ثبت اختراع الکترونیک آرتس برای رفع مشکلات Cyberpunk 2077 مفید خواهد بود

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

به نقل از وب‌سایت خبری گیم‌رنت (Gamerant)، اخیرا شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) درخواست یک ثبت اختراع جدید را منتشر کرده است که در صورت تحقق، می‌تواند جهت رفع مشکلات عناوینی به مانند Cyberpunk 2077 که از مسائل فنی و باگ‌های بسیار رنج می‌برند، مفید باشد.

طبق این گزارش، ثبت اختراع جدید شرکت الکترونیک آرتس به یک سیستم جدید اشاره دارد که به صورت هوشمند و خودکار تمامی باگ‌های درون یک بازی ویدئویی را پیدا کرده و آن‌ها را گزارش می‌دهد. همان‌طور که می‌توان فهمید، این سیستم منحصر به فرد در صورتی که به مرحله‌ی اجرایی برسد، می‌تواند بسیاری از توسعه‌دهندگان را در روند یافتن و رفع باگ‌ها و مشکلات فنی بازی‌هایشان به سرعت یاری نماید.

اگر چه تصور این که انواع بازی‌ها می‌‎توانند از چنین سیستم منحصر به فردی بهره‌مند شوند کار سختی نیست اما بدون شک می‌توان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های کاربرد این سیستم جدید را بازی Cyberpunk 2077 به شمار آورد که در هنگام عرضه از مشکلات بیش از حد برخوردار بود و بسیاری از بازی‌بازان تجربه‌ی آن را غیر استاندارد می‌دانستند.

طرفداران بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 پس از تجربه‌ی این بازی به دو مورد اساسی آن اعتراض داشتند. اولین مورد آن را می‌توان در شیوه‌ی داستان‌سرایی و روایت آن پیدا کرد که به عقیده‌ی بازی‌بازان، مطابق وعده‌های داده شده پیش نمی‌رفت؛ در واقع بسیاری از طرفداران انتظار یک روایت داستانی غیر خطی و پویا را داشتند و بازی Cyberpunk 2077 فاقد این ویژگی مهم بود. در حالی که داستان این بازی یک پایان مخفی را برای بازی‌بازان در نظر گرفته بود اما آن‌ها اعتقاد داشتند که نقش انتخاب‌هایی که در جریان ماموریت‌های اصلی صورت می‌گیرد، تاثیر بسیار کمتر از حد انتظاری بر پایان‌بندی داستان دارند.

دومین مورد که اعتراض بازی‌بازان را برانگیخت و بسیار حاشیه‌ساز شد، بهینه‌سازی غیرحرفه‌ای و کاملا منسوخ این عنوان بود که تجربه‌ی آن را بر روی کنسول‌های نسل هشتمی غیر ممکن ساخت و بسیاری از کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز با مشکلات بسیاری در تجربه‌ی Cyberpunk 2077 مواجه بودند. مشکلات فنی این عنوان از کرش‌های طولانی مدت آغاز می‌شد و به گلیچ‌های غیر عادی، رفتارهای عجیب و هوش مصنوعی بسیار پایین NPCها و بسیاری موارد دیگر می‌رسید که تقریبا تمامی تجربه‌کنندگان این اثر را با مشکلات و موانع ناخواسته روبه‌رو می‌کرد. شاید بتوان کسب نمرات متای بسیار ضعیف بر روی کنسول‌ها و حذف صفحه‌ی فروش این عنوان از فروشگاه پلی‌استیشن را یکی از کوچکترین نتایج این مشکلات به شمار آورد.

حال به نظر می‌رسد شرکت الکترونیک آرتس قصد دارد یک قدم بزرگ در جهت تسریع روند بهبود کیفیت فنی بازی‌های ویدئویی بردارد. طبق اطلاعات منتشر شده، ثبت اختراع جدید این شرکت به کاوش و تشخیص انواع باگ به صورت Real Time خواهد پرداخت. این سیستم توسعه‌دهندگان را در پیدا کردن باگ‌های مختلف و تاثیراتی که بر تداوم و کیفیت یک اثر ویدئویی می‌گذارند، کمک بسیاری خواهد کرد؛ در واقع این فناوری می‌تواند تصاویر مستقیم از گیم‌پلی و دستورات ورودی‌های کنترلر بازی‌بازان را ضبط نماید. این سیستم می‌تواند برای تسریع در روند بهبود عملکرد بازی‌هایی به مانند Cyberpunk 2077 کمک شایانی نماید؛ از همین رو شاید در آینده شاهد آن باشیم که شرکت سونی دوباره این محصول را بر روی فروشگاه خود قرار دهد.

