Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است
Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است
Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است
Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است

Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ی چهارم گرفته است

حسن اکرامی
۲۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است

از همان لحظه‌ای که شرکت کپ‌کام (Capcom) به صورت رسمی از بازی Resident Evil Village رونمایی کرد و جزئیاتی در مورد آن را با مخاطبان به اشتراک گذاشت، بسیاری از طرفداران این سری با مشاهده‌ی یک دهکده‌ی مخوف دریافتند که توسعه‌دهندگان این نسخه الهامات بسیار زیادی را از عنوان تحسین‌ شده‌ی Resident Evil 4 گرفته‌اند.

چنان‌چه تاکنون نمایش‌ها و اطلاعات منتشر شده از بازی Resident Evil Village را دنبال کرده باشید، مطمعنا با قلعه‌ای خاص و روستایی با اتمسفر سرد و تاریکی که داستان در آن جریان دارد، مکانیسم‌های گیم‌پلی، مدیریت منابع و فضای خالی، دشمنان و باس‌فایت‌های مختلف به همراه شخصیتی که نقش یک تاجر را در نقاط مختلف بازی بر عهده دارد، روبه‌رو شده‌اید و به یاد ایده‌های این طراحی‌ها با الهام از سری Resident Evil 4 افتاده‌اید. در واقع کاملا واضح است که شرکت کپ‌کام قصد دارد ایده‌های موفق چهارمین نسخه از سری Resident Evil را به شکلی مدرن و پیشرفته در عنوان Resident Evil Village بگنجاند تا موفقیت بیشتر آن را تضمین نماید. حتی خود توسعه‌دهندگان شرکت کپ‌کام نیز بارها در مصاحبه‌ها و نمایش‌های مختلف بازی، به بیان این موضوع پرداخته‌اند و آن را نقطه‌ی قوتی در توسعه‌ی Resident Evil Village برشمرده‌اند.

حال به تازگی آقای پیتر فابیانو (Peter Fabiano)، یکی از تولیدکنندگان بازی Resident Evil Village در مصاحبه‌ای با مجله‌ی ماه مارس پلی‌استیشن به تایید این موضوع جالب پرداخته است. آقای فابیانو در مورد الهام گرفتن بازی Resident Evil Village از نسخه‌ی چهارم به هواداران اعلام کرد که علاوه بر طراحی معماها و پازل‌های منحصر به فرد و متعادل، سیستم اکتشاف و مبارزه‌ی جالبی نیز با استفاده از این الهامات طراحی شده‌اند که قطعا طرفداران این سری را روی انگشتان پا نگه خواهند داشت:

به زودی متوجه خواهید شد که ما از عنوان Resident Evil 4 بسیار الهام گرفته‌ایم. تیم توسعه‌ی Resident Evil Village تلاش زیادی برای ایجاد یک احساس واقعی از عنوانی وحشت-بقا داشته است. شگفتی‌های زیادی در این بازی وجود دارد که شما را روی انگشتان پاهایتان نگه دارد. بازی‌بازان مکانیسم‌های جالبی از حل معما، اکتشاف در محیط و تعادل در مبارزات را پیدا خواهند کرد.

در همین مصاحبه، آقای فابیانو نیز تایید کرد که بازی Resident Evil Village قرار است یک بازی بسیار بزرگتر نسبت به عنوان Resident Evil 7 باشد. عنوان Resident Evil Village در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ (۷ می ۲۰۲۱ میلادی) بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، ایکس‌‌باکس سری اس و سری ایکس در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است
Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است
Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است
Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است
Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kena گفت:

    درود بر کپکام سلاطین ژاپنی و وحشت بقا :pray: :worship: :inlove: منتظریم

  • از همون چهار دقیقه معلوم بود نصف بازی کپیه از رزیدنت چهار⁦:-|⁩

    • Mateus گفت:

      آرمان انصافا فازت خیلی باحاله :laugh:

    • alizalogy گفت:

      آره واقعا امیدوارم در حد الهام باشه فقط و قرار نباشه یه سری موارد تکراری رو در غالب کیفیت بهتر تجربه کنیم.
      یه چیزی که تووی کپکام دوست ندارم، نحوه ی معرفی و تبلیغات قبل از ریلیز شدن سری بازی های اویله. که می تونم بگم از قسمت پنجم شروع شده و تا این قسمت هشتم هم ادامه داشته. کپکام قبل ریلیز بازی و تووی تبلیغاتش میاد کل داستان بازی رو لو می ده، درسته جزییات در کار نیست ولی اینکه میای آنتاگونیست بازی و دورو بری هاش رو لو می دی از حس تعلیق بازی واقعا کم می کنه. آقا ما نمی خوایم بدونیم با یه جادوگر و دختراش طرفیم، نمی خوایم بدونیم کلی الهام از قسمت چهارم گرفتی، اینا تاثیر بد می زاره روی مخاطب، درواقع خیلی عامه پسندانه داره بازیش معرفی می کنه، برای اونایی که اصلا آشنا نیستن با سری اویل.
      چرا نمی تونه مثل فرام سافتور یا راک استار دندون روو جیگر بذاره و جلوی لیک ها تبلیغات اسپویل گونه رو بگیره، چون خودش می خواد، درواقع با این کارش به ظاهر می خواد مشتری جمع کنه ولی از اونور یه مخاطبینی هم که همیشه انتظار یه اثر فوق مخوف و سیاه مثل سری های اول بازی رو دارن نا امید می کنه

      • -amirhosein- گفت:

        سلام اقا علی،چطوری گل پسر،امیدوارم حالت خوب باشه
        .
        اقا شما خیلی از بازیسازیها این چیزا سر در میاری،لطفا اگه زحمتی نیست ی توضیحی راجب مثلث ها بده،مثلا الان شخصیت الی تو لست اف اس چند تا مثلثداره،شخصیت الوی تو هورایزن چندتا چند ضلعی داره؟؟؟؟
        محبت کنی توضیح بدی ممنونت میشم.
        عشقی :heart: :heart:
        گیمفا تایید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • alizalogy گفت:

          رفیق من اونقدرا هم از بازیسازی سر در نمیارم، در حد علاقه ی شخصی دنبال می کنم.
          ببین تعداد این مثلث ها و یا ۴ ضلعی ها که بهشون Polygon می گیم در مدل های مختلف و با توجه به اینکه چه مقدار کیفیت مدنظرمون هست متغیره، در هر مدل هرچی تعداد پلی گان ها بیشتر باشه، کیفیت مدل و درواقع جزییات اون بالاتره. اما باتوجه به محدودیت های سخت افزاری، شما نمی تونی هرچقدر دلت خواست تعداد پولی گان های مدلت رو ببری بالا، وقتی این تعداد رو از حد توان سخت افزارت بالاتر ببری، اولین مشکلی که بهش بر می خوری، مشکل در Animate کردن مدل یا همون حرکت دادن مدل به جهت ساخت انیمیشنه، و تصویر به شدت دچار افت فریم میشه، چرا که ب دلیل تعداد بالای پولی گان ها و محدودیت سخت افزار رندر انجین قادر نیست با سرعت مناسب این همه پلی گان رو پروسس کنه، بنابر این سازنده ها با یه محدودیت هایی در این زمینه مواجه هستن، از طرفی هم دوست نداریم تعداد پلی گان ها رو کم کنیم تا از کیفیت مدل کاسته بشه، بنابرین از یه تکنیکی در این زمینه استفاده می کن به نام High Poly to Low Poly
          در این تکنیک میان یه مدل High Polygon (برای یه کاراکتر انسانی دوروبر ۷-۸ میلیون پولی گان واقعا با کیفیته) و یک مدل Low Polygon (تعداد پلی گان ها رو از میلیون به چند ده هزار کاهش می دن) از همان مدل می سازن، و بعد طی یک فرایندی به نام Baking با توجه به مدل های تکستچر هایی رو برای مدل لو می سازن، و اون ها رو روی مدل لو قرار می دن، و بدین صورت مدل هم کیفیت خوبی داره و هم تعداد پلی گان های معقول، هرچند از لحاظ کیفیت کمی پایین تر از مدل های است ولی قابل اغماضه.
          حالا کاراکتر الی هم به همین صورت ساخته شده، حدس من اینه که یه کاراکتر دوروبر ۱۷-۱۸ میلیون پلی گانی ساختن و بعد اونو به چند ده هزار کاهش دادن و از تکنیک بیکینگ استفاده کردن، به همین دلیل ما علاوه بر اینکه یه الی فوق العاده با کیفیت می بینیم، در عین از لحاظ پرفورمنس هم کنسولمون به خوبی عمل می کنه لست ۲ بدون ذره ای افت فریم اجرا میشه

  • DOTA_2 گفت:

    دلم رزیدنت ایول کو آپ میخواد
    با بهترین رفیقت بری عشق و حال

  • Drama گفت:

    به عنوان یک اویل باز و عشق اویل بسیار منتظر اویل ۸ هستم و امیدوارم بترکونه و تا الانشم عاشق جزییات و محیط هاش شدم.اویل ۴ یک انقلاب و جهش بزرگی تو صنعت بود و مکانیک و فیزیک بازی و گرافیک و زاویه دید شاهکار و عجیبی داشت که تا الانم از خیلی بازی ها گیمپلی سر تری داره ولی اویل ۴ ریشه های این سری رو نابود کرد سه گانه کلاسیک و یک وحشت بقای اصیل و سخت که رکورد هارو زدن و تو گینس چند رکورد ثبت کرد رزیدنت اویل یک سخترین عنوان بازی این سری بود و پیچیده ترین طوری که گیمرهای امروزی اصلا حوصله ش هم نمیکنن و مغزشون نمیکشه تمومش کنن ولی اویل ۴ با وجود شاهکار بودنش اما تغییرات زیادی کرد و از ریشه های سری دور شد روشی که اویل ۴ پیش گرفت موفقیت طولانی مدتی نشد و ادامه هاش شدن اویل ۵ و ۶ که از کالاف دیوتی هم بهتر بودن اکشن کامل بودن مخصوصا اویل ۶

    • Drama گفت:

      دستم خورد تو ارسال در ادامه کامنتم:بعداز اویل های ۵ و ۶ کپکام متوجه شد اویل ۴ موفقیتی که داشت بخاطر شخصیت پردازی بی نظیر و انقلابی بودن تو زمان خودش بود و تکرار این کار دیگه جوابی نمیده در نسل هفت که همه تشنه ی بازی وحشت بقای واقعی بودن کپکام تو مسیر درستی نبودش که همه میخواستن یادمه اون زمان دد اسپیس منتشر شد که این بازی برای تشنه های این سبک یک معجزه بود که رخ داد که باز این بازی تا نسخه دوم خوب بود و نسخه سومش بخاطر طمع و پول پرستی ea نابود شد بازی دد اسپیس شده بود یک اثر اکشن و کو آپ آنلاین و همین باعث شد که استدیو سازندش رو ببندن برگردیم سر اصل مطلب کپکام دید این چیزی نیست که طرفداراش میخوان و خداروشکر کپکام یک کمپانی فن سرویس هستش در نسل هشت رزیدنت اویل رو به ریشه های خودش برگردوند و با اویل ۷ که کلی پرفروش و محبوب شد و در ادامه ریمیک کردن اویل ۲ حسابی ترکوند و الانم اویل هشت و امیدوارم همینجور ادامه بده

    • ShinjiMikami گفت:

      دوست عزیز یه بازی نمیتونه تکراری باشه و همون محیط و دوربین و انمی ها و داستان رو تکرار کنه. اگه ایول همه ی نسخه هاش عین هم باشه که تکراری و خسته کننده میشه و متا هم سقوط میکنه.
      رزیدنت ایول هم دیگه وقتشه که دیگه کم کم به اتمام برسه نهایتا قسمت ۱۰ تموم میشه بنظرم، چون نمیتونه خیلی زیاد کش پیدا کنه.
      اینکه دوربینش رو عوض کردن و انگل ها و گرگینه و همچین چیزایی رو اضافه میکنن به بازی به خاطر تکراری نشدن بازیه.
      ایول ۸ با ایول ۹ میترکونه قول میدم چون ایول ۹ به احتمال زیاد لیان برگرده و شاهد دوربین سوم شخص و پایان داستان رزیدنت ایول باشیم.

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      رزیدنت اویل به نظرم انقلابی ترین فرنچایز تاریخه از همون شماره یک سوپر شاهکار که ویدیو گیم رو لرزوند تا شماره ۴ و البته ۵ و ۶ هم به من بسیار چسبید به همرا تمام عناوین فرعی که ارائه شده بود از این فرنچایز و مهمتر با اویل ۷ یک حرکت بزرگ کرد حرکتی که بلوغش در اویل ۸ قراره به صورت دیوانه کننده ایی نمایان بشه capcom :heart:

  • اگه یه چی مثلoutlast2 بشه من راضیم.خودم شخصا اوتلست۲ رو بیشتر از اویل۷ دوس دارم.رزیدنت اویل از نظر ترسناک بودن در برابر اوت لست هیچی نیست،اما اگر بقیه موارد رو در نظر بگیریم اویل قاعدتا سرتره.از لوکیشن این نسخم خیلی خوشم میاد و باید ازش نهایت استفادرو ببرن.اگه کیفیتش مثلre2 remake باشه عالی میشه،مهم نیست از چی الهام میگیره.نمیدونم چرا کپکام کاراکتری مثل لیون رو ول کرده و کاراکترای بیخود و الکی درست میکنه….اخرین نسخه که لیون بود۶ بود که یکی از بدترین نسخه های سریه.۲هم که ریمیک بود.بنظرم وضعیت بازی سازی کپکام خیلی اشفتست.این کاراکتر ایتن هم بدرد هیچی نمیخوره.در کل فقط از لوکیشن گیم خوشم اومده…

  • شماره ۷ شاهکار بود ولی نصفه اول بازی نصفه دوم زباله بود
    اسپم: تعداد جوایر برترین بازی تاریخ و برترین بازی نسل ۸ از برترین استودیو تاریخ ناتی داگ به ۲۸۳ جایزه رسیده
    نکته جالبتر اینجاس که دسته چک داره کار میکنه و سایت های جدید ساخته میشن تا به بازی سال ۲۰۱۵ جایزه بدن بلکه به لست برسه :rotfl: ویچری که ۲۵۵ تا جایزه داشت امروز ۲۷۰ تا جایزه داره 😐 ۶ سال از این بازی میگذره بعد جدیدا از وقتی لست ۲ مقام پرافتخارترین بازی تاریخ و نسل ۸ شده این بازی داره جایزه میگیره :rotfl:
    من فکر کردم فقط فن های یک چیزی دکل نوردن نگو رئیسشونم هست 😀

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    رزیدنت اویل با محیط قابل اکتشاف و این جور چیزا بسی وحشتناک حال میدهد :devil: :inlove:

  • فرید گفت:

    نسخه چهارم و اتمسفری که باهاش بیگانه بودیم و اینکه نمیدونستیم قرار با چی روبرو بشیم روی ps2 واقعا لذت بخش بود
    به موفقیتش خیلی ایمان دارم
    :heart: :heart: Resident Evil Village

  • NEON گفت:

    با بازی ایی طرف هستیم که معلومه متاش ۹۰ به بالا هست اوووف یک داستان محشر ( البته بدون لیون )

  • ShinjiMikami گفت:

    قبلا هم گفتم محیط بازی یعنی روستا و قصر و هم چنین سلاح های زیاد و وجود فروشگاه و دفاع شخصی و انداختن کمد جلوی در و پنجره و حتی نوع داستان که دنبال دخترمون هستیم خیلی شبیه ایول ۴ هستش.
    هم چنین باس های بازی خیلی شبیه ایول ۴ هست مثلا این خانم قد بلند جای سالازار رو گرفته و دختراشم که جای اون دوتا قرمز و مشکی که پیش سالازار بودند هم چنین طبق نقشه یه ماهی غول پیکر هم هست که کپی ایول ۴ هستش.
    در اخر باید بگم ایول ۸ گرافیک برتر و امکانات بیشتر و داستان پیچیده ای نسبت به ایول ۴ داره که به احتمال زیاد موفق و شاهکار میشه. بنده نمیگم ایول ۸ از ایول ۴ بهتره بلکه منظور بنده اینه که ایول ۸ با متای بالای ۹۰ در حد ایول ۴ در یادمون خواهد ماند و شاهکار خواهد شد.
    کپکام ثابت کرده با ایول ۴ بهترین بازی سوم شخص وحشت و بقا رو ساخته و با ایول ۸ هم بهترین بازی اول شخص وحشت و بقا رو خواهد ساخت. :inlove:

  • Amo Hamed گفت:

    چه بهتر !
    راستش خودم اونقد ایول ۴ رو دوست داشتم تو رکورد های شخصی گیمیم بیش تر از هر بازی دیگه ای چندین بار تمومش کردم
    اون لول دیزاین محشر اون افت و خیز داستان اون سیستم اینونتوری و …

    خیلی هایپم انشالا ویلیج میترکونه :yes:

Resident Evil Village الهامات زیادی از نسخه‌ چهارم گرفته است