روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید
روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید
روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید
روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید

روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید

ابوالفضل مناف زاده
۱۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید

اخبار پیرامون شرکت مایکروسافت حاکی از این هستند که روند حقوقی خرید شرکت مادر بتسدا یعنی زنی‌مکس میدیا (ZeniMax Media) که برای نهایی شدن به مجوز دولت ایالات متحده نیاز داشت، به مرحله‌ی نهایی رسیده است و به زودی این مجوز صادر خواهد شد.

بدون شک خبر خرید شرکت زنی‌مکس که شاید پر افتخارترین شرکت فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی با نام بتسدا (Bethesda) را به عنوان زیر مجموعه‌ی خود می‌بیند، به اندازه‌ای شوکه کننده بود که همگان این خبر را در کنار اتفاقاتی از جمله رونمایی از کنسول‌های نسل نهمی از لحاظ اهمیت قرار می‌دهند. البته، بسیاری از بازی‌بازان و افراد نا آشنا با مسائل حقوقی از ریز جزئیات و مراتب خرید یک شرکت بزرگ در ایالات متحده خبر ندارند و برای نهایی شدن این مسئله باید موانع قانونی بسیاری از پیش روی شرکت مایکروسافت برداشته شود.

به هر ترتیب، با توجه به پیشینه و توان مالی و حقوقی ابر شرکتی چون مایکروسافت، از ابتدا به نظر می‌رسید که این خرید بزرگ و پر سر و صدا نباید زحمت چندانی برای این شرکت داشته باشد و ردموندی‌ها نیز از همان ابتدا آمادگی خود برای پرداخت مبلغ و شروع روند حقوقی را اعلام کرده بودند. در حقیقت، این موارد که از همان ابتدای ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ و شاید حتی پیشتر از سوی وکلای حقوقی مایکروسافت آغاز شده بود، طبق گزارش‌های منتشر شده به مراحل پایانی خود رسیده است و مجوز رسمی دولت ایالات متحده نیز در شرف صدور قرار دارد.

در واقع، صبح روز جمعه بود که یک اعلامیه از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به صورت آنلاین منتشر شد و اعلام کرد که خرید زنی‌مکس توسط شرکت مایکروسافت مورد پذیرش این مرجع قرار گرفته است. لازم به ذکر است که SEC، یک آژانس مستقل و بخشی از دولت فدرال ایالات متحده قلمداد می‌شود که بر شرکت‌های عمومی و بازارهای کلان نظارت دارد و برای ثبت چنین تغییر و تحولات بزرگی باید این خرید توسط این مرجع دولتی مورد پذیرش قرار گیرد. همچنین، پرونده‌ی خرید ۷٫۵ میلیارد دلاری مایکروسافت نیز برای بررسی و تایید به این آژانس واگذار شده بود که همانطور که اشاره شد، صبح روز جمعه مورد تایید نهایی قرار گرفت.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر، باید ذکر شود که صدور این اعلامیه به معنای آن است که بررسی‌های آژانس SEC از اسنادی که مایکروسافت برای تملک زنی‌مکس در اختیار این آژانس قرار داده است، کامل بوده و هیچ مورد خارج از چهارچوب و نیازمند اصلاح در آن وجود ندارد. به عبارت دیگر، می‌توان این تاییدیه را حکم شروع تملک قانونی شرکت زنی‌مکس میدیا و تمامی زیرمجموعه‌های کوچک بزرگش در ایالات متحده توسط شرکت مایکروسافت قلمداد کرد.

اما همان‌طور که اشاره شد، مورد مذکور با این که مهم‌ترین مرحله‌ی خرید زنی‌مکس توسط مایکروسافت تلقی می‌شد، تنها در مورد استودیوهای مستقر در ایالات متحده صدق می‌کند و برای رسیدن استودیوهای زیر مجموعه‌ی بتسدا در اروپا نظیر آرکین لیون فرانسه (Arkane Lyon)، باید این مراتب در کمیسیون اروپا نیز به انجام برسد. البته، لازم به ذکر است که کمیسیون مربوطه در اروپا در اوایل ماه فوریه اعلام کرده بود که روند حقوقی خرید زنی‌مکس را نهایتاً تا تاریخ ۵ مارس به سرانجام خواهد رساند. از طرفی دیگر، با توجه به عدم علاقه‌ی کمیسیون‌های اروپایی در انتشار اعلامیه‌ها، ممکن است که این روند در اروپا نیز به پایان رسیده و تنها علنی کردن آن به آینده موکول شده باشد.

