شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد
شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد
شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد
شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد

شرکت سونی سازماندهی جدید استودیو ژاپن را تایید کرد

حسن اکرامی
۱۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد

تاکنون گزارش‌های زیادی در مورد کاهش گستره‌ی‌ فعالیت‌های استودیو ژاپن (Japan Studio) به گوش رسیده است و حتی برخی از توسعه‌دهندگان این مجموعه را ترک کرده‌اند. حال شرکت سونی به بیان مطالبی در مورد آینده‌ی این استودیو در سال مالی آینده پرداخت.

قبل از این، شایعات زیادی مبنی بر کوچک شدن دامنه‌ی فعالیت یکی از قدیمی‌ترین توسعه‌دهندگان شرکت سونی یعنی استودیو ژاپن به گوش می‌رسید و این گزارش‌ها به اخراج بسیاری از کارکنان این مجموعه در جهت کوچک‌سازی آن اشاره داشتند. پیش از آغاز سال مالی جدید در کشور ژاپن، گزارش‌های دیگری منتشر شد که نشان می‌داد اکثر کارکنان استودیو ژاپن پس از تمدید نکردن قرارداد سالانه‌ی خود برای سال جدید، از نظر شغلی آزاد محسوب می‌شوند. حال پس از انتشار شایعات و گزارش‌های بسیار، طرفداران در مورد آینده‌ی این مجموعه‌ی دوست‌داشتنی و با استعداد دچار تردید شدند و نگرانی‌های خود را به شیوه‌های مختلفی بروز دادند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که در آن زمان تنها کارکنانی که در استودیو ژاپن باقی مانده بودند را کارکنان بخش بومی‌سازی و کارمندان قسمت رسیدگی به امور بازرگانی تشکیل می‌دادند. همچنین گروه ASOBI Team، تیمی که در استودیو ژاپن مسئول توسعه‌ی بازی تحسین شده‌ی Astroom’s Playroom بود نیز به بقای خود ادامه خواهد داد و قرار است به توسعه‌ی برخی بازی‌های دیگر ادامه دهد. حال به تازگی شرکت سونی در یک اعلامیه به شفاف‌سازی وضعیت استودیو ژاپن و سایر توسعه‌دهندگان فرست-پارتی مجموعه‌ی پلی‌استیشن پرداخته است.

در بیانیه‌ی رسمی بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (Sony Interactive Entertainment) آمده است که به هیچ عنوان قرار نیست استودیو ژاپن به ورطه‌ی تعطیلی کشانده شود و در عوض قرار است بازسازی شده و سازماندهی جدیدی در جهت اهداف تازه کسب نماید. سونی همچنین تایید کرد که ASOBI Team همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و علاوه بر گسترش Astro’s Playroom، قرار است در توسعه‌ی عناوین دیگر نیز مشارکت نماید.

در تلاش برای تقویت بیشتر عملیات تجاری، بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی به شما اعلام می‌کند که استودیو ژاپن قرار است از ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی مجددا سازمان‌بندی شده و تبدیل به یک ارگان کاملا جدید شود. این مجموعه مجددا بر پایه‌ی تیم خلاق Team ASOBI بنا خواهد شد و به این گروه سازنده اجازه خواهد داد تا بازی Astro’s PLAYROOM را با توانایی‌های بسیار خود گسترش دهد. این سازمان جدید موظف خواهد بود بر روی یک چشم‌انداز جدید و واحد متمرکز شده و اقدامات کافی برای محبوبیت بازی Astro’s PLAYROOM را پیاده‌سازی نمایند.

علاوه بر این موارد، استودیو ژاپن در بخش‌های مهمی همچون تولید خارجی، محلی‌سازی نرم‌افزار و مدیریت بازی‌های خود در بخش توابع جهانی استودیوهای پلی‌استیشن نیز نقشی اساسی خواهد داشت.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که شرکت سونی قصد بازسازی کامل استودیو ژاپن را دارد و سازماندهی تازه با اهدافی جدید را برای آن در نظر گرفته است. این استودیو تاکنون در ساخت عناوین بسیار محبوبی همچون BloodBorn و نسخه‌ی بازسازی Demon Souls مشارکت داشته است و به نظر می‌رسد باز هم در آینده به موفقیت‌های خود ادامه دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد
شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد
شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد
شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد
شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Star1 گفت:

    قدیمی ترین استودیو سونی در حال به انحلاله.

    مدیریت جیم رایان خیلی ضعیفه اون از نذر عناوین انحصاری سونی برا ویندوز اینم از اوضاع استودیو ها.

  • T800 گفت:

    همه افراد مهمش از استدیو رفتن
    هیچی ازش نمونده که بخواد بازسازی بشه :-/

  • AL1K1NG گفت:

    اینا از ریمیک بازیا و فروش مجددشون به ریمیک استودیو رسیدن :rotfl:

  • ragnaros گفت:

    همزمان با State of play دیشب، سایت VGC یه مطلب مفصل واسه این موضوع کاور کرد. گفته شده سونی میخاد نسخه این شرکتو بپیچه دلیل اختلافات هم مربوط به نگاه تولید به بازار ژاپن و بازار جهانیه. سونی میخاد اینا بازیهای متناسب با بازار جهانی تولید کنن ولی نفرات کلیدی japan studio میخان اول بازار و گیمرهای ژاپنی رو هدف قرار بدن بعد جهانی.

    مطلب VGC اشاره کرده که از وقتی مدیریت سونی از ژاپن منتقل شده به آمریکا ، نگاه تولید کلا تغییر کرده

    • Sackboy گفت:

      امیدوارم اینایی که می‌گی درست نباشه! هر چند با چیزایی که تا حالا شنیدیم به نظر منطقی میاد!
      به شخصه هنوزم خیلی به مدیریت جیم رایان شک دارم. البته هنوز برای قضاوت زوده چون خروجی مدیریتشو ندیدیم. PS5 هم که از خیلی وقت پیش براش برنامه ریزی شده…
      در مجموع تا به این لحظه جیم رایان فقط دست آورد های مدیریت قبلی رو برداشت کرده و یه جاهایی مثل اینجا هم تغییراتی ایجاد کرده که می‌تونه به اون دست‌آورد ها آسیب جدی وارد کنه. ولی امیدوارم در موردش اشتباه کنم!
      اما در مجموع نمی‌دونم سونی چه کرمی داشت که مدیریت موفق پلی استیشن رو عوض کنه!!

      • ragnaros گفت:

        این تصمیمات شخصی نیست که ، کلی آدم اونجا اطلاعاتو آنالیز میکنن ، بازار رو پیش بینی میکنن که به چه سمتی میره ، چیکار باید بکنیم چی کار نکنیم ، یعنی میخام بگم بی حسابو کتاب نیست. اینام هم یه استراتژی هایی واسه خودشون دارن. حقیقت اینه که استودیوهای ژاپنی به اندازه ی استودیو های غربی خیلی پرفروغ نبودن . اینم دلیل قانع کننده ای که بخوان فعالیتها یه همچین تیمو رو محدود کنن یا کلا ببندن.

  • Wild Rage گفت:

    بابا بلادبورن ۲ رو بسازید تو رو خدا.

  • Souls game گفت:

    چه بخوایم قبول کنیم، چه نخوایم، این نسل هیچ بهره وری نداشت ژاپن استودیو، اسنودیویی که ۸۵۰ کارمند داره و شدیدا بزرگه نباید انقدر کم کار و بدون بهره وری باشه، اینکه تیم اسوبی رو نگه داشته خبر خوبیه
    شایعاتی هم میگن که سونی میخواد با کاهش این هزینه ها یه ناشر ژاپنی که بازیای موفقی داخل ژاپن داشته رو بخره
    باید ببینیم چی میشه در آخر

    • ژاپن استودیو آچار فرانسست
      تو نصف بازیا استودیوی کمکی بوده⁦:-|⁩

    • Mikasa گفت:

      بدون بهره وری و کم کار؟ اتفاقا ژاپن استودیو از ناتی داگ و سانتا مونیکا اصلا کم کار تر که نیست پرکار تر هم هست

      gravity rush 2
      astrobot rescue mission
      بلادبورن با همکاری فرام سافتور
      ریمیک shadow of colossus و دیمن سولز با همکاری بلوپوینت
      the last guardian

      برای ویتا:
      freedom wars
      soul sacrifice

      اینا بعضی از عناوین نسل هشت و اوایل نسل ۹
      مشکل استودیو نیست
      مشکل سونیه که دیده فروشش‌تو ژاپن پایینه و احتمالا کلا میخواد بیخیال بازیای ژاپنی بشه
      فن بیس سونی هم اکثرا دیگه رفتن سمت بازیای غربی و عناوین ژاپن استودیو فروش خوبی ندارن رو کنسول سونی
      همینا رو سوییچ میومدن حداقل چند برابر فروش میکردن
      البته یه خوبی داره انحلال ژاپن استودیو برای من شخصا و اونم اینه که دیگه لازم نیست حسرت داشتن ps5 بخورم

      • سینا گفت:

        میشه بگی همتون چجوری از این خبر نتیجه گرفتید این استدیورو به انحلاله؟

      • Witcher گفت:

        به چند تا ریمستر و ریمیک زدن نمیگن بهره وری داداش
        کار این استودیو از اولم ریمستر و ریمیک کردن بوده و عملا بازی شاخی خودش نساخته وضعیت درستی هم نداشت به نظرم بهترین کارو کردن این استودیو تا الان یه استودیو کمکی برای سونی حساب میشد ….

        اینقدر و از نذر و بخشش سونی حرف نزنین جون عزیزتون بخشش کجاست بابا سونی هیچوقت گاد رو پورت نمیکنه اینطرف مطمئن باشین اونکه تا الان موفق بوده صدبار بیشتر از من و شما به این چیزا فکر کرده و حتی بعد پورت هورایزن میتونست پورت کردن رو متوقف کنه اما نکرده سیاست سونی فقط برای بازیای خاصی اعمال میشه نه بازی هایی مثل گاد یا لست با اینکه دوست دارم رو پی سی اینارو پلی بدم اما !! میدونم انجام این کار سونی رو نابود خواهد کرد و اصلا راضی نیستم یکی از بنا های محکم این صنعت واسه دوتا پورت از هم بپاشه این کامنت رو در جواب کل دوستان دادم ظاهرا بعد از پورت شدن دیزگان طوفان شده و هرکسی نقطه نظری داره

        • ALI_BABA گفت:

          واقعا پیش خودت فکر نمیکنی که شاید سونی داره اینارو پورت میکنه که عادی انگاری کنه برای طرفدارا و راه رو باز کنه برای گاد چون اینا که فروش زیادی نداری دیزگان خودشو بکشه نهایتا بتونه ۱ میلیون نسخه بفروشه که با احتساب کارمزد استیم و اپیک و مالیات نهایتش ۱۵ میلیون دلار برای سونی سود اوری داره پیش خودت فکر کردی سونی گدای این ۱۵ میلیونه اون گاد هست که اگه بیاد زیاد میفروشه و یه سود تپول برای سونی داره و این که ما ایرانی ها چرا اینقدر ادمای فضولی هستیم بابا کوری بالوگ خودش تا حالا چند بار گفته دوست داره بازیش رو PC بیاد بابا بازی خودشه خودش شبانه روزی براش وقت گذاشته ایدشو داده داستانشو نوشته شما چه حقی دارین شما چه زحمتی برای این بازی کشیدین درست بعد از افتضاح God of War: Ascension این کوری بارلوگ بود که با بی خوابی کشیدن و کلی زحمت کشیدن تونست از دوباره شاهکار گاد ۲۰۱۸ رو بسازه که الان شما ادعا دارین که دخالت میکنین ارث باباتون که نیست بعدشم مثلا الان اگه گاد رو PC بیاد دیگه هیچکی ps5 نمیگیره دیگه همه پولدار میشن میرن PC میخرن یا مثلا الان مگه بازی های ایکس باکس رو PC نمیاد پس چرا فقط یک‌‌ میلیون کمتر از ps5 فروخته یا بازی های سوئیچ رو مگه نمیشه همون day one با شبیه ساز yuzu زد پس چرا بازم این همه داره میفروشه

      • Souls game گفت:

        گرویتی راش که اصلا نفروخت (حتی داخل ژاپن)
        استرو بات که دست نخورده باقی میمونه، حتی قراره تقویت هم بشه
        برای همکاری هم نیاز به یه تهیه کننده است، به ۸۵۰ کارمند نیازی نیست
        ویتا هم که کلا رشکست شد و کنسل
        پس الان چه دلیلی داره این کارو نکنه؟

  • فقط ترول پلی تایید نمیشه یا پیسی هم ترول شه تایید نمیکنید؟

  • Reason گفت:

    مهندسین شلوارک پوش کجان؟ اخی دلم سوخت رشته هاتون پنبه شد؟

  • شرکت سونی مدیریت خاصی دارد به همین دلیل در سال ۲۰۲۰ واشنگتن پست و پالیگان نیوز سونی رو با ثبات ترین شرکت جهان معرفی کردن . این قدر هماهنگ و برنامه ریزی دقیق نشان دهنده میزان تلاش مدیران بخش های این شرکت نظیر پلی استیشن است و در اینده این حرف ها و نظرات ضد سونی با عرضه عناوین جدید ژاپن استودیو از یاد خواهد رفت

  • این ها همش کار مافیا ی اسپنسر است
    او سعی دارد که اول سونی را نابود کند و در قدم بعدی به سراغ نابود کردن صنعت گیم با سلاح مرگبارش یعنی گیم پس برود
    #اخراج_اسپنسر

  • NEON گفت:

    کلا میخوان استدیو رو بازسازی کنن این سیاست خوبه حالا چرا؟؟ بازی های ژاپنی فقط رو سوییچ فروش خوبی دارن الان همه دارن میرن سمت بازی غربی

  • . گفت:

    پیش به سوی شاهکار سازی :inlove:

شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد
شرکت سونی تایید کرد که استودیو ژاپن بازسازی خواهد شد