تمرکز راکستار بر روی عناوین تک نفره و چند نفره خواهد بود
به تازگی مدیرعامل شرکت تیک-تو (Take-Two) صراحتا اعلام کرد که راکستار (Rockstar) به ساخت عناوین تک نفره در کنار محتوای چند نفره ادامه خواهد داد.
مطمئنا بخش اعظمی از بازیبازان جهان به واسطه تجربه سری Grand Theft Auto و Red Dead Redemption، با نام راکستار آشنا هستند. راکستار در سالهای اخیر به لطف فروش فوقالعاده Grand Theft Auto Online توانست به موفقیت چشمگیری برسد چنانکه بعد از گذشت هشت سال همچنان به پشتیبانی و عرضه بستههای الحاقی جدید این عنوان ادامه میدهد. همین موضوع این سوال را برای طرفداران بوجود آورده است که آیا در آینده تمرکز اصلی راکستار معطوف به عناوین چندنفره خواهد بود یا خیر.
در همین راستا تیک-تو، شرکت مادر راکستار گیمز (Rockstar Games) و ۲K Games اعلام کرد که راکستار به ساختن عناوین تکنفره ادامه خواهد داد. این در حالی است که بخش اعظمی از سود این شرکت در سالهای اخیر بواسطه موفقیت عناوین چندنفرهای مانند Grand Theft Auto Online و Red Dead Online بوده است. در حالیکه شاید اینگونه بهنظر برسد که راکستار در آینده بخش چند نفره را به تک نفره ارجحیت خواهد داد، موفقیت مالی دو عنوان گذشته راکستار نشان میدهد که لازم نیست یک بخش فدای دیگری شود.
مدیر عامل شرکت تیک-تو، آقای Strauss Zelnick در این خصوص صراحتا اعلام کردند که تمرکز راکستار مانند گذشته معطوف به ساخت عناوین داستان محور و تک نفره خواهد بود. ایشان در ادامه به تبحر راکستار در داستان سرایی و ساخت عناوین تک نفره اشاره کردند و اعلام کردند که این استودیو قصد دارد همان فرمول ساخت Grand Theft Auto V را ادامه دهد؛ عناوین داستان محور زیبا و تک نفره به همراه بخش چند نفره آنلاین. پس با توجه به گفتههای اقای Zelnick احتمالا باید منتظر اعمال این فرمول برای عناوینی نظیر Bully نیز باشیم.
آقای Zelnick همچنین در خصوص نگرانیهای کنار رفتن بازیهای تک نفره اظهار داشتند که:
چند سالی هست که بسیاری از شرکت های رقیب ما بر این باورند که زمان بازیهای تک نفره گذشته است و اکنون عصر بازیهای چند نفره است. ما این این مسئله را به هیچوجه باور نداریم.
با توجه به صحبت های دلگرم کننده آقای Zelnick، با وجود شرایط فعلی بازار صنعت بازیهای ویدویی، شرکت تیک-تو به سرمایه گذاری بر روی بازیهای تک نفره ادامه خواهد داد؛ همچنین موفقیت چشمگیر عناوین اخیر راکستار هم در بخش داستان سرایی و هم در بخش گیمپلی تک نفره نشان میدهد که این شرکت قصد ندارد در عناوین آینده خود بخش چند نفره را بر بخش تک نفره ارجحیت بدهد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات