اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است
اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است
اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است
اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است

اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است

ابوالفضل مناف زاده
۱۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است

الکس زوکا (Alex Zucca) کارگردان بازی Monster Energy Supercross 4 در آخرین مصاحبه‌ی خود اذعان داشت که علی‌رغم وجود اختلاف قدرت گرافیکی و سرعت SSD، به سختی می‌تواند اختلاف قدرت بین پردازندهای پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس را تشخیص دهد.

پلی‌استیشن ۵ و ایکس ‌باکس سری ایکس هر دو در زمینه‌های مختلفی که به بخش سخت‌افزاری مربوط می‌شوند، نسبت به یکدیگر برتری‌ها و ضعف‌هایی دارند که شاید چشمگیر به نظر برسند. به عنوان مثال، در حالی که بسیاری از افراد حافظه‌های SSD اختصاصی و پر سرعت کنسول‌ پلی‌استیشن ۵ را یک مزیت تلقی می‌کنند، در نقطه‌ی مقابل نیز قدرت پردازنده‌ی گرافیکی ایکس باکس سری ایکس حدود یک کنسول نسل هشتمی قدرت بیشتری در مقابل رقیب خود دارد. اما پردازنده‌ی مرکزی این دو کنسول و حتی کنسول ارزان قیمت‌تر مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری اس هر سه قدرتی تقریباً یکسان دارند و این موضوع نیز توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان تایید شده است.

همچنین، الکس زوکا (Alex Zucca) کارگردان بازی Monster Energy Supercross 4، در مصاحبه‌ی اخیر خود با GamingBolt در جواب به سوال مربوط به اختلاف قدرت دو کنسول نسل نهمی چنین پاسخ داد که تشخیص و سنجش میزان ختلاف قدرت بین پردازندهای پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس بسیار دشوار است. اما میزان قدرت خروجی پردازنده‌ها بیش از اعداد و ارقامی که دارند، به موتور گرافیکی و دانش توسعه‌دهندگان برای دریافت بیشتری خروجی ممکن از قدرت پردازنده‌ها دارد و ممکن است تا اختلافات در آن زمینه بیشتر نمود داشته باشند.

اختلاف قدرت بین پردازنده‌های مرکزی این سه کنسول آنقدر اندک است که اگر صادقانه بگویم حتی نمی‌توانم آن را اختلاف خطاب کنم. اما این قدرت خام چیزی نیست که در ساخت یک بازی و گرفتن خروجی بهتر موثر در رتبه اول تاثیر گذاری قرار داشته باشد و سهم عمده‌ای از اختلاف‌های احتمالی به شیوه و ابزار بهره‌برداری از این قدرت بستگی دارد. به هر ترتیب، تنها گذر زمان است که می‌تواند اختلاف قدرت بین دو پردازنده‌ی مرکزی را نمایان کند و برای دیدن چنین چیزی به شدت هیجان زده هستم.

لازم به ذکر است که تا زمان انتشار بازی Monster Energy Supercross – Official Videogame 4 برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی ایکس باکس و پلی‌استیشن تنها دو روز باقی مانده است و می‌توان نظرات الکس زوکا را برگرفته شده از تجارب وی در توسعه‌ی یک بازی برای کنسول‌های مذکور قلمداد کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است
اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است
اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است
اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است
اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amirhowsein گفت:

    به نظرم سونی دست کم گرفته این نسلو
    نسل پیش یکی از بزرگترین دلایل موفقیت ps4 نگرانی ای بود ک بابت تکرار اتفاقات نسل ۷ داشت پس بازیو قوی شروع کرد با لانچ تایتلای جذاب مثل کیلزون و اینفیمس(تاخیر خورد البته)و سرویس جذاب پلاس و معرفی انحصاریای قوی تو شروع نسل نتیجشم دید ps4 شد دومین کنسول برتر تاریخ.
    ولی این نسل قانونای بازی عوض شده دیگ مایکرو عین نسل قبل یه بازیکن از پیش بازنده نیس با گیم پس و بکوارد بازیو قوی شروع کرده سونی نباید دست کم بگیره یه بازی ریمیک و یه اسپین اف برای برند پلی استیشن لانچ تایتلای جذابی به حساب نمیان همچنان ک خطر گیم پس ب شدت داره اینده سونیو به خطر میندازه.
    مطمنم سونی خطرو بیخ گوشش حس کرده اونه شایعه ی عرضه گاد و گوست اف سوشیما هم ب خوبی نشون میده اینو….
    کمپانی ای ک نتونه خودشو با اینده وقف بده با هر پشتیبانی و فن بیسی ک داشته باشه بازم محکوم ب شکسته امیدوارم سونی از نوکیا درس بگیره.

