چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی
چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی
چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی
چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی

چگونگی تکامل بازی‌ های ویدئویی از نظر گرافیکی

محسن رضوی فر
۱۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی

بازی‌های ویدئویی در طول سال‌ها و دهه‌های مختلف، پیشرفت‌های گوناگونی را تجربه کرده‌اند. از جمله پیشرفت‌های بازی ویدئویی می‌توان به گیم‌پلی، شخصیت‌پردازی، صداگذاری و همچنین داستان‌گویی اشاره کرد. اما جنبه‌ای که پیشرفت آن در بازی‌های ویدئویی کاملاً ملموس به نظر می‌رسد، بخش گرافیک و جلوه‌های بصری است.

در این ویدئو به تکامل بازی‌های ویدئویی از منظر بصری، از زمان عرضه‌ی اولین بازی در سال ۱۹۵۸ تا سال ۲۰۲۰ میلادی پرداخته شده است. از جمله بازی‌هایی که در این ویدئو نمایش داده شده‌اند می‌توان به عناوین Pong، Pac-Man، Power Drift، Wolfenstein 3D، Doom، Quake، Half-Life 2، Gears of War، Crysis، Metro 2033، Battlefield 1 و برخی از بازی‌های دیگر اشاره کرد. بدون شک مشاهده‌ی چگونگی تکامل بازی‌های ویدئویی از نظر بصری بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. در پایان می‌توانید این ویدئوی جالب را مشاهده و یا دانلود کنید.

دانلود با کیفیت ۴۸۰P | دانلود با کیفیت ۷۲۰P | دانلود با کیفیت ۱۰۸۰P

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی
چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی
چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی
چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی
چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AmirtheGRB گفت:

    من یکی از ناراحتیام اینه که ده سال آینده خودمون دیگه اینجوری نیست که یه بازی بیاد از گرافیکش فکمون بیفته و دیگه شوق دیدن گرافیک های واقع گرایانه و خفن رو نداریم یا خیلی کم داریم. با اینکه گرافیک فنی عنصر کلیدی نیست ولی نمیشه منکر هیجانش شد

    • واقعا بازی ویدیویی خیلی دارن پیشرفت میکنند الان خودم یک فیلم از اولین آیپی ناتی داگ که فایتینگ بود دیدم و وقتی به آخریش که به لست ۲ رسید و واقعا فهمیدم چقدر این استودیو پیشرفت کرده البته خیلی از شرکت ها هستند مثل کپکام ،نینجا تئوری و به خصوص راکستار

      در مورد نینجا تئوری بگم که اونم یهو گرافیو بازیش بالا رفت الان داشتم اولین گیم پلی هیلبلید دیدم که واقعا گرافیکش پایین بود ولی وقتی یکسال تاخیر زده اند گرافیک از این رو به رو شد ولی دوست گلمون امیر ی چیز راست میگه که دیگه اون هیجان قدیم نداره وقتی که وارد نسل ۷ شدیم گرافیک تمام بازی پشم ریزون بود ولی نسل ۸ تعداد اندکی مثل ردد ۲ ،لست ۲،آنچارتد ۴،هیلبلید،دث و هورایزون بوده اند ولی باز از سونی ممنونم که این نسل برامون خوب ساخت

    • INJUSTICE 3 گفت:

      به نظرم اون موقع که بازی ها واقع گرایانه بشه مجبور میشن کاری کنن که بازی سه بعدی تر بشه طوری که فکر کنید از صفحه داره میاد بیرون و اینکه وقتی با شمشیر و فشنگ بهت حمله میکنن انگار واقعا میخوان بهت حمله کنن و فردی که در حال تجربه این بازی هست دیگه اینو به شکل یک بازی نمیبینه به شکل واقعیت میبینه.

    • Arash گفت:

      AmirtheGRB
      اتفاقا گیم همیشه جا پیشرفت داره و هنوز کلی راه جلوی این صنعت دوس داشتنیه.همه چی گرافیک نیست که گیم پلی بازی ها تا واقعیت کلی فاصله داره درسته عناوینی مث لست ۲ و رد دد هست ولی هنوز کلی راه مونده و از نظر من اشتیاق به نسل جدید نه تنها کم نمیشه بلکه بیشتر هم میشه

    • Sackboy گفت:

      اتفاقاً اصلا ناراحت نباش! چون مسائل زیادی هست که در باورپذیری یک بازی موثره که تا قبل از این، به خاطر ضعیف بودن گرافیک بازی کمتر بهش پرداخته می‌شد. ولی الان مثلاً مواردی مثل انیمیشن یا رفتار طبیعی تر کارکترها در هوش مصنوعی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیره. مگر اینکه بازی مسخره‌ی رزولوشن/فریم ریت مانع این پیشرفت بشه و همه‌ی توان سخت افزارو با این چیزای مسخره و سطحی حروم کنن!

    • Solo گفت:

      دیگه فک کنم با این سرعت پیشرفت طی سه نسل یا فوقش چهار نسل بازیا با گرافیک فوتو رئال ارائه بشن
      اونموقع دیگه بازیا با گرافیک شید میشن انقلابی و جریان شکن :rotfl: :rotfl:

  • ویدیویی درباره ی گرافیک که از لست دو و رددد توش استفاده نشه به درد نمیخوره⁦:-|⁩

    • G_man گفت:

      به جای لست و ردد<mfsو گاد رو گذاشتن که بنظرم اشکالی نداره
      مشکل من سال ۲۰۱۵ئه که بجای اوردر,بتلفرانتو گذاشتن :sarcasm:

    • تعجبه لست دو میچسبونین به راکستار و رددد۲ در حالی لست یه بازی کوچیک خطی هستش و نمیشه با بازیهای بزرگی مثل ردد۲ مقایش کنین از هیچ لحاظ
      اگه استودیو لست۲ تونست یه بازی به بزرگی ردد۲ بسازه ودر حد ردد بعد اونموقع میشد گفت خفنه فعلا نه مالی نیست

      • فکر کردی ساختن بازیهای جهان باز برای ناتی داگ و سانتامونیکا کاری داره همین استودیوهای رده پایینتر سونی مثل گوریلا گیمز و ساکرپانچ و اینسامنیاک بهترین بازیهای جهان باز ساختن هورایزون زیرو داون ، اسپایدرمن ، گوست . منتهی فنای سونی از سانتا و ناتی میخوان همچنان بهترین بازی های سندباکس خطی بسازند که غرق در گیم پلی و داستان بازی باشند نه مثل کوجیما که با اوپن ورد کردن متال گیر گند زد به ایپی به این خفنی .

      • Ķįņosą گفت:

        gt86
        اصلا کی خواسته این دوتا بازی رو با هم مقایسه کنه ! یه حرکت کاملا مزخرفه مقایسشون و فقط باعث کوبیده شدن هردو بازی میشه . یه بازی داستانی با گرافیک صداگزاری و انیمیشن روان و طبیعی یه بازی سینمایی که سینما رو به چالش میکشه میخوای لست ۲ . یه بازی وسترن جهان باز فوق العاده گرافیکی با داستان متوسط میخوای رد دد۲ . تموم شد رفت

        • داش شما فکر میکنین که غیر لست هیچ بازی گرافیکی لست نداره
          درحالی که اگه راکستار یار مایکروسافت بخوان ۷ سال یه بازی خطی کوچیکی درست کنن راحت میتونن هرچند راکستار کارش ثابت شده است ونشون داده هورایزون نه گرافیکش در حد رد۲ هستش نه قابل مقایسه با ردد

      • راکستار پشم ناتی داگم نیست اگه اینطوری حساب کنی.چون برخلاف ناتی داگ متای زرد و حتی قرمز هم داره :rotfl: پرافتخارترین بازیهای تاریخ هم مال ناتی داگه و ۴ تا بازیش بهترین بازی سال شده.اینی که گفتی برعکسشم هست اگه راکستار تونست یه بازی خطی مثل لست ۲ بسازه با اون داستان و گیمپلی و انیمیشن و بالای ۹۰ بگیره میتونه با ناتی داگ مقایسه بشه.راکستار تمام بازیهای خطی که ساخته زیر ۹۰ هست و بلد نیست خطی بسازه.فقط رددد و جی تی ای رو داره که بالای ۹۰ شده

        • کلا برا من متا اصلا مهم نیست بعضی از بازیهای که متا ۸۰ داره خیلی از متا بالای ۹۰ داره این چند ساله ثابت شده راکستار نمیاد وقتش تلف کنه برای یه بازی خطی که ۸ سال وقتش تلف کنه میا یه بازی درست میکنه که ۷ سال زمان میبره ولی کل دنیا عاشقش میشن
          شما همونایی هستین که روز اول لست۲ عرضه شده بود میکوبیدنش و میگفتین داستان بازی بدرد نمیخوره فلا ن بهمان الان میگین …
          برا من ویچر ۳ بهترین بازی بود که انجام دادم بدون نگاه کردن به متاش هر چند لست بازی کوچیک شاهکاری بود

        • فرید گفت:

          برادر دیگه به راک استار توهین نکن که
          این دو بازی سبکشون کاملا جداس قابل قیاس نیستن با هم
          راکستار اگه بازی خطی بلد نیست بسازه از کجا میدونی ناتی داگ میتونه بازی اپن ورد بسازه
          ناتی داگ اگه بخواد یه بازی جهان باز بسازه حرفی برای گفتن جلو راکستار نخواهد داشت و اگرم راکستار بخواد بازی خطی بسازه مثل ناتی داگ نمیتونه یه شاهکار بسازه
          صورت مسئله رو که عوض نکنید با بحثای بیجا دو تا استودیو رو هم خراب میکنید

  • Eivor گفت:

    حیف دنیای گیم که تبدیل به صنعت و بحث پول و رقابت و کاسبی شد یه زمانی فقط عشق بود… حیف اون سازنده هایی که با عشق بازی میساختن و گیمرایی که با عشق بازی میکردن… دلم تنگ شده برای اون روزها، روزهایی که همه چیز بود بجز گرافیک نه این روزهایی که هیچ چیز نیست جز گرافیک… روزهایی که سازنده ها میخواستن اینقدر محتوا توی بازیشون بذارن که سخت افزارها توانش رو نداشت نه روزهایی که سخت افزارها تواتش رو دارن ولی بازی رو ناقص بدون هیچی میدن بیرون با انواع و اقسام پرداخت درون برنامه ای و… کجاین اون روزها 😥

  • دانلود کردم با خیلی هاشون خاطره داشتم ممنونم از گیمفا :laugh:

  • G_man گفت:

    ممنون
    از این دست ویدیو ها که سیر پیشرفت صنعت گیم رو نشون میدن بیشتر بزارید

  • Ninja theorey گفت:

    گرافیک بازیها بنظرم به حد خوبی رسیده از الان به بعد داستانه بازی و گیم پلی هست مهم هست و سونی متوجه این مورد شده و شدیدا فاصله گرفته از بقیه شرکتها.مثلا gear of war بیشتر از این نمیتونه به این شکل رقابت کنه داستان آنچنانی نداره فقط تیر اندازی و …
    بنظرم کارگردانهای سینما و فیلمنامه نویس ها اگر با کمپانی های بازی سازی همکاری کنن اوضاع فرق خواهد کرد

  • Dr.Ali گفت:

    چقدر سری Crysis تو این ویدئو میدرخشه. گرافیک هر کدوم از نسخه ها نسبت به سال انتشارشون یه سر گردن از بقیه بالاترن.
    شوتر مورد علاقه من Quake 1996 هم هست تو ویدئو. چقدر برام خاطره انگیزه این بازی. :heart: :yes:

  • daniel lamb گفت:

    عجب جهش های گرافیکی عجیب و غریبی داشتیم قدیم مخصوصا سر بازی هایی مثل half life 2 مخصوصا crysis که الانم خیلی ها نمی تونن با نهایت گرافیک حتی بازی اصلی رو اجرا کنن

    • دقیقا هالف لایف ۲ بازی بودی که انقلابی به پا کرد که با سیستم ضیعف بهترین گرافیک تقدیم بازیکنان میکرد هم داستانش شاهکار بود هم داستان گیم پلی
      فاکرای ۱ و کریس ۱ گل سر سبد قاتل سخت افزارها بود همینطور قاتل خیلی استودیوهای کوچیک امروزی

  • NEON گفت:

    Half life 2 تو سال ۲۰۰۴ چه بازی بود چه گرافیکی هم داشت اصلا فکرش رو هم نمیکردم همچین گرافیکی داشته باسه این بازی واو

  • قلب ما رو ربود این ویدیو و دنیایی از خاطرات رو زنده کرد. ولی خیلی بازی های دیگه میتونست باشه اینجا مه پیشرفت رو نشون بده. مثلا رزیدنت ایول ها یا سری متال گیر.

  • Stalin 657 گفت:

    یعنی نمی توانستند یک نسخه از سری کیلزون رو بزارن از همون نسخه اول تا نسخه آخری گرافیک داشته مثل زدنی نسخه اول و دوم اتمسفری داشت که کمتر بازی داشت نسخه ۳ گرافیک برفی و اتمسفر جنگی داشت که من در هیچ بازی ندیدم نسخه آخری هم که گرافیک اش از بعضی بازی نسل ۹ بهتر بود :laugh:

  • Solo گفت:

    نمیدونم چرا بازیای قدیمی حس خیلی بهتری داشت
    الان بخش زیادی از بودجه بازی صرف تعریف و ارتقا انجین بهتر برای بازیا میشه که این قضیه باعث شده گیم پلی و محتوا که مهمترین عنصر تعیین کننده ارزش تکرار بازیه بره زیر سایه گرافیک
    نمیدونم شایدم قدیما که سنمون پایین تر بود و دلمون خوش
    و دغدغه کمتر، لذت بردن از بازیا آسون تر بود

  • درود ب اندیشه ایی کع باعث پیشرفت میشع ن خرافات بازنگدارندع

چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی
چگونگی تکامل بازی ‌های ویدئویی از نظر گرافیکی