الکترونیک آرتس شرکت Glu Mobile را خریداری کرد
طبق خبر جدید منتشر شده، الکترونیک آرتس (Electronic Arts) برای خرید شرکت Glu Mobile با سران آن به توافق رسیده است. شرکت Glu Mobile ناشر بازیهای موبایل محسوب میشود.
براساس اعلام الکترونیک آرتس، این کمپانی با معاملهای به ارزش ۲٫۱ میلیارد دلار، شرکت Glu Mobile را خریداری کرده است. این قرارداد تا سهماههی منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ نهایی خواهد شد. به اعتقاد الکترونیک آرتس، این خرید مقیاس قابل توجهی را به تجارت بازیهای موبایل این شرکت اضافه خواهد کرد ، که ترکیب آن با ایجاد یک سبد محصولات پیشرو موبایل که شامل بیش از ۱۵ سرویس زنده برتر در ژانرهای با رشد سریع، و همچنین ساخت شبکهای متشکل از ۴۳۰ میلیون بازیکن، از جمله بیش از ۱۰۰ بازیکن فعال ماهانه در موبایل و برای دسترسی به مخاطبان جدید در سراسر جهان همراه خواهد بود.
اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتس، در این باره گفت:
خرید Glu Mobile تیم های شگفت انگیز و محصولات بسیار جذاب را برای ایجاد یک رهبر در بازیهای موبایل با مهارت اثبات شده در بسیاری از ژانرهای در حال رشد سریع ترکیب میکند. موبایل همچنان به عنوان بزرگترین پلتفرم بازی در جهان رشد میکند و با اضافه شدن بازی ها و استعدادهای Glu، ما اندازه میزان تجارت خود در این بازار را دو برابر میکنیم. ما با آیپیهای مختلف و داشتن مخاطبان جهانی که در حال گسترش هستند، تجربههای هیجان انگیزتری را برای بازیبازان خود ارائه خواهیم داد و رشد بیشتری را برای الکترونیک آرتس در نظر خواهیم داشت.
همچنین نیک ارل (Nick Earl)، مدیرعامل Glu Mobile اظهار داشت:
در حالی که ما حرکت تجاری را هدایت میکنیم و این امر منجر به نتایج مالی و عملیاتی قوی شده است، این معامله اوج کار عظیم تیم Glu Mobile را بهمنظور ارائهی تجربههای تعاملی در سطح جهانی برای بازیبازان فراهم میکند. این یک نتیجهی عالی برای همه سهامداران ما و سایر عناصر اصلی است. ما به عنوان بخشی از الکترونیک آرتس، همچنان از فرصتهای پیشِرو در جهت گسترش صنعت بازیهای موبایل بهره خواهیم برد.
از جمله بازیهای شرکت Glu Mobile میتوان به عناوین Covet Fashion, Design Home, Diner Dash Adventures و برخی بازیهای دیگر اشاره کرد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
الکترونیک ارتز همین امسال مجموعا ۳/۳میلیارد دلار خرید انجام داده . امسال چه بخر بخری شده . فقط سونی مونده تا حرف آخر مجلس رو بزنه
خبرها در راه است …… :devil:
از دیسلایک ها ناراحت نشو ، اینا به ما میتونن دیس بدن ولی از واقعیت در حال انجام نمی توانند جلوگیری کنند خخخخ
عجب
مواظب خودم باشم. میترسم فردا پس فردا زنگ خونمون بخوره برم ببینم نماینده ea اومده میگه : خودت و خونوادت رو باهم خریداریم! :rotfl: :rotfl:
ولی دوست دارم ea دوباره برگرده به اوج. البته به نظرم هنوز تو اوج هست ولی خستست
خسته نیست حریص شده
خب پس ینی apex میاد بهmobile!
۲ میلیارد دلار برا ی شرکت بازی های موبایل
جیزضضض چه سرمایه هایی جا به جا میشه 😐
بعد ما اینجا در به در خرمالی میکنیم تا ۲۰ میلیون جمع کنیم ی پلی فایو بتونیم بخریم اینا ۲ میلیارد دلار میدن ی شرکت سازنده بازیای موبایلی میخرن 😐 😐
بعد از خرید مایکرو بقیه شرکتا بدجور تحریک شدن.البته جز ژاپنی ها مثل نینتندو و سونی
دقت کردید هر وقت یه شرکت دیگه خرید کلان میلیاردی میکنه سونی یه خرید ریزه درصدی میکنه
بهرحال شااید سونی بتونه با توسعه استودیوهاش به روند توسعه بازیهاش سرعت بده ولی هرجور هم حساب کنیم میبینیم جذب افراد با استعداد یا خرید یه استودیو با استعداد خیلی کم وقتگیرتر و هزینه بر تر تا پرورش استعداد از طرفی سونی کنترلی روی استعدادهای که پرورش میده نداره و خیلیهاشون تو چند سال اخیر یا رفتن به یه شرکت دیگه یا مستقل شدن و یا کناره گیری کردن.گرچه اینجوری که سونی شل گرفته خرید استودیو رو میشه اینجور برداشت که کم کم میخواد بیخیال انحصاری کنسولی یشه و وارد عرصه سرویس اشتراکی بازی ابری بشه چیزی مشابه گوگل استدیا
بطور خلاصه میخوام بگم که با این روندی که سونی در پیش گرفته در اینده دیگه یکی از سلاطین دنیای گیم (الان سونی و مایکرو و نیتندو) نیست و بیشتر نقش یه ناشر را ایفا میکنه مثل سگا
هرچی شما بگی سلطان
از ابن به بعد حرف های آیندتون هم درسته
ایکاش مارو از افق های آینده نگریت محروم میکردی
سونی جواب شما را در گزارش مالی منتشر شده داده بروید و از سایت رسمی سونی دانلود کنید سونی مجموعا در سه سال اخیر هفت میلیارد دلار خرید انجام داده که چهار میلیارد دلار مخصوص صنعت موسیقی و دو میلیارد صنعت استریم و انیمه و فیلمسازی و یک میلیارد دلار در صنعت بازی انجام داده . به علاوه گزارشات حاکی از آن است که سونی سه استودیو بازی سازی در حال مذاکره دارد و یک استودیو مخفی تازه تاسیس شده
به هم دیگه میان ، glu یجورایی ea پلتفرم موبایل بوده و هست…
سونی در زمینه سر گرمی در دو سال گذشته بیش از ۴ میلیارد دلار خرید داشته
که معادل خرید wb هست اما واقعا چرا استدیو مستقل نخریده جای سوال داره سونی سه انیمه ساز و استریمر انیمه خریده بیش از ۳ میلیارد دلار و چند صد میلیون دلار سهام epic, مادر from software خریده
بنظر سونی میخواد از سود حاصل از بازی وارد صنعت انیمه
و پهپاد و اتومبیل هوشمند بشه و تغییر سیاست داده
در مورد دیگه دیدم تو این سایت به غلط میگن که مایکروسافت n برابر سونی میرزه
ارزش مایکروسافت در سال گذشته ۳۰۱٫۳ بیلیون دلار بوده
ارزش سونی معادل ۲۳٫۰۴ تریلیون ین معادل ۲۲۰٫۲ بیلیون دلار هست
یعنی ارزش سونی ۷۳ درصد ارزش مایکروسافت هست و تنها مایکروسافت ۲۷ درصد از سونی ارزشمند تر هست
متاسفانه یه عده سهام نزدک گرفتن دستشون مقایسه میکنند در صورتی که سهام نزدک تنها یه بخش سهام و سونی سهام اصلیش در بورس توکیو هست