بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا
بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا
بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا
بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا

طعم ناب هنر؛ بررسی ویدیویی برترین بازی های تاریخ از نظر گرافیک هنری – قسمت اول

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا

عرض ادب و احترام دارم خدمت تمامی کاربران عزیز و فهیم وبسایت گیمفا. امیدوار هستم که خوب و خوش و سلامت بوده و در کنار فعالیت‌های روزمره، مشغول لذت بردن از بازی‌های محبوب و موردعلاقه‌ی خود نیز باشید. در ادامه‌ی روند انتشار ویدئوهای مختلف برای کاربران عزیز گیمفا، امروز قصد داریم تا با یک ویدئوی جذاب در خدمت شما باشیم و امیدواریم که بتوانیم روند خوبی را در انتشار ویدئوها داشته باشیم، زیرا همان‌طور که همیشه عرض کرده‌ام، لیاقت کاربران گیمفا فقط و فقط بهترین‌هاست و معرفت را نمی‌شود با چیزی جبران کرد. پس همه‌ی تلاش خود را می‌کنیم تا لااقل شاید شما عزیزان از ما راضی باشید و از مطالب گیمفا لذت ببرید. امروز نوبت به یک ویدئو از سری ویدئوهای ۱۰ برتر گیمفا می‌رسد که یک ویدئوی خاص است. در این ویدئو که قسمت اول از یک ویدئوی دو قسمتی محسوب می‌شود، به سراغ بهترین عناوین تاریخ بازی‌ها از لحاظ گرافیک و کارگردانی هنری رفته‌ایم و قصد داریم تا “۱۲ بازی برتر از نظر گرافیک هنری” را با شما مرور کنیم و در قسمت دوم به مرور ۱۲ بازی دیگر خواهیم پرداخت. در ابتدای این مطلب باید خدمت شما عزیزان ذکر کنم که مثل هر مقاله و ویدئوی ۱۰ برتر دیگری در دنیا، در انتخاب این عناوین، مواردی مثل سلیقه‌ی شخصی و نظرات و بازخوردهای جهانی و ویدئوهای مختلفی که در مورد این موضوع منتشر شده‌اند، دخیل بوده‌اند.

قطعا با توجه به این که تعداد عناوین شاهکار از نظر گرافیک هنری بسیار زیاد هستند، ممکن است که نظرات بسیار متفاوتی در مورد این رتبه‌بندی و بازی‌های آن وجود داشته باشد و در واقع هر کسی بسته به علاقه و سلیقه و عنوانی که بازی کرده است لیست خود را داشته باشد، در حالی که شاید نفری دیگر لیست کاملا متفاوتی داشته باشد. بنابراین توجه داشته باشید که چیزی در این ویدئو به صورت قطعی اعلام نشده است و مانند تمامی ویدئوهای ۱۰ برتر در دنیا، صدها نظر مختلف ممکن است در مورد آن وجود داشته باشد و در چنین ویدئوهایی نه کسی قطعا درست می‌گوید و نه کسی قطعا غلط. زیرا که در این‌جا سلایق شخصی و تجربه‌هایی که بازی‌باز داشته است دخیل هستند. بسیار خوشحال خواهیم شد که از نظرات شما نیز در مورد برترین بازی‌های تاریخ از نظر گرافیک هنری آگاه شویم و سلایق کاربران عزیز گیمفا را نیز بدانیم و با هم مقایسه کنیم. امیدوارم که از این ویدئو لذت ببرید و قطعا در آینده و در هر ویدئو، شاهد پیشرفت آن‌ها خواهید بود. شما را دعوت می‌کنم به مشاهده و دانلود ویدئوی قسمت اول “بررسی ویدیویی برترین بازی‌های تاریخ از نظر گرافیک هنری.”

 دانلود با کیفیت HD حجم ۱۶۰ MB

 دانلود با کیفیت Full HD حجم ۳۶۰ MB

 دانلود با کیفیت Full HD حجم ۶۴۰ MB


طعم ناب هنر؛ بررسی ویدیویی برترین بازی های تاریخ از نظر گرافیک هنری – قسمت دوم


لطفا یوتیوب گیمفا را دنبال کنید
تماشا در یوتوب

ODE

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا
بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا
بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا
بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا
بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • CARNAGE گفت:

    به به یه لیست پر از عشق، بایوشاک که عشق منه
    مگه میشه جایی کلمه بهترین بیاد و انحصاری های سونی نباشه؟ 😎 :inlove:
    نظر شخصی من اینکه halo 4 و metro هم باید توی این لیست میبودن! 😀

    • ویدئو ساعت ۹:۰۰ تو سایت اومد و این کامنت ۹:۰۷ فرستاده شده
      ویدئو ۲۳ دقیقه هست
      چجوری کلش رو دیدی؟ :laugh:

        • CARNAGE گفت:

          من حتی ندیدم این پست ساعت چند گذاشته شده! مثل تو هم زندگیم اینقد مسخره نیست که به اولین کامنت بودن تو یه سایت اهمیت بدم، مثل تو هم بیکار نیستم بشینم ۲۰دقیقه همچین کلیپی رو نگاه کنم! :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:

          • Dk-_-Man گفت:

            ببینم منظورت چیه بیکار نیستم بشینم ۲۰دقیقه همچین کلیپی رو نگاه کنم مگه چه مشکلی داره تمام ویدیو های گیمفا ارزش کامل دیدن رو دارن بهتره قبل از این که کامنت بدی یکم فکر کنی که قراره چی بگی

            • CARNAGE گفت:

              منظورم ازینکه بیکار نیستم خیلی روشنه!!! بهترین سایت خبری دنیام بیاد ۲۰دقیقه فیلم درست کنه توش حرف بزنه کامل نگاه نمیکنم!
              راست میگی قبلش باید فکر میکردم که بین یه مشت متعصب اصلا نباید حرف زد!
              از دست شماها ادم نمیدونه چی باید بگه؛ رو سونی تعصب دارین، رو مایکرو تعصب دارین، رو گیمفا تعصب دارین، رو کوفت و زهر مار تعصب دارین! ادم هر چی میگه تو این سایت یه عده الکی میان تقابل میکنن واقعا چه مرگتونه عین خروس جنگی افتادین وسط قوقولی قوقو میکنین؟ یه کامنت گذاشتم نظر شخصیمو گفتم سه نفر اومدن الکی قضاوت کردن که فقط میخواد دیده شه، میخواد کامنت اول باشه، اصلا کلیپو ندیده که بخواد نظر بده…
              یادش بخیر یه زمانی همه گیمر بودن و عاشق بازی الان همه شدن سربازِ متعصب سونی و مایکروسافت و… هر حرفی بزنی باید با یه طرف بجنگی!

              • Dk-_-Man گفت:

                داش من اصلا کاری به تعصب ندارم تو اومدی اینجوری داری به اینو اون توهین میکنی انتظار داری جوابتو ندم اوکی فهمیدیم نظر شخصی گفتی ما هم چاقو نزاشتیم رو گلوت بچه فقط شوخی کردن باهات حالا اگه ناراحت شدی من از طرف اونا ازت عذر میخوام

          • منم ندیدم دقت کنی نوشتم شاید قبل از اینکه با منم اینطور حرف بزنی دهنتو اب بگیر این ازادی بیانم دردسری شده واسمون طرف میاد هرچی از دهنش میاد میگه بعد میگه ازادی بیان
            تایید لطفا

          • طرز حرف زدنت اصلا درست نیست برادرِ من
            قبل دارم اون دو نفر نبایستی شما رو قضاوت می‌کردن (حالا چه جدی چه شوخی) ولی شما با این حرفت داری به کل کاربرها توهین می‌کنی …
            من اومدم این کلیپ رو ببینم که با چندتا عنوان خوب آشنا بشم و اوقات فراغت، وقتمو صرف چندتا بازی با ارزش کنم و نه چندتا بازی ضعیف …
            بعد شما میای میگی هرکسی این کلیپ رو دیده بیکاره؟!
            اگه همه مثل شما فکر می‌کردن که دیگه نه فیلمی ساخته می‌شد، نه سریالی، نه مسابقات جهانی فوتبال و والیبال و بسکتبال و کشتی‌ای انجام می‌شد و نه …

