گیمفا - بازی‌های تفننی
گیمفا - بازی‌های تفننی
گیمفا - بازی‌های تفننی
گیمفا - بازی‌های تفننی
گیمفا - بازی‌های تفننی
گیمفا - بازی‌های تفننی

معرفی برترین بازی‌های تفننی برای گوشی‌های هوشمند؛ صرفا جهت گذراندن اوقات فراغت

سجاد باقریان
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 09:00
گیمفا - بازی‌های تفننی

حتما برای شما پیش آمده که به کنسول یا رایانه‌ خود دسترسی نداشته‌اید و دلتان می‌خواست که حداقل بازی‌ای هر‌چه‌قدر ساده در دسترستان بود تا بتوانید سرگرم شوید و وقت‌تان را به بیهودگی تلف نکنید. بازی‌های تفننی گوشی‌های هوشمند دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید. عناوینی که با یک فرمول ساده و خلاقانه می‌توانند شما را سرگرم خود کنند. عناوینی که هدف از ساختشان درگیر کردن ذهن شما و ارائه‌ یک داستان و گیم‌پلی پیچیده نیست و تنها می‌خواهند یک تجربه بسیار جذاب کوتاهی را برای شما به ارمغان بیاورند. تعداد این‌گونه بازی‌ها از تعداد موهای سر یک انسان هم بیشتر بوده و شما می‌توانید تنها با بازدید از اپ‌استور‌های معتبر به تعداد زیادی از این بازی‌های تفننی دست پیدا کنید.

همان‌طور که تعداد این عناوین زیاد می‌شود، انتخاب بین آن‌ها نیز به مراتب دشوار‌تر شده و شاید شما را سردرگم کند. حتی خیلی از این بازی‌ها با تبلیغات و معرفی دروغین شما را ترغیب به دانلود ساخته خود می‌کنند و شما با نصب آن متوجه می‌شوید که به کلی با گیم‌پلی و محیطی متفاوت روبه‌رو هستید. ما در این مقاله قصد داریم تا لیستی کوتاه از عناوین تفننی را برای شما معرفی کنیم، عناوینی ساده و در عین حال جذاب که بهترین گزینه‌ها برای سرگرمی و گذراندن وقت می‌باشند.

Smash hit

بازی‌های تفننی

یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین عناوین تفننی، بازی Smash hit است. عنوانی که از روی نامش می‌توان فهمید که دارای چه گیم‌پلیی می‌باشد. شما باید بشکنید! تمام اشیاء مختلفی که می‌بینید را بشکنید و رکورد خودتان را ارتقاع دهید. با توجه به حجم بازی که به حدود ۷۰ مگ می‌رسد، گرافیک بازی بسیار عالی کار شده و طراحی محیط‌های مختلف بازی بسیار جذاب می‌باشد. بازی در دو نسخه معمولی و premium معرفی شده که همان نسخه معمولی آن می‌تواند تمام نیاز‌های شما را برطرف کند و شما با خرید نسخه premium چیز چندانی به‌ دست نخواهید آورد.

شما می‌توانید بازی جذاب Smash hit را از اپ‌استور‌های مختلف برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios دریافت کنید و از تجربه این عنوان لذت ببرید.

Pottery

بازی‌های تفننی

در این جایگاه از لیست سراغ یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین عناوین شبیه‌ساز ساخته شده برای گوشی‌های هوشمند می‌رویم که توسط استودیو Infinite Dreams ساخته شده و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios عرضه گردیده است.

شما در بازی Pottery در نقش یک سفالگر باید به ساخت ظروف و وسایل سفالی مختلف بپردازید. باید اعتراف کرد که Pottery یکی از اعتیادآورترین بازی‌هایی است که می‌توانید در گوشی خود داشته باشید. شما با لمس بر روی سفال خام، باید به اشکال مختلف و مدنظر خود برسید و بعد با رنگ کردن و ایجاد طرح بر روی آن، ساخته خودتان را به حراج بگذارید. هر‌چه‌قدر کارتان دقیق‌تر و زیباتر باشد، پول بیشتری را به جیب خواهید زد و می‌توانید با پول‌هایتان رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود در بازی را خریداری کنید. بازی به‌صورت رایگان در دسترس می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید آن‌ را دانلود و نصب کنید.

Tiles hop

بازی‌های تفننی

بازی Tiles hop، عنوانی موزیکال است که با یک فرمول بسیار ساده توانسته به گیم پلی بسیار جذابی دست‌ پیدا کند. شما در بازی باید بر روی موزاییک‌ها بپرید و باید حواستان باشد که از روی این موزاییک‌های معلق به پایین پرت نشوید. تلفیق شدن همین فرمول ساده با موزیک‌های جذاب، توانسته تجربه بسیار جذابی برای گیمر‌ها به ارمغان بیاورد. طراحی محیط بسیار جالب بوده و حس خوبی را به شما می‌دهد.

شما علاوه بر موزیک‌های موجود در بازی، می‌توانید با اضافه کردن موزیک‌های مورد‌علاقه خود به بازی، لذت بیشتری از تجربه این عنوان ببرید. نوع قرار‌گیری موزاییک‌ها با موزیک بسیار هم‌خوانی خوبی دارد و همین موضوع، نکته بسیار جالبی در بازی محسوب می‌شود. شما می‌توانید بازی Tiles hop را به‌صورت رایگان و با حجم بسیار کم برای گوشی‌های اندروید و ios دریافت نمایید.

Scream go hero

بازی‌های تفننی

بازی Scream go hero یک عنوان متفاوت و جذاب است که به شما این امکان را می‌دهد تا با صدای خودتان بازی را کنترل کنید. شما با فریاد زدن آدمک درون بازی را کنترل می‌کنید و آن را به سوی سکوی بعدی هدایت می‌نمایید. قطعا تجربه این عنوان در جمع دوستان، می‌تواند بسیار مفرح و جالب باشد. البته کم‌‌وکاست زیادی در بازی وجود داشته و مشکلاتی در کنترل بازی دیده می‌شود که کمی ناخوشایند بوده و گاها شما را کلافه می‌کند. با این حال تنظیماتی در بازی وجود دارد که شما با آن قادر هستید میزان حساسیت صدا را تغییر دهید و تا حد ممکن مشکلاتی که در بحث کنترل بازی وجود دارد را حل کنید. خوشبختانه بازی Scream go hero به صورت رایگان عرضه شده و در اپ‌استور‌های مختلف در دسترس می‌باشد.

 

Vector

بازی‌های تفننی

اگر کمی در زمینه بازی‌های گوشی‌های هوشمند اطلاع داشته باشید، قطعا با نام vector آشنا بوده و یا حداقل یک‌بار آن‌ را تجربه کرده‌اید. عنوانی بسیار خاطره‌انگیز و خوش‌ساخت که توسط استودیو محبوب NEKKI توسعه یافته و در اختیار گیمر‌ها قرارداده شده است. با توجه به گذشت سال‌های زیاد از زمان عرضه بازی vector، هم‌چنان این بازی یکی از برترین بازی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب شده و تجربه‌ی دوباره آن می‌تواند خاطرات زیادی را برای شما زنده کند.

شما در این بازی در نقش کارمندی پارکور‌کار هستید و باید از دست گروهی خطرناک و بی‌نام‌ونشان فرار کنید. طراحی مراحل بازی و گیم‌پلی آن بسیار عالی کار شده و شما از تجربه آن خسته نخواهید شد. بپرید، لیز بخورید و فرار کنید. این تنها کاری است که شما باید انجام دهید و همین اندک‌ المان بازی، بسیار شما را سرگرم خود می‌کند. این عنوان جذاب را می‌توانید برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios دانلود و نصب کنید و از تجربه‌ی آن لذت ببرید.

Stack

بازی‌های تفننی

این عنوان توسط استودیو محبوب Ketchapp توسعه یافته و اگر این استودیو رو بشناسید، حتما می‌دانید که Ketchapp  یکی از برترین‌ها در زمینه ساخت‌ بازی‌های تفننی در جهان می‌باشد که تا به الآن صد‌ها بازی کم‌حجم و جذاب را برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرده که هرکدام با ایده‌های جالب و نو توانسته‌‌اند به موفقیت بی‌نظیری دست پیدا کنند.

اگر به دنبال چالش و شکستن رکورد هستید، بازی Stack مخصوص شما است. شما در این بازی باید با قرار دادن مکعب‌ها بر روی یکدیگر، تا آن‌جایی که می‌توانید برجی بلند‌تر و مقاوم‌تر بسازید. هر‌چه‌قدر برج‌ بلندتری بسازید، امتیاز بیشتری می‌گیرید. موسیقی و طراحی مکعب‌ها همان‌طور که از استودیو ketchapp پیش‌بینی می‌شد، در سطح بسیار خوبی قرار دارد. بازی به صورت رایگان برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر شده است.

Rush

بازی‌های تفننی

یکی دیگر از عناوین ساخته شده توسط استودیو ketchapp موجود در لیست، بازی بسیار هیجان‌انگیز Rush می‌باشد. شما در این بازی باید توپی را در طول مسیر هدایت کنید و اجازه ندهید که با برخورد به موانع، از بین برود. کنترل بازی بسیار ساده بوده و شما فقط با ضربه بر روی صفحه گوشی،‌ توپ را بین دو مسیر جابه‌جا می‌کنید و به حرکت خود ادامه می‌دهید. بازی از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و از یک نقطه‌ای به بعد کنترل توپ بسیار دشوار می‌شود. بازی شامل تبلیغات بسیار زیادی است که شاید برای شما آزار‌دهنده باشد. البته این عنوان به صورت آفلاین قابل بازی است و شما می‌توانید با خاموش کردن اینترنت گوشی‌، به راحتی این مشکل را حل کنید. اگر به‌دنبال عنوانی کم‌حجم و هیجان‌انگیز هستید، بازی Rush یکی از بهترین انتخا‌ب‌ها برای شما است.

Finger drive

بازی‌های تفننی

و باز هم عنوانی دیگر از ketchapp!‌ شاید با شنیدن نام بازی، فکر کنید که با عنوانی racing سروکار دارید. اما اشتباه نکنید. این عنوان تنها نامش به بازی‌های racing مشابه بوده و هیچ ربطی به این سبک ندارد. شما باید یک ماشین را با لمس کردن بر روی صفحه گوشی خود کنترل کنید و نباید اجازه دهید که ماشین از جاده خارج شود. کنترل ماشین نیاز به تمرکز بالایی دارد و می‌تواند چالش خوبی برای اعصاب و تمرکز شما باشد. در ابتدا کنترل بازی کمی سخت خواهد بود اما رفته‌رفته همه چیز در بازی برای شما عادی شده و به اصطلاح شما با گیم‌پلی هماهنگ می‌شوید.

 متاسفانه مانند دیگر عناوین استودیو ketchapp، تبلیغات آزاردهنده‌ای در همه‌جای بازی قرار دارد که تاثیر منفی بر روی تجربه بازی خواهد گذاشت. با این وجود تجربه این بازی خالی از لطف نیست و می‌تواند شما را برای ساعت‌های زیادی سرگرم کند.

Blue edge

بازی‌های تفننی

به جرعت می‌توان گفت یکی از برترین و خلاقانه‌ترین بازی‌های استودیو ketchapp، عنوان Blue edge می‌باشد. عنوانی که با یک گیم‌پلی ساده و یک ایده جذاب توانسته به یکی از بهترین بازی‌های تفننی برای گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. شما در بازی باید یک توپ کوچک را هدایت کنید و بدون آسیب دیدن و برخورد به موانع، مسیر را طی کنید. نکته جذاب بازی در انتهای هر مرحله رخ می‌دهد، جایی که شما با یک متن تاثیر‌گذار و زیبا از نویسندگان معروف روبه‌رو می‌شوید. بازی ضمن موسیقی و گیم‌پلی اعتیادآورش، به‌دلیل همین جملات تاثیرگذار کاملا شما را غرق خود می‌کند. شما می‌توانید بازی Blue edge را از طریق اپ‌استور‌های مختلف و به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

Major mayhem

بازی‌های تفننی

به سراغ معرفی عنوانی اکشن و تیر‌اندازی می‌رویم که توسط استودیو Rocket Jump توسعه یافته و منتشر شده است. بازی Major mayhem به صورت دوبعدی بوده و شما باید در هر مرحله با شلیک بر دشمنانی که از زمین و آسمان بر سرتان آوار می‌شوند، مسیر را به سلامت طی کنید و به مرحله بعدی بروید. گان‌پلی بازی بسیار ساده بوده و شما تنها با فشردن و به اصطلاح tap کردن بر روی صفحه‌نمایش گوشی، می‌توانید به تیر‌اندازی به دشمنان خود بپردازید و پیچیدگی خاصی در انتظار شما نیست. متاسفانه بزرگ‌ترین نکته منفی بازی، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نه‌چندان منطقی بازی بوده که بسیار آزاردهنده است. به‌طوری که شما احساس می‌کنید بدون پرداخت پول نمی‌توانید از پس بعضی از مرحله‌های بازی بربیائید. در کل بازی Major mayhem می‌تواند تجربه خوبی برای شما باشد و قادر هستید این عنوان را به صورت رایگان دریافت بنمائید.