به هر ترتیب، هرگز نگرانی قابل توجه‌ای در مسیر خرید شرکت زنی‌مکس توسط مایکروسافت وجود نداشته و در این بین مواردی نظیر پرونده‌ی قضایی Fallout 4 DLC، به دنبال تاخیر در این روند بودند که تاکنون به نتیجه‌ی مشخصی نرسیده‌اند. از طرفی دیگر، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت از این‌که روند حقوقی این خرید بزرگ طبق برنامه پیش خواهد رفت و تا ماه جاری میلادی به سرانجام خواهد رسید، اطمینان داشته و بر همین اساس نیز رویداد‌هایی را برای پایان ماه جاری تنظیم کرده است. همچنین با رخ دادن این اتفاق مهم، طرفداران Xbox در این رویداد به صورت رسمی می‌توانند از برنامه‌های استودیوهای پرتعداد مایکروسافت برای کنسول‌های نسل نهمی این شرکت مطلع شوند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید
روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید
روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید
روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید
روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یه سوال بدون ترول اگه امریکا و اروپا موافقت نمیکردن تکلیف اون ۷/۵میلیارد چی میشد؟

  • bravo6 گفت:

    بازی هاشون با کیفیت باشه فقط
    انحصاری مایکروسافتم باشه ما مشکل نداریم

  • DOTA_2 گفت:

    اسکاریم جدیدو بدن بیرون سریع خواهشا

  • Phill Spencer گفت:

    :yes: درود به امید موفقیت همکاری بتسدا و مایکروسافت و ساخت بازی های ارزشمند
    دوستان لطفا بحث و تیکه انداختن رو کنار بزارید هر پلتفرمی دارید یک فضای بدون بحث و هیت بسازید آخر این حرفا و بحثا هیچی نیست هر کی با پلتفرم خودش حال کنه چرا باید بحث کنید و جنگ بسه

    • Kℭ₦Å گفت:

      :yes: منم از همینجا تبریکی میگم که این خرید دیگه داره مراحل پایانیش رو طی میکنه
      امیدوارم تنها چیزی که دوست دارم اینه که مایکرو از بتسدا به خوبی استفاده کنه و بازی های عالی بده
      از همین امروز دیگه تو هیچ بحثی شرکت نمیکنم هرکی هم هرچی میخواد بگه یا ترول کنن برام اهمیتی نداره
      از صحبتی که باهاتون داشتم ممنون اسپنسر عزیز انرژی مثبت کاملی :-*
      لطفا تو هیت و ترولا شرکت نکنید و در مقابلش با رفتارتون شرمندشون کنید این چیزی بود که یاد گرفتم و فهمیدم دوستانی هم که دلخور بودن ببخشن و حلال کنن موفق باشید 😀 :deadrose:

      • Phill Spencer گفت:

        درود خوشحال شدم همینجور تمام کاربران سایت پیش برن هیترا و ترول ها خودشون همه فراری میشن یا اینکه راه درست رو پیش میگیرن موفق باشید و بهتره افراد دیگه هم نه اینارو لایک کنن نه رپلای کنن و خودشون رو قاطی بحث های بیهوده و بی هدف نکنن :rose:

      • XERXES گفت:

        خدارو شکرررررررر
        کسی برای رفتن ایشون قول شیرینی نداده بود که؟ :evilgrin: اگه قول دادین باید عمل کنین شیطونا :rotfl:

        • Phill Spencer گفت:

          دقیقا متوجه نشدم منظورتون رو عزیز یعنی کنا بره؟اتفاقا در کنار ما خواهد موند کی همچین چیزی گفته
          این رفتار درست نیست!
          این حرفت رو روی حساب شوخی میزاریم کنا از کاربرای خوب سایت و کسی که معلومه گیمره و اطلاعات بسیاری داره ما نیاز داریم همچین افراد و کاربرایی کنارمون باشن

        • XBG گفت:

          مگه گفت میخواد بره؟گفت اگر دلخوری ازش دارید بابتش معذرت میخواد اینقدر انسانه و تو دلش چیزی نیست که این حرفارو زده کنا جان نبینم بخوای بری عزیز
          شماهم اینقدر فکرت منفیه معلومه ازش عقده داری تو رفتار قبلیت هم مشخص بود

          • XERXES گفت:

            قبلا هم از این کارا کرده بود، از کسایی که ادای ادای آدم خوبا رو در میارن خوشم نمیاد،الان میاد اینارو میگه چند روز دیگه میاد دوباره شروع میکنه به ترول، آره من عقده ایم، من کامنت میزاشتم که پیسی فلانه فلان پلتفرم فلانه اون گیم ایجوره اونیکی ایجوره، ول کنید توروخدا، کامنتای قبلیشو ببینید بعد جبهه بگیرید

            • XBG گفت:

              اتفاقا تورو خوب شناختیم مشکل جماعت اینه یکذره درک از مسائل رفتاری نداره که امثال شماها بخواد ادم خوبه جلوه داده بشید کنا هرچی بود خودش و حرفاش منطقی بود ترول نمیکرد مشکل شما این بود پی سی رو زیر سوال برد و نشون این پلفترم ضعف هایی داره به نینتندو انتقاد کرد و ضعف هاشو گفت به ایکس ابکس انتقاد کرد ولی هرچی میگفت منطقی بود ولی چون به شما فشار میومد اسمشو هیتر و ترول گذاشتید چطور کسی که میاد میگه سونی فلانه و اینه هیچکی باهاش مشکل نداره لایکش هم میکنید ولی یکی اینجور حرف بزنه مشکل دارید؟کنا همونجوریش کلی محبوب شده بود و کلی از کاربرای(واقعی) سایت باهاش دوست شدن اتفاقا من دلیلی نمیبینم چرا بخواد خودشو تغییر بده من خودم خیلی باهاش حال میکردم انسان با اطلاعات و حاضر جوابی هستش که هیچوقت کم نمیاره و کسی حریفش نمیشه تو کل و بحث در ضمن ایشون یکبار چند ماه پیش گفت ترول نمیکنه ولی امثال شما اومدین گفتید ترول کن بعدش دیگه هیچوقت نگفت در اصل نگفته بود دیگه ترول نمیکنم فقط بصورت سوالی گفته بود گرچه بازم میگم ایشون هیچوقت ترول نکرده و حقیقت رو گفته شماهم از حالا به بعد هر کامنتی میزاره زیرش از فشارت رپلای نکن 😉 چون من رفقا دوستش هستیم و اتفاقا ایدی تلگرامش رو هم گرفتم انسان بامرامیه
              لطفا تایید مرسی

              • XERXES گفت:

                خب خداروشکر شما باهاش رفیقی، نه داداش من هرکی ترول کرده مخالفش بودم فن بوی های مایکرو رو لایک میکنم؟ :rotfl: داداش من همه کنسولا رو دوست دارم چون به همشون مدیونم دلیلی برای ترول کردنشون ندارم، ولی به هرکی کامنتای فن بوی های سونی رو نشون بدی، بهت میگه کی بهش فشار میاد 😉 هر چی بازی مولتیه که ترول میکنن فقط به راکستار نمیزنن چون دیگه خیلی ضایعه، کم سایبرو مسخره کردن موقع ریلیز خواستم بازی رو بگیرم اینقد زهر مارم کردن که آخرش نگرفتم، یا اینکه چند هفتس دارن پیسی رو ترول میکنن به نینتندو هم رحم نمیکنن، انصافا نمیبینید یا خودتونو میزنید به نفهمیدن؟ قبلا گفتم نظر بقیه در مورد خودم هییییچ اهمیتی برام نداره، باشه هیتره منم، فشاری هم منم که رفتم اکانت جدید ساختم فعالیت های قبلیم نعلوم نشه که چقدر ترول کردم 😉 اینقد فشار رومه که قدم کوتاه تر شده :rotfl:
                امیدوارم رفاقتتون ادامه دار باشه و دیگه کامنتهای نورانیشو تو سایت نبینیم :cute:
                .
                تایید پلیز

                • Drama گفت:

                  قبل اینکه بهش تهمت بزنی عزیزم بهتره بدونی اکانتش رو بن کردن اونم بدون دلیل چون پلتفرم های دیگه رو انتقاد میکرد تازشم این آخریا خیلی آروم شده بود و کمتر کامنت میگذاشت اون وقت کسایی که به واضح و شفافیت میان توهین میکنن و ترول میکنن رو تا الان بن نکردن معلوم نیست به کی فشار اومده بود اگر حرفاش منطقی اگر حرفاش حقیقت نبود که به بعضیا فشار بیاره و جنجال بپا کنه بن نمیشد علی پاور هم قدیم بنش کردن چون حقیقت رو میگفت و نگران این نبود خودش رو منطقی جلوه بده و پیش این و اون خودشو شیرین کنه.. اگه ترول بود مثل گیم پس و چندتای دیگه با خنده همه ازشون رد میشدن ولی ایشون منتقد پلتفرم های دیگه بود هر کی از راه رسید سونی رو ترول میکرد در صورتی که سونی هیچ مشکلی نداشت تو نسلی که بهترین بازیا و پرافتخار ترین بازیش رو عرضه کرد

              • G_man گفت:

                اول فرق ترول با انتقاد رو بفهم بعد بیا از کسی مثل کنا طرفداری کن
                (از نسل هشت پی سی هم پلتفرمیه مثل ایکس باکس که هیچ ارزشی نداره جز الدر و کانتر و استراژی زدن)
                (پی سی بازی با کیفیت نداره بازی های با کیفیت و بزرگش میشن ویچر سه و سایبر با کلی باگ برید خداروشکر کنید اسپنسر اومد که بازی های ایکس باکس بیان روی پی سی ولی خب از وقتی هم اومدن رو پی سی افت کردن حسابی)
                (لطفا ماله کشای سی دی و مخصوصا پی سی گیمرا نیان اظهار نظرات گوهر بارشون رو بگن و مارو بخندونن)

                کدوم یک از این حرفا حقیقته؟اینا تازه تعداد خیلی کمی از سخنان گهربارشه,اگه اکانت قبلیش بن نشده بود ترول های دیگشو نشون میدادم تا دیگه کسایی مثل تو از ترولا حمایت نکنن
                از این به بعد تو انتخاب دوست بیش تر دقت کن

                • Drama گفت:

                  همین چیزایی که گفتی به اضافه هرچیز دیگه ای که گفته چیزی جز حقیقت نبودن حقیقتی تلخ برای امثال شماها 😉

                • G_man گفت:

                  تک تکش رو بررسی میکنم و انتظار دارم جواب بدی :disdain:
                  (پی سی بازی با کیفیت نداره)
                  witcher3
                  resident evil 2
                  hades
                  mfs
                  ori1&2
                  doom eternal
                  wolfenestien 2
                  dmc 5
                  sekiro
                  dark souls 3
                  dishounerd 2
                  forza
                  overwatch
                  rdr 2(متاش رو پی سی ۹۳ئه)
                  battlefeild 1
                  gta v
                  mgs v
                  batman arkham knight
                  fallout 4
                  و…..
                  ( پلتفرمیه مثل ایکس باکس که هیچ ارزشی نداره(
                  بازی های ایکس باکس که ارزش بازی کردن دارن:
                  fortza horizen 3
                  fortza horizen 4
                  fortza motorsport 7
                  gears 5
                  ori 1 &2
                  halo 5
                  و…
                  (لطفا ماله کشای سی دی و مخصوصا پی سی گیمرا نیان اظهار نظرات گوهر بارشون رو بگن و مارو بخندونن)
                  این حرفش یه توهین واضح به پی سی پلیرا بود.بین پی سی پلیرا هیتر هم هست اما همشون اینجوری نیستن
                  (هیچ ارزشی نداره جز الدر و کانتر و استراژی زدن)
                  به علاوه بازی هایی که تو اول کامنتم نوشتم<اجرای بازی ها با گرافیک بالاتر و نرخ فریم بیش تر از جمله دلایلیه که پی سی رو ارزشمند میکنه

                  حقیقتی تلخ :rotfl:
                  حالا خوبه نود درصد کاربرای اینجا میدونن بیش تر از هرکسی گاد۴ رو زیر و رو کردم :snicker:

                • G_man گفت:

                  @g-man
                  کامنتم یه سری غلط املایی داره که تصیح میکنم
                  dishonored
                  horizon
                  wolfenstein

                • Drama گفت:

                  اینایی که نام بردی همه مولتی و روی کنسول ها هم هستن اصل حرفش این بود پی سی هیچی از خودش نداشته اونجا هم که میگه برن خداروشکر کنن اسپنسر اومد بازیای ایکس باکس رو بیاره روی پی سی خب راست میگه تموم بازیای اون بدبخت ایکس باکس رو آوردن روی پی سی بعدشم متاشون کلی اومد پائین و کیفیت بازی ها هم اومد پائین سه گانه هیلو و گیرز تو نسل هشت با مدیریت جدید و عرضه شدنشون روی پی سی به فنا رفتن میمونه یه شبیه ساز ریسینگ و اوری هم که انحصاری نیست میشه روی همه پلتفرم ها بجز پلیستیشن تجربش کرد اینم اضافه کن واسه آخر حرفت که یه پی سی عالی بستن نزدیک ۱۰۰ میلیون بیشتر هم خرج داره ولی کنسول با ۲۰ میلیون(با قیمت های دلال ها)و کمتر میشه کل نسل نهم رو به راحتی و کیفیت ثابتی تجربه کرد+انحصاری های سونی اگه پلیستیشن باشه