      • CARNAGE گفت:

        عجب احمقی هستی تو و اون دوتایی که جوابتو دادن! واقعا فکر کردی چند درصد میشینن ۲۳دقیقه از فیلمُ کامل ببینن؟؟؟
        تیکه تیکه زدم جلو تا ببینم هر بازی چه رتبه ای گرفته!
        حال ادمو به هم میزنین با این افکار متعصبانه تو اون دوتایی که جوابتو دادن و اون دیسلایک های کامنتام!الان مشکلت چیه که داری تا ته میسوزی داش؟؟؟ آها یادم نبود هیچ انحصاری از ایکس باکس تو لیست نیست! :no:

    • سلام و درود بر شما CARNAGE. مرسی از نظرتون. خوشحالم رضایت داشتید از لیست. ویدئو قسمت دوم هم داره که فردا منتشر میشه براتون.

  • اوری اول نباشه سایتو به هم میریزم
    ممنون از آقا سعید آقابابایی

    • بهتر بود اثر هایی که گرافیک واقع گرایانه دارن تو لیست نباشن
      به هر حال⁦:-D⁩
      من که شهرو به هم میریزم مهم نیست دیگه
      آشوب شد بدونید کار فرماندست⁦:-D⁩
      مگه اینکه تو شماره ی بعد هالونایت باشه

    • اینا همش شوخی بود بزارید نظر واقعی خودم رو بگم
      اول اینکه لیست درباره ی گرافیک هنریه
      پس بازی هایی مثل لست و آنچ و ویچر توش جایی ندارن
      این ها گرافیک خوبی دارن ولی آرت استایلشون واقع گرایانست به همین دلیل تو لیست جایی ندارن
      حداقل از نظر من و اطلاعات من از گرافیک
      با جایگاه اول موافقم بایوشاک طراحی هنری محشری داره و از اوری بهتر نباشه قطعا بد تر نیست
      این به کنار
      بنظرم جای بازی هایی مثل هالونایت و guacamelee خالیه اگه اسمشون رو درست نوشته باشم
      همچنین داست و ریمن نیز به همچنین⁦:-D⁩

    • آرین گفت:

      سلام
      ضمن عرض ادب و خسته نباشید به جناب آقابابایی، من نظرم این است که، گرافیک هنری برای هر بازی‌ای تعریف شده‌است. منظور از گرافیک هنری همان طراحی، چینش و سازمان اشیاءِ جهان بازی است. Crysis هم گرافیک هنری دارد، اینکه اون کوه و درخت و چمن و دریا چجوری طراحی شوند، کجا قرار بگیرند و نسبت به هم و ما چه موقعیتی داشته‌باشند، از وظایف گرافیک هنری است. بعضی وقت‌ها اون شیء یک درخت هست مثل درخت‌های واقعی، بعضی وقت‌ها هم یک درخت عجیب‌و‌غریب و متفاوت هست مثل اوری. مهم نیست این درخت فانتزی است یا واقع‌گرایانه یا… بلکه مهم این است که این درخت چقدر به بازی ما کمک می‌کند، چقدر باعث غوطه‌وری ما در بازی می‌شود، چقدر محیط بازی رو برای ما جا می‌اندازد، چقدر به فضاسازی کمک می‌کند و… اون درخت رو هر کی ببیند، در دم می‌گوید که مال اوری است، چون همون یه درخت به خوبی روش کار شده. حتی تا حدی شخصیت پیدا کرده و ما نسبت بهش حس داریم.
      گرافیک هنری در خدمت فضاسازی است، یعنی می‌خواهد به بازی کمک کند که محیط رو تبدیل به فضا کند و حس ما رو برانگیزد؛ محیط یعنی درودیوار و اون چهارتا عجیب‌الخلقه در RE ولی فضا یعنی تنگنای درودیوار و ترس و تضطراب از اون چهارتا عجیب‌الخلقه، محیط به ما میگه اینجا راکون سیتی است ولی فضا به ما میگه اینجا جهنم هست، محیط میگه اینجا یه شهر دریایی است به اسم رپچر ولی فضا میگه اینجا بن‌بست است، بن‌بستی که عاقبت دروغ است. کیفیت بافت، تراکم بافت، سایه، تیزی لبه‌ها و… جزو گرافیک فنی است ولی big daddy جزو گرافیک هنری است؛ وقتی برای اولین بار big daddy رو دیدید چه حسی داشتید؟ یکی از عوامل ساخت این حس همان گرافیک هنری است. وقتی تو فارکرای vas رو می‌بینید چه اتفاقی براتون می‌افته؟ یکی از عواملش همین گرافیک هنری است. یا وقتی فلان موجود فضایی رو تو  Halo یا Crysis چه حسی داریم؟ گرافیک هنری ما رو با بازی بیشتر عجین می‌کند و درگیر.
      حرف آخراینکه، Red Dead, Crysis, ori, Inside, crackdown, Resident Evil, Sea of thieves و… همه و همه گرافیک هنری دارند و برترین‌شان کسی است که ما رو بیشتر درگیر بازی می‌کند و فضاسازی بیشتر کمک می‌کند. نه اونی که فقط عکس‌های زیبا و قاب‌های خوش‌ آب‌ورنگ دارد، شاید ori چنین قاب‌هایی دارد که ما رو از بازی پرت می‌کند بیرون و حس ما رو مخدوش می‌کند، اتفاقا فلان تصویر خوش آب‌ورنگ در ori جزو عیب‌های بازی حساب می‌شود چون در خدمت فضاسازی نیست و در خدمت بازی نیست.
      روسلینی (فیلمساز ایتالیایی) حرفی با این مزمون می‌زنه: هر وقت تو فیلمبرداری یک نمای زیبا و خوش آب‌ورنگ می‌گیرم، بلافاصله تو تدوین پاکش می‌کنم چون مردم میان که فیلم ببینند نه دوربین یا یک عکس قشنگ.
      Ori میتونه بعضی وقت‌ها گرافیک هنری خوبی نداشته باشه و فقط عکس‌های قشنگی داشته باشه.
      خلاصه اینکه، عکس قشنگ با گرافیک هنری فرق می‌کند. گرافیک هنری یعنی طراحی و چیدمان، طراحی و چیدمانی که در خدمت بازی است.
      پیوست: فرمانده آرمان شرمنده بابت ریپلای
      در پناه خدا

      • من موافق هستم ولی فقط با بند اول کامنت
        ببین مثلا وقتی یه عکس از اوری نشونتون میدن زیر یه دقیقه میفهمی برای اوریه
        چرا؟
        چون آرت استایل و گرافیک هنری خاصی داره که در خدمت گیم هم هست
        ولی مثلاً الان یه عکس از کرایسیس نشون بدن
        کمتر کسی هست که بازی نکرده باشه و بفهمه
        حالا بگذریم
        فقط قصدم از ریپلای این بود که اینو بگم تعریفتون از گرافیک هنری اشتباهه
        ( عکس قشنگ با گرافیک هنری فرق می‌کند. گرافیک هنری یعنی طراحی و چیدمان، طراحی و چیدمانی که در خدمت بازی است. )
        درسته عکس قشنگ با گرافیک هنری فرق می‌کنه
        چه بسا بازی هایی که گرافیک هنری شاهکاری داشته باشه ولی عکس قشنگی ازشون در نیاد
        ولی بقیش
        طراحی و چیدمان چی؟
        طراحی و چیدمان اجسام و دشمنان؟
        طراحی جزو گرافیک هنری هست ولی چیدمان به هیچ وجه
        وقتی بحث چیدمان میاد اولین چیزی که باید بهش توجه شه لول دیزاین بازیه نه گرافیکش
        بخاطر همین درسته تاثیر داره ولی عمده تعریفش برای لول دیزاینه
        به واس تو کامنتت اشاره کردی
        آرت استایل فارکرای سه چی بود؟
        سل شید
        یکی از دلایلی که اون دیوانگی وجود داشت انتخاب آرت استایل درست بود
        ولی تو کرایسیس چی؟
        مثلا یکی از دشمنای رده پایین کرایسیس رو نشون بدن چه می‌دونم ممکنه با دشمنای کالاف اشتباه گرفته شه
        همینطور فارکرای
        پس یعنی طراحی دشمنای بازی که جزو طراحی هنریه مشکل داره
        تو لست
        یه از خونه هارو نشون بدن بیشمار بازی هست که ممکنه باهاشون اشتباه گرفته شه
        ولی اگه کلیکر رو نشون بدن چی؟
        همه درجا میفهمن برای لسته
        بازی گرافیک هنری و طراحی خوبی داره ولی حتی تو بهترینا جا نمیگیره
        از یه طرف دیگه مثلا هالونایت
        صد و پنجاه نوع دشمن تو بازی وجود داره
        هیچکدوم از دشمنا جوری نیستن که از یاد برن
        منطقه ها بماند که یکی از یکی بهتره و این از طراحی محشر بازیه
        یه تعریف خوب ارائه دادید ولی مثال هایی که زدید بنظرم کامل نیست
        چه بسا مال من هم کامل نباشه
        پیوست
        خواهش میکنم کامنت خودتونه⁦:-D⁩
        در پناه حق

