دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا
دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا
دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا
دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا

مشکلات خرید کنسول سری اول در ایران؛ آیا نباید بیشتر صبر کنیم؟

سعید آقابابایی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - 10:00
دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا
آیا در ابتدای نسل باید کنسول سری اول را بخریم؟ اگر در هر جایی غیر از ایران هستید بله، عیبی ندارد. اما اگر در ایران هستید بهتر است صبر کنید، مخصوصا برای خرید پلی‌استیشن ۵. چرا؟ با دقت ادامهٔ مطلب را بخوانید. اتفاق خیلی بدی برایم رخ داد و کنسول پلی‌استیشن ۵ که ۲۶ میلیون تومان خریدم و تصویرش را در زیر می‌بینید، ۲ روز بعد از خرید خاموش شد و دیگر روشن نشد؛ اتفاقی که شاید در هر ده‌ هزار دستگاه هم برای یکی رخ ندهد، ولی برای من رخ داد و نشان داد که کنسول‌های اول نسل ممکن است ایراد داشته باشند. به همین خاطر هم قصد کردم این مقاله را برایتان بنویسم تا از برخی ریسک‌ها آگاه باشید. بله، این اتفاق واقعا بدشانسی بود، ولی بدترش این‌جا بود که بعد از رخ دادن این اتفاق، در ایران هیچ کاری نمی‌توانستم بکنم، چون احتمالا می‌دانید که ما جزو بقیهٔ دنیا به حساب نمی‌آییم و بهتر است این‌طور بگویم که دوست داریم به حساب بیاییم، ولی به حسابمان نمی‌آورند. وقتی که در اول نسل، کنسول پلی‌استیشن ۵ را در ایران بخری ۲۶ میلیون تومان و بعد از ۲-۳ روز دیگر روشن نشود، می‌دانید چه‌کار می‌توانید بکنید؟ سرتان را بزنید به دیوار و غصه بخورید. بقیهٔ جاها چه‌کار می‌کنند؟ فرم پر می‌کنند و سونی با عزت و احترام می‌برد دستگاهشان را عوض می‌کند و درست می‌کند و برمی‌گرداند. کنسول ۵۰۰ دلاری را که ۳ برابر پول می‌دهیم می‌خریم ۳۰ میلیون تومان، بعدش هم فقط شانس و اقبال است و اگر خراب شود هیچی. وقتی مطالب فروم‌های خارجی را می‌خواندم، دیدم چند نفر که مثل من بدشانس بوده‌اند و کنسولشان خراب شده است، خیلی راحت بعد از یک هفته، کنسول جدید گرفته‌اند و تازه از سونی تشکر هم کرده‌اند که زود کارشان را راه انداخت. می‌خواندم و دلم می‌خواست گریه کنم. بالاخره دستگاه الکترونیکی خرابی دارد، ولی مهم این است که بعدش پشتیبانی وجود دارد، ولی در ایران پشتیبانی کشک هم وجود ندارد و پولتان و ذوقتان به فنا رفته است. بگذارید تا مطلب را مجزاتر کنم و به هر بحث، جداگانه اشاره کنم تا تک‌تک مشکلات را خوب بدانید.
دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا

اتفاق خیلی بدی برایم رخ داد و کنسول پلی‌استیشن ۵ که ۲۶ میلیون تومان خریدم و تصویرش را می‌بینید، ۲ روز بعد از خرید خاموش شد و دیگر روشن نشد؛ اتفاقی که شاید در هر ده هزار دستگاه هم برای یکی رخ ندهد، ولی برای من رخ داد و نشان داد که کنسول‌های اول نسل ممکن است ایراد داشته باشند. به همین خاطر هم قصد کردم این مقاله را برایتان بنویسم تا از برخی ریسک‌ها آگاه باشید. بله، این اتفاق واقعا بدشانسی بود، ولی بدترش این‌جا بود که بعد از رخ دادن این اتفاق، در ایران هیچ کاری نمی‌توانستم بکنم.

  • قیمت بالا
قیمت کنسول‌های نسل جدید در ایران بسیار بالاست. البته برای پلی استیشن این‌طور است. در حال حاضر ایکس‌باکس سری ایکس و اس حدود ۱۲ و ۱۷ میلیون تومان هستند و پلی‌استیشن ۵ حدود ۲۷ میلیون. از آن‌جایی که تقاضای پلی‌استیشن ۵ اصلا قابل مقایسه با ایکس‌باکس نیست و آن‌قدر تقاضایش زیاد است که حتی سونی هم برای تولید به مشکل خورده است، بنابراین شاهد اختلاف قیمت بسیار زیادی برای دو کنسول هستیم که باعث می‌شود قیمت پلی‌استیشن ۵ واقعا مسخره و غیرمنطقی باشد و خریدش در حال حاضر زیاد قابل توصیه و صحیح نباشد، ولی خب ایکس‌باکس‌های جدید اکنون در قیمت مناسبی هستند و یک کنسول ۵۰۰ دلاری با قیمت ۱۶-۱۷ میلیون تومان، رقمی عقلانی و درست است.
دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا

کنسولم را از دوستم خریده بودم و بعد از ۳ روز خراب شد، ولی او هیچ چیزی را گردن نگرفت و هیچ کمکی به من نکرد و خودش را کنار کشید و در واقع گفت به درک که ۲۶ میلیون به من پول دادی و خراب شده. بله با این‌طور فروشندگانی طرف هستیم. یعنی طرف نمی‌گوید که بابا این رفیقم است و ۳ روز پیش ۲۶ میلیون تومان به من پول داده و کنسول خریده.

  • برخی مشکلات فنی
این موضوع عینا برای خودم پیش آمد و دلیلی است که این مقاله را نوشتم تا به شما هشدار بدهم. کنسول پلی‌استیشن ۵ من همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتم، بعد از ۳ روز ناگهان خاموش شد و دیگر روشن نشد و حتی به سیف مد هم نمی‌رفت. فکر کنید که کنسولی که ۲۶ میلیون تومان خریده‌اید ناگهان این اتفاق برایش بیفتد و هیچ کاری هم نتوانید بکنید. بالاخره اول نسل است و سری اول کنسول‌ها همیشه مشکلاتی دارند و دستگاه‌های الکترونیکی بالاخره تعدادی خرابی دارند که از شانس من، همین خرابی به من افتاد. وقتی نت را چک می‌کردم دیدم برای تعدادی دیگر هم در سراسر دنیا این موضوع رخ داده است و حسابی حالشان گرفته شده است، ولی خب برای آن‌ها حال‌گیری مقطعی است و برای ما شاید دائمی. در واقع این موضوع ما را می‌رساند به مشکل بعدی این لیست.
دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا

قیمت کنسول‌های نسل جدید در ایران بسیار بالاست. البته برای پلی‌استیشن این‌طور است. در حال حاضر ایکس‌باکس سری ایکس و اس حدود ۱۲و ۱۷ میلیون تومان هستند و پلی‌استیشن ۵ حدود ۲۷ میلیون. از آن‌جایی که تقاضای پلی‌استیشن ۵ اصلا قابل مقایسه با ایکس‌باکس نیست و آن‌قدر تقاضایش زیاد است که حتی سونی هم برای تولید به مشکل خورده است، بنابراین شاهد اختلاف قیمت بسیار زیادی برای دو کنسول هستیم که باعث می‌شود قیمت پلی‌استیشن ۵ واقعا مسخره و غیرمنطقی باشد.

