جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد

جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی ریبوت XCOM: Enemy Unknown منتشر شد

حسن اکرامی
۱۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
xcom

اخیرا یک تصویر جالب توسط یکی از اعضای تیم توسعه‌ی مجموعه‌ی XCOM منتشر شده است که به سندی از سال ۲۰۰۵ اشاره دارد و محتویاتی که به صورت ایده‌ی اولیه قرار بود در این مجموعه گنجانده شوند اما در نسخه‌های نهایی حذف شدند را نشان می‌دهد.

تقریباً ۱۰ سال پیش، شرکت توکی گیمز (۲K Games) نسخه‌ای بازسازی شده از بازی XCOM: Enemy Unknown که نخستین بار در سال ۱۹۹۴ منتشر شده بود را در اختیار بازی‌بازان قرار داد. حال به تازگی آقای جیک سولمون (Jake Solomon) که وظیفه‌ی مدیریت تیم طراحی دو بازی XCOM و XCOM 2 را بر عهده داشته است، تصویری از سندی مربوط به سال ۲۰۰۵ را بر روی حساب کاربری خود در توییتر با مخاطبان به اشتراک گذاشت که این تصویر به برخی ویژگی‌ها و ایده‌های اولیه‌ی منحصر به فرد اشاره دارد که متاسفانه هرگز در نسخه‌های نهایی سری XCOM گنجانده نشدند.

مجموعه‌ی XCOM در سبک عناوین تاکتیکال و نوبتی است که شرکت توکی گیمز در سال‌های گذشته آن را احیا کرد و تحت عنوان XCOM و بعد از آن XCOM 2 در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. بدون شک بخش مدیریت و استراتژی مهم‌ترین رکن مجموعه‌ی XCOM به شمار می‌آید؛ بدین معنی که شما در طی ماموریت‌های گوناگون و منحصر به فرد علاوه بر هدایت نیروهای خود، باید حرکات دشمن را از قبل پیش‌بینی کنید.

اگر چه توسعه‌دهندگان بیشتر ایده‌های اولیه و خلاقانه‌ی آقای سولمون را در نسخه‌های بازسازی شده اعمال کردند اما باز هم ویژگی‌های منحصر به فرد و جالبی از این ایده‌ها در نسخه‌ی نهایی راه نیافتند. طبق تصویر سندی که آقای سولمون در حساب کاربری توییتر خود منتشر ساخت، ویژگی‌های جالبی به مانند میدان‌های نبرد واقعی و سه بعدی، ساخت پایگاه‌های مختلف در مناطق مهم استراتژیک و بسیاری از موارد دیگر در نسخه‌های نهایی ریبوت مجموعه‌ی XCOM وجود نداشتند. با این حال باید در نظر داشت که گیم‌پلی این بازی بر اساس سیستم استراتژی نوبتی بنا شده بود و برخی از این ایده‌ها نمی‌توانستند در بازی پیاده‌سازی شوند.

یکی دیگر از ایده‌های اولیه‌ی آقای سولمون، مربوط به قرار دادن ویژگی‌های نقش‌آفرینی در مجموعه‌ی XCOM می‌شد که در صورت استفاده از آن، می‌توانستیم شاهد عمق و آزادی عمل بسیار زیادی در گیم‌پلی بازی‌های این سری باشیم. طبق گفته‌ی آقای سولمون، این ویژگی جالب سبب می‌شد که در صورتی یکی از نیروهای شما در نبردها زخمی شود، این حادثه بر عملکرد او در نبردهای دیگر تاثیر مستقیمی گذارد. البته او در توییت دیگری تایید کرد که این موضوع با هسته‌ی گیم‌پلی مجموعه‌ی XCOM هم‌خوانی نداشته و حذف شدن آن جای تعجبی ندارد.

با این که می‌توان گفت که ایده‌های آقای سولمون برای مجموعه‌ی XCOM بسیار جذاب به نظر می‌رسند اما باید توجه داشت که این مجموعه طرفداران خاص خود را دارد و شاید پیاده‌سازی برخی ایده‌ها در این عناوین علمی-تخیلی و استراتژیک موجب نارضایتی طرفداران می‌شد. با این حال باید در نظر داشت موفقیت این مجموعه و محبوبیت الان آن نیز به سبب تلاش‌ها و ایده‌های بسیار خلاقانه‌ی آقای جیک سولمون بوده است و طرفداران به خوبی به این موضع آگاه هستند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد
جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جزئیاتی از محتویات حذف شده‌ی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد