری از عناوین ساخته شده توسط Gameloft خیره‌کننده نیست و در یک سطح بسیار عادی قرار دارد. طراحی شهر نیویورک نیز بسیار ساده و مرده به‌نظر می‌رسد. گیم پلی بازی بر‌خلاف گرافیک آن بسیار خوب کار شده و سیستم مبارزات واقعا جذاب و هیجان‌انگیز می‌باشد و شما می‌توانید با کمبو‌های مختلف و ترکیب ضربه‌های سنگین و سبک به دشمنان خودتان ضربه بزنید که بسیار لذت‌بخش می‌باشد.

قیمت بازی ۷ دلار می‌باشد و حدود ۱ میلیون‌بار در گوگل‌پلی دانلود شده است. همان‌طور که مشاهده می‌فرمایید، بازی با استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبه‌رو نشده است، اما نباید گول این اتفاق را بخورید و فکر کنید که عنوان The Amazing Spider-Man 2 ارزش بازی‌کردن را ندارد و به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما به تجربه این بازی بپردازید.

 

GT Racing 2

gameloft

کمپانی Gameloft با ساخت سری Asphalt نشان داد که در ساخت بازی‌های اتومبیل‌رانی و آرکید تخصص خاصی دارد، اما این بار این کمپانی با ساخت بازی GT Racing 2، علاقه‌مندان بازی‌های شبیه‌ساز را مورد هدف قرار داد. بازی GT Racing 2 یک بازی در سبک racing و شبیه‌ساز می‌باشد که شما را وارد دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی خواهد کرد.

شما در بازی GT Racing 2، بیش از ۶۰ اتومبیل دراختیار دارید که می‌توانید که هرکدام که دلتان می‌خواهد را بخرید و به مسابقه با آن‌ها بپردازید. تنوع و تعداد پیست موجود در بازی در سطح مطلوبی قرار دارد و شما از رانندگی در  پیست‌های مختلف خسته نخواهید شد. گرافیک بازی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و طراحی اتومبیل‌های موجود در بازی بسیار دقیق صورت گرفته است. قطعا مهم‌ترین بخش در یک بازی racing و شبیه ساز، هندلینگ و کنترل اتومبیل می‌باشد. شما نباید توقع داشته باشید که این بازی در حد و اندازه‌های عناوین بزرگی مانند forza یا project cars ظاهر شود و یک تجربه بی‌نقص از کنترل اتومبیل و رانندگی را برای شما به ارمغان بیاورد. بازی GT Racing 2، در حد استاندارد‌های گوشی‌های هوشمند بسیار عالی بوده و کمتر بازی‌ای به پای آن می‌رسد و ایراد خاصی در این زمینه به بازی وارد نیست که شما را دلسرد کند.

خوشبختانه بازی کاملا رایگان بوده و به راحتی می‌توانید آن را از اپ‌استور‌های مختلف دانلود کنید و وارد دنیای اتومبیل‌رانی شوید.

 

N.O.V.A

gameloft

سری N.O.V.A یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ساخته شده توسط کمپانی Gameloft می‌باشد که در سبک اکشن و اول‌شخص می‌باشد. سری N.O.V.A در بین مخاطبین گوشی‌های هوشمند بسیار محبوب بوده و اکثر گیمر‌های این پلتفرم با آن آشنا هستند.

شما در تمام نسخه‌های این بازی با داستانی تقریبا مشابه مواجه هستید که در آن باید با مبارزه با ربات‌ها و بیگانگان، نسل بشریت را از نابودی نجات دهید، اما نکته مثبت بازی داستان آن نیست و باید گفت که گیم‌پلی آن تمامی تفاوت‌ها را رقم می‌زند. گیم‌پلی این بازی بسیار سریع و هیجان‌انگیز می‌باشد و سیستم تیر‌اندازی و گان‌پلی بازی فوق‌العاده است. علاوه بر بخش کمپین، بخش مولتی‌پلیر نیز در بازی وجود دارد که شما می‌توانید در مپ‌های مختلف و در مد‌های گوناگون به مبارزه و جنگ با دشمنان خود بپردازید. باید گفت که گیم‌پلی بازی N.O.V.A تا حدود زیادی شبیه به بازی HALO می‌باشد. گرافیک فنی و بصری بازی در سطح مطلوبی قرار دارند و صداگذاری آن نیز بسیار راضی‌کننده و جالب می‌باشد.

شما قادر هستید تمامی نسخه‌های بازی N.O.V.A را به‌‌صورت رایگان دانلود و نصب نمایید.

 

Despicable Me: Minion Rush

gameloft

در انتهای لیست به سراغ یک بازی تفننی ولی جذاب از کمپانی Gameloft رفته‌ایم که قطعا با تجربه آن ساعات خوشی را سپری خواهید کرد. بازی Despicable Me: Minion Rush نام عنوانی در سبک دوندگی است که همان‌طور که از نامش مشخص می‌باشد، از روی انیمیشن بسیار محبوب Despicable Me ساخته شده است.

شما در بازی Despicable Me: Minion Rush در نقش یک مینیون بامزه قرار دارید که باید با کنترل کردن آن و برخورد نکردن به موانع موجود در راه، رکورد خودتان را بهبود ببخشید. در بازی بپرید، لیز بخورید و جاخالی بدهید! تمام کار شما همین است و پیچیدگی خاصی در گیم‌پلی این عنوان دیده نمی‌شود. موز‌های مسیر را جمع‌آوری کنید تا با آن‌ها مینیون‌های جدیدی را آزاد کنید یا قابلیت‌های ویژه‌ای را بخرید که در مواقع مختلف به‌دردتان می‌خورد. با توجه به حجم نسبتا کم بازی Despicable Me: Minion Rush، گرافیک آن کاملا قابل قبول است و ایراد خاصی به آن وارد نیست. صداگذاری بازی از نکات مثبت این بازی محسوب شده و صدای مینیون‌ها بسیار بانمک و جذاب می‌باشد.

بازی Despicable Me: Minion Rush کاملا رایگان بوده و می‌توانید آن‌ را برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب فرمایید.

———

عناوین دیگری از کمپانی‌ بزرگ Gameloft وجود دارد که می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند، اما ما سعی کرده‌ایم که تمامی ژانر‌ها و سبک‌‌ها را پوشش دهیم تا شما باتوجه به سلیقه خودتان به انتخاب بین آن‌ها بپردازید. هرکدام از بازی‌های معرفی شده در لیست، ارزش تجربه بسیار بالایی دارند و به‌ هیچ وجه نمی‌توان منکر کیفیت بالای ساخت آن‌ها شد. شما چه عناوین جذاب و بزرگ دیگری از کمپانی Gameloft می‌شناسید؟

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اسفالت چه بازی هستش من اولین بار نسخه هشتمش اشنا شدم این اسفالت ۹ : افسانه ها باز صدبرابر بهتر یک شاهکاریه بعضی وقت ها یه بازی قدرت یه پلتفرم رو به رخ میکشه برای گوشی ها اون بازی اسفالته

  • NEON گفت:

    Modern combat 5 و اسفالت ۹ بازیشون عالیه

  • آسفالت هشت خیلی بهتره از نه
    نه یه جوریه⁦:-D⁩
    و اینکه من نه رو تو پیسی بازی کردم اون فقط رو موبایل رو بردارید xd

  • بازی های سبک the room عالی باشه چیا دیگه هست میشه کسی بگه

  • MahyarMsm گفت:

    فقط اسفالت من چند قسمتش رو بازی کردم واقعا عالیه :yes: :yes:

  • اکثر عزیزانی که میبینم ، آسفالت و modern combat 5 (و نه modern combat versus که حداقل انتظارات من رو براورده نکرد) رو تحسین میکنن و درست هم میگن ولی این مقاله رو که دیدم ، کلی نوستالژی و خاطره واسم زنده شد و تک تک بازی های این لیست (به جز آسفالت و dungeon hunter که بازیش نکردم و modern combat 5 ) ، جواهر های فراموش شده پلتفرم موبایلن. یادم هست آسفالت ۶ : آدرنالین اولین آسفالتی بود که بازی کردم و از خوب بودنش خیلی تعجب کردم . اصلا قابل قیاس با آسفالت های الان نیست ولی زمان خودش تعداد ماشین هایی که میشد خرید، حیرت انگیز بودن !هوش مصنوعی برای اون زمان خیلی خوب بود و مود های مختلف مثل time trial و drift و elimination و beat em all (مثل burnout که باید هرچقدر که میتونی ، ماشین هارو بزنی داغون کنی) و … خلاصه یه پکیج کامل ریسینگ بود! یا مدرن کامبت ۴ zero hour که با joel blake و۳ یا ۴ تا سرباز دیگه یک لشکر کاملو نابود میکردیم . هنوز هم هیجان ماموریت اولش از یادم نرفته.یا حتی میتونستیم یه روبات شبیه تانک رو کنترل کنیم و دشمنارو بزنیم.گرافیکش برای اون زمان ، یه چیزی بالاتر از خارق العاده بود. six guns دقیقا همون طور که آقای باقریان اشاره کردن Rdr mobile بود.the amazing spider man 2 همین که میذاشت توی شهر نیویورک آزادانه تار بزنی ، کافی بود و حتی یادم هست یه بازی اسپایدرمن دیگه هم توسط همین گیملافت ساخته شده بود به سبک temple run و despicable me که باید باس های مختلفو وقتی داری روی پشت بوم میدویدی ، شکست بدی! nova 3 هم مثل halo بود ولی اگر فقط بخش تک نفره میخواستین.nova legacy بازی تمام آنلاینش بود و اتفاقا خیلی ازش لذت بردم. real football هم خیلی خوب بود . من سال ۲۰۱۳ شو یادم هست که قبل از این که pes و fifa برای موبایل بیان ، بین بازی های فوتبال پادشاهی میکرد . یا gangster vegas که مخلوط saints row و Gta بود (البته نسخه جدیدش gangster new orleans هم اومده که بازیش نکردم)
    دوست دارم خیلی بیش تر دربارشون حرف بزنم چون میدونم دیگه این بازیا به دست تاریخ سپرده شدن ولی دلم خیلی واس اون دوران تنگ شده که بازیای موبایل pay2win نبودن یا نیازی به مشاهده اجباری تبلیغات نداشتن و لوت باکسی هم به اون صورت نبود و همه سازندگان تلاششونو میکردن تا بازیکن بیش ترین لذت ممکنو از بازی ببره نه این که خودشون بیش ترین سودو از بازی ببرن! اون دوران برای موبایل (حدودا بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ و حداکثر ۲۰۱۴ ) ، مثل دوران ps2 برای کنسول ها بود… :weep:

Gameloft - گیمفا
Gameloft - گیمفا