- گیمفا بازی‌های تفننی
- گیمفا بازی‌های تفننی
- گیمفا بازی‌های تفننی
- گیمفا بازی‌های تفننی

معرفی برترین بازی‌های تفننی برای گوشی‌های هوشمند؛ صرفا جهت گذراندن اوقات فراغت (قسمت دوم)

سجاد باقریان
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 09:00
- گیمفا بازی‌های تفننی

حتما برای شما پیش آمده که به کنسول یا رایانه‌ خود دسترسی نداشته‌اید و دلتان می‌خواست که حداقل بازی‌ای هر‌چه‌قدر ساده در دسترستان بود تا بتوانید سرگرم شوید و وقت‌تان را به بیهودگی تلف نکنید. بازی‌های تفننی گوشی‌های هوشمند دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید. عناوینی که با یک فرمول ساده و خلاقانه می‌توانند شما را سرگرم خود کنند. عناوینی که هدف از ساختشان درگیر کردن ذهن شما و ارائه‌ یک داستان و گیم‌پلی پیچیده نیست و تنها می‌خواهند یک تجربه بسیار جذاب کوتاهی را برای شما به ارمغان بیاورند. تعداد این‌گونه بازی‌ها از تعداد موهای سر یک انسان هم بیشتر بوده و شما می‌توانید تنها با بازدید از اپ‌استور‌های معتبر به تعداد زیادی از این بازی‌های تفننی دست پیدا کنید.

همان‌طور که تعداد این عناوین زیاد می‌شود، انتخاب بین آن‌ها نیز به مراتب دشوار‌تر شده و شاید شما را سردرگم کند. حتی خیلی از این بازی‌ها با تبلیغات و معرفی دروغین شما را ترغیب به دانلود ساخته خود می‌کنند و شما با نصب آن متوجه می‌شوید که به کلی با گیم‌پلی و محیطی متفاوت روبه‌رو هستید. ما در این مقاله قصد داریم تا لیستی کوتاه از عناوین تفننی را برای شما معرفی کنیم، عناوینی ساده و در عین حال جذاب که بهترین گزینه‌ها برای سرگرمی و گذراندن وقت می‌باشند.

 

Alto’s Odyssey

بازی‌های تفننی

سبک دوندگی یا RUN یکی از محبوب‌‌ترین سبک‌های بازی‌های گوشی‌های هوشمند می‌باشد که عناوین معروف و شناخته‌شده‌ زیادی را در این سبک می‌توانیم برای شما در لیست قرار دهیم. Alto’s Odyssey یکی از این بازی‌ها است که با گرافیک و گیم‌پلی جذاب، می‌تواند تا ساعت‌ها شما را مشغول خود کند. این بازی توسط استودیو Noodlecake Studios Inc منتشر شده که با استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبه‌رو گردیده است.

شما در این بازی در نقش اسکیت‌سواری قرار دارید که در یک جهان بی‌پایان در حال ماجراجویی است. از موانع عبور کرده و مکان‌های دیدنی جدید را کشف کنید تا رکورد خودتان را بهبود ببخشید. بازی از نظر گرافیک هنری واقعا با‌سلیقه کار شده و شما را شگفت زده خواهد کرد. با توجه به حجم بسیار پایین بازی، وجود چنین گرافیکی بسیار عالی است. شما در مسیر بازی باید به جمع‌آوری سکه بپردازید تا با آن‌‌ها آیتم‌های مختلف را خریداری کنید. آیتم‌ها از تنوع خوبی برخوردار هستند و وجودشان این انگیزه را در شما ایجاد می‌کند تا وقت بیشتری برای گشت‌وگذار در بازی صرف کنید.

بازی Alto’s Odyssey برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر گردیده که شما می‌توانید آن‌ را از اپ‌استور‌های مختلف دریافت کنید.

 

Dunk Line

بازی‌های تفننی

کمتر کسی پیدا می‌شود که با استودیو Ketchapp آشنا نباشد. این استودیو در ساخت بازی‌های تفننی برای گوشی‌های هوشمند معروف بوده و تا به الآن عناوین بسیار جذابی را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته‌اند.

در این جایگاه از لیست به سراغ معرفی یکی از بازی‌های شرکت Ketchapp رفته‌ایم که در بین مخاطبین کمتر شناخته‌شده است. شما در بازی Dunk Line با گیم‌پلی پیچیده‌ای مواجه نیستید و تنها کاری که باید انجام بدهید کنترل توپ بسکتبال و هدایت آن‌ به سوی سبد می‌باشد. شما نیاز به پرتاب توپ ندارید و باید با کشیدن خط، توپ‌ را به داخل سبد بیندازید تا امتیاز کسب کنید. در این مسیر بی‌پایان، بمب‌ها و موانع زیادی وجود دارد که عبور از آن‌ها کار سختی نیست. شما با جمع‌آوری سکه می‌توانید توپ‌های جدیدی در بازی خریداری کنید که هر کدام دارای طرح‌های زیبایی هستند.

بازی کاملا رایگان بوده و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای تنها چیزی است که می‌تواند شما را آزار بدهد. شما می‌توانید عنوان Dunk Line را برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب نمایید.

 

Break Liner

بازی‌های تفننی

بازی Break Liner یکی دیگر از عناوین استودیو Ketchapp بوده که با یک فرمول جدید و جذاب توانسته به محبوبیت بسیار زیادی بین مخاطبین گوشی‌های هوشمند برسد. عنوانی که تا به الآن بیش از ۵۰۰ هزار بار از اپ‌استور گوگل دانلود شده و نمره عالی ۴٫۴ از ۵ را دریافت کرده که برای یک بازی arcade و تفننی بسیار عالی است.

در بازی شما شاهد دو مسیر هستید که فضا‌پیما می‌تواند بین آن‌ها جابه‌جا شود تا به موانع برخورد نکند. شما هنگامی قادر هستید فضاپیما را به مسیر دیگر ببرید که دیوار بین دو مسیر زرد باشد، در غیر این صورت فضاپیما با برخورد به دیوار مشکی یا قرمز نابود شده و خواهید باخت. در نگاه اول بازی بسیار ساده به‌نظر می‌رسد. اما با پیشروی بیشتر در طول مسیر، تعداد موانع مختلف بسیار زیاد شده و طول دیوار زرد به شدت کاهش می‌یابد. در این مواقع تمرکز شما بسیار اهمیت داشته و به سادگی‌ نمی‌توانید فضاپیما را بین دو مسیر حرکت دهید. کنترل بازی بسیار راحت بوده و شما می‌توانید تنها با کلیک بر روی صفحه گوشی فضاپیما را در بین دو مسیر جابه‌جا کنید.

بازی به صورت رایگان و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios عرضه شده و در اپ‌استور‌های مختلف در دسترس می‌باشد.

 

۲Cars

بازی‌های تفننی

باز هم یک عنوان تفننی دیگر و باز هم Ketchapp! اگر به‌دنبال بازی‌ای هستید که با تجربه آن تمرکز خودتان را به چالش بکشید، بازی ۲Cars یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. این بازی بسیار سبک بوده و حجم آن به چیزی حدود ۱۰ مگ می‌رسد که بسیار عالی است. با توجه به حجم کم بازی ۲Cars، گیم‌پلی و گرافیک آن بسیار قابل قبول بوده و هیچ ایراد خاصی در این زمینه به بازی وارد نیست.

شما در بازی کنترل دو ماشین قرمز و آبی را در اختیار دارید و هرکدام از ماشین‌ها در دو مسیر مختلف می‌توانند حرکت کنند که کنترل همزمان آن‌ها سخت‌تر از آن‌ چیزی است که فکرش را می‌کنید. در مسیر دو نوع آیتم وجود دارد که باید به جمع‌آوری آیتم‌های دایره‌ای شکل بپردازید و از آیتم‌های مربعی دوری کنید. با برخورد هر کدام از ماشین‌ها به موانع مربعی شکل، شما می‌بازید و همه‌چیز از اول شروع خواهد شد. مهارت خاصی برای تجربه این بازی نیاز ندارید و تمرکز تمام آن‌ چیزی است که به‌دردتان می‌خورد.

بازی ۲Cars را می‌توانید به صورت رایگان و از اپ‌استور‌های مختلف دانلود و نصب نمایید. لازم به ذکر است که این بازی برای دو سیستم عامل اندروید و ios در دسترس می‌باشد.

 

Daddy Long Legs

بازی‌های تفننی

این بازی یکی از جالب‌ترین بازی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب شده و می‌تواند سرگرمی بسیار خوبی برای اوقات فراغت شما باشد. شما در بازی Daddy Long Legs کار خاصی به غیر از راه رفتن انجام نمی‌دهید. بله، فقط باید راه بروید! شما با ضربه زدن بر روی صفحه گوشی خود، باید تعادل شخصیت بازی را حفظ کنید تا زمین نخورد. کنترل بازی در چند دقیقه اول می‌تواند بسیار سخت و دشوار باشد، البته مسلط شدن بر بازی زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و بعد از چندین دقیقه شما تمام قلق‌های مختلف را یاد خواهید گرفت. بازی با گوشی‌های نسبتا قدیمی مشکل داشته و به شما پیشنهاد می‌کنم که در صورت داشتن گوشی قدیمی، به سراغ این بازی نیایید، زیرا شاهد کند شدن شدید گوشی خواهید بود.

 بازی Daddy Long Legs رایگان بوده و در اپ‌استور‌های مختلف در دسترس می‌باشد.

 

Hill Climb Racing

بازی‌های تفننی

بازی Hill Climb Racing نام عنوانی خاطره‌انگیز می‌باشد که توسط استودیو Fingersoft برای گوشی‌های هوشمند منتشر گردیده است. زمان زیادی از انتشار نسخه اول این بازی جذاب می‌گذرد اما هم‌چنان بازی Hill Climb Racing یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که قادر است شما را معتاد خودش بکند.

شما در این بازی باید به آفرود در تپه‌های گوناگون بپردازید تا بتوانید رکورد خودتان را بهبود ببخشید. اما این تمام کاری نیست که در بازی انجام می‌دهید. علاوه بر کنترل ماشین، شما باید به جمع‌آوری سوخت هم بپردازید تا ماشین‌ در وسط راه خاموش نشود. همین موضوع باعث شده که گیم‌پلی بازی از حالت سادگی خارج شود و جذابیت بیشتری داشته باشد. تعداد زیادی از ماشین‌های مختلف و بسیار جذاب دراختیار شما قرار داده شده که می‌توانید با سکه آن‌ها را خریداری کنید. متاسفانه قیمت ماشین‌ها بسیار زیاد بوده و شما به راحتی نمی‌توانید ماشین‌ها را بخرید. به همین دلیل ما در بازی Hill Climb Racing شاهد پرداخت‌های درون برنامه‌ای فراوان و آزار‌دهنده‌ای هستیم که برای مخاطب خوشایند نیست.

شما می‌توانید بازی Hill Climb Racing را به صورت رایگان و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب کنید و خاطرات خوش خودتان را دوباره مرور کنید.

 

Knife Hit

بازی‌های تفننی

یکی از بازی‌های جذاب تفننی در پلتفرم گوشی‌های هوشمند، عنوان Knife Hit می‌باشد که توسط استودیو Ketchapp توسعه یافته است. شما در این بازی با محیطی تقریبا مشابه بازی aa مواجه هستید که هسته اصلی گیم‌پلی آن، پرتاب چاقو به الوار‌ها است. این الوار‌ها با سرعت‌های مختلف در حال چرخش هستند و شما با پرتاب به موقع چاقو‌ها و قرار دادن آن‌ها در مکان مناسب، الوارها را می‌شکنید و به مرحله بعدی راه می‌یابید. بازی Knife Hit همانند بازی aa به تمرکز بالایی نیاز دارد و گذر کردن از مر‌حله‌های آن کار ساده‌ای نیست. بعد از هر ۵ مرحله، چالش‌های سخت و مختلفی برای شما در نظر گرفته می‌شود که با پشت سر گذاشتن آن‌ها جوایز بسیار خوبی را به‌دست خواهید آورد.

اگر به‌دنبال جایگزینی برای بازی aa می‌گردید یا می‌خواهید به تجربه عنوانی چالش‌برانگیز بپردازید، بازی Knife Hit بهترین گزینه برای شما است. عنوانی که به صورت رایگان منتشر شده و شما می‌توانید به سادگی آن‌ را از اپ‌استور‌های مختلف دریافت نمایید.

 

Crowd City

بازی‌های تفننی

بازی Crowd City، یک بازی تفننی و رکوردی است که توسط استودیو VOODOO منتشر شده است. این استودیو سابقه بسیار خوبی در ساخت بازی‌های تفننی داشته و این‌بار با بازی Crowd City ثابت کرده که هم‌چنان یکی از بهترین‌ها در زمینه‌ بازی‌های تفننی است.

شما در بازی Crowd City گروهی از آدم‌های رنگی را کنترل می‌کنید که می‌توانند با پیوستن به گروه‌های دیگر، جمعیت خودشان را افزایش دهند. البته مواظب باشید تا به گروه‌های بزرگ‌تر از خودتان نزدیک نشوید، زیرا در این مواقع شما می‌بازید و همه چیز از اول شروع خواهد شد. پس تمام کاری که باید انجام دهید افزایش جمعیت گروه‌ خود می‌باشد و بازی با همین فرمول ساده می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

بهینه‌سازی بازی یکی از بزرگترین مشکلات آن‌ است. با توجه به شلوغ بودن محیط بازی، لگ و افت فریم بسیار شدیدی در هنگام تجربه این عنوان شاهد خواهید بود. البته قدرت سخت‌افزار گوشی شما هم تاثیر بسیار زیادی در میزان لگ و شدت افت فریم دارد.

بازی کاملا رایگان بوده اما تبلیغات بسیار زیادی در محیط آن وجود دارد که می‌تواند آزار‌دهنده باشد. شما قادر هستید عنوان Crowd City را برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دریافت کنید.

 

Cut the rope

بازی‌های تفننی

بازی Cut the rope یکی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین بازی‌‌های گوشی‌های هوشمند می‌باشد که با وجود قدیمی بودن آن، هم‌چنان می‌تواند شما را برای ساعت‌های بسیار طولانی سرگرم کند. این بازی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و با استقبال بی‌نظیری از سوی مخاطبین مواجه شد، به‌طوری‌که تا به الآن این بازی در حدود ۱۰۰ میلیون بار در اپ‌استور گوگل دانلود شده است.

گیم‌پلی بازی بسیار ساده بوده و شما باید با بریدن طناب و انداختن کلوچه در دهان هیولا، آن را سیر کنید. بازی در مراحل ابتدایی بسیار راحت بوده و شما را با المان‌های مختلف گیم‌پلی آشنا می‌کند. اما با گذشت چندین مرحله از بازی، پازل‌ها‌ی هر مرحله به مراتب سخت‌تر شده و شما به سادگی نمی‌توانید از مرحله‌ها بگذرید. بیش از ۳۵۰ مرحله در بازی وجود دارد که این تعداد کافی به‌نظر می‌رسد. به شما پیشنهاد می‌کنم حتما این بازی را در گوشی خود نصب داشته باشید، زیرا یکی از برترین‌ بازی‌های تفننی در این پلتفرم محسوب می‌شود و بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

می‌توانید بازی Cut the rope را به صورت رایگان و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب کنید.

 

Bowmasters

بازی‌های تفننی

شاید نتوان عنوان Bowmasters را در دسته بازی‌های تفننی قرار داد. به‌هرحال وجود این بازی در لیست خالی از لطف نبوده و تجربه آن می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. شما در این بازی در نقش یک کماندار قرار دارید که باید با پرتاب تیر، حریفانتان را از پای در بیاورید. بازی از فیزیک بسیار خوبی برخوردار بوده و شما به سادگی نمی‌توانید پرتاب بی‌نقصی داشته باشید. هر قسمت از بدن حریفتان، یک مقدار مشخص از نوار سلامتی آن‌ را کاهش می‌دهد که همین موضوع باعث می‌شود شما تمرکز بیشتری بر روی پرتاب تیر بگذارید. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی، قسمت دو نفره آن می‌باشد که بسیار هیجان‌انگیز است و شما می‌توانید با دوستان خودتان به تجربه این عنوان بپردازید. بازی  Bowmasters حدود ۹۰ مگ حجم دارد که با توجه‌ به بخش‌های مختلف در گیم‌پلی و مراحل متنوع آن، این حجم منطقی به‌نظر می‌رسد.

بازی Bowmasters کاملا رایگان بوده و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر شده است. شما می‌توانید این عنوان جذاب را از اپ‌استور‌های مختلف دانلود کنید.

 

Hunter Assassin

بازی‌های تفننی

Hunter Assassin عنوان یک بازی در سبک مخفی‌کاری است که توسط استودیو Ruby Game Studio توسعه یافته و در سال ۲۰۱۹ منتشر گردیده است. ۱۰ میلیون دانلود در اپ‌استور نشان‌دهنده محبوبیت این بازی در بین مخاطبین گوشی‌های هوشمند می‌باشد.

شما در این بازی در نقش سربازی قرار دارید که به‌صورت مخفیانه قصد کشتن دشمنان خود را دارد. در هر مرحله تعدادی دشمن در یک اتاق وجود دارند که شما باید سعی کنید آن‌ها را بکشید تا بتوانید به مرحله بعد راه بیابید. گیم‌پلی بازی بسیار ساده‌ است و شما در پشت جعبه‌های موجود در محیط بازی پنهان می‌شوید و منتظر می‌مانید تا در زمان مناسب به دشمنانتان حمله کنید.

تعداد مراحل موجود در بازی بسیار راضی کننده بوده و نمی‌توانید در زمانی کوتاه بازی را تمام کنید. اما یکی از بزرگ‌ترین نکات منفی این عنوان، تکراری شدن مراحل آن می‌باشد. بعد از گذشت حدود ۲۰ مرحله از بازی، شما دیگر با المان جدیدی مواجه نمی‌گردید که همین موضوع باعث خواهد شد شما به فکر پاک کردن بازی بیفتید.

درکل این بازی می‌تواند گزینه خوبی برای گذراندن اوقات فراغت باشد و شما می‌توانید آن‌ را به صورت رایگان و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دریافت نمایید.

 

DRIVE

بازی‌های تفننی

اگر از علاقه‌مندان سبک racing هستید و دنبال یک بازی تفننی در این سبک می‌باشید، بازی DRIVE همان چیزی است که به آن نیاز دارید. در این بازی خبری از مراحل و چالش‌های مختلف نیست و شما با یک مسیر بی‌پایان روبه‌رو هستید که با طی کردن آن امتیاز کسب می‌کنید. در طول مسیر گالن‌های بنزین قرار دارد که شما می‌توانید با دریافت آن‌ها به رانندگی کردن ادامه بدهید. جمع‌ کردن گالن‌های بنزین، مهم‌ترین کاری است که باید انجام بدهید و شما بدون آن‌ها خواهید باخت. با جمع‌آوری سکه می‌توانید آیتم‌های مختلف موجود در بازی را خریداری کنید. این آیتم‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هرکدام از آن‌ها جذابیت خاص خودشان را دارند.

بازی رایگان بوده و دارای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است. شما می‌توانید بازی DRIVE را برای دو سیستم‌عامل اندورید و ios  دانلود کرده و نصب نمایید.

 

Temple Run

بازی‌های تفننی

کمتر کسی پیدا می‌شود که با سری Temple Run آشنا نباشد. این عنوان یکی از اولین بازی‌هایی است که در سبک دوندگی منتشر شده و هم‌چنان جزو برترین‌های این سبک محسوب می‌شود. بازی Temple Run در حدود ۵۰۰ میلیون بار در اپ استور دانلود شده که یک موفقیت فوق‌العاده برای سازنده آن، یعنی Imangi Studios محسوب می‌شود.

 گیم‌پلی بازی مانند تمامی بازی‌های این سبک، به دویدن و عبور از موانع خلاصه می‌شود و شاهد المان جدیدی در این بازی نیستیم. سرعت بازی بسیار بالا بوده و عبور از موانع، نیاز به عکس‌العمل سریع شما دارد. بپرید، سر بخورید و جاخالی بدهید، همین سه المان برای پیش‌روی در بازی کافی است.

بازی برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر شده و شما می‌توانید آن را از اپ‌استور‌های مختلف دانلود و نصب نمایید.

 

۲۰۴۸

بازی‌های تفننی

دیگر همه ما با بازی ۲۰۴۸ آشنا هستیم. بازی‌ای در سبک پازل که بر پایه جمع کردن اعداد بوده و شما با جمع کردن اعداد یکسان و رسیدن به عدد ۲۰۴۸ برنده بازی خواهید شد. بازی در نگاه اول بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، اما فقط کافی است یک‌بار این بازی را تجربه کنید تا بفهمید رسیدن به عدد ۲۰۴۸ و شکستن رکورد، کار هر کسی نیست و بسیار دشوار است.

نمونه‌های فراوانی از بازی ۲۰۴۸ ساخته شده که نسخه استودیو ketchapp بهترین نمونه از این بازی است و شما می‌توانید آن‌ را به صورت رایگان دانلود و نصب نمایید.

———

و این لیستی بسیار کوتاه از عناوین تفننی دنیای گوشی‌های هوشمند بود که تجربه آن‌ها در زمان‌های بیکاری یا اوقات فراغت می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. عناوینی که در عین سادگی بسیار جذاب هستند و می‌توانند تا ساعت‌ها شما را مشغول خود کنند. شما دیگر چه عناوین تفننی و خلاقانه‌ای می‌شناسید که با یک فرمول ساده بتوانند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کنند؟

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

- گیمفا بازی‌های تفننی
- گیمفا بازی‌های تفننی