    • amazon گفت:

      ماکروسافت برخلاف سونی نسل ۹ رو با کنترلر تکراری و بدون هیچ نوآوری و هیچ عنوان لانچ و یک کنسول ۴ ترافلاپسی ضعیف که فقط ۱۰۰ دلار ارزونتر از پی اس ۵ دیجیتال هستش شروع کرد، اونوقت سونی دست کم گرفته این نسل رو؟ فن بازیو بزارید کنار و منطقی باشید لطفا!

      • تو هم پروفت رو بزار کنار و ادم باش 😉 😛

        • Amirhowsein گفت:

          مای پشمز 😐
          کامنت من تو نقد سیاستای این نسله سونی بود اصن چ ربطی ب ایکس باکس داره چرا به خاطر تعصبتون چشتونو رو همه چی میبندید شما باید فشار بیارید رو کمپانیه محبوبتون ک بهترین محصولو واس شما اراعه بده نه ک بخاطر تعصب ماله بکشید رو کم کاریاش.
          ایکس باکس لانچ نداش چون گیم پس و بکوارد یه طیف عظیمی بازی تو هر سبکیو برای کاربر عرضه میکنه لازم نبود یه بازی قدیمیو ریمیک کنه ک بگه ما هم لانچ تایتل داریم ترجیح داد اون هزینرو واس استودیوهاش خرج کنه.
          کنسول ۴ ترافلاپسی ضعیف؟ 😐 😐 😐 😐
          عزیزم برادر من وقتی هیچ اطلاعاتی از cpu gpu و قدرت گرافیکی یه کنسول نداری واقعا مجبور نیسیدی اظهار نظر کنی.
          اگ سونی میخواس به حرف ۴ تا نظر احساسی شماها گوش کنه تا الان نابود شده بود نه ک دیزگانو هواریزنو واس pc عرصه کنه گادو گوست اف سوشیما هم ب احتمال زیابه احتمال زیاد گادو گوست اف سوشیما واس pc عرضه کنه.

          • همین ریمیکی که ازش به سادگی صحبت می کنید ۳ تا ۴ سال زمان برده ساختش، یکی از محدود بازی های لانچ با متای ۹۰+ هستش و یکی از مهم‌ترین و خاطره‌انگیزترین بازی های تاریخ هستش که ریمیک رو سخت می کنه. ساختن ریمیک ساده نیست بلکه از برخی جهات سخت‌تر از ساخت یک بازی جدید هستش. به عنوان مثال استودیویی که قصد داره اثری به مهمی Demon’s Souls رو حفظ کنه ۴ وظیفه‌ی به شدت مهم رو بر عهده داره: ۱- حفظ چشم‌اندازه و کارگردانی هنری، فنی و گیمپلی استودیوی قبلی (اینجا فرام سافتور) ۲- به وجود آوردن تمایزهای به جا برای جلوگیری از تکرار بیش از حد ۳- در عین حال رفع کردن مشکلات و smooth شدن تجربه بازی‌باز ۴- بالانس میان تمایز و نوآوری های جدید که دیمنز سولز هسته نوآوری رو در تغییر طراحی گاتیک به اپیک انجام داده. بازی از همه نظر کار خودشو به بهترین شکل انجام میده ولی فقط یک موسیقی باس فایت از حالت غم‌انگیز به اپیک تغییر پیدا می کنه صدای کل فن بیس در میاد. ریمیک اصلا کار اسونی نیست، جوری صحبت می کنید انگار بازی ۶ ماهه توسعه پیدا کرده. وقتی که استودیوی بلوپوینت گذاشته تقریباََ اندازه یک پروژه کامل هستش. اگر ریمیک شدن یک اثر مهم نبود و ارزش ریمیک پایین بود هیچوقت RE 2 Remake کاندیدای بازی سال نمیشد. باعث تاسف که یک تیم وقت می ذاره و چنین کار با ارزشی انجام میده و امثال شما هیچی از ارزش رو نمیبینن.
            جالبه به دلایل بالا و همچنین توسعه بازسازی یکی از مهم ترین آثار تاریخ صنعت گیم با گرافیک کاملاََ نسل بعدی (که در حال حاضر نمونش رو هیچ کدوم از کنسول ها دیگه نیست) کار شاخی نیست اما ارائه بازی های نسل قبل با فریم بالاتر خیلی کار بزرگیه!!! شما نسل جدید میگیری که بازی Xbox 360 بازی کنی؟ من منکر این نیستم که خیلی آپشن خوبیه و واقعا عملکرد فوق العاده ای داشته مایکروسافت ولی کنسول نسل جدید میگیریم که حداقل زمان لانچ یک تجربه نسل بعدی هم در کنار بازی های دیگه داشته باشیم.

          • بیشتر شبیه جوک بود تا نقد داداش. تو ذهنت چند ماه گذشته رو مرور کنی خودت متوجه میشی. این جملتم عالی بود خیلی خندیدم: لی این نسل قانونای بازی عوض شده دیگ مایکرو عین نسل قبل یه بازیکن از پیش بازنده نیس با گیم پس و بکوارد بازیو قوی شروع کرده سونی نباید دست کم بگیره یه بازی ریمیک و یه اسپین اف برای برند پلی استیشن لانچ تایتلای جذابی به حساب نمیان همچنان ک خطر گیم پس ب شدت داره اینده سونیو به خطر میندازه.

        • تو هم مولتی اکانتتو بزار کنار داداش نینجا تئوری :giggle:

      • arm4nii گفت:

        Amazon
        کنترلر ایکس باکس تغییر چندانی نداشته چون نیازی نداشته و جز بهترینهای تاریخه.
        لانچش تاپ نبود چون از ۲۰۱۸ شروع کرده به پیشرفت و ساختن بازی یک ساله نیست که و ۴-۵ سال طول میکشه.
        ایندش درخشانه حالا خودتو به در و دیوار بزن.
        بتسدا هم که خریده و گیم پس و بکواردم حسابی سر و صدا کرده.
        راجب دست کم گرفتن این نسل توسط سونی اینجور نیست و سونی داره با فرمول عالی قبلی پیش میره.

      • SOLID گفت:

        منطقی‌ 😐 عزیز حالت خوبه یا نه مایکروسافت نسبت به نسل ۸ خیلی هم قدرتمند شروع کرده 😐 با گیم پس و خریدند استودیو ها زیاد درسته در لانچ کنسول زیاد به اندازه پلی استیشن نیست ولی در ۲ سال آینده انحصاری ها میاد
        جوجه رو آخر پاییز می شمارند :laugh: نه اول سال 😐

    • Emmat گفت:

      سونی دست کم گرفته این گیم پس و بکوارد از نسل ۸ به نسل ۹ منتقل شده تازه ما هیچ بازی ندیدم که واقعا قدرت XSX نشون بده ولی MSP:MM حداقل قدرت SSD رو نشون داد خب فعلا ۱ هیچ به نعف سونی هست ولی این قاعده یکی نیست ولی چیزی که شما گفتی سونی حتی اگرم بخواد نمی تونه ریسکش رو بکنه نینتندو فقط یه لحظه نیاز داره تا سونی رو به زمین بزنه اونم توی خونه خودش ژاپن.

    • کنسول ps5 قدرتش ۳برابر sx است .
      بازی های انحصاریش ارزششون ۱۰۰برابر هیلو۵۰۰میلیونی هستن :rotfl: :rotfl:

  • Mr.tur گفت:

    هم ps3 قویتراز ۳۶۰ بود و هم ps4 از ایکس وان. 😎
    اونزمان هم که ps1 اومده و غوغایی در گرافیک بازیها به پا کرد خبری از کنسولای کارتونیه ماکروسافت نبود.
    البته همون پردازنده ps3 هم به اعتراف یکی از کار کنان گوریلا گیمز حتی قویتراز کور ای ۹ اینتل هست.
    حالا یه نسل برارین این ایکس باکس قویتر باشه دلشون خوش باشه :rotfl:
    تمام 😀

  • farshadx گفت:

    همون روزای اول گفتم نه سرعت SSD سونی نه قدرت اضافه xbox قرار نیست تفاوت فاحشی داشته باشن
    از اینا بگذریم طرف دقیقآ چی گفته؟
    اول گفته فاحش نیست ولی اخرش گفته مشتاقم اختلافشون رو ببینم؟!
    اشتباه ترجمه شده؟!

  • Neyjrjm گفت:

    هر کسی از هر کدوم از این کنسول ها که لذت میبره بخره و کیف کنه انقدر به اینکه این بالاتر اون پایین تر فکر نکنید از بازی ها لذت ببرید.