        • آرین گفت:

          سلام، تشکر
          من چیدمان را حذف می‌کنم و می‌دمش به لول دیزاین و فقط طراحی همون چیدنی‌ها رو می‌گم گرافیک هنری. (هر چند هر طراحی از اجتماع چیدنی‌هاست و تعریف من هنوز می‌لنگد.)
          اینطور که من برداشت کردم، منظور شما از استایل هنری، یک چیز خاص، عجیب غریب و تا حدی فانتزی هست ولی من می‌گم الزاما لازم نیست اینطور باشد. آرتور مورگان هم می‌تواند استایل و طراحی خاص خودش رو داشته‌باشد. متفاوت بودن طراحی‌ یک بازی از ظاهر دنیای ما، الزاما دلیلی بر خوب بودنش نیست. اینطوری سردمداران گرافیک هنری فقط می‌شوند بازی‌های تخیلی و فانتزی. ولی من می‌گم گرافیک هنری به معنای طراحی است نه طراحی فانتزی. خود شخصیت اول Crysis، هر جا ببینیمش می‌شناسیم و یکی از دلایل‌اش همون گرافیک هنری است. دشمنای فضایی‌اش ولی برای خود من کمتر، شاید بقول شما اینجا کم می‌آورد.
          کاملا درست گفتید، اینکه در ذهن ماندگار بماند یا نه، یکی از نشانه‌های قدرت گرافیک هنری است.
          شاید بشود گفت که بازی‌های تخیلی یا فانتزی، معمولا گرافیک هنری قویتری دارند. بنظرم چون مجبورند از صفر تا صد دنیاشون رو خودشون بسازند و روش کار کنند ولی بازی‌های دیگر گاهی ممکن است کپی صرف از واقعیت رو در دستور کار قرار دهند.
          مثلا بازی Dark Souls با Call of Duty، آرتوریاس یه طراحی دارد و درمی‌آید و فانتزی است و در عوض فرمانده شپرد یه طراحی دارد و درمی‌آید و غیر فانتزی است. شاید بگیم آرتوریاس بهتر درمیاد، ولی شاید این مورد بخاطر شخصیت‌پردازی و موارد دیگر باشد. شاید من همونقدر که آرتوریاس در ذهنم می‌ماند، فرمانده شپرد هم می‌ماند، همانقدر که فلان منطقه dark Souls تو ذهنم می‌ماند، بهمان منطقه cod هم می‌ماند.
          قربان شما، ارادتمند

      • سلام خدمت شما ارین جان. یک دنیا سپاس از توضیحات عالیتون.
        در کل فکر میکنم برخی دوستان گرافیک هنری رو با تخیلی بودن و فانتزی بودن گرافیک اشتباه می گیرن. گرافیک هنری یعنی دنیایی رو خلق کنید که زیبا باشه فازغ از واقعی یا خیالی بودنش. همه ی بازی ها یک گرافیک هنری دارن و یک گرافیک فنی. گرافیک هنری یعنی کیفیت طراحی های بازی و دنیایی که خلق کردن حالا چه واقعی باشه چه تخیلی.

    • درود بر شما. خیلی متشکرم از لطف و محبتتون.
      قطعا اوری یکی از بهترین بازی ها از نظر گرافیک هنری در تاریخه و اگر این ویدئو فقط برای بازی های دارای دنیایاهای فانتزی و گرافیک تخیلی بود جایگاهش خیلی هم بالاتره.

