۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

سلاطین نبرد نزدیک؛ ۱۰ بازی برتر تاریخ در ژانر Hack ‘n Slash

سعید آقابابایی
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - 09:00
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی ها

سبک Hack ‘n Slash یکی از سبک‌های بسیار پرطرفدار در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است که از زمان قدیم تا به امروز علاقه‌مندان زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کرده و شاهد عرضه‌ی شاهکارهای بی‌نظیری در این سبک بوده‌ایم که تحسین تمام دنیا را برانگیخته و در کشور ما نیز Hack ‘n Slash یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ژانر بازی‌های رایانه‌‌ای به حساب می‌آید. بدون شک در سبک Hack ‘n Slash نیز مانند سایر ژانرهای مختلف، برخی عناوین، شناخته‌شده‌تر از دیگر بازی‌ها هستند و به نوعی حکم معیار و شاخص سنجش در این سبک را دارند و در حقیقت ویترین سبک Hack ‘n Slash محسوب می‌شوند. در این مطلب قصد داریم تا به ۱۰ عدد از برترین بازی‌های Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌های رایانه‌‌ای اشاره کنیم و آن‌ها را همراه شما برشماریم. عناوینی که هر کدام برای ما خاطرات زیادی را رقم زده‌‌ و بسیار محبوب هستند. مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکته در مورد این مطلب، آن است که در این لیست عناوینی قرار دارند که سبک اصلی و غالب آن‌ها Hack ‘n Slash است و زیر سایه‌ی نقش‌آفرینی یا … قرار نمی‌گیرند. در واقع بازی های آقای میازاکی یا ویچر ۳ و دیابلو ۳ که مبارزاتشان هک اند اسلش است، ولی سبک و ژانر غالبشان Hack ‘n Slash نیست، در این لیست جای ندارند. هم‌چنین باید بدانید که این بازی‌ها از نظر کیفیت المان‌های هک اند اسلش سنجیده شده‌اند و به موارد دیگر زیاد کاری نداریم. از هر فرنچایز در این مطلب، یک بازی قرار گرفته است (غیر از گاد آو وار که یک شروع دوباره داشته است). رتبه‌بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی‌های مختلف لحاظ شده است، کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن‌ها وجود ندارد، زیرا پای سلیقه مطرح است، البته سلیقه‌ی منطقی. بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله‌ی سرگرم‌کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات، اگر تاکنون به خواندن مقاله ادامه داده‌‌اید، شما را به مطالعه‌ی “۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها” دعوت می‌کنم.


۱۰ –  Darksiders III

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

Darksiders III

سازنده بازی: Gunfire Games

ناشر بازی: THQ Nordic

ژانر:  Action-Adventure و Hack ‘n Slash

پلتفرم های مقصد: PlayStation 4 ،Xbox One ،Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۸

امتیاز متا:  ۷۰/۱۰۰

به اعتقاد من، در مورد بازی Darksiders III، منتقدین با این سطح از ناحقی و بی‌انصافی و دادن نمرهٔ ۵ و ۶ به یک بازی که حقش این نیست، واقعا شورش را در آوردند. دیگر اصلا کسی به کلیت بازی کاری ندارد. بازی را ۲۰ قسمت می‌کنند و جدا جدا بخش‌های مختلفش را می‌کوبند و نمره را پرت می‌کنند توی صورت سازنده‌ی بازی. Darksiders III اصلا و ابدا بازخوردهایی در سطح کیفیتش دریافت نکرد. Darksiders III عنوانی است در ژانر اکشن ماجرایی و هک اند اسلش که توسط Gunfire Games ساخته شد و در سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی THQ Nordic، برای پلتفرم‌های PlayStation 4 ،Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردید. Darksiders III عنوانی است که خیلی در حقش بی‌مهری صورت گرفت و از لحاظ بازخوردها و امتیازات، به هیچ وجه در سطحی که شایسته‌‌اش بود تقدیر نشد و نتوانست امتیازاتی که واقعا به خاطر کیفیتش لایق کسب آن‌ها بود را دریافت نماید و نهایتا با امتیاز متای ۶۴/۱۰۰ (در نسخه‌ی دارای بیشترین نقد) به کار خود پایان داد که به خدا قسم نمره‌ی ناحقی است، آن هم در حالی که شاهد یک هک‌‌ اند اسلش و اکشن ماجرایی بسیار خاص و خوش‌ساخت و جذاب هستیم. وقتی که حق‌کشی شده و با یک بازی برخورد رادیکالی می‌شود، ناراحت و غمگین می‌شوم، زیرا دیده‌‌ام که این روند ممکن است منجر به بسته شدن استودیوهایی شود که واقعا کارشان خوب است و خاطرات خوب برای ما خلق کرده‌اند.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

وقتی با یک بازی برخورد رادیکالی می‌شود، ناراحت و غمگین می‌شوم، زیرا این روند ممکن است منجر به بسته شدن استودیوهایی شود که واقعا کارشان خوب است و خاطرات خوب برای ما خلق کرده‌اند.

نسخهٔ سوم ترکیبی عالی از دو بازی اول و دوم، با چالش خیلی بیشتر و سخت‌تر شدن مبارزات است. Darksiders III بهترین و لذت‌بخش‌ترین ترکیب ممکن از بازی اول و دوم سری است که چندین ساعت با گیم‌پلی جذاب، مبارزات چالش‌برانگیز، سلاح‌ها و Hollow‌های بسیار عالی فیوری و دنیای پیچیده و پر از رمز و رازش، شما را سرگرم می‌کند. این نسخه به نوعی از همه‌ نظر پیشرفت کرده است و در بدترین حالت، حقش همان نمره‌ی دو بازی قبل است، اما آن نمره‌ها کجا و ۶۴ کجا. چه طرفدار این سری باشید و چه تنها دنبال یک اکشن ماجرایی با المان‌های نقش‌آفرینی و مبارزات هک‌‌ اند اسلش عالی هستید، از بازی کردن Darksiders III خیلی کیف خواهید کرد. Darksiders III در مطلب امروز ما از ۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها، در جایگاه دهم قرار می‌گیرد.

۹ – Metal Gear Rising: Revengeance

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

Metal Gear Rising: Revengeance

سازنده:  Platinum Games

ناشر: Konami

ژانر:  Hack ‘n Slash

پلتفرم مقصد: PlayStation 3 ،Xbox 360 و Microsoft Windows  

سال انتشار:  ۲۰۱۳

امتیاز متا: ۸۳/۱۰۰

بازی Metal Gear Rising: Revengeance که عنوانی در سبک هک‌‌ اند اسلش بود، در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی کونامی منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را استودیو پلاتینیوم گیمز بر عهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن، شامل PlayStation 3 ،Xbox 360 و Microsoft Windows بودند. البته استودیو کوجیما پروداکشنز هم در ساخت این بازی با پلاتینیوم گیمز همکاری داشت، چون بالاخره شاهد عنوانی با نام متال گیر هستیم. این بازی به عنوان یک اسپین‌آف برای سری متال گیر منتشر شد و وقایع آن چهار سال بعد از اتفاقات عنوان شاهکار Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots رقم می‌خورد. شما در این بازی کنترل شخصیت Raiden که یک سایبورگ است را برعهده می‌گیرید و باید با یک کمپانی نظامی خصوصی به نام Desperado Enforcement مبارزه کنید. گیم‌پلی این بازی در تاریخ سری متال گیر بی‌سابقه بود و هیچ شباهتی به هیچ‌کدام از بازی‌های این فرنچایز نداشت. گیم‌پلی برپایهٔ مبارزه با شمشیر و دیگر سلاح‌های سرد و استفاده از کمبوهای مختف و ضدحملات بنا شده بود و باید گفت این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌داد.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

حتی تکه‌تکه کردن هندوانه هم با سیستم Blade Mode لذت‌بخش بود!

Metal Gear Rising: Revengeance بعد از انتشار، مورد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا قرار گرفت و بازخوردهای بسیار خوبی را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد و در نهایت، متای ۸۳/۱۰۰ را به خود اختصاص داد، ولی به راحتی می‌توانم بگویم کیفیت این بازی بیشتر از متای ۸۳ است و واقعا عنوان هک‌‌ اند اسلشی مثل Metal Gear Rising: Revengeance را تا امروز در دنیای بازی‌ها ندیده‌ایم. در واقع می‌توانم بگویم هیچ استودیویی بهتر از پلاتینیوم گیمز برای ساختن یک متال گیر هک‌‌ اند اسلش وجود نداشت. سیستم Blade Mode که در آن صحنه آهسته می‌شد و می‌توانستید با شمشیرتان در هر زاویه‌ای که دوست داشتید، دشمنان و آیتم‌های مختلف را با ضربات مختلف افقی و عمودی، قطعه‌ قطعه و slice کنید، یک شاهکار بی‌نظیر در بازی‌های هک‌‌ اند اسلش بود و حتی تکه‌تکه کردن هندوانه هم با این روش لذت‌بخش بود! به سنت همیشگی سری، برخی المان‌های مخفی‌کاری هم در بازی قرار داده شده بود. Metal Gear Rising: Revengeance در مطلب امروز ما از ۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها در جایگاه نهم قرار می‌گیرد.

۸ – Bayonetta

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

Bayonetta

سازنده:  Platinum Games 

ناشر:  SEGA

ژانر: Action ،Hack and Slash  

پلتفرم مقصد: PlayStation 3 ،Xbox 360 ،Wii U و Microsoft Windows  

سال انتشار:  ۲۰۰۹ 

امتیاز متا: ۹۰/۱۰۰ 

سری Bayonetta با این که یک فرنچایز قدیمی محسوب نمی‌شود و شروع آن در نسل هفتم بوده و تنها ۲ نسخه از آن منتشر شده است، اما به قدری گیم‌پلی و داستان جذاب و پرکششی دارد که خیلی زود توانست تا نامش را در لیست برترین فرنچایزهای این صنعت جای دهد. عنوان Bayonetta که در ژانر Hack and Slash قرار داشت توسط Platinum Games ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ و سپس طی سال‌های بعد، توسط کمپانی SEGA، برای پلتفرم‌های PlayStation ۳ و Xbox ۳۶۰  منتشر گردید. البته نسخه‌ی Wii U این بازی در سال ۲۰۱۴ توسط نینتندو منتشر گردید و در ادامه، سگا نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بایونتا را نیز در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد (به مانند دیگر بازی پلاتینیوم گیمز یعنی ونکوئیش که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی آن بازی نیز در نسل هشتم منتشر گردید). در داستان بازی، بایونتا که شخصیت اصلی بازی است، به دنبال یافتن گذشته‌ی فراموش شده‌‌اش می‌رود و پای به سرزمین و خانه‌ی کودکی‌‌اش یعنی Vigrid می‌گذارد و در این راه، با نیروهای فرشتگان پارادیسو مبارزه می‌کند. بایونتا یک ساحرهٔ جذاب و مرموز با قدرت‌هایی فراتر از تصور و انواع و اقسام فنون و حرکات و جادو‌های مرگبار است. شخصیتی که معمولا به هیچ کس اجازه نمی‌دهد تا به حریم شخصی وی نزدیک شود و به قول معروف به کسی رو نمی‌دهد و همواره کارها را به تنهایی پیش می‌برد.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

ترکیب حملات نزدیک مرگبار و سریع با سلاح‌های گرمی که به کفش‌های بایونتا متصل است و قابلیت‌های جادویی که وی دارد، صدها کمبوی ترکیبی مختلف را خلق می‌کند.

در بخش گیم پلی، Bayonetta عنوانی بسیار قدرتمند با گیم‌پلی سریع و مرگبار است و در آن شما توانایی اجرای تعداد بی‌شماری کمبوی مختلف را در اختیار دارید که شاید باید گفت هیچ بازی هک‌‌ اند اسلشی در تاریخ بازی‌های رایانه‌‌ای، این تعداد کمبویی که در بازی بایونتا وجود دارد و می‌توانید اجرا کنید را در اختیار ندارد، حتی سری دویل می‌ کرای که دیگر شاهکار کامیا است. ترکیب حملات نزدیک مرگبار و سریع با سلاح‌های گرمی که به کفش‌های بایونتا متصل است و قابلیت‌های جادویی که وی دارد، صدها کمبوی ترکیبی مختلف را خلق می‌کند که باعث می‌شوند بازی‌باز حتی لحظه‌‌ای هم در بازی احساس خستگی و دل‌زدگی نداشته باشد و تا پایان بازی از تنوع بی‌نظیر گیم‌پلی بازی و قدرت فوق‌العاده بالای Bayonetta لذت ببرد. Bayonetta بعد از انتشار، مورد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا قرار گرفت و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای عالی ۹۰/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و این عنوان زیبا در مطلب امروز ما از ۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها، در جایگاه هشتم قرار می‌گیرد.

۷ – Nier: Automata

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

Nier: Automata

سازنده:  Platinium Games

ناشر:  Square Enix

ژانر:  Hack and Slash ،Action RPG

پلتفرم مقصد:   Playstation 4 ،Xbox One ،PC

سال انتشار:  ۲۰۱۷

امتیاز متا:  ۹۰/۱۰۰

Nier: Automata یک عنوان فوق‌العاده زیبا و شاهکار است که کافیست آن را چند ساعتی تجربه نمایید تا در دنیای محزون و غم‌زده و داستان تاریک و روشن و دنیای آخرالزمانی و شخصیت‌های زیبا و دوست‌داشتنی آن غرق شوید و این بازی در ذهنتان تا همیشه ثبت گردد. این عنوان می‌تواند مخاطب خاص خود را به اوج لذتی که از یک بازی رایانه‌‌ای انتظار دارد، برساند. واقعا NieR: Automata مثل یک معجزه است. مخصوصا برای من که عاشق بازی اول (که کمتر کسی می‌شناخت) هم بودم و در نسل هفتم با آن کلی لذت برده بودم. بازی Nier: Automata که عنوانی در سبک هک اند اسلش و اکشن نقش‌آفرینی است، در سال ۲۰۱۷ توسط کمپانی اسکوئر انیکس منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را استودیو پلاتینیوم گیمز برعهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن شامل Playstation 4 ،Xbox One و PC بودند. البته حتما می‌دانید که این بازی در ابتدا برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شد و سپس در ادامه، نسخهٔ رایانه‌های شخصی و بعد هم ایکس‌باکس‌وان برای آن عرضه شدند. Nier: Automata، امضای عناوین فوق‌العاده قدرتمند Platinum Games را با خود به همراه دارد. یک بازی بسیار زیبا و یونیک که شاید به خاطر اتمسفر خاصش، جزو بازی‌های عامه پسند و همه گیر نباشد (درست مثل عنوان اول این فرنچایز و سری بازی‌های Drakengard)، اما قطعا و بدون هیچ شکی، برای طرفداران بازی قبلی NieR و همین‌طور دوستداران سری Drakengard، یک عنوان بسیار هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی است. البته طرفداران عناوین هک‌‌ اند اسلش و اکشن نقش‌آفرینی با مبارزات سریع نیز می‌توانند از تجربه‌ی Nier: Automata هیجان‌زده شده و لذتی منحصر به فرد را در دنیای بازی‌های رایانه‌‌ای حس کنند که کمتر عنوانی تاکنون، لذتی از این جنس را در اختیار آن‌ها قرار داده است.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

NieR: Automata انگار که خوبی‌های تمام عناوین قدرتمند هک‌‌ اند اسلش مانند دویل می‌ کرای و بایونتا و … را گرفته و در یک قالب کاملا منحصر به فرد تنیده است تا مبارزاتی بسیار جذاب و سریع را شاهد باشیم که لحظه‌‌ای از تجربه‌ی آن سیر نمی‌شوید.

Nier: Automata بعد از انتشار، مورد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا قرار گرفت و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای ۹۰/۱۰۰ را به خود اختصاص داده و تبدیل به یکی از برترین عناوین نسل هشتم شود. داستان و روایت NieR: Automata بی‌نظیر، غمگین و فوق‌العاده است و جلوه‌های بصری این عنوان هم کاملا در خدمت داستان بازی عمل می‌کنند و تم غم‌زده و مرده‌ی بازی را به بازی‌باز منتقل می‌کنند که هدف نیز همین بوده است. حتی رنگ‌پردازی دنیای بازی نیز حالتی رنگ و رو رفته، کهنه، غمگین و افسرده دارد که دقیقا در راستای داستان و تم بازی است. گیم‌پلی عنوان Nier: Automata یکی از قدرتمندترین بخش‌های این بازی محسوب می‌شود و یکی از برگ‌های برنده‌ی پرتعداد این عنوان، مبارزات بی‌نهایت جذاب و سریع و لذت‌بخش آن هستند که هر بازی‌بازی را هیجان زده می‌کنند و به وجد می‌آورند. در NieR: Automata مبارزات بازی کاملا هک‌‌ اند اسلش هستند و سرعت، حرف اول را در این نبردهای بی‌نظیر می‌زند و در واقع بهتر است بگویم مبارزات NieR: Automata یکی از برترین و سریع‌ترین مبارزات در عناوین هک اند اسلش است. سازندگان به خوبی بالانس را در گیم‌پلی بازی رعایت کرده و مبارزات هک‌‌ اند اسلش سریع را با المان‌های نقش‌آفرینی به بهترین شکل در هم تنیده‌‌اند تا محصول نهایی یک اکشن نقش‌آفرینی هک‌‌ اند اسلش خوش‌ساخت و بسیار جذاب باشد. NieR: Automata انگار که خوبی‌های تمام عناوین قدرتمند هک‌‌ اند اسلش مانند دویل می‌ کرای و بایونتا و … را گرفته و در یک قالب کاملا منحصر به فرد تنیده است تا مبارزاتی بسیار جذاب و سریع را شاهد باشیم که لحظه‌‌ای از تجربه‌ی آن سیر نمی‌شوید و به طور مداوم دوست دارید تا به دل دشمنان بزنید و آن‌ها را با حرکات و فنون سریع و جذاب و متنوع بازی از پای در آورید. Nier: Automata در مطلب امروز ما از ۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد.

۶ –  Castlevania: Lords of Shadow

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

Castlevania: Lords of Shadow

سازنده: Mercury Steam

ناشر: Konami

ژانر:  Action Adventure ،Hack and Slash

پلتفرم مقصد: Playstation 3 ,Xbox360 ,PC

سال انتشار:  ۲۰۱۰

امتیاز متا:  ۸۵/۱۰۰

Castlevania: Lords of Shadow واقعا بازی معرکه‌ای بود و یکی از خاطرات خوب ما در نسل هفتم را خلق کرد. بازی Castlevania: Lords of Shadow که عنوانی در سبک هک‌‌ اند اسلش بود، در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی کونامی منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را استودیو مرکوری استیم برعهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن شامل Playstation 3 ,Xbox360 و PC بودند. داستان و روایت این بازی، خیلی زیبا و جذاب دنبال می‌شد و بازی‌باز را کاملا به شنیدن ادامه‌ی داستان و فهمیدن سرنوشت گابریل ترغیب می‌کرد. گابریل در Castlevania: Lords of Shadow مبارز و مرد بسیار خوبی بود و برای هدف خیر و از بین بردن شیطان می‌جنگید و همه‌ی هیولاها را شکست داد، اما در نبرد با شیطان، سرانجام خود نیز به یکی از همان هیولاها تبدیل شد. هیولایی که کنایه‌‌ای بزرگ و تلخ به خودش و خانواده‌‌اش بود، زیرا گابریل تبدیل به لرد دراکولا شد، همان موجودی که نسل‌ها و قرن‌ها خانواده‌‌اش در پی کشتن آن بوده‌اند. در واقع سرنوشت با گابریل به ناحق تا کرد و در حقش جفا روا داشت. سرنوشت گابریل بلمونت در دو بازی سری Castlevania: Lords of Shadow بسیار تلخ و غمناک است و دیدن شخصیتی با آن همه عزم و اراده با قلبی پاک که به نبرد با شیطان می‌رود و در این حین، خود تبدیل به موجودی می‌شود که قرن‌هاست خانواده و اجدادش و حتی خود او در صدد نابود کردنش بوده‌‌اند (لرد دراکولا)، بسیار ناراحت‌کننده است و در واقع یک طعنهٔ تلخ از سرنوشت به گابریل است که و مشاهده‌ی این سرنوشت تلخ و عاقبت شوم مبارزی پاک‌نیت، هر بازی‌بازی را اندوهگین می‌کند.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

گابریل در Castlevania: Lords of Shadow مبارز و مرد بسیار خوبی بود و برای هدف خیر و از بین بردن شیطان می‌جنگید و همه‌ی هیولاها را شکست داد، اما در نبرد با شیطان، سرانجام خود نیز به یکی از همان هیولاها تبدیل شد.

علاوه بر داستانی فوق‌العاده زیبا و احساسی مخصوصا در انتهای بازی، Castlevania: Lords of Shadow گیم‌پلی فوق‌العاده‌‌ای نیز داشت و مبارزات بسیار جذابی را دنبال می‌کرد. گابریل به عنوان یکی از اعضای خانواده‌ی بلمونت و عضو گروه برادری، سلاح شلاق‌ مانندی داشت که مثل زنجیر باز شده و در مبارزات استفاده می‌شد. Castlevania: Lords of Shadow بعد از انتشار به واسطهٔ داستان‌گویی و روایت عالی، شخصیت اول جذاب و پرکشش، گیم‌پلی فوق‌العاده لذت‌بخش و زیبا، مبارزات شاهکار و البته طراحی مراحل هیجان‌انگیز و متنوع، مورد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا قرار گرفت و در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای عالی ۸۵/۱۰۰ را به خود اختصاص داد تا همه از این بازی به عنوان یک هک‌‌ اند اسلش فوق‌العاده خوش‌ساخت یاد کنند. Castlevania: Lords of Shadow در مطلب امروز ما از ۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها در جایگاه ششم قرار می‌گیرد.

۵ – Onimusha 3: Demon Siege

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

Onimusha 3: Demon Siege

سازنده: Capcom Production Studio 2

ناشر: Capcom

ژانر: Action-adventure game ،Hack and slash

پلتفرم مقصد: PlayStation 2 ،Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۰۴

امتیاز متا:  ۸۵/۱۰۰

Onimusha 3: Demon Siege از آن عناوین هک‌‌ اند اسلشی است که قطعا می‌توان آن را برای تعریف کردن از یک سبک و ژانر مثال زد و از آن نام برد. عنوان فوق‌العاده خاطره‌انگیز Onimusha 3: Demon Siege، توسط استودیو Capcom Production Studio 2 در سبک Action-adventure و Hack and slash ساخته شد و در سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی کپکام برای پلتفرم‌های PlayStation ۲ و Microsoft Windows منتشر گردید. داستان بسیار جذاب و روایت عالی در دو دوره‌ی زمانی، گرافیک فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز در زمان خود به همراه کات‌سین‌های بی‌نظیر، گیم‌پلی و مبارزات بسیار جذاب و عالی، تنوع نسبت به نسخه‌های قبلی با اضافه کردن شخصیت جدید و مبارزه و استایل خاص این شخصیت، افکت‌های صوتی عالی و ساندترک زیبا و شنیدنی، همه و همه باعث شده‌‌اند تا Onimusha 3: Demon Siege، یک حسن ختام عالی بر سه‌گانه‌ی زیبا و خاطره‌انگیز Onimusha باشد.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

Onimusha 3: Demon Siege بدون شک یک حسن ختام بی‌نظیر بر سه‌گانه‌ی اونیموشا و ماجراجویی‌های سامانوسکه‌ی دوست‌داشتنی برای شکست لرد نوبوناگا بود و قطعا برترین نسخه‌ی این سری نیز محسوب می‌شود که با ایده‌ی سفر در زمان و استفاده از یک شخصیت اصلی دیگر به همراه سامانوسکه، باعث شده بود تا بازی کاملا حال و هوای جدیدی به خود بگیرد.

Onimusha 3: Demon Siege بعد از انتشار، مورد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا قرار گرفت و در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای عالی ۸۵/۱۰۰ را به خود اختصاص داد و تبدیل به یکی از برترین عناوین هک اند اسلش در تاریخ بازی‌ها شد. تنوع عالی که کپکام در این نسخه با استفاده از شخصیت ژاک به بازی بخشیده بود، سبب گردید تا بازی از همیشه متنوع‌تر باشد و هم‌چنین استفاده از چهره و ظاهر بازیگر مشهور فرانسوی یعنی ژان رنو در نقش ژاک نیز به هر چه محبوب‌تر شدن بازی افزوده بود. Onimusha 3: Demon Siege بدون شک یک حسن ختام بی‌نظیر بر سه‌گانه‌ی اونیموشا و ماجراجویی‌های سامانوسکه‌ی دوست‌داشتنی برای شکست لرد نوبوناگا بود و قطعا برترین نسخه‌ی این سری نیز محسوب می‌شود که با ایده‌ی سفر در زمان و استفاده از یک شخصیت اصلی دیگر به همراه سامانوسکه، باعث شده بود تا بازی کاملا حال و هوای جدیدی به خود بگیرد و در واقع هم شاهد یک اونیموشای اصیل و پایبند به ریشه‌ها بودیم و هم یک عنوان جدید با تغییراتی اساسی نسبت به نسخه‌ی قبل که آن را کاملا جدید و هیجان‌انگیز کرده بود. Onimusha 3: Demon Siege در مطلب امروز ما از ۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها، در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد.

۴ –  Ninja Gaiden Black  

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

Ninja Gaiden Black

سازنده:  Team Ninja 

ناشر:  Tecmo Koei

ژانر:  Action Adventure ،Hack and Slash

پلتفرم مقصد:   PlayStation 3 ،Xbox ،PlayStation Vita (بازی نینجا گایدن، سه نسخه‌ی ریمیک دارد که نسخه‌ی بلک بازی، منحصرا برای ایکس‌باکس منتشر گردید، نسخه‌ی سیگما منحصرا برای پلی‌استیشن ۳ و نسخه‌ی سیگما پلاس هم منحصرا برای ویتا منتشر شدند) 

سال انتشار:  ۲۰۰۴   

امتیاز متا:  ۹۴/۱۰۰

باید بگوییم همیشه و هر کجا که بحث از برترین هک‌‌ اند اسلش‌های تاریخ باشد، نام Ninja Gaiden Black در بین برترین‌ها مطرح است و هر جایی هم که صحبت از سخت‌ترین عناوین تاریخ باشد، باز هم نام Ninja Gaiden Black در همان رتبه‌های بالای لیست دیده می‌شود و از این سری محبوب، همواره به عنوان یکی از فرنچایزهای موفق و دوست‌داشتنی بازی‌های رایانه‌‌ای در دنیا نام برده می‌شود. اگر بخواهیم برترین نسخه در سری عناوین نینجا گایدن را انتخاب کنیم، بدون شک تمام دنیا یک نام را می‌برند و آن هم Ninja Gaiden Black است. برای این که بدانید این نسخه دقیقا چه بازی‌ای است و چه شماره‌‌ای از سری محسوب می‌شود، بهتر است این طور برای شما موضوع را روشن کنم. بازی نخست سری نینجا گایدن، سه نسخهٔ ریمیک دارد که نسخهٔ بلک بازی، منحصرا برای ایکس‌باکس منتشر گردید، نسخهٔ سیگما منحصرا برای پلی‌استیشن ۳ و نسخهٔ سیگما پلاس هم منحصرا برای ویتا منتشر شدند. یعنی نسخهٔ بلک، یک ریمیک و نسخهٔ ارتقا یافته از بازی اول است. عنوان Ninja Gaiden Black که مانند بازی اصلی در ژانر اکشن ماجرایی و هک‌‌ اند اسلش قرار داشت، توسط Team Ninja ساخته و در سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی Tecmo Koei، برای پلتفرم ایکس‌باکس منتشر گردید.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

این بازی شاهکار، عنوانی بی‌نهایت چالش‌برانگیز و سخت است که نفس شما را می‌گیرد و حتی از بازی اصلی که خودش جزو سخت‌ترین‌های تاریخ است نیز سخت‌تر شده بود و سازندگان دقیقا می‌خواستند تیر خلاص را با این نسخه، بر پیکر بازی‌بازان نیمه‌جان فرود آورند!

