احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا
احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا
احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا
احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا

سازنده‌ی بازی Diablo هنوز به عرضه‌ی محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2، امیدوار است

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
diablo 2

عنوان Diablo 2 یکی از مورد توجه‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های رایانه در تمام دوران عناوین ویدیوی است، اما اینطور که به نظر می‌رسد برخی از محتویات آن ظاهرا هرگز به مرحله‌ی عرضه نرسیده‌اند.

برای طیف بسیاری از جامعه‌ی بازی‌بازان، Diablo 2 نه تنها در تاریخ استودیوی بلیزارد (Blizzard)، بلکه در کل تاریخ بازی‌های رایانه‌ای یک نقطه‌ی عطف و عنوانی برجسته محسوب می‌شود. گزارشات منتشر شده از این مورد که بازسازی Diablo 2 توسط بلیزارد در دست توسعه است، باعث شده تا طرفداران بسیاری منتظر انتشار خبری از این بازی باشند و همچنین برخی از بازی‌بازان به دلیل عدم شفافیت بلیزارد در این مورد و همینطور سکوت خبری آن‌ها از این استودیو دلسرد شده‌اند.

دیوید برویک (David Brevik)، خالق عنوان Diablo، در مورد گسترش دهنده‌ی دوم بازی Diablo 2، که طراحی شد اما هرگز منتشر نگردید، اطلاعاتی را ارائه داده است. برویک در پاسخ به یکی از طرفداران خود در توییتر تأیید کرد که توسعه‌ی یک گسترش دهنده‌ی جدید برای Diablo 2 در دست توسعه قرار داشته است. همچنین قرار بود تا این محتوای در دست توسعه شامل برخی مراحل با طراحی جدید و متفاوت، کلاس‌های متنوع، مناطق تازه، مکانیک‌های جدید و یک داستان تازه از این سری باشد. با این حال، این گسترش دهنده تا همین حد بیش‌تر نرسید و مدت اندکی بعد از طی شدن مراحل طراحی و توسعه‌ی آن، لغو شد.

برویک طراحی و توسعه‌ی این گسترش دهنده را در طی ماه‌های قبل از رفتن خود از استودیو انجام داد. اینطور که به نظر می‌رسد رفتن وی از بلیزارد نیز یکی از دلایل مهم لغو توسعه‌ی این گسترش دهنده بوده است. علاوه بر این، برویک همچنین در حال کار بر روی عنوان Diablo 3 و پروژه‌ی اعلام نشده‌ی دیگری بود که سرنوشت آن‌ نیز مشخص نشد.

بله. این درست است که گسترش دهنده‌‌ای که در نظر داشتیم، فقط طراحی شد، اما هرگز تولید نگردید. من یک برنامه‌ی جامع برای توسعه‌ی آن نوشتم که شامل کلاس‌های جدید، مناطق جدید، مکانیک جدید و مفاهیم داستانی تازه می‌شد. با این حال به دلایلی هیچ وقت به مرحله‌ی عرضه و انتشار آن نرسیدیدم.

همچنین وی در پاسخ به اینکه آیا قصد دارد تا اسنادی مرتبط با این موضوع را به اشتراک بگذارد یا خیر گفت

در این مورد من نه می‌توانم چیزی را تأیید و نه تکذیب کنم!

در حالی که برویک خیلی عمیق به جزئیات آنچه که گسترش دهنده‌ی دوم عنوان Diablo 2 به دنبال داشت، نپرداخت، اما احتمال داد که موارد و جزییات بیشتری از این محتوا منتشر خواهد شد. دیدن جزییات بیشتر از این گسترش دهنده مطمئنا جالب خواهد بود، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا برویک قصد دارد این اسناد را با طرفداران Diablo به اشتراک بگذارد یا خیر، اما وی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است اسناد مرتبط با این موضوع را به اشتراک بگذارد تنها به گفتن نمی‌توانم چیزی را تایید یا تکذیب کنم، پرداخت.

به نظر می‌رسد که این روزها زمان جالبی برای مجموعه‌ی Diablo باشد. عنوان Diablo 4 سال‌هاست که در دست توسعه قرار دارد و شاید هنوز طرفداران مجبور باشند تا مدتی بیشتر صبر کنند تا بتوانند بازی را به دست آورند. علاوه بر این چند روز دیگر رویدا بلیزکان (Blizzcon) به صورت دیجیتالی برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد که طرفداران این سری در آنجا چیزهای بیشتری از این سری متوجه بشوند.

بازسازی عنوان Diablo 2، که مدتی است شایعه شده است، کاملاً متفاوت خواهد بود. اکتیویژن (Activison) اخیرا استودیوی و تیم توسعه دهنده‌ی عناوین ویدیویی ویکاریوس ویژن (Vicarious Vision)، استودیویی که به خاطر بازسازی‌هایش مشهور است، را منحل کرد و آن را با استودیوی بلیزارد ادغام نمود. اندکی پس از آن، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه تیم ویکاریوس ویژن، به دلیل عملکرد ضعیف تیم قبلی در توسعه‌ی عنوان Warcraft 3 Reforged، توسعه‌ی بازسازی Diablo 2 را بر عهده خواهند گرفت.

با این حال، می‌توان گفت کهطراحی‌های برویک بالاخره قرار است تا منتشر شوند و یا به نحوی عرضه گردند، اما طرفداران تا زمان تایید رسمی این عنوان باید صبر پیشه کنند. اگر عنوان Diablo 2 دوباره ساخته شود، دیدن انتشار نسخه‌ی کامل بسیار جالب توجه خواهد بود، اما اگر برویک در جایی از روند توسعه‌ی آن نباشد، احتمالا بازی از آنچه سازنده‌ی این عنوان در ذهن داشت، متفاوت‌تر خواهد بود. ناگفته نماند، طرفداران بازی Diablo 2 ممکن است ترجیح دهند که نسخه‌ی اصلی این عنوان را همانطور که بود تجربه نمایند و تغییراتی در آن مشاهده نکنند.

عنوان Diablo 2 هم اکنون بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس بازی‌بازان قرار دارد و به نظر می‌سد که نسخه‌ی بازسازی شده‌ی آن در دست توسعه قرار داشته باشد. همچنین می‌توانید د رصورت تمایل نقد و بررسی بازی Diablo 3 و آخرین نسخه‌ی منتشر شده از این سری را از اینجا به قلم کسری نراقی مطالعه نمایید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا
احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا
احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا
احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا
احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

احتمال انتشار محتوای منتشر نشده‌ی Diablo 2 - گیمفا