هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا
هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا
هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا
هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا

بازی‌بازان عنوان Dota 2 حدود ۲۵۰۰۰ دلار برای ساخت یک آموزش جدید از این بازی هزینه کردند!

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
dota 2

بازی بسیار محبوب و به شدت پرطرفدار Dota 2 همچنان به جذب بازی‌بازان جدید ادامه می‌دهد و هر روز بر تعداد علاقمندان به این سری افزوده می‌شود، اما با این همه برخی از طرفداران این اثر آرزو می‌کنند که یک آموزش بسیار بهتر و جامع‌تر برای این عنوان وجود داشت تا بازی‌بازان جدید این مجموعه نیز بتوانند از این عنوان نهایت لذت را ببرند.

بازی Defence of the Ancients 2 (با نام اختصاری Dota 2) نزدیک به ۸ سال است که عرضه شده و در این مدت توانسته است تا به یکی از موفق‌ترین و پربیننده‌ترین بازی‌های تمام دوران تبدیل شود. مسابقات برتر و جهانی و بین‌المللی Dota 2 esports، رویدادی است که اکثرا همرمان توسط میلیون‌ها نفر به صورت آنلاین تماشا می‌شود و به اندازه کافی بزرگ است و می‌تواند تا اکثر عرصه‌های ورزشی را به راحتی تسخیر کند. مسابقات بین المللی ۲۰۲۰ این عنوان دارای یک جایزه ۳۴٫۴ میلیون دلاری بود و تیم‌های مختلفی از سراسر دنیا برای دریافت بخشی از این جایزه با همدیگر رقابت کردند. با وجود تمام موفقیت‌های بزرگی که این بازی موفق به کسب آن‌ها شده است، به گفته‌ی اکثریت بازی‌بازان ، یکی از زمینه‌های به شدت ضعیف این بازی بخش آموزشی آن است.

درک همه‌ی پیچیدگی‌ها و ترفندهای سبک Muliplayer Online Battle Arena (MOBA)، یک شبه ممکن نیست و سختی‌های خاص خودش را دارد و به صورت کلی مبهم است. از سطح ابتدایی در این عنوان تا سطح بسیار بالا در بازی Dota 2، درک دقیق مکانیک‌های بازی کلید پیروزی در رقابت‌ها است. بسیاری از بازی‌بازان Dota 2 در همان ابتدای مسیر شروع این عنوان دچار اشتباهات فراوانی می‌شوند و به نظر می‌رسد که بسیاری از این اشتباهات به خاطر نداشتن یک بخش آموزشی درست و کامل از مکانیک‌های متفاوت در این اثر می‌باشند.

اکثر بازی‌بازان مراحل و نکات آموزشی Dota 2 را اصلا مناسب نمی‌دانند و با آن‌ها شوخی می‌کنند! از آنجا که این بازی تقریبا ۸ ساله شده است و همیشه هم در حال به روزرسانی و بهبود یافتن است، برخی از عناصر بازی که در آموزش به آن‌ها اشاره شده است، منسوخ شده و برخی موارد جدید اضافه شده به این عنوان نیز هیچ بخش آموزشی دریافت نکرده‌اند‌. بخش آموزشی این بازی یکی از مواردی است که به شدت نیاز به پیشرفت دارد. بنابراین باید گفت که این مشکلات در زمینه‌ی آموزش این عنوان باعث افزایش نارضایتی بازی‌بازان و به ویژه بازی‌بازان تازه وارد شده است و بر اساس نظر اکثر بازی‌بازان حرفه‌ای این اثر، این مورد باعث شده تا آبروی این بازی در خطر بیافتد. در نهایت جامعه‌ی طرفداران این مجموعه دست به کار شده و در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰۰ دلار در IndieGogo جمع آوری کرده‌اند تا یک آموزش مناسب برای این بازی ساخته شود.

دلیل این اقدام نیز این است که به زودی یک انیمه از بازی Dota 2 توسط نتفلیکس (Netflix) ساخته می‌شود که قرار است تا در تاریخ ۲۵ مارس (۵ فروردین ۱۴۰۰) منتشر شود. به همین دلیل جامعه‌ی طرفداران این مجموعه می‌خواهد تا یک آموزش مناسب برای این عنوان تدارک ببیند که اصول جدید این بازی را به هر تازه واردی، که احتمال می‌رود بعد از پخش انیمه شاهد افزایش تعداد بازی‌بازان این مجموعه باشیم، آموزش دهد. اخیرا نمایش تلویزیونی ویچر منجر به افزایش قابل توجه بازی‌بازان عنوان The Witcher 3 گردید و حال طرفداران Dota 2 فکر می‌کنند که ممکن است در اینجا نیز همین اتفاق رخ دهد.

به احتمال بسیار زیاد این آموزش شامل یک سری اصول اولیه از جمله نحوه‌ی حرکت کردن، نحوه‌ی حمله و دفاع کردن و استراتژی‌های اساسی MOBA برای پیروزی در یک رقابت خاص و همچنین نحوه برقراری ارتباط و همکاری با هم تیمی‌ها برای افراد تازه وارد به این سری باشد.

به نظر می‌رسد که امسال یک سال بسیار بزرگ برای عنوان Dota 2 باشد. همانطور که می‌دانید و در بالا نیز ذکر شد، یک انیمشن جدید قرار است تا از این بازی منتشر شود که مطمئنا باعث رشد تعداد بازی‌بازان این مجموعه خواهد شد و همچنین طی سال گذشته‌ی میلادی این بازی توانست تا رکوردهای جدیدی در زمینه‌ی تعداد بازی‌بازان به ثبت برساند که احتمالا این روند افزایشی به این زودی‌ها متوقف نخواهد شد.

اینگونه که مشخص است، بازی Dota 2 هنوز هم بعد از گذشت ۸ سال از زمان عرضه‌ی رسمی آن، نه تنها محبوبیت خود را از دست نداده است، بلکه به صورت روزافزون بر تعدا طرفداران این بازی افزوده می‌شود. مشخصا جامعه‌ی بازی‌بازان هنوز هم عشق فوق‌العاده‌ای به این اثر دارد. مطمئنا این آموزش، که به زودی اضافه خواهد شد، نیز باعث افزایش محبوبیت بیش از پیش این بازی خواهد شد.

عنوان Dota 2 هم اکنون بر روی رایانه‌های شخصی در دسترس بازی‌بازان قرار دارد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید تا نقد و بررسی این بازی را از اینجا و به قلم محمد حسین باجلان مطالعه نمایید.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا درباره‌ی این بازی چیست؟ تجربیات خود از این عنوان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا
هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا
هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا
هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا
هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هزینه 25000 دلاری طرفداران Dota 2! - گیمفا