  • عدم وجود گارانتی و ضمانت
وقتی کنسولی را در خارج ایران خریده‌اید و برایش مشکل پیش می‌آید، سونی و مایکروسافت سریعا گردن می‌گیرند و برای حل مشکلتان تلاش می‌کنند و اگر کنسولتان درست نشد، یکی جدید به شما می‌دهند و بدون این که کنسولتان را گارانتی خاصی کرده باشید، تا مدت‌ها مشمول حق مشتری هستید و شرکتی که از آن کنسول خریده‌اید، برایتان ارزش قائل می‌شود. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردم، همین مشکلی که برای کنسول من پیش آمد، در اسپانیا برای یک گیمر دیگر پیش آمده بود که سونی سریعا دستگاهش را گرفته بود و یک هفته بعد دستگاه نو را به او تحویل داده بودند و در ردیت پیام گذاشته بود تا از پشتیبانی خوب سونی تشکر کند. ولی این‌جا چطور است؟ هیچی. دستتان به هیچ‌جا بند نیست و پولتان رفته است که رفته است. نه گارانتی، نه ضمانت، نه انصاف و رفاقت. این انصاف و رفاقت که گفتم، ما را می‌برد به شمارهٔ بعدی لیست.
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس

اگر ایکس‌باکس جدید می‌خواهید بله بخرید، ولی اگر پلی‌استیشن ۵ می‌خواهید و خیلی برایتان فرق نمی‌کند که مدتی بگذرد، الان نخرید تا هم قیمتش درست شود، هم ایرادات سری اول کنسول رفع شود و هم تعمیرکاران حرفه‌ای و کاربلد برای آن در ایران زیاد شوند. البته یک وقت فکر نکنید که می‌گویم اگر بخرید خراب می‌شود ها. اصلا این‌طور نیست. میلیون‌ها نفر خریده‌اند و دارند بازی می‌کنند و فقط برای عدهٔ خیلی خیلی محدودی مشکل پیش آمده است، ولی خب یکی از همان‌ها من هستم که لازم دانستم برایتان این مطلب را بنویسم و هشدار بدهم که اگر ۱ در هزار یا ۱ در ده هزار این مشکل برایتان پیش بیاید، دستتان به هیچ جا بند نیست.

  • فروشندگان بی‌انصاف و بی‌معرفت
کنسول را از دوستم خریده بودم و بعد از ۳ روز خراب شد، ولی او هیچ چیزی را گردن نگرفت و هیچ کمکی به من نکرد و خودش را کنار کشید و در واقع گفت به درک که ۲۶ میلیون به من پول دادی و خراب شده. بله با این‌طور فروشندگانی طرف هستیم. یعنی طرف نمی‌گوید که بابا این رفیقم است و ۳ روز پیش ۲۶ میلیون تومان به من پول داده و کنسول خریده. شاید بتوانند کنسول خراب را بدهند به آن عمده‌فروشی که از سونی خرید کرده است و او هم کنسول را بدهد به سونی، ولی این کار را نمی‌کنند، حتی برای رفیقشان، چه برسد که غریبه باشید. طرف می‌گوید شانس بدت بوده که خراب شده و به من ربطی ندارد.
دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا

وقتی که در اول نسل، کنسول پلی‌استیشن ۵ را در ایران بخری ۲۶ میلیون تومان و بعد از ۲-۳ روز دیگر روشن نشود، می‌دانید چه‌کار می‌توانید بکنید؟ سرتان را بزنید به دیوار و غصه بخورید. بقیهٔ جاها چه‌کار می‌کنند؟ فرم پر می‌کنند و سونی با عزت و احترام می‌برد دستگاهشان را عوض می‌کند و درست می‌کند و برمی‌گرداند. کنسول ۵۰۰ دلاری را که ۳ برابر پول می‌دهیم می‌خریم ۳۰ میلیون تومان، بعدش هم فقط شانس و اقبال است و اگر خراب شود هیچی.

  • با تمام این توضیحات آیا الان کنسول بخریم؟
اگر ایکس‌باکس جدید می‌خواهید بله بخرید، ولی اگر پلی‌استیشن ۵ می‌خواهید و خیلی برایتان فرق نمی‌کند که مدتی بگذرد، الان نخرید تا هم قیمتش درست شود، هم ایرادات سری اول کنسول رفع شود و هم تعمیرکاران حرفه‌ای و کاربلد برای آن در ایران زیاد شوند. البته یک وقت فکر نکنید که می‌گویم اگر بخرید خراب می‌شود ها. اصلا این‌طور نیست. میلیون‌ها نفر خریده‌اند و دارند بازی می‌کنند و فقط برای عدهٔ خیلی خیلی محدودی مشکل پیش آمده است، ولی خب یکی از همان‌ها من هستم که لازم دانستم برایتان این مطلب را بنویسم و هشدار بدهم که اگر ۱ در هزار یا ۱ در ده هزار این مشکل برایتان پیش بیاید، دستتان به هیچ جا بند نیست. تعداد این مشکلات هم صفر نیست و ممکن است که برای هر کسی پیش بیایند، چون اول نسل است، پس بهتر است برای خرید پلی‌استیشن ۵ مثلا تا تابستان یا بعد از آن صبر کنید. اکنون نه از نظر قیمت، نه از نظر گارانتی یا تعمیر و نه از نظر صفر بودن درصد مشکلات، وقت خیلی خوبی برای خرید پلی‌استیشن ۵ نیست، مگر که خیلی خیلی مثل من آن را بخواهید و حتی به کار کردنتان هم مربوط باشد. اگر پلی‌استیشن ۵ یا ایکس‌باکس جدید خریدید، بازی کنید و لذتش را ببرید و انشالله مشکلی برایتان پیش نمی‌آید، ولی هدف این مقاله این بود که به شما بگویم بدانید که درصد مشکل، «صفر» نیست و ممکن است برای هر کدام از ما رخ بدهد، همان‌طور که برای من رخ داد. در واقع مثال بارز این موضوع برایتان این مقاله را نوشته، در هر حالی که ۲۶ میلیون تومان پولش باد هوا شد.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mhm گفت:

