پلیگراند گیمز: مایکروسافت نسخه پلیاستیشن بازیهای آینده بتسدا را لغو نمیکند
یکی از توسعهدهندگان حاضر در استودیوی پلیگراند گیمز (Playground Games) میگوید که مایکروسافت با وجود تصاحب بتسدا (Bethesda)، نسخههای پلیاستیشن بازیهایی را که پیش از خرید این شرکت معرفی شده بودند، لغو نخواهد کرد.
بسیاری از دارندگان کنسولهای پلیاستیشن منتظر هستند تا ببینند وضعیت عناوین بتسدا با وجود اضافه شدن به زیرمجموعهی مایکروسافت چه سرانجامی خواهد داشت. همانطور که میدانید پیش از این بازیهای Deathloop و GhostWire: Tokyo برای پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی تایید شدهاند و هر دو عنوان در انحصار زمانی این کنسول خواهند بود.
هرو گنگلر (Herve Gengler)، طراح ارشد شاغل در استودیوی پلیگراند گیمز، اخیراً در مورد شرایط بازیهای شرکت بتسدا صحبت کرده است. وی در یک گفتوگوی چهار ساعته با SebSSol Live گفت:
استودیوهای بتسدا از قبل در چرخهی توسعهی خود بودند و این پیامی است که مایکروسافت که با آن ارتباط برقرار میکند. آنها به طور ناگهانی توسعهی نسخههای پلیاستیشن را لغو نمیکنند. اگر بازی شما برای چند پلتفرم عرضه میشود، مایکروسافت آن را در انحصار ایکسباکس قرار نمیدهد. آنها با خرید بتسدا، در یک استراتژی بلندمت حضور دارند و نمیخواهند بازیها را به طور آشکار از جامعهی طرفداران دور کنند.
این موضوع منطقی به نظر میرسد، چراکه مایکروسافت ظاهراً قصد تغییر معاملات فعلی موجود در بتسدا را نداشته است. با این حال، برای آن دسته از بازیهای بتسدا که هنوز وضعیت آنها اعلام و یا به صورت رسمی معرفی نشدهاند، نظرات و دیدگاهها بسیار ضد و نقیض هستند. تصور این موضوع دشوار است که مایکروسافت با خرید ۷٫۵ میلیارد دلاری زنیمکس مدیا (ZeniMax Media)، همهی بازیهای این شرکت را برای کنسولهای پلیاستیشن منتشر نماید.
با وجود این اظهار نظر، همچنان وضعیت انحصاری بودن و یا نبودن بازیهای بزرگی مانند The Elder Scrolls VI و Starfield مبهم هستند. انتظار میرود پس از نهایی شدن معاملهی خرید بتسدا، وضعیت بازیهای آیندهی این شرکت مشخص شود.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
نظرات