تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد
تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد
تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد
تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد

مدیر عامل تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد

حسن اکرامی
۲۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد

به مانند گذشته، عرضه‌ی نسل جدید کنسول‌های خانگی و آغاز دورانی جدید برای علاقه‌مندان به صنعت بازی‌های ویدئویی بسیار هیجان‌انگیز به شمار می‌آید. در ماه نوامبر سال گذشته بود که دو شرکت سونی و مایکروسافت به صورت رسمی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری اس و سری ایکس را به بازار عرضه کردند تا خریداران حق انتخاب‌های متنوعی را داشته باشند.

با این حال، همه‌ی اتفاقاتی که با نسل جدید رخ می‌دهند خوشایند بازی‌بازان نخواهد بود؛ چرا که برخی توسعه‌دهندگان با توجه به افزایش چشم‌گیر هزینه‌ی توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی، اقدام به افزایش قیمت فروش آثار خود کردند. نخستین ناشر شرکت توکی گیمز (۲K Games) بود که اعلام کرد نسخه‌ی نسل نهمی بازی NBA 2K21 با قیمت هفتاد دلار به فروش خواهد رسید. پس از آن شرکت اکتیویژن (Activision) برای نسخه‌های بعدی سری Call of Duty و شرکت سونی برای عناوین انحصاری خود در نسل نهم نیز اعلام کردند که از برچسب قیمتی ۷۰ دلاری استفاده خواهند نمود. حال به تازگی مدیر عامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در یک مصاحبه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

به تازگی آقای استرائوس زلنیک (Strauss Zelnick) در جریان کنفرانس فناوری، رسانه و ارتباطات مورگان استنلی مصاحبه‌ای داشت و هنگامی که در مورد افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی در نسل جدید از وی سوال شد، اظهار داشت که احساس می‌کند زمان مناسب برای این اقدام فرا رسیده است. وی در ادامه توضیح داد که چگونه ناشرین به مدت طولانی قادر به افزایش قیمت بازی‌های مختلف نبوده‌اند. در نهایت آقای زلنیک اعلام کرد که احساس می‌کند مصرف‌کنندگان برای این تغییر قیمت آماده هستند:

از نظر قیمت‌گذاری، ما برچسب ۷۰ دلاری را برای نسخه‌ی نسل نهمی بازی NBA 2K21 اعلام کردیم. دیدگاه ما این بود که مجموعه‌ای فوق العاده از تجربیات و قابلیت تکرار بالای این اثر را ارائه می‌دهیم. آخرین بار در سال‌های ۲۰۰۵-۲۰۰۶ در ایالات متحده شاهد اجازه‌ی افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی بودیم؛ بنابراین فکر می‌کنم مصرف‌کنندگان برای این افزایش قیمت آماده خواهند بود.

دیدگاه ما این است که همیشه ارزش بیشتری از آن چه که برای بازی‌های ما پرداخته می‌شود را برای مصرف‌کنندگان قائل شویم تا از این طریق اطمینان حاصل کنیم که بازی‌بازان هم از تجربه‌ی بازی لذت خواهند برد و هم از قیمت آن رضایت دارند.

همه‌ی ما کاملا آگاه هستیم که حتی اگر عاشقانه به تجربه‌ی مصرف‌کننده از یک محصول بها بدهیم اما او احساس کند برای این بازی هزینه‌ی بیش از حدی را پرداخت کرده است، این موضوع به تجربه‌ی او از بازی صدمه وارد کرده و سعی می‌کند از تکرار آن جلوگیری نماید. اگر شما به یک رستوران زیبا بروید و یک تجربه‌ی دلنشین و غذای عالی داشته باشید اما بهای آن دو برابر ارزش واقعی‌اش باشد، شما هرگز به این مکان برنمی‌گردید.

همیشه می‌خواهیم مصرف‌کنندگان احساس کنند که ما خیلی بیشتر از آن چه که می‌پردازند، به آن‌ها تحویل می‌دهیم. این برای هزینه‌های مکرر مصرف‌کننده نیز صادق است. ما برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی فعال و تعامل با بازی‌بازان این جا هستیم و اگر این کار را به درستی انجام دهیم، درآمدزایی به وجود می‌آید.

در حالی که اکثر ناشرین بزرگ هنوز قیمت بازی‌های خود را ۵۹٫۹۹ دلار اعلام می‌کنند اما باید توجه داشت که بیشتر این آثار بین نسلی به شمار می‌آیند. در نهایت با افزایش بازی‌هایی که فقط بر روی نسل نهم عرضه شوند، ما شاهد افزایش قیمت آن‌ها تا ۷۰ دلار خواهیم بود؛ به عنوان مثال بازی تازه معرفی شده‌ی Final Fantasy 7 Remake Intergrade یکی از این موارد به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد افزایش قیمت بازی‌های نسل نهمی تا ۷۰ دلار به زودی تبدیل به یک استاندارد شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد
تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد
تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد
تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد
تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تو پست قبلی از سونی تشکر کردیم و در این پست هم از تیک-تو و راکستار تشکر ویژه داریم بابت خلق شاهکارهایی مث رد دد و جی تی ای که ارزششون بر کسی پوشیده نیست و واقعا بیشتر از هزینشون محتوا دارن .. در واقع راکستار تنها شاهکارسازیه که شرکتای دیگ هزینه میکنن و چندین سال وقت میزارن تا یه بازی رقابتی بسازن ولی همون بازیشون باعث ارج و منزلت بیشتر راکستار و نمایان کردن کیفیت بالای بازیاش میشه :snicker: 😉

    • Zooleikha گفت:

      از زلیخا هم تشکر کنین اگه نبود صنعت گیم وجود نداشت 😎

    • بله ولی خب همون شرکت بازی ای ساخته که رددد برای رقابت با اون اینقدر پیشرفت کرد

      • رد دد ۲ کجاش rpg است که بخاد برای رقابت با اون بازی پیشرفت کنه؟ جملش آشنا نیس؟ یه سریا میگفتن فلان بازی نقش آفرینیه چرا با رد دد مقایسه میشه 😐 در ضمن یه غول مث جی تی ای وی هست که راکستار خواست بزنه رو دست اون و قبل از بازی مدنظر شمام منتشر شده .. همین کم بود راکستار بخاد با استفاده از سری رد دد با عناوین اورریتد از شرکتای کوچیک و آسیب‌پذیر رقابت کنه 😐

    • والا اون ‌پایانی که تو ردد ۲ دیدم چند روز دست به کنسول نزدم من واقعا راکستار شاهکار میسازه :-((

    • Inspody گفت:

      دقیقا همون سیستم بازی های هکی رو ps 5هم هست.حتی آسون تر.
      یعنی اگه قبلا دغدغه آنلاین بودن صاحب اکانت رو داشتید دیگه تو پی اس فایو همچین مشکل وجود نداره، و هر وقت خواستید اکانت رو وارد میکنید و از بازی هکی لذت میبرید 😎 (برای بازی های بکوارد)

      • SiRSiNa گفت:

        مگه تو قبلا مسخره نمیکردی که پیسی گیمرا کرکی میزنن؟؟؟؟؟
        الان به هکی زدن خودت افتخارم میکنی؟؟؟؟؟ :no:

        • ...Eternal... گفت:

          وقتی میگم این کور خودشونن بینای دیگران دقیقا منظورم افرادی مثل این inspody هستن طرف قبلا طومار مینوشت که پیسی گیمرا دزدی میکنن چون کرکی میزنن اونوقت اینجا هکی زدن رو اصلا ایرادی نمیبینه 😐 :laugh:

        • Inspody گفت:

          موضوع من آسیب رسوندن به بازی ساز بود.شما وقتی یک بازی رو کرکی میزنین یک ریال تو جیب بازی ساز نمیره
          ولی برای بازی هکی شما مجبورید برید وارد اکانت یه کسی که بازی رو ۱۰۰درصد قانونی خریده بشید و باز هم به صورت۱۰۰درصد قانونی بازی ها رو اکتیو کنید(قابلیت شیر کردن رو خود سونی گذاشته تا کاربرا بتونن بازی رو با دوستشون شیر کنن)ولی کسی که قراره اکانتش رو وارد کنی از اون قابلیت شیر کردن استفاده نمیکنه و شما در واقع میشن دوست خیلی صاحب اکانت
          خلاصه درباره بازی های هکی بگم اینه که*خود سونی راضی خود بازی ساز هم راضی تمام.
          ولی بازی های کرکی ضربه مستقیم به بازی ساز میزنن و یک ریال هم تو جیب بازی ساز نمیره.

          • ...Eternal... گفت:

            تو کشوری که هیچ کجای دنیا برامون ارزشی قائل نیستن و مارو اصلا جزو آدمیزادم حساب نمیکنن و اصلا ایران رو جزو بازار خودشون به حساب نمیارن دقیقا چرا باید حمایت مستقیم از سمت گیمر ایرانی رو دریافت کنن؟ مگه ما برده اونور آبیا هستیم که هم بهمون بی اعتنایی کنن و هم ما با روی باز از خودشون و محصولاتشون حمایت کنیم؟؟ پس اگر از من میپرسی کرکی زدن و هکی زدن نه تنها مشکلی نداره بلکه برای ما خیلیم خوبه و سازنده و ناشری که ایران رو به حساب نمیاره ذره ای متحمل ضرر نمیشه از این امر این رو هم در نظر بگیر که با منع ایران از بسیاری از خدمات رایج در جهان ما چیزی به اونا بدهکار نیستیم و در عوض باید هوای خودمون و هموطنمون رو داشته باشیم
            هر وقت اوضاع جوری شد که مملکت یه جور دیگه بود و رفتار خارجیا با ما مثل انسان بود منم به نوبه خودم بدون معطلی از محصولاتشون با پرداخت بهای کامل و قانونی اون حمایت میکنم ولی تا قبل از اون موقع شرمنده ولی نه میتونیم از گیم زدن دست بکشیم نه میتونیم پول بی زبون رو تو این گرونی بریزیم تو خیک اونایی که به ما اهمیت نمیدن پس بهترین راه برای ما بازی های کار کرده و یا استفاده از بازی های کرکی و هکی بوده و هست نوش جون هر کی که دستش میرسه کرکی و هکی بازیا رو میزنه تو رگ 😉 :yes:

          • AmirtheGRB گفت:

            😮 جدی نوشتی اینو؟ میدونستی اون اکانتایی که ۴۰ تومن میدی ده تا بازی داره رمز و ایمیل دزدیده شده یه بنده خدای بی خبره؟
            اصلا بگیم فروشنده اکانت خودشه به ۱۰۰۰ نفر میفروشه. همون شرکتای کرک زن هم یبار بازی رو اورجینال خریدن که کرکش کنن بعد یه مردم مجانی میدن.
            الان فروشنده یه اکانتو به ۱۰۰۰ نفر میده اوناهم شیر میکنن ( که بره اعضای خانواده درست شده نه شیر بازیای اکانت کنستانتین ۱۰ ساله از رم تو کنسول امیرفقیه تو ایران) چه پولی میره تو جیب بازیساز؟ دوربین مخفیه؟

            • Inspody گفت:

              متاسفانه شما تا حالا هکی نزدی نمیدونی.از هر اکانت حد اکثر۲نفر بیشتر نمیتونن استفاده کنن.و اگه پر بشه مجبورید برید یه اکانت دیگه بزنید.

              • AmirtheGRB گفت:

                خب ببین اون یه مدل اکانته که شما داری استفاده میکنی. اون ۱۰ مدل بقیه چی؟ اگه ازون ظرفیت نمیدونم چندا که میگی استفاده میکنی اکی حق با توئه ولی بحث اینه اکانت هکی ۹۵ درصد مردم ازینا استفاده نمیکنن چون قیمت فرق دویست سیصد تومنی قراره بکنه با بازی تو استور دوران تخفیف. که حالا خیلیا ترجیح میدن خودشون بازیرو تو تخفیفا بخرن یا اکانتای ارزون تهیه کنن.‌ ولی درکل این یه مدل بره سازنده هم سود داره قبول دارم اشتباه من بود فکر نمیکردم ازینا استفاده کنین

          • PCMR گفت:

            حاجی قبول کن اومدی جمعش کنی بدترش کردی :rotfl:
            به پی سی گیمرا میگی کرکی بازی میکنن حق سازنده هارو پایمال و یه مشت دزدن(اگر خواستی اکانت استیمم رو نشونت میدم تا به هرکسی نگی دزد)
            و اینجا به هکی زدن خودتون افتخار میکنین؟ :rotfl: برای اینکه جمش کنی میگی کسی که هکی بازی میکنه به نفع سازنده کار میکنه؟؟؟جدی میگی؟؟اون بنده خدایی که اکانتش هک میشه و کلی پول براش خرج کرده و اون وقت یه شبه از دستش میده(یعنی میدزدنش)ضرر نمیکنه؟؟؟ولی شرکت سازنده که اصلا حتی یه ریال هم از بازی کردن کسی که اکانت هکی گرفته به جیبش نمیره سود میکنه؟؟چندسالته شما؟ :laugh:
            خوب پس منم میتونم بگم گروه های کرکر بازی ها رو میخرن(حق سازنده اینجا ادا میشه)و کرکش میکنن و با بقیه پی سی گیمرها به اشتراک میذارن(مثل هکی شما)اینجوری نه سیخ میسوزه نه کباب
            بیخیال 😀

