تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی
تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی
تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی
تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی

گزارش‌های جدید باری دیگر به تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی اشاره دارند

محمد حسین کریمی
۱۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی

آیا شرکت سونی تیم متخصص در ساخت بازسازی‌ بازی‌های مختلف یعنی استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) را خریداری خواهد کرد؟ بر اساس صحبت‌های جدیدی یکی از ادمین‌های فروم ریست‌اِرا (ResetEra) این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

در سال گذشته کاربری با نام MarsipanRumpan در ریست‌اِرا پستی را منتشر کرد مبنی بر این که استودیو بلوپوینت و شرکت سونی در مراحل پایانی مذاکره قرار دارند و به زودی این استودیو به زیرمجموعه‌ی استودیوهای جهانی پلی‌استیشن ملحق خواهد شد. به طور حتم این گزارش جدید تاکید بیشتری بر این موضوع دارد و این احتمال وجود دارد که به زودی خبر رسمی این تصاحب منتشر شود. منبع مذکور در این مورد چنین بیانیه‌ای را منتشر کرده بود:

من از منابع و شخصی بسیار نزدیک به خود اطلاعاتی را شنیده‌ام که متاسفانه در حال حاضر به دلایلی مشخص نمی‌توانم مدرک یا اسم شخص را فاش کنم. مطمئناََ چنین گزارش‌هایی چندان قابل اعتماد نیستند اما به دلایلی مختلف تصمیم گرفته‌ام به این منبع اعتماد کنم.

بر اساس اعلانات منبع من که با اعضای بلوپوینت گیمز رابطه‌ی نزدیکی دارد، آن‌ها در مراحل نهایی قرارداد با سونی قرار دارند. به نظر می‌رسد که Demon’s Souls آزمایش نهایی برای آن‌ها بود. بر اساس واکنش‌های مثبت به این اثر و همچنین مثبت بودن روابط کاری میان اعضای این تیم، سونی باری دیگر تصمیم گرفت تا وارد مذاکره‌ی خریداری این استودیو شود.

بخش‌های مهم قرارداد مذکور از دیدگاه بلوپوینت گیمز:

  • آن‌ها می‌خواهند یک شانس برای ساخت فرنچایزی جدید داشته باشند و قصد ندارند تنها یک “استودیوی بازسازی” باشند.
  • اگرچه آن‌ها برای مستقل بودنشان ارزش قائل هستند اما در عین حال می‌دانند که این صنعت در حال تکامل و گسترش است. آن‌ها در مورد ارتباط با سونی اطمینان کامل دارند و برای همین فروش را قبول می‌کنند.

بخش‌های مهم قرارداد از دیدگاه سونی:

  • سونی از اخلاق کاری شکل گرفته میان اعضای بلوپوینت شگفت زده شده چرا که به دنبال آن بازسازی‌های پیشگامانه‌ای با سرعت بسیار خوب شکل گرفته است.
  • بلوپوینت گیمز در حال حاضر با سایر استودیوهای جهانی سونی رابطه‌‌ی بسیار خوبی دارد، مخصوصاََ استودیوی ژاپن (Japan Studio) که برای هر دو عنوان Demon’s Souls و Shadow of the Colossus با آن‌ها همکاری کردند.
  • مهارت و تکنولوژی‌هایی که بلوپوینت گیمز در اختیار دارد می‌تواند در تمامی پروژه‌های پلی‌استیشن استفاده و از دانایی تکنیکی آن‌ها بهره برده شود.

این قرارداد در مراحل پایانی قرار دارد و باید به زودی عمومی شود و من انتظار دارم تا ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ (۲۸ فوریه‌ی ۲۰۲۱) این اتفاق رخ دهد. اگر قرارداد در زمانی که ذکر کردم عمومی نشد بدانید که این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد و یا این که اطلاعات غلط بودند. بنابراین اگر تا ۱۰ اسفند چنین اتفاقی رخ ندهد اعتبار من به کلی ازبین می‌رود.

ادمین ریست‌اِرا با نام Transistor ساعاتی پیش از بیانیه‌ی بالا دفاع کرد و توضیح داد که این تصاحب رخ داده است و رسمی شدن خبر آن در زمانی نامشخص رخ خواهد داد. وی در این باره گفت:

در ابتدا باید بگویم که تا حد زیادی از این انجمن ناامید شده‌ام. این درصد از حمله به یک منبع داخلی توجیه نشدنی است. این انجمن باید در برخورد با دیگران بهتر شود. در مورد MarsipanRumpan باید بگویم که او بن نخواهد شد. ما اطلاعات زیادی از منابع مختلف دریافت کرده‌ایم که بلوپوینت توسط سونی خریداری شده و موضوع این است که در چه زمانی این خبر رسمی شود. من به اندازه‌‎ی کافی به این موضوع باور دارم و قرار نیست این منبع داخلی را بن کنم.

نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی
تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی
تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی
تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی
تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خیلی عالیه بلوپوینت هرچی ریمیک کرده تقریبا همشون بالای ۹۰ شدن و استعداد و سرعتشون عالیه امیدوارم به جمع استودیوهای سونی بپیوندن و کاش کیلزون و سوفان فیلتر ریمیک بشن ( به قول شما سایفون )

  • حالا سونی میخواد استودیو بخره میگن لازمه

  • INJUSTICE 3 گفت:

    بیشتر بازی های این استودیو که کلا انحصاری پلی استیشن بوده چه فرقی میکنه که این استودیو رو بخره یا نخره به هر حال بازیاش انحصاری خودشه 😐 😐 😐 😐 😐

    • اگه سونی نخره ممکنه یه شرکت دیگه برای خرید این استودیو اقدام کنه
      بالاخره این استودیو یکی از بهترین ریمیک ساز های صنعت گیمه
      مثل همون قضیه کوانتیک دریم که سونی نخریدش آخرش تنسنت رفت نصف سهامشو خرید

    • Inspody گفت:

      فکر کردىی همه مثل مایکروسافتن بی استعدادن برن مولتی انحصاری کنن.سونی بجاش استودیو پرورش میده به همین خاطره که ناتی داگ از کرش میرسه به پرافتخارترین بازی تاریخ بخاطر همین گوریلا بعد از اون فاجعه کیلزون شدوفال میاد هورایزن زیرو داون که فروشش تو پلتفرم پلی استیشن اندازه ویچر سه هست با متای۸۹بخاطر همینه ساکرپانچ میاد محبوبترین بازیه نسل رو میسازه.بخاط همینه که اینسامنایک میاد پرفروش ترین انحصاری تاریخ(غیر از بازی های نیتندو)میسازه.اینا مثل خرید بتسدا یک شبه نبوده.
      و در آخر بخاط همینه که از۲۰میلیارد درآمد سه ماه اخیر سونی نزدیک به۱۰میلیارد فقط از بخش پلی استیشن هست(هر چند که این۲۰ میلیارد اگه کرونا نبود و بخش موزیک و فیلم سونی فلج نمیشد بیشتر هم میشد)

      • oganson گفت:

        حالا یه سوال دارم ازت راستشو بگو

        فک میکنی اگه سونی میتونست نمیخرید؟بتسدا رو میگم
        اگه میتونست یه رقم بالاتر از مایکرو پیشنهاد بده خودش زودتر از همه نمیخرید؟
        حتما انحصاری کردن ماد زامبی تو کال آف دیوتی هم به استعداد سونی در بازیسازی ربط داره یا فاینال فانتزی فکر کنم اونم به استعداد سونی ربط داره
        حالا خوبه که دوتا از بازی های بتسدا یه سال دست سونیه استارفیلد هم اگه مایکرو نمیخرید همونم انحصاری میکرد
        مرسی سونی

        • Inspody گفت:

          نمیدونی دث لوپ گوست وایر توکیو آیپی های جدیدی هستن همینطور هم نمیدونی که اکثر نسخه های فاینال فانتزی انحصاری سونی بودن.
          در ضمن وقتی هر سال رقیب اصلی خودش خودشه و بازی هاش رکورد ها رو جابه جا میکنن در صورتی که رقیبش نزدیک۱۰ ساله که یه نامزدی نداشه چه برسه با بازی های سونی رقابت کنن چرا باید بره ناشر رو بخره در مورد خریدم کافیه به خریدای اخیر سونی نگاه کنین که توانایشو داره یا نه…

        • سونی وقتی می تواند با همین رقم استودیو های بانجی ، رمدی ، سوپرمسیو گیمز و بلوپوینت و هوسمارک رو تصاحب کند مگه مغز خر خورده وقتی در بهترین وضعیت تجارتش است پول الکی خرج کند

      • Sam_fisher_47 گفت:

        سونی بجاش استودیو پرورش میده
        پس مایکروسافت داره چه غلطی می کنه ؟
        بعد خرید بتسدا یه جوری جو گرفتین انگار مایکروسافت فقط ناشر میخره دیگه هیچکی نمی گه آقا این مایکروسافتی که مییبنی جدا از این ناشر بزرگ (که اگه نمی خرید سونی قرار بود حداقل بر طبق شایعات بازی های بزرگش رو انحصاری زمانی کنه جدا از اینکه دوتاش هم انحصاری کرد) که خریده سال ۲۰۱۸ استودیو تاسیس می کنه آندد لبز رو می خره کومپلوژن (امیدوارم اسمش درست باشه :-/ لامصب اسمه خدایی :smug: ) رو می خره با موون استودیو همکاری می کنه که چی کار کنه غیر از پرورش دادنه اینها؟ نینجا تئوری و آبسیدین رو حساب نکردم چون به نظرم اندازه کافی بزرگ بودن از اونطرف با گیمپس چقدر به سازنده های ایندی بستر بی نظیری میده و ازشون حمایت می کنه دارین بی انصافی می کنین واقعا

        • Inspody گفت:

          سونی خواست استارفیلد گوست وایر توکیو و دث لوپ رو انحصاری کنه همش آیپی جدید ولی الدر دووم فال آوت آیپی جدید نیستن.
          در مورد پرورش استودیو هم فقط مونده بگید نینجا تئوری رو مایکرو پرورش داد…موون استودیو هم بازی ترپل ای نمیسازه.گیم پس هم با توجه به صحبت های جوزف فارس بازی های با محتوا و سینگل پلیر رو نابود میکنه و همه بازی ها به سمت چرت پرتای آنلاین میرن.
          تنها یه راه داره که نظمو عوض کنم اونم اینکه بخش داستانی هیلو اینفینیت در حد بایوشاک اینفینیت(هر چند که اسم این مقدس ابر شاهکار نباید کنار همچین زباله ایی بیاد) باشه اونطوری معادله به هم میخوره و میتونیم بگیم مایکرو تو سرویس گیم پس داره همه سلیقه ها رو پوشش میده و مایکرو و سونی دارن رقابت سالم میکنن.
          هنوز پشیمونم اسم بایوشاک اینفینیت رو کنار هیلو اینفینیت اوردم دلیل اصلیش (اینفینیت)بود(فکر کردم برات سوال میشه)

          • Sam_fisher_47 گفت:

            ۱ کی بهت گفته فالوت و الدر و…. انحصارین؟ بعد با منطق خودتون بریم جلو چون الدر یه نسخه اش یه زمانی انحصاری بوده می تونه عین فاینال فانتزی انحصاری بشه اینطور نیست؟ بعد تازه فاینال فانتزیی که تا نسخه نه که سال ۲۰۰۰ منتشر شده ایکس باکسی وجود نداشته آخه چطور اسمشو میزارید انحصاری :-/
            ۲ تکلیفتو مشخص کن یا هیلو اینفینیت آشغاله یا هنوز باید صبر کنی ببینی داستانش در حد بایو شاک هست یا نه و این هم واقعا قبول دارم اگه هیلو اینفینیت خراب بشه مایکروسافت نیمه اول ده هیچ میبازه (من امیدوارم منظور از آشغال هیلو اینفینیت بوده باشه 😕 نه کل فرنچایز هیلو)
            ۳ جالبه جوزف فارس میگه گیمپس داره بازی های داستانی و نابود می کنه پس چرا گیمپس پر بازیه داستانیه 😐 همین ۲۰۲۰ از ۵ تا انحصاری مایکروسافت ۳ تاش داستانی صرف بود
            ۴ موون استودیو تریپل ای ساز نیست چه ربطی داره به اینکه مایکروسافت پرورش نداده؟

            رقابت سالم میکنن
            عجب 😐 شما تعریفت از رقابت سالم چیه؟ (سواله همین)
            با عرض معذرت من اصلا سه خط آخرو نفهمیدم :-/

      • INJUSTICE 3 گفت:

        مایکروسافت بی استعداده ؟ 😐 یادت رفته مخترع ویندوزه؟ ببین داداش بیشتر از نصف حرفت عیب داره آخه سونی و مایکروسافت چه ربطی به متای بازیا دارن ؟ 😐 این دوتا بیشتر نقش مالی دارن مهم استودیوهای اونا هست حالا استودیو های سونی بهتر میسازن خود سونی این استودیو هارو درست عین مایکروسافت خریده .. درمورد درآمد حرف میزنی؟ ببین داداش مایکروسافت طی سه ماه گذشته هم ۴۳ میلیارد درآمد داشته که حدودا ۱۵ میلیاردشو از بخش ایکس باکس به دست آورده . 😐 در ضمن ps5 سونی داره زیر قیمت بازار میده برای همین که ۱۰ میلیارد در آمد داشته و گفتن داره روی کنسول ضرر میده. در ضمن اینی که داری میگی درامد هستش و منم درامد مایکروسافت توی جاهای مختلفو گفتم اگه درامد بیشتر باشه پس سود هم بیشتره.

    • ERFAN103079 گفت:

      مطمعن باش هیلو رو ریمیک کنه فقط برای پلی استیشن میاد 😐

    • داداش درسته انحصاری خودشه ولی اگه بخره از فروش بازی های بلو سروده بیشتری میکنه

  • نکته جالب سونی اینه که از هدف های بزرگ و مشترکش در خرید های مختلف دانش و استعداد ها هستش نه فقط در بخش پلی استیشن مثل اژور یا خرید سهام های مختلف اگه به بیانیه هاش دقت کنین همش داره در مورد اینده همکاری و توانایی ها حرف میزنه

  • MrHill93 گفت:

    امیدوارم ی ایپی جدید بسازن قطعا و مشخصا معلومه ک توانایی ساخت ایپی جدید در سطح بقیه استودیو های سونی و دارن و اینکه بازیای بعدی ایی ک ریمیک میکنن سه گانه کیلزون و رسیستنس باشه

  • Ozhan گفت:

    ریست ارا از معدود فروم هاییه که کسی نمیتونه توش حرف مفت بگه
    چه برسه که پای یکی از ادمین هاش هم باز بشه به مسعله
    در مورد بلوپوینت که مطمعنیم ولی دلم میخواد بدونم دیگه چه کارا کرده سونی

  • بلوپوینت در زمینه ریمستر و ریمیک سرآمد در صنعت بازی است پس تعجبی ندارد سونی پس از یک دهه همکاری برای خریدش اقدام نکند چه بسا این همه ریمیک و ریمستر از عناوین متال گیر ، گاد آف وار، انچارتد ، شدو آف کلوسوس و دیمون سولز سبب شده که هر عنوانی را بتوانند ریمیک کنند اگر بتوانند مجموعه رزیستنس و کیلزون رو هم برای این نسل یه ریمستر خفن بزنند که حداقل در آغاز نسل دست سونی در زمینه بازی های شوتر بسته نخواهد ماند .ولی بیشتر از همه مشتاق دیدن آی پی جدید این استودیو هستم

  • xbox and halo گفت:

    سلام دوستان .
    هرچند سونی خرید بلو پوینت هنوز رسمی نشده ولی مبارک سونی فن ها باشه. :heart: :heart: :rose:

  • سونی باید این بلوپوینت بخره و آپی مثل کیلزون و…آیپی که سونی سراغشون نرفت یا ادامه نساخت باسازی کنه

  • NEON گفت:

    یک ریمیک ساز حرفه ایی
    ( حتما سونی میخرش)

  • بخره انچارتد رو ریمیک کنن که دلم می خواد دوباره کلش با گرافیک نسل نهمی برم

  • Arash گفت:

    ای جان :inlove: :inlove: :inlove:
    میشه مث خرید اینسامنایک یک خرید طوفانی

  • AGS گفت:

    امیدوارم اگه قراره خریداری بشن سونی تو روند ساخت بازیاشون دخالتی نداشته باشه . 🙂 🙂

    • Max22 گفت:

      اتفاقا سونی تنها کمپانی هست که آزادی کاملا رو برخلاف رقیبش به استودیوهاش به همراه بودجه خفن میده، تا بازی که سازنده واقعا عاشقش هست ، چه یه آیپی جدید باشه یا دنباله عنوانی باشه با جون دل بسازن غیر از این بود شاهد این همه شاهکار نبودیم

      • داداش بر عکس زدی ها اتفاقا الان مایکروسافت که هم بودجه خفن داده هم کلا دست و وا گذاشته خود فیل هم میگفت سازنده هامون هر چی خواستن تو هر سبکی بسازن راحت هستن و خودشون تصمیم میگیرن حالا چه ایپی جدید چه دنباله ولی حالا جیم ایپی جدید ساختن سخته نمیصرفه که غیر مستقیم میگه استدیو هامون باید فقط بازی های دنباله ای بسازن تا ایپی جدید

        • MS GAMER گفت:

          آهان واسه همین استدیو های ماکرو آی پی های شاهکار جدید میسازه و سونی همش دنباله میسازه فقط نمیدونم گوست آف سوشیما هورایزن زیرو دون بلادبورن و تغییر سبک کامل گاد آف وار رو کدوم استدیوها ساختن و زیر دست کدوم ناشر بودن لامصب بزرگترین کاری که ماکرو کرده شخصیت اصلی گریز اف وار رو از مرد به زن تبدیل کرد

          • لامصب اینا که گفتی برا نسل هسته کلا من نسل نهم میگم که کلا فیل گفت استدیو هرچی میخوان میسازن و تو رونمایی ها هم کلی هایپی جدید رونمایی شده و کلی هم شایعه از ای پی های جدید ولی جیم که نسل نهم دستش است میگه ای پی جدید زدن سخته

      • Emmat گفت:

        سونی اصلا دست استودیو رو وا نمی زاره فقط تا جایی می زاره که مسیر رو درست بره اگه اشتباه بره می گیرتش تا خودش رو توی دره ندازه البته درستش هم همینه

  • Sahand.R گفت:

    بلوپوینت خدای ریمیکه مبارک سونی فن های گل . :rose: :rose: :beer: :beer:

  • بخره نخره فرقی به کسی نمیکنه که همش انحصاری میزنه در هر حالت

  • در یک کلام
    نخریدن این استدیو از خریدنش سخت تره…

  • Max22 گفت:

    بهبه :inlove: :inlove:
    امیدوارم سونی واقعا این بلوپوینت رو بخره کم شاهکار نداره سونی که دارن خاک میخورن ، به خصوص از نسل اول ps1

  • @alistar گفت:

    دوس دارم سونی برای رونمایی از خرید جدیدش با یک ای پی جدید و یک ریمیک از بازی هایی مثل ، سه گانه گاد و نسخه های فرعیش یا ریمسترشون در یک نسخه یا ریمیک متال گیر یا کیلزون رونمایی کنه تا همه رو شوکه کنه . اقای کریمی شما در باره این باره نظری ندارین .

  • Abby|PS FAN گفت:

    اسمشو هم تا حالا نشنیده بودم استودیو بازیسازی هست ?:-)

  • ولی یه حسی بهم میگه مدام این خبر رو منتشر می کنند تا اخبار خریدهای بعدی رو مخفی کنند چون مایکروسافت که می خواست شرکت غول آسای بتسدا رو بخره یه ماهه تموم شد ولی الان یکسال میشه بلوپوینت رو دارن مذاکره می کنند پس احتمال میدم قطعی نمی‌دونم ولی انگار میخوان توجهات سمت بلوپوینت باشد تا خرید های دیگر تا زمان رونمایی مناسب مخفی بماند چون انگار سه تا استودیو در حال خرید است که یکیش بلوپوینت ، یکی هم احتمالا هوسمارک ولی سومی شاید رمدی باشد البته این نظر من است

  • Ninja theorey گفت:

    فقط کیلزون ۲ ریمیک کنن برای ps4 با گیمپلی جدید و درجه سختی بیشتر همین برای شروع کافیه تا بعد.

  • SOLID گفت:

    فقط تصور کنید سونی اپیی متال گیر رو بخره بعد mgs4 با گرافیک نسل ۹ خدایی عالی می شه ریمیک نمی خواد چون گیم پلی عالی هستد ( هر چند گرافیک اش هنوزم هم عالی نسبت به نسل ۷ ) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: 😉

تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی
تصاحب استودیوی بلوپوینت گیمز توسط سونی