توسعه دهندگان عنوان Marvel’s Avengers درباره‌ی تغییر سیستم ارتقا دادن شخصیت در این بازی توضیح می‌دهند

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
Marvel's Avengers

بازی Marvel’s Avengers با تمامی مشکلات و ایرادات خود بالاخره عرضه شد و متاسفانه نتوانست تا به آن چیزی که طرفداران از آن انتظار داشتند، پاسخ دهد. حال جدیدا یک به روزرسان جدید برای آن منتشر شده که تغییراتی در سیستم کسب XP و ارتقای شخصیت‌ها در این عنوان اعمال می‌کند که سازندگان توضیحاتی درباره‌ی آن ارائه داده‌اند.

هفته‌ی گذشته، استودیوی کریستال داینمیکس (Crystal Dynamics) و شرکت (Square Enix) بازی‌بازان عنوان Marvel’s Avengers را غافلگیر کردند و با ارائه‌ی یک به روزرسان جدید، قرار شد تا نحوه‌ی کسب XP  ارتقا دادن سطح قهرمانان را تغییر دهند.

با این به روزرسانی وقتی که هر قهرمان این بازی به سطح ۲۵ می‌رسد، مقدار XP مورد نیاز برای بالا رفتن سطح افزایش می‌یابد و رسیدن به سقف سطح ۵۰ را برای بازی‌بازان به شکل قابل توجهی دشوارتر می‌کند. این مورد با ترکیبی از واکنش مثبت و منفی طرفداران روبرو شد. بسیاری از آن‌ها معتقد بودند که این بازی به خودی خود طرفدارار چندان زیادی ندارد و باید که بازی‌بازان بیشتری را به خود جذب نماید و این تغییر دقیقا مخالف با این سیاست عمل می‌کند. استودیوی کریستال داینمیکس در وبسایت رددیت (Reddit) به این انتقاد طرفداران این عنوان پاسخ داد و در ادامه هدف از این تغییر در بازی را توضیح داد.

این استودیو در بیانیه‌ی خود در این رابطه اعلام کرد که سیستم کسب XP در این بازی اصلا بهینه نبود و بین مراحل مختلف تعادل خوبی نداشت. این بدان معنی است که بازی‌بازان در طی یک مأموریت، که ممکن است بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد، حدود دو یا سه بار ارتقا دریافت می‌کردند. در نتیجه، در اکثر اوقات بازی‌بازان خیلی سریع امتیازات مهارت‌های جدید و یا خاص را به دست می‌آوردند و فرصت کافی نداشتند تا قبل از رفتن به مرحله و یا سطح بعدی به این مهارت عادت کرده و یا از آن در جهت بهبود روش حمله‌ی خود استفاده نمایند. کریستال داینمیکس در ادامه گفت که

ما می‌خواهیم تا بازی‌بازان به سطوح بالاتری در این بازی برسند. در واقع ما واقعا قصد داریم تا ارتقا دادن شخصیت‌ها در این عنوان کاری راحت و در عین حال جالب و چالش برانگیز باشد. هدف از طراحی قهرمانان مختلف در این عنوان نیز همین بوده است. هدف استودیو این نیست که این سیستم به یک روند سخت و طاقت فرسا تبدیل شده و باعث از بین رفتن علاقه‌ی بازی‌بازان به ادامه‌ی روند ارتقا دادن شخصیت‌ها گردد.

طبق سخنان توسعه دهنگان این بازی برای ارتقا دادن یک شخصیت باید ظرف ۳ تا ۵ ساعت به حداکثر سطح قهرمان خود برسید. اگر این به روزرسانی مطابق انتظار توسعه دهندگان عمل نماید، به بازی‌بازان فرصت بیشتری می‌دهد تا از هر مهارتی که بدست می‌آورند در بازی استفاده کرده و از آن لذت ببرند و این مهارت بدست آمده را بیهوده فرض نکنند.

باید دید که آیا این به روزرسانی همانطور که سازندگان امیدوار هستند عمل خواهد کرد یا خیر. پاسخ‌های داده شده به پست کریستال داینمیکس در این مورد در رددیت متناقض به نظر می‌رسند، برخی معتقدند که این تغییر صرفا باعث از دست رفتن همین تعداد بازی‌بازان باقی‌مانده خواهد شد در حالی که بر طبق نظر توسعه دهندگان این به روزرسانی قرار است تا بازی‌بازان بیشتری را جذب نماید. خوشبختانه، تغییر سیستم XP تنها تغییر این به روزرسانی نخواهد بود و یک محتوای جدید در مورد Hawkeye و کلینت بارتون نیز به این اثر اضافه خواهد شد. استودیوی کریستال داینمیکس امیدوار است که با این محتوای اضافی باعث رضایت بازی‌بازانی شود که به دنبال محتوای بیشتری هستند. این به روزرسانی قرار است تا در تاریخ ۱۸ مارس سال جاری میلادی (پنج شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۹) منتشر شود.

بازی Marvel’s Avengers در حال حاضر بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، گوگل استدیا (Google Stadia) و رایانه‌های شخصی در دسترس است. نسخه‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس نیز در راه هستند. در صورت تمایل می‌توانید نقد و بررسی این عنوان را به قلم امیر امیر مهدی نامجو از اینجا مطالعه نمایید.

نظر شما در مورد سیستم تغییر XP در این عنوان چیست؟ آیا از این بازی به صورت کلی ناامید شده‌اید یا هنوز به آن امیدوارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

5
2
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اگر کریستال داینامیک با اینسامیناک همکاری میکرد می توانستند بازی اونجرز رو به درجه خوبی برسانند

    2
    4
    • ALIREZA0111 گفت:

      این حرف کاملا اشتباهه
      درسته اینسامنیاک با دو نسخه اسپایدرمن خودشو کامل اثبات کرد ولی ساخت یه بازی از این همه ادم متفاوت با گیم پلی و روش های مبارزه متفاوت خیلی سخت تر از یه شخصیت مثل اسپایدرمنه
      هرچند این بازی گیم پلی فقط یکی از نقاط ضعفش بود ..داستان ابکی..مراحل بی کیفیت و تکراری
      شخصیت های خیلی نچسب و پردازش خیلی ضعیف به شخصیت های دوس داشتنی ..بخش انلاین خیلی ضعیف با سرور های داغون و پیدا نکردن یک شخص بعد نیم ساعت Really Angry Really Angry
      ساخت یه بازی بزرگ از این همه شخصیت که اکثرا هم میشناسن خیلی سخته
      ولی واقعا اینا تر زدن خیلی بد بود..تنها نقطه مثبت بازی که تو دوره بازی کردنم لذت بردم گیم پلی شخصیت ثور و هالک بود

      5
      3
  • Tanesh گفت:

    یه جمله راجب این بازی میگم خیلیا منظورمو میفهمن ، مثل خیلی از بازیایی که میدونیم ، اونجرز بهترین پتانسیل توی بدترین دستاس ، تمام پتانسیلایی که میتونست تبدیل به نقطه قوت بشه شده نقطه ضعف بازی ، من عاشق بازیشم ولی هربار میرم توش میبینم کاری واس انجام دادن ندارم و میام بیرون ، واقعا اگه میخوان بیشتر ازینا شکست نخوره باید بیشتر چیزا رو ریورک کنن

    1
    0