  • . گفت:

    لیست خیلی خوبی بود ممنون از آقا سعید فقط چند مورد تو لیست نبودن که فکر کنم تو لیست بعدی باشن :yes:

  • M2Cian گفت:

    دمتون گرم آقا سعید واقعا ایده هاتون برای ویدیو و مقاله خیلی خوب و پروپیمونه
    دو تا بازی که دائم توشون اسکرین شات میگرفتم اینا بودن: witcher 3, bioshock infinite ینی با وجود اینکه الان بازیا گرافیک بالاتری دارن ولی هنوز من دنیایی به زیبایی Toussaint تو دی ال سی blood and wine ندیدم

  • TemporaryUser گفت:

    نظر من: (ترتیب نداره)
    ۱- bioshock
    ۲- bioshock infinite
    ۳- demon’s souls remake (بنظرم اتمسفر این بازی خیلی سنگین تر از نسخه ی اصلیشه. چون نسخه اصلی بخاطر ضعف گرافیک فنی نمیتونست اون سنگینی محیط رو به کاربر القا کنه)
    ۴- ori and the blind forest
    ۵- the witcher 3
    ۶- ghost of tsushima( اصلا بازیش به سلیقه من نمیخوره. ولی واقعا منظره های زیبایی داره)
    ۷- halo combat evolved( فقط به زیبایی آسمان بازی وقتی روی حلقه هیلو فرود اومدید نگاه کنید …)
    ۸- beyond good and evil ( یکی از آندرریتد ترین بازیای تاریخ. واقعا انقدر دنیاش زیبا بود که آدم دلش میخواست توش غرق شه)
    ۹ – bloodborne (کلا تم گوثیک باحاله :دی)
    ۱۰ – prince of persia the sands of time( وقتی نیمه دوم بازی بودیم و انقدر بالا رفته بودیم تو قصر که میدیدیم ساختمون قصر بالای ابرا قرار داره واقعا حس لذت بخشی داشت)
    ۱۱- prince of persia the warrior within ( بازم میگم. تم گوثیک و دارک باحاله : دی)
    ۱۲- sekiro
    ۱۳ – cyberpunk 2077 ( بازیش نکردم ولی با توجه به دیده هام ، واقعا از نظر هنری زیباست)

    بازیایی که خیلی شبیه به هم هستن از نظر طراحی رو تکرار نکردم. مثلا اوری ۱ و ۲ یا بایوشاک ها
    بازیایی که خیلی حالت رئال دارن رو هم نیاوردم. چون بنظرم بیشتر اونجا از نظر فنی تحت تاثیر قرار میگیریم تا هنری. مثل تومب رایدر یا آنچارتد و لست آو آس.

  • john117 گفت:

    همه ی کلیپ رو دیدم به امید اینکه رتبه یک rdr2 باشه
    نه اسب سواری تو هیچ بازی مثل اونه نه جلوه های بصری نه گرافیک هنری غروب هاش شب ها صبح زودش بارونش توی کوهستان ها
    خونه ی بزرگی که از جاده ای که درختان تنومند دو طرفش سر در میاره
    من بارهد ایستادم چهره شخصیت بازی رو تو پس زمینه مناظر زیبا نگاه کردم
    با جان ماریسون رفتم بالای کوهها و ……

    ولش کن مقاله بدون rdr2 بی معنی شد

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    بسیار لذت بردم واقعا ویدیو زیبایی بود و با تمام توضیحات داخل ویدیو موافقم ….
    .
    .

    ۳ تا بازی اول واقعا بزرگ و در حد مقدس قابل احترام هستن احسند به این انتخاب های حرفه ایی و زیبا :yes: :heart: از نظر شخصی من لست اف اس ۲ گرافیکش بی همتا ترین گرافیک عرضه شده تا به امروز هست و واقعا باید بگم ناتی داگ با گرافیک لست ۲ نشون داد معجزه فقط تو کتاب ها اتفاق نمیوفته و وقتی ویدیو به ویچر ۳ رسید و گرالت اون معجون رو کشید بالا و رگ های گردنش باد کرد تمام موهای تنم سیخ شد ای خدا این دیگه چه بازیی بود که ما تجربه کردیم انگار قسمتی از وجود خودمونه :heart: بازم تشکر خیلی حال کردم با این ویدیو

  • واقعا لیست عالی بود
    گرافیک هنری دارک سولز و اوری و بایوشاک خداوکیلی عالین
    اصلا این ها هستند که به art of the video games معنی میبخشن
    ولی ای کاش این لست رو برای هر نسل جداگانه میدادید
    جای شاهزاده ایرانی ، ویچر ۲ و سایلنت هیل اینجا خالی بود

    • سلام و عرض ادب خدمت شما a low spec gamer. بسیار ممنونم از محبتتون. خوشحالم که رضایت داشتید از لیست و ویدئو. باعث افتخار من هست که تماشا فرمودید.

      • خواهش میکنم لطف دارید
        متشکرم که پاسخ دادید
        اگه میشه لطف کنید یه توضیحی هم درمورد انواع گرافیک هنری در بازی های ویدیویی بزارید. برخی دوستان گرافیک واقع گرایانه رو جزو گرافیک های هنری نمی دونن و بازی هایی مثل لست ۲ و ویچر ۳ رو از لیست خارج می کنن. تمام مقاله هایی هم که در این رابطه وجود دارند انگلیسی هستند . اگه زحمتی نیست حداقل تو قسمت بعدی مقاله به این موضوع اشاره کنید .

  • من از نسل هشت زیاد بازی مونده ولی تا این‌جای کار واقعا شیفته‌ی گرافیک هنری دارک سولز و اساسینز کرید اودیسه شدم …
    فوق العاده بودن
    اصلا باورم نمی‌شه این حجم از زیبایی و خفنی

  • سلام و درود خدمت استاد آقابابایی عزیز
    طراحی و گرافیک هنری قطعا اصلی ناب و دوست داشتنی در دنیای بازهای ویدئویه و چه لیستی دلنوازتر از چشم‌نوازترینِ این آثار
    بی صبرانه منتظر ویدیو بعدی و عناوین صدر لیست هستم

    • سلام و درود خدمت حسین عزیز و گل. یک دنیا سپاس حسین جان. دیدن نظرت واقعا باعث خوشحالیه.
      حسین جان ویدئو پشت سر هم نیست و این یک قسمت بود که از ۱۲ تا رتبه ی اول داشت و بعدی هم ۱ قسمت دیگکه اس که از ۱۲ تا رتبه ی اول داره. یعنی در واقع ۲۴ بازی پشت سر هم نیستن.

  • farshadx گفت:

    لیست خوبی بود اقای بابایی
    ولی وقتی اسم گرافیک هنری میاد
    بیشتر اسم هایی مثل اوری و زلدا به نظرم میاد
    تا بازی هایی مثل کرایسیس رو انچارند و لست

    • درود بر شما فرشاد جان. خیلی ممنونم از نظرتون. خوشحالم رضایت داشتید.
      فرشاد جان منظور شما گرافیک فانتزی و تخیلی هست، چون گرافیک هنری و هنر معطوف به خلق دنیای تخیلی نیست، بلکه گرافیک هنری زیبا یعنی خلق کردم یک دنیای زیبا جالا چه واقعی چه تخیلی.

  • Dr.Ali گفت:

    سلام به همگی.
    ممنون از آقای آقابابائی بابت ویدئوی زیباشون.
    .
    .
    چون دیدم دوستان دارن بین گرافیک هنری و واقعی بحث می کنند منم یه فایل pdf هست راجب به همین موضوع. کاملا توضیح داده در مورد انواع گرافیک بازی از نظر realstic و یا stylized بودن. اگه علاقمند بودین می تونید بخونید.
    تو گوگل سرچ کنید
    Graphical Styles in Video Games
    از سایت core.ac.uk

  • آقا این لینک فول hd حدود ۶۰۰مگ خراب نیس؟ کار نمیکنه اصلا

  • faxa گفت:

    Batman: Arkham City نسل هفتم عالی وبی نظیربود

بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا
بررسی ویدیویی برترین بازی ها از نظر گرافیک هنری- گیمفا