Candy crush

بازی‌های تفننی

عنوان Candy crush یکی دیگر از بازی‌هایی است که همه نامش را شنیده‌اند. در یک بازه‌ی زمانی کوتاهی، بازی Candy crush به یکی از موضوعات داغ جهان تبدیل شده بود و مردم در هر جایی از جهان در حال تجربه این عنوان بودند. باید گفت که این عنوان بیش‌ از ۵۰۰ میلیون بار در اپ‌استور گوگل دانلود شده که یک عدد بزرگ و بی‌نظیر برای یک بازی تفننی محسوب می‌شود.

به هر حال با گذشت سال‌های زیاد از دوران محبوبیت عجیب و غریب عنوان Candy crush، این بازی هم‌چنان می‌تواند یکی از  سرگرم‌کننده‌ترین عناوین تفننی برای شما باشد. تنها کاری که در بازی باید انجام بدهید، کنار هم قرار دادن آب‌نبات‌های مشابه کنار یکدیگر می‌باشد، شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این‌کار را انجام دهید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید. همین فرمول ساده و قدیمی که در بازی‌های بسیار قدیمی هم شاهد آن بودیم، می‌تواند ساعت‌های طولانی شما را مشغول خود کند. بازی به صورت رایگان برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios در دسترس می‌باشد.

Helix jump

بازی‌های تفننی

یکی دیگر از عناوین رکوردی در لیست که زمان زیادی از عرضه آن نمی‌گذرد، بازی Helix jump بوده که با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود در اپ‌استور گوگل به محبوبیت بسیار فوق‌العاده‌ای در بین دارندگان گوشی‌های هوشمند دست یافته است.

شما در بازی باید توپی را از بالای یک سازه، به پایین‌ترین نقطه آن هدایت کنید. شاید کار ساده‌ای بنظر برسد، اما باید گفت که با گذشت چندین مرحله از بازی و افزایش تله‌ها و تعداد طبقات، شما به سادگی‌ نمی‌توانید یک مرحله را رد کنید. خوشبختانه خبری از تبلیغات آزار‌دهنده و خرید‌های درون‌برنامه‌ای در بازی نیست و شما به راحتی می‌توانید به بازی کردن بپردازید و رکورد خودتان را بهبود ببخشید.

Swipe brick breaker

بازی‌های تفننی

یکی از ساده‌ترین و در عین حال اعتیاد‌آورترین بازی‌های این لیست، قطعا بازی Swipe brick breaker است. عنوانی که با حجم کم و طراحی بسیار بی‌آلایش خود، بین مردم محبوب شده و توانسته به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. شما باید در این بازی با توپ‌های کوچکی که در اختیار دارید، جعبه‌ها را از بین ببرید و رکورد خودتان را بهبود ببخشید.

شما هیچ‌چیز عجیب و پیچیده‌ای در بازی نمی‌بینید و سازندگان سعی کرده‌اند بازی را در ساده‌ترین حالت ممکن برای مخاطبین منتشر کنند. اگر به دنبال عنوانی بسیار کم‌حجم هستید و فقط می‌خواهید اوقات فراغت خودتان را پر کنید، بازی Swipe brick breaker مخصوص شما ساخته شده است.

aa

بازی‌های تفننی

در انتها به سراغ بررسی عنوانی می‌رویم که تمرکز شما را به چالش می‌کشد. بازی aa می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تفننی باشد که در عمرتان بازی کرده‌اید. بازی از یک مرحله‌ای به بعد آن‌قدر سخت می‌شود که اعصابتان را به‌هم می‌ریزد. شما در بازی با یک گوی چرخان مواجه هستید که باید اشیاء سوزن مانندی را در جاهای خالی آن قرار دهید. کل چیزی که با آن سروکار دارید همین است، نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر!

البته نباید این سادگی شما را گول بزند، همان‌طور که گفتیم بازی از یک جایی به بعد بسیار سخت و چالش‌برانگیز می‌شود و شما بدون تمرکز و حوصله نمی‌توانید مراحل بازی را رد کنید. عنوان aa به صورت رایگان و در نسخه‌های متعدد، برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios منتشر شده است و شما می‌توانید از اپ‌استور‌های مختلف آن‌ را دریافت کنید و تمرکز خودتان را به چالش بکشید.


و این لیستی بسیار کوتاه از عناوین تفننی دنیای گوشی‌های هوشمند بود که می‌توانند شما را در گذراندن اوقات فراغت کمک کنند. عناوینی که در عین سادگی، بسیار جذاب هستند و تجربه‌ی هرکدام از آن‌ها، صرفا برای سرگرمی بسیار جذاب است. شما دیگر چه عناوین تفننی و خلاقانه‌ای می‌شناسید که با یک فرمول ساده بتوانند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کنند؟

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گیمفا - بازی‌های تفننی