    چه بد . نمیتونی مثلا کنسول رو بدی ی نفر که خارجه اون برات تعویض کنه؟
    چقدم یارو بیمعرفت بوده

    • سلام خدمت همه ی دوستای عزیزم. واقعا واقعا واقعا از این همه محبت و لطف و حمایت شما ممنونم. شما خیلی دوستای خوبی هستید و بهتره بگم که مثل خانواده هستید برای من که ۸ ساله هر روز باهاتون بودم. از تمام راهکارهایی که پیشنهاد دادین ممنونم. کنسول رو فرستادم با یک اشنا رفت دوبی که شاید نمایندگی سونی درستش کنه. نکته ی مهم این بود که ادم دوستش رو میشناسه اینجور جاها. کنسول بعد ۲ روز خراب شد ولی کسی که مثلا دوستم بود کاملا خودش رو کشید کنار. اسم فروشسگاهشو نمی گم که کارش خراب نشه هر چند که حقش و لیاقتش اینه که بگم ولی من مثل اون نیستم. واقعا از همتون ممنونم به خاطر این نظرات خوبتون. کلی حالم رو بهتر کردین. به داشتن دوستانی مثل شما افتخار میکنم.

  • MrHill93 گفت:

    ب غیر از گرون بودنش
    ب خاطر وضع ایران باید حداقل یک سال صبر کرد تا تمام مشکلات هر دو کنسول رفع بشه بعد کنسول و خریداری کرد
    حتی اگه ارزون هم بود عقل حکم میکرد محصول الکترونیکی رو ک تو ایران ی نمایندگی پس از فروش نداره رو حداقل شیش ماه تا یکسال بعد عرضه خرید تا تمام مشکلاتش رفع بشه
    حالا هم ک گرونه باید بیشتر صبر کرد
    امیدوارم زودتر قیمتش بیاد پایین
    مشگلات کنسول ها ام رفع بشه تا هرکی دوست داره کنسول مورد علاقه شو بخره یا حتی کارت گرافیک مورد علاقه شو بخره

    • دوستان جای همتون خالی من امروز پی اس فایو رو تقریبا با بهترین قیمت تهران (۲۲۹۰۰)خریدم البته بچه مایه نیستم چون چند سالی پس انداز کردم و کلی عیدی جمع کردم و دستگاه پی اس ۴ خودم را با بهترین قیمت فروختم وقتی به مغازه فروشنده رفتم ۲۰ تا پی اس ۵ حداقل توی دکور داشت اونوقت میگن دستگاه ما محدوده و با قیمت بالا میفروشن….ps5 محشر و فوق العادس…بچه ها دستگاهتون رو که انشاالله خریدید با گارانتی بخرید مال منم گارانتی ده روزه رایگان داره…تمام دروغ هایی که ناامید کننده بود رو راجب این دستگاه به دور بریزید…ps5 رو مراقب باشید چون کنسولی ظریف و نازک و بزرگ است حتی اگر دست شما به این کنسول بخوره ممکنه خاک بگیره و البته اینم بدونید که استفاده زیاد از کنسول باعث میشه فن دستگاه صدایی مثل قررر ازش بیرون بیاد وقتی این دستگاه پنج کیلویی رو میخرید باید مثل دسته گل مواظبش باشید…مرسی از جناب آقابابایی با مقاله فوق العادشون…اینم بگم که من باچند تا فروشنده صحبت کردم گفتن بعد عید و توی عید قیمتش میره بالا هرکی که توان خرید رو داره بهتره الان بخره….مرسی از نشر

      • کسی که با این شرایط و قیمت تو ایران میخاد اول نسلی پلی ۵ بخره باید با گارانتی تعویض یک ساله بگیره حالا یکی دو تومن بیشتر .. بنده اندازه یک دیسک گاد قبل روشن کردنش صدقم دادم جهت رفع انواع بلا :blush: 😉

        • اونطوری که شما می فرمایید فقط پول یک کنسول دیگر را هم باید برای گارانتی بدی…با حرفتون مخالفم با عرض ادب چون ایرادات کنسول مثل صدای زیاد و بقیه مشکلات اگر قراره داشته باشه تا یک الی دو هفته خو را نشان می دهد بعدش هم اول نسل پلی۵ مشکل زیاد اساسی ندارد که چندین میلیون هم بدی گارانتی بگیری این مشکلات هم تا سه چهر ماه دیگه همگی رفع می شوندفقط باید مراقب قطعات کنسول باشی و لذت ببرید…. :blush: :blush: 😉 😛

  • Dexter1535 گفت:

    ای آقا ناراحت شدیم واقعا مرد شور اون رفیقتون ببره با این رفاقتش….میدونم امتحان کردین اما یه کابل پاور دیگه بش بزنید بش امتحان کنید شاید از کابلش باشه آخه دیدم تو یوتوب بعد تغیر کابل درست شد خدا را شکر برای من یه ماهی میشه استفاده میکنم هیچ ایرادی ندیدم نه از کنسول نه دسته همچیش عالی از صدای کم کنسول(در مقابل پرو فت مثل یه نعمت میمونهتا خنکی دستگاه تو بازیا سنگین سیستم فنش عالیه

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اوه اوه سعید جان قلبم درد گرفت خدایی چقدر بد شانسی عحب ضد حالی شد برات خیلی ناراحت شدم 🙁 اخه ما چقدر باید چوب شرایط موجود رو بخوریم به خدا دیگه خسته شدیم اصلا دیوانه شدیم ….. سعید یه تعمیر کار حرفه ایی باید پیدا کنی که فکر کنم زمان ببره اصلا حالم رو گرفتی ، من خودم تقریبا ۲ ماه پیش بود که ۲ روز پلی ۵ اومد رو ۲۰ میلیون خریدم که تو همین گیمفا سعید حلاجیان گفت الان بخرید منم معطل نکردم البته کنسول قبلیمو فرختم و کلا ۱۵ تا دادم خدا رو شکر خیلی راضی هستم از کنسول و چون کمبود وقت دارم بیشتر از روزی ۱ یا ۲ ساعت بازی نمیکنم ولی الان حرفای تو رو شنیدم جرات نمیکنم برم کنسولو روشن کنم اخه مشکلش از چیه یعنی cpu خرابه یا قطعات خوب رو هم سوار نشده شاید یا مشکل نرم افزاریه بالا نمیاد اگه سخت افزار خراب باشه تو این جهنم که ما هستیم فقط میشه صبر کرد تا شاید قطعات جداگونه بیاد و تعمیر کار حرفه ایی باشه براش …… خیلی ناراحت شدم سعید جان حالا خیلی اوضاع به کام ماست اینطور بد شانسی ها دیگه اخرشه 🙁

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      اون ویدیو بود که پلی استیشن رو کلا قطعاتش رو باز کردن تو گیمفا گذاشتنش باید با یه تعمیر کار اونو ببینی شاید فرجی شد ولی اگر قطعات اصلی مثلا cpu خراب شده باشه که راهی جز تعویض نمیمونه حالا من از دوستام در موردش یه تحقیقی برات میکنم اگر چیز بدرد بخوری گفتن حتما بهت خبر میدم

    • سلام خدمت همه ی دوستای عزیزم. واقعا واقعا واقعا از این همه محبت و لطف و حمایت شما ممنونم. شما خیلی دوستای خوبی هستید و بهتره بگم که مثل خانواده هستید برای من که ۸ ساله هر روز باهاتون بودم. از تمام راهکارهایی که پیشنهاد دادین ممنونم. کنسول رو فرستادم با یک اشنا رفت دوبی که شاید نمایندگی سونی درستش کنه. نکته ی مهم این بود که ادم دوستش رو میشناسه اینجور جاها. کنسول بعد ۲ روز خراب شد ولی کسی که مثلا دوستم بود کاملا خودش رو کشید کنار. اسم فروشسگاهشو نمی گم که کارش خراب نشه هر چند که حقش و لیاقتش اینه که بگم ولی من مثل اون نیستم. واقعا از همتون ممنونم به خاطر این نظرات خوبتون. کلی حالم رو بهتر کردین. به داشتن دوستانی مثل شما افتخار میکنم.

  • AmirtheGRB گفت:

    اییییییییی وااااااای. واقعا ناراحت شدم. من خودم ps4 خریده بودم بعد یک هفته دیگه کنترلر بهش وصل نشد باز شانس آوردم گارانتی داشت کنسولو عوض کردن.
    ممنون از اطلاع رسانیتون آقای آقابابایی

  • NEON گفت:

    اصلا خرید کنسول های نسل نهمی تو این شرایط اصلا کار منطقی نیست بگذارید مدل های دیگه ایی از این شرکت ها بیاد مثلا ps5 slim . چون همیشه کنسول های مدل اولیه یک مشکلاتی دارن که در مدل های بعدی رفع میشن

  • Sami 227 گفت:

    سلام به همه :rose:
    ده سال پیش یادمه یک سال جیب خرجی مدرسه امو جمع میکردم روز تعطیلات بی خبر از خانواده میرفتم لب دریای هریرود با بچه ها ماشین میشستم خلاصه از هزار را پول جور کردم یه ps2 اسلیم رنگشم صورتی بود با یه دیسک مرد عنکبوتی دوست یا دشمن یه همچین چیزی بود خریدم ولی فقط تونستم نیم ساعت پلی بدم که یهویی دستگاه خاموش شد صد جاه بردمش ولی نشد که نشد 😥
    یعنی با این حرف آقا سعید دوباره دردم تازه شد
    خلاصه گیمر بودن واسه بدبخت جماعت درد داره 😥

    • :brokenheart: :brokenheart: :heart:
      واقعا خیلی حس بدیه این اتفاق 😥

    • سلام خدمت همه ی دوستای عزیزم. واقعا واقعا واقعا از این همه محبت و لطف و حمایت شما ممنونم. شما خیلی دوستای خوبی هستید و بهتره بگم که مثل خانواده هستید برای من که ۸ ساله هر روز باهاتون بودم. از تمام راهکارهایی که پیشنهاد دادین ممنونم. کنسول رو فرستادم با یک اشنا رفت دوبی که شاید نمایندگی سونی درستش کنه. نکته ی مهم این بود که ادم دوستش رو میشناسه اینجور جاها. کنسول بعد ۲ روز خراب شد ولی کسی که مثلا دوستم بود کاملا خودش رو کشید کنار. اسم فروشسگاهشو نمی گم که کارش خراب نشه هر چند که حقش و لیاقتش اینه که بگم ولی من مثل اون نیستم. واقعا از همتون ممنونم به خاطر این نظرات خوبتون. کلی حالم رو بهتر کردین. به داشتن دوستانی مثل شما افتخار میکنم.

  • darkwarrior گفت:

    به نظرم تا سه سال اول کنسول ها ارزش خرید ندارن
    باید نواقص ساختشون برطرف بشه
    بازی هایی براشون منتشر بشه ک قدرت کنسول رو نمایش بدن
    قیمتش منطقی بشه
    لوازم یدکیش فراوون بشه
    مثلا بهترین مدل ps4 ۱۲۱۶بودن ک خیلی خوبن هم از نظر مصرف برق و حرارت هم ظاهری
    مدل های اسلیم کیفیت ساخت کنسول افت کرد خروجی اپتیکال ازش حذف شد و ظاهرشم شیک نبود
    تویps3سری فت ۳۲۰گیگ ها خیلی خوب بودن
    تویps2من خودم اسلیم داشتم ک خیلی خوب کار کرد واسم
    توی اکس باکس۳۶۰سری نیو اسلیمش عالی بود
    توی سری وان هم وان ایکس کم صدا و باکیفیت بود

  • DOOM Slayer گفت:

    موافقم و سوال دارم از شما
    می تونم ps5 رو ماه خرداد بگیرم و این مشکلی پیش نمی یاد از نظر سخت افزاری؟

  • ERFAN103079 گفت:

    واقعا ناراحت شدم حقیقتا من قصدم خریدش در تیر یا اواخر خرداد سال بعده به امید اینکه قیمتش پایین تر بیاد و الان میگم علاوه بر کاهش قیمت نه دسته دوم میگیرم و نه سری اول و نه خیلی ارزان و نه خیلی گران

  • Reason گفت:

    واقعا اوضاع اسفناکه، خیلی اسفناکه

  • Lord_Sega گفت:

    تو کشوری که مردم دنبال گیراوردن روغن و گوشت و نیاز های اساسی شون هستن خرید کنسول حرامه حرام!

  • Sina.ss گفت:

    اتفاقن من همین چند دقیقه پیش ps5 و که از دیجی کالا خرید کرده بودم بقیمت ۲۶ ملیون لغو سفارش کردم.البته دلیلش عدم ارسال بموقع از طرف اونا بود و دوم اینکه گارانتی مگه نداشت کنسلتون؟ تو دیجی کالا زده ۲۴ماهه سریر حالا نمیدونم این گارانتیا چقد اعتبار دارن..منم بیشترین نگرانیم واسه خرید همین مطالبی بود که نوشتید..تو یکی از کامنتامم تو مطالب قبل اشاره کردم که همه شرکتا از وضعیت بازار ما سوع استفاده میکنن سونی میلیونها کنسول بدون هیچ تعهدی در ایران میفروشه همه شرکتا از بی قانونی بازار ما سوع استفاده میکنن که طبیعی هم هست.

