کتاب هیدئو کوجیما به زبان انگلیسی ترجمه می شود
کتاب هیدئو کوجیما (Hiddeo Kojima)، به نام ژن مستعد و یادگاری های دوست داشتنی من (The Gifted Gene and My Lovable Memes)، به زبان انگلیسی ترجمه خواهد شد.
کتاب کوجیما ;i سال ۲۰۱۹ در ژاپن منتشر شد، دارای مقالاتی است که توسط کوجیما نوشته شده و در آنجا دربارهی الهامات خود بحث میکند. در این کتاب کوجیما از تاثیرگذاری فیلمها و موسیقی در خلق Death Stranding و Metal Gear Solid صحبت میکند. این کتاب توسط نشر ویز منتشر خواهد شد. توضیحاتی در مورد این کتاب توسط ناشر منتشر شده به شرح زیر است:
از همان زمان کودکی، هیدئو کوجیما، خالق Metal Gear Solid و Death Stranding، هوادارو مخاطب پرشور فیلم، موسیقی و کتاب بود. آنها اشتیاق وی به داستان و داستان سرایی را شعله ور کردند و نتایج این مساله را میتوان بازیهای ویدئویی برجستهی او مشاهده کرد. اکنون رئیس استودیوی مستقل کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)، اشتیاقش برای کار در رسانههای سرگرمی کاهش نیافته است. این مجموعه مقاله برخی از الهامات یکی از آیکونهای صنعت بازیهای ویدیویی را بررسی میکند و بینشی منحصر به فرد در مورد درخشانترین ذهن فرهنگ پاپ را ارائه میدهد.
این کتاب در مهر ماه ۱۴۰۰ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۱) به زبان انگلیسی منتشر میشود.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
مرد تکرار نشدنی و همیشه سرحال Hiddeo Kojima. حقیقتش من گیمر شدن خودم مدیون کوجیما ساما هستم شاید اگه به خاطر این مرد و بازی های خواصش نبود هیچ وقت به صورت حرفه ای این صنعت دنبال نمی کردم. من خیلی خوشحالم و بیش تر از همه خدا را شاکرم که در زمانی به دنیا اومدم که تونستم بازی های این مرد را بازی کنم اون هم در دورانی که دوره ی اوج این صنعته از زمان بازی های Snatcher تا Policenauts و Death Stranding کوجیما هر نسل بازی ساخته و هیچ کدوم از بازی هاش هم شبیه هم دیگه نیستند و حتی یک لحظه هم عقب نشینی نکرده بنده هم هیچ کدام از بازی هاش رو از دست ندادم حداقل از زمانی که با بازی های ایشون آشنا شدم سال بعد اگر اشتباه نکنم کوجیما وارد سن ۶۰ سالگی می شه تقریبا حدود چهل ساله که کوجیما داره بازی می سازه اما انگار همین دیروز بود که بازی Metal Gear ساخت اما خوشحالم که کوجیما هم چنان داره پر انرژی و با اشتیاق سراغ پروژها و بازی های آینده میره و باور کنید در این سن خیلی کار سختی. منتظر ماجراجویهای کوجیما در نسل نه هستم. :yes:
برا اون که دیس لایک دادن به این کامنت متاسفم واقعا ادم های بزدلی هستین ، کامنت زیبایی بود دوست عزیز واقعا کوجیما خیلی به ویدیو گیم خدمت کرده
به عنوان کسی که منتقد کوجیما هست، باید بهتون بگم بهتره تعصب رو کنار بگذارید و به جای بزدل خطاب کردن افراد، بت های ذهنی تون رو دفع کنید و کسی رو اونقدر بزرگ نکنید که نتونید ضعف هاش رو ببینید – من علاوه بر تجربه آثار ایشون از جمله سری متالگیر، زندگی نامهٔ حرفه ای شون رو هم مطالعه کردم و باید بگم بیشتر مهارت ایشون در فیلم سازی هست تا بازی سازی – متالگیر سالید، سایلنت هیل و کلا ساخته های ایشون همگی بازی های خوبی بودن، اما در خور اینکه عناوین طلایی صنعت گیم تصور بشن، به هیچ عنوان – دربارهٔ دث استرندیگ ، کارگردانی صحنات و موسیقی ها و داستان نویسی فوق العاده هست، اما وقتی گیم پلی نابوده چه فایده ای داره؟ شما پیش از هر چیز یه گیم پلی حداقل سرگرم کننده میخواید – از طرفی اخلاق کاری مهم ترین چیزه که این آقا نداره ؛ کسی که به میلیون ها نفر به خاطر نقد بازیش توهین میکنه و میگه از هنر چیزی نمی فهمید، من چنین کسی رو بهترین کارگردان گیم، اسطوره یا چنین چیزی خطاب نمیکنم، چون توهین به شعور خودمه – ایشون اسمش تو گینس هست، به خاطر چی؟ بیشترین تعداد فالور برای یک کارگردان بازی! هیدئو کوجیما کارگردان خوبیه اما یه آدم بزرگ نیست و گر اینکه خودش خودش رو بزرگ کرده و یه سری کاسه از آش داغ تر ازش بت ساختن
با کمال احترام باهاتون مخالفم همون PT که سر هم ۳۰ دقیقه بود خیلی ها میگن ترسناک ترین بازی که بوده هستش و بعد از گذشت این همه سال مردم هنوز تجربش میکنن اونایی که سیو کرده بودنش
حالا میگیم PT نه ولی متال گیر با جرئت میتونم بگم یکی از عناوین طلایی صنعت گیم هست نسخهی دوم رو حتی اولین بازی “پست مدرن فلسفی اکشن” میدونن و آدم خیلی بزرگی هم هست و به صنعت گیم خیلی خدمت کرده.