تقریباً بهترین سیستمی که اکنون برای شناسایی باگ‌ها و مشکلات فنی به کار می‌رود، سیستم گزارش‌های بازی‌بازان است که خود چالش‌های زیادی را در بر دارد. متاسفانه در این روش، توسعه‌دهندگان باید از میان انبوهی از گزارش‌ها و بدون هیچ مدرک و ویدئویی، به شناسایی باگ مورد نظر بپردازند و گاهی در این مسیر با شکست مواجه شده و ناامید می‌شوند.

 

34
7
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • کاشکی این محتوا های حذف شده بازی رو برگردونن

    11
    4
  • ERFAN103079 گفت:

    یه جورایی هم به ساخت بازی ها سرعت میبخشه و به درد شرکت هایی مثل یوبیسافت،بایور،سی دی پراجکت،بتسدا،ایدوس مونترال و فوکوس هوم میخوره

    12
    3
  • sefirot2011 گفت:

    من نزدیک ۸ الی ۹ سال که عضو گیمفا هستم این آخرین پیامم در زیر پستهای خبری آقای اکرامی هست و درخواستی داشتم، از آقای اکرامی انتظار داریم با اقای آقابابایی در مورد این بازی وارد مناظره بشن ، البته میدونم جوابشون چیه حتما هر کسی نظری داره Smile

    8
    12
    • من نزدیک ۴۰ ۵۰ ساله که عضو گیمفا هستم این آخرین پیامم در زیر پستهای خبری آقای قانع پسند ابوالحسنی و شایان کریم زاده و …چندتا ایکس باکس فنه دیگه هستش
      درخواستی که از این ها داریم با مدیر اصلی سایت صحبت کنن که نویسنده های غیر فن بوی استخدام کنه
      تنها نویسنده بی طرف بازی در تائید نظرات که دیدم آقای مرصاد قدیری هستش
      ماشالا نویسنده های ایکس باکس فن سایت خیییییییییییییلی فن بوین
      از اون قدیمم بودن دهنوی و اشکان عالی خانی داشتیم رفتم این ها اومدن
      شمام اینقدر از دکل بازی ای که متاش روی کنسول ها ۶۰ نیست بالا نرید
      حتی اوپن کریتیک هم که بیشترین نقد رو داره حدود ۱۵۰ تا نقد متاش زیر ۸۰ میشه

      2
      7
    • سعید اقابابایی تو پست سایبرپانک فوق العاده است فوق العاده در جواب یکی از دوستان گفته که گفته بود من سایبرپانک رو باps4 و ریتریسینگ بازی کردم فوق العاده بود و هرک از بازی بد میگه موج سواره نوشته بود:بله درست میگین (ps4 و ریتریسینگ ROTFL )متاسفانه درست میگین خیلیا دارن سوار موجی میشن که بر علیه سی دی پراجکت راه افتاده وهرکی از بازی بد میگه بازی نکرده و فلانه اون وقت اون دوستمون چون فقط از سایبر تعریف کرده بود دروغ نمیگفت که باps4و ریتریسینگ بازی کرده ROTFL ROTFL اونایی که بدیهیات سایبرپانک رو میگن دروغ میگن یعنی اگه طرف میگفت با سگا و ریتریسینگ سایبر بازی کردم عالی بود سعید اقابابایی میگفت بله درست میگی چون از بازی مورد علاقم تعریف کردی هرچی بگی درستع ROTFL میتونین برین تو همون پست هم ببینین که این حرفارو زدند یا خیر اون وقت اگه موج سواریه چرا سووتی بازیو از استورش حذف کرد؟چرا سهامدارا ازش شکایت کردن؟چرا سعید اقا بابایی به دروغ گویی سی دی اشاره نمیکنن که قبل عرضه بازی گفتن بازی روی کنسول های نسل هشتم به طرز شگفت انگیزی عالی اجرا میشود؟چرا به اون وعده های عملی نشده سایبر اشاره نمیکنن؟اینام کار هیترا و موج سواراس؟هیترا قبل عرضه گفتن سایبر بخوبی اجرا میشه؟همه دنیا هیترن و موج سوار و فقط اونایی که فن سی دی هستن درست میگن سایبر هیچ مشکلی نداره؟بحث من سایبر نیست بحث اینه که تعصب چشم رو کور میکنه حالا میخواد سایبر باشه یا گاد یا هیلو ولی هرکسی بدیهیات بازیو میگه هیتر و موج سوار نیست هرکیم میخواد ضعف های بازی رو بپوشونه راستگو نیست حالا بنظرت همچین ادمی میتونه منطقی مناظره کنه؟؟قطعا نه

      10
      3
      • اولا
        آقای بابایی شاید حواسش نبوده به ps4 و ریتریسینگ نبوده
        دوما
        خود آقای بابایی هم گفتن که هوش مصنوعی بازی مشکل داره و هنوز بعضی باگ ها پا برجا هستند و بازی به اندازه ی ویچر شاهکار نیست.
        سوما
        هیچوقت منطق آقای بابایی رو هیچوقت زیر سوال نبر سابقه ی ایشون نشون داده آدمی نیست که بخواد در مورد چیزی فن بازی در بیاره و ایراداش رو ندید بگیره.
        چهارم
        این بحث سایبر تو سایت رو آقای اکرامی شروع کردن با مقایسه ی سایبر با رد دد ۲ و GTA V
        آقای اکرامی خواهشا این بی احترامی کردن به پی سی پلیر ها رو تموم کنید خون سونی فن ها از ما رنگین تر نیست عقده ی انحصاری های سونی رو مثل (دیزگان) هم نداریم که میگید این بازی متوسط برای pc عالی محسوب میشه تا دایینگ لایت و رزیدنت ایول هست نیازی به اینا نیست.

        4
        6
      • Stalin گفت:

        از این جور مشکلات بر سر لست ۲ هم بود اگر از بازی انتقاد می کردی یک موج برچسب بر سر شما می ریخت Neutral

        2
        1
  • Metallove گفت:

    نویسنده این مطلب داره چوب صداقتشو میخوره و نیومد یه پست بزنه از بازی تعریف و تمجید کنه و قسم بخوره بازی رو روی نسلی که متاش شده ۵۷ بازی کرده و هیچ مشکلی نداشته و بهش بگه شاهکار Wink
    قرار نیست همه برای سوگلی شدن دروغ تحویل بقیه بدن…

    26
    15
  • xbox and halo گفت:

    از این خبر خیلی خوشحال شدم ، میتونه ثبت اختراع خیلی خوبی باشه ، و خیلی به رفع باگ ها کمک کنه ،
    متاسفانه شرکت سی دی پراجکت توی این چند ماه خیلی زجر کشیده امید وارم به حالت اولیه خودشون برگردند ، من که به شخصه خیلی ناراحت هستم ، وقتی به سی دی پراجکت فکر میکنم ناخود آگاه ذهنم سوییچ میکنه روی شرکت تلتیل ، شرکت تلتیل هم بدجور ورشکست شد ، وقتی دیگه دنباله ای برای بازی شاهکار the walking dead نمیاد واقعاً حرص میخورم که همچین شرکتی دست این جور مدیر های بی لیاقت بشه ، الان the walking dead فصل دوم هستم. اگر من این بازی رو نقد کنم فقط شاهکار همین. Heart Heart

    5
    3
  • Stalin گفت:

    یک سوال چرا همگی به آقای کریمی عزیز حمله زدید Question Confused Neutral

    7
    5
  • Ninja theorey گفت:

    ماشال به تعداد کامنت.
    ولی فکر نکنم این برنامه بدرد سونی بخوره

    0
    2