Ninja Gaiden Black بعد از انتشار بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت، متای شاهکار ۹۴/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و تبدیل به یکی از برترین عناوین هک‌‌ اند اسلش در تاریخ بازی‌ها شود. این بازی شاهکار، عنوانی بی‌نهایت چالش‌برانگیز و سخت است که نفس شما را می‌گیرد و حتی از بازی اصلی که خودش جزو سخت‌ترین‌های تاریخ است نیز سخت‌تر شده بود و سازندگان دقیقا می‌خواستند تیر خلاص را با این نسخه، بر پیکر بازی‌بازان نیمه‌جان فرود آورند! قطعا طی انجام بازی، دل خوشی از سازندگان آن نخواهید داشت و آن‌ها را مورد الطاف خود قرار می‌دهید و یا داده‌اید. هم‌چنین بازی از درجه‌ی خشونت بسیار بالایی نیز برخوردار است که این خشونت نیز از امضاهای خاص عناوین این سری به شمار می‌رود و قطع کردن اعضای بدن و بریدن سر و دست و پا به صورت خیلی منظم و دقیق، از هنرهای رزمی و شمشیرزنی جناب ریو هایابوسا محسوب می‌شود. Ninja Gaiden Black در مطلب امروز ما از ۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها، در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد.

۳ – Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

سازنده: Capcom Production Studio 1

ناشر:  Capcom

ژانر: Action-Adventure و Hack “n Slash

پلتفرم مقصد: PlayStation 2 ،Microsoft Windows ،PlayStation 3 ،Xbox 360 ،PlayStation 4 ،Xbox One ,Nintendo Switch

سال انتشار:  ۲۰۰۵

امتیاز متا:  ۸۷/۱۰۰

بازی Devil May Cry 3: Dante’s Awakening که عنوانی در ژانر اکشن ماجرایی و هک‌‌ اند اسلش محسوب می‌شود، در نسل ششم و در سال ۲۰۰۵ در اختیار دارندگان پلتفرم Playstation ۲ قرار گرفت، ساخت و توسعه‌ی این بازی را استودیو Capcom Production Studio 1 عهده‌دار بود و کمپانی Capcom نیز مثل همیشه، در قامت ناشر این بازی جذاب و فوق‌العاده قرار داشت. این عنوان یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۶ با نسخه‌ی Devil May Cry 3: Dante’s Awakening, Special Edition که در آن درجه‌ی سختی مقداری تغییر کرده و اصلاح شده بود و هم‌چنین ورجیل به عنوان یک شخصیت قابل بازی در آن قرار داشت، مجددا برای Playstation ۲ و همین‌طور PC منتشر گردید. در سال ۲۰۱۲ و نسل هفتم نیز این بازی با نسخه‌ی HD Collection که هر ۳ بازی اول سری را در خود داشت، برای پلتفرم‌های Playstation ۳ و Xbox ۳۶۰ منتشر گردید. سپس نوبت به نسل هشتم و سال ۲۰۱۸ رسید تا این بازی باز هم در قالب کالکشن برای Playstation ۴ ،Xbox One و PC نیز عرضه گردد و نهایتا نیز در سال ۲۰۲۰، برای کنسول دوست‌داشتنی Switch در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت تا نسل و پلتفرمی باقی نماند که Devil May Cry 3 را به خود ندیده باشد؛ بالاخره داریم از یکی از بهترین هک‌‌ اند اسلش‌های تاریخ حرف می‌زنیم. جالب است بدانید این نسخه، یک پیش‌زمینه یا Prequel برای بازی اصلی و شماره‌ی نخست Devil May Cry محسوب می‌شود که در آن، شاهد جوان‌ترین و کله‌شق‌ترین دانته هستیم. بازی سال‌ها قبل از وقایع بازی اول و در یک برج جادویی به نام Temen-ni-gru اتفاق می‌افتاد و روایت‌گر رابطه‌ی ویران شده‌ی بین دو برادر، یعنی دانته و ورجیل بود که ورجیل به عنوان آنتاگونیست اصلی بازی، درخششی کمتر از دانته در آن نداشت. داستان بازی اغلب توسط کات‌سین‌هایی که با انجین بازی رندر می‌شدند و همین‌طور ویدئوهایی بسیار باکیفیت و زیبا که از پیش رندر شده بودند، روایت می‌شد.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

بازی از لحاظ گیم‌پلی، المان‌های دو نسخه‌ی قبلی را در خود حفظ کرده و سیستم مبارزات بازی را با افزودن چندین استایل مبارزه گسترش داده بود.

Devil May Cry 3: Dante’s Awakening بعد از انتشار، از مجموع امتیازات و نمراتش، متای عالی ۸۷/۱۰۰ را به خود اختصاص داد. به نظر می‌رسد نمراتی که از این بازی کسر شد، بیشتر به خاطر وجود برخی صحبت‌ها و بحث‌ها در مورد درجه‌ی سختی بسیار بالای بازی بود که برخی از آن گلایه داشتند و حتی همان‌طور که عرض کردم، باعث شد نسخه‌ی Devil May Cry 3: Dante’s Awakening, Special Edition که در آن درجه‌ی سختی مقداری تغییر کرده و اصلاح شده بود، منتشر شود. داستان در مغازه‌ی دانته که هنوز نامی ندارد آغاز می‌شود و یک مرد مرموز به نام Arkham، دعوت‌نامه‌‌ای را از سوی برادر دانته، ورجیل، در پوشش یک حمله‌ی شیطانی به دست دانته می‌رساند. پس از این که دانته دشمنان و شیاطین را شکست می‌دهد، یک برج بسیار عظیم از زمین بیرون می‌آید و شهری که اطراف آن است را نابود می‌کند. دانته که حس می‌کند ورجیل در آن برج است، این موضوع و دعوت‌نامه را به عنوان یک چالش در نظر می‌گیرد و قصد رفتن به برج و رویارویی با ورجیل را می‌کند. او در طول مسیرش شروع به از بین بردن شیاطین می‌کند. سپس دانته توسط یک زن موتورسیکلت‌سوار مورد حمله قرار می‌گیرد که بعدا مشخص می‌شود دختر Arkham است و می‌خواهد انتقام مرگ مادرش را از پدرش بگیرد. بازی از لحاظ گیم‌پلی، المان‌های دو نسخه‌ی قبلی را در خود حفظ کرده و سیستم مبارزات بازی را با افزودن چندین استایل مبارزه گسترش داده بود. مبارزات بازی بر استفاده از شمشیر تمرکز داشتند، اما به سنت تقریبا همیشگی این سری که از بازی اول آغاز شده بود، بعد از شکست هر باس در بازی، سلاح جدیدی را به دست می‌آورید که نهایتا باعث می‌شد تعداد بسیار زیادی سلاح‌ متنوع در اختیار داشته باشید که هر کدام کاملا متفاوت از دیگری بودند و در واقع با پیشرفت در بازی، هرگز احساس خستگی و تکراری شدن به شما دست نمی‌داد، زیرا مدام سلاح‌هایی جدید با کارآیی و قابلیت‌های جدید در اختیار شما قرار می‌گرفت تا انواع و اقسام کمبوهای قدرتمند را با آن‌ها خلق نمایید. Devil May Cry 3: Dante’s Awakening در مطلب امروز ما از ۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها، در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

۲ –  God of War III  

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

God of War III

سازنده: SIE Santa Monica Studio

ناشر: شرکت سرگرمی‌های سونی

ژانر: هک اند اسلش

پلتفرم مقصد: پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴

سال انتشار: ۲۰۱۰

امتیاز متا: ۹۲/۱۰۰

God of War یک برند است، برندی که برای خودش قدرت و ابهت خاصی در دنیای بازی دارد و نام آن یعنی قدرت و عظمت. این نام یکی از معانی و تعاریف اصلی پلی‌استیشن است و نام آن در کنار پلی‌استیشن، همواره با هم می‌آیند. همان‌طور که بارها گفته‌ام، دلیل اصلی خرید پلی‌استیشن ۲ برای من تجربه‌ی God of War بود و دلیل اصلی خرید پلی‌استیشن ۳ برایم God of War III بود و بس. God of War III واقعا قلب تپنده‌ی پلی‌استیشن ۳ بود و به قدری حماسی و شگفت‌انگیز و شاهکار بود که کلمات از گفتن آن قاصرند و فقط باید آن را تجربه کنید تا این بازی و قدرت واقعی آن را لمس کنید. هر چه‌قدر که فکر می‌کنید این بازی و مبارزات آن جذاب است را بارها و بارها چند برابر کنید تا عظمت و کیفیت این عنوان را در یابید. عنوان God of War III که مانند همیشه در ژانر هک‌‌ اند اسلش قرار داشت، توسط SIE Santa Monica Studio ساخته و در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی Sony Interactive Entertainment، به صورت انحصاری برای پلتفرم Playstation ۳ منتشر گردید. سپس در نسل هشتم بود که این بازی در قالب نسخه‌ی بازسازی شده برای پلی‌استیشن ۴ نیز منتشر گردید تا نسل هشتم نیز از این شاهکار بی‌بدیل بهره‌مند شود.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

بدون ذره‌‌ای اغراق می‌گویم این بازی عنوانی بود که تجربه‌ی آن به تنهایی، ارزش خرید یک کنسول را داشت. اگر این بازی را تجربه کرده باشید می‌دانید چه می‌گویم و آن را با تمام وجود و روح خود لمس می‌کنید.

God of War III بعد از انتشار، مورد تحسین کل دنیای بازی قرار گرفت و همه را شگفت‌زده کرد تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای شاهکار ۹۲/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و تبدیل به یکی از برترین عناوین تاریخ بازی‌ها شود. در واقع، God of War III نام خود را به عنوان برترین بازی سه‌گانه‌ی نخست این سری، یکی از برترین بازی‌های تاریخ، یکی از تاریخ‌ساز‌ترین عناوین هک اند اسلش و هم‌چنین یکی از موفق‌ترین بازی‌های کمپانی سونی، جاودانه کرد. God of War III به واقع استانداردهای سبک هک‌‌ اند اسلش را چندین درجه ارتقا داد و به عنوان یک شاهکار بی‌نظیر خود را مطرح کرد. این عنوان که دقیقا ادامه‌ی مستقیم و بدون فاصله‌ی نسخه‌ی دوم بود (یعنی از صحنه‌ی آخر بازی دوم آغاز می‌شد)، داستان انتقام کریتوس از خدایان و نهایتا زئوس و هم‌چنین خیانت تایتان‌ها و نابودی آن‌ها به دست کریتوس کبیر را دنبال می‌کرد و شاهد برترین، شگفت‌انگیز‌ترین، خشن‌ترین، خونین‌ترین و حماسی‌ترین مبارزات و باس‌ها در این نسخه بودیم که قلب بازی‌باز را از هیجان به تپش وا می‌داشتند. بدون ذره‌‌ای اغراق می‌گویم این بازی عنوانی بود که تجربه‌ی آن به تنهایی، ارزش خرید یک کنسول را داشت. اگر این بازی را تجربه کرده باشید می‌دانید چه می‌گویم و آن را با تمام وجود و روح خود لمس می‌کنید. God of War III در مطلب امروز ما از ۱۰ بازی برتر ژانر Hack ‘n Slash در تاریخ بازی‌ها، در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و واقعا می‌تواند به راحتی اول هم باشد.

۱ – God of War

۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

God of War

سازنده: Sony Santa monica

ناشر: Sony interactive Entertainement

ژانر: Hack ‘n Slash و Action-Adventure

پلتفرم مقصد: Playstation 4

سال انتشار:  ۲۰۱۸

امتیاز متا: ۹۴/۱۰۰

God of War سال ۲۰۱۸، بهترین شروع دوباره و استارتی جدید برای فرنچایزی افسانه‌‌ای بود که نیاز به تغییراتی عظیم و انقلابی داشت و خوشبختانه کوری بارلوگ و تیم هنرمندش در سانتامونیکا به بهترین شکل این تغییرات بزرگ را در بازی اعمال کردند تا نه تنها تمامی صنعت بازی اعم از منتقدین و بازی‌بازان از این تغییرات راضی باشند و آن را تحسین کنند، بلکه کاملا به ریشه‌های سری هم وفادار باشد و هنوز هم شاهد یک God of War باشیم که این در واقع، نقطه‌ی عطف و بزرگ‌ترین مزیت این شاهکار بزرگ است. با وجود تمام تغییرات بنیادی مخصوصا در گیم‌پلی بازی و ساختار آن، هنوز هم وقتی در حال تجربه‌ی بازی هستید، کاملا حس و حال بازی کردن یک عنوان از سری God of War را دارید و ریشه‌های این سری حفظ شده است تا هنوز روح و عظمت کریتوس و سری God of War، در رگ‌های بازی جریان داشته باشد. تغییرات گسترده و عمیق داستان بازی، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در بازی اعمال شده است و یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن نیز هست. داستان و ماجراجویی جدید کریتوس در سرزمین‌های شمالی همه چیز دارد، از عشق و احساس تا پدر بودن و خشم و جنون همیشگی کریتوس. جالب این‌جاست که وقتی بازی را آغاز می‌کنید و مقداری در آن پیشروی می‌کنید، کاملا در می‌یابید که جدا از فضا و داستان و سرزمین بازی، اصلی‌ترین چیزی که در بازی تغییر کرده است، شخصیت خود کریتوس و جهان‌بینی اوست که بسیار پخته‌تر شده و بهبود یافته است و دلیل این هم چیزی نیست جز داشتن یک فرزند که پدرش را قهرمان خود می‌بیند و از هر کاری که او انجام می‌دهد، درس می‌گیرد و همان را درست می‌داند. در واقع کریتوس خوب می‌داند که اکنون او یک کتاب آموزش زندگی برای فرزندش است.
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا

بدون شک بازی God of War سال ۲۰۱۸، برترین و باکیفیت‌ترین بازی هک‌‌ اند اسلشی است که تاریخ بازی‌ها به خود دیده است و از تمام جنبه‌ها یک پکیج کامل هک‌‌ اند اسلش شاهکار است که این سبک را چند پله ارتقا داد.

God of War از همان ابتدای انتشار، دنیای بازی را منفجر کرد و به واسطه‌ی ارائه داستان و روایتی قدرتمند و نمایش وجهه‌ی دیگری از شخصیت کریتوس به همراه المان‌های گیم‌پلی بی‌نهایت جذاب، بازخوردهای فوق‌العاده‌‌ای را از سوی بازی‌بازان و منتقدین دریافت نمود و ما عاشقان پلی‌استیشن و کریتوس را دیوانهٔ خود کرد. God of War که واقعا شایستهٔ تمام این تمجیدها و تحسین‌ها بود، نهایتا توانست امتیاز متای شگفت‌انگیز ۹۴/۱۰۰ را نیز به خود اختصاص دهد. در عنوان جدید God of War بیشترین موضوعی که در مورد داستان بازی به چشم می‌خورد، اضافه شدن بسیار زیاد بار احساسی به داستان است که تاکنون حتی ذره‌‌ای از این احساس را در عناوین قبلی سری مشاهده نکرده‌‌ایم و نگاه از این زاویه‌ی جدید با بار احساسی بیشتر در عنوان خدای جنگ، موضوعی بسیار جذاب و قابل تحسین است که سازندگان به خوبی آن را در دل خشم و خشونت کریتوس حل کرده‌اند. God of War وجههٔ جدیدی از شخصیت کریتوس را برای ما نمایش داد و جدا از خشم و جنون و مرگ و رنج، ما شخصیت پدرانه‌ی کریتوس را به تماشا نشستیم که بسیار جذاب است. جذاب از این نظر که در طول بازی ما مدام کریتوس را با گذشته‌‌اش مقایسه می‌کنیم و با شخصیتی که از او می‌شناختیم، تک‌تک تصمیماتش را می‌سنجیم و دیدن تغییر شخصیتی وی به خاطر فرزندش و البته به خاطر باتجربه‌تر شدنش، موضوعی است که بسیار جذاب و جدید بوده و برای ما جالب است که با زاویه‌‌ای دیگر از شخصیت مردی که می‌شناختیم روبه‌رو شویم. بدون شک بازی God of War سال ۲۰۱۸، برترین و باکیفیت‌ترین بازی هک‌‌ اند اسلشی است که تاریخ بازی‌ها به خود دیده است و از تمام جنبه‌ها یک پکیج کامل هک‌‌ اند اسلش شاهکار است که این سبک را چند پله ارتقا داد. این عنوان بی‌نظیر، در لیست ما از برترین بازی‌های هک‌‌ اند اسلش تاریخ، در رتبهٔ نخست قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد برترین بازی‌های هک اند اسلش تاریخ چیست؟ ۵ بازی برتر هک اند اسلش خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید.

LeroxMR147

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Reason گفت:

    عالی بود، برای من nier automata در مقام سوم قرار داره، این بازی یه شاهکار تکرار نشدنیه

  • NEON گفت:

    کلا گاد از اولین نسخه تا آخرین نسخه همشون بازی عالی هستن مخصوصا ۲ که همیشه تو گیم نت ها زیاد بازیش میکردن ( قبلا)

    متین
    • به به نمیشه که لیستی باشه که توش گاد اف وار اول نباشه این فرنچایز جزو تنها بازی های تاریخ که همیشه توی اوج خودش بوده و همیشه چهار نسخه اصلی اش بالای نود و خورده ای بوده بخصوص از وقتی که سبکشو عوض کرده دیگه ترکوند اگر نماد سونی یا گاد اف وار روزی نباشه و سازندگانش ورشکست بشن کل صنعت گیم تخریب میشه بخصوص گاد۲ که دومین بازی برتر ps2 از میلیون ها بازی بوده است نه تنها من بلکه میلیون ها نفر گاد اف وار رو به عنوان بهترین بازی تاریخ می دونند :zombiekiller: :zombiekiller:

      MR147
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    درود بر اقا سعید بابت این مطلب زیبا تقریبا اکثر بازی ها رو انجام دادم و همشون جزو بهترین بازی هایی هست که انجام دادم شماره ۳ و ۵ و ۷ و خصوصا ۱ که یک الماس بزرگه ولی کلا سبک هک اند اسلش مخصوصا اونایی که خیلی شلوغ پلوغ هست مبارزاتش سلیقه من نیست به دو دلیل : اول اینکه واقعا منو عصبی میکنه از همه طرف همینطوری میریزن رو سرت و دلیل بعدی دهن دسته سرویس میشه :laugh: باید تند تند دکمه بزنی همش دسته گرونه 😀 …. اما یکسری از بازی های این ژانر برای گیمری مثل من بسیار حرفه ایی بالانس رو حفظ کردن و جزو بهترین تجربه های زندگی گیمریم شدن که گل سر سبدشون هم گاد اف وار و دویل می کرای هست ، مرسی اقا سعید عزیز بابت این پست و مطالب جذابشون

  • PCMR گفت:

    ۵ بازی برتر من
    Dmc 3
    Dmc v
    Castlevania
    Nier
    Dmc 4

    MR147Darksiders
  • بازم یه مقاله جذاب و عالی از استاد سعید اقابابایی
    بیشترین لذت رو از عناوین H&S بردم
    اصلا گیم پلی جذابشون ، مخاطب رو وادار میکنن که هی ادامه بده
    هی تکنیک جدیدی امتحان کنه
    خیلی عالی

  • Mikasa گفت:

    گاد آف وار از نظر core gameplay و صرف هک اند اسلش بودن
    پائینتر از dmc, بایونتا ست دلایل هم براش زیاده.‌اگه دلیل میخواین از خوره های هک اند اسلش بپرسین میگن چرا عمق مبارزات dmc و بایونتا چندین سطح از گاد آف وار فراتره ( نینجا گایدن رو نرفتم ولی هارد کور های هک اند اسلش نینجا گایدن رو هم در کنار dmc میارن اینطور که شنیدم)
    و اگه قرار باشه بر اساس گیم پلی و اکشن خالص رده بندی شده باشه این لیست
    شدیدا باهاش مخالفم. مخصوصا گاد آف وار اخری که حتی بیشتر از هک اند اسلش بودن فاصله گرفت و عناصری از بازیای مترویدوانیا و دارک سولز قرض گرفت
    ولی خب اگه بیایم داستان و level design و شخصیت پردازی رو مد نظر قرار بدیم تا حدی لیست منطقی تر میشه
    یه خوبی گاد آف وار، صحنه های حماسی و خفنشه که خب بعضیا با این حال میکنن مثل من و برای همین گاد آف وار ۳ جزو ده بازی برتر شخصیم هست. بعضیا هم میگن رو گیم پلی تاثیر نداره و مهم نیست که نظر اونا هم درسته
    هرچند بازم شخصا bayonetta رو از تمام بازیای گاد آف وار برتر میدونم چون صرفا گیم پلی جذابش می چربه به تمام برتری های گاد آف وار ( نظر شخصی)
    نسبت به dmc حس دوگانگی دارم
    اصلا از لول دیزاین و طراحی دنیاش خوشم نمیاد ولی خب مبارزات شدیدا حرفه ای داره و ازین نظر باهاش حال میکنم
    خلاصش برای من اینطوریه اگه صرفا بر اساس لذت شخصی بخوام بگم:

    ۱) bayonetta
    ۲) god of war 3
    ۳) god of war 2018
    ۴) سری DMC

    استرال چین و بایونتای ۲ رو هنوز نرفتم احتمالا تا ماه دیگه شروعشون کنم D:
    در مورد نیر اتوماتا هم…سرعت مبارزاتش خوبه حتی اگه پیگیر باشه گیمر، میتونه کمبو های خفنی بزنه
    ولی طراحی اپن ورلدش جزو بدترین بازی هایی بود که تو عمرم تجربه کردم.به شدت خسته کننده و یکنواخت
    تنوع دشمنای بازی هم کم و تکراریه
    ۹s هم به عنوان کرکتر هک اند اسلشی اصلا جالب نیست
    و کلا بازیش بنظر من در حد بهترینای هک اند اسلش نیست
    متال گیر رایزینگ رو شدیدا دوست دارم تجربه کنم

    MR147
    • Ozhan گفت:

      با ۹۹درصد حرفات کاملا موافقم
      البته بذا برسی به استرال چین تا واقعا عمق گیم پلی رو تو یه بازی هک اند اسلش ببینی
      کامیا دست هر بازی که میسازه به چشم یه اثر کاملا هنری بهش نگاه میکنه
      حتی تو استرال چین که کارگردان اصلی نبوده
      متال گیر رایزینگ رو منم خیلی دلم میخواد تجربش کنم منتهی فرصت اشنایی پیش نمیاد 😀

  • ShinjiMikami گفت:

    با سلام و عرض ادب
    بنظر بنده DMC باید در مقام اول میبود چون واقعا یک هک اند اسلش نابه و بازی خیلی روی حرکات مبارزه و سلاح های متنوع تمرکز کرده همچنین بنظر شخصی بنده dmc نسخه اول و سومش خیلی برتر از سری گاد بودن چه از نظر داستان چه هک اند اسلش بودن و مقام دوم برای گاد بود از نظر هک اند اسلش بودن.
    ما در لیست شاهد دو سری از گاد هم هستیم. انگار یک بازی دوبار در لیست تکرار شده که بنظرم نباید اینچنین میشد و اشتباهه.
    من به شخصا اول Dmc بعد گاد و متال گیر رایزینگ و کسلوانیا ۱ خیلی برام جالب تر بودن همچنین اونیمشا هم بنظرم خیلی هک اند اسلش خالص به حساب نمیاد چون حرکات مبارزه ی کم تنوعی داشت ولی واقعا خیلی زیبا بود بخصوص داستان خیلی جالبی که داشت و در آخر نیر اوتوماتا برای من خسته کننده بود هم از نظر محیطی و هم مراحل که فقط باید پیاده میرفتیم اینور اونور و همون دشمنارو میکشتیم و تموم میشد.
    با تشکر

    MR147
    • داداش به نظرت کاملا احترام میگزارم اما به جای اینکه دو تا تریلر سه دقیقه ای از گاد ۲۰۱۸(گاد۴) و گاد سه ببینی برو یک پلیستیشن حتی واسه چند ساعت هم شده کرایه کن به همراه گاد باهاش بازی کن تا به حرف من پی ببری…درضمن دو تا گاد اف وار توی لیست واقعا لیاقت این بازی و نظر آقای آقابابایی عزیزه که استاد به تمام معناست توی نقداش….

      MR147
      • ShinjiMikami گفت:

        بنده پیسی گیمرم ولی بخاطر لست و گاد پی اس هم دارم و گاد رو تجربه هم کردم و نمیگم گاد بازی خوبی نیست بلکه در سبک هک اند اسلش dmc جزو اولین و بهترین بازی هاست و آغاز کننده ی این سبک هم به حساب میاد و تنوع بسیاری در حرکات مبارزه و اسلحه ها داره و به طور خاصی اسلحه های سرد رو با اسلحه های گرم ترکیب نموده و تمرکز بسیاری روی حرکات مبارزه ای داره همچنین داستان dmc مجهول و منعطف هست و در هرقسمت تغییر میکنه ولی گاد از قسمت اول تا سوم داره با خدایان و تایتان ها جنگ میکنیم و در قسمت ۴ هم که یکم زیاد از سبک هک اند اسلش دور شد و مبارزات و طراحی محیطش شبیه به سولز و ویچر شد ولی تغییراتش بسیار زیبا و عاقلانه بود. و اینکه باید بگم من نمیگم gow بازی خوبی نیست بلکه من فقط از نظر هک اند اسلش بودن با dmc مقایسه کردم و بنظرم dmc موفق تره.
        در آخر اینم گفتم و بازم میگم اگه قرار باشه در این لیست از یک بازی چندین بار تکرار کنیم اون موقع از رتبه ۱۰ تا ۱ همش باید gow و dmc میبود و شروع میکردیم از قسمت ۱ تا ۴ گاد رو با قسمت های ۱ و۳ و۵ dmc رو در لیست قرار میدادیم که ظاهرا اشتباهه چون در این نوع مقاله ها هدف دیگری که داریم اینه که دوستان رو با انواع بازی های هک اند اسلش آشنا و معرفی کنیم تا تجربه کنن.
        نظر آقای آقابابایی هم محترمه و هرکسی نظر بخصوصی درمورد بازیا داره حتی بنده خودم بخاطر نظرات آقای آقابابایی که بنظرم بسیار مثبت اندیش و جزئی نگر هستن و سلیقشون نزدیک به بنده هست، وارد گیمفا شدم.
        با تشکر

        MR147
        • ««از قسمت اول تا سوم داره با خدایان و تایتان ها جنگ میکنیم و در قسمت ۴ هم که یکم زیاد از سبک هک اند اسلش دور شد و مبارزات و طراحی محیطش شبیه به سولز و ویچر شد ولی تغییراتش بسیار زیبا و عاقلانه بود. و اینکه باید بگم من نمیگم gow بازی خوبی نیست بلکه من فقط از نظر هک اند اسلش بودن با dmc مقایسه کردم و بنظرم dmc موفق تره»» همین چند جمله حرفت کافی بود تا بفهمم تا حتی تو از چند کیلومتری پلیستیشن ۳ و ۴ هم رد نشدی…تو به گاد ۱ تا ۳ میگی کل داستانش اینه که با خدایان و تایتان ها بجنگیم به گاد ۴ هم میگی کپی سولز و ویچره و اصلا هک اند اسلش نیست پس چطوری رسانه هایی معتبر مثل ای جی آن و دیجیتال فاندری و گیم اسپات و بقیه گاد۴ رو به عنوان برترین های هک اند اسلش تاریخ میدونند تو حتی نمیدونی سبک هک اند اسلش چیست و داری سبک اصلی بازی رو زیر سوال میبری و هیت میکنی بعد میگی گاد خوبه؟؟؟؟؟….فکر کنم خونه نشینی زیاد کلتونو خاک گرفته ?:-) 😐 :sweat: 😮 :idk:

          MR147
          • Wild Rage گفت:

            برادر من ما از لحاظ بازی بهتر بودن نمیگیم. بر اساس هک اند اسلش بودن میگیم. گاد اف وار ۱ تا ۳ که خب خیلی راحت هک اند اسلشن. ولی گاد اف وار جدید المان های هک اند اسلشش خیلی کمترن. از لحاظ هک اند اسلش بودن خب سری بایونتا و دویل می کرای در یه لول دیگه ای هستن (یه نگاه به گیم پلی بکنی میفهمی). گاد بازی بهتری هست. ولی دویل هک اند اسلش بهتری هست

            MR147
            • Ozhan گفت:

              المان های هک اند اسلشش کمتر نشده
              شما هنوز با بلید او کی اس میتونی مث قبلا کمبو بزنی یا حتی با لوایتن
              ولی وجود شخصیت پردازی و داستان و لول دیزاین جدید و معرکه بازی باعث شده نگاه ها از کامبت دیزاین کاسته بشه و به چیزای جدید توجه بشه
              گاد جدید بجز تنوع باس(که البته تنوعش بد نبود ولی همه از نماد پلی استیشن انتظارات بیشتری داشتن) مشکل دیگه ای نداشت و همه چیزش تو بالاترین سطح بود
              پیشنهاد میدم برید تو یوتیوب تا عمق کامبت دیزاین گاد رو ببینید

              MR147
  • HGY007 گفت:

    همه اینا هک اند اسلش های سوم شخص بودند . به هک اند اسلش های ایزومتریک توجهی نشده با شده و در حد اینا نبودند ؟ در مورد رتبه اول هم بگم که بازیه خوبیه . هک اند اسلش خوبی نیست

    MR147
  • Mahdi Sam گفت:

    علی‌رغم این‌که برای GoW 2018 به عنوان یه بازی احترام زیادی قائلم ولی این بازی نه هک اند اسلش خوبیه، نه اصلا گاده از نظر من، انقدر از دو تا بازیه اسکایریم و tlou الهام گرفت که سبکش اکشن ادونچره نه هک اند اسلش

    MR147
    • (Mahdisam) از نظر تو تمام بازی ها کپی هستند اما تو از لفظ الهام استفاده میکنی اتفاقا اتفاقا اتفاقا تنها بازی های نوآوری و انقلابی نسل هشت بهمراه لست و ردد گاد اف وار توی قلب این لیست جا داره نه تنها کپی نیست بلکه سال ۲۰۱۸ یکی از تاریخی ترین سال های گیمینگ کرد گاد۲۰۱۸ قبل از بازی نسخه ۴ زیاد به کریتوس توجه نمیشد یعنی کریتوس اونموقه یک شخص روانی بی احساس خشن کم حرف توی گاد ۱ تا ۳ بود اما توی گاد ۴ ما به دوستی و پدری و مهربانی و همسرداری و وفاداری او پی بردیم و داستان کلان مختص این شخصیت بود

      MR147
      • Reason گفت:

        البته که مخالفم که توی ۳ گانه به کریتوس پرداخته نشد، خیلیم قشنگ پرداخته شد، ولی اتفاقات سه گانه کریتوس رو تغییر داده، تو گاد ۲۰۱۸ کریتوس حدودا ۲۰۰ سال پیرتره، تو ۲۰۰ سال خسلی تغییرات شخصیتی رخ میده

  • Red devil گفت:

    لیست من (سری گاد اف وار رو تجربه نکردم) :

    ۱ : dmc 5
    ۲: dmc 3
    ۳: dmc ریبوت
    ۴: onimusha 3
    ۵: caselvania lord of shdow 2

    خسته نباشید آقا سعید ممنون از اینکه مقاله ها رو بروز می کنین کارتون عالیه :inlove:

    راستش فک می کردم نسخه ۵ دویل می کرای رو قرار میدید بجا ۳ بنظرم من نسخه قوی تری هستش خودتونم تو نقد وبررسی گفته بودید فک

    کنم .

    MR147
  • s1107 گفت:

    دقت کردید چه شد؟؟؟
    .
    اکثر بازیهای لیست برا نسل ۸ به قبل بود…
    .
    یعنی دنیای گیم داره…

  • INJUSTICE 3 گفت:

    پس prince of persia کجاست ؟ 😐 یک دنیا با هموطنمون خاطره داریم

    MR147
  • بنظرم بایونتا میتونست تو رتبه های بهتری هم باشه

    MR147
  • Phos گفت:

    لیست من:
    ۱-DMC series
    ۲-bayonetta series
    ۳-Metal Gear Rising
    ۴-God Of War 2
    ۵-Darksiders series

    MR147
  • مقاله‌ی بسیار زیبایی بود
    دست شما درد نکنه سعید جان
    برای من بهترین هک اند اسلش در نسل هفتم، DMC نینجا تئوری،
    و در نسل هشتم، همین God of war 2018 هست …
    گاد او وار به نظرم بهترین اقتباس ممکن رو از اسطوره‌ها و افسانه‌های نورث برداشت کرده بود و این واقعا جای تقدیر داره …

    همون‌جور که ۶ نسخه‌ی اول گاد او وار، بهترین نمونه‌ی یک اثر حماسی در دنیای بازی‌ها بودن،
    گاد او وار جدید یکی از بهترین نمونه‌‌های یک اثر احساسی شده بود …
    اون آهنگی که موقع صحبت از فریا پخش می‌شد واقعا زیبا بود و من خودم هم‌چنان گوش میدم ساندترکشو …
    امیدوارم نسخه‌ی رگناروک هم همچین چیز شاهکاری از آب در بیاد واقعا

    MR147
  • مقاله عالی بود. سبک هک اند اسلش واقعا خیلی جذاب و دوست داشتنیه، نمیدونم چرا بعضا فروش بالایی نداره!
    و فکر کنم کمتر کسی مثل سعید آقابابایی عزیز این سبک رو بشناسه و انتخاب هاش کاملا درست بودن.
    حقیقتا که god of war عنوانی بود که استانداردهای این سبک رو ارتقا داد و انقدر پیشرو بود که جا داشت بازی بارلوگ هم به عنوان یه بازی با تغییرات وسیع و فوق‌العاده تو لیست باشه.
    البته DMC هم به عنوان یه هک اند اسلش وفادار به ریشه‌های این سبک حرف نداره.
    بین طرفداران این دو فرنچایز هم کل کل شیرینی هست که کدوم بهترین هک اند اسلش تاریخه.
    ولیکن مهم اینه که یه هک اند اسلش خوب باید بتونه آدم رو از نظر هیجان به نهایت ارگاسم برسونه. حالا dmc با اون موسیقی راک و سرعت فوق‌العاده ی گیم پلی و بی پروایی شخصیت های اصلیش هیجان رو به سقف میچسبوند. و God of war با اون موسیقی و داستان حماسی و خشم بی نظیر کریتوس که خدایان رو هم بنده نیست! حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره.

  • ممنون بابت مقاله، من خودم به شخصه گاد۳ و dmc5 و Castlevania2 رو خیلی به عنوان هک اند اسلش دوست دارم و یکی از نسخه های شاهزاده ایرانی، و البته نمی دانستم god of War 2018 هم هک اند اسلش به حساب میاد فکر می کردم ژانر یه چیزی مثل دارک سولز است :-/ به هر ممنونم :rose:

  • با تمامی بازی های این لیست موافقم ولی انصافا شاهزاده ایرانی میتونست توی این لیست باشه.

    MR147
  • G.LN گفت:

    به به یه مقاله جذاب دیگه از آقا سعید گل.
    با لیستتتون شدیدا موافقم اما گاد نه تنها بین آثار h&s بلکه بین تمام آثار با سبکهای مختلف جزو بهترینهاست.
    این بازی سال ۲۰۱۸ مقابل رددد۲ قرار گرفته بود.
    به دور از تعصب و با واقع بینی میگم هر بازی دیگه مقابل این غول بود له میشد اما کریتوس با اقتدار این غولو شکست داد.
    دیگه این شخصیت یه نماد شده در دنیای بازی.
    هر کی هم مخالفش باشه معرفی کنید به کریتوس بگم خدمتش برسه 😀

  • جناب اقابابایی ممنون بابت مقاله خوبتون بنظرم بهتر بود بجای Darksiders 3 تو شماره ۱۰ نسخه ی اول Darksiders رو میزاشتین نسخه ی اول بهترین دارک سایدرز هست واقعا از همه نظر عالیه و بسیار اندریتد

  • Mhdi442 گفت:

    واسه ی من گاد ۲ بهترین هک اند اسلشه از این نسخه بیشتر از بقیه سری لذت بردم و مثلا می تونست تو لیست جای نسخه ۳ باشه در کل سری گاد اف وار همه ی نسخه هاش شاهکار هستن
    لیست من
    ۱ گاد اف وار ۲
    ۲ گاد اف وار ۲۰۱۸
    ۳ دویل می کرای ۳
    ۴ بایونتا
    ۵ دویل می کرای ۵

    • مهدی گفت:

      نمی دونم چرا اینجوری حساب کردین گاد ۲۰۱۸ که ژانر: Hack ‘n Slash و Action-Adventure بود خودتون نوشتید چرا پرینس رو ننوشتید چون یکم پلتفرمر بود پس با این حساب گاد هم نسخه ۲۰۱۸ اکشن ادونچر داشت لیستتون خوبه ولی منم نظرمو میگم
      ۱ . سه گانه گاد اف وار مخصوصا نسخه ۲
      ۲ . دویل می کرای ۳ که یعنی همین الان ارزش تجربه رو داره
      ۳ . پرینس اف پرشیا چون بیشتر نسخه هاش باحال بودن نمی تونم انتخاب کنم
      ۴ . نینجا گایدن
      ۵٫ DARKSIDERS 1 .2 .3

      • من هم مثل دوستمون قافل گیر شدم آقای آقابابایی
        چون هم فکر میکردم دارکسایدرز ۱ یا ۲ رو بیشتر دوست داری.
        و هم اینکه گاد۲۰۱۸ کمتر هک و اسلش هست با فرمول گاد ۲۰۱۸ خیلی بازیها هک و اسلش محسوب میشند به قول دوستمون پرنس او پرشیا با این فرمول جا داشت یه نسخش تو لیست بیاد.
        البته لیست شخصی هست و فقط ده مورد، پس جای گلایه نیست

  • Kℭ₦Å گفت:

    بنظرم لیست رو بخوای از نظر منطقی و معمول هم نگاه کنی رتبه های خوبی ندارن اگر بخوای بر حسب هک اند اسلش های واقعی و اصیل حساب کنی که سبکشون واقعا هک اند اسلش کامله و وفادار به ریشه این سبک هستند باید لیست اینجوری باشه
    DMC 3
    DMC V
    BAYONETTA
    GOD OF WAR 1.2.3
    CASTLEVANIA
    Nier: Automata
    NINJA GAIDEN
    ONIMUSHA
    DANTES INFERNO
    DARKSIDERS

  • IntOner One گفت:

    به به،سبک محبوب من
    تشکر از جناب آقابابایی برای این مقاله
    انتخاب ۱۰ تا ازبرترین هک اند اسلش ها برای من واقعا سخته چون هرکدوم میتونم تا مدتها بشینم بازی کنم،لذت ببرم و تکرار کنم،۱ هفته بعد دوباره یادش بیافتم و دوباره بخوام بازی کنم و لذت ببرم،کافیه همین ۱۰ تا بازی هر هفته به ترتیب یکیشون برداری،بازی کنی،دوباره هفته بعد بری سراغ بعدی و … و وقتی همه تموم کردی،هی مراحل فوق العادش تکرار کنی تا اینکه متوجه بشی اصلا نمیشه از این سبک خسته شد.
    تاپ ۱۰ لیست خودم(براساس بهترین گیم پلی،نه بهترین نوآوری):
    Devil May Cry 5
    Bayonetta 2
    Ninja Gaiden 3
    God of War 3
    Nier Automata(اگر بحث داستان بود،قطعا همه بازی ها یوکوتارو میتونستن توی اینجا قرار بگیرند،ولی مبنا گیم پلیه)
    Metal Gear Rising
    Middle Earth Shadow of War
    Castlevania: Lords of Shadow 2
    Heavenly Sword
    Hell Blade
    عناوین قابل اشاره(سخته فقط به ۱۰ تا قناعت کرد 😀 )
    Prince of Persia: Warrior Within(نسخه ۲۰۰۸ هم با وجود تغییرات هک اند اسلش جالبیه)
    Astral Chain(قطعا لیاقتش زیاده ولی واقعا وقتی بحث داستان و کارها فرعی توی بازی پیش میاد از جذابیتش کم میکنه)
    odin sphere: leifthrasir(هک اند اسلش حساب نمیشه ولی بیشتر المان هاش داره)
    Darksiders 3
    Drakengard 3(توی بحث گرافیک قطعا حرف خاصی نداره،ولی هنوز گیم پلیش،تنوع اسلحه هاش،چالش بازی+داستان،عالی بود)

  • michaelbn گفت:

    ۱٫ Devil May Cry Special Edition 3 (حتی نسخه های چهارم و پنجم هم نمیتونن رو دستش بلند بشن)
    ۲٫ DmC Devil May Cry
    ۳٫ Prince of Persia Two Thrones
    ۴٫ Ninja Gaiden Z
    ۵٫ Metal Gear Rising Revengeance

  • Price گفت:

    از آقای سعید آقا بابایی بابت این مقاله زیبا مچکرم.مثل همیشه عالی بود ولی جای عنوان شاهزاده ایرانی به شدت حس میشد چون این بازی بود که انقلابی در بازیهای هک اند اسلش ایجاد کرد. :-(( :-((

  • Witcher گفت:

    ۱-گاد ۲۰۱۸
    ۲-دویل می کرای ۳
    ۳-کسلوینیا
    ۴-گاد ۳
    ۵-دارک سایدرز
    ۵-نیر اتوماتا

  • Mr.tur گفت:

    به نظرم گاد سه باید اول میبود
    ولی خب نظر هر کس محترمه
    در کل لیست عالی بود
    تمام 😀

  • Aldia گفت:

    گاد اف وار ۲۰۱۸ به نظرم بیشتر یه بازی اکشن ماجراجوییه تا هک اند اسلش وگرنه بازی هایی مثل هیدیس یا سری سولز بورن هم بخاطر سیستم کمبت سریعشون میتونستن هک اند اسلش نام بگیرن.
    بایونتای ۲ نسبت به نسخه اول خیلی بهتر بود احتمالا به خاطر اینکه انحصاری نینتندو بود خیلیا نتونستن بازیش کنن. dante’s inferno هم خیلی خوب بود.

  • Rich Man گفت:

    DMC 5 به نظرم نماد سبکه هک اند اسلشه .

  • farshadx گفت:

    اگه فقط جنبه مبارزات رو در نظر بگیرمی هیچ بازی نمیتونه در حد DMC 3 خود نمایی کنه
    نمیدونم چرا تو این لیست ها همیشه به DMC 3 بشدت کم لطفی میشه
    گیم پلی و مبارزات GOD نسبت به DMC سنگین و آروم تر هست ترکیب کومبو بین ۲ و چند اسلحه رو هم مثل ۳ DMC نداره
    قبل از قضاوت کردن من هر دو رو بازی کردم و فقط در مورد مبارزات میگم

  • SOLID گفت:

    اصلا dmc3 باید اول می بود ولی خب نظر آقای بابایی محترم هیچ بازی از نظر کمبو و استراتژیک شکست دادن باس ها به سری دویل می کرای نمی رسه 😐

  • darkwarrior گفت:

    من بجز نینجا گیدن بلک و اونیموشا همه رو تجربه کردم
    برترین هک اند اسلش برای من سری گاد آووار هستش

  • گاد اف وار سه بنظر من از همه بهتر بود
    گاد جدید توی گرافیک و فیزیک و انیمیشن از ۳ بهتر بود
    ولی در کل با گاد ۳ بیشتر حال کردم..

    جای دانته اینفرنو هم تو لیست خالی بود !

  • درود آقای آقا بابایی اگه واقعا دارک سایدرز ۳ بنظر شما از دانته اینفرنو بهتره تا نصبش کنم بازی کنم!
    با نسخه ی اول دارک سایدرز خیلی خیلی حال کردم ولی نسخه ی دوم رو دوست نداشتم.. اگه دارک سایدرز ۳ بهتر از دانته اینفرنو و دارک سایدرز ۱ هست تا باهاش بازی کنم.
    اگه بهم بگید ممنون میشم
    ممنون

  • Milidante گفت:

    ۱- Devil may cry 3
    ۲- God of war 2018
    ۳- Castlevania lords of shadows 1
    ۴- Dante’s Inferno
    ۵- Ninja Gaiden sigma

  • خیلی مقاله عالی بود سعید جان مخصوصا واسه من که هک اسلش محبوبترین سبکمه،البته واسه من dmc3 بهترینه و تکرار نشدنی بعدشم گاد ۳ جای دانته اینفرنو تو این لیست خالیه

  • لیست خیلی خوبی بود اما نظر من:
    گاد آف وار ۲۰۱۸
    گاد آف وار ۲
    دویل می کرای ۵
    نیر آتوماتا
    دویل می کرای ۳

  • به نظر من رتبه بندی درستی بود … عالی

  • راستی از هک اند اسلش گفتی اما خب بازی ایزومتریک diablo هم تو تعریف ژانرش نوشته هک اند اسلش اگر قرار بود اونو جز این بازی هاتون طبقه بندی بکنین من جایگاهی جز جایگاه اول براش تصور نمیکنم

  • Yashi SB گفت:

    کی گفته God of war 2018 سبک بازیش هک اند اسلش هست ؟؟؟؟؟
    یک از نقداش این بود که بهش کردن که سبکشو کرده Role Playing تا حد زیادی .. اصن هک اند اسلش زیاد نیست

  • 1221JABER گفت:

    سلام و با عرض خسته نباشید خدمت اقایی بابایی عزیز خیلی مقاله ی خوبی بود نظر من dmcو دارک سایدر و god of warوCastlevania: Lords of Shadow

  • mbox گفت:

    اگر تک بازی باشه نینجا گایدن بلک
    ولی اگر سری بخواییم گاد اف وار

  • ArminMalekM گفت:

    هییی دیگه خبر خاصی از نینجا گاردین نیست آخرین خبری که ازش خونده بودم این بود بایه بازی موبایلی کراس اور زده بود :sweat:
    ممنون بابت مقاله کلی خاطره زنده شد :heart: :rose:

  • MR147 گفت:

    گاد اف وار ۲۰۱۸ درسته شاهکاره اما هک اند اسلش نیست، اکشن ادونچره 🤔

    Lerox
۱۰ بازی برتر ژانر Hack 'n Slash در تاریخ بازی ها - گیمفا