اطلاعاتی از محتویات حذف شدهی Mass Effect Andromeda منتشر شد
اخیرا برخی از توسعهدهندگان پیشین عنوان Mass Effect Andromeda به بیان جزئیات جدیدی از زمان توسعهی این بازی پرداختند و به برخی موارد که به علت کمبود بودجه از نسخهی نهایی حذف شدند، اشاره داشتند که برای طرفداران این سری بسیار جالب توجه خواهد بود.
بدون شک سری Mass Effect را میتوان یکی از محبوبترین مجموعههای تاریخ و برترین IP استودیوی بایوور (BioWare) به شمار آورد. اخیرا شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) به معرفی نسخهی ویژهی بازسازی سهگانهی Mass Effect تحت عنوان Mass Effect: Legendary Edition پرداخت که قرار است در اواخر سال جاری میلادی در دسترس علاقهمندان قرار گیرد. با این حال، مسیر مجموعهی Mass Effect همیشه با موفقیت همراه نبود و آخرین نسخهی این سری نتوانست رضایت بسیاری از هواداران را به همراه داشته باشد.
آخرین نسخهی این سری یعنی بازی Mass Effect Andromeda، سعی داشت روایت جدیدی از داستان علمی-تخیلی مجموعهی Mass Effect را به دور از چهرههای محبوب و شناخته شدهی سهگانه، تعریف کند. با این که استودیوی بایوور به ارتقای بخشهای گیمپلی و مبارزات پرداخته بود و از عناصر جدیدی برای نوآوری استفاده کرد، اما واکنش طرفداران مطابق انتظارات مثبت نبود. شاید یکی از بزرگترین مشکلاتی که از همان ابتدا گریبانگیر بازی Mass Effect Andromeda شد، عملکرد بسیار بد فنی و مشکلات بسیاری در الگوی انیمیشن صورت شخصیتها، رفتارهای عجیب و غریب آنها و برخی موارد دیگر بود.
با این حال، یکی دیگر از بزرگترین اعتراضهای هواداران به بازی Mass Effect Andromeda را میتوان عدم تنوع گونههای بیگانه درون بازی به شمار آورد؛ به خصوص این که داستان این عنوان قرار بود در یک کهکشان دیگر روایت شود و شکلی کاملا جدید و تازه را برای هواداران داشته باشد. حال به تازگی برخی از توسعهدهندگان قبلی بازی Mass Effect Andromeda به بیان مطالبی از زمان توسعهی این عنوان پرداختهاند که به روشن شدن برخی حقایق منجر شده است.
اخیرا آقای نیل پولنر (Neil Pollner)، نویسندهی ارشد داستان بازی Mass Effect Andromeda به حذف برخی از محتویات این عنوان اشاره داشت. وی در یک مصاحبهی رسمی اعلام کرد که عنوان Mass Effect Andromeda از انرژی و بودجهی کافی برای پاسخ دادن کامل به انتظار هواداران برخوردار نبود و همین امر باعث شد که این عنوان نتواند به مانند بازیهای برتر دورهی خود، بدرخشد. در واقع آقای پولنر توضیح داد که بازی Mass Effect Andromeda بودجهای بسیار کمتر نسبت به نسخههای اصلی سری دریافت میکرد و همین امر به توسعهدهندگان اجازه نمیداد تا از شخصیتپردازی، روایت داستان، محتویات جدید و بسیاری از موارد دیگر برای گسترش بازی خود استفاده نمایند.
طبق گفتهی آقای پولنر، استودیوی بایوور مونترال (BioWare Montreal) در دوران توسعهی اولیهی بازی Mass Effect Andromeda شروع به ارائهی ایدههایی پیشنهادی برای نژادهای مختلف بیگانگان کرد که به بیش از ده مورد میرسیدند، اما در نهایت تنها سه نژاد بیگانهی Kett ،Angara و Remnant در نسخهی نهایی حضور یافتند و باقی پیشنهادات به دلایل مختلفی حذف شدند. سرانجام، سه نژاد مذکور انتخاب شدند و تیم توسعه تمام تمرکز خود را برای ارتقای آنها و دادن نقش موثر در داستان اتخاذ کرد.
