توانایی پشتیبانی از DLSS در موتور گرافیکی Unreal Engine 4 بهبود یافت

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱

انویدیا گزارش داد که پشتیبانی از DLSS را برای Unreal Engine 4 را با ارتقای عملکرد بهتر و بدون افت نرخ فریم به ارمغان خواهد آورد.

Unreal Engine 4 بدون شک یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین موتورهای ساخت بازی در حال حاضر است. از Unreal Engine نه تنها برای ساختن بسیاری از زیباترین بازی‌های هر نسل استفاده شده، بلکه به ابزاری برای خلاقیت و ایجاد علاقه‌مندی در طرفداران تبدیل شده است. در گزارش اخیر، اعلام شد که انویدیا با همکاری شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، Deep Learning Super Sampling را به Unreal Engine 4 خواهد افزود. DLSS فناوری انحصاری تصویری انویدیا است.

در اوایل ماه گذشته، انویدیا اعلام کرد که کارت‌های جدید RTX 30 تا اواخر سال کمیاب خواهد بود. قبل از آن نیز شایعاتی مبنی بر اینکه کارتهای RTX 3080 Ti جدید، مقدار VRam آن‌ها از ۲۰ گیگابایت GDDR6X به ۱۲ گیگابایت کاهش یافته، در حال گسترش است. در حال حاضر سری RTX 20 و RTX 30 تنها کارت گرافیک‌هایی هستند که به طور انحصاری از DLSS استفاده می‌کنند. جای تعجب نیست که با این عرضه و افزایش محبوبیت DLSS، شایعات حاکی از آن است که AMD به دنبال دستیابی به نسخه‌ی اختصاصی خود است.

مشکلات سخت افزاری و سهام را کنار بگذاریم، راه اندازی DLSS برای Unreal Engine 4 باید خبر خوبی برای توسعه دهندگان حرفه ای و مستقل باشد. بازی‌هایی مانند Fortnite قبلاً اعلام کرده‌اند که در آینده با DLSS و RTX به‌روزرسانی می‌شوند. مخاطبان امیدوارند که با کمبود قطعات سخت افزاری، با پشتیبانی بد مواجه نشوند.

5
0
برچسب‌ها:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اگه انویدیا بتونه از طریق فناوری dlss بدون کاهش کیفیت نرخ فریم ببره بالا کار بسیار خوبی انجام داده و اینجور بنفع گیمرهاست و نمیخوان هر سال کارت گرافیک جدید بخرن البت برا ما نه
    کلا سیاست کثیف انویدیا و ای ام دی همیشه به ضرر مصرف کنندها هست چطور میشه یه کارت گرافیکی بعد یه سال اینقدر ضعیف میشه که مصرف کننده وادار میکنه نسل جدیدتر بخره مخصوصا همین درایورهای انویدیا وای ام دی همینجوره که نسخهای قدیمشون فریم بهتری میدن ولی

    0
    0