                • G_man گفت:

                  drama@
                  مگه ویچر۳ یا سایبرپانک انحصاری پی سیه که باهاش پی سی رو ترول میکرد؟پی سی انحصاری خاصی نداره ولی این موضوع باعث نمیشه یه ترول بیاد و اون رو بی ارزش خطاب کنه.خیلی از بازی های مولتی فوق العاده و شاهکار رو میشه با تنظیمات گرافیکی بهتر تجربه کرد
                  کنا بن شد چون ترول میکرد.این که بخاطر مشکلات سایبرپانک بیای پی سی رو بی مصرف خطاب کنی میشه ترول!چون به هیچ وجه پلتفرم بی ارزشی نیست و امثال کنا شاید بعضی حرفاشون منطقی باشه ولی با این دست جملات تحقیر کننده سعی دارن وجه یه پلتفرم رو خراب کنن
                  درسته قیمت پی سی بالاست ولی آیا درسته بگیم بی ارزشه و به کاربراش توهین کنیم؟بهر حال یه نفر پول زیادی داره و سیستم بالایی می بنده تا بازی ها رو با گرافیک بهتر تجربه کنه,آیا درسته که بهش توهین کنیم و همشون رو کژوال پلیر صدا بزنیم؟؟
                  ترول کردن میتونه همراه با حقیقت باشه ولی حقیقتی که به شکل نامناسب و به هدفی اشتباه بیان شده
                  من تا مطمئن نشم به کسی تهمت ترول بودن نمی زنم ولی درباره کنا با استناد به دلایلی که گفتم مطمئنم تروله
                  قیمت ارتقای پی سی هم بستگی به سیستم طرف داره ولی درمجوع هزینش بالاست و با این موضوع موافقم

            • Witcher گفت:

              :yes:

              اگرم بدین بهش افتخار کنین دورو نباشیم 🙂

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        Kena جان خیلی اوقات کامنتات غیر مستقیم به علایق من حمله میکرد اما با این حال ازت خوشم میومد و من شخصا به خاطر این مسائل از کسی چیزی به دل نمیگیرم چون ارزشش رو نداره ولی همینکه تصمیم گرفتی واقعا رفتارت رو تغییر بدی و فکر میکنی میتونی شخصیت بهتری از خودت نشون بدی منو خوشحال میکنه دمت گرم
        .
        .
        به دوستانی که فقط به خاطر تعدادی کامنت به شخصیت ایشون معترض هستن بگم که : در ابعاد کوچک نه مسائل کلان و نه استثناء ها ، یادتون باشه هرگز نبودن کسی از بودنش بهتر نیست این تجربه ایی هست که تو زندگی بار ها درک کردم.

    • Yato گفت:

      کامنت هایت را که می خونم احساس می کنم خود فیل بلند شده اومده گیمفا ، دمت گرم :yes:

  • Herobrain گفت:

    هووووووووراااااااا مبارکه

    اقا تبریک به همگی 🙂

    امیدوارم هرچه زودتر این سریز اس لعنتی بیاد پایین تا تصاحبش کنم خیالم راحت بشه :giggle:

    برای همه دوستان و اقای مناف زاده هم ارزوی داشتن بهترین کنسولارو میکنم 🙂 . انشالله این نسل یه رقابت خفن میبینیم بین دو غول صنعت گیم 😎 :chic:

    • XERXES گفت:

      امیدوارم سری اس که هیچی، بتونی سری ایکس بخری حالشو ببری :heart:
      من خودم اول نسلو میخوام با ps5 شروع کنم و تا آخر یکم پول دست و پا کنم یا پیسی ببندم یا سری ایکس، البته اگه برادران قاچاقچی و دلالان بزارن 😀
      منم امیدوارم همه به پلتفرم مورد علاقشون برسن :heart:

    • مرسی همچنین برای همه گیمرای ایرانی
      والا جدای از بحث مالی ما که فعلا داریم با بازیای قبل ۲۰۱۹ پلی استیشن ۴ و بازیای نینتندو سازش میکنیم تا ببینیم در آینده بستر فراهم شه یه پلی ۵ و اگر خیلی دیگه فراهم شه یه سریز اسی چیزی بخریم.
      سال ۲۰۲۱ بر خلاف انتظارات خیلی سال خلوتی شد همه تاخیر خوردن و بازیایی که شخصا براشون هایپ بودم جز کنا و هورایزن فوربیدن وست که لحظه شماری میکنم براش یکی یکی رفتن ۲۰۲۲ به بعد
      مثلا هیلو و فورتزا هورایزن نداریم تا اواخرش
      گرن توریزمو نداریم
      گاد آف وار به احتمال خیلی خیلی زیاد نداریم
      الدن رینگ رو دوست دارم تجربه کنم اما اونم نداریم
      گوست ۲ که خبری نیست بعیدم هست قبل ۲۰۲۳ بیاد
      بیاند گود اند ایول ۲ اصلا غیبش زده
      فالوت جدید یا الدر یا استارفیلد هم بعیده امسال بیان
      اونور از زلدا جدید نینتندو خبری نیست و کنسول جدید میخواد بده اصلا نینتندو خریدن اشتباهه الان
      خیلی سال مضحکیه و عملا کنسول و الکی میخره کسی که خریده
      میدونم دفن کردن شور و اشتیاق سخته و همه دوست داریم حتی بازیای پلی ۴ رو ۶۰ فریم بزنیم رو پلی ۵ اما فکر کنم صبر کنیم یک سال تا قیمتا با دلار همخوان بشن منطقی تره
      شاید شاید اون موقع با پول همین الان پلی ۵ بشه یه سوییچ لایت، یه سریز اس و یه پلی ۵ خرید انشالله!

      • با یه پیسی زغالی
        و یه هیدس کل شور و اشتیاق دفن میشه که چه عرض کنم
        از هر چی کنسوله حالتون به هم میخوره⁦:-D⁩
        لامصب چی داره این بازی!!!!!
        هفت بار رسیدم به باس آخر هر هفت بار رو مردم⁦:-D⁩
        بعضی از اسکیپ ها بسته به سلاح فکر کنم باس های بازی هم تغییر میکرد
        اینقدر پشم ریزون

  • Vahid3333 گفت:

    بره راکستارم بخره تا پلی استیشن فنا gta بعدی رو از you tube دنبال کنن 😛 😛 😛 😛 😛 😛 :yes: :yes: :yes:

  • T800 گفت:

    :heart: :heart: :heart:
    من امروز روز جهانی بتسدا اعلام میکنم

  • Price گفت:

    فکر نکنم دیگه بتونه کمپانی هایی با عظمت بتسدا رو بخره. :laugh: :laugh:

  • بریم واسه بازی های شاهکار :inlove:

  • Price گفت:

    انشاالله قدم بعدی سگا به قول خودشون ولی سگا دست نیافتنی است. 🙂 🙂

  • Sami 227 گفت:

    بچه ها حالا که تکلیف استودیوهاش مشخص شد نظر شما در مورد بازی های آینده چیه ؟
    بنظر خودم عناوینی که از قبل مولتی بودن مولتی میمونن و آیپی های جدید انحصاری میشن :inlove:

  • Black Knight گفت:

    این خرید که گذشت ولی امیدوارم دیگه هیچوقت ناشر و یا استودیو بزرگ که کارش ساخت عناوین مالتی پلتفرم هست توسط هیچ شرکتی خریداری نشه بازی هایی که مالتی پلتفرم هستن باید مالتی بمونن حالا فقط مونده اعلام مایکروسافت درمورد اینکه چه بازیایی انحصاری هستن و چه بازی هایی نیستن امیدوارم بازی هایی که از قبل مالتی بودن مالتی بمونن جدیدا انحصاری بشن

  • تبریک میگم یه ایکس باکس فنا ، بتسدا پیش از این همکاری های خوبی با ایکس باکس داشت و بعید هم نبود این خرید ، امیدوارم همچین اتفاقی بین اسکوئر انیکس و سونی هم بیافتد پس از دهه ها همکاری به عنوان یه ناشر سکند پارتی .

  • Ghost گفت:

    اگه استارفیلد و الدر اسکرولز ۶ رو انحصاری کنه و از لحاظ کیفیت بازی عالی ای باشه اونوقت خرید اکس باکس بعد از PS5 برای من یه هدف اصلی میشه.
    اون زمان این رو میگم
    تبریک بهت میگم اکس باکس منو جذب اکوسیستمت کردی.

  • Sahand.R گفت:

    ممنون بابت خبر جناب مناف زاده ی عزیز . احتمالا اتحادیه اروپا هم تا آخر شب تایید کنه نظر شما چیه ؟

    “شرکت زنی‌مکس که شاید پر افتخارترین شرکت فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی با نام بتسدا (Bethesda) را به عنوان زیر مجموعه‌ی خود می‌بیند،”

    بله درسته . بازی های بتسدا متا زرد و زباله ان . بله بله . تنها این جمله باعث میشه اون حرف های بی ارزش پاک شن

    • ببینید این جمله من نیست منبع گفته
      ولی هر آدمی که اندک سواد و دانشی از صنعت گیم داشته باشه و فقط بره تعداد بازیای سال بتسدا رو بشماره میفهمه که بتسدا پر افتخارترین استودیوی بازی سازیه تاریخه با چندین بازی سال و ده ها بازی کاندید بازی سال مثل
      The Elder Scrolls V: Skyrim
      Fallout: New Vegas
      The Elder Scrolls IV: Oblivion
      Fallout 3
      Fallout 4
      Doom Eternal
      Dishonored 2
      Dishonored
      Wolfenstein II: The New Colossus
      The Evil Within 2
      و چندین و چند بازی با کیفیت دیگه. این که این استودیو با چنین رزومه‌ی درخشانی رو زباله خطاب میکنن…

    • r_dh گفت:

      واقعا کسی همچین حرفی هم زده؟
      با اینکه هیچ وقت فن بازی های بثسدا نبودم و نیستم اما این شرکت تاحالا جز شاهکار تحویل جامعه ی گیم نداده.

      • دالتون فلافلی و خیلی از کاربرا میگفتن یا تو اینستا کامنت های مردم رو تپ سایت های ایرانی مثل همین گیمفا ببینید بعد میفهمید
        رفتم یه پست از دووم اینترنتا که قدیمی بود دیدم نظرات همه میگفتن ابر شاهکار و فلان بعد یه جدیدش که بعد خریده شدن زنی مکس بود همه می‌توان زباله و اشغال گیم رو الکی گنده کردن و فلان 😐 چقدر سریع بعضی ها نظرشون درباره یه گیم عوض میشه :laugh:

    • بنظر خودت کامنتت ارزش جواب دادن هم داره؟

  • یوهان گفت:

    مبارکه خوشهالم برای ایکس باکس باز ها بتسدا شرکت قدرتمند و گردن کلفتی هست :rotfl: :rotfl: به قول خود مایکروسافت خیلی تو بازی های انحصاری میتونه بهشون کمک کنه ?:-)

  • یوهان گفت:

    ۷.۵ میلیارد دلار چقدر ایران میشه 😥 😥 ولی خدایی بتسدا ارزش رو داره بعد ها نتایج و بازی هاش رو خواهیم دید 🙂 به امید موفقیت ما که خیرش رو میخوایم

  • hideomiazaky گفت:

    بشخصه هنوز هم از خرید بتسدا خوشحالم چون بتسدا بازی هاش تو این نسل افت داشتن برا همین هم بتسدا مجبور شده بود بره به سمت بازی های انلاین استودیو های زیر مجموعش هم فقط اید سافت ور و ماشین گیمز وضعشون خوب بود و ارکین و تانگو هم دو استعدادی بودن که زیاد بازی هاشون بودجه نداشتن (تو کیفیت بازی هاشون شکی نیس چقدر خوب بودن از دیس انرد تا اویل ویتین ) با خریداری شدنش واقعا میتونه پیشرفت کنه بتسدا و امیدوارم از این به بعد ابسیدین فالوت رو بسازه از اونجایی که رابطه بتسدا با مایکرو هم از قدیم خوب بوده من مشکلی تو این خرید نمیبینم اما توجه کنید که خرید های بزرگ دیگه عین کبکام یا اسکوئر یا تیک تو و…. که هیچ مشکل مالی ندارن و کیفیت بازی هاشون هم هنوز بسیار خوبه منو واقعا عصبی میکنه چون جز محرومیت یه عده هیچ چیز دیگه ای نداره
    خرید بتسدا از مشارکت استودیو های قب مایکرو (۳۴۳ و اید سافت و ) (ابسیدین و بتسدا) و حمایت از استودیو های دیگه که زیاد بهشون توجه مالی نمیشد به نفع دو طرف
    اما خرید استودیویی مث یوبی سافت که انقدر بازی های خوب داره میسازه عین والهالا اگه خریده بشه نتیجش فقط محروم شدن یه عدس بشخصه یادم نمیاد که یوبی بازی انحصاری هم زده باشه
    اگه قرار باشه مایکرو یا سونی خرید بزرگ کنن(فرق نمیکنه کدوم) سگا یا کونامی خوبن چون وضعشون خرابه جایزه
    و از اون بسیار مهم تر وارنر که اون همه استودیو خوب داره اما گفته میخواد بازی هاش رو سرویسی کنه همین الان هم دوتا بازی کواب داره میسازه گاتهام نایتز و سوساید (حیف راک استدی ) در حالی که دیسی کلی بازی خوب ازش در میاد از هک اند اسلش واندر وومن بگیر تا نقش افرینی گرین لنترن و اکشن ادونچر اکوامن از سرزمین میانه هم نگم
    cdpr هم یکی دیگه از استودیو هایی هست که بنظرم نباید خریده بشه و امیدوارم وضع فعلیش رو به خوبی بشت سر بزاره
    Electronic Arts هم برا خرید خوبه (از نظر این که به صنعت گیم کمک میشه میگم ) فکر نکنم با این وضعی که راه انداخته کسی از خریدش ناراحت بشه (چون فقط بتلفیلد مونده و ریسپاون یکم بازی های خوب میده وگرنه دد اسبیس که انداخته دور بایور رو که نابود کرد نید فور اسبید هیچی ازش نمونده ) اما قطعا هیچ کس نمیتونه بخره اگر هم بتونه نمیخره چون ارزشش رو نداره
    در کل بنظرم خرید اگه گنده باشه باید به اونی که خریده میشه هم سود برسونه که صرفا در جهت انحصار گرایی نباشه و بنظرم بتسدا داره بهش سود میرسه

  • Ninja theorey گفت:

    وقتشه که ماکرو پیشنهاد خرید سونی بده و کار تموم کنه

  • به خدا گاد بیاد میرم سر جیم رایان رو قطع میکنم

  • farshadx گفت:

    اقای بوالفضل مناف زاده
    خیلی کم کار شدین لطفآ بیشتر خبر و مقاله بزارید :yes:
    وقتی شما نویسندهای قدیمی کار نکنید خبرهارو میدن دست تعدادی هیتر
    در مورد بازیها به نظرم ماکرو قصد انحصاری کردن نداره
    اما به سرویس گیم پس محدودشون میکنه و با تاخیر چند ماه یا ۱ ۲ ساله برای پلتفرمهایی که گیم پس ندارن میده
    البته باید منتظر موند و دید چه اتفاقی میوفته
    کلآ فکر میکنم هدف ماکرو تبدیل شدن به بزرگترین ناشر با داشتن بیشترین مشترک هست
    گیم پس pc گیم پس xbox و xcloud برای همین راه انداخته الآ فقط نینتندو و سونی به محتوای گیم پس دسترسی ندارن
    حالا فکر کنید با شرکت های بزرگ قرار داد ببندن و ناشر بازیهاشون بشن مثل یوبیسافت و EA و …
    با انتشار بازیهاشون روی گیم پس و xcloud و pc و xbox قطعآ میتونن فروش روی بقیه پلتفرمهارو جبران کنن و اون وقت نینتندو و سونی باید فکر چاره باشن
    کار خیلی هوشمندانه ای هست اما مشکلش اینجاست که باید بیش از حد رو xcloud حساب باز کنن
    تمام گوشی های هوشمند تمام تلویزیونهای هوشمند و کلی دستگاه دیگه ……… میتونن ازش استفاده کنن
    پس تا وقتی که xcloud موفق نشده ماکرو نمیتونه بازار دست بگیره به نظرم سریع به اون نقطه هم نمیرسیم برای موفقیت xcloud حداقل ۴ ۵ سال پشتیبانی و تبلیغ نیاز دارن اما شدنی هست
    تو پستهای قبلی هم گفتم سونی فقط با تمرکز به پلتفرم خودش نمیتونه با ماکرو رقابت کنه بهترین حالت میتونه ۲۰۰ میلیون کنسول بفروشه چطوری میخواد با چند میلیارد گوشی و pc و xbox رقابت کنه؟!(البته در صورت موفقیت xcloud) حالا میلیاردش رو هم ول کنیم اما حقیقتآ تعداد بازیبازهای بیشتر ۵۰۰ میلیون کمترین چیزی هست که میشه متصور شد
    تو بازای به این بزرگی اگه خودت رو محدود کنی باختی به نظرم سونی هم اینو فهمیده

  • شاهرخ گفت:

    انحصاری بشه یک قدم بزرگ خواهد بود ولی تعداد زیادی از گیمرها از بازی های بتسدا عقب خواهد ماند

  • برام مهم نیست آخر سر کدوم کنسول یا پلتفورم بهترین میشه .. یا بتسدا روی کدوم کنسول بازیاشو میده
    البته امیدوارم بازیهاش انحصاری نشه چون بازی انحصاری به نفع هیچکس نیست . حتی خود سازنده
    مهم اینه که این خرید باعث خلق بازیهای بهتری بشه نه بدتر

  • Eternal Man گفت:

    به هر ترتیب، با توجه به پیشینه و توان مالی و حقوقی “ابر شرکتی” چون مایکروسافت، از ابتدا به نظر می‌رسید که این خرید بزرگ و پر سر و صدا نباید زحمت چندانی برای این شرکت داشته باشد”

    مایکرو یه ابر شرکته اون وقت برخی دیگر از نویسندگان سایت و کاربران محترم سونی فن نما میان”مورچه” خطابش می کنن – درود بر جناب مناف زاده

روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید
روند حقوقی خرید بتسدا توسط مایکروسافت به مراحل پایانی رسید