            • Inspody گفت:

              ”اون بنده خدایی که اکانتش هک میشه و کلی پول براش خرج کرده و اون وقت یه شبه از دستش میده(یعنی میدزدنش)ضرر نمیکنه؟؟؟”
              وقتی تو زندگیت یک بار هم از این اکانتا استفاده نکردی چرا دربارش نظر میدی،اون بنده خدا نه اکانت از دسترسش خارج میشه نه بازیش قفل قفل میشه نه….هیچی فقط بازیش رو کنسول من شیر میشه
              حداقل دوتا سرچ قبل از کامنت گذاشتن بکن
              کاملا هم قاونی هست و هیچ ضرری به بازی ساز نمیزنه ولی قضیه برای بازی های کرکی فرق میکنه که بالا توضیح دادم.

              • به بازیساز پولی نمیرسه مثل کرکی
                فرقی نداره
                فقط این برعکس کرکی حق یه آدمی ضایع میشه

                • AmirtheGRB گفت:

                  نه ببین این هکی رو نمیگه ظرفیتی رو میگه بد نوشت منم اول اشتباه فکر کردم. اینی که میگه قانونیه. یه اکانتو بین دوتا ps4 شیر میکنن. چون فقط دوتا میشه اینجوری بشن فروشنده هرسری باید بازیرو بخره. البته از رفیقم پرسیدم گفت بعضی وقتا به سه نفرهم میدن حالا چحوریه و هماهنگیاش چیه نمیدونم

                • دقیقا همون سیستم بازی های هکی
                  جملش شک برانگیزه⁦:-|⁩
                  اگه ظرفیته که هیچی ظرفیتی می‌دونم قانونیه
                  خود سونی هم از این اطلاع داره ولی حذفش نکرده

            • Artorias گفت:

              تا حالا از هکی استفاده نکردم ولی حرفت اشتباهه…اون کسی که اکانتش هک میشه هیچ تفاوتی با قبل از هک حتی احساس هم نمیکنه

    • Witcher گفت:

      راک استار جایگاه ویژه ای در قلب ما داره مخصوصا بعد از رد دد ….


      راجب سایبرپانک
      دوستان من تمام ساید کوئست های بازی رو رفتم همراه با مراحل اصلی خلاصه با تمام باگ هایی که داشت
      خلاصه تموم شد …
      نظرم راجب بازی اینکه بازی شاهکار بود خیلیا کم لطفی کردن درسته نسخه کنسولی فاجعه بود ولی نسخه پی سی هیچی کم نداشت از نظر داستان و روایت عالی بود ساید کوئست ها واقعا جذاب بودن چند روز پشت سرهم صبح تا شب نشستم پشتش نمیشد بیخیال شد واقعا ناراحتم که نسخه کنسولی بازی خراب شد و خیلیا نتونستن بازی از بازی لذت ببرن و حال و روز الان سی دی پراجکت هم تعریفی نداره ولی واقعا حیفه بعد تجربه این بازی با تموم مشکلاتش واقعا حیفشونه که به این روز بیفتن واقعا ناراحتم بابت این موضوع

    • XERXES گفت:

      یه چیزی میگن، که بعضی همیشه طرف فروشنده رو میگیرن، من خودم عموم باهاش میریم خرید، انگار با فروشنده چونه میزنه که بیشتر پول بگیره :rotfl: دمتون گرم بعد مدتها یاد این اخلاقش افتادم و خندیدم :rotfl:

    • راک استار؟ فکر کنم منظور شما ناتی داگه ولی چون نویسنده سایت هستی باید خود سانسوری کنی چون از نظر جوایز که از مراجع مختلفه نشون میده کدوم استودیو برتر و بهتر هستش
      ************
      رقابت راک استار و ناتی داگ
      جی تی ای وی = ۱۶۱ جایزه
      لست آف آس ۱ = ۲۵۴ جایزه
      **********
      ردد ۲ = ۱۶۲ جایزه
      گاد آف وار = ۲۳۵ جایزه
      ************
      از نظر جزئیات هردو راک استار و ناتی داگ برابرن
      از نظر گرافیک برابرن
      از نظر داستان ناتی داگ سره
      از نظر موسیقی ناتی داگ سره
      از نظر انیمیشن ناتی داگ سره
      در آخر به قول خیلی از منتقدها
      ناتی داگ استودیویی از آیندس و بازی هاش فرای گرافیک و سرتر از بقیه هستش

      • اینو نگاه :rotfl: چرا بحث متا و فروش رو جلو نمیاری؟؟احتمالا موسیقی ردد رو گوش ندادی
        انیمیشن رو قبول دارم ولی واسه راک استارم عالی بود

        بعد جایزه به ارزششه نه تعدادش

        ناتی داگ کلا۲گوتی داره درحالی که راک استار بالای۵تا

        از نظر داستان هم معلومه کی سرتره نمیخوام دعوا بندازم 😉 😛

        • میشه اسم های اون ۵ تا بازی گوتی راک استار رو بگی؟
          ارزشه نه تعداد :rotfl: :no:
          اگر مراسم گیم آواردز رو فقط گوتی بدونیم که اشتباهه تا دیروز که از دکل ویچر میرفتید بالا همه مراسم مهم بود پرافتخارترین بازی تاریخ ویچر بود ویچر ویچر میکردید
          بعد طبق معمول از دکل مولتی رفتی بالا؟
          فروش بازی ای که روی ۵تا پلتفرم اومده و بچه ۵ ۶ ساله هم بازیش میکنه رو با بازی یک کنسول و +۱۸ مقایسه کردی؟
          @SiRSiNa
          من هم اگر کنسولم بازی نداشت از دکل مولتی میرفتم بالا
          فعلا که راک استارتون هرموقع به پست استودیو های سونی خورده کم آورده
          @Mariolink
          آب بریز اونجا که میسوزه

          • ...Eternal... گفت:

            تو بیشتر بهش نیاز داری من که ادعایی ندارم تویی که میخوای حرفتو به کرسی بشونی ولی برا تو ازینم گذشته باید بری بشینی رو نوک قله اورست بلکه فرجی حاصل بشه واست :laugh: :laugh:
            بعدشم این یعنی اینکه کم اوردی و جوابی نداری که بدی پس اینجا هم من بردم تو باختی :-)) :-))
            خیلی بهت فشار میاد وقتی یکی جلوی چرت گفتنت وایمیسه و دستتو رو میکنه تا دیگران بهتر بشناسنت؟؟
            حالا ازینا بگذریم خداوکیلی با این تفکرات مزخرفی که تو داری اصلا چطوری میتونی جز انحصاریای سونی چیز دیگه بازی کنی؟؟ مثلا میشینی پای یه بازی مولتی پلتفرم با خودت میگی اینکه به پای لست نمیرسه این یکیم که به پای گاد نمیرسه، اصلا میتونی از بازی کردن لذت ببری؟؟ فکر نکنم 🙂 🙂
            همینطور به اینکارتون ادامه بدید شما فن بویا فقط جلوه سونی رو خراب میکنید و چیزی به دست نمیارید
            اما چون خیلی داری رجز میخونی محض اطلاعت فقط میگم من فن پلتفرمی هستم که تو یه سال دوتا بازی با متای ۹۷ رو منتشر میکنه که هر دو نمرات ۱۰/۱۰ رو از سختگیر ترین مراجع گیمینگ دریافت میکنن و یکی از این بازیا با اقتدار کامل گوتی میشه و با اختلاف رقیبشو جا میذاره 😀 😀
            این که گفتم چیزیه که نه سونی و نه راکستار و نه هیچ کدوم ازین ناشر ها و سازنده ها نتونستن بهش دست پیدا کنن و این خودش نشون از قدرت بازیسازی نینتندو داره چون بازیسازی تو خون نینتندوئه سونی و مایکروسافت از ابتدا با هدف قدم گذاری در صنعت گیم ایجاد نشدن ولی نینتندو اصلا اصل اول و آخرش گیمه و بس برای همینم هست که انحصاریاش انقد شاهکارن که حتی تو رو هم خوب میسوزونن
            همین الانشم که متاکریتیک رو لیست برترین های تاریخشو ببینی تو صفحه اول بیشترین عناوینی که به چشم میخوره در بالاترین رده ها عناوین نینتندو هستن و بعدشم راکستار و بعد سونی و مولتی پلتفرم ها
            اونقدری که نینتندو تا الان بازی با متای بالای ۹۰ داشته که شمردنشونم زمان میبره
            اینا رو گفتم تا مثل بقیه فکر نکنی من دکل نوردم نه خیر عزیز من خودم فن پلتفرمی هستم که فقط اسمش مایه افتخار صنعت گیمه و بازیاش اصالت واقعی گیمن نیازی هم ندارم دست به دامن مولتی پلتفرما به قول خودت بشم چون فن یه ابر کمپانی گیمینگ هستم که تعداد زیادی از بهترین هارو در بین عناوین خودش جای داده پس با من سر شاخ نشو چون فقط یه کلمه از نینتندو کافیه بگم تا هر چی ترول کردی بشوره ببره
            ضمنا راکستار خیلی خوب بهت فشار میاره ازش ممنونم که با عرضه بهترین بازی های سبک خودش اینجوری خار میشه میره تو چشم تو و امثالت :yes: :yes:

      • SiRSiNa گفت:

        داداش ناتی خوبه ولمون کن دیگه اه
        ما دوست داریم به راکستار بگیم بهترین
        بزار این داغو رو دلت بزارم : هیچ استدیو یا شرکتی به گرد پای راکستارم نمیرسه چه ناتی چه سانتا و غیره
        شما هم اگه بهتون فشار اومد و ریپلای کردین نشون میده مثل دوستمون یه سونی فن بی منطق هستین

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        گرافیک لست ۲ کاملا بالاتر از رد دد ۲ هست اینو بدون هیچ تعصبی میگم هر دو رو هم تجربه کردم یادمه چند وقت پیش یه ویدیو منتشر شد از مقایسه فیزیک اب سایبر پانک و رد دد ۲ و چقدر تعریف کردن از فیزیک اب رد دد ۲ اما چیزی که من دیدم تیر زدن با شاتگان ارتور به اب بود ولی انگار جای تیر شاتگان یکنفر داشت بادمجون تو اب مینداخت یه زحمت کاش میکشید اون ادم خوش ذوقی که اون ویدیو رو ساخته بود یه مقایسه فیزیک اب فقط حالا بقیه بخش ها به کنار میزاشت با لست ۲ تا به جادوی ناتی داگ خیلی ها پی ببرن ، تیر زدن به اب در لست ۲ دست کمی از واقعیت نداره و ناتی داگ تقریبا با گرافیک لست انگار ثبت اختراع کرده .
        .
        .
        چقدر سیدی پراجکت رد یکسری فن بوی رو فشاری کرده بود خدا میدونه :laugh: اصلا به چه دلیل من موندم واقعا ، فقط منتظر بودن یک اشتباه بکنه اینطوری خودشونو نشون بدن ، اره دروغ گفتن در مورد نسخه کنسولی نسل ۸ اشتباه کردن در انتشار بازی حداقل ۶ ماه تا یکسال کار داشت ولی یه بازی دادن که خیلی حرفا برا گفتن داره البته اگر کسی دوس داشته ببینه ، حالا این به کنار شاید هزاران دروغ داره تو زندگی به ما گفته میشه و هزاران بلا سر ما میاد که زندگی و امید ها رو نابود کرده کسی جرات نداره حتی حرفی بزنه در موردش ولی فقط سی دی پراجکت رد گناه کبیره کرد تو این دنیا و حتی همین ویدیو گیم ! حالا یک اشتباه و بی تجربگی کرد اما به سهم خودش کلی هم خوبی به هنر هشتم کرد کلی گیمر رو عاشق سری بازی های ویچر کرد برا خیلی ها شد بهترین بازی زندگیشون یه اثر که از ویدیو گیم فراتر رفت و مقدس شد اما همه اونا به همین راحتی نادیده گرفته میشه ، متاسفانه یه عده شدن برای ما کاسه داغ تر از آش :-/

        • . گفت:

          داداش با تمام حرفات موافقم واقعا باید سیدی شانس و فرصت داده بشه اما با حرف هات راجب رددد موافق نیستم

          • 🤘Mohsenj74 گفت:

            خواهش میکنم :rose: . هر کسی نظری داره والا من اصلا هدفم نیست رد دد ۲ رو کوچک جلوه بدم ولی چون تجربه هر دو رو داشتم چیزی که دیدم و تجربه کردم گرافیک لست ۲ نه فقط از رد دد ۲ بلکه تموم بازی هایی که کردم بالاتره

            • . گفت:

              اما به نظر من گرافیک هر کدومشون تو بعضی بخش ها بالاتره مثلا گرافیک برف تو رددد به صورت کلی بهتره (هرچند گرافیک برف تو لست هم خارق‌العاده ) یا مثلا انیمیشن های راه رفتن و صورت و… تو لست بهتره (انیمیشن های رددد هم عالیه اما تو لست انمیشن ها خارق‌العاده ست) ولی طراحی و فضاسازی لست خیلی خفنه رددد هم همینطور ( واقعا نقطه شروع لست ۲ خیلی خوب بود حرف های جوئل که پیر و شکسته شده و اسب سواری به همراه یه موسیقی بی‌نظیر) :yes:

