۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil
۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil
۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil
۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

ستارگان حقیقی در اقامتگاه شیطان؛ ۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

محمد حسین کریمی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

فرنچایز Resident Evil قدمتی ۲۵ ساله دارد و در طول این ۲۵ سال شاهد شخصیت‌های جذابی در این سری بوده‌ایم. اگرچه برخی از این شخصیت‌ها آن عمق مورد نظر را نداشته‌اند، اما به طور کلی شرکت کپ‌کام (Capcom) و نویسندگان سری Resident Evil توانسته‌اند با استفاده‌ی صحیح از وقایع و همچنین پر و بال دادن به شخصیت‌ها، پروتاگونیست‌هایی به یاد‌ماندنی خلق کنند. ما قصد داریم در این مقاله ۱۵ پروتاگونیست برتر سری Resident Evil را رده‌بندی کنیم. توجه داشته باشید که چنین رده‌بندی‌هایی به شدت سلیقه‌ای است.

اخطار: در این مقاله اسپویل‌ داستانی وجود دارد.

۱۵- میا وینترز (Mia Winters)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

جمع کثیری از بازی‌بازان عنوان Resident Evil 7 از شخصیت میا لذت نبردند و واقعاََ حق دارند که این شخصیت را نچسب خطاب کنند. یکی از دلایل اصلی آن است که میا دلیل تمامی اتفاقاتی که شخصیت اصلی بازی یعنی ایتان وینترز (Ethan Winters) پشت سر می‌گذارد به شمار می‌رود. او حتی دست ایتان را قطع کرد و بارها به او حمله کرد. با این وجود، موارد زیادی هم وجود دارد که می‌توان با استنباط بر آن‌ها، میا را یک شخصیت جالب و درگیرکننده خطاب کرد. میا یک مامور بی‌باک بود و مدت زمانی که بازی‌باز کنترلر وی را در دست می‌گیرد، اتفاقات هیجان‌انگیزی رخ می‌دهد و می‌توان از آن‌ها به عنوان اوج بازی یاد کرد.

۱۴- شری برکین (Sherry Birkin)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

بازی Resident Evil 6 اثری بود که همه چیز را بیش از حد شلوغ کرده بود، به شکلی که در برخی موارد شاهد هر اثری به جز یک Resident Evil بودیم. شخصیت شری برکین نیز از این قاعده مستثنی نبود. او در عنوان Resident Evil 2 برای دقایقی قابل بازی بود. ما با یک بچه‌ی کوچک رو‌به‌رو بودیم که نمی‌تواند از خود دفاع کند. در Resident Evil 6 او می‌تواند از هر اسلحه‌ای استفاده کند و زامبی‌ها را با فنون کاراته از بین ببرد. به عبارت دیگر ما با شخصیتی کاملاََ متفاوت مواجه هستیم. با این وجود، اگر ریشه‌های شخصیت او را با شخصیت‌پردازی مناسبش در RE6 ترکیب کنیم، مطمئناََ متوجه خواهیم شد که او شخصیت پردازی مناسبی دارد، اگرچه گیم‌پلی نامناسب این شخصیت در مقابل جیک مولر (Jake Muller) امیدوار کننده نیست.

۱۳- مویرا برتن (Moira Burton)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

مویرا برتن یکی از شخصیت‌های مهم فرنچایز Resident Evil محسوب می‌شود و حتی در اولین بازی که او را به عنوان یکی از گروگان‌های آلبرت وسکر (Albert Wesker) می‌دیدیم، او یک انگیزه‌‌ی اساسی برای اقدامات پدرش، بری برتن (Barry Burton)، به حساب می‌آمد. از طرفی نویسندگی و صداپیشگی او در سطحی عالی قرار دارد. پیش‌زمینه‌ی داستانی مویرا و همچنین آسیب‌پذیری او باعث می‌شد هم دوست‌داشتنی باشد و هم از طرفی برای سری Resident Evil شخصیتی مناسب به ارمغان بیاورد. امیدواریم که در آینده بازی‌های بیشتری در مورد این شخصیت ساخته شود و شاخ و برگ بیشتری پیرامون آن ببینیم.

۱۲- پیرز نیوانس (Piers Nivans)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

پیرز نیوانس همیشه این شرمندگی را به همراه می‌آورد که تنها در یکی از بدترین بازی‌های اصلی در سری Resident Evil حضور داشته است، اما نگذارید چنین موضوعی شما را گمراه کند. او یک شخصیت بی‌نظیر است. ویژگی‌های شخصیتی مستحکم و قدرتمند و همچنین اهداف او به خوبی با ذهنیت کریس ردفیلد (Christ Redfield) تکمیل می‌شود و همچنین بازی به خوبی توانست تعاملات میان این دو شخصیت را به مخاطب القاء کند. او برای مبارزه با یک غول دریایی C-Virus را به خود تزریق می‌کند و در لحظات پایانی نیز برای نجات همرزم خود، کریس ردفیلد، جانش را فدا می‌کند. تمامی این اتفاقات دست به دست هم می‌دهند تا شاهد یک قهرمان واقعی باشیم.

۱۱- ایتن وینترز (Ethan Winters)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

پس از نسخه‌ی ششم  که بیش از مقدار لازم المان‌های اکشن را در خود داشت، بازی Resident Evil 7 توانست با اعمال برخی تغییرات، آن حس ترس واقعی را به سری Resident Evil باز گرداند و ایتن وینترز یکی از محور‌های اصلی تغییرات به وجود آمده محسوب می‌شود. برخلاف شخصیت‌های دیگر در این سری که تمرین‌های نظامی زیادی دیده‌اند، ایتن وینترز شخصیتی است که هیچ مزیتی نظامی نسبت به انسانی عادی در او دیده نمی‌شود. جدایی کامل او از روایت اصلی سری Resident Evil و همچنین آسیب‌پذیری او باعث می‌شود که شاهد یک شخصیت اصلی بی‌نظیر باشیم. تیم نویسندگی کپ‌کام در زمینه‌ی توصیف خصوصیات شخصیتی و همچنین پس‌زمینه‌ی ایتن عملکرد خوبی نداشتند، اما امید داریم که بازی بعدی از این سری یعنی Resident Evil Village بیش از گذشته به این شخصیت بپردازد.

۱۰- هلنا هارپر (Helena Harper)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

در میان طرفداران سری Resident Evil یک نظر مشترک وجود دارد مبنی بر آن که در میان کمپین‌های بازی Resident Evil 6، بخش داستانی لیان و هلنا بهترین محسوب می‌شود؛ دلیل اصلی نیز قوی‌تر بودن المان‌های ترس نسبت به اکشن است، برای رسیدن به این هدف هلنا هارپر نقش مهمی را ایفا می‌کند و شخصیت‌پردازی او با هدف خاص ترسناک‌تر شدن روایت این کمپین نوشته شده است. شخصیت‌پردازی او در ثانیه به ثانیه‌ تجربه‌ی بازی قدرتمند کار شده است و انگیزه‌ی او مبنی بر پیدا کردن خواهرش نیز باعث می‌شود بازی‌باز طرفدار او شود. در کنار تمامی این موارد، میان هلنا و لیان ارتباطی بسیار خوب شکل می‌گیرد و تعاملات باورپذیر هستند.

۹- شیوا آلومار (SHEVA ALOMAR)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

در جریان بازی Resident Evil 5 کریس ردفیلد به دنبال جیل ولنتاین (Jil Valentinte) است و مامور BSAA، شیوا آلومار، به خوبی جای یک پارتنر خوب را برای او پُر و در ماجراجویی جذاب وی نقش اساسی ایفا می‌کند. شیوا آلومار شخصیتی قدرتمند دارد، به شکلی که در مقابل اتفاقات هولناک تصمیمات منطقی می‌گیرد و منطقش را از دست نمی‌دهد. همچنین کریس به خوبی می‌تواند در جریان بازی به او اتکا کند و خوشبختانه کریس ردفیلد با یک همراه شکننده همراه نیست. این موضوع باعث ناراحتی است که پس از وقایع Resident Evil 5 دیگر شاهد شیوا آلومار نبودیم.

۸- اِیدا وانگ (Ada Wong)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

مطمئناََ بسیاری از طرفداران سری Resident Evil شخصیت آدا وانگ را دلربا و لازم برای سری Resident Evil می‌دانند. او خصوصیات شخصیتی متفاوتی نسبت به سایر کارکترها دارد و دست انداختن لیان اسکات کندی یکی از مهارت‌های اصلی او به شمار می‌رود. در نسخه‌ی دوم از سری Resident Evil برای مدت کوتاهی کنترل او را در دست می‌گرفتیم، اما در RE4 بود که بخش قابل توجهی از گیم‌پلی به وانگ اختصاص داشت. محبوبیت این شخصیت در میان طرفداران باعث شد که کپ‌کام در RE6 یک کمپین مجزا به او اختصاص دهد. مطمئناََ تیم کپ‌کام می‌توانست در RE6 خط داستانی بهتری برای وی در نظر بگیرد، اما به طور کلی آدا وانگ یکی از بهترین شخصیت‌های این سری محسوب می‌شود.

۷- ربکا چمبرز (Rebecca Chambers)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

ربکا چمبرز نقش بسیار مهمی را در داستان کریس ردفیلد در عنوان RE 1 ایفا می‌کند و همان‌طور که می‌دانید چمبرز در مرکز اصلی خط داستانی RE 0 نیز قرار داشت. طرفداران این فرنچایز صریحاََ به شما می‌گویند که این شخصیت یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های RE محسوب می‌شود؛ به خصوص در صحنه‌هایی که کپ‌کام اجازه‌ی خودنمایی را به وی داده باشد. ما به جز چند نسخه‌ی اصلی، در عناوین فرعی متعددی شاهد حضور وی بوده‌ایم، اما از آن‌جایی که او یکی از اعضای کلیدی STARS محسوب می‌شود، کپ‌کام باید نقش‌های کلیدی‌تری را برای وی در نظر بگیرد، چرا که به طور حتم او پتانسیل کافی را دارد.

۶- کارلوس اولیویرا (Carlos Oliveira)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

یک سال پیش امکان نداشت کارلوس در چنین رتبه‌ی بالایی قرار گیرد و حتی شاید در هیچ لیستی قرار نمی‌گرفت. در بازی اصلی Resident Evil 3: Nemesis، او یک شخصیت فراموش‌شدنی و یا حتی مزاحم بود، اما در بازسازی اساسی این بازی تغییراتی رخ داد که اگرچه بسیاری از این تغییرات جالب نبودند، اما شخصیت کارلوس به سمت بهتری هدایت و کارگردانی شد. در نسخه‌ی ۲۰۲۰ عنوان RE3، کارلوس طراحی، صداگذاری و همچنین شخصیت‌پردازی کاملاََ جدیدی را به خود دید و در نهایت شاهد شخصیتی بودیم که هم تاثیر بیشتری در قصه دارد و هم از طرفی حضورش جذابیت بیشتری را به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است که تعاملات کارلوس با جیل بهبود پیدا کرده و قسمت‌هایی که کنترل او در دست بازی‌باز قرار می‌گیرد نیز عالی طراحی شده است. با توجه به این که کارلوس در انتهای RE3 زنده می‌ماند، شاید در آینده شاهد حضور او در بازی‌های Resident Evil باشیم.

۵- بری برتن (Barry Burton)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

آیا کسی پیدا می‌شود که عاشق بری برتن نباشد؟ او یکی از بهترین شخصیت‌های Resident Evil 1 بود و درگیری درونی او پیرامون خیانت نکردن به همکارانش و از طرفی همکاری اجباری با وسکر برای حفاظت از خانواده‌اش، یک المان کلیدی برای روایت بازی به حساب می‌آید. پس از نسخه‌ی اول، ما در عناوین مختلف شاهد حضور کوتاه‌مدت او بوده‌ایم و یا حداقل نامش بارها به میان آمده است. در بازی Revelations 2 پس از مدت‌ها برتن نقشی کلیدی‌ ایفا کرد و حتی در بخش‌های زیادی از بازی، کنترل او به دست بازی‌باز قرار می‌گرفت. او یک شخصیت قوی دارد و برای خانواده‌ی خود اهمیت قائل می‌شود. بری برتن یکی از شخصیت‌های کلاسیک سری Resident Evil است و طرفداران این سری عاشق این شخصیت هستند.

۴- کریس ردفیلد (Chris Redfield)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

نام کریس ردفیلد با سری Resident Evil گره خورده است. او یکی از محدود شخصیت‌هایی به شمار می‌رود که از نسخه‌ی ابتدایی تا بازی‌های اخیر این سری شاهد حضورش بوده‌ایم و احتمالاََ کپ‌کام به این زودی‌ها این شخصیت را رها نمی‌کند. ردفیلد در خط‌ داستانی اصلی عناوین مختلف این سری تاثیرگذار بوده است و مبارزات او با آلبرت وسکر نقاط اوج سری Resident Evil محسوب می‌شوند. به دلیل شخصیت‌پردازی بی‌نظیر و همچنین حضور مداوم وی، افراد زیادی وجود دارند که کریس ردفیلد را محبوب‌ترین شخصیت این سری خطاب می‌کنند. تنها یک دلیل وجود دارد که براساس آن کریس ردفیلد را در رتبه‌ی بالاتری قرار نمی‌دهیم. کپ‌کام در طول این سال‌ها بارها شخصیت‌پردازی وی را تغییر داده است، ما شاهد کریس در گروه STARS بوده‌ایم، او را به عنوان یک دائم‌الخمر دیده‌ایم، در تیم Neo Umbrella حضور داشته است و حتی ردفیلد را در گروه BSAA نیز مشاهده کرده‌ایم. آن‌ها حتی چندین بار چهره و ظاهر کلی او را نیز متحول کردند. به نظر می‌رسد ردفیلد به ثبات شخصیت مورد نظر نرسیده است، اما با این حال نکات مثبت باعث می‌شود که رتبه‌ی چهارم را در این لیست به او اختصاص دهیم.

۳- کلیر ردفیلد (Claire Redfield)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

کلیر ردفیلد برخلاف بردارش در طول این سال‌ها هم شکل ظاهری خود را حفظ کرده و هم از طرفی شخصیت‌پردازی ثابت و قدرتمندی داشته است. در حقیقت با گذشت زمان نه تنها ریشه‌های اصلی این شخصیت حفظ شده است بلکه در بازی‌های اخیر شاهد یک کلیر پخته‌تر و با اعتماد به نفس‌تر بوده‌ایم. در نسخه بازسازی RE2 نیز بازی‌بازان رضایت کامل را از شکل ظاهری و همچنین شخصیت‌پردازی کلیر ردفیلد داشتند. به نظر می‌رسد در میان دو خواهر و برادر ردفیلد، کلیر از ثبات شخصیتی بیشتری برخوردار بوده و در نسخه‌های مختلف این فرنچایز شخصیت پیوسته‌تری داشته است.

۲- جیل ولنتاین (Jill Valentine)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

درست همانند کلیر و لیان، جیل از آن دسته کارکترهایی است که در شخصیت‌پردازی او شاهد پیوستگی بی‌نظیری هستیم و با ظاهر متفاوت در نسخه‌های جدید، او حتی محبوب‌تر از گذشته نیز می‌شود. این که جیل در نسخه‌ی اول سری Resident Evil یکی از شخصیت‌های قابل بازی بوده است به او یک مزیت بزرگ را می‌دهد، اما در کنار این موضوع، بازی‌بازان شاهد حضور قدرتمند وی در Resident Evil 3 ،Revelations و همچنین Resident Evil 5 نیز بوده‌اند. از طرفی در مقابل او دو آنتاگونیست محبوب در تاریخ بازی‌های ویدیویی یعنی آلبرت وسکر و نمسیس وجود داشته است و این باعث می‌شود که او به‌یادماندنی‌تر از سایر شخصیت‌های این لیست باشد. امید داریم که در آینده کپ‌کام بیشتر از شخصیت جیل ولنتاین استفاده کند و حضور او امتداد پیدا کند.

۱- لیان اسکات کندی (LEON S. KENNEDY)

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

لیان اسکات کندی برای اولین بار در بازی دوم از سری Resident Evil حضور داشت و از همان معرفی اولیه تا به این لحظه در قلب بازی‌بازان و طرفداران این فرنچایز قرار گرفته است. ما تنها شاهد یک معرفی بی‌نظیر برای این شخصیت نبودیم بلکه در نسخه‌ی چهارم لیان به پختگی کامل رسید و با شخصیت‌پردازی بی‌نظیر به سطح بالایی از محبوبیت دست پیدا کرد. حتی در بازی‌ نچندان خوبی مثل Resident Evil 6 نیز نمی‌توان ایراد بزرگی به شخصیت‌پردازی لیان وارد کرد. خوشبختانه بازسازی بازی دوم نیز به خوبی نقاط قوت شخصیت‌پردازی وی را حفظ می‌کند. شاید کریس ردفیلد بر روی کاغذ شخصیت اصلی این فرنچایز باشد، اما بدون شک لیان اسکات کندی محبوب‌ترین کارکتر است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil
۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil
۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil
۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil
۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ شخصیت قابل بازی برتر در سری Resident Evil