علاوه بر آقای پولنر، دوریان کیکن (Dorian Kieken) که کاگردان هنری سری Mass Effect به شمار میآید نیز در این مصاحبه اظهار داشت که ایدههای اولیه برای طراحی بیگانگان بازی Mass Effect Andromeda بسیار منحصر به فرد بود اما بنابر دلایلی در نسخهی نهایی حذف شدند و یا به نحوی تغییر یافتند که بازیبازان بتوانند بهتر با شخصیتها ارتباط برقرار کنند. در واقع این فشارها باعث شد بسیاری از نوآوریها در طراحی نژادهای بیگانگان بازی Mass Effect Andromeda حذف شوند و توسعهدهندگان مجبور به اتخاذ شیوهی شخصیتپردازی کلاسیک و همیشگی سری شوند.
تیم توسعه تنها بودجهی کافی برای خلق دو گونهی جدید به جز نژاد Remnant را دریافت نمود. ناگفته نماند که ما حتی نمیتوانستیم همهی گونههای راه شیری را در بازی بگنجانیم. تیم توسعه به علت بودجهی محدود قادر نبود به بازیبازان این امکان را بدهد تا به صورت آزادانه در سراسر کهکشان به کاوش بپردازند و همین امر سبب شده بود که ما روایت داستان را به صورت محدود شده به سرانجام رسانیم. در نهایت این عوامل سبب شد که بازیبازان تصور کنند Mass Effect Andromeda یک نسخهی کوچکتر و محدود از این سری است و تقریبا موارد زیادی را میتوانستیم بیابیم که طرفداران سری Mass Effect دوست داشتند در این نسخه ببیند و به علت محدودیتهای بسیار، آنها را پیدا نکردند.
در نهایت آقای پولنر اظهار داشت که بازی Mass Effect Andromeda پس از رفع مشکلات فنی اولیه و کمرنگ شدن ناامیدی و اعتراض هواداران، توانست عنوانی بسیار سرگرمکننده باشد. شرکت الکترونیک آرتس و استودیوی بایوور اخیرا از نسخهی جدید سری Mass Effect با انتشار تریلری جذاب رونمایی کردند که شما میتوانید در سایت گیمفا به مشاهدهی آن بپردازید.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
چی بگم
حیف شد
از خوندن این خبر اینو چقدر بهتر درک میکنیم که ea میتونست با هزینه بیشتر و دادن ازادی به تیم توسعه باعث بشه مس افکت اندرومدا به یک اثر شاهکار تبدیل بشه که کاملا پتانسیلش رو از نظر من داشت من که بعد از اپدیت هاش بازی کردم اندرومدا رو و شد یکی از تجربه های عالی من در نسل ۸
.
.
واقعا پلی استیشن و سونی به عنوان ناشر ستودنی هستن که انقدر دست استودیو هاشون رو باز میزارن و ما در نسل ۸ شاهد شاهکار های بزرگی ازشون بودیم ، دم پلی استیشن گرم چون بعد از خوندن این خبر باعث شد بیش از پیش به پلی استیشن و سیاست هاش در قبال استودیو هاش و گیمرا احترام بزارم
گیم پلی مبارزات آندرومدا شاهکار بود. مخصوصا تو درجات سختی بالا فقَط با داشتن تاکتیک و تکنیک خوب میشد از پس دشمنای بازی بر اومد.
دقیقا من که خیلی باهاش حال کردم
کاورگیریش خوب نبود ولی انصافا
دوباره برگشته بود به مکانیک مس افکت یک که دیگه تاریخ مصرف گذشته بود
و گروه از بعد آرپیجی واقعا خوب بود و مبارزات رو درجه سختی نورمال هم تاکتیکال بودن چه برسه به بالا
لعنت به ea نه بودجه درست و حسابی داد و نه وقت ( بازیو تو ۱۸ ماه ساختن)
یه نکته ای بگم اگه مس افکت بعدی ادامه اندرامدا باشه احتمال زیاد نژادهای جدیدو می بینیم چون بازی فقط تو ی بخش کهکشان اندرامدا بود (Heleus Cluster)
والا من به عنوان کسی که تا به حال مس افکت بازی نکرده و اندرومدا اولین تجربش بود ، به نظرم بازی متوسط رو به بالا بود
یه سری مشکلات اساسی مثل :
نداشتن موشن کپچر درست حسابی
اشکالات فنی شدید
باگ زیاد
حوصله سر بر بودن مراحل فرعی
.
ولی در کل برای فن های این فرنچایز تجربه قابل قبولی بود
انصافا رو چه حسابی بهش ۹ دادید 😐
همین چیزا باعث میشه ارزش واقعی نمرات پایین بیاد اگه این بازی ۹باشه رد دد باید ۱۸باشه بهترین نمره برای این بازی ۷هست