کامنت شما رو تا اینجا خواندم :
.
… صحنات …
خوب درسته کوجیما مبتکر سبک مخفی کاری و سازنده سه ابر شاهکار تکرار نشدنی صنعت گیم سه گانه نخست متال گیر…درسته.شما همون کسی بودی که میگفتی تمام سونی فن ها فن بوی و هیترن
تشکر فرمانده شپیرد عزیز جواب اش رو خوب دادی :yes:
:yes:
کوجیما مرد بزرگیه به نظرم
سری بازی خلق کرد که واقعا نظیر نداره
دث استرندینگ هم که به نوبه خودش واقعا تک تکه و یه چیز عجیب غریبیه در کل
.
حتما کتابش ترجمه انگلیسی بشه میخونم من 🙂
مرد بزرگیه و صد البته یه مرد فوق العاده :rotfl: :rotfl:
بنازم سانسور :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
اول کتابش میزنه.a hideo kojima book. اخر هر خط میتویسه…a hideo kojima line..
ته هر صفحه
A hideo kojima page:-|
سر هر خطی با نام کوجیما هم حتما قراره شروع بشه 😐
اسم اون شرکتی که کتاب هاشو چاپ میکنه هم حتما یه کوجیما داره 😐
نمیدونم این آدم چرا اینطوریه واقعا 😐
سر هر خطی یه اسمی از خودش میاره 😐
اینو یادم رفت تو متنم یه اشاره ای بهش بکنم !
مغرور بودن کوجیما رو باید از روی این کار هاش فهمید 😀
بعضی وقت ها فکر می کنم اگه فیلم ساز می شد خیلی موفق تر می شد
۵تا بازی متای بالای۹۰داره
پارسال هم بازیشgame of the year شد
از طریق همین گیمم جایزه فالوشیب روبرد
اگه ایشون موفق نیست شینجی میکامی چی حساب میشه یا سیدی پراجکت که کلا یدونه بازی متای بالای۹۰!داره چی هست بجز اووریتد
🙂
«خیلی موفق تر بودن» به این معنی نیست که در حال حاضر اصلا موفق نیست جناب 🙂
یه نفس عمیق بکش 🙂
برو دنبال زندگیت
آفرین
باشه death stranding بازی سال ۲۰۱۹سلام میرسونه حتمن سی دی پروجکت باگ با سایبرباگ ۱۹۹۷موفقه
اونی که نیاز به عمیق داره تویی چون کوجیما بهترین کارگردان ۲۰۱۹وبازیش بهترین بازی۲۰۱۹شد چند وقت پیشم پلی استیشن اسم بازی هایی که بیشتر از۱۰میلیون نسخه فروختن رو گذاشت کهdeath stranding هم داخلشون بود و به هیتراش فشار زیادی رو وارد کرد
موفقیت از دید تو حتما اینه یه بازی بدی که باگ خالی باشه یجوری که باعث سقوط سهام و شکایت از سازندش بشه تبریک میگم تعریف جدیدی از موفقیت ارائه دادی
راستی ادمی که تو ۳خط ۳تا ایموجی خنده بزاره معلومه موقع تایپ کردن خیلی هیستریکی شده:)
کامنت های خودم رو از اول خوندم و هیچ اشاره ای به موفق بودن یا نبودن سایبرپانک ندیدم. نمی دونم اصلا به این بحث ما چه ربطی داره.
سن ۲۵ ولی سطح شعور زیر ۱۰ 🙂
این مرد بازی هاش به هیچ وجه تکراری نیستن. یعنی منظورم اینه که همیشه خودش به وجود اورنده سبک بازیای خودشه و دیگران تابعش.
بعضیا ممکنه بگن که متال گیر یه بازی در مورد جنگه و کلی بازی در مورد جنگ وجود داره. من هم در جواب باید بگم که متال گیری که ایشون افریدن سال ۱۹۸۷ وارد صنعت گیم شده و ابحاث مخفی کاری و جنگ رو ایشون وارد صنعت گیم کردند.
دث استرندینگ هم اگه نگاه کنین میفهمین چقدر این مرد نواوری داره در این صنعت. چقدر ایده نو اورده در این صنعت که تابحال مثلش رو ندیده بودیم
به جزء death stranding و mgs5 همه بازی های این مرد شاهکار به تمام معنا است :yes:
مرد بزرگی هستن ایشون
و خوشحالم که تونستم بازی های ایشون رو پلی بدم
مرد مومن و خوبیه 😀
ولی جدا از شوخی من خیلی قبولش دارم به هر حال metal gear solid 3 جز تاپ ۵ منه و خب سازندشم کوجیماست
از متال گیر peace walker تموم شده ظاهرا همش خودنمایی کرده به جا بازی ساختن
کوجیما آدم خیلی جالبیه
همونmgs1 از همه بازیای امروزی بهتره.واقعا ۵تا شاهکار ساخته که هیچکدومشون شبیه هم نیستن و مثل فارکرای ها و اساسین ها و….که همه نسخه ها یکین نیست 😀 ولی سری اساسین گیم خوبم داره.جدیدارو میگم