علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود
علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود
علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود
علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود

یک علت لغو توسعه‌ی عناوین انحصاری استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود

حسن اکرامی
۱۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود

به تازگی شرکت گوگل (Google) در خبری عجیب به مخاطبان اعلام کرد که روند توسعه‌ی بازی‌های انحصاری برای سرویس ابری استدیا را متوقف کرده است و به جای آن بر روی عرضه‌ی بازی‌های ترد-پارتی برای کاربران خود تمرکز خواهد کرد.

اگر به برخی سیاست‌های شرکت گوگل در صنعت بازی‌های ویدئویی یا برخی زمینه‌های دیگر نگاهی بیندازیم، متوجه پیش‌روی محتاطانه و بریده بریده خواهیم شد؛ از همین رو لغو توسعه‌ی عناوین انحصاری برای سرویس استدیا امری عجیب به شمار نمی‌آید. با این حال این تصمیم برای بسیاری از توسعه‌دهندگانی که در استودیوهای بازی‌سازی این شرکت کار می‌کردند و انتظار حداقل چندین سال پشتیبانی از جانب گوگل را داشتند تا بتوانند بازی‌های انحصاری و محتویات با کیفیتی را برای سرویس استدیا بسازند، کمی عجیب بود.

طبق گزارش جدیدی از وب‌سایت خبری کوتاکو (Kotaku)، به نظر می‌رسد شرکت گوگل در مدیریت استودیوهای داخلی خود عملکرد مطلوبی نداشته است. نکته‌ی جالب توجه این است که تنها چند روز قبل از انتشار خبر بسته شدن تمامی استودیوهای بازی‌سازی شرکت گوگل و اخراج کارمندان آن، آقای فیل هریسون (Phil Harrison) مدیر کل شرکت گوگل یک ایمیل تبریک و قدردانی را برای تمامی کارمندان بخش توسعه‌ی بازی ارسال کرد و از آن‌ها بابت پیشرفت‌های بزرگی که رقم زده‌اند تشکر نمود. همچنین در این پیام آقای هریسون از پیشرفت‌هایی که در این بخش رخ داده، ابراز رضایت کرد و آن‌ها را ستود. در نهایت مدیر کل گوگل به کارمندان اعلام کرد پیشرفت‌های چشم‌گیر نشان می‌دهند که این شرکت باید سرمایه‌گذاری در بخش توسعه‌ی بازی را افزایش دهد.

بخش بازی‌ها و سرگرمی‌های استدیا در ساخت یک تیم متنوع و با استعداد برای توسعه‌ی یک ترکیب قدرتمند از بازی‌های انحصاری پیشرفت زیادی کرده است. ما به زودی بسته‌ی سرمایه‌گذاری SG&E یا Stadia Games and Entertainment را تأیید خواهیم کرد که به نوبه‌ی خود از استراتژی ما برای اهداف و نتایج کلیدی بخش بازی‌ها و سرگرمی‌های استدیا در سال ۲۰۲۱ اطلاع می‌دهد.

حال به گزارش کوتاکو، در جلسه‌ی پرسش و پاسخی که چند روز پس از اعلام تعطیلی سراسری استودیوهای بازی‌سازی استدیا برگزار شد، آقای هریسون به کارمندان این بخش اعلام کرد که تیم مدیریت حتی در زمان ارسال این ایمیل به آن‌ها، کاملا از تصمیم خود برای تعطیلی آگاه بوده است. همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، کارمندان بخش توسعه‌ی بازی شرکت گوگل از این رفتار و اخراج شدن خود خوشحال نخواهند بود.

در همین حال آقای هریسون به بیان چند دلیل برای تعطیلی استودیوهای توسعه‌ی بازی‌های انحصاری سرویس استدیا پرداخت. یکی از دلایل اصلی و جالبی که وی اعلام کرد، خرید مجموعه‌ی بتسدا توسط شرکت مایکروسافت به شمار می‌آید. اگرچه جزئیات بیشتری در گزارش کوتاکو ارائه نشده است اما باید توجه داشت که دو شرکت مایکروسافت و گوگل به عنوان دو رقیب اصلی در ارائه‌ی سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری شناخته می‌شوند. حال با توجه به خریده شدن شرکت بتسدا توسط مایکروسافت، این سوال برای شرکت گوگل نیز ایجاد شده است که آیا برای حفظ رقابت خود در زمینه‌‌ی بازی‌های ویدئویی ابری می‌تواند چنین سرمایه‌گذاری بزرگی را انجام دهد یا خیر.

علاوه بر این مورد، هزینه‌های روزافزون ساخت بازی‌های ویدیویی نیز به عنوان یک عامل مهم دیگر توسط آقای فیل هریسون ذکر شد. با این حال باید توجه داشت که شرکت گوگل قبل از ورود به این بخش، به صورت کامل با بودجه‌ و سرمایه‌ی مورد نیاز این بخش آشنا بوده و نمی‌توان این دلیل را زیاد معتبر به شمار آورد. سرانجام آقای هریسون مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و چالش‌هایی که برای توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی رخ داده است را نیز به موارد قبلی افزود.

همان‌طور که قبلا ذکر شد، اگر چه توسعه‌ی بازی‌های انحصاری برای سرویس گوگل استدیا متوقف شد اما این شرکت قصد دارد بازی‌های ترد-پارتی بسیاری را به سرویس خود بیفزاید. به نظر می‌رسد قرار است بیش از صد بازی مختلف به مانند FIFA 21 ،Judgment و Outriders در سال ۲۰۲۱ برای این سرویس منتشر گردد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود
علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود
علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود
علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود
علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ninja Theory گفت:

    نکته جالب این هست که قدیمی ترین استودیو مایکروسافت، Turn 10 که از سال ۲۰۰۱ در اختیارش داره، نه تنها افت نکرده بلکه پادشاه سبک ریسینگ در کنار Playground games هست و حتی استودیوهایی که مثل Rare که نسل هفت سودآوری بالایی نداشتند و شاید به سمت ضرر رفته باشند رو هم نبست و بهشون فرصت داد تا دوباره بدرخشند و نتیجش هم sea of thieves با ۲۰ میلیون پلیر
    این است مدیریت و اصالت 😎 :yes:
    اینطور که به نظر میاد توی زمینه ابری مایکروسافت ۳ به هیچ از رقیبانش جلو هست(کیفیت سرویس، تعداد و کیفیت استودیوها و مشتری ها بالا) :yes:
    توی زمینه کنسولی هم مایکروسافت روز به روز پیشرفت میکنه :yes:

    Hitasep
    • Ho55eiN گفت:

      بهت غبطه میخورم که sea of thives رو یه دستاورد بزرگ میدونی و به همین بازیای کوآپ و سرویس محور قانعی، ما اینجا دیمن سولز و مایلز مورالز داریم و دستراکشن الستارز هم مفتی بهمون دادن بازم انحصاری میخوایم

      Hitasep
      • Sahand.R گفت:

        خوبه تنها انحصاری سرویس محورش sea of thieves ه . البته بماند که شما کارشناسید و ما نوب . اخه مثلا فیبل سرویس محوره چون نویسنده ارشد کنترل و بتمن ارکهام استخدام شده که رو داستان بازی سرویس محور کار کنه . اوری که سرویس محور بود . گیرز که سرویس محور بود . فورزا سرویس محور بود . پرفکت دارک و اوود و هیلو اینفینیت و هلبلیدم سروبس محورن . پروجکت مارا هم هر ماه یه اپارتمان اضافه میشه توش بگردی .
        و موضوع دوم شما تشخیص دادید تموم بازی های گیمپس باید برای پیشبردن بازی پول بدی . تشخیصتون کاملا درسته . چون فورزا که همه ماشیناش با پول بودن . اوری که بیست متر میرفتی اونور تر باید پول میدادی . گیرز که یه enemy میکشتی باید پول میدادی . هیلو هم که بعضی جاها داشتی میرفتی مسترچیف میومد میگفت عوارضیه . و همچنین بازیای بتسدا هم که همه میدونیم سرویس محورن .

        تایید لطفا

      • Rezaxcom گفت:

        آها دیسراکشنز برا شما خوبه ولی اگه برا ما بود آخ و پیف بود. جم کن خودتو. تروله نوب.. تو دیگه نوبی

      • Xbox+Bethesda گفت:

        افرین بازی با ۲۰میلیون پلیر هیت بده.

      • arm4nii گفت:

        حسین چرا گل بخودی میزنی.
        خیلی هم بازی خوبیه و طرفدار داره.
        Sea of thives.
        همه ادما که عاشق بازیهای اکشن و سولز و علمی تخیلی و …. نیستن.

      • استدیا داره قشنگ از روی ایکس باکس رد میشه .
        .تا چند وقت دیگه ایکس باکس فن ها باید اشتراک یوتیوب بخرن و گیم پلی های منو ببینن :rotfl:
        البته الان دارن امیر گییم شو میبینن

    • 00100 گفت:

      اینو هم در نظر بگیر که سونی تمرکزش فقط بخش داستانیه ولی مایکروسافت یه زنیمکس رو خرید واسه تقویت بخش داستانیش بخش آنلاینش هم که همیشه بی نظیر بوده
      من نسل قبل ps 4داشتم و همیشه بازی هکی میخریدم کنسولم هم بن شد ”اتفاقا سر پست قبلی هم بکی داشت درمورد هکی بودن بازی ها صحبت میکرد”ولی نسل بعد قطعا میرم سراغ ایکس باکس
      گیم پس التیمیت=گلد+eaplay+دیزنی پلاس+کلاود+بازی های مایکروسافت استودیو روز عرضه
      فیل اسپنسر=ناجی صنعت گیم

      Hitasep
      • Ninja Theory گفت:

        دقیقا :yes: این از اولین xbox بوده، چه سری forza چه halo چه gears در کنار یک بخش داستانی پر و پیمون یک بخش مولتی عالی و هاردکور دارند که از تجربه بازی خستت نمیکنند.
        Xbox game pass بهترین کالکشن صنعت گیم هست. یکم دیگر زمان ببره قدرت و ارزشش مشخص میشه.اونم با اضافه شدن سرویس ناشرهای دیگر و فرست پارتی های AAA

    • مهدیار گفت:

      خب الان یه چیزی
      پیشرفت و جزئیاتی که مایکروسافت داره به شما و من چه ربطی داره؟؟
      الان این حرف هارو برای چی گفتی؟؟
      اون پولی که داره مایکروسافت در میاره قراره به ما برسه؟؟؟
      یا مثلا شما سهام دار مایکروسافت هستی و وقتی شرکت سود میکنه خوش حال میشی؟
      هر موقع اومدین از موفقیت تک تک بازی ها و قشنگیشون و در مورد بازی ها صحبت کردین اون موقع واقعا امیدی که به کاربرای این سایت از دست دادم باز میگرده و میتونم امید داشته باشم که کاربرای این سایت سطحشون میره بالا 🙂
      ببخشید اگر حس کردی میخوام بی احترامی کنم
      فقط میخوام این رو بگم که دقت کن داری چی میگی و داری به چه چیز هایی فکر میکنی و چیا برات مهم هستن
      به شخصه برای من بازی ها و حس و لذتی که از اونا میگیرم برام مهم هستن
      نه سیاست هایی که یه شرکت برای شرکت های دیگه میگیره و به من مربوط نمیشه
      تا اونجایی که من میدونم چیزی به من مربوط میشه که بهش دست رسی داشته باشم و انجامش بدم

      • hideomiazaky گفت:

        حرف دل منو زدی :yes: :yes: :yes: :yes: :loser:

      • Ninja Theory گفت:

        من xbox gamer هستم. دو سه ساعت توی روز رو به بازی کردن با xbox و اخبار پیرامونش قرار میدهم. هدفم توی این چند ساعت پرداختن به اخبار xbox هست و خب اخبار مثبت من رو خیلی خوشحال میکنه. من سیاست ها و برنامه های xbox رو بررسی میکنم و نظرم رو میگم، خیلی ها با من موافق و شاید بعضی ها هم با من مخالف باشند.
        اینجوری باشه که دیگه سیاست مداری توی جهان نباید داشته باشیم.
        قطعا شنیدن خبر از بازی های مورد انتظار و استودیوهای مورد علاقم و وضعیتشون برام خیلی لذت بخشه:yes:

        • مهدیار گفت:

          ولی با این کارات داری باعث میشی سطح سایت بیاد پایین و کاربرا فکر کنن کهه سود شرکت ها براشون سودی داره
          همونطور که خودت همچین فکری میکنی
          شما اگر میخوای سیاست مدار باشی به نظرم بهتره بری تو مایکروسافت کار کنی براشون نه اینکه تو ایران باشی و برای سود مایکروسافت خودتو جر بدی 😐
          خبری ارزش خوش حال شدن داره که نتیجه ای خوبی برای مردم از خودش نشون بده
          نه خبری که فقط نشون دهنده اعداد هستن
          برای امثال شما باید تاسف خورد که گند زدید به موضوع های بحثی سایت
          به جای اینکه بیایم در مورد تجربه هامون صحبت کنیم
          یه سری آدم مثل خودت میان فقط شعار میدن که این شرکتی که دوستش دارم انقدر سود کرده
          خبب به ماا چهه
          این سود نه قراره به بودجه کشور ما اضافه بشه
          نه قراره تو جیب ما چیزی برسه
          .
          تنها چیزی که ما داریم استفاده میکنیم بازی ها هستن
          خودت داری برای کنسولی که ساخته شده تا قرون آخر پول میدی و برای بازی های شرکت هم پول میدی
          شما مشتری هستیییی
          شما مصرف کننده هستیی
          من هم مصرف کننده هستمم
          این خیلی بی خوده که یه مصرف کننده بیاد هر روز از سودی که شرکتش کرده حرف بزنه و بهش بنازهه 😐
          واقعا مسخرس 😐
          نمیگم که خبر هارو نخون ، ولی اینو بدون که با این حرف هایی که داری میزنی بعضی اوقات سطح سایت میاد پایین و اون موقع به تمام کاربرایی که میخوان اوقات خوبی رو اینجا داشته باشن لطمه میزنی
          اقا میخوای در مورد سود صحبت کنی ، پاشو برو تو انجمن سهام دارای مایکروسافت اونجا بگو 😐
          اینجا نه سایت مایکروسافت هست نه این کاربرا دارن نون مایکروسافت رو میخورن و فقط داریم پول میدیم 😐
          .
          درست فکر کنیم و بحث های خوبی داشته باشیم لطفا 🙂

          • . گفت:

            حرفات واقعا خیلی درسته و تو این چند وقت فهمیدم که کاربر به شدت فهمیده و با درکی هستی اما متاسفانه چند وقته جو سایت به شدت بد شده و افراد زیادی شروع به جنگ کنسولی و دعوا سر این قضایا کردن که تنها راه چاره توجه نکردن به اونا و نظراتشونه (فقط بعضی افراد اینجورین و گرنه تو سایت افراد منطقی و فهمیده زیاده) در کل موفق باشی :yes:

          • Ninja Theory گفت:

            والا اینجوری که شما میگی من حرف نمیزنم.
            خب اینکه بگم مایکروسافت این همه سود کرد یا این اتفاق براش افتاد، قطعا برام اتفاقی نمی افته ولی میتونم یکسری اطلاعات مفید ارائه بدهم.
            درباره بازی ها و تجربه هام هم توی اکثر پست ها گفتم. مثلا خبر از Hellblade 2 بیاد. از تجربم از قسمت اول و نقاط قوت و ضعفش میگم.

            • مهدیار گفت:

              ” ولی میتونم یکسری اطلاعات مفید ارائه بدهم ”
              وقتی این خوب هست که باعث نشه کیفیت و سطح سایت بیاد پایین
              کلاهت رو قاضی کن
              برو ببین تو یه سری از مطالب دیدگاه ها در مورد چی شده:
              فرد الف: مایکروسافت ۷٫۵ میلیارد پول داده و حداقل تا چند سال آینده سودش بهش بر نمیگرده
              فرد ب: نه داری دروغ میگی تو ، من پشت پرده مایکروسافت رو دیدم
              فرد ج در جواب به فرد الف: اصلا میدونی مایکروسافت چه قدر در سال سود خالص داره؟؟؟
              .
              نتیجه: علف هرز 😐
              یعنی من برم تو یه گلدون یه سری علف بکارم سودش از این حرف ها بیشتر هست 😐
              .
              ببین اگر واقعا برای کسی سود یه شرکتی اهمیت داشته باشه میره خودش میخونه
              ولی وقتی میای این چیزارو میگی باعث میشه سطح خیلی بیاد پایین
              خودت تا الان چند بار نظر دیدی که از تجربیات یه شخصی باشه؟؟
              یا خودت چند بار تا الان قشنگ مفصل و کامل اومدی از تجربیاتت گفتی؟؟؟
              .
              این سایت اگر مکانی باشه که کسی توش سود نکنه و فقط حرص بخوره ، اون وقت طرف پا میشه میره ( مثل dr.who )
              به نظرت این شخص چرا باید پاشه بره؟؟؟
              چون دیده یه سری ها میان بهش چرت و پرت میگن و هیچی بارشون نیست
              به خاطر همین بحث های هرز هست که سطح کاربرا پایین میمونه و کسی پیشرفت نمیکنه
              .
              مثلا میتونیم در مورد این صحبت کنیم که شرکت ها از چه تکنولوژی هایی استفاده کردند و نتیجشون چی بوده
              نه اینکه بحث سود یه شرکت رو بیاریم وسط ، شرکت هایی هم هستن که ما اصلا از گزارش مالیشون خبر نداریم
              فقط از چیزایی خبر داریم که میان تو سایت های خبری میگن و فقط ما اونارو میبینیم
              .
              پس لطفا فکر نکن که سود یه شرکت اطلاعات مفیدی هست
              اطلاعاتی مفید هست که یه سری کاربرد خوب و درست داشته باشه
              .
              ببین باز هم میگم ، نمیگم که نخون این خبر هارو ، میگم بخون و اطلاع داشته باش
              ولی بحثش رو پیش نکش که مشکلات زیادی پیش میاد
              .
              ممنون 🙂

    • . گفت:

      داداش یه چیزی واقعا نظراتت نسبت به قدیم خیلی داره پیشرفت می‌کنه و بهتر میشه (تقریبا میشه گفت دیگه ترول نمی‌کنی) همینجوری ادامه بده

    • . گفت:

      داداش یه چیزی واقعا نظراتت نسبت به قدیم خیلی داره پیشرفت می‌کنه و بهتر میشه (تقریبا میشه گفت دیگه ترول نمی‌کنی) همینجوری ادامه بده عالی

    • . گفت:

      داداش یه چیزی واقعا نظراتت نسبت به قدیم خیلی داره پیشرفت می‌کنه و بهتر میشه (تقریبا میشه گفت دیگه ترول نمی‌کنی) همینجوری ادامه بده عالی :yes:

  • Phill Spencer گفت:

    به همین راحتی فکر کردید میتونید با من در بیفتید؟
    نام اسپنسر تا ابد در ذهنتون ماندگار خواهد شد
    منتظر باشید شاید خود استدیا با مدیراش رو هم خریدیم

  • با توجه به رابطه خوب یوبی و گوگل احتمال خریدش هست. در برابر خرید بتسدا :talktothehand:

  • @alistar گفت:

    به نظرم گوگل باید چند راهکار خوب رو در پیش بگیره ، یکیش دمو های اختصاصی و رایگان بازی های ایندس ینی بیاد از سازنده یک دمو بخواد و اونرو به طور رایگان بده ، دومیش بازی های انحصاری ترد پارتیه کاری که سونی توش خوب مهارت داره ، بتونه چند بازی خوب رو انحصاری زمانی بکنه و تبلیغات خوبی هم واسش بزاره . مشکل اینجاس که اکثر بازی ها چند ماه بعد از عرضه روی این سرویس میاد و این خیلی بده باید قرار داد های گوناگونی ببنده و روز عرضه بازی رو روی سرویسش بیاره ، در اخر باید گفت گوگل داره ۱۰ دلار در ماه از مشترکینش میگیره و جالب اینجاس که بازی هارو رایگان نمیده بلکه اونارو میفروشه و این یکم عجیبه برای جبران اینکار باید بازی های رایگان خیلی بزرگی رو عرضه کنه مثل ردد یا gta

  • Painkiller گفت:

    خیلی خوب شد گوگل اگه رو دور میوفتاد نصف صنعت گیم رو احتمالا فقط با استریم می شد تجربه کرد چه بسا شاید الان صاحب بتسدا هم بود
    ولی جالب تر این فیل هریسون هر جا رفت رسما گند زد سونی مایکروسافت حالا هم گوگل

  • دروغ میگن بابا دیدن هیچکس نمیره سمت استدیا گفتن بیخیال ارزش نداره سرمایه بزاریم بازی انحصاری بسازیم

  • 00100 گفت:

    مایکروسافت میدونه در آینده رقبای بیشتری داره و اپل و گوگل آمازون هم (هواوی هم جدیدا)دارن به این صنعت اضافه میشن بخاظر همین از الان میخواد اجاز نفس کشیدن به شرکتای تازه وارد رو نده

  • کسایی که با یه باد تسلیم میشن هیچ وقت به موفقیت نمیرسن

  • hideomiazaky گفت:

    من که نمیدونم چه ارتباطی هس ولی بی صبرانه منتظر تایید کامنتا و دیدن کامنتای ایکس باکس گیم پس و عمو فیل درباره عظمت مایکرو و مجید و کینا و درباره تخریبگری مایکرو هستم :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    جنگ جهانی سوم

  • Wild Rage گفت:

    چرا وقتی متن خبر رو خوندم دلم بدجور برای گوگل سوخت؟؟؟ بیچاره ها میخواستن واقعا با استودیو هاشون بازی های خوب بسازن (البته مدیریت افتضاح نزاشت). ولی بعد خریده شدن بتسدا توسط مایکروسافت همه ی امیدشون ریخت و الان فکر میکنن که شاید کل بودجه ای که برای بخش گیمشون میزارن ممکنه برای هیچی باشه.
    خیلی موقعیت بدیه.

  • گوگل هم فهمیده نون تو خرید بزرگ است

  • alipower_fan گفت:

    قشنگ مشخصه اومده اینو گفته که اتحادیه اروپا به مایکرو گیر بده و ایشالا خرید بتسدا رو قبول نکنه و حسابی خرج رو دست مایکرو بذاره که دیگه از این کارا واسه خودش نکنه. استدیو بساز مفتی تصاحب نکن.

  • این حضرت فیل اسپنسر با دل ما ها چیکار میکنه؟ :inlove: :inlove:

  • pc گفت:

    گوگل به اون عظمت کرک و پرش ریخت اما سونی فنا فقط دو هفته تو غار موندن و با ترول بتسدا به عرصه برگشتن :rotfl: فقط منطقشون در مورد انحصاری شدن اسپایدرکت جالب بود میگفتن چون اسمش عوض شده (عوضم نشده) این اون نیست و یه بازی جدیده (خوب شد نگفتن یه شخصیت جدیده اصن )

  • به احتمال زیاد

    دو دلیل داره

    ۱٫ گوگل قصد خرید بتزدا رو داشته که عمو فیلی زودتر عمل کرده

    ۲٫ گوگل دیده مایکروسافت بتزدا رو خریده و این یعنی ورود بازی های بتزدا به xcloud و این که دیده که بازی هاش در مقابل سرویس مایکروسافت کمتر شده و …
    تصمیم گرفته به جای اینکه پولش رو صرف ساختن بازی اختصاصی بکنه وقتش رو صرفه آوردن بازی به گوگل استدیا بکنه