  • سلام در حال حاضر هیچ مشکل سخت افزاری و نرم افزاری نداره دوست عزیز

  • amazon گفت:

    تفاوت سخت افزار دو کنسول زیاد نیست ولی تفاوت استودیو ها خیلی زیاده و به شخصه اعتقاد دارم استودیو های سونی در مقایسه با استودیو های ماکروسافت ارزششون بیشتر از دو برابره. کافیه به انحصاری های سونی نگاه کنین. تو هر مراسمی که خبرش میاد نصف نامزدها انحصاری سونین. حتی نینتندو هم اینطوری عمل نکرده. نسل ۸ سونی خیلی پیشرفت کرد و همین باعث شده انتظارات ازش تو نسل ۹ خیلی بره بالاتر.

    • amazon گفت:

      به نظر من واقعا کشک بود چون تاثیری تو فروش بیشترش که قابل توجه باشه نداشت. تنها مزیت خرید بتسدا تا به این لحظه این بود که باعث شد شروع افتضاح ماکروسافت برای اول نسل (کنسولی بدون تغییر و بدون بازی لانچ) دیده نشه و ضرر نده برای همین هم عجله ای خریدش رو اعلام کردن.

      • چی چی گفتی کنسول بدون تغییر بدون تغییر معماری کاملا جدید نه همون نسل قبل دایرکت دوازده و این چیزا کشک بود کنسول مایکرو نسبت به سونی کلی تغییر کرد دسته ها بود که مایکروسافت تغییر نکرد که الان داریم دسته سونی افسانه ای میبینیم و لانچ میشه بگی چقدر مهم بود اصلا اهمیتی داشت لانچ ها اهمیتی داشت نه نداشت و ارزش استدیو های سونی دو برابر مایکروسافته اینم بگم داداش یه چیزی زدی
        دالتون جان انقدر بگیر نباش

      • SiRSiNa گفت:

        فعلا که کشکه ولی وایسا چند سال دیگه خوب جا می افته یه آش کشکی میشه که بیا و ببین
        من کاری به اینکه ps یا اکس باکس ندارم (فقط پیسی :yes: )
        ولی خداییش کسی که به بتسدا با اون همه آیپی بگه کشک ، من هیچ حرفی باهاش ندارم
        دووم ، فالوت ، ولفنشتاین و…. همه کشک
        آفرین همینجوری پیش بری فردا پس فردا میگی ارزش سهام سونی از مایکروسافت بیشتره و سونی میتونه کل ردموند رو با اپل یجا بخره :rotfl: :rotfl:

    • Emmat گفت:

      درباره ای بازی های نینتندو بحث نکنیم سنگین تره مثلا امسال سالگرد ۳۵ سالگی لجند اف زلداست.

    • داداش حرفت درسته ولی از اینکه میبینم خود ایکس باکس فن ها با هم دعوا میکنن خندم میگیره :rotfl:

  • oculus rift گفت:

    این چیزا اصلا اهمیت نداره الان لست ۲ گرافیکی داره که فکر نکنم تو یکی دو سال آینده کسی به جز خود ناتی داگ بتونه همچین گرافیکی رو خلق کنه کسی که بازی رو میسازه بیشترین نقش رو در استفاده از قدرت کنسول داره

  • احتمالاً مقصود موارد جزئیه که طبیعتاً تو هر محصولی وجود داره و برای برطرف شدنش نیاز به آزمون و خطا تو مقیاس بزرگ مثلا بالای ۱۰ میلیون نفر کاربر تو بازه زمانی نسبتاً طولانی مثلا +۶ ماه هست.
    در مورد پلی استیشن ۵ جز دریفتینگ کنترلر ایرادی فعلاً نمایان نشده و نمیشه مثال زد اما در مورد پلی استیشن ۴ اگر یادتون باشه همون اوایل فن‌های سری اول کنسول خیلی صدا میدادن که تو نسخه اسلیم برطرف شد.

  • Zzzeus گفت:

    سلام
    من خودم کلا با پلی استیشن بیشتر حال میکنم(نظر شخصیمه)و نمیام یه کسی که ایکس باکس دوست داررو هیت کنم ما هممون عضو یه خانواده هستیم.
    و اینم بگم که در این نسل رقابت جذاب و قوی از هردو طرف را شاهد هستیم و البته کل کل همه جا هست و باید باشه و بدون کل کل دیگه جذاب نخواهد بود به نظرم بازم نمیتوان بر حسب همین پردازنده قوی تترین بازیکن را مشخص کرد و باز هم باید منتظر ماند تا هر کدام از مبارزان فن های قویه خود اجرا کنند و به نظرم سونی این نسلو دسته کم نگرفته بلکه میخوام یه زره بازی پیش بره بعد ضربه های فنیشو بزنه.

  • darkwarrior گفت:

    ولی اختلاف کیفیت بازی ها درحد زمین و آسمانه

اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است