    • Sina.ss گفت:

      و‌ اینکه تمام سایتا حداقل ده روز محلت تست میدن این عجب دوستی بوده!!!! با احترام فک میکنم جایگاه دوست و دشمن و اشتباه گرفتید..موریس مترلینگ میگه دوست برادریست که خودمون انتخابش میکنیم..خاهشن هر انسانی رو‌ دوست ندونید عزیزان..اگر انسان درستکار و با انصافی هستید خیلی خیلی خوش شانس باشید شاید در طول زندگیتون یکی دو تا دوست گیرتون بیاد..اگرم انسان منغعت طلب و ریاکار ووو باشید تو زندگیتون دوستان! زیادی خاهید داشت چو تقریبن تمام انسانهای زمین شبیهه خودتونن.

      • PlayDead گفت:

        بدتون نیاد ولی همین که رفتین ۲۶ میلیون پول بی زبون رو کردین تو حلق این دلال ها و حروم خورها(میدونم لغو کردین ولی قصدتون صد در صد خرید بوده)نشون میده دارین از این منفعت طلب ها به قول خودتون حمایت میکنین و بقیه گیمرها که منتظر ارزون شدن هستن براتون اهمیت ندارن حالا هی فلسفه ببافین کلا مردم ایران اهل حرف هستن موقع عمل همشون ضد همدیگه عمل میکنن.

        • Sina.ss گفت:

          دوست عزیز هرکس الویتهایی داره تو زندگی
          واسه من دنیای بازی تمام زندگیمه و از خیلی از خاستهام چشم پوشی میکنم و درامدم و خرج چیزایی که عاشقشونم میکنم اینکه الان پلی استیشن ۵ دردنیا گرون و نایاب رو درک میکنم و مجبورم و بپذیرم..بله اگه بد قولی نکرده بدون با تمام ریسک میخریدم و لذتشم میبردم..

          • PlayDead گفت:

            پس اگه اینجوری اونی که نون حروم میخوره هم میگه من اولویت زندگیم زن و بچه ام هستن و براشون هر کاری میکنم حتی به قیمت حروم خوری و خیلی مثال های مشابه این هست که میشه زد متاسفانه هنوز بزرگ نشدین نه شما اکثر مردم ایران مغزشون زنگ زده و رشد نکرده و فقط خودشون رو میبینن…ایشالا که بگیرین و لذت ببرین من حرفی ندارم دیگه ولی هیچوقت حق نداری از وضعی که خودت و امثال خودت(که زیادم هستن)درست کردین واسه بقیه و ایرانی(ویران بخون)که درست کردین بنالین.

        • darkwarrior گفت:

          خب ما دلمون میخواد تجربش کنیم
          تواین مملکت هم هییییییییچ چیزی ارزون نشده بجز ارزش پول بی زبونی ک باهزار جون کندن بدستش میاریم
          توی این ۳ساله چنان قیمتا نزولی سر به فلک کشیدن ک درختا اونقدر رشد نکردن
          بعد ما بیایم بشینیم ک مثلا ارزون بشه?ارزونی فقط در یک صورت ممکنه
          اونم وقتی ک ارزش پول ملی بالابره و تورم درکار نباشه
          الان توی ژاپن مدل جدید تویوتا کمری کاهش یافته نسبت به سال گذشته باامکانات بیشتر نسبت به سال قدیمش
          ولی اینجا چییییی
          هر سه ماه مجوز افزایش قیمت براشون صادر کردن اونم اگه بدن

          • PlayDead گفت:

            این گرونی قیمت فقط به خاطر قیمت ارز و دلال بی انصاف نیست به خاطر کمیابی دستگاه هم هست وگرنه من مشکلی با قیمت سری ایکس و اس ندارم شک نکن قیمت دستگاه میاد پایین وقتی عرضه و تقاضا هماهنگ بشه الان از آلمان خودم میخواستم سفارش بدم(یکی از آشنایان) ولی اونجا هم فروشگاه های اینترنتی قیمت های عجیبی زدن مثلا ۸۰۰ یورو هم میدن بازارشون هم که به دلیل قرنطینه تعطیله کلا الان جهان بی ثباته(ایران که خیلی وقته بی صاحابه)خلاصه صبر کنین الان چیزی رو از دست ندادین چون هیچ بازی نسل بعدی وجود نداره در حال حاضر و کنترلرهای پی اس ۵ هم بعد از ۴۰۰ ساعت خراب میشن خود کنسول هم طبق این خبر مشکلاتی داره پس صبر کنین هم با مشکلات کمتر هم قیمت بهتر میشه خرید کرد

    • سلام خدمت همه ی دوستای عزیزم. واقعا واقعا واقعا از این همه محبت و لطف و حمایت شما ممنونم. شما خیلی دوستای خوبی هستید و بهتره بگم که مثل خانواده هستید برای من که ۸ ساله هر روز باهاتون بودم. از تمام راهکارهایی که پیشنهاد دادین ممنونم. کنسول رو فرستادم با یک اشنا رفت دوبی که شاید نمایندگی سونی درستش کنه. نکته ی مهم این بود که ادم دوستش رو میشناسه اینجور جاها. کنسول بعد ۲ روز خراب شد ولی کسی که مثلا دوستم بود کاملا خودش رو کشید کنار. اسم فروشسگاهشو نمی گم که کارش خراب نشه هر چند که حقش و لیاقتش اینه که بگم ولی من مثل اون نیستم. واقعا از همتون ممنونم به خاطر این نظرات خوبتون. کلی حالم رو بهتر کردین. به داشتن دوستانی مثل شما افتخار میکنم.

  • amazon گفت:

    ناراحت شدم از این اتفاقی که براتون افتاده امیدوارم مشکل از کابل باشه نه کنسول. درکل روی این قیمت ها خرید کردن هم ستم به خود هستش و هم ستم به کسایی که منتظرن قیمت بیاد پایین چون اگر خریداری نباشه فروشنده مجبور میشه قیمتش رو بیاره پایینتر. زمان خرید کنسول وقتیه که بیار روی ۱۲ تومن. البته اگر دلار بره پایینتر این قیمت هم میاد پایینتر. به شخصه صبر کردم تا قیمت ها منطقی بشه و بخرم و خوشبختانه فعلا از نسل ۸ پشتیبانی مشی

  • شاهرخ گفت:

    واقعا خیلی بده کنسول دو روز خراب بشه مثل این میمونه سی دی بخری بعد دو روز نیاره واقعا لحظه بدی هستش کنسول هم خیلی خیلی بدتر

  • خیلی خیلی ناراحت شدم سعید جان
    امیدوارم مشکل کنسولت برطرف بشه واقعا …
    کاشکی سونی یه نمایندگی معتبر تو ایران داشت …

  • SiRSiNa گفت:

    خیلی ناراحت شدم
    ببینید راهی هست ببرید خارج از کشور واستون درستش کنن
    انشاالله مشکلتون حل بشه :rose:

  • mohamad980 گفت:

    واقعا ناراحت شدم
    چرا ما نباید مثل بقیه با خیال راحت گیم بزنیم 😥

  • ammar_iraqi گفت:

    حالا از کجا معلومه سری تولید جدید تا ۳ ماه دیگه بیاد؟؟؟؟؟
    بین مدل اولیه ps4 و مدل ۱۲۱۶ بیشتر از یک سال فاصله بود.

  • آرین گفت:

    سلام، تسلیت می‌گم.
    طبق قانون یک نادان همه چیزدان.من هم اظهار نظر بکنم.
    یکی از دوستان من هم وسط بازی، PS 4 اش خاموش می‌شود که مشکلش از برق محله بوده و اتصالی. فروشنده می‌خواست با منت نصف قیمت بخره ولی خیلی راحت با ۱۰۰ تومن مشکلش حل شد به دست یک تعمیرکار آشنا. شما هم اگر چنین مشکلی دارید، یه تعمیرکار مطمئن پیدا کنید انشاءالله درست بشه.
    تشکر

  • بدون این که بخوام شعاری چیزی بدم باید بگم واقعا ناراحت شدم

  • ali گفت:

    سلام اقا سعید فقط ثبت نام کردم اینو بگم،برندهای خوب اکثرا تو طراحی شون مدار محافظ،یه چیزی فیوز مانند داره که تو پاور هست زود میسوزه که به بقیه دستگاه اسیب وارد نشه اگه یه تعمیر کار خوب و باهوش باشه زود اون رو پیدا میکنه،اکثرا یا فیوز معمولی هست یا مقاومت فیوزی کم اهم

    • Amir_69 گفت:

      اقا سعید کاش از دوستت نمی خریدی چون از قدیم گفتن که آشنا همیشه جنسشو میندازه، اینجاست که ادم میگه رحمت به هفت پشت غریبه، باز اون غریبه اندکی انصاف سرش میشه، مثلا این اسمشو گذاشته رفیق که گویا فقط اسمشو یدک می‌کشیده

  • MahyarMsm گفت:

    اخ اخ :-((
    چقدر بد واقعا ناراحت کننده اس خیلی بده این اتفاق. 😥
    دوستان عزیز من میگم یه سال صبر کنید تا چند وقت دیگه خدا بخواد هم قیمتش میاد پایین هم ایراداتش برطرف میشه.
    اما هرچند که این اتفاق واقعا بده و داخل ایران هم کاریش نمیشه کرد.

  • old gamer b گفت:

    ای بابا چرا اینطوری شد آخه . کنسول خرابه درست افتاد به شانس مقاله نویس جذابی مثل شما ! آخه چرا زندگی اینطوریه ؟!

  • آقای آقابابایی واقعا ناراحت شدم واقعا چرا بیاد از هر هزار نفر کنسول شما خراب بشه 😥

  • Kℭ₦Å گفت:

    چه اتفاق دردناکی این همه پول به فنا رفت
    آدم چقدر بد شانس باشه این اتفاق بیفته
    من نمیدونم چرا نباید مثل بقیه کشورا راحت زندگیمون رو بکنیم و تمام برند ها نمایندگی داشته باشن و چرا باید این همه ریسک و استرس به جون بخریم آخه لعنت به باعث و بانیش الان کی جوابگوئه
    حالا هی پراید بخرید و ازدواج کنید و سطحتون رو نشون بدید سطحتون خیلی پایینه باو خیلیییی اوضاعتون خرابه اصلا

  • ammar_iraqi گفت:

    دوستان عزیز گیمر
    با هر دستگاهی که بازی می‌کنید
    حتما و حتما از چند راهی محافظ برق استفاده کنید.

  • فرید گفت:

    آقا سعید خیلی خیلی ناراحت شدم واقعا از بین این همه کاربر چرا باید این مشکل دقیقا واس آقا سعید پیش بیاد
    حداقل تو خارج ما رو پشم حساب نمیکنن ولی ما باید خودمون هوای خودمونو داشته باشیم (در خصوص اون رفیقتونم رفتارش واقعا اشتباهه)
    آقا سعید نمیدونم چی بگم ولی خب شاید راه حلی پیدا بشه امیدوارم که پیدا بشه و اون ۲۶ میلیونتون الکی هدر نره

  • حالا ان شالله در آینده تعمیر کارها تو ایران زیاد می شوند بعدا میدهید تعمیرکار درست میکند پولش بر میگردد

  • sam snake 47 گفت:

    اون زمان که مد بود خرید پل ۳ کارگرده من یه دونشو خریدم. دوتا از رفقا خریدن بعد از این همه سال هنوز سالمه . من خریدم کلا چهل روز کار کرد بعد چراغ زرد زد. بردم ریبال بعد دو هفته باز چراغ زرد شد. باز بردم ریبال کلا سوخت که سوخت. حاجی بی خیال. میدونم سخته خیلیم سخته. خییییلییییی پوله ناموسا ولی چیکار میشه کرد. به جهنم اعصاب خودتو داغون نکن ایشالا که بهترشو بخری

  • XBG گفت:

    اقا سعید دمت گرم خودم که میدونم فن سونی هستی ولی بازم دم شما و بقیه گرم که حاضر شدن کنسول پلیستیشن ۵ با وجود گرون تر بودن بگیرن و بیشتر هم دم اونایی گرم که حاضر شدن صبر کنن نگیرن تا قیمت بیاد پائین و کنسول وارد بشه بیشتر ولی نرفتن سمت زباله ای مثل ایکس باکس بخاطر ارزون تر بودنش

  • alirezaei_ir گفت:

    آقا سعید عزیز و بزرگوار حقیقتا ناراحت شدم از شنیدن این قضیه.
    ولی خدمتتون عرض کنم که نگرانی نداره اول اینکه مطمئن باشید کابل برق کنسول سالمه شاید فقط ایراد از کابل باشه. در درجه دوم آیا کنسول تو شوک خاصی بوده؟ منظور قبل اینکه دیگه روشن نشه آیا قطعی برق وجود داشته؟ آیا کنسول رو با محافظ به برق وصل کرده بودید و یاخر؟
    در کل به نظر من ایراد خیلی خاصی پیش نیومده و فقط مشکل میتونه از یک قطعه باشه که وظیفه انتقال برق به کنسول رو داره .
    تو سایت ردیت هم سرچ کنید صد در صد هستن کسایی که این مشکل ایجاد شده واسشون و احتمال قوی هم مسئله ی خاصی نیست.
    در کل امیدوارم که اتفاق خاصی نیوفتاده باشه و به زودی مشکلتون حل بشه. موفق باشید

  • Kourosh Abedi گفت:

    من واقعا نمیدونم چی بگم.اتفاق بدی بود. :-((
    ولی دم شما گرم چه صبری دارین،اگه من بودم اتاقم رو به فنا میدادم 😀
    انشاالله به زودی اتفاق خوبی بیفته

  • . گفت:

    آقا سعید واقعا خیلی ناراحت شدم امیدوارم مشکلتون هرچه زودتر حل بشه فقط دو مورد وجود داره : یک اینکه مشکل کنسول به احتمال پنجاه درصد مربوط به برقه و فکر نکنم کلاً خراب شده باشه اگه یه تعمیر کار خوب پیدا کردید حتما بهش نشون بدید. دو به نظر من اگه با اون دوستتون قطع رابطه کنید خیلی بهتر میشه اینجور دوستان فقط به آدم ضرر میزنن ( البته توهین نباشه ) در کل انشاالله مشکلتون حل میشه :yes:

  • سعید جان ممنون بابت این مقاله. واقعا حالم گرفته شد و متاسفم بابت این اتفاق ( که برای ما گیمرها وحشتناکه) سعید جان منم تقریبا دو ماهی میشه خریداری کردم و به قیمت خیلی بد ( ۳۰ تومن) خریدم و وقتی مطلبو خوندم تن و بدن خودمم لرزید، حالا با اینکه خداروشکر فعلا که مشکلی ندیدم ولی باورکن همیشه میترسم و با سلام و صلوات باهاش کار میکنم چون هنوز دارم بدهی پول دسگاه رو که یمقدارشو قرض کردم میدم و میدونم این همه پول جبرانش بسیار سخته. البته تو نسل های قبل کنسول ها منم مشکل شما برام پیش اومد و میدونم الان چه حالی داری. ایشالا مشکلت حل بشه .

  • کیان گفت:

    بنده به عنوان فروشنده واقعا از سونی انتظار نداشتم. کیفیت ساخت این کنسول واقعا پایینه. من تا امروز سه مورد مشکل شطرنجی شدن صفحه و مشکل از gpu این کنسول رو خودم تجربه کردم. در کشور ما نمایندگی وجود نداره و پول کمی هم نیست یه دفعه ۲۵ تومن ضرر کنید. برای خرید این کنسول فعلا عجله نکنید و صبر کنید قیمت پایین بیاد یا کنسول گارانتی دار تهیه کنید. داخل یوتوب هم سرچ کنید خیلیا به کنسولشون مشکل داشتن

  • majidam گفت:

    اخی باهاتون همدردم من یه پروژکتور ۴k مدل tk800m که قیمتش ۵۰ ملیون تومان هست در حال حاظر از طریق پست فرستادم و بعد پست پیشتاز گفت مفقود شده به همین راحتی هفت ماه هست که خبری از پروژکتور ۵۰ ملیون تومانیم نیست و پست پیشتاز منطقه ۱۹ تهران ۵۰ ملیون تومان بهم ضرر وارد کرد و اصلا هم زیر بار نمیره

  • اول میخواستم بگم بری رو حالت سیف مود و دوباره فریمور رو نصب کنی..متنو که کامل خوندم متوجه شدم امتحان کردی حالت سیف مودو… خب تو این حالت مشخصه که اصلا برق به برد اصلی نمیاد. وگرنه اگه مشکل از سی پی یو یا قطعات اصلی بود حداقل یه بوق یا یه پیغام اروری چیزی نشون میاد
    احتمال زیاد مشکل از قطعات پاوره..اگه خودت به تعمیرات واردی که چه بهتر اگر هم نه.. ببر تعمیرگاه و از تعمیر کار بخواه خروجی پاور رو چک کنه ببینه اصلا از پاور برق میاد به برد یا نه.
    اگه نمیاد با یه تعمیر ساده پاور مشکلت حل میشه.

  • Old_Gamers گفت:

    اولا واقعا متاسفم . ولی نفهمیدم مگه دستگاه گارانتی نداره ؟ ادم ۲۶ میلیون رو پای یه چیز بدون گارانتی میده ؟؟

  • R6_Ash گفت:

    سلام اقای اقابابایی.من اکثرا با دوستان خارجی و داخلی psn که صحبت میکردم تعداد خرابی ریجن اروپا از همه توی ps5 بیشتر بوده.مال شما هم ریجن ۲ اروپا بوده؟

  • واقعا متاسف شدم سعید عزیز
    واقعا چرا این اتفاق باید برای تو پیش بیاد :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:

  • ای بابا خیلی ناراحت شدم سعید جان.امیدوارم مشکل ، جدی نباشه و زودتر حل بشه.احتمالش زیاده که مربوط به تغذیه برق بشه (مخصوصا اینکه وسط بازی تصویر یک‌دفعه نپره و به هم نریزه و حالت پیکسلی رخ نده که اینا معمولا مربوط به نیم‌سوز شدنِ cpu هستش) چون این مشکل تو دستگاه‌های الکترونیکی بسیار شایع هستش و بعضی مواقع ممکنه خازن‌ها بسوزن و با تعویضشون مشکل حل بشه.

  • Ali power گفت:

    سلام خدمت استاد اقا بابایی واقعا ناراحت شدم بنده حقیر حدود ۵ سال هست مقاله های حضرتعالی رو تو گیمفا مو به مو مطالعه میکنم قبلها کامنت زیاد میذاشتم ولی از ۲ سال قبل که کامنت ها میره بررسی دیگه دل و دماغ کامنت گذاشتن رو دیگه ندارم ولی این مقالتون باعث شد یه چیزهایی رو روشنگری کنم چون اگه نگم واقعا بعضیا لطمه میبینن از این قضیه

    بنده تو شهر زنجان گیم نت دارم‌ حدود ۱۴ تا ps4 دارم بنا به دلایلی ایکس باکس وان ندارم قبلها چند بار خریدم دیدم مشتریها بازی نمی کنن فروختم الان مشتری میاد داخل مغازه میگه کی ps5 میاری ؟ الکی میگم ماه دیگه واقعیتش پولش هست حدود ۵۰۰ میلیون بنده حقیر تو بانک سپرده دارم که ماهی ۸ تومن بهم سود میده علاوه بر دخل گیم نت ولی وجدانان زورم میاد کنسولی که الان با قیمت دلار ۲۵ تومنی در میاد ۱۲ برم ۲۵ بدم به یکی که تو لحظه ۱۰ میلیون به جیب بزنه من خودم ۱۰ سال پیش یه ۱۰۰۰ تومنی جیبم نبود ۲۴ ساعته کار کردم جمع کردم حالا تو این نقطه هستم برای تمام پولهایی که الان دارم خون دل خوردم استرس کشیدم همه اینا رو گفتم که تهش به این جمله برسم برای دوستان باور کنین فقط ۲ ماه دندون رو جگر بذارین نخرین این دستگاه ها میمونه رو دست فروشنده ها اون موقع مجبورن بیام ۱۲ و سیزده بفروشن بهتون الکی جیب اینا رو پر نکنین گر صبر کنی ز گوره حلوا سازی

  • Dr.Gamer گفت:

    بنده حدودا اوایل نسل ۸ یه ps4 فت خریدم حدودا ۵ ماه هم استفاده کردم و یه روز به طور عجیبی دیگه روشن نشد چندین جا بردمش برای تعمیر یکی گفت مادربوردش سوخته یکی گفت پاورش هست و خیلی چیزای دیگه اون موقع هم خیلی کنسولای نسل ۸ جا نیفتاده بود و کسی تسلط به سخت افزار و تعمیراتشون نداشت اکثرا گفتن بفروش یه نو بخر و خب برای من خیلی سنگین بود که بخوام یک چهارم قیمت بفروشم و دیگه کنسولو نگه داشتم حدود یک سال بعد گفتم تیری تو تاریکی بندازم و دوباره مراجعه کردم برای تعمیر و چند تا مغازه همون چیزای قبلی رو گفتن منم داشتم ناامید میشدم. اون موقع برای خرید و فروش بازی گروهای واتساپ و تلگرام زیاد شده بود توی یکی از این گروها یه نفر یه شخصیو بهم معرفی کرد گفت که رفته خارج و دوره تعمیرات تخصصی دیده حتما یه سر‌ برو پیشش و ادرسشو بهم داد و وقتی مراجعه کردم گفتم که همکاراشون چیا گفتن خندید و گفت این یه قطعی مدار ساده تو سریای اول هست و خیلی وقته که مشکلش از طرف سونی برطرف شده و توی نیم ساعت کار منو راه انداخت…. خلاصه میدونم خیلی سخته برای یه مدت طولانی بیخیال کنسول نو ۲۶ تومنی بشین ولی خب اگه صبر کنین که تعمیرات کنسولای نسل ۹ فراگیر بشه مشکلتون احتمالا حل بشه چون اینجور مسائل که اول نسل پیش میاد اکثرا چیزای ساده ای هستن مشکلات اساسی که غیرقابل تعمیر باشن کلا پیش نمیاد فقط باید صبر کنین که تعمیرش پیدا بشه… در ضمن تشکر بابت مقاله و هشداری که به دوستان سایت دادید شاید کس دیگه بود میگفت به من چه بزار بقیه هم بخرن خراب شه :yes:

  • بابایی بیا سمت پی سی . ول کن اون قوطی حلبی رو
    الکی پولتو به چوخ نده

  • milad nazari گفت:

    سلام میتونی بری اداره صنعت معدن یا اصناف ازش شکایت کنی بخاطر فروختن کالای بدوون گارانتی که قاچاق محسوب میشع . اگر پیگیر باشی زود کارت راه میفته

  • m.r.p گفت:

    سعید جان من ایتالیا هستم، بهم پیام بده توی تلگرام شاید بتونم کمکت کنم. این آی دی منه( MilMilPoli )
    https://t.me/MilMilPoli

  • ای بابا. چه شانس بدی. واقعا متاسفم آقا سعید. معلوم میشه تا تابستون به هیچ وجه نباید خریدش. البته که پولش هم نیست

  • mmi گفت:

    سلام ، دوست عزیز سخت تریت قسمت تعمییر قطعات الکترونیک عیب یابیه و عدم وجود قطعات در ایران ، اما چون کنسول شما نو هست احتمال خرابی قطعات کمه ، من خودم تعمییر کار بردهای smd هستم ، سخترین قسمت تعمییر کنسول هم پردازنده مرکزیه که اگر یه تعمییر کار ماهر سراغ داشته باشین با یک ریبال ساده مشکل کنسول حل میشه ، ما الان تعمییر کار هایی رو داریم که پردازنده های موبایل که به مراتب سخت از کنسول هستن رو تعمیر میکنن ، با مراجعه به یوتیوت میتونید اکثر خرابیهای سری های اول کنسولو پیدا کنید و رفعشون کنید ، نگران نباشید….

  • peen گفت:

    اقا سعید واقعا ناراحت شدم شما و من و همه ی گیمرهای وطنم حقشون این شرایط نیست واقعا………………..بغضم گرفت اصلا 🙁

    • سلام خدمت همه ی دوستای عزیزم. واقعا واقعا واقعا از این همه محبت و لطف و حمایت شما ممنونم. شما خیلی دوستای خوبی هستید و بهتره بگم که مثل خانواده هستید برای من که ۸ ساله هر روز باهاتون بودم. از تمام راهکارهایی که پیشنهاد دادین ممنونم. کنسول رو فرستادم با یک اشنا رفت دوبی که شاید نمایندگی سونی درستش کنه. نکته ی مهم این بود که ادم دوستش رو میشناسه اینجور جاها. کنسول بعد ۲ روز خراب شد ولی کسی که مثلا دوستم بود کاملا خودش رو کشید کنار. اسم فروشسگاهشو نمی گم که کارش خراب نشه هر چند که حقش و لیاقتش اینه که بگم ولی من مثل اون نیستم. واقعا از همتون ممنونم به خاطر این نظرات خوبتون. کلی حالم رو بهتر کردین. به داشتن دوستانی مثل شما افتخار میکنم.

  • john117 گفت:

    سلام.بنده چند ساله سخت افزار کامپیوتر و الان موبایل کار میکنم مطمعا باشین کار اینجا نیست درست کردنش اصلا دست نزنین هرکی خواست به کشورای همسایه بره کنسول رو بدین ببرن اونجا نمایندگی
    درصد خیلی بالای احتمالا عیب از سیستم عامل باشه و با نصب مجدد بالا میاد بازم اینجا امکان انجامش نیست بفرستین بره نمایندگی بالاخره یه آشنا پیدا میشه

دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا
دردسرهای خرید کنسول سری اول در ایران - گیمفا