        • ...Eternal... گفت:

          لست بدون شک بالاترین گرافیک رو بین بازیای نسل هشتم داره ولی شما این رو هم نظر داشته باشه که رد دد به اپن ورلد عظیم و پرجزئیات بود و لست ۲ یه بازی خطی و پرجزئیات و هر دو سازنده در چیزی که ارائه کردن بهترین خودشون رو نشون دادن رد دد رو باید با بازی های جهان بازی ادونچر مثل گوست و هورایزن و امثال اینا مقایسه کرد و لست رو میشه با بازی هایی مثل گاد و بازی های خطی مقایسه کرد، در کل هیچوقت مقایسه بین بازی جهان باز رو با خطی قابل انجام نمیدونم چون هر کدوم سازنده رو وادار میکنن بر اساس اون مقیاس از بزرگی، دستشون باز باشه واسه انجام برخی چیزا و محدود بشن به برخی موارد دیگه که بحث مفصلی خواهد بود اگر موشکافانه به موضوع بپردازیم، ولی همین بهتره تا برای رعایت اصول مقایسه عناوینی رو که بیشترین وجه مشترک رو با یکدیگر دارند بسنجیم

        • Zgamer گفت:

          آقا محسن به نظر من نباید گرافیک ردد با لست مقایسه بشه تو بازی های خطی گرافیک و داستان حرف اول رو میزنه اما تو بازی های اپن ورد پویایی محیط و داستان حرف اول رو میزنه این دو سبک باهم متفاوت هستن و اولویت هاشون برای ساخت بازی باهم فرق داره قطعا یک بازی خطی نیازی به پویایی جهان یا هوش npcهای بیشمار بازی و حتی طراحی محیط چند برابر نداره

      • ...Eternal... گفت:

        علی پاور لازم نیست وقتی میخوای راکستارو هیت کنی دائما از گفتن چیزی که تو دلته خودداری کنی، یه کلام بگو به نظرم راکستار آشغالی بیش نیست که بازیاش به درد نخورن، اصلا ما حرفای تورو نشنیده قبول داریم به خودت زحمت نده چیزی رو به ما ثابت کنی تو هر چی میگی درسته :yes: :yes:

      • حالا که لست شده پرافتخار ترین بازی دلیل نمیشه ناتی از راکستار جلو زده باشه راکستار همیشه دست نیافتنیه همه میدونن شاهکار میسازه بازیاشم که اکثرا بالای ۹۰هسن

    • دقیقا راکستار و سونی باعث شدن صنعت گیم به اینجا برسه .
      وگرنه دست اون مفت خورها اگه بود الان بازی سال کرک داون بود

    • G.LN گفت:

      آقای اکرامی خداییش سایبرپانک انقدر بد نیست که شما فکر میکنید
      این بازی واقعا واقعا عالیه مشکل باگ هم همون ویچر داشت
      هوش مصنوعی نمیدونم چرا انقدر اصرار دارن بعضیا بگن مشکل داره.
      خواهشا اگه میتونید مخصوصا رو pc بازیش کنید دیگه انقدر به بعضی هیترا گوش ندید.
      هیچ وقت تجربه ی خودتون رو فدای حرفهای یه سری هیتر نکنید.
      همیشه همینطوره استودیوهای با استعداد هیتر زیاد دارن کافیه یه مشکل از همین ناتی داگ یا راک استار و …. ببینن ببینید چه گرد وخاکی میکنن.

  • Zooleikha گفت:

    بنظرم داره راست میگه به هر حال امسال نه ده سال دیگه گرون تر میشه
    چون نیاز سازنده هاست و پروژه ها هم سنگین تر شده

  • AmirtheGRB گفت:

    عکس این آقا رو سرچ کنید. قیافشو ببینید. اصلا معلومه ازیناس کنسول از نزدیک ندیده تو عمرش. این که یه عکس با شرت ورزشی نداره رییس یکی از بزرگترین ناشرای بازیه. نمیگم گیمر حرفه ای باشه ولی خدایی ببینیدش. خودش گویای همه چیزه. من بعید میدونم همچین آدمی اینقدر به فکر مشتریا باشه شانس اورده راکستار زیرمجموعشه

    P.morgan 𔓙
  • آخه لعنتی به پورت که علاقه ای نداری ( ریمستر رو تر میزنی )
    قیمت بازیا رو هم وقیحانه می‌بری بالا
    از آیپی هات هم که میدوشی⁦:-|⁩
    به چیت دل خوش کنیم؟
    یادم نمیاد آخرین باری که تیک تو آیپی جدید ساخت⁦:-|⁩

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    با قیمت ۷۰ دلاری مشکلی ندارم در صورتی که اون بازی واقعا شاهکار باشه ، فکر کنم اگر با ده دلار بیشتر بشه یک شاهکار تجربه کرد کاملا ارزششو داره

  • شاهرخ گفت:

    فکر کنم دیگه هر بازی AAA دلار۷۰ بشه

  • Iliya گفت:

    فعلا که نه NBA2K21 بر اساس معماری جدید کنسول ها ساخته شده نه هیچ بازی دیگه ای که عرضه شده
    وقتی هنوز از تکنولوژی های جدید تر استفاده نکردن به طور کامل نمیدونم افزایش قیمت چه صیغه ایه

  • وقتی ۲از بهترین بازی های عمرم رو ساخته خیلی بیشتر از۷۰می ارزه :yes: :yes:

    • ...Eternal... گفت:

      رد دد شاهکاریه که فقط خود راکستار از پس ساختنش بر میاد وقتی رد دد۲ میخواست منتشر بشه همش با خودم میگفتم واقعا مگه میشه چیزی بهتر از نسخه اول از نظر شخصیت پردازی و روایت رو شاهد باشیم ولی راکستار اونچیزی که فکر میکردم محاله رو ممکن کرد، از گرافیک و فیزیک و جهان هوشمند و پویای بازی هم غافل نشیم که بدون شک از دستاورد های بزرگ میان بازی های جهان باز به شمار میاد
      ارزش رد دد۲ بیشتر از اونیه که در مقیاس یه سرگرمی بهش نگاه کنیم بلکه باید اون رو یک جریان زندگی در نظر داشته باشیم،…….(مینی اسپویل).
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      نارحت کننده ترین چیزا نمیتونن کاری کنن که من گریه کنم ولی سر دو نسخه از بازی رد دد چنان اشک ریختم که انگار هیچوقت قرار نبود تموم بشه و جان مارستون و آرتور مورگان در گوشه قلب همه عاشقان این بازی تا ابد موندگار شدن، گیمری که مزه واقعی این شاهکار رو نچشه به خودشو ظلم کرده این یه بازی نیست بلکه رد دد خود یه جور زندگیه

  • . گفت:

    این مدیر عامل تیک تو جدیدا چقدر حرف میزنه

  • pc گفت:

    ۸ سال تمام به اس مس بانک نگاه میکنن بعضی وقتی ها هم یه نطقی میکنن

  • برای ملت شریف ایران ۶۰ دلار هم یک کابوووسع ۷۰ دلار دیگع باس فایت حساب میشع

  • چقدر جدیدا این مدیر عامل تیک تو حرف میزنه میگه علاقه ای به پورت ساده نداریم ولی جی تی ای وی رو بدون کمترین تغییرات از نسل هفت به هشت آورد تازه از ریمستر مافیا هم تعریف کرده من موندم چطور راکستار زیر دست تیک تو تا حالا زنده مونده

    • GTAV سال ۲۰۱۴ جایزه بهترین بازسازی از ps3 به ps4 گرفت سال ۲۰۱۵ هم به همون اندازه پیشرفت به pc اومد و قراره سال ۲۰۲۱ نسخه کنسولای نسل نهمی رو بده که میتونه حتی از مادهای گرافیکی خفن نسخه gtav روی rtx3090 هم بهتر بشه این لینک ویدیوی دیجیتال فاندری رو میزارم مقایسه gtav روی ps3 و ps4 هست امیدوارم لینک تایید بشه https://m.youtube.com/watch?v=pBkCB1zRIx4

  • A.R.Akbary گفت:

    BioShockبدون کن لووین . Gta واسه سه نسل . بازی های بدرد نخوری مثل nba هفتاد دلار .افت شدید مافیا . کل کار مثبت این شرکت rdr2 بود که اونم(نظر شخصی)واقع گرایش منو یکم زده کرد ولی شخصیت پردازی آرتور و سیدی ادلر فوق العاده بود ولی هردو نسخه ردد شاهکار بودن ولی من یک رو بیشتر دوست دارم

  • infinity گفت:

    زنده باد راکستار برترین استودیو تاریخ
    استودیوی که صنعت گیم تا ابد مدیونش خواهد ماند

تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد
تیک-تو به افزایش قیمت بازی‌های ویدئویی واکنش نشان داد