    ولی دوستان هر طوری که میبینم هیچی دلیلی برای خرید استادیا نیست
    در هنگامی که سرویس مایکروسافت هست با ۱۵ دلار و تازه کلی بازی داره
    اما استادیا ۵ دلار فقط برای اشتراک هست و هر بازی هم بیاد بخرید
    تنها در یک صورت استادیا خوب هست و اون درصورتی هست کهه شما بخواین بازی های خاصی مثل رد دد۲ یا واچ داگز یا … رو بازی کنید

    • مهدیار گفت:

      به نظرم گوگل شرکتی هست که واقعا نمیتونه تو زمینه بازی حرفی برای گفتن داشته باشه
      وقتی کله گنده هایی مثل مایکروسافت و سونی و نینتندو هستن دیگه بی معنیه یه شرکتی مثل اپل یا گوگل بخوان خودشون رو وارد بازی این ۳ شرکت بکنن

  • مهدیار گفت:

    حس میکنم گوگل میخواد به زور خودشو بکنه تو این صنعت 😐
    یعنی واقعا اینا فکر میکنن که میتونن جا باز کنن؟
    یعنی یه تیم اومدن سر این موضوع که آیا میتونن تو این حوزه جا باز کنن یا نه کامل فکر کردن و به این نتیجه رسیدن که میتونن؟
    چند وقت پیش داشتم مقایسه ۳ سرویس رو میدیدم که برای استریم بازی ها بود
    یکیش استدیا بود اون یکی برای انویدیا بود و یکی دیگش هم اصلا یادم نیست و فکر کنم زیاد هم مشهور نبود
    اونی که اصلا یادم نیست رسما تو همه زمینه گند زده بود ( لودینگ بازی ها ، کیفیت بازی ها و … )
    استادیا و انویدیا خیلی خوب بودن و انویدیا تو بعضی از بازی ها لودینگ سریع تری نسبت به استدیا داشت
    در کل بهترین کیفیت برای سرویس انویدیا بود 🙂
    من واقعا دارم برای اون روزی که بتونم بازی هارو به صورت استریم بازی کنیم لحظه شماری میکنم 🙂
    همین الان هم میتونم 😐 ( با ۴g )
    ولی مشکلم اینکه پا نمیشم برم سیم کارتمو ۴g کنم 😐

  • Sami 227 گفت:

    خدا رو شکر همین سونی فنا و مایکرو فنا سر انحصاری هاشون دیوونه کردن مارو حالا فرض کنید گوگل فنا هم وارد میشدند قضیه میشد triple treat match :دی

    • مهدیار گفت:

      به نظرم به جز این ۲ شرکت ، طرفدار شرکت های دیگه نمیتونن حرفی برای گفتن داشته باشن
      چون یه زمانی که سونی و مایکروسافت با هم رقابت داشتن فقط این ۲ تا بودن و نینتندو سر فیتیله رو کشید پایین و خودشو کشید کنار
      گوگل هم قدرت این کارو نداره که وارد این بازی بشه
      الان تنها ۲ گانه طرفداری به نظرم فقط واسه این ۲ تا شرکت هست و میمونه مگر اینکه یه شرکت دیگه خیلی محکم بتونه خودشو وارد این بازی کنه و اون موقع طرفدار های اون شرکت هم بیان وسط ترول کنن 🙂

  • Ninja theorey گفت:

    بازی سازی صنعت پر خرجی شده برای همینه که استودیهای بازی سازی فروش میره یا سعی میکنن زیر مجموعه یکی از شرکتهای بزرگ مثل سونی و ماکرو بشن .چون اگر اشتباه کنن برابر برشکستگی خواهد بود.صنعت گیم باید دست نینتندو ماکرو سونی باشه زیرا که بسمت تخصصی شدن پیش میره و این یعنی سرمایه های هنگفت.

  • sorena گفت:

    پس با این حساب این میشه یکی از محاسن خرید بتسدا توسط ماکروسافت. خیلی از گوگل بدم میاد با اون اسباب‌بازی مسخره اش.

  • شاهرخ گفت:

    این چه ربطی به گوگل داره که مایکروسافت بتسدا رو خریده

علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود
علت لغو توسعه‌ی بازی استدیا، خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود